کادیلاک

بررسی کادیلاک آپتیک مدل ۲۰۲۵: الکتریکی کوچک با شخصیت بزرگ

کادیلاک با عرضه مدل‌های الکتریکی جدید سری IQ به‌سرعت در حال برقی‌سازی محصولاتش است و آپتیک ، کوچک‌ترین و ارزان‌ترین عضو این خانواده، قصد دارد توجه خریداران را به خود جلب کند. این کراس‌اوور دو ردیفه پنج‌نفره که پلتفرمش را با شورولت اکویناکس EV به اشتراک می‌گذارد، ترکیبی از طراحی مدرن، کابین لوکس و یک سیستم صوتی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. اما آیا آپتیک می‌تواند در مقابل رقبای قدرتمندی مثل تسلا مدل Y و آئودی Q4 E-Tron قد علم کند؟

مشخصات فنی کادیلاک آپتیک  مدل ۲۰۲۵

مشخصه مقدار
نوع موتور آهنربای دائمی (جلو) / القایی (عقب)
باتری لیتیوم-یونی ۸۵ کیلووات‌ساعتی
قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار
گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متر
سیستم محرکه چهار چرخ محرک
بُرد تخمینی ۴۸۶ کیلومتر
شارژ سریع ۱۲۷ کیلومتر در ۱۰ دقیقه (۱۵۰ کیلووات DC)
ظرفیت سرنشینان ۵ نفر
حجم صندوق عقب ۷۳۵ لیتر / ۱۶۱۵ لیتر (با خواباندن صندلی‌ها)
قیمت پایه ۵۶,۳۹۰ دلار
زمان عرضه اکنون در دسترس

طراحی و کابین: ترکیبی از مدرنیته و لوکس‌گرایی

آپتیک از همان زبان طراحی آینده‌نگرانه سری IQ پیروی می‌کند. مدل لوکس با تریم کرومی براق عرضه می‌شود، در حالی که مدل اسپرت طراحی مشکی و تهاجمی‌تری دارد. دو رنگ خاص هم برای این مدل‌ها در نظر گرفته شده: آبی Coastal Blue Metallic برای نسخه لوکس و نارنجی Monarch Orange برای نسخه اسپرت.

داخل کابین، چهار گزینه رنگی برای تودوزی وجود دارد: مشکی، آبی تیره، نارنجی پاییزی و خاکستری روشن با جزئیات آبی سلطنتی. ترکیب چوب، پارچه‌های بازیافتی، و روکش‌های فلزی باعث شده که حس یک خودروی مدرن و پایدار به سرنشین منتقل شود.

یکی از ویژگی‌های برجسته این خودرو، سیستم صوتی ۱۹ بلندگوی دالبی اتموس است که تجربه‌ای سه‌بعدی و فراگیر را ارائه می‌دهد. آهنگ‌های میکس‌شده در این فناوری حس غوطه‌وری ایجاد می‌کنند، گویی صداها در اطراف سرنشینان در حال حرکت هستند.

تجربه رانندگی: راحت و بی‌صدا، اما نه اسپرت

آپتیک تجربه‌ای بسیار آرام و بی‌صدا ارائه می‌دهد. عایق‌بندی صوتی کابین آن‌قدر خوب است که حتی در باران شدید، سرنشینان متوجه شدت شرایط بیرون نمی‌شوند.

این خودرو به‌صورت استاندارد با سوپرکروز، سیستم کمک‌راننده بدون دست جنرال موتورز، عرضه می‌شود که در حدود ۱.۲ میلیون کیلومتر از جاده‌های آمریکا و کانادا قابل استفاده است. این سیستم در سه سال اول رایگان است و پس از آن نیاز به اشتراک دارد.

حالت‌های رانندگی شامل:

  • Tour (معمولی)
  • Sport (شتاب‌گیری سریع‌تر)
  • Snow/Ice (مخصوص جاده‌های لغزنده)
  • My Mode (تنظیمات سفارشی)

اگرچه آپتیک قدرت کافی دارد، اما برای رانندگی اسپرت طراحی نشده است. در پیچ‌های تند و هنگام ترمزگیری شدید، وزن خودرو به جلو منتقل شده و کمی ناپایدار به نظر می‌رسد. این موضوع در مقایسه با رقبایی مثل هیوندای آیونیک ۵ N که به‌طور خاص برای رانندگی هیجان‌انگیز تنظیم شده، مشهود است.

نقاط قوت و ضعف کادیلاک آپتیک

نقاط قوت:

  • کابین لوکس و بی‌صدا
  • سیستم صوتی دالبی اتموس فوق‌العاده
  • Super Cruise برای رانندگی نیمه‌خودران
  • برد ۴۸۶ کیلومتری که برای اکثر کاربران کافی است

نقاط ضعف:

  • در مسیرهای پرپیچ‌وخم کمی ناپایدار عمل می‌کند
  • حساسیت بیش‌ازحد سیستم‌های ایمنی که ممکن است آزاردهنده باشد
  • طراحی اسپرت ندارد و برای رانندگی پرهیجان مناسب نیست

رقبای کادیلاک آپتیک در بازار

مدل بُرد (کیلومتر) قدرت (اسب‌بخار) قیمت (دلار)
کادیلاک آپتیک ۲۰۲۵ ۴۸۶ ۳۰۰ ۵۶,۳۹۰
آئودی Q4 E-Tron ۴۰۲ ۲۹۵ ۵۰,۹۹۵
جنسیس الکتریفاید GV70 ۳۸۳ ۴۲۹ ۶۵,۸۵۰
تسلا مدل Y ۵۳۱ ۳۸۴ ۴۷,۴۹۰
ولوو EX40 ۴۶۰ ۴۰۲ ۵۲,۰۰۰

نتیجه‌گیری:
آپتیک گزینه‌ای لوکس، راحت و مدرن است که بیشتر برای رانندگان شهری و مسافرانی که به تجربه کابین و سیستم صوتی اهمیت می‌دهند، مناسب است. اما اگر به‌دنبال رانندگی اسپرت یا بُرد بیشتر هستید، ممکن است تسلا مدل Y یا جنسیس GV70 گزینه‌های بهتری باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای
منبع
caranddriver

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. bMw

    ۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    مای مودش جالب بود

  2. BlackWing

    ۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    کادیلاک تو مدرن سازی محصولاتش به شدت خوب عمل کرده و به نظرم بهترین طراحی ها رو کادیلاک داره ، شیک و با وقار حتی بالاتر از طراحی های جینگول و بی هویت مرسدس و بی‌ام‌و به نظر میرسه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  3. (Ali(chevynova

    ۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (7577 ديدگاه)

    این همون شرکتی هست که سال ۱۹۵۹ الدورادو رو با موتور ۳۲۰ اسبی ساخت

    ساخت همون شرکتی هست که سال ۱۹۷۰ با ساخت موتور ۴۷۲ با قدرت ۳۷۵ اسب و گشتاور ۷۲۰ نیوتنی سنگ تمام گذاشت

    شرکتی که سال ۱۹۳۰ لیموزین ۱۲ و ۱۶ سیلندر ساخت

    موافقم 7
    مخالفم 3
  4. پارسا

    ۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بیرونش خوشگله داخلش هم با وجود اون مانیتور که هرچی داشبورد رو زشت میکنه خوب شده و با خمیده بودنش خلاقیت به خرج دادن. فک نکنم با ماشین الکتریکی اسپورت بودن واقعا معنا بشه حتی تو ماشین های الکتریکی که میخوان اسپرت باشن این که کادیلاکه برا مسابقه نیست

  5. new reventon

    ۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (471 ديدگاه)

    nio et5 با باتری هایبرید آند لیتیوم 150 kw/h
    برد=1000 کیلومتر
    آینده همینجاست.
    چین برترین خودروساز جهان

    1. دکتر استاپ

      ۵ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      (چین برترین خودروساز جهان)
      یکی از کاندید های جوک سال ۱۴۰۴

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۵ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      واکنش کادیلاک سلستیک دست ساز که هیچ چینی همچین کیفیت و امکاناتی نداره

    3. پارسا

      ۵ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      NIO همون شرکتی نبود که یه فیلم مقایسه سیستم تعلیقش با بنز رو ساخته بود که معلوم شد تقلب کرده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا