کادیلاک

اولین سواری با کادیلاک سلستیک، رقیب امریکایی برای رولزرویس و بنتلی

هرچند در این سواری اجازهٔ رانندگی با سلستیک را نداشتیم ولی توانستیم تجربهٔ مناسبی از حس و حال این سدان پرچم‌دار کادیلاک دریافت کنیم.

آمریکایی‌هایی که معمولاً کادیلاک را با شاسی‌بلند اسکالید یا سدان‌های عظیم‌الجثهٔ شبیه کشتی‌های جاده‌ای می‌شناسند، ممکن است با دیدن این نام روی یک خودروی الکتریکی با فرم لیفت‌بک مانند که قیمتی مشابه بنتلی و رولزرویس دارد مشکل داشته باشند. بااین‌حال، کادیلاک از طریق عرضهٔ مدل‌های پرفورمنس بلک‌وینگ و مدل‌های الکتریکی دست‌ساز مثل سلستیک، سعی دارد تصویر برند خود را تغییر دهد؛ اما آیا کادیلاک سلستیک می‌تواند جایگزینی برای رولزرویس یا بنتلی باشد؟ زمانی که سوار بر یک نمونهٔ آزمایشی نهایی پرچم‌دار کادیلاک شدیم، این فرصت را پیدا کردیم که پاسخ این سؤال را دریابیم.

اولین برداشت

با توجه به انتظاراتی که هرکسی از یک خودروی لوکس دارد، اولین برداشت از سلستیک می‌تواند متفاوت باشد. رولزرویس فانتوم به خاطر ارتفاع زیاد، بالاتر از دیگر خودروها قرار دارد ولی سلستیک خودرویی بسیار کشیده، کم‌ارتفاع و پهن است که باعث می‌شود به شکلی متفاوت از رقیب بریتانیایی چشمگیر به نظر برسد. همچنین نورپردازی منحصربه‌فرد جواهر مانند در بیرون خودرو نیز در شب بشدت هر بیننده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد و درها با دکمه‌های مخفی باز می‌شوند.

حس و حال داخلی

کابین سلستیک حال و هوای بسیار مدرن و پیشرفته‌ای دارد. در اینجا همه‌چیز از تودوزی چرمی و دوخت‌های جالب گرفته تا کف‌پوش‌های زیبا و تریم چوبی، به شکلی ماهرانه ساخته شده است اما درحالی‌که بنتلی در فلاینگ اسپور از نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی چرخان استفاده کرده که می‌تواند صفحه‌ای چوبی یا ساعت آنالوگ را به نمایش درآورد و حسی کلاسیک به داخل خودرو ببخشد، کادیلاک از یک صفحه‌نمایش بزرگ OLED استفاده کرده که کل عرض داشبورد را پوشش داده است. برند لوکس جنرال موتورز همچنین سیستم صوتی AKG با ۳۸ بلندگو را هم برای سدان پرچم‌دار خود در نظر گرفته است.

تجربه عقب

برای سرنشینان عقب نمایشگرهای اختصاصی در نظر گرفته شده که هرچند کوچک‌تر از استاندارد این روزهای صنعت خودروسازی هستند اما اندازهٔ معقول و متناسبی دارند. این نمایشگرها می‌توانند تمام استریم‌های محبوب را پخش کنند یا اطلاعاتی مثل سرعت، برد، راندمان و مصرف انرژی خودرو را به نمایش درآورند تا سرنشینان عقب بتوانند از دور خودرو را مدیریت کنند. از روی کنسول مرکزی که آن‌هم به یک نمایشگر کنترلی مجهز است، میزهای سینی مانند بیرون می‌آیند و سقف شیشه‌ای خودرو هم به چهار قسمت تقسیم شده که هرکدام به‌طور مجزا از قابلیت تیره یا روشن شدن الکتروکرومیک برخوردار هستند و پنج سطح مختلف برای هر سرنشین از بسیار روشن تا بسیار تیره را ارائه می‌کند. همچنین برای هرکدام از سرنشینان عقب یک شارژر بی‌سیم گوشی و پورت USB-C در نظر گرفته شده است. حتی برای جریان هوای سیستم تهویه هم سه گزینهٔ مختلف شامل پهلوبه‌پهلو، بالا به پایین و ترکیبی قابل انتخاب خواهد بود.

سواری

تجربه سواری ما با یکی از چندین نمونهٔ آزمایشی نهایی سلستیک بود که به هفتهٔ اتومبیل مونتری در کالیفرنیا منتقل می‌شدند. در طول این سفر، مهندسان کادیلاک یک هفته را صرف آزمایش‌های نهایی سلستیک طی کیلومترها پیمایش تا کالیفرنیا کردند. البته ما اجازهٔ رانندگی با خودرو را نداشتیم و صرفاً در صندلی‌های جلو و عقب نشستیم و رانندگی توسط مهندسان کادیلاک انجام می‌شد. البته برای برخی از مهمانان خاص، فرصت کوتاهی برای رانندگی فراهم شده بود. مسیرهای آزمایشی در طول این سفر چندان پردست‌انداز نبودند و سلستیک ما که از رینگ‌های ۲۳ اینچی استفاده می‌کرد (رینگ‌های ۲۲ اینچی هم ارائه می‌شود) کاملاً سواری آرامی داشت. البته بخش عمده‌ای از این موضوع به خاطر کمک‌فنرهای مغناطیسی جدید، آنتی‌رول بارهای فعال، مواد عایق صدا در داخل و لاستیک‌های اختصاصی میشلین پایلوت اسپرت EV است.

جمع‌بندی

در طول رانندگی تا مونتری، هیچ مشکلی بزرگی در سلستیک‌های آزمایشی بروز نکرد و صرفاً شاهد چند ایراد جزئی الکترونیکی بودیم. ظرفیت تولید حداقل یک سال این سدان مجلل آمریکایی به‌طور کامل فروخته شده و انتظار می‌رود اولین نمونه‌ها در سه‌ماههٔ پایانی امسال به خریداران تحویل داده شوند. اگر از روی تعداد سرهایی که به سمت سلستیک چرخیدند و گوشی‌های هوشمند و دوربین‌هایی که این خودرو را هدف عکس‌برداری قرار دادند قضاوت کنیم، کادیلاک سلستیک آمادهٔ ایجاد سروصدای بلندی در بخش فوق لوکس بازار است.

مشخصات فنی کادیلاک سلستیک

Cadillac Celestiq 2024
قوای محرکه الکتریکی دو موتوره
قدرت ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۷۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته
محور محرک چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۳,۳۰۷ میلی‌متر
طول ۵,۵۱۷ میلی‌متر
عرض ۲,۰۸۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۵۳ میلی‌متر
وزن خالص ۲۷۲۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۴ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۵ ثانیه
برد ۴۸۰ کیلومتر
قیمت پایه ۳۴۰ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲۸ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۷ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    با وجود قیمت ۳۴۰ هزار دلاری . تمام ظرفیت تولید فروخته شده
    کادیلاک با ارائه سدان های اسپرت با پرفورمنس جهانی مثل بلک وینگ ها . با ارائه ماشین های فوق لوکس جدید خودش و حضور در مسابقات استقامتی . تبدیل به برندی جهانی شده
    و حرکت نهایی این برند هم . در سال ۲۰۲۸ اتفاق میوفته
    جایی که پیشرانه های اختصاصی ساخت کادیلاک وارد مسابقات فرمول یک میشوند . تا کادیلاک به جمع تامین کننده های فرمول یک اضافه بشه

    مسیری که کادیلاک پیش گرفته . بسیار مسیر خفنیه

    موافقم 85
    مخالفم 21
    1. amirkhanzadeh

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      امیدوارم این خودرو تو ایران بیاد حداقل از نزدیک ببینیمش
      ولی خب شک دارم محقق بشه

      موافقم 13
      مخالفم 2
  2. Kurosh33

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    حیف که برقی شده دیگه کمکم داره خودرو های ۸ سیلندر امریکایی تموم میشه و جاشونو برقی ها میگیرن. غمانگیزه! فقط فورد موستانگ وکامارو موندن که اونم چند سال دیگه کارش تمومه.

    موافقم 59
    مخالفم 3
    1. پیام

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2174 ديدگاه)

      باتری جامد رو خودرو سوار بشه، موج جدیدی از خودرو برقی ایجاد میشه. هیبریدی تاریخش تا چند سال دیگست.

      موافقم 25
      مخالفم 10
    2. امیر

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      بنظرم مایباخ بهتره

      موافقم 6
      مخالفم 14
  3. علی جردن

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    رقیب پانامرا

    موافقم 10
    مخالفم 74
    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4789 ديدگاه)

      علی تورو قرآن جوک نگو

      موافقم 59
      مخالفم 3
      1. amir

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3718 ديدگاه)

        این حتی متوجه نیست پانامرا اصلا تو جمع سوپرلوکس ها نیست

        موافقم 67
        مخالفم 2
  4. سوشیانت

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3652 ديدگاه)

    نمایشگر های عقب اتفاقا بزرگن ۱۲.۶ هستن الان مثلا اس کلاس ۱۱.۶

    موافقم 14
    مخالفم 23
    1. car lover

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1584 ديدگاه)

      دنبال اون یه سانت تفاوتی؟😂😂

      موافقم 24
      مخالفم 15
      1. با دیدن این کامنت اکانت ساختم

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        به اینچه ولی

        موافقم 19
        مخالفم 2
      2. نویدی

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (402 ديدگاه)

        سانت نیست عزیزم،اینچه

        موافقم 15
        مخالفم 3
      3. سوشیانت

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3652 ديدگاه)

        بحثم تفاوت نبود اینکه گفته شده کوچیکه اصلا منطقی نیست در ضمن به اینچه نه سانت

        موافقم 14
        مخالفم 6
  5. GRT

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    اون کانسپت سولی خیلی زیبا بود . باید اونو تولید میکردند . ازین قشنگتر بود مخصوصا پشتش

    موافقم 30
    مخالفم 0
  6. محمد ۱

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (216 ديدگاه)

    کلدیلاک خودروی قابل احترام .. خاطره انگیز و دوست داشتنی بوده و هست…
    اما فک نکنم این هنوز به پای رولزرویس برسه….

    موافقم 45
    مخالفم 20
    1. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      منم اینطور فکر میکنم.
      برای من(که البته زیاد قابل استناد نیستم چون متعصبانه فن رولزم)،به هیچ وجه نمیتونه به پای رولزرویس برسه.در بین آمریکایی ها ولی بنظرم رقیب مستقیم سدان های سالن و مجلل لینکلن هست و اینکه در کنار مدل های ریمک و لوسید،بهترین خودرو برقی دنیاست…

      موافقم 26
      مخالفم 7
    2. مازیار

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      مقایسه رولزرویس با برندی که خریدار ۹۸درصد تولیداتش یا خود امریکایی ها هستن یا چینی ها اشتباهی ناشیانه هست. تفاوت مشتریان رولزرویس با کادیلاک بسیار زیاده. مشتریانی نه فقط در دو کشور بلکه از سراسر دنیا از ژاپن تا کانادا و از نروژ تا افریقای جنوبی هرجایی که نمادی از اشرافیت لازم باشه. رولزرویس غیر قابل قیاس هست.

      موافقم 28
      مخالفم 18
      1. سوشیانت

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3652 ديدگاه)

        لوکس بودن ماشین به کیفیت متریال امکانات و… هست نه اینکه کی و کجا میخره

        موافقم 18
        مخالفم 9
        1. مازیار

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          من حرفی از لوکس بودن نزدم راجع به اختلاف برندها …

          ولم کن بابا من که معلم ادبیات نگارشت نیستم هی این مقاله اون مقاله

          موافقم 8
          مخالفم 5
        2. سوشیانت

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3652 ديدگاه)

          خب اختلاف برند رو همین چیزا مشخص میکنه دیگه نفرمایید شما که استادید در زمینه همون چیزی که زیر پست کونیگزگ گفتم

          موافقم 7
          مخالفم 6
  7. car lover

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1584 ديدگاه)

    حالا سوال این است
    کدام یکی؟
    رولز رویس اسپکتر لایک
    یا کادیلاک سلستیک دیسلایک

    موافقم 51
    مخالفم 50
    1. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      اون کوپه است و این سدان.
      در بین کوپه های لوکس و برقی(نمی‌دونم همچین سگمنتی داریم یا نه) ،مطمئنا اسپکتر یکه.
      ولی نمیشه با سلستیک مقایسش کرد.بین این دو انتخابم سلستیکه چون از اسپکتر زیاد خوشم نمیاد😬😬

      موافقم 21
      مخالفم 2
  8. سوشیانت

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3652 ديدگاه)

    کادیلاک نشون داد که از رولز رویس بهتره🔥

    موافقم 21
    مخالفم 48
    1. کاربر

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      خوشم میاد فقط ساخته شدی برای اینکه اروپایی هارو بکوبی یعنی با هیچی دیگه کار نداری ۹۹ درصد کامنتات همینه رولز رویس بده پورشه قورباغه هست بی ام و سرعتش کمه(😆) بنز عقب افتادس اره همه اروپاییا مزخرفن فقط امریکا خوبه(خودم هیچ پدرکشتگی با امریکا ندارم اشتباه برداشت نشه)

      موافقم 29
      مخالفم 10
      1. سوشیانت

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3652 ديدگاه)

        من نگفتم که رولز رویس بده کامنت رو درست بخون اون قورباغه هم در جواب دوست عزیزی بود که گفته بود دوج پلاستیکی، تا دلت بخواد هم اساتیدی هستن که آمریکایی ها رو میکوبن

        موافقم 14
        مخالفم 9
    2. آراز

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      طبیعیه که رولز رویس امتیاز بیشتری داشته باشه فعلا از کلی نظر ها نسبت به کادیلاک تو این سبک اونم بخاطر تجربه بیشتر تو این سبکه ولی
      برای شروع کادیلاک غوغا کرده چه برسه که بخواد پیشرفت کنه
      بعدم جدای این حرفا کادیلاک اصن آمریکا و ماشینش بحثشون جداس

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3652 ديدگاه)

        این رو قبول دارم که رولز رویس تو این کلاس بیشتر فعالیت داره ولی اینکه کادیلاک تازه وارد این کلاس شده رو نه چون اگر یه نگاه به گذشته کادیلاک بندازید متوجه میشید که رقیب سرسخت رولز رویس بوده دلیل دور شدن از کلاس خودرو های فوق لوکس این بود که کادیلاک وارد بخش های دیگه مثل سدان های اسپرت و اس یو وی های لوکس خانوادگی شده بود در حالی که رولز رویس کلا تو این کلاس فعالیت نداره

        موافقم 1
        مخالفم 2
  9. ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (5074 ديدگاه)

    چقدر زشته عقبش
    جلوش خنثی

    موافقم 25
    مخالفم 17
    1. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      زشت نیست.انتخاب فرم بدنش غلط بوده

      موافقم 17
      مخالفم 7
  10. راستگو

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (182 ديدگاه)

    رقیب رولزرویس و بنتلی با این طراحی ؟
    کادیلاک برند عالیه سلستیک هم ماشین جالبی شده اما به پای رولزرویس و بنتلی نمیرسه
    سلستیک رقیب سری Sمرسدس و سری8 بی ام هس

    موافقم 19
    مخالفم 13
    1. آرین صاحب جمعی

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1101 ديدگاه)

      قیمت بنز و بی ام و رو میدونی‌ بای این مقایسه میکنی قیمت پایه این ۳۳۰ هزار دلاره اونا تو اوج پکیجشون ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار دلاره

      موافقم 7
      مخالفم 4
    2. سوشیانت

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3652 ديدگاه)

      این ماشین تو کلاس خودرو های فوق لوکس قرار میگیره یعنی رقبای اصلیش همون رولز رویس و بنتلی هستن و کابینش هم از لحاظ تکنولوژی یه لول بالاتره

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. راستگو

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (182 ديدگاه)

        کسی ک پول اندازه رولزرویس خرج میکنه کابینی شبیه بنتلی با ریزه کاری و ظرافت میخواد ک تو سلستیک نیس

        موافقم 12
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3652 ديدگاه)

          تعریف ماشین فوق لوکس یعنی یه ماشین دست ساز و متریال های خاص و نبود پلاستیک و… الان کادیلاک همشو داره

          موافقم 3
          مخالفم 8
        2. مازیار

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          تعریف ماشین فوق لوکس یعنی نبود پلاستیک😂😂😂
          خدا تو رو از ما نگیره سوشی منبع بی‌پایان فانی

          موافقم 9
          مخالفم 4
        3. راستگو

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (182 ديدگاه)

          ممنون از سوشیانت ک معنی فوق لوکس بودن رو هم توضیح داد
          نبود پلاستیک😂😂
          متریال خاص هم مال رولزرویس و بنتلی هس ک چوب بیسار درخت روشه
          کادیلاک سرتاسر یه نمایشگره با چرم
          اما نبود پلاستیک هم جالبه😂

          موافقم 3
          مخالفم 2
        4. سوشیانت

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3652 ديدگاه)

          الان شما بررسی اس کلاس رو برید ببینید یه سری از بخش های کابین از پلاستیک استفاده شده ولی تو خودرو های فوق لوکس اصلا نباید همچین چیزی باشه به هر حال از کسانی که از تحقیق فراری هستن بیشتر از این انتظار نمیره

          موافقم 1
          مخالفم 2
  11. Taha Ayoobi

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4789 ديدگاه)

    ای جانم

    احساس میکنم قراره آرامش بقیه بهم بخوره.

    موافقم 16
    مخالفم 13
    1. مهران

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (85 ديدگاه)

      طاها جان به نگاه به داخل کابین بنداز
      طراحی بیرون بماند

      موافقم 14
      مخالفم 9
      1. Taha Ayoobi

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4789 ديدگاه)

        صبر

        موافقم 3
        مخالفم 8
        1. آرین صاحب جمعی

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1101 ديدگاه)

          چشم صبر میکنیم ببینیم رولز رویس و بنتلی یا این نعش کش

          موافقم 11
          مخالفم 11
        2. Taha Ayoobi

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4789 ديدگاه)

          اگه تاریخچه همین نعش کش رو میدونستی اینو نمیگفتی.

          موافقم 6
          مخالفم 7
  12. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    با اینکه برقیه اما بدجور زیباست ولی از سادگی زیاد داخلش خیلی خوشم نیومد

    موافقم 7
    مخالفم 2
  13. amirboss

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (796 ديدگاه)

    چیزی که می‌تونه رقیب یه رولزرویس باشه،یه رولزرویس دیگه ست.
    کادیلاک برند قابل اطمینان و محترمی هست اما اینکه بخاد به طور مستقیم با خودروهایی مثل رولزرویس مقایسه بشه،اگه از نظر تکنولوژی و قدرت چیزی کم نداشته باشه اما در قبال طراحی و صد البته القای حس تجمل گرایی قافیه رو واگذار می‌کنه.
    این خودرو بیشتر به مقایسه با بنتلی به درد میخوره چون حس لوکس بودن و اسپرت بودن رو یکجا به بیننده میده.

    موافقم 18
    مخالفم 7
  14. khashayar.

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    کادیلاک شکست سنگینی از این می خوره.
    طراحی زشت + کابین زشت تر از تسلا
    نهایت قیمت 50 هزارتا هم براش زیاده

    موافقم 23
    مخالفم 24
    1. امیر حسین

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (127 ديدگاه)

      داداش کل ظرفیت فروشش، پیش فروش شده ها. البته ای کاش ورژن بنزینی هم می داشت

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. khashayar.

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (45 ديدگاه)

        این یک ترفند تبلیغاتیه. 10 تاش هم فروش نرفته. در هر صورت این قیمت برای یک خودروی برقی که هیچ چیز خاصی برای ارئه نداره نه تنها مضحک بلکه توهین به شعور خریداره.

        موافقم 17
        مخالفم 22
        1. Taha Ayoobi

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4789 ديدگاه)

          خشایار جان چرا شرکت بگه پیش فروش شده در حالی که نشده، بعد وقتی بقیه میرن برای خرید میبینن که پیش فروش نشده بوده و گندش در میاد یا اصلا میگه پیش فروش شده درحالی که نشده پس بقیه میگن خب اینکه تمومه و نمیرن برای خریدش درحالی که هیچی فروخته نشده و نمیشه و دوباره گندش در میاد؟

          موافقم 3
          مخالفم 5
  15. IMAN

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ماشین جالبیه و با ترند و ظراحی این روز خودروسازی و برقی سازی هماهنگی داره ولی من به شخصه این ماشین رو جدا از رقیبای انگلیسی مثل رولزرویس و بنتلی می دونم .در اینکه این ماشین به اندازه کافی عالی هست که با رولزرویس و بنتلی رقابت کنه شکی نیست ولی با توجه به طراحی داخلی این خودرو ها هدف خریدار ها تا حدودی متفاوته . اگر کسی یه اسم دهن پر کن به همراه حس و حال کلاسیک بخواد رولزرویس و بنتلی انتخاب های بهتری هستند و اگر دنبال تکنولوژی و طراحی مدرن باشه کادیلاک انتخاب بهتره
    در آخر خوشحالم که کادیلاک داره دوباره به روز های اوج اش بر میگرده

    موافقم 12
    مخالفم 2
  16. Bentley

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (573 ديدگاه)

    از پشت شبیه نئش کشه!
    رقیب رولزرویس و بنتلی؟!
    با این میشه رئیس جمهورا رو برد قبر کرد.

    موافقم 17
    مخالفم 17
    1. خانعلی

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (450 ديدگاه)

      دقیقا ،هیچ فرقی نداره،ناخودآگاه آدم مرگش میگیره اینو میبینه

      موافقم 6
      مخالفم 4
  17. Alan.r

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    طراحی عقب واقعا افتضاحه . بیشتر شبیه نعش کشه تا یه سدان لوکس
    در کل هیچ برتری نسبت به رقبا نداره

    موافقم 16
    مخالفم 17
  18. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    تیراژ تولیدش چقدر خواهد بود؟

    1. BlackWing

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      روزی ۱.۵ دستگاه

      1. Taha Ayoobi

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4789 ديدگاه)

        به نظرم زیاده بازم، باید ماهی 5 تا باشه مثلا.
        ولی نه، اونقدر الکیه.

        موافقم 3
        مخالفم 1
  19. NGU

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    رولزرویس : میخوای مثل ما باشی؟
    رولزرویس : موفق باشی

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. سوشیانت

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3652 ديدگاه)

      یادت نره که رولز رویس تو دهه ۵۰ میلادی از کادیلاک شکست سنگینی خورد

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. Taha Ayoobi

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4789 ديدگاه)

        شکست سنگین چیه، رولزرویس چیزی نبود که بخواد رقابت کنه.

        کادیلاک قبل از همه اینا با فلیت‌وود و دویل اشرافیت رو بنیانگذاری کرد، چیزی که سال ها بعد رقبا بهش رسیدن.

        موافقم 15
        مخالفم 8
        1. سوشیانت

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3652 ديدگاه)

          فلیت وود و دویل که جفتشون انقلاب کردن با امکانات رفاهیشون

          موافقم 3
          مخالفم 5
        2. Taha Ayoobi

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4789 ديدگاه)

          همچنین الدورادو و سویل.

          البته سویل کمتر یه ذره.

          موافقم 4
          مخالفم 4
    2. NGU

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (122 ديدگاه)

      سوشیانت و طاها
      میبینم که یه کامنت من چه فشاری آورد بهتون
      آرامش خودتونو حفظ کنید و از این نعش کش لذت ببرید

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. Taha Ayoobi

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4789 ديدگاه)

        باشه باشه

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. سوشیانت

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3652 ديدگاه)

        اونی حرص میخوری که در جواب به واقعیت تاریخی حرفی برای گفتن نداره

        موافقم 1
        مخالفم 2
  20. حسن

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2140 ديدگاه)

    تیپش خوبه همه هم دارن برقی میسازن مجبورن با جریان حرکت کنن .

    موافقم 9
    مخالفم 1
  21. حسن

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2140 ديدگاه)

    نمیشه گفت شاید واقعا 2035 نذارن خودروی بنزینی و گازوئیلی بسازن حداقل هر کمپانی 4 تا خودرو برقی داشته باشه
    به نظرتون تصویب میشه که به صورت قطعی اجرا بشه یا امکان عملی برا اینکار وجود نداره

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. نویدی

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (402 ديدگاه)

      قطعا بنزینی ها نابود میشن.دیر و زود داره ولی شک نکن این اتفاق می افته.
      توی تمام فیلمهایی هم که در مورد آینده میسازن همه چی برقی و رباتیکه،همه چی پیش بینی شده.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  22. علی Shelby

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (597 ديدگاه)

    جلوش قشنگه ولی با عقبش اصلا حال نکردم

    موافقم 9
    مخالفم 1
  23. OM.01

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (575 ديدگاه)

    کسی که خودروی 350هزار دلاری می‌خره(سلستیک) هم رولزرویس داره هم بنتلی…
    بنتلی میگه خریدارای ماشین های ما میانگین 8 تا ماشین دیگه هم دارن اگه هم نداشته باشن مشکل مالی ندارن و قبلش ما بررسی می‌کنیم.

    خندم میگیره هنوز یه سری ها بحث قیمت رو وسط میکشن و تعصبی برخورد میکنن. کسی که اینارو می‌خره ماهی 70 یا 80هزار دلار به بالا درآمدش هست… بهتره سعی کنیم از زیبایی ها لذت ببریم…

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4789 ديدگاه)

      اون که بحثش جداس،
      صد در صد کسی که این پولو میده 10 تا ماشین دیگه داره.

      بحث اینه که اینقدر تقاضا زیاد بوده که ظرفیت یکسال رفته.

      موافقم 2
      مخالفم 3
  24. JDM سابق

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (798 ديدگاه)

    شک نکنید اگر مثل فلیت وود ۷۵ دهه ۶۰ میلادی باشه به راحتی میتونه با RR رقابت کنه
    فقط یه فکری باید به حال عقبش کنن
    تصمیم گیری فعلا زوده بیاد تا ببینیم چی میشه

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4789 ديدگاه)

      نظر من اینه که این چیزی که ما میبینیم فرق داره با از نزدیک،
      چون وقتی عکس و فیلم های غیر رسمی بی ام و ایکس‌ام با اون قیافه رو میبینی میگی نه اونقدر هم چیز داغونی نیست.

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. JDM سابق

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (798 ديدگاه)

        بله، درسته
        اینم حرفیه

        1. Taha Ayoobi

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4789 ديدگاه)

          البته که عقب برقی های کادیلاک بحث برانگیزه ولی خب.

  25. خانعلی

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 4
    مخالفم 1
  26. دایناسور دانا

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    این سدان هست یا لیفت بک؟؟؟

  27. M power

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (431 ديدگاه)

    با دیدن این عکسا دیگه مطمعن شدم رقیب رولزرویس نیست

    موافقم 4
    مخالفم 6
  28. سعید

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    البته انصافا طراحی های ماشین آمریکایی حرف نداشته ونداره ولی انتظار من از کادیلا بیشتر از این حرفاس جلوش قشنگه بنظرم عقبش میتونست زیبا تر کار بشه .
    بین برند ها و ماشین های اسپرت و لوکس جای پونتیاک خالیه کاش پونتیاک هم بود

    موافقم 2
    مخالفم 1
  29. علیرضا

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک تار موی پژو۲۰۷ tu5 رو باهاش عوض نمیکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا