ما در پایان دوران سدانهای کامپکت اسپرت بنزینی هستیم. بخشی که بامو در سال ۱۹۸۶ با M3 بنیان نهاد، در طول سالها تغییرات زیادی داشته است. خودروهایی که ریشهٔ آنها به مدلهای نمادینی مثل بامو با پیشرانههای چهار سیلندر بازمیگشت در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ به موشکهای V8 تبدیل شدند. سپس با گذشت زمان، پیشرانهها به شش سیلندرهای پرخوران تغییر یافتند و ازآنجاییکه تقریباً همهٔ خودروسازان در حال حاضر وعدهٔ الکتریکی کردن سبد محصولات خود در آیندهٔ نزدیک را دادهاند، بهزودی شاهد تغییر دیگری خواهیم بود. بااینحال، به لطف خودروهایی مثل بامو M3 کامپتیشن و کادیلاک CT4-V بلکوینگ، سدانهای کامپکت اسپرت بنزینی عمر خود را با نهایت هیجان به پایان میبرند.
خلاصهٔ مشخصات
قرار دادن M3 کامپتیشن (پرچمدار خانوادهٔ M3) در برابر CT4-V بلکوینگ که درواقع یک ATS-V با پوستهٔ جدید محسوب میشود، ممکن است ناعادلانه به نظر برسد ولی ما برای این کار دلایل خاص خود را داریم. ATS-V با اینکه در هیچ آزمایشی هرگز پیروز نشد، همیشه یکی از خودروهای موردعلاقهٔ ما در این کلاس بوده است و CT4-V بلکوینگ به زبان ساده، ATS-V را بهتر کرده است. پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توئین توربوی این سدان جدید کمی تقویت شده و حالا ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. همچنین این موتور حالا بهصورت سفارشی به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود که در کنار گیربکس شش سرعتهٔ دستی استاندارد ارائه خواهد شد. آخرین نسخه از کمکفنرهای مغناطیسی هم یکی دیگر از ویژگیهای جذاب این ماشین است. قیمت CT4-V بلکوینگ از ۵۹,۹۰۰ دلار آغاز میشود اما این نمونهٔ آزمایشی ما ۸۰,۲۳۵ دلار قیمت دارد.
M3 معمولی با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور که از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی بیرون میآید، رقیب مناسبتری برای کادیلاک به نظر میرسد ولی زمانی که ما همزمان با CT4-V پشت M4 معمولی (نسخهٔ کوپهٔ M3) با گیربکس دستی نشستیم، بامو در برابر کادیلاک هیچ حرفی برای گفتن نداشت زیرا بلکوینگ خودرویی جذابتر و توانمندتر بود که رانندگی بهتری داشت و M4 را شبیه یک M440i جلوه میداد. به همین دلیل، ازآنجاییکه M3 کامپتیشن در دسترس بود، برای اینکه رقابت جذابتر شود تصمیم گرفتیم این نسخه را در برابر رقیب آمریکایی قرار دهیم.
در نسخهٔ کامپتیشن، به لطف بوست بیشتر و ارتقاء خنککنندگی، خروجی موتور به ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور میرسد. برای استفادهٔ حداکثری از این قدرت بیشتر، بامو نسخههای کامپتیشن را فقط با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه میکند و نسخهٔ چهارچرخ محرک آنرا هم ارائه کرده که نمونهٔ حاضر در این رقابت از همین نسخه است. قیمت M3 معمولی از ۷۰,۸۹۵ دلار و نسخهٔ کامپتیشن چهارچرخ محرک از ۷۷,۸۹۵ دلار آغاز میشود درحالیکه قیمت نمونهٔ آزمایشی ما با ترمزهای کربن سرامیکی ۸,۱۵۰ دلاری، صندلیهای کربنی ۳,۸۰۰ دلاری M و دیگر آپشنهای تزئینی و لوکسی که خیلی مهم نیستند به ۱۰۸,۵۴۵ دلار رسیده است.
روی جاده
هرچند این اعداد و ارقام CT4-V بلکوینگ و M3 کامپتیشن هستند که خریداران را به نمایشگاههای فروش میکشاند اما چگونگی رانندگی آنها در دنیای واقعی است که موجب فروش این خودروها میشود. پس بیایید اعداد را کنار بگذاریم تا جذابترین خودرو پیروز شود زیرا درنهایت جذابیت چیزی است که در این سگمنت بیشترین اهمیت را دارد. کادیلاک روی پلتفرم محرک عقب آلفای جنرال موتورز ساخته شده که معماری فوقالعادهای است. CT4-V بلکوینگ به لطف جدیدترین نسخهٔ کمکفنرهای مغناطیسی و حالتهای مختلف سیستم مدیریت کشش که حالا بجای پنهان شدن در منوهای مختلف بهراحتی از طریق سوئیچ روی غربیلک فرمان در دسترس است، روی جاده میدرخشد.
فرمان خودرو سریع و پربازخورد است و شاسی سبک و متعادل احساس میشود. ترمزهای کادیلاک نیز شایستهٔ تحسین هستند زیرا حتی بدون وجود دیسکهای کربن سرامیکی گرانقیمت، ما شیفتهٔ قدرت توقف بالا و تنظیم عالی ترمزهای فولادی CT4 شدیم. ترمزهای کادیلاک آنقدر عالی و قدرتمند هستند که باعث میشود حس کنیم M3 کامپتیشن ترمزهای 320i را دارد. به همین دلیل، بلکوینگ بسیار بهتر از رقیب آلمانی متوقف میشود.
اما اگر بخواهیم فقط یک نقطهضعف در کادیلاک پیدا کنیم، پیشرانهٔ V6 دور پایین آن میتواند کاندیدای خوبی باشد. زمانی که این پیشرانه برای اولین بار در ATS-V ارائه شد، ما را جذب نکرد و اضافه شدن ۸ اسب بخار به قدرت آن نیز شرایط را بهتر نکرده است. البته این به معنای بد بودن موتور CT4-V نیست. این V6 توئین توربو کاملاً پرتوان است و منحنی گشتاور گستردهای را ارائه میکند درحالیکه گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم در اینجا با تعویض دندههای سریع و قاطع و تنظیم برای رانندگیهای سخت، یکی از بهترین عملکردهای خود را در بین همهٔ محصولات جنرال موتورز ارائه میکند؛ اما صدای اگزوز کسلکننده و ردلاین پایین ۶,۵۰۰ rpm از اشتیاق و هیجان راننده کم میکند. یک V8 تنفس طبیعی مثل چیزی که هماکنون زیر کاپوت کامارو SS قرار دارد (که پلتفرم مشترکی با CT4 دارد) میتوانست CT4-V بلکوینگ را بسیار جذابتر کند.
از سوی دیگر، پیشرانهٔ بامو فوقالعاده است. این موتور به شکلی انفجاری قدرتمند و به طرز باشکوهی وحشی است. این نیروگاه که میتواند تا ۷,۲۰۰ rpm دور بگیرد، شبیه یک موشک احساس میشود به همین دلیل به نظر ما قدرت واقعی آن از ۵۱۰ اسب بخار بیشتر است؛ اما M3 چیزی بیش از یک پیشرانه درجهیک با قدرت اعلامی کمتر از واقعیت است. در این ماشین فرمان سریع و سبک است و سامانهٔ چهارچرخ محرک به رام کردن موتور وحشی بدون تأثیر روی احساس فرمان کمک میکند. شاسی خودرو از عقب تا جلو بسیار متعادل است و انتقال از حالت بیشفرمانی به کمفرمانی بسیار آسان صورت میگیرد. بااینحال، همهچیز در M3 بینقص نیست. در این خودرو تنظیمات بسیار زیادی برای قسمتهای مختلف وجود دارد که گشتن بین آنها در هنگام حرکت دشوار است درحالیکه پیدا کردن تنظیمات در کادیلاک بسیار سادهتر است. همچنین ترمزهای کربن سرامیکی بامو هم هنگام رانندگیهای سخت بهخوبی کادیلاک نیستند هرچند که ما تحت تأثیر قدرت توقف آنها قرار گرفتیم.
آیا اعداد مهم هستند؟
در هر خودرویی خصوصاً مدلهای پرفورمنس غرق شدن در اعداد و ارقام واقعاً جذاب است. این اعداد حتماً چیزهای زیادی خواهند گفت اما صادقانه بگوییم، در این رقابت اعداد واقعاً کار نمیکنند. همیشه خودروهایی وجود خواهند داشت که سریعتر و پرشتابتر از M3 و CT4-V باشند اما در این دو سدان که با نزدیک شدن به دوران الکتریکیسازی گسترده آخرین نمونهها در نوع خود محسوب میشوند، همهچیز در احساس و شیوهٔ رانندگی آنها خلاصه میشود. این حس عاطفی از اعداد روی کاغذ بسیار فراتر است. به همین دلیل، هرچند M3 که خودرویی گرانتر و قویتری است، در همه آزمایشهای ابزاری ما برتر از کادیلاک عمل کرد اما این برتریهای عددی به تنهای نمیتواند موجب پیروزی آن شود.
کدام خودرو بهتر است؟
وقتی نوبت به انتخاب خودروی برنده میشود، همهچیز بهجز احساسی که این خودروها روی جادههای محبوبمان در ما ایجاد میکنند را نادیده میگیریم و با این معیار، M3 کامپتیشن پیروز میشود. کادیلاک CT4-V بلکوینگ خودرویی با سواری و هندلینگ فوقالعاده است اما این عملکرد بینظیر توسط پیشرانهٔ بیهیجان مهار میشود. از سوی دیگر، M3 کامپتیشن همهٔ چیزهایی است که ما با پایان عمر موتورهای درونسوز از دست خواهیم داد. رانندگی با این ماشین لذت مطلق است و فقط باید به خاطر آن دماغهٔ زشت شرمنده باشد.
مقام دوم: کادیلاک CT4-V بلکوینگ
نقاط قوت: شاسی متعادل با هندلینگ عالی، ترمزهای فوقالعاده، قیمت ارزانتر
نقاط ضعف: پیشرانهٔ بیهیجان، صدای خستهکنندهٔ اگزوز، این شاسی توانایی مدیریت قدرت بیشتری را دارد
مقام اول: بامو M3 کامپتیشن
نقاط قوت: پیشرانهٔ وحشی، سامانهٔ چهارچرخ محرک، فرمان پذیری استثنایی
نقاط ضعف: قیمت گران، ترمزهای کربن سرامیکی ارزش پرداخت مبلغ اضافه ندارند، طراحی زشت دماغه
مقایسه مشخصات فنی
بامو M3 کامپتیشن | کادیلاک CT4-V بلکوینگ | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۴۷۲ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
ردلاین | ۷,۲۰۰ rpm | ۶,۵۰۰ rpm |
نسبت وزن به قدرت | ۳.۵ کیلوگرم به اسب بخار | ۳.۷ کیلوگرم به اسب بخار |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۷ میلیمتر | ۲,۷۷۶ میلیمتر |
طول | ۴,۸۰۳ میلیمتر | ۴,۷۶۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۸۷ میلیمتر | ۱,۸۱۳ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۳۲ میلیمتر | ۱,۴۲۲ میلیمتر |
دایرهٔ چرخش | ۱۲.۶ متر | ۱۱.۸ متر |
وزن خالص | ۱۷۶۸ کیلوگرم | ۱۷۶۳ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب | ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر | ۳۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۰ ثانیه | ۴.۰ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۷.۲ ثانیه | ۹.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۱ ثانیه | ۱۲.۴ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۲.۰ متر | ۳۲.۳ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۳ جی | ۱.۰۵ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۳.۳ ثانیه | ۲۳.۸ ثانیه |
ظرفیت باک | ۵۹ لیتر | ۶۶ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۷۷,۸۹۵ دلار | ۵۹,۹۰۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۰۸,۵۴۵ دلار | ۸۰,۲۳۵ دلار |
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۴ دی ۱۴۰۰هیچ وقت سراغ این کلاس خودرو نمیروم .
ترجیح میدم جایشان M5 و CT5V و آئودی بروم .
یا سراغ شلبی gt350 R .
Shelby csx3015
۲۵ دی ۱۴۰۰وقتی فهمیدم شلبی gt350 دیگه تولید نمیشه و قراره مک وان با اون دماغه زشتش جانشین بشه، واقعا قلبم گرفت
مازیار
۲۴ دی ۱۴۰۰عادلانه
از بالا تا پایین تمام مشخصات بی ام و بهتره پس طبیعیه که قیمتش هم گرون تره
ممد هلکت سوار
۲۴ دی ۱۴۰۰از نظر المانیا مشخصات خوب یعنی مانیتور های گنده ای که توی تسلا میندازن و گرم کن و سرد کن و خشک کن و خیس کن اتوماتیک هست :))))))))))))))))
M@M@DRZ911
۲۴ دی ۱۴۰۰سلام خدمت همه ی رفقای عزیز پدال ( مخصوصا پورشه فنا😜 )
بالاخره امروز به فکرم زد اکانتم رو بسازم و دیگه با اکانت فیک کامنت ندم .
ارش
۲۴ دی ۱۴۰۰فاصله بسیار است شتاب بی ام و ۱ ثانیه بهتر از کادیلاک تایم پیست هم نیم ثانیه سریع تره .
R@m!n
۲۴ دی ۱۴۰۰تو کدوم پیست تایمش سریع تره ؟؟ این ماشین فقط تو ویرجینیا تایم زده و اونجا هم m3c تایمی نزده.
در ضمن به جز وب سایت بی ام و بلاگ همه جا شتاب 3.5 تا 3.8 زدن.
R@m!n
۲۴ دی ۱۴۰۰اون مورده شتاب رو اصلاح می کنم اشتباه کردم شرمنده.
محمد امین
۲۴ دی ۱۴۰۰فکر کنم به خاطر چهار چرخ متحرک شتابش رو ۳ زدن ، البته اگر اشتباه نکنم
به نظر من هردوشون ارزش خرید خیلی خوبی دارن ، bmw یکم سریع تر و چابک تره و از اون سمت کادیلاک جذاب تر و ارزان تره
R@m!n
۲۴ دی ۱۴۰۰اصلاح کردم ولی این سیستم کامنته داغونشون یه سال طول می کشه کامنت تایید کنه.
sam
۲۴ دی ۱۴۰۰تایم پیست figure 8
۲۳.۳ ب ام و
۲۳.۸ کادیلاک
نیم ثانیه اختلاف تو پیست به این کوچیکی !!
مگه از M5 سریع تر نبود ?? 😂
Arman
۲۴ دی ۱۴۰۰خیلی عجیبه که صدای اگزوز یه ماشین امریکایی خسته کننده توصیف بشه! حتما خیلی بد کار کرد اینجا کادیلاک
ممد هلکت سوار
۲۴ دی ۱۴۰۰اینم هست
شاعر
۲۴ دی ۱۴۰۰طراح بی ام و جلو پنجره زشتش رو از دماغ خوک الهام گرفته
واقعا با این جلو پنجره زشت گند زدن به تمام جذابیتهای ماشین
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ دی ۱۴۰۰اعداد شتاب کاملا نشون میده تست کنندها چقدر دوست داشتن بیمر برنده باشه.نکته اول شتاب کدیلاک 3.7 هست بیمر هم 3.5 400 متر هم کدیلاک 11.5 هست بیمر هم احتمالا 11.4 باشه.بعد اینکه تفاوت قیمت رو اصلا لحاظ نکردن با این اضافه قیمت میشه قدرت کدیلاک رو به 800 اسب رسوند و حتی داخل صندوقش رو فیبر کربن زد و کلی چرم دوزی با سلیقه شخصی.نکته بعدی برا اینکه همه چی مساوی باشه باید همون ام3 رو شرکت میدادن تا همه بفهمن اگر آلمان بخواد هم قیمت با آمریکایی یا حتی نزدیک به آمریکایی بسازه کلاهش پس معرکه هست.در صمن صدای هر دو رو تو یوتیوب گوش بدید وجدانن بیمر خیلی بد صدا و کدیلاک خوش صدا هست.ظاهر هم که کدیلاک خیلی زیبا و وحشی هست و بیمر مثل یه خوک مرده در حال فساد و پوسیدن هست.
TROFEO
۲۴ دی ۱۴۰۰صاحبش اومد برید کنار
ممد هلکت سوار
۲۴ دی ۱۴۰۰همه کامنتتو دوست دارم به جز جمله اخرش بیمر زشت نیست
ولی به پای کادیلاک نمیرسه
بهمن
۲۵ دی ۱۴۰۰سلام دوست عزیز کامنتت یه مقداریش درست بود ولی بیمر قیافه ش پوسیده اس؟اینهمه زیبایی و تکنولوژی.بی انصافی نکنین من خودم کادیلاک میپسندم ولی اینجور کامنت حق بیمر نیست عزیز
R@m!n
۲۴ دی ۱۴۰۰ایرادی که همه ی کارشناسا به کادیلاک گرفتن اشاره کردن همین صدای اگزوز و عملکرد بی حال در دورهای پایینه (نسبت به عملکردش در پیست). این قضیه دو علت داره یکیش توربوهای بهتر بی ام و که تو صنعت خودرو نظیر ندارن مخصوصا در دورهای پایین و دومیش هم محدود کردن قدرت برای هم پوشانی با برادر بزرگتر. این قضیه رو میشه با یه تیون اگزوز و موتور رفع کرد اما خب جی ام باید بهتر کار می کرد. البته صدای بی ام و هم به لطفه سافت لیمیتر جذاب نیست.
هر دو ماشین عالی هستن و فقط سلیقه این وسطه.
در ضمن عبارت it quite rough to look at به معنی جلو پنجره زشت نیست به کلیت طراحی بی ام و انتقاد کرده.
Amir Machine
۲۴ دی ۱۴۰۰همونطور که موتورترند گفته بهتر بود کادیلاک تو این ماشین از موتور 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی کامارو SS استفاده میکرد، خصوصاً اینکه پلتفرم کامارو و CT4 یکیه و استفاده از اون موتور کاملاً امکانپذیر بود
این موتور الان رو کامارو حدود 450 اسب قدرت داره و با کمی اصلاحات میشد قدرتش رو به همین حدود 470 تا رسوند
R@m!n
۲۴ دی ۱۴۰۰بنظرم استفاده از اون موتور اشتباهه. موتور 8 سیلندر روی سدان کامپکت باعث میشه مدل بالاتر زیر سوال بره و پرستیژ سدان گرونترو خراب می کنه. در ضمن موتور LT1 رو همون کامارو هم پرفورمنس خوبی نداره و از دلایل شکست کامارو در بازار همین موتور هست.
موتور V6 این کادیلاک خیلی خوب رو این ماشین جواب داده و فقط محدود شده و کاملا مشخصه که اصلا به آستانه فشار نزدیک نمیشه (برعکس موتور بی ام و به خاطر گشتاور بالاتر و قدرت بیشتر این احساس درگیری رو خیلی خوب القا می کنه).
منطقی بود که با تغییر بوست، بالابردن سرعت پیستون ها، گشتاور و افزایش قدرت بین 40 تا 60 اسب این نقایص (البته نمیشه گفت نقص چون رو پرفورمنس تاثیر منفی نزاشته و صرفا هیجان بی ام و رو مقداری کمتر داره) برطرف کرد و می تونست خیلی راحت بی ام و رو کاغذ مغلوب کنه. همونطور که بالا هم گفتم این موارد با یه تیون ابتدایی به راحتی برطرف میشن.
مورد دیگه فکر می کنم تو پیست کادیلاک سریع تر باشه چون براساس سیستم X-DRIVE بی ام و ها تو پیست رسما دیفرانسیل عقب میشن.
Amir Machine
۲۴ دی ۱۴۰۰آره اینم درسته، درمجموع موتور V6 توربو برای این کلاس بهتره ولی اینکه پرستیژ سدان گرونتر رو خراب کنه همیشه صادق نیست
مثلاً مرسدس C63 همون موتور 4 لیتری هشت سیلندر E63 و S63 رو داره که فقط ضعیفتر شده
حتی نسل قبلی C63 از همون موتور 6.2 لیتری SLS استفاده میکرد!!
همین الانم لکسس روی IS500 موتور V8 گذاشته
ولی خب همین موتور V6 کادیلاک هم اگه بیشتر ارتقاء پیدا میکرد میتونست خیلی خیلی خوب باشه، مشکل اینجاس که جنرال موتورز نمیخواست زیاد برای توسعۀ این دوتا سدان هزینه کنه و عملاً همون ATS-V و CTS-V رو با کمترین هزینه بهتر کرده
R@m!n
۲۴ دی ۱۴۰۰خب اینکه مرسدس اینکارو کرده دلیل بر درست بودنش نیست. اینکاره مرسدس بخاطره کمبود تنوع موتور هست و خب می بینیم نمونه های c63 amg به طرزه احمقانه ای گرون میشن ولی بخاطر دان گرید قدرت به همین M3 قافیه رو می بازن. قضیه لکسوس هم بخاطره افزایش فروش هست که متاسفانه اون هم کاره زیادی برای پرفورمنسش صورت نگرفت و صرفا یه 8 سیلندر قدیمی رو گذاشت رو این ماشین که جلوی بی ام و حرفی نداره.
تنها محصولی که تونست بی ام و رو به چالش بکشه همین بلک وینگ هست که چه از لحاظ پرفورمنس چه از لحاظ قیمت با بی ام و رقابت بسیار نزدیکی ایجاد کرده. تصور کن جی ام 10 یا 15 سال زودتر ماشینایی در حد پرفورمنس بی ام و می ساختن، اونوقت پیش بینی اینکه بی ام و و کادیلاک امروزه چقدر فروش می کردن خیلی جالب می شد.
Ali_x76
۲۴ دی ۱۴۰۰کادیلاک میتونست موتور V8 4.2 لیتری ۵۵۰ اسبی رو روی این ماشین بذاره+ترمز سرامیکی+کیت آیرودینامیکی کربنی
هیولا میشد
Enayat
۲۴ دی ۱۴۰۰جلو پنجره بی ام و M3 واقعا خیلی زشته و تمام تفکرات من راجب سری ۳ مخصوصا E46 افسانه ایی خراب کرده…
اون سرپرست طراح دیوانه پیش خودش چی فکر کرده همچین چیزه فاجعه ایی رو قاب کرده !!!! (اصلا با طراحی ماشین هماهنگی نداره)
پارسا
۲۴ دی ۱۴۰۰انصافا طراحی ام ۳ زیباست فارغ از جلو پنجره اش
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۴ دی ۱۴۰۰تنذ بود😂
تابلوعه چقد بد هست که انقد فروش داشته😂
ممد هلکت سوار
۲۴ دی ۱۴۰۰طراحش دکترای طراحی خودرو داشته از دانشگاه دولتی ساوجبلاق سفلی تازه مشکل روانی هم داشته شونصد سال تیمارستان بوده
AMIR / ARMI
۲۴ دی ۱۴۰۰وقتی دیدن m3 معمولی جلوی ct4v بلکوینگ حرفی برای گفتن نداره
برای شکست دادن کادیلاک نسخه کامپتیشن رو اوردن
40 اسب بخار قدرت بیشتر 18 هزار دلار گرونتر هستش بی ام و تو قیمت پایه
ولی شتاب جانبی قشنگ نشون میده کادیلاک چطور تونسته پوست بی ام و رو بکنه
Bilbo
۲۴ دی ۱۴۰۰😂😂😂
Porsche 911
۲۴ دی ۱۴۰۰الان هم مشهوده که ب ام و هم پوست امثال شما و یانکی رو کنده انقدر حرص میخورین😂😂😂😂
sam
۲۴ دی ۱۴۰۰موتور توربو شده وانت با پلتفرم قدیمی نمیتونه با M3 کاملا جدید و مهندسی شده رقابت کنه قیمتم توجیه خوبی نیست به هر حال موتور وانت و پلتفرم قدیمی ارزون در میاد.
اختلاف نیم ثانیه ای تو همچنین پیست کوتاهی تقلب کادیلاک تو تایم زنی پیست ویرجینیا رو نشون میده
از M5 سریع تر !!! 😂
AMIR / ARMI
۲۴ دی ۱۴۰۰کادیلاک به خاطر 40 اسب قدرت کم تر تو مسیر مستقیم عقب میوفته ولی تو شتاب جانبی قشنگ نشون میده توی پیچ
بی ام و چهار چرخ محرک نمیتونه به اندازه کادیلاک سریع باشه
کلا سال گذشته جایی بود که هیچ سدان المانی سریع تر از امریکایی ها نبوده تسلیت میگم بهتون تنها سنگری که داشتین رو هم از دست دادید
TROFEO
۲۴ دی ۱۴۰۰مدافعان حقوق امریکا اومدن یگه وقتشه چشم رو حقیقت ببندید و هرچی میگن رو قبول کنین:)
ممد هلکت سوار
۲۴ دی ۱۴۰۰مدافعان حقوق المان هم اومدن سنگ نسل ادامه پیدا کرده هیتلر روانی رو به سینه بزنن :)
ماکسیمیلیان
۲۰ بهمن ۱۴۰۰هیتلر مجنون نبود ، دیوانگان از او جلوه ی دیوانه ساختند!
مجید
۲۴ دی ۱۴۰۰کلا ماشین آمریکایی اگه تو قیمت بتونه رقابت کنه وگرنه تو تکنولوژی حرفی برای گفتن نداره
امین
۲۴ دی ۱۴۰۰ولی کادیلاک چیز دیگه ایه
ارین صاحب جمعی
۲۴ دی ۱۴۰۰اخه امریکا کی از آلمان بهتر بوده که این دومین بارش باشه همیشه گفتم تو سایت پدال امریکایی فن زیاده بخاطر همین الان در حالت کاملن فشاری که بی ام و اوله کادیلاک دوم بعدم وقتی نمیتونی ایراد بگیری بهتره از چیزی ایراد بگیری که مردم الان دوست دارن مردم دنیا راضین و این نیاز مارکتینگ بوده و طبق کارشناسی بی ام و از کادیلاک بهتره چرا مقاومت میکنید نمیدونم ؟
R@m!n
۲۴ دی ۱۴۰۰مردم پرفورمنس بی ام و رو دوست دارن تو هر کامنت یه چیز رو تکرار نکن مردم راضین !!! هر کسی می تونه از طرفه خودش حرف بزنه.
هندلینگ محصولاته بی ام و مخصوصا در کراس ها از همه ی رقبا با اختلاف بهتره (به جز X7). ظاهر برای خریدار همیشه در اولویت های پایین تریه، اگر ظاهر اولویت اول بود الان تویوتا باید در قعر جدول فروش می بود.
امین
۲۴ دی ۱۴۰۰هرکسی میتونه نظر خودشو بگه.تو آلمانی دوست داری، من آمریکایی .سلیقه هست.
ممد هلکت سوار
۲۴ دی ۱۴۰۰اره همینه مردم یه ماشین المانی که هواکش هاش اندازه ای پی یو موتور جت هست رو دوست ندارن اونا صدای خفن و زیاد میخوان نه یه ماشین خفه شده
که دهنشو بستن گفتن خفه صدا نده
ولی این ای پی یو شوخی بود :)
منتظر دیس لایک ها و نظرات منفی کودکان 5 تا 10 سال هستیم
mos
۲۴ دی ۱۴۰۰جالبه کسی که با کامنت هاش یه تنه …. به کل سطح سایت و سطح کامنت های این پست حرف از سن میزنه…
ممد هلکت سوار
۲۵ دی ۱۴۰۰ای جان چه دل بچه پاکه
مجید
۲۴ دی ۱۴۰۰منتظر باش ثواب داره،😄
M.Kkarimi
۲۵ دی ۱۴۰۰از بالا که نگاه میکردم تا اینجا جسارتا بیشتر تو سن خودتون شک کردم …!!!
ممد هلکت سوار
۲۵ دی ۱۴۰۰شک نکن
ماکسیمیلیان
۲۰ بهمن ۱۴۰۰حرفی باقی نمیماند😐
یکبار با آرامش دوباره متون خود را بخوانید به فجایع پیش آمده پی میبرید.
ارین صاحب جمعی
۲۴ دی ۱۴۰۰بعدم بهتر قبل از نظر دادن یک ذره جنبه مهندسی را در نظر بگیریم بی ام و با حجم کمتر وزن بیشتر داره هم اسب بخار بیشتری میگیره هم تورک بیشتر و این یعنی مهندسی و الان نسخه کامپتیشین جلوی بلک وینگ هست یک ذره منطقی باشید و تازه بی ام و هوا را هم کمتر آلوده میکنه و کیفیت متریال داخلی بی ام و کجا اون کادیلاک کجا شما نپذیرید ولی دنیا داره میپذیرد
viper
۲۴ دی ۱۴۰۰من کاری ندارم بی ام و بهتره یه کادیلاک چون کادیلاک فقط اسمش کافیه تا فهمید کی بهتره یا کاریم به قیمت ندارم که اونم باز بی ام و از اسمش معلومه که چقدر پول الکی میگیره ولی تا چیزی رو واقعا ندیدیم نظر ندیم انصافا ببین عزیز من حتی اگر کیفیت کابین کادیلاک ضعیف تر باشه طبیعی هست چون قیمتش کمتره بعدشم شما تو عکس این کابین رو دیدی چطور متوجه میشی از زمین تا اسمون تفاوت داره؟؟؟؟؟ مثلا خیلیا میگن و میگفتن که کابین دوج اصلا کیفیت نداره چون فقط تو عکس دیدن من خودم توی دوج چلنجر مدل پایه ۶ سیلندر ۲۰۱۵ نشستم خدای کیفیته اصلا دلت نمیخواد پیاده بشی پلاستیکی هست و چرمی نیست ولی واقعا کیفیتش خوبه حالا فرض کن این کادیلاک به این لوکسی بگی کیفیت کابینش بدهه؟؟؟؟؟؟؟؟؟تا حالا توش نشستی؟؟؟
M@M@DRZ911
۲۴ دی ۱۴۰۰داداش من اسم کادیلاک بزرگه صحیح ولی بی ام و توی ساخت کوپه و سدان اسپرت سال هاست که فعاله و توی این زمینه حداقل اسم کادیلاک جلوی بیمر برتری نداره .
بیمر هم پول تکنولوژیش رو میگیره با کیفیت ساختش .
Porsche 911
۲۴ دی ۱۴۰۰تازه اینکه چیدمان موتور ب ام و خطیه و کادیلاک V شکل که برای قدرت و سرعت گرفتن عالیه اما اینجا شاهکار ۶ سیلندر ب ام و با اختلاف بهتره
شاهین
۲۴ دی ۱۴۰۰اگر میگفتن بی ام و مثل موستانگ و کامارو و چلنجر و کادیلاک و … برای عشق و حال دورهمی دریفت و دونات مناسب نیست که اکثر جوون ها سمتش نمیرفتن که ضد حال بخورن مثل کلیپ پایین
https://www.instagram.com/tv/CW6DnzdKdRv/?utm_source=ig_web_copy_link
این یه نمونشه. قبلا هم دیدم موقع دونات زدن موتور از زیر ماشین میریزه کف زمین
پس زیاد روی جبهه کیفیتی برای محصولات لوکس حساب نکنیم بهتره
هر ماشینی که توی مسیر مستقیم سریع میره نشون از برتریش نیست. موتور بی ام و خیلی خوبه ولی تا چه حد؟ با چه اصطلاکی؟ بقیه بلد نیستن این کارو کنن؟
Porsche 911
۲۴ دی ۱۴۰۰باید به خدمتتون عارض باشم که این ۶ سیلندر بهترین ۶ سیلندر دنیاست در حال حاضر پس حرفی باقی نمیمونه
ok?
OMID
۲۴ دی ۱۴۰۰این موتور روی کادیلاک مخصوص وانت ساخته شد واسه همین هم عملکرد جالبی برای یه خودروی اسپورت نداره
بیشتر واسه گشتاور گسترده و بارکشی مناسبه
از جمله ایراداتی که بهش اشاره میشه خشن و پر سر و صدا بودن و دورگیری تنبله ( دلیل به کار رفتنش هم انقراض ماشین های درونسوزه که توسعه موتور جدید رو غیر منطقی میکنه )
از طرفی موتور خطی شش سیلندر ب ام و از اول واسه ماشینای اسپورت ساخته شده و ب ام و هم یکی از بهترین موتورساز های دنیاست واسه همین طبیعیه که برتر شناخته بشه
این موتور توان تیونینگ بسیار خوبی هم داره و با تغییرات حداقلی مثل اگزوز و اینتیک جدید و برنامه ریزی ای سی یو تا 700 اسب بخار روی میل لنگ تولید میکنه که واسه حجمش عدد بسیار مناسبیه ( البته فعلا روی این مدل به خصوص قابل انجام نیست چون هنوز قفل ای سی یوش شکسته نشده )
بزرگترین مشکلات ب ام و به نظرم فرمون و ظاهرش باشه که البته دومی سلیقه ای هستش
محمد امین
۲۴ دی ۱۴۰۰یه نکته من میگم که ربطی با متن نداره ولی شاید جالب باشه
یکمی راجب تراتل صحبت کنیم
قبل از شروع بگم که منظورم از تراتل، صرفا خود دریچه گاز نیست ، چونکه در انگلیسی معنای یکسانی دارن و throttle body kit نام صحیح کاربردی هست که برای سادگی بیان از بیان تراتل استفاده میکنم
تراتل یا throttle body kit ، برای تنفس بهتر موتور نصب میشه و به صورت بصری یه ساختار شیپوری شکل با رنگ معمولا کرومی داره که دلایلش رو در ادامه ی متن توضیح میدم و دارای دریچه گاز های متفاوت برای هرسیلندر هست و معمولا به صورت مستقیم انژکتور هایی رو داره که بعد از دریچه گاز قرار دارن
درواقع تراتل مسیر تنفس هر سیلندر رو جدا میکنه و باعث کنترل بهتر هوای ورودی توسط ecu و ، ایجاد هوای کم فشار و پرسرعت با جریان چرخشی میشه و همینطور تداخل تنفس سیلندر های مختلف در هوای وردی یکدیگر رو حذف میکنه که باعث میشه هوا با آرامش بیشتر و با لایه های موازی و جریان یکنواخت تر و ایده آل تری وارد موتور بشه، همینطور با کوتاه کردن فاصله اتمسفر تا دریچه گاز ، باعث تنفس بیشتر و راحت تر مخصوصا در دور های بالا میشه
بیس طراحی تراتل ها به صورت شیپور مانند هست که یک کانال ونتوری در حدود مرکز تراتل به وجود میاره ، هوای ورودی از قسمتی که بیشتری شعاع داره وارد تراتل میشه و در این قسمت هوای آشفته ی اطراف جریان یکنواختی پیدا میکنه و مقطع های متفاوت هوا یک سرعت میشن و به سرعت به مرکز تراتل شتاب داده میشه ، وقتی هوا به صورت جریان یکنواخت وارد کانال ونتوری شد ، به علت کاهش سطح مقطع در اون ناحیه از تراتل ، فشار هوا پایین میاد و سرعت هوا بیشتر میشه و به علت تغیر ناگهانی فشار در اون ناحیه، مخصوصا زمانی که موتور وکیوم بالایی داره ، فرایند انبساط ادیاباتیک با شدت پایین رخ میده و دمای هوا کمی پایین میاد که باعث افزایش چگالی اکسیژن برای موتور میشه ، باید در نظر گرفت که طراحی موتور باید بگونه ای باشه که بتونه رفتار مشابهی با ساختار ایرودینامیک تراتل داشته باشه و وکیوم مورد نیاز و یکنواختی رو برای تراتل برقرار کنه تا بیشترین راندمان به وجود بیاد
معمولا کانال داخلی تراتل رو با موادی پوشش میدن که استحکاک هوا را به حداقل برسونه و بیشترین سرعت خروجی هوا ممکن بشه ، به همین خاطر معمولا از کروم برای پوشش تراتل ها استفاده میشه و در تراتل های گران قیمت تر معمولا کل تراتل از مواد سبک مثل تیتانیم ساخته میشه که در کنار مقاومت حرارتی زیاد و مبادله گرما زیاد با محیط که دمای تراتل رو کاهش میده ، سطح بسیار سیقلی داره که استحکاک با هوا مقدار ناچیزی خواهد شد ، تراتل هامعمولا در خودرو های فورمول یک و لمانس پروتوتایپ ها از حدود دهه ۸۰ تا حدود سال های ۲۰۱۰ مورد توسعه و استفاده ی زیادی قرار گرفتن ، هرچند تراتل ها در خودرو های جاده ای هم در همین محدوده ی زمانی محبوب بودن مخصوصا برای تیونینگ موتور ،که روش کم خرج مطمئن و پر بازدهی محسوب میشه
در موتور های دارای تراتل معمولی ، پاشش سوخت بعد از دریچه گاز انجام میشه ولی
در موتور های پرفورمنس، مخصوصا نسخه های غیر جاده ای ، سوخت توسط انژکتور مستقیم در دهانه ی شیپوری تراتل پاشش میشه ، به علت کاهش دما و فشار و جریان گردابی در کانال ونتوری ، هوا و سوخت به خوبی ترکیب میشه و چونکه فاصله انژکتور از موتو بیشتر میشه در این روش نسبت به پاشش سوخت در منیفولد ، دما پایین تر هست و سوخت و هوا با چگالی بیشتر و یکنواخت تر وارد موتور میشن ، در ادامه باید گفت که به علت سرعت زیاد هوا در کانال ونتوری ، تراتل میتونه در صورت وکیوم مناسب مخلوط سوخت و هوا رو با سرعت بیشتری به موتور برسونه و ترکیب سوخت و هوا بیشتری رو در مدت زمان مشابه وارد موتور کنه که باعث دور گیری با لا در این نوع موتور ها میشه و راندمان حجمی رو بالا میبره، مثالش بارزش موتور های v10 فرمول یک هستن که تا حدود ۲۰ هزار دور گیری میکنن و پاشش پشت سوپاپ هوا اصلا توانایی ساپورت این وضعیت رو نداره حتی با کیفیت بسیار کمتر
فاصله ی انژکتور از دریچه ی گاز معمولا با توجه به نوع موتور و طراحی اش ، حدود ۷ تا ۱۲ سانتی متر است ، در این روش به طور کلی هوای ورودی به موتور دیگه فیلترینگ نمیشه و قطعه فیلتر حذف میشه ، و در کل در اکثر موتور های تراتل فیلترینگ هوا حذف میشه و یا با شدت کمتری انجام میشه
البته این روش پاشش سوخت در دهانه تراتل عملا دیگه منسوخ شده ، به علت فرار بخار بنزین در بالای تراتل و ترکیب کمتر هوا و سوخت در این روش نسبت با پاشش مستقیم(gdi) ، و کنترل کمتر ecu بر پاشش سوخت به خصوص در زمان پاشش های چند مرحله ای و نقطه ی کور که در موتور های پرفورمنس به طور خاصی انجام میشه
در سطوح بالا ، مثل فرمول یک تا قبل از hybrid Era، در تراتل مسیر ها و المان هایی گزاشته میشد تا جریان هوا به بهترین شکل ممکن مدیریت بشه ، طوری که ترتل های بسیار پیشرفته ای ساخته شد که میتوسنت کیفیت هوای بهتر و مناسب تری نسبت به پرخوران ها برای موتور تأمین میکرد و راندمان رو حتی یک سطح بالاتر ببره
امروزه دیگه تراتل رو در خودرو ها نمیبینم و یا خیلی کم مخصوصا در نسخه های غیر جاده ای که دلیلش آلودگی بیشتر و راندمان کمتر هست و همینطور عدم انعطاف پذیری در کارکرد با سیستم های پرخوران جدید و فیلترینگ کم هوای وروی که باعث آسیب به موتور میشه، اما سازهکار هایی مشابه با طراحی تراتل ها در منیفولد هوای موتور های جدید وجود داره و کانل هایی دقیقا با همون ساختار مورد استفاده قرار میگیره
و در آخر باید بگم که بهترین روش برای تیونینگ های حدود ۲۰ اسب بخار برای موتور های خودرو های داخلی ، همین روش تراتل هست که راندمان بالا و هزینه ی پایین تر و قطعا کیفیت خیلی خیلی بهتری در خروجی کار به وجود میاد و حتی صدای پیشرانه هم بهتر میشه
البته بهتر هست که روی موتور های dohc نصب بشه مثل tu5
و خب باید گفت بعضی از طراحی های تراتل ها متفاوت هست و یا هر دو سیلندر توسط یک تراتل مدیریت میشه و ترکیب دریچه گاز ها متفاوت هست که تمام این موارد باز هم تحت شعاع رفتار کلی تراتل ها هستند و استثنایی در کار نیست
AMIN (M.A.S)
۲۴ دی ۱۴۰۰اقا محمد امین
کامنتاتون حرف نداره عالی
فقط یه مساله ای هست
تا جایی که بنده میدونم تراتل با دریچه گاز متفاوته
تراتل در واقع همون دریچه ساسات هست که بسته شدنش باعث غلیظ تر شدن سوخت تو موتور های کاربراتوری میشه تا توی هوای سرد به خاطر غلظت پایین مخلوط سوخت و هوا موتورشون خاموش نشه حالا مدل های قدیمی ساسات مکانیکی و مدل های جدیدتر ساسات اتوماتیک دارن
البته همیشه هم در هوای سرد نیست و به طور کلی هروقت بخواید هوای ورودی رو تنظیم کنید باز و بسته شدن ساسات اینکارو میکنه و ماهیتش شبیه سوپاپ های انجین هست
دریچه گاز شاید بشه گفت نوع پیشرفته تراتل توی موتور های انژکتوری هست که مقدار هوای ورودی رو تنظیم میکنه و ((صرفا باز و بسته نمیشه و هرچقدر شما بیشتر به انجین گاز بدید برای ورود هوای بیشتر ، بیشتر باز میشه))
و شامل حالت های مختلفی هست که یکی از حالت هاش تراتل یا ساساته که مثل دریچه ساسات کاربراتور باعث میشه توی هوای سرد مخلوط غلیظ تر بشه
حالا شاید من منظور شمارو از تراتل متوجه نشده باشم ولی تا جایی که میدونم همون ساسات هست
که امروزه و در موتور های انژکتوری وجود نداره
محمد امین
۲۴ دی ۱۴۰۰متاسفانه اشتباه متوجه شدید
Throttle body kit رو سرچ کنید
محمد
۲۴ دی ۱۴۰۰پرفورمنس بی ام و همیشه عالی بوده
viper
۲۴ دی ۱۴۰۰فقط اونایی که میگن امریکایی خیلی مصرف میکنه
برام خیلی جالبه اونا فقط دو تا شورلت قدیمی پر قدرت دیدن میگن واییی ۲۰ تا مصرف میکنه که اونم فقط به خاطر کاربراتوره
بعد الان اینجا با این که موتور کادیلاک بزرگتره مصرف بی ام و بیشتره 🤣🤣🤣🤣
سهامداران ۱۰ ساله بی ام و بیاین جواب بدین
ممد هلکت سوار
۲۴ دی ۱۴۰۰حق خالص تویی
M.Kkarimi
۲۴ دی ۱۴۰۰این موضوع بیشتر در مورد ماسل کار ها ( اللخصوص خانواده دوج ) و دیگر مدل هایی که یه شخصیت آمریکایی و انجین V8 حمل میکنن صدق میکنه و ابدا هم قابل انکار نیستند و بایستی به عنوان بخشی از شخصیت این ماشین ها پذیرفتشون . کسی از یه انجین 6 سیلندر توربو انتظار مصرف سرسام آور نسبت به رقبا نداره !
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۴ دی ۱۴۰۰بی ام و بهتره به نظرم
واقعا چیز خیلی خوبیه این نسل بی ام و…
ولی کادیلاکم چیز بدی نیست واقعا و خدایی خیلی بد نیست پیش این
ولی خب به پای اون نمیرسه
نظرات متفاوته و متحرم
۱۳
۲۴ دی ۱۴۰۰بی دلیل نیست ب ام و توی خاک آمریکا و
سرزمین مادری کادیلاک
سه برابر بیشتر فروخته
خود آمریکایی ها و خریداران واقعیت رو نشون میدن
پر فروش ترین لوکس ساز جهان با بیش از ۲/۲ میلیون در سال ۲۰۲۱
پر فروش ترین لوکس ساز آمریکا با بیش از ۳۳۰ هزار در سال ۲۰۲۱
اونایی که میگن ب ام و زشته،الکی گرونه،مستهلکه و….. یعنی رقیبش باید چقدر داغون و مضخرف باشه که حریف ب ام و با این همه نکات منفی نشه…….
تو اگه خوبی تو رو چرا نمیخرن هموطنات؟!!!!!
ممد هلکت سوار
۲۴ دی ۱۴۰۰چون یه سری ادمنمثل خود ما ایرانیا
همه چیزو میخریم برای کلاس برای پرستیژ بالا تر که چی بشه؟
که بگن مثلا ماهم ادمیم
Porsche 911
۲۴ دی ۱۴۰۰یعنی اینهمه کامنت توی پست دادی همش رو هم ۳۰ تا ۴۰ تا دیسلایک خورده!
کای به حرفت ندارم حرفم یچیز دیگست
ممد هلکت سوار
۲۵ دی ۱۴۰۰خب بزار بررسی کنم چرا اینطور بوده:
چون کل سایت لبریز شده از المانی بازا اگه یه مقاله امریکایی بود خیلی لایک میخورد
برو مقاله ای که در مورد کوروت z06 , z07 بود بخون حرفم 40 تا لایک خورده
Hamid
۲۴ دی ۱۴۰۰خب راستش بی ام و همیشه ثابت کرده در بحث پرفورمنس حرف اول رو میزنه و از مدعیان هست … در این شکی نیست و کدیلاک به پاش نمیرسه در این زمینه …
راستش طراحی هر دو رو در یک حد میبینم (درسته جلوپنجره بی ام و زشته ولی ظرافت بیشتری داره طراحیش … در کل خیلی فرقی ندارن برام ولی کدیلاک خشن تر هست …)
از طرفی اختلاف زیادی دارن از لحاظ قیمتی … که واقعا قابل چشم پوشی نیست …
انتخابم کدیلاک هست …
Elmiraj
۲۴ دی ۱۴۰۰چیزی که مسلمه اینه که در صورت برابری قیمت هیچ آلمانی ای به آمریکایی نرسیده…
.
هر چند اینجا با وجود ۱۸ هزار دلار اختلاف قیمت بعید میدونم در تو پیست m3 سریعتر از ct-4 v باشه ، همانطور که m5 نتونسته سریعتر از Ct-5 V باشه .
Porsche 911
۲۴ دی ۱۴۰۰مسلمه که ب ام و AWD از یه کادیلاک دیفرانسیل عقب کندتر باشه ولی این اختلاف میشه با انتخاب کردن نسخه RWD ام۳ فاصله رو کم کرد
ممد هلکت سوار
۲۴ دی ۱۴۰۰همیشه خدا امریکایی ها زدن نصف کردن المانیا رو
توی دهه هفتاد میلادی وقتی امریکایی ها ماشین های خوشگل پر قدرت با ابهت تولید میکردن المانیا ماشین های حوصله سر بر و زشت تولید میکردن که کوچولو و ناز نازی بودن ولی امریکا اینطوری نبود
ارین صاحب جمعی
۲۴ دی ۱۴۰۰اره خیلی جذاب بود دورانی که المان نازی داشت موشک v2 هوا میکرد امریکایی ها داشتن میرقصیدن یا موقعی که تانک های شرمن ریزه میزه مقابل تایگرکینگ های آلمان قرار میگرفتند که ۲۲ تا شرمن نمیتونستن جلوی یک دونه اونا را بگیرن بعدم آلمان همیشه با امریکا فرق داشته آلمان یعنی مهد مهندسی یعنی ظرافت یعنی دققت و تمرکز و کیفیت ساخت معرکه و امریکا یعنی قلدری و گولاخی یعنی قدرت یعنی باخت ندادن و دیگه همه اینو میدونن همه !!
Porsche 911
۲۴ دی ۱۴۰۰نه بابا! خوب شد گفتی
شما که میگی من همه دنیا رو دور زدم یکم از آفلاینی در بیا و یکم به روز باش و چشماتو باز کن🙂
تمایل داری یک سوم ابداعات اختراعات همون هیتلر دیوانه رو بهت بگم کل آمریکاتون خمیر بشه؟🙂
ممد هلکت سوار
۲۵ دی ۱۴۰۰من نگفتم دور دنیا رو دور زدم
فقط برای یه دوره 5 ساله کوتاه رفتم امریکا برای تحصیل
هیتلر خدا نشناس موشک داشت تا دلت بخواد
ماکسیمیلیان
۲۰ بهمن ۱۴۰۰نکند یهودیان مجوس خداشناس بودند جناب عالم؟
کافر مقدس
۲۴ دی ۱۴۰۰اساتید متعصب همه کادیلاک و بی ام و داشتن ها
اونا دنبال توسعه خودروهای خودشون هستن
اینجا نشستن پشت مانیتور میزنن تو کله هم دیگه
کامیونیتی خودرو ایران فاجعه ست
ممد هلکت سوار
۲۴ دی ۱۴۰۰چون ایران ماشین بد میسازه یعنی ما نباید یه خورده این المانی بازای بدبختو شفا بدیم؟؟؟؟
ارین صاحب جمعی
۲۴ دی ۱۴۰۰عزیزم چرا انقدر حرص میخوری خوب تعصب داری رو امریکا نمیشه کاریش کرد ولی BMW یک چیز دیگس حتما که اوله کادیلاک دوم یک چیز دیگس که فروشش دو برابره بلاخره نه کارشناسا دیوونن نه مردم امریکا و چین و کانادا دیوونن یک چیزی هست که اونا بجای کادیلاک بی ام و میخرن دیگه مرض که ندارن 😂😂😂😂
ممد هلکت سوار
۲۵ دی ۱۴۰۰ببین برداشت اشتباه نکن از حرفام
من تعصبی روی امریکا ندارم وقتی حرصم در اومد که دیدم داره به کادیلاک توهین میشه
وگرنه من کلی ماشین های المانی و خصوصا بی ام وه بنز رو دوست دارم
M@M@DRZ
۲۴ دی ۱۴۰۰حاجی خیلی تو این پست کولاک کردیا !!!!
یواش یکم یواش !!!!
امریکا رو دوست داری مبارک خودت به نظرات بقیه هم احترام بزار .
همه با هم هم عقیده نیستن !محض اطلاع !!!
در ضمن دیگه همه میدونن دهه های ۶۰ و هفتاد اوج صنعت خودروسازی امریکا بوده .
الانم امریکایی ها نسبت به اون موقع خودشون افت داشتن .
و اینکه برتر بودن امریکا توی اون دهه ها دلیل بر این نمیشه که الانم برتر باشه .
منطقی باش !!!!
المان توی این صنعت قدرت بزرگی هست پس امریکا رو یه جا سلطان معرفی نکن .
ممد هلکت سوار
۲۵ دی ۱۴۰۰به خاطر این بود که احساس کردم داره به کادیلاک توهین میشه و همین
امریکا رو دوست داری چیه؟!
“امریکا رو دوست داری مبارک خودت به نظرات بقیه هم احترام بزار .”
این چه حرفیه من هم ماشین های المانی رو دوست دارم هم امریکایی ها ولی راستش علاقه اصلیم به ژاپنی هاس
“در ضمن دیگه همه میدونن دهه های ۶۰ و هفتاد اوج صنعت خودروسازی امریکا بوده .
الانم امریکایی ها نسبت به اون موقع خودشون افت داشتن ”
اره افت هایی داشتن ولی دلیل نمیشه یه سری ادم بیان به خودرو های امریکایی توهین کنن
“المان توی این صنعت قدرت بزرگی هست پس امریکا رو یه جا سلطان معرفی نکن .”
نمیکنم المان هم خیلی بزرگه من مخافتی نکردم وگرنه من آلمانی ها رو هم دوست دارم
مثلا m8 که عاشقشم یا بنز gt633 s
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۴ دی ۱۴۰۰کافر مقدس لطف کن طبق نظرت دیگه نظر نده اینجا.
چون خودت کادیلاک نداری پس حق نداری اینجا کامنت بدی .
کافر مقدس
۲۵ دی ۱۴۰۰سوار لوکوموتیر بشو برو مدرسه ت سریع
یه تینیجر گند زده به کامنت ها . یکی در میون همه رو یقه میکنه . حداقل تو پیستای امارات با این ماشین ها سر و کله زدیم ولی بعید میدونم حتی آچار از نزدیک دیده باشی . یه خارجی بیاد کامنت امثال شما رو ببینه شلوار خیس میشه از فان بودن ماجرا
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۲۵ دی ۱۴۰۰به قول بزرگی ، چه خبرتونه ؟ چه خبررررررتووووووووونه ؟ کار داشت به جاهای باریک میکشید ، خداروشکر پستای بعدی جلوشو گرفت 😂 یکی پست گذاشته ممکنه موتور بی ام و بعد دونات زدن بیاد پایین ، دادااش خدایی این حرفی که زدیو قبول داری ؟ نه واقعا قبول داری ؟ نه حون من قبول داری ؟ دوستان خودش قبول داره ؟
amir
۲۵ دی ۱۴۰۰عاشق ام تری با این رنگم فک کن زیر پات باشه تو تهران بری دور دور بعد همه بگن این چیه چقد زشته ما فیدیلیتی میخوایم 😁😁
Amin
۲۵ دی ۱۴۰۰شاه سلطان BMW
فرامرز
۲۵ دی ۱۴۰۰یک زمانی کسایی میومدن سایت پدال و کامنت میذاشتن که واقعا از ماشین و ماشین بازی سر در میاوردن و امثال من از نظراتشون استفاده میکردم ولی متاسفانه الان سایت پدال شده سایت دعوا و دیگه اون عزیزانی که درباره ماشین میدونستن دیگه نمیان کامنت بذارن و همگی فراری شدن
من نمیدونم امریکا بهتر باشه یا آلمان یا ژاپن و یا…..چی به ما میرسه که اینهمه دعوا و جنگ جدل؟
ماکسیمیلیان
۲۰ بهمن ۱۴۰۰احسنت! مرحبا!
ماکسیمیلیان
۲۰ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود!
پدال عزیز بنده قصد داشتم آدرس ایمیل گراوتار و حساب کاربری خود را تغییر دهم.
دو پرسش دارم ، اول اینکه ممکن است و دوم اینکه مشکلی پیش نمیآید؟
یا علی🌷
جواد عقیلی
۲۰ بهمن ۱۴۰۰درود. تغییر آدرس ایمیل در حساب کاربری ممکن نیست ولی می توانید آواتار خود را تغییر دهید.
ماکسیمیلیان
۲۰ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود!
سپاسگزارم لطف کردید 🌷
car lover
۱۷ تیر ۱۴۰۳کادیلاک💙