هرچند تولید کادیلاک الدورادو در سال ۲۰۰۲ خاتمه یافت اما این خودرو میتوانست در قالب یک کوپهٔ مجلل با پیشرانهٔ V8 احیا شود.
کادیلاک الدورادو یکی از لوکسترین کوپههای تاریخ خودروسازی آمریکا محسوب میشود و در تمام طول عمر خود از سال ۱۹۵۲ تا ۲۰۰۲ این عنوان را حفظ کرد. این خودرو اما فقط از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۶ بهصورت محرک عقب تولید شده و از سال ۱۹۶۷ شیوهٔ انتقال قدرت آن به محرک جلو تغییر پیدا کرد. الدورادو که به مدت نیم قرن در دوازده نسل تولید شد، یکی از شناختهشدهترین نامها در تاریخ کادیلاک محسوب میشود اما نهایتاً در سال ۲۰۰۲ کنار گذاشته شد.
بااینحال، چندی پیش کادیلاک کوپهٔ کانسپت مخفیانهای را به نمایش درآورد که میتوانست الدورادوی جدید باشد اما متأسفانه هیچگاه تولید نشد. ازاینرو، طراحان آزاد دستبهکار شده و رندرهای جذابی طراحی کردهاند که نشان میدهد اگر الدورادوی جدید نهایتاً تولید میشد میتوانست چه شکلی باشد. در طراحی این رندرها، از نسل هشتم الدورادو الهام گرفته شده است که بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۰ ساخته شد و اولین الدورادوی محرک جلو بود.
طراحی قسمت جلوی این کوپهٔ لوکس جدید با دیلایتهای باریک و چراغهای اصلی عمودی، شباهت زیادی به کوپهٔ کانسپت مذکور دارد درحالیکه جلوپنجرهٔ بزرگ مشکیرنگ هم CT5-V بلکوینگ را به یاد میآورد. علاوه بر این، رندر آبیرنگی هم از عقب خودرو طراحی شده است که نمای چشمگیری را نشان میدهد. در اینجا فرم کلاسیک الدورادو با قسمتهای باله مانند در طرفین، خیلی خوب مدرنسازی شده و با چراغهای باریک و تریم کرومی، کاملاً به اصالت کادیلاک پایبند مانده است. این رندر در قسمت جانبی هم با خطوط صاف تیز، نسبت به رندر جلو هماهنگی بهتری با شخصیت مجلل الدورادو دارد.
هرچند کادیلاک این روزها تمرکز زیادی روی خودروهای الکتریکی دارد و به ساخت سدان فوق لوکس سلستیک با قیمت ۳۴۰ هزار دلاری مشغول است ولی الدورادوی جدید میتوانست در قالب یک کوپهٔ بنزینی احیا شود. فقط یک کوپهٔ بزرگ و لوکس از کادیلاک را با پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی بلکوینگ یا موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ متعلق به CT5-V بلکوینگ تصور کنید که رقیبی برای بامو M8 و یا حتی بنتلی کانتیننتال باشد.
Anti BTS
۹ تیر ۱۴۰۳کانسپت بسیار جذابی بود و بنظر میومد تا تولید فاصله زیادی نداشته . واقعا میتونست رقیب خوبی برا M8 و بنتلی باشه . من خودم شخصا منتظرم ببینم سلستیک چه میکنه
kasra
۹ تیر ۱۴۰۳دوستان دقت کردید همه این کانسپت هستند کاش این خودرو ساز ها همه این خودرو هارا به خط تولید میاوردند چند وقت پیش گفتن پونتیاک احیا میشه ولی نشد همه گفتن دنیا برگشت وای پونتیاک ولی دل کلی طرفدار رو شکست تورو خدا به حرفاتون عمل کنید
froG-driVer
۱۰ تیر ۱۴۰۳واکنش خودروسازا:
چشم
𝐀𝐥𝐢
۹ تیر ۱۴۰۳عکس اولی خیلی خوب شده
Drifter
۹ تیر ۱۴۰۳قیاقه ش طوریه که اگه آپتیموس پرایم میخواست به ماشینی غیر از کامیون تبدیل شه ، حتما به این تبدیل میشد 😁😁😁😁
(Ali(chevynova
۹ تیر ۱۴۰۳بیا و زنده کن خاطرات الدورادو ۶۸ رو
بیا و اصالت ۱۹۵۳ الدورادو رو به رخ بکش
ثابت کن همون شرکتی هستی که استاندارد جهانی لقبت بود
car lover
۹ تیر ۱۴۰۳درود بر شما. کادیلاک یه سبک زندگیه. هم در دنیای کلاسیک و هم دنیای مدرن میدرخشه💎 همیشه عاشقشم و خواهم بود
(Ali(chevynova
۹ تیر ۱۴۰۳این نشونه سلیقه خوب شماست
۹ تیر ۱۴۰۳تو همونی نبودی میگفتی کره ای از ژاپنی بهتره؟
car lover
۹ تیر ۱۴۰۳نه رفیق اون اون یکی دوستمون car love بود من car loverام 😁
۱۰ تیر ۱۴۰۳عالی 🌹
JaMsHiD-R1988
۹ تیر ۱۴۰۳بسیار زیبا و شکیله
کادیلاک تمام ماشیناش قشنگه
۹ تیر ۱۴۰۳ای جان چقدر خوشگله
عاشق این جور ماشینام
خوراک ایرانیان یعنی یه روز میشه ایران درست شه بعد پر ماشین آمریکایی و اروپایی قشنگ شه؟
Taha Ayoobi
۱۰ تیر ۱۴۰۳درست میشه انشاالله
نظر من اینه که تا نهایت 5 سال دیگه یه اتفاقاتی میوفته.
بماند به یادگار، ببینیم درست از آب در میاد یا نه.
mercedes
۹ تیر ۱۴۰۳رخ زیبات
علی جردن
۹ تیر ۱۴۰۳وقتی کوپه های دوج چلنجر فورد موستانگ شورلت کامارو موتورهای ۸ سیلندری دارن کادیلاک به عنوان لوکس ساز آمریکایی باید کوپه ۱۲ سیلندر مثل رولزرویس ریس میساخت تا شاید موفق میشد و نسل جدیدش هم تولیدش تا امروز ادامه پیدا میکرد
سوشیانت
۹ تیر ۱۴۰۳وقتی کادیلاک میتونه با همون موتور ۸ سیلندر شتاب و قدرت بهتری نسبت به موتور ۱۲ سیلندر بی ام و که در ماشین های رولز رویس استفاده شده بگیره پس دلیلی نداره که ۱۲ سیلندر بزنه
علی جردن
۹ تیر ۱۴۰۳۱۲ نماد اشرافیته وگرنه با موتور ۴ سیلندرم میشه شتاب خوب گرفت
(Ali(chevynova
۹ تیر ۱۴۰۳کادیلاک ۱۲ و ۱۶ سیلندرش رو دهه ۳۰ ساخت
زمانی که خیلی ها وجود نداشتن
۹ تیر ۱۴۰۳خیلی ها نه بلکه خیلیییییی ها !!!
B
۹ تیر ۱۴۰۳رولس که کوپه نمیسازه
KOATEON
۹ تیر ۱۴۰۳چقدر این رندر چشم نوازه خیلی چیز زیبایی از آب دراومده
car lover
۹ تیر ۱۴۰۳وای وای چقدر بینظیره. کاش دوباره برگرده و همه چی رو زنده کنه. الدورادو، فلیت وود، دویل.
رومانی>چین>فرانسه
۹ تیر ۱۴۰۳مزدا 6 هست
مزدا هم کیفیتش فوق العاده بالاس هم زیبایی چشمگیری دارد مزدا بخرید
زیزیگولو
۹ تیر ۱۴۰۳تو ۳۰ سال گذشته تعداد زیادی کوپه و سدان اسپورت فوقالعاده تولید شدن و به بازار عرضه شدن که بعضیاشون به خودروهایی نمادین تو صنعت خودروسازی تبدیل شدن و الآن احیای دوباره اونا میتونه خیلی هیجان انگیز باشه ……….. یکی از این ماشینا همین کادیلاک الدورادو هستش
علی شلبی
۹ تیر ۱۴۰۳خود الدورادو زیبا احیا شم زیبا
hadi
۹ تیر ۱۴۰۳واقعا جای یک کوپه توی محصولات کادیلاک خالیه
اگه با طراحی CT5 2025 یک کوپه بزنن ، یکی از زیبا ترین کوپه های بازار میشه
Souls_Master
۹ تیر ۱۴۰۳قشنگه
خیلی
Taha Ayoobi
۱۰ تیر ۱۴۰۳دقیقا امروز بود که داشتم با خودم میگفتم که کادیلاک و برند های آمریکایی برای رسیدن به دوران اوج باید نام های با شکوه خودشون رو با طراحی های با اصالت احیا کنن.
ایشالا که احیا شه.
مجتبی .
۱۰ تیر ۱۴۰۳کاش کادیلاک یک مدیر کاردرست وبا جسارت پیدا کنه وبرگرده به شکوه وزیبایی. یکی ازهمون نسل هشت لطفا…