کادیلاک در مسیر احیای برند لوکس خود تا به اینجا، سدانهای ATS، CTS و مدل آینده CT6 را معرفی کرده است. قدم بعدی این کمپانی برای پوستاندازی در کلاس شاسیبلند، با کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ آغاز میشود. این مدل که بهتازگی در «دوبی» معرفی شده و در اواخر ماه جاری میلادی در نمایشگاه لسآنجلس حاضر خواهد شد، جایگزین SRX به عنوان کراساور لوکس متوسط کادیلاک میشود.
کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ بر روی یک پلتفرم کاملاً جدید سوار میشود که در آن از فولادهای با مقاومت بالا و تکنیکهای دیگر صرفهجویی در وزن استفاده شده است. در نتیجه، مدلهای دیفرانسیل جلوی XT5 توانستهاند نسبت به SRX کنونی، ۱۲۶ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. در همین حال، مدلهای دو دیفرانسیل XT5 وزنی برابر SRX دیفرانسیل جلو دارند که به معنای ۷۵ کیلوگرم کمتر از مدل SRX AWD است. این کاهش وزن، همچنین به XT5 جدید کمک کرده است تا جثه جمع و جورتری نسبت به SRX داشته باشد. طول، عرض و ارتفاع XT5، به ترتیب ۲۰، ۵ و ۸ میلیمتر نسبت به SRX کاهش داشتهاند. با این حال، فاصله محوری XT5 به اندازه ۵۱ میلیمتر اضافه شده و به بهبود فضا در داخل کابین کمک کرده است؛ بهویژه اینکه فضای پاها در صندلیهای عقب به اندازه ۸۱ میلیمتر افزایش داشته است. همچنین ردیف دوم صندلیها میتوانند به جلو و عقب حرکت کنند و بنابراین راننده میتواند فضای حمل وسایل را نسبت به تعداد سرنشینان تنظیم کند. طراحی کراساور XT5 باعث شده تا این مدل مطابق با دیگر خودروهای خط تولید کادیلاک باشد. جلوپنجره عریض ویژه کادیلاک، چیزی است که بیشتر از همه در دماغه خودرو جلبتوجه میکند و چراغهای لولههای LED نیز از چراغهای جلو تا قسمت پایین سپر امتداد پیدا میکنند. در عقب، چراغهای افقی بیشتر از همه، ظاهر دیگر مدلهای کادیلاک را به ما یادآوری میکنند و این در حالی است که یک صفحه محافظ پایین بدنه از بین دو لوله اگزوز موازی بیرون زده است. در داخل کابین، کادیلاک CT5 مدل ۲۰۱۷ همچنان به سبک طراحی دیگر مدلهای کادیلاک ادامه داده است. در عین حال، در طراحی داشبورد و کنسول تجدیدنظر صورت گرفته تا فضای بیشتری برای حمل وسایل در آنها مهیّا شود. البته در مجموع ۵ رنگ و تریم مختلف برای کابین این خودرو درنظر گرفته شده که در بین آنها، یک طرح فیبرکربن، دو نوع طراحی آلومینیومی و سه گزینه چوب اصل وجود دارند. همچنین به دنبال موفقیت مدل اسکالید پلاتینیوم، در XT5 نیز برای اولین بار یک سطح تریم «پلاتینیوم» ارائه شده است. همانند سدان لوکس CT6، در کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ نیز سیستم جدید «آینه دوربین عقب» استفاده شده که میتواند تصور دوربین نمای عقب بر روی یک آینه عقب معمولی نشان دهد. گفته میشود که تصویر دوربین در این حالت میدان دیدی ۳۰۰ برابر نسبت به یک آینه استاندارد در اختیار قرار دارد و راننده میتواند از میان ستونها و قسمتهای مختلف بدنه، دید داشته باشد. سیستم اطلاعات و سرگرمی CUE کادیلاک همراه با اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژ بیسیم گوشی موبایل و چراغهای روشنایی روز LED، از جمله مواردی هستند که به صورت استاندارد در XT5 استفاده میشوند و آپشنهایی نیز مانند یک نمایشگر رنگی سر بالا، چراغهای جلوی LED کامل و یک پکیج دستیار راننده شامل سیستم پارکینگ خودکار، کروز کنترل انطباقی و دستیار حفظ حرکت در بین خطوط برای این خودرو درنظر گرفته شدهاند. همچنین درب عقب خودکار XT5 را میتوان با حرکت پا در زیر سپر عقب، باز و بسته کرد. همانند SRX، XT5 نیز همچنان به استفاده از یک موتور پایه V6 ادامه میدهد. این موتور ۳/۶ لیتری، همان موتوری است که در مدل ۲۰۱۶ از ATS و CTS نیز استفاده شده و میتواند برای صرفهجویی در مصرف سوخت، ۲ سیلندر خود را خاموش کرده و به صورت چهار سیلندر به عملکرد خود ادامه دهد. قدرت ۳۱۰ اسببخار و گشتاور حداکثر ۳۶۶ نیوتنمتری در این موتور، از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته انتقال داده میشود. XT5 اولین خودروی کادیلاکی است که از شیفتر الکترونیکی استفاده میکند؛ چیزی که به گفته کمپانی، هم نویز و لرزش کمتری در کابین دارد و هم فضای کمتری نیز در کنسول وسط اشغال میکند. در همین حال، یک سیستم استاپ-استارت موتور برای صرفهجویی بیشتر در مصرف سوخت مفید خواهد بود. در حالی که کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو خواهد بود، ولی یک سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک «کلاج دوقلو» نیز برای آن درنظر گرفته شده که میتواند ۱۰۰ درصد گشتاور را به هر یک از محورهای جلو یا عقب منتقل کند. همچنین محور دیفرانسیل عقب نیز در این حالت میتواند تا ۱۰۰ درصد گشتاور را به هر یک چرخها در طرفین ارسال کند. همچنین یک حالت «عدماتصال» نیز به صورت فیزیکی برای جداسازی دیفرانسیل عقب وجود دارد که در هنگامی که نیازی به استفاده از AWD نیست، باعث کاهش مصرف سوخت میشود. یک سیستم تعلیق استرات «مکفرسون» با یک سیستم مولتیلینک در عقب همراه شده است. چرخهای ۱۸ اینچی به صورت استاندارد هستند، ولی استفاده از چرخهای ۲۰ اینچی باعث میشود که سیستم تعلیق انطباقی «کنترل دامپینگ پیوسته» نیز اضافه شود. این در حالی است که XT5 پلاتینیوم یک سری بوشینگهای اضافه در تعلیق عقب برای ایجاد سواری بهتر دارد.۳۱ خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد
ali ayat
۲۰ آبان ۱۳۹۴کاری به عملکرد ماشین ندارم ولی طراحی ماشین و صد البته طراحی داخلیشو خیلی دوس دارم فوق العادس البته بعد مرسدس و پورشه این نظر شخصیه منه همین
shahab
۲۲ آبان ۱۳۹۴طراحی خارجی بی نظیر و داشبور شیک و موتور قدرتمند و در عین حال به روز
انتقال قدرت یعنی اینکه میتونه 100گشتاور رو به یک چرخ بده
RWD FWD AWD همه رو باهم داره!!
تا 7سال دیگه مدل جدید این شاهکارهم میاد با کلی توانایی هیا عجیب و غریب اما مردم ما دارن قسط پراید میدن….
AliZeus
۲۰ آبان ۱۳۹۴خیلی عالی شده…ابهت همیشگی کادیلاک…همراه با ظرافتی که اعمال شده…و در آخر رنگ مشکی :)
مجتبی
۲۱ فروردین ۱۳۹۵واقعا فوق العادست از نظر طراحی خارجی از لینکلن نویگیتور بهتره ولی از نظر امکانات و طراحی داخلی لینکلن فوق العادست
mehran72
۲۰ آبان ۱۳۹۴این
40000تاست.حالا باز یه عده برن پراید قسطی بخرن
ali ayat
۲۰ آبان ۱۳۹۴نه دوست عزیز این چهل تاست ولی چهل تا دلار دلار الان ۳۵۰۰تاست اینجا میدونی چقدر پول کشورت بی ارزشه فک کنم آخر تو دنیا باشیم یعنی بدبخترین خیلی خلاصه بهت بگم در هم ضرب کن اونوقت ببین چند تومن بی ارزش ما میشه
Reza
۲۰ آبان ۱۳۹۴خدایا کشور هایی دیگه هر روز ماشین های به روز مدل جدید برای مردم کشورشون تولید میکنن تا مردمشون از زندگی لذت ببرن ولی کشور من ????ایران خودرو هایی بی کیفیت با بالا ترین قیمت و کمترین امنیت رو به مردم میدن جالب تر از همه اینکه آقای نعمت زاده ! میگه مردمی که خودرو نخرن و وام خودرو تحریم کنن خیانت کار 6
نخود آش
۲۲ آبان ۱۳۹۴نه حرف نعمت زاده جالب نیست. جالب اینه که مردم به هم خیانت میکنن و میرن این آشغالا رو میخرن.
shahab
۲۲ آبان ۱۳۹۴خیات یعنی ایکه زن و بچه تو سوار ماشینی کنی که حدقل ایمنی 15سال پیش اروپارو نداره
shahab
۲۲ آبان ۱۳۹۴با تشکر از آقای انیس حسینی
Hamid...Audi
۲۰ آبان ۱۳۹۴واااااااااااووووووو!!!
همه چی تمومه دیگه.طراحی داخلی طراحی خارجی توان و گشتاور خروجی موتور آپشن های فوق العاده و … .
حرفی واسه گفتن نمیزاره.
mahdi
۲۰ آبان ۱۳۹۴اگه وام بانکی داشت شک نکنید که یدونه ثبت نام میکردم بد جوری چشمم گرفته
sina
۲۰ آبان ۱۳۹۴مطمئن باش این 90 درصد داخلی سازی شده است
نوید جهرمی
۲۱ آبان ۱۳۹۴اونجا کع وام بانکی نمیخواد. با ماهی 400 دلار بدون پیش پرداخت صاحب یدونش میشی.
محمدرضا ♥BMW♥
۲۰ آبان ۱۳۹۴بیرونشو…داشبوردشو…فرمونشوووووو…یه آرزو جدید به لیست آرزوهام اضافه شد!!
امیر
۲۰ آبان ۱۳۹۴ظاهر فوق العاده خشن با ابهت وبا اصالت بدنه عضلانی وزیبا نمای عقب معقول داخل زیبا وشیک ودم کادیلاک گرم فروش اسکالید که حسابی با طراحی جدید رفت بالا این مدلم قطعا فروش بالایی خواهد داشت چه رقابتیه ماشینا یکی از یکی زیباتر عملکردای بهتر آدم میمونه چی بگیره اما ایران …..
احمد باقری
۲۰ آبان ۱۳۹۴طراحی جالب و پر ابهتی داره.
zodiac
۲۰ آبان ۱۳۹۴اقای حسینی دوست داری با روان ما جوانها بازی کنی؟40000تا برای این ماشین با اصالت وبا اصل ونصب.حالا ما برای ی سمند داغون باید سی میلیون بدیم تازه سوار شیم بریم ایراداشو خودمون درست کنیم
خداوکیلی دیگه بد بخت تر از ما داریم
نخود آش
۲۲ آبان ۱۳۹۴شنیدین میگن سرنوشت هیچ ملتی تغییر نمیکنه مگر به خواست خودشون. حالا حکایت ماست. چهار روز نمیتونستیم بی ماشین بریم. چند هزار ماشین قسطی ثبت نام کردن. پس مشکل خودمونیم. از ماست که بر ماست
روزگار سخت
۲۰ آبان ۱۳۹۴اولین ماشین شاسی بلند که توی عمرم ازش خوش اومده همین. دومی لکسوس.nx. جیپ چروکی. البته شاسی بلند پراید هم زیباست. اره ای خدا چقدر ما بدبختیم چقدر عقب افتادیم ای کاش……
محمدرضا
۲۰ آبان ۱۳۹۴زیبا ، جادار ، مطمئن!
mostafa
۲۱ آبان ۱۳۹۴درسته زیبا ، جادار ، مطمئن ..
ولی اینکه سایپا نیست
یعنی میشه یه ماشینی زیبا ، جادار و مطمئن باشه و ساخت سایپا نباشه ….
مگه داریم مگه میشه ….
ابوالفضل
۲۷ اسفند ۱۳۹۵اون مال امرسان هست دوست عزیز شعار سایپا: سایپا مطمئن هست
نوید جهرمی
۲۱ آبان ۱۳۹۴من یکی نمیدونم احساساتم رو چطور بیان کنم.آدم چطور میتونه عاشقش نشه؟
مسعود جان دمت حسابی گرم ب گرمای موتور کادیلاک
فریا
۲۱ آبان ۱۳۹۴شــــاهکار…
عاشـــق سیستم انتقال قدرتشم .
هر سه حـــالت رو داره :D
RWD ، FWD ، AWD
شلبى
۲۱ آبان ۱۳۹۴فوق العادست
نمیشه ازش ایراد گرفت
amir
۲۱ آبان ۱۳۹۴رقیب لیفان x60 اومد!!!!
سرنوشت مردم کشوری را خود تعیین می کنند.
مهدی
۲۳ آبان ۱۳۹۴واقعاً الآن تو آمریکا مردم سالاری بیشتر از ایران هست ما با پول این تو ایران یه سانتافه نمی تونیم بخریم
enzo
۲۷ آبان ۱۳۹۴منی که میونه ای با suv ها ندارمم دلم خواست
این مدل کادیلاک در عین ابهتش دلربایی میکنه
اسلامى
۱۹ اسفند ۱۳۹۴سلام پول ما مسلمونها باید بره تو جیب چینیهاى کومونیست، ولى امریکا و اروپاى مسیحى دشمن ما هستند ، لیاقت ما ایرانیها همان پراید و ماشینهاى چینى هست!!!!
ابوالفضل
۲۷ اسفند ۱۳۹۵چراغ LED لوله ای!!!!!!!!!! اونا اسمشون نئون هست