کادیلاک نسل جدید سدان پرچمدار CT6 را با ظاهری الهام گرفته از کانسپت اسکالا، بهبود تجمل و تکنولوژیهای بیشتر معرفی کرده است.
هرچند کادیلاک در سال ۲۰۲۰ به تولید سدان پرچمدار CT6 در آمریکا پایان داد اما این خودرو در چین همچنان عرضه میشد و حالا نسل جدید آن با ظاهری الهام گرفته از کانسپت اسکالا، بهبود تجمل و تکنولوژیهای بیشتر معرفی شده است. این خودرو بر اساس نسخهٔ ارتقاءیافتهای از پلتفرم محرک عقب نسل قبلی بنام اومگا ساخته شده و طول ۵,۲۲۳ میلیمتری و فاصلهٔ محوری ۳,۱۰۹ میلیمتری آن با قبل یکسان است.
همانطور که اشاره شد، طراحی بیرونی نسل جدید CT6 با الهام از کانسپت اسکالا شکل گرفته است. بزرگترین تغییر را میتوان در جلوی خودرو مشاهده کرد یعنی جایی که جلوپنجرهای بزرگ به همراه چراغهای عمودی روی ورودیهای هوای تزئینی طرفین دماغه و دیلایتهای باریک به چشم میخورد. در قسمت جانبی، خط سقف شیب بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد و در عقب هم شاهد نمایی آشنا با چراغهای L شکل باریکتر، دو سر اگزوز و اسپویلری یکپارچه هستیم.
کابین خودرو اما ویژگیهای چشمگیرتری دارد که برجستهترین آنها نمایشگر منحنی ۳۳ اینچی با وضوح 9K و یک میلیارد رنگ است. این نمایشگر پیشرفته از تراشهٔ ۸۱۵۵ کوالکام بهره میبرد و از اینترنت 5G پشتیبانی میکند. علاوه بر این، کابین مجلل CT6 با الهام از قایقهای تفریحی لوکس طراحی شده است و نورپردازی ۲۶ رنگ قابل تنظیم، تودوزی چرمی ناپا و متریال باکیفیتی مثل روکشهای چوبی هم به زیبایی داخل خودرو کمک کردهاند.
کادیلاک صندلیهای عقب CT6 جدید را که از گرمکن و تهویه بهره میبرند، مبل بزرگ چندمنظوره به سبک آمریکایی توصیف کرده است. سیستم صوتی AKG با ۱۹ بلندگو، سیستم فعال مقابله با سروصدا و سیستم کمکرانندهٔ سوپر کروز هم از دیگر ویژگیهای این سدان پرچمدار آمریکایی هستند.
CT6 مدل ۲۰۲۴ از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی استفاده میکند که در چین توسط جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک تولید میشود. این پیشرانه ۲۳۳ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود تا نیروی خود را به چرخهای عقب انتقال دهد. نسل جدید CT6 به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ سیستم تعلیق مغناطیسی مجهز شده که با استفاده از واحدهای کنترل مستقل در هر چرخ، مسیر را هزار بار در ثانیه اسکن میکند و ۴۵ درصد سریعتر کمکفنرها را تنظیم میکند. وظیفهٔ متوقف کردن خودرو هم بر عهدهٔ ترمزهای برمبو با کالیپرهای چهار پیستونه است.
نسل جدید کادیلاک CT6 در چین بسته به تیپ با قیمتی از ۳۵۹,۷۰۰ یوآن معادل ۵۰,۸۳۰ دلار تا ۴۶۹,۷۰۰ یوآن معادل ۶۶,۳۷۴ دلار به فروش میرسد. برای تیپهای بالاتر سوپر کروز هم با هزینهٔ ۲۰ هزار یوآن معادل ۲,۸۰۰ دلار قابل سفارش خواهد بود درحالیکه دارندگان نسل قبلی CT6 در صورت خرید نسل جدید ۳۰ هزار یوآن معادل ۴,۲۴۰ دلار تخفیف خواهند گرفت.
AMANTE
۹ خرداد ۱۴۰۲طراحی داخلی ایش بشدت بهتر و جذاب تر شده ولی طراحی بیرونی نسل قبلی CT6 رو بیشتر دوست داشتم.
نسل قبل در کنار ظرافت طراحی حالت عضلانی هم داشت که واقعا جذاب اش کرده بود و در آخرین روز های عمر اش در آمریکا موتور بلکوینگ هم براش عرضه شد.
https://www.pedal.ir/cadillac/%d8%ae%d8%af%d8%a7%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%84%d8%a7%da%a9-ct6-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7/
R@min
۹ خرداد ۱۴۰۲اسمش موتور بلک وینگ نیست، LT4 هست که این موتور هم رو CT6 نزاشتن. یه موتور DOHC کاملا جدید بود به اسم LTA که متاسفانه طی یه تصمیم احمقانه میلیون ها دلار هزینه توسعه رو گزاشتن کنار بدون هیچ دلیلی. واقعا عجیب جی ام میخواد رقیب رولز رویس بده بیرون اونوقت نخواستن با S-CLASS رقابت کنن.
Amir Machine
۹ خرداد ۱۴۰۲کادیلاک موتور LTA رو با اسم بلک وینگ معرفی کرد، اصلا اسم بلک وینگ اولین بار اونجا استفاده شد، این موتور روی CT6-V عملکرد فوقالعادهای داشت اما امان از حماقت GM
R@min
۹ خرداد ۱۴۰۲من فکر کردم دوستمون منظورش موتور CT5 بلک وینگ هست.
blackwing
۹ خرداد ۱۴۰۲رامین جان درسته
من در دنیای موازی اسمم LTA بود 😎
R@min
۹ خرداد ۱۴۰۲بله خبر دارم مثل اینکه زیاد باهات حال نکردن متاسفانه.
Soldat der waffen ss
۹ خرداد ۱۴۰۲موافقم
net
۹ خرداد ۱۴۰۲طراحی دو شاخه چراغ عقب و رنگ سفید چراغ عقب خیلی بد و مسخره هست.مثل بقیه ماشینهای کادیلاک چراغ عمودی زیر چراغ جلو خیلی بد هست.نوک چراغ جلو که چسبیده به جلوپنجره نازک شده بد شده.لبه گرد ذوذنقه ای منحنی صفحه نمایش بد هست.اگزوز دایره ای نیست بد شده.تودری رو با دوخت چرم شطرنجی استفاده شده بد هست.زه سفید اطراف شیشه دربها در قسمت شیشه مثلثی درب دوم پهن شده بد هست.رینگ سفید بد هست
ماشین باز
۱۲ خرداد ۱۴۰۲تو فقط ایراد بگیر
بنز بد هست چون بنزه
بی ام و بد هست چون بی ام و هست
تویوتا بد هست چون تویوتا هست
بسه دیگه تحمل هم حدی داره
خخخ
۱۶ تیر ۱۴۰۲لاستیک داره خیلی مسخرس
اصلا چرا باید فرمون داشته باشه خیلی چرت و پرته
چرا باید موتور داشته باشه و مجبور باشیم صدای آزار دهنده موتور رو گوش کنیم
چرا صندلی داره
چرا چراغ داره باعث میشه تاریکی زیبای شب از بین بره؟
چرا اگزوز داره و ازش دود خیلی کار بدی کردم
net
۹ خرداد ۱۴۰۲چراغ های سفید عقب ماشیناهای کادیلاک خیلی بد هست
R/T
۹ خرداد ۱۴۰۲عالیه
R/T
۹ خرداد ۱۴۰۲داخلش حرف نداره بیرونشم همینطور
arefgod
۹ خرداد ۱۴۰۲از همه لحاظ عالی هستش
محمد
۹ خرداد ۱۴۰۲موافقم. فقط اسمش بده CT6
MAJking2
۹ خرداد ۱۴۰۲کاش آلمانی ها هم روز ب روز زیبا تر میشدن
harry.potter
۹ خرداد ۱۴۰۲بی نهایت جذاب ، یه سدان واقعی
زیزیگولو
۹ خرداد ۱۴۰۲قبل از شاسی بلندا و پیکاپا و هاچبکا و استیشنا و ……… همیشه این سدانهای فوق لوکس بودن که با به رخ کشیدن ثروت مالکاشون جایگاه ویژه ای بین ثروتمندا داشتن و هنوزم دارن ولی در حال حاضر تعداد برند سدانهای لوکس زیاده تا جایی که حتی ثروتمندا واسه انتخاب دچار تردید میشن
Tesla
۹ خرداد ۱۴۰۲نمایشگاه با وضوح 9k و توانایی ثبت بیش از یک میلیارد رنگ 😬😬 پشمام ، آیفون ۱۴ پرومکس هم انقدر صفحه نمایش با کیفیتی نداره ( که در حال حاضر برترین گوشی هوشمند هست )
Alan.r
۹ خرداد ۱۴۰۲طراحی داخلی تمام محصولات کادیلاک یکی شده و فقط از نظر اندازه نمایشگر با هم تفاوت دارن
corvette
۹ خرداد ۱۴۰۲کدوم کمپانی طراحی داخلیش یکی نیست؟؟؟؟
مرسدس که هم داخلی هم خارجیش یکی شده
امیررضا
۹ خرداد ۱۴۰۲انگار کتشلوار پوشیده، زیباست.
Ali
۹ خرداد ۱۴۰۲فقط تنها ایرادی در داخل داره در مورد ریدف دومش هست ای کاش مثل بقیه ی برند ها کنسول یکپارچه واسه ردیف دوم هم می بود .
Ali
۹ خرداد ۱۴۰۲کادیلاک یواش یواش به دنیا نشون میده که چقدر اصیل و لوکس ساز هستش ، و به نظر من بهترین خودرو های لوکس رو فقط رولزرویس ، کادیلاک ، لینکلن و بنتلی میسازند .
رولزرویس با فانتومش
کادیلاک با اسکالید و سلستیکش
لینکلن با نویگیتورش و کانتیننتالش
بنتلی هم با کانتیننتالش
Hadi
۹ خرداد ۱۴۰۲واقعا عالی شده CT6 جدید 👌
کابینش معرکه شده و تو آمریکا اگه بیاد با مدل بلک وینگ عالی میشه…
ممد ژانگولر
۹ خرداد ۱۴۰۲حالا این شد یک چیزی . به کادیلاک بیشتر میخوره
blackwing
۹ خرداد ۱۴۰۲یادش بخیر ۸ سال قبل روز به روز اخبار و عکسهای جاسوسی نسل اول CT6 رو دنبال میکردم ، مخصوصاً سایت موتور ترند و motor1 خیلی عکسهای در حال تست تو هوای برفی سدان فول سایز محور عقب کادیلاک تو میشیگان رو منتشر میکردن…
چقدر زود گذشت..
ممد ژانگولر
۹ خرداد ۱۴۰۲آره داداش بلک وینگ اینکه چیزی نیست . انگاری همین ۴ سال پیش بود bmw 740 با التماس میگفتن
۶۵۰ میلیون الان ۴۰ میلیارد تومنه .
مجتبی .
۱۰ خرداد ۱۴۰۲خیلی باپرستیژ وخوشتیپ. زیباتروخوش فرمتر ازهر کراس اوور یا suv. حیف سلیقه ملت بد شده وگرنه اینطور ماشینایی باید صدر جدول فروش لوکسها میبود.
مهراب
۱۱ خرداد ۱۴۰۲روحمو ارضا کرد کادیلاک بی نقص واقی
شکوه واقعی.
عشقی کادیلاک
Alireza
۲۴ خرداد ۱۴۰۲علیه واقعا عالیه
لایک لایک لایک
شاهین
۱۰ تیر ۱۴۰۲همه چیش بی نظیره و بی نقصه.فقط کاش مهندسای جی ام به جای این موتور ضعیف یه موتور وی ۸ تویین توربو شارژ بلک وینگ و جایگزین میکردن اون هم با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن گشتاور .. مطمئن بودم اونوقت راحت حداکثر سرعتش به ۴۰۰ کیلومتر میرسید و صفر تا صدش هم زیر ۳ ثانیه بود ..با این ایده بی گمان سریعترین و قویترین و لوکسترین سدان دنیا میشد …کاش من میتوانستم و پولشو داشتم که به کمپانی جی ام سفارش چنین موتور و امکاناتیو میدادم تا ببینم کی جرات داره تو خیابون با من درگ بزاره ..از بوگاتی بگیر تا تمام سوپر اسپرت هارو پوزشونو میزدم ،👍👍👍🤣🤣🤣