کیا در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۴ از سدان استینگر بهعنوان اسپرتترین محصول خود پردهبرداری کرد اما این خودرو از لحاظ فروش نتوانست مطابق با انتظارات عمل کند و به همین دلیل انتظار میرود تولید آن در اوایل سال ۲۰۲۳ بدون معرفی جانشین مستقیمی خاتمه پیدا کند. بااینحال، استینگر سدان اسپرت جذابی بوده و عملکرد خوبی از خود نشان داده است. حال این ماشین در برابر یک رقیب اسپرت از آمریکا بنام کادیلاک CT5-V قرار گرفته است.
البته این کادیلاک از نوع تحسینشدهٔ بلکوینگ نیست و بنابراین زیر کاپوت آن بجای نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۶۸ اسب بخار قدرت، یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که تنها ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته برخلاف بلکوینگ محرک عقب، در اینجا نیروی موتور از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود که میتواند در آغاز حرکت بسیار کمککننده باشد.
از سوی دیگر، استینگر حاضر در این رقابت از نوع بالا ردهٔ GT با پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو است که ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، کیا ۸ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد اما گشتاور آن کمتر بوده و با ۱۸۹۵ کیلوگرم وزن، از کادیلاک ۱۸۰۰ کیلوگرمی سنگینتر است. بااینحال، دو خودرو از لحاظ وزن و خروجی پیشرانه تقریباً در یک سطح هستند.
به همین دلیل، در دو درگ اول که از حالت سکون آغاز میشود، این سدانهای اسپرت تقریباً پابهپای هم پیش میروند هرچند که با اختلافی جزئی، استینگر زودتر از خط پایان رد میشود. در مسابقهٔ رولینگ اول از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت این کادیلاک است که پیروز میشود اما در رولینگ دوم از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند و درنهایت، این مسابقه هم به نفع سدان کرهای به پایان میرسد تا شاهد نتیجهای سه بر یک باشیم. البته اگر در این رقابت نسخهٔ بلکوینگ CT5-V حضور داشت قطعاً شاهد نتیجهٔ متفاوتی میبودیم.
مشخصات فنی
کادیلاک CT5-V | کیا استینگر GT | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۶۰ اسب بخار | ۳۶۸ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۰۰ کیلوگرم | ۱۸۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۴,۳۹۰ دلار | ۴۷,۲۳۵ دلار |
احمدرضا
۱۳ آبان ۱۴۰۱فکر کنم کیا بخاطر گیربکس سریعتر نتیجه رو برمیگردوند
میلاد زد ام
۱۳ آبان ۱۴۰۱کره 👑👑👑
آمریکا 👑👑
شاه شاهان
خدای خدایان
احمدرضا
۱۳ آبان ۱۴۰۱بامزه بود
حامد
۱۳ آبان ۱۴۰۱این یارو درواقع از کره ای ها و امریکایی ها متنفره و میخواد خودشو جای فن اونا جا بزنه تا فن امریکایی و کره ای رو مسخره و تهی جلوه بده
خواهشا باورش نکید و جدیش نگیرید
Amir mahdi @-1387
۱۳ آبان ۱۴۰۱مرد کره چیه ولی جنرالموتورز شاه نه
کیا هیوندای
امین
۱۳ آبان ۱۴۰۱تموم کنید این بچه بازی ها رو.
جو کامنتها به زیر ده سال رسیده.
پوزش از کاربران فهیم
Asa
۱۳ آبان ۱۴۰۱مثل ایران که هرکس از ننه باباش قهر میکنه خواننده میشه ، اونور آب هم مثل اینکه هرکس از ننه باباش قهر میکنه یک کانال یوتیوب میزنه تست ماشین میکنه و درگ میندازه .
پسره هنوز دبیرستانیه ، ریشاش کامل در نیامده ، بعد با باباهای دوستاش آمدن کانال تست ماشین هم راه انداختن .
دوستان تعداد محدودی از این کانال ها تست هاشون معتبر و با شرایط و راننده های حرفه ای انجام میشه . لطفا با هر چرتو پرتی که چارتا بچه با دایی ها و عمو هاشون و کلیپ پر میکنن قضاوت و نتیجه گیری نکنید .
اینا بیشتر میخوان فقط مخاطب جذب کنند تا از یوتیوب پول در بیارن ، فیلماشون مرجع های معتبری نیست
Twin H Power
۱۳ آبان ۱۴۰۱آفرین به کیا . به عنوان اولین تجربه برای یه سدان اسپرت واقعا عالی هست .
حس میکنم اگه استینگر طراحی بهتری داشت خیلی موفق تر میشد . آخه این چه چراغ خطریه دیگه !
از جذابیت کادیلاک هم که نیاز نیست بگم …
TML BN
۱۳ آبان ۱۴۰۱استینگر میتونست خیلی موفق تر باشه ولی نشد به بشه چون ماشین جدابیه قیمتش هم به نسبت رقبا بهتر بود ولی حیف
کرگدن باواریا
۱۳ آبان ۱۴۰۱به نظرم دلیل شکست استینگر قیمت بالای اون بود ؛ ۴۳ هزار دلار میشه سری ۲ گرند کوپه با کیت M خرید از هر لحاظ برتری کامل داره
لگوی KIA هم برای سدان اسپورت کم تقصیر نبود کمتر کسی هست که بخواد ماشین اسپورتش کیا باشه
در کل میتونست با دوج چارجر رقابت خوبی داشته باشه
TML BN
۱۳ آبان ۱۴۰۱البته استینگر اصلا ربطی به M2 نداره اصلا رقیب هم نیستن ولی با لگو کیا موافقم شرکت های مثل فولکس و کیا متاسفانه اسپرت هاشون شکست میخوره
Twin H Power
۱۳ آبان ۱۴۰۱گلف آر :)
کرگدن باواریا
۱۳ آبان ۱۴۰۱TML.BN @
فولکسواگن اسپورت ساخته ولی شکست نخورده
نمونش گُلف جی تی میشه گفت پرفروشترین هاچبک صنعت خودرو سازی بوده
ولی ما سدان اسپورت از ولکس واگن نداریم ؛ آرتئون رو میگین ؟ یه سدان فست بک جذاب با پیشرانه معمولی که اسپورت نیست.
قطعا vw رو چیزی که احتمال شکست توش باشه پاشو نمیزاره؛ این حرکت کره ایی ها خیلی جسورانه بود طبیعی هست شکستی هم در کار باشه.
محصولی که خواهان داشته باشه هر دوسال یک بار برای پلتفرمش کُد میزارن که اصالتش گم نشه.
مثل تویوتا gr 86 ، نیسان z
با این که برند معمولی هستن ولی در اسپورت شکست نخوردن !
کار هر خودروساز اقتصادی نیست اسپورت ساختن.
بهزاد
۱۳ آبان ۱۴۰۱کره ای فن ها الان کبکشون خروس میخونه 🤣🤣🤣🤣🤣
قاطر فروش
۱۳ آبان ۱۴۰۱عجیب بود
کیا میتونست پلتفرم اینو بفروشه
پیام
۱۳ آبان ۱۴۰۱خوبیش اینه دیگه با وجود این فیلمها دیگه کسی نمیتونه از هر برند قدیمی بت بسازه.
سوشیانت
۱۳ آبان ۱۴۰۱از کی تاحالا ماشین های میان رده نشون دهنده خوب یا بد بودن کمپانی ها شدن
کیان
۱۳ آبان ۱۴۰۱من مطمئن هستم با توجه به پروپاگاندای رسانایی قطعا اگر استینگر با بوگاتی هم رولینگ و درگ بره باز هم نتایج همین هستن.
reza342
۱۳ آبان ۱۴۰۱تعصب چیز خوبی نیست :)
لبخند راننده کیا تو درگ اول جالب بود
حسین
۱۳ آبان ۱۴۰۱شاهکاری از دیار کره جنوبی. در مقابل این عظمت فقط می توان سر تعظیم فرود آورد
PURIYA
۱۳ آبان ۱۴۰۱چقد کره فن ها بد بختن آخه اگه نسخه بلک وینگشو می آوردن که تومار خودروسازی کره رو می پیچوند رفتن یه نسخه ضعیف ازش اوردن که کره فن ها هم دلشون خوش باشه😂😂😂
تور بزرگ به هموند گفت بیا این ماشینو بررسی کن گردن نگرفت گفت بدرد نمیخوره تهش هم جمز می خدای سرعت اینو بررسی کرد😂
ارین صاحب جمعی
۱۳ آبان ۱۴۰۱یک cs بیارین این کره ای رو برگردونه همون آسیا جاش اینجاها نیست
سوشیانت
۱۳ آبان ۱۴۰۱الان بی ان و چه ربطی داشت؟! اگه بحث پرفورمنس باشه کادیلاک ct5 v بلک وینگ پرفورمنسش هم از بی ام و هم از کیا بهتره
بی خیال اسم
۱۳ آبان ۱۴۰۱واس خودت آره پرفومنسش بهتره
سوشیانت
۱۷ آبان ۱۴۰۱بی ام و هم واسه خودت پرفورمنسش بهتره
Porsche 911
۱۳ آبان ۱۴۰۱این استینگر ساخته شده برای روحیات استاد جیمز می هست😂