این کادیلاک الدورادو بریتز مدل ۱۹۸۴ از زمانی که به خریدار تحویل داده شده تاکنون در یک پارکینگ بوده و تنها ۱۹۰ کیلومتر کارکرد دارد!
درحالیکه بسیاری از کادیلاکهای الدورادو در انبارها با حیاطها پوسیده شدهاند، این نمونهٔ مدل ۱۹۸۴ هنوز هم دقیقاً مشابه زمانی است که از خط تولید خارج شد. بریتز (Biarritz) که نام شهر ساحلی تفریحی در جنوب فرانسه است، لوکسترین و مجهزترین تیپ الدورادو محسوب میشد. کابین این نمونهٔ مدل ۱۹۸۴ آنقدر نو به نظر میرسد که گویی تاکنون هیچکس داخل آن ننشسته است. فرمان دو پره تلسکوپی، صفحه آمپر دیجیتالی، چرم قهوهای دکمهدار که صندلیها را پوشانده و تریم چوبی روی داشبورد، فضایی بسیار لوکس را در داخل این کوپهٔ آمریکایی ایجاد کردهاند. رینگهای خودرو هم ۱۵ اینچی هستند.
این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴.۱ لیتری انژکتوری استفاده میکند که ۱۲۵ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک متصل شده است. به لطف این ترکیب، الدورادو بریتز ظرف ۱۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. البته هرچند این اعداد طبق استانداردهای امروزی چندان قابلتوجه به نظر نمیرسند ولی برای دههٔ ۸۰ مناسب بودند. همچنین الدورادو هم خودروی اسپرتی محسوب نمیشد. علاوه بر این، الدورادو با ۵,۱۹۴ میلیمتر طول، ۱,۷۹۳ میلیمتر عرض و ۱,۳۷۹ میلیمتر ارتفاع، خودروی بسیار بزرگی است و ۱۶۹۳ کیلوگرم وزن دارد.
زمانی که این الدورادو بریتز مدل ۱۹۸۷ از پارکینگ خارج میشود، پیشرانهٔ V8 مثل یک خودروی نو، به نرمی کار میکند. البته با کارکرد ۱۹۰ کیلومتر، این ماشین تفاوت با یک نمونهٔ صفرکیلومتر ندارد. در طول ویدئو هم رانندگی بسیار کوتاهی با خودرو انجام میشود تا بدون اضافه شدن به کارکرد الدورادو، صرفاً قسمتهای مختلف ماشین بررسی شود. در طول این رانندگی کوتاه، گیربکس تعویض دندهها را بهدرستی انجام میدهد و ترمزها بهخوبی عمل میکنند. این بررسی نشان میدهد تمام قسمتهای الدورادو بریتز مثل روز اول کار میکنند.
این الدورادوی چشمگیر و منحصربهفرد توسط ونگارد موتور برای فروش گذاشته شده و هرکسی عاشق یک کادیلاک کلاسیک دستنخورده باشد، با پرداخت ۶۰ هزار دلار میتواند مالک آن شود.
Ali
۲۴ آبان ۱۴۰۳اقا همه چیزش ی طرف طراحیه داخلیش ی طرف اون صندلی ها ی طرف اصلا محو شدم.
JaMsHiD-B
۲۴ آبان ۱۴۰۳نگو صندلی
بگو مبل
خونه متحرکه میشه توش زندگی کنی
SMS
۲۴ آبان ۱۴۰۳قیمتو !!
رلز رویس رو به چالش می کشه
Taha Ayoobi
۲۴ آبان ۱۴۰۳رولزرویس تلاش میکرد اینو به چالش بکشه
MehdiTurbo
۲۵ آبان ۱۴۰۳واقعا اگه صفر واقعی باشه قیمتش مفته
تا قبل دیدنش فکر میکردم میلیون دلاری باشه این خودرو صفرش
کلی خودرو کلاسیک صفر میلیون دلاری فروش رفت مثل اون پونتیاک که چند وقت پیش خبرش اومد
خود من تو این قیمت به هر خودرویی ترجیحش میدم
محمد امین
۲۵ آبان ۱۴۰۳فقط بزارش داخل یه مغازه روزی 10میلیون تومن میشه بلیط بازدید ازش کاسب شد ، یکساله پولش درمیاد. ولی واقعا اگه خارج بود حد اقل 300هزار دلار مشتری داشت . قیمت یه تیگو 8یا تیگو 9هست.
بابک
۲۵ آبان ۱۴۰۳آقا من عاشق شدم
JaMsHiD-B
۲۴ آبان ۱۴۰۳ماشین آمریکایی❌
ناو آمریکایی✔️
ممد ژانگولر
۲۴ آبان ۱۴۰۳این دیگه خودرو نیست کلا انجینه .
بهزاد
۲۵ آبان ۱۴۰۳البته یه پمپ بنزین هم باید براش بخری!
Taha Ayoobi
۲۲ آذر ۱۴۰۳خودش 2 تا داره
C4
۲۴ آبان ۱۴۰۳این الدورادو نسل ۱۰ ئه . مال زمانی که الدورادو کم کم به دوران افول وارد شده بود . الدورادو برای کادیلاک و GM بسیار با ارزش بود
سال ۱۹۷۰ موتور ۸.۲ لیتری با ۴۰۰ اسب داشت !
hosen
۲۴ آبان ۱۴۰۳باتوجه به کیفیت و ارزش کلکسیونی که داره قیمتش مفته!
C4
۲۴ آبان ۱۴۰۳چون اتفاقا ارزش چندانی در امریکا نداره
هزاران دستگاه الدورادو رو میتونی پیدا کنی با نازل ترین قیمت که حتی بعضا پوسیده و داغون هم شدند و کسی اهمیتی نمیده
اون نسل های قبلشه که ارزش بالایی داشت
𝐀𝐥𝐢
۲۴ آبان ۱۴۰۳خدای ابهت
مهردادکمال
۲۴ آبان ۱۴۰۳شتاب و قدرتش چنگی به دل نمیزنه.اما داخلش!!! در حد رولزرویس امروزی چوب و چرم داره
Taha Ayoobi
۲۴ آبان ۱۴۰۳اون بحث شتاب هم به دهه 80 ربط داره هم اینکه این اسپرت نیست، حتی کرایسلر نیویورکر هم همینه، وظیفه اش راحتی و شتاب مناسب برای رانندگی آروم و با کلاسه که به خوبی انجام میده.
JaMsHiD-B
۲۴ آبان ۱۴۰۳از لحاظ روحی نیاز دارم یه سابربن ۹۵ میلادی دم خونم پارک باشه با یه انجین LSX با سوپر شارژر سه لیتری و یه کیت لیفت با رینگ KMC
خشایار کیانی
۲۴ آبان ۱۴۰۳اینجاست که میگن ماشین فقط آمریکایی دهه ۶۰ و ۷۰ و اوایل ۸۰
ARMAN سابق
۲۴ آبان ۱۴۰۳https://youtube.com/shorts/d2onoBCZhzw?si=Hl96sN2KMI-nku6a
آقا اینو ببینین
من که دیدم
علی منصوری
۲۵ آبان ۱۴۰۳ناب ناب…چقدر ی ماشین میتونه اشرافی باشه، طراحی داخلیش نماد لاکچری بودنه….تو این بی حالی حالمون خوب کرد این پست
من
۲۵ آبان ۱۴۰۳تو فیلم گلن گری گلن راس هم الک بالدوین این ماشین رو به عنوان جایزه به فروشندگان بنگاه املاک تعیین کرد !
nissan skyline
۲۵ آبان ۱۴۰۳اینو باید صندلی هاشو باز کنی تو خونه جای مبلمان استفاده کرد مثل استودیو تاپ گیر😁
Taha Ayoobi
۲۵ آبان ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/cadillac/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%85-1959/
یکم دیر پیداش کردم ولی اینم خیلی خوشگله.
افشین
۲۵ آبان ۱۴۰۳لاستیک این ماشین ارزش داره به ماشین های دیگه فقط امریکایی👍👍
ایرج
۲۵ آبان ۱۴۰۳خیلی عالی 👍 من داشتم ، فقط موارد مصرفیشو جور کن آب و روغنش نگاه کن بنزین بزن هرجا دلت خواست برو با امکانات ۵۰ ۶۰ سال پیش آمریکا قابل مقایسه با خودرو های جدید نیست!
ایرج
۲۵ آبان ۱۴۰۳خیلی هم عالی یک عمر ماشینه
amirboss
۲۵ آبان ۱۴۰۳تنها چیزی از الدورادو که من هیچ وقت باهاش کنار نیومدم سیستم انتقال قدرتش هست.
شاید از نگاه خیلیا اسطوره باشه اما به نظر من زیادی بزرگش کردن.
من کادیلاک دویل1977 رو همه جوره به این ترجیه میدم
mb675
۲۵ آبان ۱۴۰۳یاد GTA SAN ANDRREAS افتادم
کمال
۲۵ آبان ۱۴۰۳اگه اینطوری نمیشد الان همه ما ایرانیان هرکدام یکی ازاینا توپارکینگ خونه اضافی داشتیم بخدا قسم همینو سال 1380و81توایران میتونستی بایک میلیون و پانصد هزار تومان بخرید
افشین
۲۵ آبان ۱۴۰۳انصافا تکنولوژی چند دهه قبل رو ببینید و لذت ببرید نگاه کردن به این خودرو لذت بخشه چه برسه به رانندگی و سفر باهاش
سعید
۲۵ آبان ۱۴۰۳فک کنم اشتباه نوشتید 125 اسب بخار قدرت داره.
موتور خورجینی هشت سیلندر با چهارهزار سی سی حجم، اسب بخار خیلی بیشتری داره قطعا
Taha Ayoobi
۲۵ آبان ۱۴۰۳نه همینه، درسته کم به نظر میرسه و کم هم هست ولی چون دهه 80 بحران نفت بود مجبور بودن ضریب تراکم موتور هارو بیارن پایین که بنزین کمتری مصرف کنه که نتیجه اش میشد این.
سهیل
۲۵ آبان ۱۴۰۳پراید ونیسان آبیم این اپشنا رو داره دزدان سایپا وایران خودرو هم ماشین تولید میکنن پنجاه سال پیش مردم ایران همچین ماشینایی سوار بودن الان پول پیش میدیم باچند برابر قیمت میریم تو صف تا سال دیگه ب نرخ روز بهمون ماشین بدن .البته ک حقمونه و روزای خودمونه. از ماس ک بر ماس .التماس تفکر
ابوالفضل
۲۶ آبان ۱۴۰۳همه چیزش به کنار
صندلیاش رو نگاه 🤤
پشتش که میشینی انگار رو مبل راحتی نوشتی