اسکالید IQ شاسیبلند الکتریکی پرچمدار کادیلاک است که از کابین بسیار مجلل، حداکثر ۷۵۰ اسب بخار قدرت و تکنولوژیهای فراوان بهره میبرد.
اسکالید بهنوعی نماد کادیلاک محسوب میشود و در طول سالها پیشرفت چشمگیری داشته اما این شاسیبلند لوکس آمریکایی هماکنون بزرگترین تحول تاریخ خود را تجربه کرده است. اسکالید قرار است از سال ۲۰۳۰ صرفاً بهصورت الکتریکی تولید شود و بدین منظور، کادیلاک حالا نسخهٔ برقی شاسیبلند پرچمدار خود را با نام اسکالید IQ معرفی کرده است.
طراحی بیرونی این خودرو ترکیبی از عناصر لیریک و اسکالید درونسوز است که حاصل آن خیرهکننده و بسیار اسپرتتر از چیزی است که به آن عادت کردهایم. همچنین کادیلاک در طراحی این خودرو توجه ویژهای به آیرودینامیک داشته و ضریب درگ را حدود ۱۵ درصد کاهش داده است. این کاهش قابلتوجه از طریق ورودی هوای فعال روی سپر و رینگهای ۲۴ اینچی آیرودینامیک حاصل شده است.
در جلوی اسکالید IQ شاهد همان جلوپنجرهٔ کریستالی مشکی لیریک هستیم که کاملاً بسته بوده و نورپردازی داخل آن کار شده است. هرچند در جلوی خودرو همچنان چراغهای عمودی آشنای کادیلاک را میبینیم ولی در عقب چراغهای دوتکه بسیار با نمونهٔ درونسوز متفاوت است. برخلاف لیریک، اسکالید IQ از صندوق بار جلو بهره میبرد که ۳۴۵ لیتر ظرفیت دارد. کادیلاک همچنین برای این ماشین سیستم باز و بسته شدن خودکار درها را در نظر گرفته که با لمس یک دکمه عمل میکند. علاوه بر این، درب قسمت پورت شارژ هم برقی است و با یک لمس باز میشود.
کادیلاک قصد دارد اسکالید IQ را در تیپهای اسپرت و لوکس ارائه کند که اولی از تریم مشکی بهره میبرد و دومی تریمهای آلومینیومی دارد. علاوه بر این، خریداران میتوانند سقف مشکیرنگ را هم سفارش دهند. این شاسیبلند برقی پرچمدار ۵,۶۹۷ میلیمتر طول، ۲,۳۸۹ میلیمتر عرض و ۱,۹۳۴ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۴۶۰ میلیمتر است. برای مقایسه، اسکالید برقی ۳۱۵ میلیمتر از همتای درونسوز خود کشیدهتر است.
لیریک در بین محصولات کادیلاک از لحاظ فضای داخلی گام بزرگی به سمت جلو برداشت و با قطعات قرضی جنرال موتورز خداحافظی کرد. حال اسکالید IQ همان مسیر را در پیش گرفته و حتی ارتقاء داده است بهگونهای که طراحی و کیفیت متریال خودرو همتراز با بامو و مرسدس بنز به نظر میرسد. طراحی داخلی اسکالید IQ با صفحهنمایش منحنی ۵۵ اینچی و بلندگوهایی در طرفین آن، بشدت از سلستیک الهام گرفته است. از این نمایشگر بزرگ، حدود ۳۵ اینچ به راننده اختصاص داده شده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه میکند.
علاوه بر این، یک نمایشگر ۱۱ اینچی هم روی کنسول مرکزی برای کنترل سیستم تهویه جای گرفته است. در همین حال، پکیج Executive هم برای عقب قابل سفارش است که صندلیهای جدا با گرمکن، تهویه و ماساژور به همراه کنسول مرکزی، دو نمایشگر ۱۲.۶ اینچی، پورت USB-C و HDMI، دو شارژر بیسیم و میزهای تاشو را به همراه دارد. اسکالید IQ بهصورت استاندارد با سیستم صوتی AKG با ۱۹ بلندگو ارائه میشود درحالیکه تیپهای بالاتر به سیستم AKG با ۳۶ بلندگو مجهز هستند و پکیج Executive هم با بلندگوهای داخل پشتسری صندلیهای عقب، این تعداد را به ۴۰ افزایش میدهد.
ظرفیت صندوق بار این ماشین ۶۷۰ لیتر است که با خواباندن صندلیهای ردیف سوم به ۱۹۶۰ لیتر افزایش پیدا میکند. اسکالید IQ همچنین بهصورت استاندارد به سیستم نیمه خودران سوپر کروز مجهز است و مجموعهای از سیستمهای کمکراننده دیگر مثل ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی پارک خودکار، دستیار نقطه کور و… را هم ارائه میکند.
اسکالید IQ با قوای محرکهٔ دو موتوره ارائه میشود که ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و این ارقام در حالت Velocity Max به ۷۵۰ اسب بخار و ۱۰۶۳ نیوتن متر افزایش میابد. به لطف این نیرو، شاسیبلند پرچمدار الکتریکی کادیلاک در کمتر از پنج ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند تا ۳۶۳۰ کیلوگرم را یدک بکشد. این خودرو همچنین به پکیج باطری ۲۰۰ کیلووات ساعتی با ۲۴ ماژول مجهز است که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۷۲۵ کیلومتر را فراهم میکند.
اسکالید IQ از معماری ۸۰۰ ولتی بهره میبرد و با استفاده از شارژرهای سریع در کمتر از ۱۰ دقیقه تا ۱۶۰ کیلومتر به برد آن افزوده میشود. در خانه نیز با شارژر ۱۹.۲ کیلوواتی با هر ساعت شارژ ۶۰ کیلومتر برد اضافه میشود. این خودرو همچنین میتواند در مواقع قطع برق، بهعنوان باطری انرژی خانه را تأمین کند.
اسکالید IQ روی پلتفرم اولتیوم ساخته شده و به سیستم کنترل سواری مغناطیسی نسل چهار و تعلیق بادی تطبیقی مجهز است. این ماشین همچنین بهصورت استاندارد به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب مجهز است که دایرهٔ چرخش را به ۱۲ متر میرساند. این رقم ۲ متر از اسکالید درونسوز کمتر است. علاوه بر این، کادیلاک سیستم کرابواک هامر EV را هم قرض گرفته و نام Arrival Mode را روی آن گذاشته است. این سیستم امکان حرکت مورب را فراهم میکند.
به گفتهٔ کادیلاک، قیمت اسکالید IQ از حدود ۱۳۰ هزار دلار آغاز میشود که بسیار بیشتر از قیمت پایهٔ ۸۰ هزار دلاری اسکالید درونسوز است. البته این شاسیبلند الکتریکی بسیار لوکستر از همتای بنزینی خود است و گام مهمی برای کادیلاک محسوب میشود. در حال حاضر، مرسدس بنز EQS SUV اصلیترین رقیب اسکالید IQ است که شاسیبلند کادیلاک بسیار هیجانانگیزتر از آن به نظر میرسد.
MK
۱۸ مرداد ۱۴۰۲خیلی هم عالی همه چی خوب بودتاوقتی که به پشتش وچراغای عقب رسیدم نمیگم زشت یابده ولی یکم ناآشناس بایدیه مدت بگذره تابهش عادت کنیم
مردیم از خوشی
۱۸ مرداد ۱۴۰۲این امضای طراحی کادیلاک برا برقی هاست ، لیریک هم پشتش همین طوره
HFball
۱۹ مرداد ۱۴۰۲تازه این شروع کار کادیلاک توی برقی هاست به نظرم هنوز جای تغییر و تحولی جذاب داره برا خودش و کادیلاک تصمیم گرفته آروم آروم زبان طراحی رو متحول کنه
NAVID۰۰۹۸
۱۹ مرداد ۱۴۰۲اینارو که میبینم ، بیشتر به آیندهی سیاه کشورم پِی میبرم که ما کجاییمو اینا کجا 😔🖤!
در این دنیا اگر در روز تغییر نکنی ، محکوم به فنایی ، و ما نه تنها تغییر نمیکنیم ، بلکه با تغییرات هم میجنگیم و بدتر اینکه علاقه هم داریم به عقبگرد به شددددت زیاد !
دوست ندارم عراجیف نااُمیدانه بِبافَمو بگم ، اما به هرچی فکر میکنمو میبینمو میشِنَوَم ، جز سیاهی و تباهی و فساد و رانت و فلاکت آخری وجود ندارد !
ما ایرانیها در حال حاضر ، مُردگان متحرکیم که تنها روی تردمیل میدویم !
mercedes
۱۸ مرداد ۱۴۰۲درسته ولی همون مدل بنزینی بود خیلی بهتر میشد
شبیه ماشین های کره ای ظریف شده
دیجی
۱۹ مرداد ۱۴۰۲فقط تنها ایرادش زیبابودنشه
مردیم از خوشی
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ابهت ازش میباره
Shirko
۱۸ مرداد ۱۴۰۲به به ، خودروسازان مدلهای برقی رو زیباتر از مدلهای بنزینی طراحی می کنند تا فروششون رو بیشتر کنن و موتور بنزینی رو فراموش کنن .
deutschland
۱۸ مرداد ۱۴۰۲اصلا به پای اسکالید درونسوز نمیرسه ولی نسبت به بقیه suv های برقی به نظرم جذاب تره
.
با طراحی عقبش و اون همه مانیتور در داخلش نمیتونم ارتباط بگیرم
.
ولی خب در کل خوشم اومد ازش
AMANTE
۱۸ مرداد ۱۴۰۲من یکی که از طراحی ایش خوشم نیومد، یک مقدار ناهماهنگه و این حس رو میده بزور خواستن اسکلید رو برقی کنن.
مرسدس بنز EQS SUV لایک
کادیلاک اسکلید IQ دیسلایک
مردیم از خوشی
۱۸ مرداد ۱۴۰۲این برقیه طراحیش باید با برقی ها مقایسه بشه و به نظرم این زیبا ترین برقی تا حالا تولید شده است
Ben
۱۸ مرداد ۱۴۰۲روز به روز کار برای تسلا سخت تر خواهد شد.
TRD PRO
۱۹ مرداد ۱۴۰۲کابین رو فقط نگاه کن . اونایی که میگفتن تسلا لوکسه بیان یاد بگیرن لوکس به چی میگن . رقیب نداره واقعا تو زیبایی و طراحی .
حلال خور تر از کادیلاک نیست .
نویدی
۱۸ مرداد ۱۴۰۲توی یه مغازه الکتریکی هم این تعداد لامپ led پیدا نمیشه!
Elmiraj
۱۸ مرداد ۱۴۰۲فوقالعاده با ابهت و زیباست با انبوهی از تکنولوژی…
فول سایز الکتریکی یعنی این…
TRD PRO
۱۸ مرداد ۱۴۰۲کادیلاک داره به روزای اوجش برمیگرده .
نسبت به EQS خیلی جذاب تر و شیک تره .
واقعا این کمپانی در حد شعار خودش باید باشه یعنی استاندارد جهان .
روزی روزگاری هم کادیلاک با این همه ابهت و شکوه ، تو کشور ما مونتاژ میشد و خط تولید داشت .
بی صبرانه منتظر سلستیک هستم .
JDM سابق
۱۸ مرداد ۱۴۰۲زیباترین برقی
amir
۱۸ مرداد ۱۴۰۲همه چی عالی فقط چرا جلوی ماشین رو انقد چراغونی کردن؟
یوسف
۱۸ مرداد ۱۴۰۲به نظرم واسه شروع خیلی گرونه…..
هر چیزشم مال یه ماشین دیگه ست….
اما در کل خوبه و یه پیچش می ارزه به مرسدس Eqe
R@min
۱۸ مرداد ۱۴۰۲بشدت زیباست، دریای مانیتور هم که دیگه همه دارن انجام میدن و طراحا کار خودشونو آسون کردن خلاقیتی بخرج نمیدن. ببینیم نویگیتور جدید چه شکلی میشه.
نکته مثبتش برای من کاهش وزن ۳۰۰ کیلویی نسبت هامر EV هست.
امیر حسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ابعادش دیگه زیادی رشد کرده… چه خبره؟! درسته ماشین بزرگ باحاله ولی این دیگه افراط کرده… اسکالید بنزینی خودش کلی غوله و البته به اندازه ی کافی و وافی بزرگه… نیازی نبود به ابعاد اضافه کنند… ضمنا من خودم عاشق اسکالید و نویگیتور هستم
M@M@DRZ911
۱۸ مرداد ۱۴۰۲طراحی بی نقص و با ابهت .
تکنولوژی هم که حرفی نمی مونه ولی داشبورد خیلی یک دست و کابینش خیلی دیجیتالی شده هرچند نمیشه کاریش کرد .
Edwin
۱۸ مرداد ۱۴۰۲رسوایی بزرگ دیگر برای شرکت آلمانی بوش
Mohsen63
۱۸ مرداد ۱۴۰۲40تا بلندگو توی اسکالید خودش خیلی جالبه.
مازیار
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ظاهرش از اسکلید بنزینی بهتره و نکته جالبش، با اینکه بزرگتره اما اصلا بنظر نمی رسه حتی کمی هم جمع و جور تر
M.83
۱۹ مرداد ۱۴۰۲آمریکایی ترین شاسی بلند
dimitripetrenko
۱۹ مرداد ۱۴۰۲تسلا فرار کن
امیر
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ای جان 😍😍🔥 ماشین آمریکایی که میگن یعنی این ! زیبا ، پرقدرت ، با کیفیت و از همه مهم تر با ابهت شما فقط نگاه هیکلش بکن !! از کامیونت های ایسوزو که تو ایران داریم بزرگ تر هست 😂 ( نه بدون شوخی اگه کنار هم پارکشون کنیم ، به احتمال زیاد اسکالید برقی بلند تره ) احتمال داره که در آینده با نسخه قدرتمند v هم به بازار عرضه بشه که اگه این اتفاق بیوفته : شاهد یه غول ۱۰۰۰ اسبی خواهیم بود که از اکثر سوپرکار ها سریع تر در حالی که ۵ برابر اونها وزن داره 🇺🇸💪
حسین دهمرد
۱۹ مرداد ۱۴۰۲باتری دویست کیلووات ساعتیش احتمالا حدود ۱۲۰۰ کیلو وزن داره با وزن خود ماشین میشه چهار تن. جنگه مگه؟
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۹ مرداد ۱۴۰۲برام یک چیزی سوال شد چرا کادیلاک خودرو برقی تولید میکنه همه ماشالله ماشالله میکنن اما وقتی بی ام و خودرو برقی تولید میکنه همه اخ اخ زشته فلانه میکنن؟ توطعه دوژمن :):)
مسعود
۱۹ مرداد ۱۴۰۲خیر ، توقع بیشتری از بنز و بی ام و و حتی تویوتا هست که برآورده نکردن.
Hadi
۱۹ مرداد ۱۴۰۲هیولای برقی جذابی شده 👌
blackwing
۱۹ مرداد ۱۴۰۲Wow !!
اصلاً انتظار همچین چیزی رو نداشتم !
خط تولید رو ببین ، سلستیک ، اسکالید IQ ، لیریک… 😍🤦🏻♂️
❤BMW❤
۱۹ مرداد ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/08/2025-cadillac-escalade-iq-interior-dashboard.jpg
میومدی تلوزیون ۹۵ اینچ میزاشتی دیگه
GMA
۱۹ مرداد ۱۴۰۲طوفان کادیلاک در راه الکتریکی سازی!
طراحی خیلی خوبی داره با توجه به ابعادش
شخصا از طراحی اسکالید بنزینی خوشم نمیومد.
ولی این با این ابعاد واقعا طراحی هوشمندانه ای داره و جمع و جور تر نسخه معمولی هست
کلا هر سه خودرو برقی کادیلاک حرف های زیادی برای گفتن دارند در کنار طراحی عالی
دست مریزاد
مجتبی .
۱۹ مرداد ۱۴۰۲حاجی جمع وجورتر؟؟ هم بزرگتره هم سنگینتر اما اگه توی تست هم خوب باشه درکناراین طراحی زیبا دیگه فوق العاده هستش وای گنگ بنزینیه بالاتره
GMA
۱۹ مرداد ۱۴۰۲دقت کن گفتم طراحی جمع و جور تر
با وجود اینکه بزرگ تره ولی تو طراحیش مشخص نیست.
مجتبی .
۲۰ مرداد ۱۴۰۲👍
مهدی
۱۹ مرداد ۱۴۰۲بعضی از دوستان یه ایرادهای بنی اسرائیلی میگیرن انگار تو کشور خراب شد چی تولید میشه..بهترین ماشین هامون پژ پرشیا ۳۰ سال پیشه که تازه چراغ هدلایت گزاشتن اه اه اه اه اه
saeed
۲۰ مرداد ۱۴۰۲قسمت قشنگترش اینجاست که توی ایران با پول یک تویوتا لندکروز مدل 2013 یا همون 10 سال قبل میشه 2 تا از این اسکالید خرید
Porsche
۱۹ مرداد ۱۴۰۲هیکلش از خاور بزرگتره 😂
shetab-car
۱۹ مرداد ۱۴۰۲طراحی اش واقعا زیباست خصوصا وقتی با بنز EQS SUV مقایسه کنید