کادیلاک

کادیلاک الدورادو بریتز مدل 1984، کوپه مجلل صفرکیلومتر با قیمت 60 هزار دلار!

این کادیلاک الدورادو بریتز مدل ۱۹۸۴ از زمانی که به خریدار تحویل داده شده تاکنون در یک پارکینگ بوده و تنها ۱۹۰ کیلومتر کارکرد دارد!

درحالی‌که بسیاری از کادیلاک‌های الدورادو در انبارها با حیاط‌ها پوسیده شده‌اند، این نمونهٔ مدل ۱۹۸۴ هنوز هم دقیقاً مشابه زمانی است که از خط تولید خارج شد. بریتز (Biarritz) که نام شهر ساحلی تفریحی در جنوب فرانسه است، لوکس‌ترین و مجهزترین تیپ الدورادو محسوب می‌شد. کابین این نمونهٔ مدل ۱۹۸۴ آن‌قدر نو به نظر می‌رسد که گویی تاکنون هیچ‌کس داخل آن ننشسته است. فرمان دو پره تلسکوپی، صفحه آمپر دیجیتالی، چرم قهوه‌ای دکمه‌دار که صندلی‌ها را پوشانده و تریم چوبی روی داشبورد، فضایی بسیار لوکس را در داخل این کوپهٔ آمریکایی ایجاد کرده‌اند. رینگ‌های خودرو هم ۱۵ اینچی هستند.

این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴.۱ لیتری انژکتوری استفاده می‌کند که ۱۲۵ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک متصل شده است. به لطف این ترکیب، الدورادو بریتز ظرف ۱۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. البته هرچند این اعداد طبق استانداردهای امروزی چندان قابل‌توجه به نظر نمی‌رسند ولی برای دههٔ ۸۰ مناسب بودند. همچنین الدورادو هم خودروی اسپرتی محسوب نمی‌شد. علاوه بر این، الدورادو با ۵,۱۹۴ میلی‌متر طول، ۱,۷۹۳ میلی‌متر عرض و ۱,۳۷۹ میلی‌متر ارتفاع، خودروی بسیار بزرگی است و ۱۶۹۳ کیلوگرم وزن دارد.

زمانی که این الدورادو بریتز مدل ۱۹۸۷ از پارکینگ خارج می‌شود، پیشرانهٔ V8 مثل یک خودروی نو، به نرمی کار می‌کند. البته با کارکرد ۱۹۰ کیلومتر، این ماشین تفاوت با یک نمونهٔ صفرکیلومتر ندارد. در طول ویدئو هم رانندگی بسیار کوتاهی با خودرو انجام می‌شود تا بدون اضافه شدن به کارکرد الدورادو، صرفاً قسمت‌های مختلف ماشین بررسی شود. در طول این رانندگی کوتاه، گیربکس تعویض دنده‌ها را به‌درستی انجام می‌دهد و ترمزها به‌خوبی عمل می‌کنند. این بررسی نشان می‌دهد تمام قسمت‌های الدورادو بریتز مثل روز اول کار می‌کنند.

این الدورادوی چشمگیر و منحصربه‌فرد توسط ونگارد موتور برای فروش گذاشته شده و هرکسی عاشق یک کادیلاک کلاسیک دست‌نخورده باشد، با پرداخت ۶۰ هزار دلار می‌تواند مالک آن شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (152 ديدگاه)

    اقا همه چیزش ی طرف طراحیه داخلیش ی طرف اون صندلی ها ی طرف اصلا محو شدم.

    موافقم 37
    مخالفم 2
    1. JaMsHiD-B

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2753 ديدگاه)

      نگو صندلی
      بگو مبل
      خونه متحرکه میشه توش زندگی کنی

      موافقم 23
      مخالفم 1
    2. SMS

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      قیمتو !!
      رلز رویس رو به چالش می کشه

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۲۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4314 ديدگاه)

        رولزرویس تلاش می‌کرد اینو به چالش بکشه

        موافقم 6
        مخالفم 2
  2. JaMsHiD-B

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2753 ديدگاه)

    ماشین آمریکایی❌
    ناو آمریکایی✔️

    موافقم 30
    مخالفم 4
  3. ممد ژانگولر

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    این دیگه خودرو نیست کلا انجینه .

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. C4

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    این الدورادو نسل ۱۰ ئه . مال زمانی که الدورادو کم کم به دوران افول وارد شده بود ‌. الدورادو برای کادیلاک و GM بسیار با ارزش بود
    سال ۱۹۷۰ موتور ۸.۲ لیتری با ۴۰۰ اسب داشت !

    موافقم 19
    مخالفم 1
  5. hosen

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (633 ديدگاه)

    باتوجه به کیفیت و ارزش کلکسیونی که داره قیمتش مفته!

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. C4

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      چون اتفاقا ارزش چندانی در امریکا نداره
      هزاران دستگاه الدورادو رو میتونی پیدا کنی با نازل ترین قیمت که حتی بعضا پوسیده و داغون هم شدند و کسی اهمیتی نمیده
      اون نسل های قبلشه که ارزش بالایی داشت

      موافقم 5
      مخالفم 1
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1540 ديدگاه)

    خدای ابهت

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. مهردادکمال

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    شتاب و قدرتش چنگی به دل نمیزنه.اما داخلش!!! در حد رولزرویس امروزی چوب و چرم داره

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4314 ديدگاه)

      اون بحث شتاب هم به دهه 80 ربط داره هم اینکه این اسپرت نیست، حتی کرایسلر نیویورکر هم همینه، وظیفه اش راحتی و شتاب مناسب برای رانندگی آروم و با کلاسه که به خوبی انجام میده.

      موافقم 6
      مخالفم 1
  8. JaMsHiD-B

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2753 ديدگاه)

    از لحاظ روحی نیاز دارم یه سابربن ۹۵ میلادی دم خونم پارک باشه با یه انجین LSX با سوپر شارژر سه لیتری و یه کیت لیفت با رینگ KMC

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. خشایار کیانی

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اینجاست که میگن ماشین فقط آمریکایی دهه ۶۰ و ۷۰ و اوایل ۸۰

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. ARMAN سابق

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (489 ديدگاه)

    https://youtube.com/shorts/d2onoBCZhzw?si=Hl96sN2KMI-nku6a
    آقا اینو ببینین
    من که دیدم

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا