این کادیلاک الدورادو بریتز مدل ۱۹۸۴ از زمانی که به خریدار تحویل داده شده تاکنون در یک پارکینگ بوده و تنها ۱۹۰ کیلومتر کارکرد دارد!
درحالیکه بسیاری از کادیلاکهای الدورادو در انبارها با حیاطها پوسیده شدهاند، این نمونهٔ مدل ۱۹۸۴ هنوز هم دقیقاً مشابه زمانی است که از خط تولید خارج شد. بریتز (Biarritz) که نام شهر ساحلی تفریحی در جنوب فرانسه است، لوکسترین و مجهزترین تیپ الدورادو محسوب میشد. کابین این نمونهٔ مدل ۱۹۸۴ آنقدر نو به نظر میرسد که گویی تاکنون هیچکس داخل آن ننشسته است. فرمان دو پره تلسکوپی، صفحه آمپر دیجیتالی، چرم قهوهای دکمهدار که صندلیها را پوشانده و تریم چوبی روی داشبورد، فضایی بسیار لوکس را در داخل این کوپهٔ آمریکایی ایجاد کردهاند. رینگهای خودرو هم ۱۵ اینچی هستند.
این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴.۱ لیتری انژکتوری استفاده میکند که ۱۲۵ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک متصل شده است. به لطف این ترکیب، الدورادو بریتز ظرف ۱۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. البته هرچند این اعداد طبق استانداردهای امروزی چندان قابلتوجه به نظر نمیرسند ولی برای دههٔ ۸۰ مناسب بودند. همچنین الدورادو هم خودروی اسپرتی محسوب نمیشد. علاوه بر این، الدورادو با ۵,۱۹۴ میلیمتر طول، ۱,۷۹۳ میلیمتر عرض و ۱,۳۷۹ میلیمتر ارتفاع، خودروی بسیار بزرگی است و ۱۶۹۳ کیلوگرم وزن دارد.
زمانی که این الدورادو بریتز مدل ۱۹۸۷ از پارکینگ خارج میشود، پیشرانهٔ V8 مثل یک خودروی نو، به نرمی کار میکند. البته با کارکرد ۱۹۰ کیلومتر، این ماشین تفاوت با یک نمونهٔ صفرکیلومتر ندارد. در طول ویدئو هم رانندگی بسیار کوتاهی با خودرو انجام میشود تا بدون اضافه شدن به کارکرد الدورادو، صرفاً قسمتهای مختلف ماشین بررسی شود. در طول این رانندگی کوتاه، گیربکس تعویض دندهها را بهدرستی انجام میدهد و ترمزها بهخوبی عمل میکنند. این بررسی نشان میدهد تمام قسمتهای الدورادو بریتز مثل روز اول کار میکنند.
این الدورادوی چشمگیر و منحصربهفرد توسط ونگارد موتور برای فروش گذاشته شده و هرکسی عاشق یک کادیلاک کلاسیک دستنخورده باشد، با پرداخت ۶۰ هزار دلار میتواند مالک آن شود.
Ali
۲۴ آبان ۱۴۰۳اقا همه چیزش ی طرف طراحیه داخلیش ی طرف اون صندلی ها ی طرف اصلا محو شدم.
JaMsHiD-B
۲۴ آبان ۱۴۰۳نگو صندلی
بگو مبل
خونه متحرکه میشه توش زندگی کنی
SMS
۲۴ آبان ۱۴۰۳قیمتو !!
رلز رویس رو به چالش می کشه
Taha Ayoobi
۲۴ آبان ۱۴۰۳رولزرویس تلاش میکرد اینو به چالش بکشه
JaMsHiD-B
۲۴ آبان ۱۴۰۳ماشین آمریکایی❌
ناو آمریکایی✔️
ممد ژانگولر
۲۴ آبان ۱۴۰۳این دیگه خودرو نیست کلا انجینه .
C4
۲۴ آبان ۱۴۰۳این الدورادو نسل ۱۰ ئه . مال زمانی که الدورادو کم کم به دوران افول وارد شده بود . الدورادو برای کادیلاک و GM بسیار با ارزش بود
سال ۱۹۷۰ موتور ۸.۲ لیتری با ۴۰۰ اسب داشت !
hosen
۲۴ آبان ۱۴۰۳باتوجه به کیفیت و ارزش کلکسیونی که داره قیمتش مفته!
C4
۲۴ آبان ۱۴۰۳چون اتفاقا ارزش چندانی در امریکا نداره
هزاران دستگاه الدورادو رو میتونی پیدا کنی با نازل ترین قیمت که حتی بعضا پوسیده و داغون هم شدند و کسی اهمیتی نمیده
اون نسل های قبلشه که ارزش بالایی داشت
𝐀𝐥𝐢
۲۴ آبان ۱۴۰۳خدای ابهت
مهردادکمال
۲۴ آبان ۱۴۰۳شتاب و قدرتش چنگی به دل نمیزنه.اما داخلش!!! در حد رولزرویس امروزی چوب و چرم داره
Taha Ayoobi
۲۴ آبان ۱۴۰۳اون بحث شتاب هم به دهه 80 ربط داره هم اینکه این اسپرت نیست، حتی کرایسلر نیویورکر هم همینه، وظیفه اش راحتی و شتاب مناسب برای رانندگی آروم و با کلاسه که به خوبی انجام میده.
JaMsHiD-B
۲۴ آبان ۱۴۰۳از لحاظ روحی نیاز دارم یه سابربن ۹۵ میلادی دم خونم پارک باشه با یه انجین LSX با سوپر شارژر سه لیتری و یه کیت لیفت با رینگ KMC
خشایار کیانی
۲۴ آبان ۱۴۰۳اینجاست که میگن ماشین فقط آمریکایی دهه ۶۰ و ۷۰ و اوایل ۸۰
ARMAN سابق
۲۴ آبان ۱۴۰۳https://youtube.com/shorts/d2onoBCZhzw?si=Hl96sN2KMI-nku6a
آقا اینو ببینین
من که دیدم