کادیلاک اسکالید V هیولایی واقعاً افراطی است. این ماشین نزدیک به ۳ تن وزن دارد، زیر کاپوت آن ۶۸۲ اسب بخار قدرت پنهان شده است، ابعاد دلهرهآوری دارد (خصوصاً در نسخهٔ کشیدهٔ ESV) و داخل آن از اتاقی در یک هتل پنج ستاره شیکتر است اما با وجود همه این تضادهای عجیبوغریب، اسکالید هنوز هم مثل یک خودروی سری V احساس میشود. در سینهٔ این ماشین همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ سدان CT5-V بلکوینگ قرار گرفته است اما در اینجا کاملاٌ با نمونهٔ موجود در سدان مذکور یکسان نیست.
این موتور در اسکالید بجای سوپرشارژر ۱.۷ لیتری، به یک نمونهٔ بزرگتر ۲.۷ لیتری مجهز شده است. اندازهٔ این سوپرشارژر به چیزی که در کوروت C7 ZR1 دیدیم نزدیکتر است و از این حجم بیشتر به جبران وزن سنگینتر اسکالید کمک میکند. درنتیجهٔ خروجی موتور حالا به ۶۸۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۵ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک که بهخوبی تنظیم شده است به چرخها انتقال پیدا میکند. ۸۰ درصد از گشتاور موتور نیز از دور تنها ۲ هزار rpm ارائه میشود.
به لطف این ویژگیها و همینطور لانچ کنترل، اسکالید V ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۲.۷ ثانیه طی میکند. با فشردن دکمهٔ V در نزدیکی شیفتر، لانچ کنترل فعال شده و تمام تنظیمات خودرو را در تهاجمیترین حالت قرار میدهد. حالا فقط کافی است در ابتدا پدال ترمز را فشار دهید، سپس پدال گاز را فشار داده و دور موتور را به ۱,۷۰۰ rpm برسانید. با این کار، اسکالید به یک خرس گریزلی تبدیل میشود که مثل یک اسب مسابقه به جلو شلیک میشود.
در هنگام لانچ، بجای توزیع قدرت ۵۰-۵۰ در حالت پیشفرض، ۷۰ درصد از نیرو به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند و این شاسیبلند ۲۹۰۰ کیلوگرمی از جا کنده میشود. وقتی سرعت این کادیلاک عظیم به صد کیلومتر بر ساعت و بیشتر میرسد، عقب آن به حالت چمباتمه پایین میرود و دماغه تا آسمان بالا میرود. همچنین ترمزهای برمبو با دیسکهای ۱۶.۱ اینچی نیز خودرو را با شیرجهای به سمت جلو متوقف میکنند.
اسکالید V در حالت درجا با صدای بلندی غرغر میکند و در هنگام لانچ مثل یک خودروی اسپرت غرش میکند. در زمان تختهگاز نیز صدایی مثل یک ماسل کار از پیشرانهٔ V8 خودرو برمیخیزد که بهخوبی نعرههای CT5-V بلکوینگ است. البته ازآنجاییکه این یک خودروی V برای خانوادهها است، کادیلاک حالتی بنام استیلث را در آن تعبیه کرده است که صدای اگزوز را کاملاً خفه میکند تا صبح زود همسایگان را از خواب بیدار نکند.
اسکالید V بهصورت استاندارد به سیستم کنترل سواری مغناطیسی نسل چهارم، سیستم تعلیق بادی و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که یعنی این شاسیبلند عظیم در پیچها مشکلی نخواهد داشت. کمکفنرهای تطبیقی در حالت اسپرت در سفتترین حالت خود قرار میگیرند و چابکی و هندلینگ چشمگیری را برای یک شاسیبلند سه ردیفه با چنین اندازهٔ بزرگی فراهم میکنند. بااینحال، قوانین فیزیک بالاخره کار خود را میکنند و بنابراین در پیچهای تند گریزی از بادیرول واضح نخواهد بود. همچنین زمانی که اسکالید V در اسپرتترین حالت خود قرار میگیرد، سواری خشک و تهاجمی آن چیزی نیست که همسر و فرزندان برای بیش از چند کیلومتر از آن لذت ببرند.
اما وقتی جاده صاف شود، تمام این مشکلات به فراموشی سپرده خواهند شد زیرا حالت رانندگی تورینگ با رام کردن پدال گاز، اگزوز و تعلیق، این شاسیبلند قدرتمند را به یک کروزر راحت بزرگراهی تبدیل میکند. سیستم تعلیق مغناطیسی نیز درحالیکه بهوضوح هندلینگ خودرو را بهبود میبخشد، همراه با تعلیق بادی بهراحتی سواری در جادههای طولانی هم کمک میکند تا جایی که حتی رینگهای ۲۲ اینچی استاندارد نیز باعث ایجاد احساس ناراحتی در سواری خودرو نمیشوند. البته مسیر آزمایشی ما بیشتر آسفالتهای صاف و باکیفیت بود اما سواری اسکالید V حتی روی مسیر خاکی هم خشن نبود.
برخورداری از جدیدترین نسخه از سیستم کمکرانندهٔ سوپر کروز نیز تجربهٔ رانندگی جادهای با این هیولا را بهتر و جذابتر میکند. این یکی از معدود آپشنهای سفارشی برای اسکالید V است و ارزش هر سنت از قیمت ۲,۵۰۰ دلاری خود را دارد. نسخهٔ بروز شدهٔ این سیستم از دستیار خودکار تغییر خط برخوردار شده است که یعنی برای جابجایی خودرو بین خطوط حتی لازم نیست دستهراهنما را تکان دهید.
هنگام که سرعت موردنظر تنظیم شود، اسکالید V اگر در مسیر به وسیلهٔ نقلیهٔ کُندتری برسد بهطور خودکار به لاین سمت چپ تغییر مسیر میدهد. در این هنگام، خودرو با لرزش صندلی و صدای هشدار به راننده اطلاع میدهد که در حال سبقت گرفتن است و نیازی نیست فرمان را بگیرد. در طول آزمایش ما، حتی در بزرگراههای نسبتاً پرپیچوخم نیز اسکالید V بیش از یک ساعت بدون دخالت راننده، هماهنگ با ترافیک تغییر خط داد و کل مسیر را طی کرد.
همان سه نمایشگری که در اسکالید معمولی وجود دارند با اندازههای ۱۶.۹ اینچی، ۱۴.۲ اینچی و ۷.۲ اینچی از راست به چپ، داشبورد این نسخهٔ V را هم زینت بخشیدهاند. اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، اینترنت وای فای، ناوبری واقعیت افزوده، سیستم دید در شب و هدآپ دیسپلی همگی بهصورت استاندارد در این ماشین ارائه میشوند. تنها چیزی که داخل اسکالید V را از نسخهٔ معمولی متمایز میکند گرافیک ویژهای در صفحه آمپر است که البته آنقدرها هم خاص نیست.
همین موضوع در مورد نمای بیرونی اسکالید V هم صدق میکند زیرا این خودرو بهعنوان نسخهای پرفورمنس و قدرتمند، در ظاهر خیلی شبیه اسکالید اسپرت معمولی به نظر میرسد. البته این ماشین هنوز هم خوش استایل و جذاب است اما غیر از نشانهای بزرگ V روی درهای جلو، تغییراتی نهچندان بزرگ در سپر جلو و سر اگزوزهای جدید در عقب، تغییرات چشمگیر دیگری در بیرون تجربه نکرده است.
قیمت پایهٔ کادیلاک اسکالید V از ۱۴۹,۹۹۰ دلار آغاز میشود که این رقم در نسخهٔ کشیدهٔ ESV به ۱۵۲,۹۹۰ دلار میرسد. شاید این رقمها زیاد به نظر برسند اما اسکالید V ارزش آن را دارد زیرا اساساً همهٔ آپشنهای موردنیاز را بهصورت استاندارد دارد و تنها چند مورد محدود برای آن قابل سفارش است که مهمترین آنها سیستم سوپر کروز با قیمت ۲,۵۰۰ دلار است. این خودرو در بازار واقعاً رقیب مستقیمی ندارد و به همین دلیل کادیلاک آن را قویترین شاسیبلند فول سایز دنیا میداند. بااینحال، مرسدس GLS63 AMG با قیمت ۱۳۳,۱۵۰ دلار و آلپینا XB7 با قیمت ۱۴۱,۳۰۰ دلار نزدیکترین رقبای اسکالید V محسوب میشوند.
هردوی این خودرو قدرت کمتری نسبت به کادیلاک دارند اما در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر سریعتر و در پیچها چابکتر هستند اما برای کسانی که به دنبال قدرت، آرامش و غرش عالی هستند، کادیلاک اسکالید V یکی از بهترین گزینهها خواهد بود. این SUV سوپرشارژ در نوع خود واقعاً بینظیر است.
مشخصات فنی
Cadillac Escalade V 2023 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۸۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۴ ثانیه |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر |
حجم صندوق بار | ۷۲۲ لیتر |
وزن | ۲۹۰۶ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۱۷۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۴۹,۹۰۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۵۲,۴۰۰ دلار |
SRT
۲۴ خرداد ۱۴۰۱عالییی بی نظیررر😍اسکالید پادشاه این سگمنت.
دیگه وقتشه رقبا بکشن کنار
viper2
۲۴ خرداد ۱۴۰۱اون ماشینی رو که گفتی . من کل شرکت سازندشو با یه لیتر دود اگزوز این ماشین عوض نمیکنم . خدایا از دست چینی فنا .نه اون که گفتی میخواد با موتور قوطی نوشابه ایش با این رقابت کنه .
new RAMIN
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ramin fan😐
#اکانت_فیک
امثال شما کی منقرض میشید نمیدونم،جز مسخره کردن من کار دیگه ای بلد نیستید…
viper2
(نه اون که گفتی میخواد با موتور قوطی نوشابه ایش با این رقابت کنه)
محض اطلاع باید بگم 2عدد موتور برقی 550اسب قدرت داره با شتاب 5ثانیه ای که نیاز بیشتر افراد رو برطرف میکنه. طراحش هم دقیقا طراح رولزرویس کالینان بوده…اشرافیتش هم نیازی به گفتن نیستن برسی ها موجوده.صف بستن در نروژ سال 2022برای EHS9 هم نیازی به گفتن نیست صدبار لینک دادم…
.
کاری با کامنت شما ندارم اقای وایپر،اما واقعا درک نمیکنم این اکانت فیکمون که هیتری بیش نیست چطوری یه ماشین بنزینی رو با برقی مقایسه میکنه…به هیترهای همه برندها پیشنهاد میکنم اول کلاس بندی صنعت خودرو رو یاد بگیرن بعدا بیان هیت کنن. البته عجیبه پدال همچین کامنت هایی رو منتشر میکنه.
ماشین باز
۲۵ خرداد ۱۴۰۱داداش هیجانی که تو موتور بنزینی یا دیزلی هست تو موتور برقی نیست حالا این ماشین بنزینی 30اسب قدرت داشته باشه یا نه 800اسب فرقی نداره مهم صدای غرش موتوره که تو ماشین برقی این نصیبت نمیشه
GMA
۲۴ خرداد ۱۴۰۱احتمالا شما همون دکتر استاپ نیستی؟ 😂😂
ایلیا
۲۶ خرداد ۱۴۰۱مثل تانک لوکس چرخ داره
MOTORE PUSHROD
۲۴ خرداد ۱۴۰۱وقتشه جیپ دست بکار بشه گرند واگونییر ترک هاک بسازه با موتوره پوشراد همی فوردم بیاد پوشراد ۷.۳ گودزیلا بندازه تو نویگیتور چی بشه اوفففف
Ali_x76
۲۴ خرداد ۱۴۰۱فورد میتونه از ۵ لیتری سوپرشارژ (GT500) استفاده کنه
MOTORE PUSHROD
۲۴ خرداد ۱۴۰۱در کنار اینا مدل X پلد آمریکارو بی رقیب میکنن اوفففف یاد درگ پورشه با پلد ۶ سرنشین افتادم 🏃🏃
GMA
۲۴ خرداد ۱۴۰۱وقتی تشنه توجهی:🏃🏃
احمدرضا
۲۴ خرداد ۱۴۰۱بیخیال توروخدا
اخه اون ماشین برقی به جز شتاب چی داره که اسمش میاری؟
the one
۲۵ خرداد ۱۴۰۱تورو خدا اکس پلد رو با این شتباکسا مقایسه نکن
ارین صاحب جمعی
۲۴ خرداد ۱۴۰۱اصلن اینماشین رقیب نداره چون تو هیچ سگمنتی نیست این با این هیکل خیلی بزرگه
ارین صاحب جمعی
۲۴ خرداد ۱۴۰۱فقط بنز و بی ام و رقیب اینن که تازه نیستن سایزشون کوچکتره ولی این خیلی بزرگه تنها بدیش همینه جا پارک سخت پیدا میشه برای این هیکلی
viper2
۲۴ خرداد ۱۴۰۱بابا بیخیال جا پارک خدا بزرگه شما فقط ابهتو ببین . کسی که پول اینو داره جا پارک براش مهم نیست بابا اصلا میزنمش تو پارکینگ عه .
شما فقط ابهتو ببین مشخصات فنی رو ببین کابینو ببین . جا پارک خدا بزرگه مصرف بنزین خدا بزرگه
HamiD
۲۴ خرداد ۱۴۰۱“کسی که پول داره جا پارک واسش مهم نیست”
حاجی منفجر شدم 😂😂😂
طرف میره دوتا خیابون اونور تر ماست بخره بعد میگه عه جا پارک نیست پس میرم ماشین رو میزارم تو پارکینگ خونه خودم پیاده میام ماست میخرم 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
viper2
۲۴ خرداد ۱۴۰۱اول که من حاجی نیستم .
دوما منظورم ماست خریدن و اینا نبود مصلا طرف میره وسط شهر بنگاهی محضری چیزی پارکینگ هست طرف میره خرید جای خوب میره که معمولا پاساژ هایی که توشون سروش هست که بهترین فروشگاه هم هست معمولا پارکینگ دارن . کسی هم که پول اینو داره خودش ماس نمیخره .
Porsche 911
۲۵ خرداد ۱۴۰۱😂😂😂😂
شما وسط زندگی طرف افتادی که میدونی کسی که اسکالید داره میره فروشگاه معروف و جادار
عجب 😂
((کسی هم که پول اینو داره خودش ماس نمیخره .))
داره اسکالید میخره رولزرویس و بنتلی و مایباخ نمیخره که یا شیرون چند میلیون دلاری که بگیم خیلی ثروتمنده
Hamid...Audi
۲۵ خرداد ۱۴۰۱شما یه لطفی بکن اون عینک تعصبتو درار بعد به ماشین نگاه کن.
اسکلید ماشین بزرگ و با ابهتیه، فوق العاده قدرتمنده، بی اندازه لوکس و راحته و هزار تا ویژگی خوب داره ولی بزرگیش باعث میشه مشکل جای پارک داشته باشه و توی خیابونای تنگ صرفا اذیته.
همونقدر که توی امریکای شمالی خریدش به شدت خوبه همونقدر هم تو اروپا خریدش احمقانه س.
Aboalfazl demon
۲۴ خرداد ۱۴۰۱کادیلاک عالی مینوازه
به جز این شنیدم کادیلاک سلستیک پادشاه سدان های لوکس برقی خواهد شد
meysam
۲۴ خرداد ۱۴۰۱واقعا بینظیره
Taha Malek
۲۴ خرداد ۱۴۰۱واقعا خفنه هیچی نمیشه گفت درباره این ماشین حیف که جلو تکامل این ماشینا سر هیچ و پوچ گرفته میشه
ی نسل دیگ از اسکالید معرفی میشه با موتور بنزینی؟ فک نکنم
هم ناراحتم هم خوشحال از دیدن این ماشین هعی و مایی که حتی نمیتونیم تو خیابون اینارو ببینیم چ برسه که در دسترس باشه و قابل خریداری.
new RAMIN
۲۴ خرداد ۱۴۰۱جهان هیچ وقت به یه ماشین 5.5متری با 180سانت ارتفاع و 3ردیف صندلی و بیش از 650اسب قدرت نه نیاز داشته نه نیاز داره و نه نیاز خواهد داشت…
خود من به شخصه با رنج 150 الی 160هزار دلار یه رنجرور LWBرو ترجیح میدم یا حتی اگه بحث کادیلاک باشه با قیمت بسیار ارزونتر با 110هزار دلار یه اسکالید پلاتینیوم میخرم.چون بنظرم کسی که اینهمه پول میخواد بده به شاسی بلند قطعا اولویت اولش اشرافیت و لوکس بودن هست و نه پرفورمنس. کسی هم که دنبال پرفورمنس باشه قطعا شاسی بلند نمیخره…
درهرحال دمه کادیلاک گرم که دراین دوران(عصربرقی سازی)همچین ماشینی ساخت
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۲۴ خرداد ۱۴۰۱عالی و خوب
ایالت میشیگان دوباره گل کاشت و مارو برد به مهندسی ناب مکانیک دانشگاه میشیگان و دانشگاه های عالی مثل ام آی تی ماساچوست و استنفورد و هاروارد و برکلی و کلمبیا و … .
دانشگاها وقتی ارتباط با صنعت داشته باشن مخصوصا دانشگاه های ایالت متحده که بهترینهای جهان جذب میکنه مخصوصا شرق آسیایی هارو صنعتشون میشه این.
میشیگان خودروسازی ها و کالیفرنیا غول های تکنولوژی دره سیلیکون البته تسلا و رضوانی کالیفرنیا هستن.
متاسفانه ما دانشگامون خودروسازی ها نمیبرد و ارتباط با صنعت نداشتیم.
خوب میشد دانشگاه ها بفرستند دانشجوها رو ایالت متحده و بعد از تحصیلات بیارن ایران با پول خود دولت و اینجوری صنعت ایران جون دوباره بگیره مخصوصا خودروسازیامون.
البته خیلی ها هم مقاله میدن و با مدرک زبان خودشون میرن فراررر.
نظر شما ها چیه دوستان خوشحالم میشم شما ها هم بگید توضیحاتتان را.
دانشگاه میشیگان مثلا نزدیک 8 میلیارد دلار بودجش هست البته دولتی.
ایرانی ها هم خیلی خوش درخشیدن مخصوصا تو استارت آپ ها در ایالت کالیفرنیا
انشالله روزی بشه همه بیان خدمت عالی به ایران کنند
❤❤
HamiD
۲۴ خرداد ۱۴۰۱مشخصاتش واقعا عالیه …
بی نظیره …
Hadi
۲۵ خرداد ۱۴۰۱واقعا محشره یه پکیج کامل از همه چیزه 👌🏼
ابهت، قدرت، پرستیژ، لاکچری،سرعت و امکانات
میشه لقب قصر ۴.۵ ثانیه ای ۷ نفره بهش داد 😍
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ابهتو
خدایی هرچی در وصفش بگی کم کاری کردی و اون دنیا یقه تو میگیره
خیلی عشقههههههه
یه روزی میاد اینارو ببینیم؟ یا شاید سوار شیم!!
حسین
۲۴ خرداد ۱۴۰۱زبان از توصیف بسته است
بس که این هیولا همه چی تمام است..
بدون تعصب، دوستان هم می دونند
با وجود اینکه فن آمریکا نیستم
به شخصه عاشق این نسل اسکالید مخصوصا
مخصوصا این نسخه که دلم رو با خودش برده
به جهان دیگه شدم…
از ته قلبم آرزو میکنم روزی برسه
جوونامون از جمله خودم به این ماشین
دسترسی داشته باشن❤
محمد
۲۴ خرداد ۱۴۰۱کادیلاک برای آخرین اسکالید بنزینی سنگ تموم گذاشته حتی نسخه پایه با اون پیشرانه پا به سن گذاشته هم خودروی بسیار محترمیه این نسخه که با پیشرانه شاهکار بلک وینگ و آخرین نسخه سوپرکروز هیچ جای گله ای باقی نمیذاره
JDM lover
۲۴ خرداد ۱۴۰۱واقعا ابهت و خفن بودنش بی نظیره تو جهان
فقط یه لحظه به نعره های اون v8 و ناله سوپرشارژرش فک کنید 😍
عاشقشم
R@m!n
۲۴ خرداد ۱۴۰۱باید بابت این پروژه شاهکار به جی ام تبریک گفت.
هر چند کراس ها و SUV های پرفورمنس برام هیچ جذابیتیه نداره اما این ماشین با این ابعاد فوق العاده کار کرد.
javadhy
۲۴ خرداد ۱۴۰۱واقعا آدم از خوندن این مطلب لذت میبره
در مورد این ماشین هم باید گفت مجموعه ای از همه چیز در بهترین حالته و چقدر بد که این آخرین نسل این خودروی با ابهت با انجین احتراق داخلیه
بنظرم از پرفورمنس خودرو اگه بخوایم بگیم همین بس که سوپرشارژر ۲.۷ لیتری داره
۵ سال دیگه انجین هایی با همین حجم برامون آرزو میشه چه برسه به این
زیزیگولو
۲۴ خرداد ۱۴۰۱کادیلاک اسکالاید با ظاهری بسیار مجذوب کننده و فروشی چشم گیر و هوادارای فراوون و انگار داستان چراغای عقب اسکالاید همچنان ادامه داره ……. چراغایی که از زیر سقف شروع میشه و تا یه وجبی سپر عقب ادامه داره
بهنام
۲۴ خرداد ۱۴۰۱بی رقیب…
پدرام
۲۵ خرداد ۱۴۰۱هنوز معتقدم چراغ های عمودی نسل قبل ابهت ماشین رو خیلی بیشتر کرده بود به نظرم این چراغ ها برای این هیکل کمی کوچک باشن اما نمای عقب اوکی هست
RezaRs
۲۵ خرداد ۱۴۰۱نگران گرند واگنییر با موتور هلکتم 😂💔 از جیپ بعید نیست
mm-yarlou
۲۵ خرداد ۱۴۰۱لطفا همه ی suv هاس لوکس فول سایز و پرفورمنس کلاه از سر برداشته برید کنار سلطان به تخت بنشیند
Viper
۵ شهریور ۱۴۰۲سلطان شاسی بلندها
car lover
۱ مرداد ۱۴۰۳پادشاه مطلق suvها👑