کادیلاک

معرفی کادیلاک اسکالید برقی، 130 هزار دلار با برد 720 کیلومتر

اسکالید IQ شاسی‌بلند الکتریکی پرچم‌دار کادیلاک است که از کابین بسیار مجلل، حداکثر ۷۵۰ اسب بخار قدرت و تکنولوژی‌های فراوان بهره می‌برد.

اسکالید به‌نوعی نماد کادیلاک محسوب می‌شود و در طول سال‌ها پیشرفت چشمگیری داشته اما این شاسی‌بلند لوکس آمریکایی هم‌اکنون بزرگ‌ترین تحول تاریخ خود را تجربه کرده است. اسکالید قرار است از سال ۲۰۳۰ صرفاً به‌صورت الکتریکی تولید شود و بدین منظور، کادیلاک حالا نسخهٔ برقی شاسی‌بلند پرچم‌دار خود را با نام اسکالید IQ معرفی کرده است.

کادیلاک اسکالید IQ برقی

طراحی بیرونی این خودرو ترکیبی از عناصر لیریک و اسکالید درون‌سوز است که حاصل آن خیره‌کننده و بسیار اسپرت‌تر از چیزی است که به آن عادت کرده‌ایم. همچنین کادیلاک در طراحی این خودرو توجه ویژه‌ای به آیرودینامیک داشته و ضریب درگ را حدود ۱۵ درصد کاهش داده است. این کاهش قابل‌توجه از طریق ورودی هوای فعال روی سپر و رینگ‌های ۲۴ اینچی آیرودینامیک حاصل شده است.

کادیلاک اسکالید IQ برقی

در جلوی اسکالید IQ شاهد همان جلوپنجرهٔ کریستالی مشکی لیریک هستیم که کاملاً بسته بوده و نورپردازی داخل آن کار شده است. هرچند در جلوی خودرو همچنان چراغ‌های عمودی آشنای کادیلاک را می‌بینیم ولی در عقب چراغ‌های دوتکه بسیار با نمونهٔ درون‌سوز متفاوت است. برخلاف لیریک، اسکالید IQ از صندوق بار جلو بهره می‌برد که ۳۴۵ لیتر ظرفیت دارد. کادیلاک همچنین برای این ماشین سیستم باز و بسته شدن خودکار درها را در نظر گرفته که با لمس یک دکمه عمل می‌کند. علاوه بر این، درب قسمت پورت شارژ هم برقی است و با یک لمس باز می‌شود.

کادیلاک قصد دارد اسکالید IQ را در تیپ‌های اسپرت و لوکس ارائه کند که اولی از تریم مشکی بهره می‌برد و دومی تریم‌های آلومینیومی دارد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند سقف مشکی‌رنگ را هم سفارش دهند. این شاسی‌بلند برقی پرچم‌دار ۵,۶۹۷ میلی‌متر طول، ۲,۳۸۹ میلی‌متر عرض و ۱,۹۳۴ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۴۶۰ میلی‌متر است. برای مقایسه، اسکالید برقی ۳۱۵ میلی‌متر از همتای درون‌سوز خود کشیده‌تر است.

کادیلاک اسکالید IQ برقی

لیریک در بین محصولات کادیلاک از لحاظ فضای داخلی گام بزرگی به سمت جلو برداشت و با قطعات قرضی جنرال موتورز خداحافظی کرد. حال اسکالید IQ همان مسیر را در پیش گرفته و حتی ارتقاء داده است به‌گونه‌ای که طراحی و کیفیت متریال خودرو هم‌تراز با ب‌ام‌و و مرسدس بنز به نظر می‌رسد. طراحی داخلی اسکالید IQ با صفحه‌نمایش منحنی ۵۵ اینچی و بلندگوهایی در طرفین آن، بشدت از سلستیک الهام گرفته است. از این نمایشگر بزرگ، حدود ۳۵ اینچ به راننده اختصاص داده شده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه می‌کند.

کادیلاک اسکالید IQ برقی

علاوه بر این، یک نمایشگر ۱۱ اینچی هم روی کنسول مرکزی برای کنترل سیستم تهویه جای گرفته است. در همین حال، پکیج Executive هم برای عقب قابل سفارش است که صندلی‌های جدا با گرم‌کن، تهویه و ماساژور به همراه کنسول مرکزی، دو نمایشگر ۱۲.۶ اینچی، پورت USB-C و HDMI، دو شارژر بی‌سیم و میزهای تاشو را به همراه دارد. اسکالید IQ به‌صورت استاندارد با سیستم صوتی AKG با ۱۹ بلندگو ارائه می‌شود درحالی‌که تیپ‌های بالاتر به سیستم AKG با ۳۶ بلندگو مجهز هستند و پکیج Executive هم با بلندگوهای داخل پشت‌سری صندلی‌های عقب، این تعداد را به ۴۰ افزایش می‌دهد.

ظرفیت صندوق بار این ماشین ۶۷۰ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم به ۱۹۶۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. اسکالید IQ همچنین به‌صورت استاندارد به سیستم نیمه خودران سوپر کروز مجهز است و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده دیگر مثل ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی پارک خودکار، دستیار نقطه کور و… را هم ارائه می‌کند.

کادیلاک اسکالید IQ برقی

اسکالید IQ با قوای محرکهٔ دو موتوره ارائه می‌شود که ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و این ارقام در حالت Velocity Max به ۷۵۰ اسب بخار و ۱۰۶۳ نیوتن متر افزایش میابد. به لطف این نیرو، شاسی‌بلند پرچم‌دار الکتریکی کادیلاک در کمتر از پنج ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌‍رسد و می‌تواند تا ۳۶۳۰ کیلوگرم را یدک بکشد. این خودرو همچنین به پکیج باطری ۲۰۰ کیلووات ساعتی با ۲۴ ماژول مجهز است که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۷۲۵ کیلومتر را فراهم می‌کند.

کادیلاک اسکالید IQ برقی

اسکالید IQ از معماری ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد و با استفاده از شارژرهای سریع در کمتر از ۱۰ دقیقه تا ۱۶۰ کیلومتر به برد آن افزوده می‌شود. در خانه نیز با شارژر ۱۹.۲ کیلوواتی با هر ساعت شارژ ۶۰ کیلومتر برد اضافه می‌شود. این خودرو همچنین می‌تواند در مواقع قطع برق، به‌عنوان باطری انرژی خانه را تأمین کند.

کادیلاک اسکالید IQ برقی

اسکالید IQ روی پلت‌فرم اولتیوم ساخته شده و به سیستم کنترل سواری مغناطیسی نسل چهار و تعلیق بادی تطبیقی مجهز است. این ماشین همچنین به‌صورت استاندارد به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز است که دایرهٔ چرخش را به ۱۲ متر می‌رساند. این رقم ۲ متر از اسکالید درون‌سوز کمتر است. علاوه بر این، کادیلاک سیستم کراب‌واک هامر EV را هم قرض گرفته و نام Arrival Mode را روی آن گذاشته است. این سیستم امکان حرکت مورب را فراهم می‌کند.

به گفتهٔ کادیلاک، قیمت اسکالید IQ از حدود ۱۳۰ هزار دلار آغاز می‌شود که بسیار بیشتر از قیمت پایهٔ ۸۰ هزار دلاری اسکالید درون‌سوز است. البته این شاسی‌بلند الکتریکی بسیار لوکس‌تر از همتای بنزینی خود است و گام مهمی برای کادیلاک محسوب می‌شود. در حال حاضر، مرسدس بنز EQS SUV اصلی‌ترین رقیب اسکالید IQ است که شاسی‌بلند کادیلاک بسیار هیجان‌انگیزتر از آن به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. MK

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    خیلی هم عالی همه چی خوب بودتاوقتی که به پشتش وچراغای عقب رسیدم نمیگم زشت یابده ولی یکم ناآشناس بایدیه مدت بگذره تابهش عادت کنیم

    موافقم 98
    مخالفم 5
    1. مردیم از خوشی

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      این امضای طراحی کادیلاک برا برقی هاست ، لیریک هم پشتش همین طوره

      موافقم 72
      1. HFball

        ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        تازه این شروع کار کادیلاک توی برقی هاست به نظرم هنوز جای تغییر و تحولی جذاب داره برا خودش و کادیلاک تصمیم گرفته آروم آروم زبان طراحی رو متحول کنه

        موافقم 36
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          اینارو که میبینم ، بیشتر به آینده‌ی سیاه کشورم پِی میبرم که ما کجاییمو اینا کجا 😔🖤!
          در این دنیا اگر در روز تغییر نکنی ، محکوم به فنایی ، و ما نه تنها تغییر نمیکنیم ، بلکه با تغییرات هم میجنگیم و بدتر اینکه علاقه هم داریم به عقبگرد به شددددت زیاد !
          دوست ندارم عراجیف نااُمیدانه بِبافَمو بگم ، اما به هرچی فکر میکنمو میبینمو میشِنَوَم ، جز سیاهی و تباهی و فساد و رانت و فلاکت آخری وجود ندارد !

          ما ایرانی‌ها در حال حاضر ، مُردگان متحرکیم که تنها روی تردمیل میدویم !

          موافقم 76
          مخالفم 24
    2. mercedes

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (423 ديدگاه)

      درسته ولی همون مدل بنزینی بود خیلی بهتر میشد
      شبیه ماشین های کره ای ظریف شده

      موافقم 14
      مخالفم 71
    3. دیجی

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (419 ديدگاه)

      فقط تنها ایرادش زیبابودنشه

      موافقم 34
      مخالفم 3
  2. مردیم از خوشی

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    ابهت ازش میباره

    موافقم 68
    مخالفم 4
  3. Shirko

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (273 ديدگاه)

    به به ، خودروسازان مدلهای برقی رو زیباتر از مدلهای بنزینی طراحی می کنند تا فروششون رو بیشتر کنن و موتور بنزینی رو فراموش کنن .

    موافقم 36
    مخالفم 4
  4. deutschland

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (161 ديدگاه)

    اصلا به پای اسکالید درون‌سوز نمیرسه ولی نسبت به بقیه suv های برقی به نظرم جذاب تره
    .
    با طراحی عقبش و اون همه مانیتور در داخلش نمیتونم ارتباط بگیرم
    .
    ولی خب در کل خوشم اومد ازش

    موافقم 60
    مخالفم 16
  5. AMANTE

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    من یکی که از طراحی ایش خوشم نیومد، یک مقدار ناهماهنگه و این حس رو میده بزور خواستن اسکلید رو برقی کنن.
    مرسدس بنز EQS SUV لایک
    کادیلاک اسکلید IQ دیسلایک

    موافقم 13
    مخالفم 147
    1. مردیم از خوشی

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      این برقیه طراحیش باید با برقی ها مقایسه بشه و به نظرم این زیبا ترین برقی تا حالا تولید شده است

      موافقم 64
      مخالفم 3
  6. Ben

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (226 ديدگاه)

    روز به روز کار برای تسلا سخت تر خواهد شد.

    موافقم 49
    مخالفم 1
    1. TRD PRO

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کابین رو فقط نگاه کن . اونایی که میگفتن تسلا لوکسه بیان یاد بگیرن لوکس به چی میگن . رقیب نداره واقعا تو زیبایی و طراحی .
      حلال خور تر از کادیلاک نیست .

      موافقم 46
      مخالفم 1
  7. نویدی

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    توی یه مغازه الکتریکی هم این تعداد لامپ led پیدا نمیشه!

    موافقم 32
    مخالفم 1
  8. Elmiraj

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    فوق‌العاده با ابهت و زیباست با انبوهی از تکنولوژی…

    فول سایز الکتریکی یعنی این…

    موافقم 46
    مخالفم 9
  9. TRD PRO

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کادیلاک داره به روزای اوجش برمیگرده .
    نسبت به EQS خیلی جذاب تر و شیک تره .
    واقعا این کمپانی در حد شعار خودش باید باشه یعنی استاندارد جهان .
    روزی روزگاری هم کادیلاک با این همه ابهت و شکوه ، تو کشور ما مونتاژ میشد و خط تولید داشت .
    بی صبرانه منتظر سلستیک هستم .

    موافقم 63
  10. JDM سابق

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (786 ديدگاه)

    زیباترین برقی

    موافقم 32
    مخالفم 3
  11. amir

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (120 ديدگاه)

    همه چی عالی فقط چرا جلوی ماشین رو انقد چراغونی کردن؟

    موافقم 5
    مخالفم 10
  12. یوسف

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    به نظرم واسه شروع خیلی گرونه…..
    هر چیزشم مال یه ماشین دیگه ست….
    اما در کل خوبه و یه پیچش می ارزه به مرسدس Eqe

    موافقم 17
    مخالفم 12
  13. R@min

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    بشدت زیباست، دریای مانیتور هم که دیگه همه دارن انجام میدن و طراحا کار خودشونو آسون کردن خلاقیتی بخرج نمیدن. ببینیم نویگیتور جدید چه شکلی میشه.

    نکته مثبتش برای من کاهش وزن ۳۰۰ کیلویی نسبت هامر EV هست.

    موافقم 25
  14. امیر حسین

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (155 ديدگاه)

    ابعادش دیگه زیادی رشد کرده… چه خبره؟! درسته ماشین بزرگ باحاله ولی این دیگه افراط کرده… اسکالید بنزینی خودش کلی غوله و البته به اندازه ی کافی و وافی بزرگه… نیازی نبود به ابعاد اضافه کنند… ضمنا من خودم عاشق اسکالید و نویگیتور هستم

    موافقم 12
    مخالفم 3
  15. M@M@DRZ911

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (366 ديدگاه)

    طراحی بی نقص و با ابهت .
    تکنولوژی هم که حرفی نمی مونه ولی داشبورد خیلی یک دست و کابینش خیلی دیجیتالی شده هرچند نمیشه کاریش کرد .

    موافقم 12
    مخالفم 3
  16. Edwin

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    رسوایی بزرگ دیگر برای شرکت آلمانی بوش

    موافقم 5
    مخالفم 27
  17. Mohsen63

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    40تا بلندگو توی اسکالید خودش خیلی جالبه.

    موافقم 19
  18. مازیار

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (974 ديدگاه)

    ظاهرش از اسکلید بنزینی بهتره و نکته جالبش، با اینکه بزرگتره اما اصلا بنظر نمی رسه حتی کمی هم جمع و جور تر

    موافقم 22
    مخالفم 2
  19. M.83

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    آمریکایی ترین شاسی بلند

    موافقم 17
  20. dimitripetrenko

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    تسلا فرار کن

    موافقم 10
    مخالفم 2
  21. امیر

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (680 ديدگاه)

    ای جان 😍😍🔥 ماشین آمریکایی که میگن یعنی این ! زیبا ، پرقدرت ، با کیفیت و از همه مهم تر با ابهت شما فقط نگاه هیکلش بکن !! از کامیونت های ایسوزو که تو ایران داریم بزرگ تر هست 😂 ( نه بدون شوخی اگه کنار هم پارکشون کنیم ، به احتمال زیاد اسکالید برقی بلند تره ) احتمال داره که در آینده با نسخه قدرتمند v هم به بازار عرضه بشه که اگه این اتفاق بیوفته : شاهد یه غول ۱۰۰۰ اسبی خواهیم بود که از اکثر سوپرکار ها سریع تر در حالی که ۵ برابر اونها وزن داره 🇺🇸💪

    موافقم 15
    مخالفم 1
  22. حسین دهمرد

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2686 ديدگاه)

    باتری دویست کیلووات ساعتیش احتمالا حدود ۱۲۰۰ کیلو وزن داره با وزن خود ماشین میشه چهار تن. جنگه مگه؟

    موافقم 8
    مخالفم 5
  23. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    برام یک چیزی سوال شد چرا کادیلاک خودرو برقی تولید میکنه همه ماشالله ماشالله میکنن اما وقتی بی ام و خودرو برقی تولید میکنه همه اخ اخ زشته فلانه میکنن؟ توطعه دوژمن :):)

    موافقم 9
    مخالفم 24
    1. مسعود

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (72 ديدگاه)

      خیر ، توقع بیشتری از بنز و بی ام و و حتی تویوتا هست که برآورده نکردن.

  24. Hadi

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هیولای برقی جذابی شده 👌

    موافقم 11
    مخالفم 1
  25. blackwing

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    Wow !!
    اصلاً انتظار همچین چیزی رو نداشتم !
    خط تولید رو ببین ، سلستیک ، اسکالید IQ ، لیریک… 😍🤦🏻‍♂️

    موافقم 13
  26. ❤BMW❤

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1245 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/08/2025-cadillac-escalade-iq-interior-dashboard.jpg
    میومدی تلوزیون ۹۵ اینچ میزاشتی دیگه

  27. GMA

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (853 ديدگاه)

    طوفان کادیلاک در راه الکتریکی سازی!
    طراحی خیلی خوبی داره با توجه به ابعادش
    شخصا از طراحی اسکالید بنزینی خوشم نمیومد.
    ولی این با این ابعاد واقعا طراحی هوشمندانه ای داره و جمع و جور تر نسخه معمولی هست
    کلا هر سه خودرو برقی کادیلاک حرف های زیادی برای گفتن دارند در کنار طراحی عالی
    دست مریزاد

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. مجتبی .

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1218 ديدگاه)

      حاجی جمع وجورتر؟؟ هم بزرگتره هم سنگینتر اما اگه توی تست هم خوب باشه درکناراین طراحی زیبا دیگه فوق العاده هستش وای گنگ بنزینیه بالاتره

      1. GMA

        ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (853 ديدگاه)

        دقت کن گفتم طراحی جمع و جور تر
        با وجود اینکه بزرگ تره ولی تو طراحیش مشخص نیست.

        1. مجتبی .

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1218 ديدگاه)

          👍

  28. مهدی

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بعضی از دوستان یه ایرادهای بنی اسرائیلی میگیرن انگار تو کشور خراب شد چی تولید میشه..بهترین ماشین هامون پژ پرشیا ۳۰ سال پیشه که تازه چراغ هدلایت گزاشتن اه اه اه اه اه

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. saeed

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      قسمت قشنگترش اینجاست که توی ایران با پول یک تویوتا لندکروز مدل 2013 یا همون 10 سال قبل میشه 2 تا از این اسکالید خرید

  29. Porsche

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هیکلش از خاور بزرگتره 😂

  30. shetab-car

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (252 ديدگاه)

    طراحی اش واقعا زیباست خصوصا وقتی با بنز EQS SUV مقایسه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا