کادیلاک

احیای جذاب کادیلاک الدورادو در دنیای رندرها، کوپه مجلل آمریکایی

هرچند تولید کادیلاک الدورادو در سال ۲۰۰۲ خاتمه یافت اما این خودرو می‌توانست در قالب یک کوپهٔ مجلل با پیشرانهٔ V8 احیا شود.

کادیلاک الدورادو یکی از لوکس‌ترین کوپه‌های تاریخ خودروسازی آمریکا محسوب می‌شود و در تمام طول عمر خود از سال ۱۹۵۲ تا ۲۰۰۲ این عنوان را حفظ کرد. این خودرو اما فقط از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۶ به‌صورت محرک عقب تولید شده و از سال ۱۹۶۷ شیوهٔ انتقال قدرت آن به محرک جلو تغییر پیدا کرد. الدورادو که به مدت نیم قرن در دوازده نسل تولید شد، یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در تاریخ کادیلاک محسوب می‌شود اما نهایتاً در سال ۲۰۰۲ کنار گذاشته شد.

بااین‌حال، چندی پیش کادیلاک کوپهٔ کانسپت مخفیانه‌ای را به نمایش درآورد که می‌توانست الدورادوی جدید باشد اما متأسفانه هیچ‌گاه تولید نشد. ازاین‌رو، طراحان آزاد دست‌به‌کار شده و رندرهای جذابی طراحی کرده‌اند که نشان می‌دهد اگر الدورادوی جدید نهایتاً تولید می‌شد می‌توانست چه شکلی باشد. در طراحی این رندرها، از نسل هشتم الدورادو الهام گرفته شده است که بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۰ ساخته شد و اولین الدورادوی محرک جلو بود.

طراحی قسمت جلوی این کوپهٔ لوکس جدید با دی‌لایت‌های باریک و چراغ‌های اصلی عمودی، شباهت زیادی به کوپهٔ کانسپت مذکور دارد درحالی‌که جلوپنجرهٔ بزرگ مشکی‌رنگ هم CT5-V بلک‌وینگ را به یاد می‌آورد. علاوه بر این، رندر آبی‌رنگی هم از عقب خودرو طراحی شده است که نمای چشمگیری را نشان می‌دهد. در اینجا فرم کلاسیک الدورادو با قسمت‌های باله مانند در طرفین، خیلی خوب مدرن‌سازی شده و با چراغ‌های باریک و تریم کرومی، کاملاً به اصالت کادیلاک پایبند مانده است. این رندر در قسمت جانبی هم با خطوط صاف تیز، نسبت به رندر جلو هماهنگی بهتری با شخصیت مجلل الدورادو دارد.

هرچند کادیلاک این روزها تمرکز زیادی روی خودروهای الکتریکی دارد و به ساخت سدان فوق لوکس سلستیک با قیمت ۳۴۰ هزار دلاری مشغول است ولی الدورادوی جدید می‌توانست در قالب یک کوپهٔ بنزینی احیا شود. فقط یک کوپهٔ بزرگ و لوکس از کادیلاک را با پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی بلک‌وینگ یا موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ متعلق به CT5-V بلک‌وینگ تصور کنید که رقیبی برای ب‌ام‌و M8 و یا حتی بنتلی کانتیننتال باشد.

آخرین نسل کادیلاک الدورادو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Anti BTS

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    کانسپت بسیار جذابی بود و بنظر میومد تا تولید فاصله زیادی نداشته . واقعا میتونست رقیب خوبی برا M8 و بنتلی باشه . من خودم شخصا منتظرم ببینم سلستیک چه میکنه

    موافقم 15
    مخالفم 0
  2. kasra

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    دوستان دقت کردید همه این کانسپت هستند کاش این خودرو ساز ها همه این خودرو هارا به خط تولید میاوردند چند وقت پیش گفتن پونتیاک احیا میشه ولی نشد همه گفتن دنیا برگشت وای پونتیاک ولی دل کلی طرفدار رو شکست تورو خدا به حرفاتون عمل کنید

    موافقم 20
    مخالفم 0
    1. froG-driVer

      ۱۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (407 ديدگاه)

      واکنش خودروسازا:

      چشم

      موافقم 3
      مخالفم 4
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1250 ديدگاه)

    عکس اولی خیلی خوب شده

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Drifter

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      قیاقه ش طوریه که اگه آپتیموس پرایم میخواست به ماشینی غیر از کامیون تبدیل شه ، حتما به این تبدیل میشد 😁😁😁😁

      موافقم 14
      مخالفم 0
  4. (Ali(chevynova

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6974 ديدگاه)

    بیا و زنده کن خاطرات الدورادو ۶۸ رو
    بیا و اصالت ۱۹۵۳ الدورادو رو به رخ بکش
    ثابت کن همون شرکتی هستی که استاندارد جهانی لقبت بود

    موافقم 12
    مخالفم 10
    1. car lover

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (62 ديدگاه)

      درود بر شما. کادیلاک یه سبک زندگیه. هم در دنیای کلاسیک و هم دنیای مدرن میدرخشه💎 همیشه عاشقشم و خواهم بود

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. (Ali(chevynova

        ۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (6974 ديدگاه)

        این نشونه سلیقه خوب شماست

        موافقم 8
        مخالفم 0
      2. ۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4528 ديدگاه)

        تو همونی نبودی میگفتی کره ای از ژاپنی بهتره؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. car lover

          ۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (62 ديدگاه)

          نه رفیق اون اون یکی دوستمون car love بود من car loverام 😁

          موافقم 8
          مخالفم 0
        2. ۱۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4528 ديدگاه)

          عالی 🌹

          موافقم 2
          مخالفم 0
  5. JaMsHiD-R1988

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1701 ديدگاه)

    بسیار زیبا و شکیله
    کادیلاک تمام ماشیناش قشنگه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  6. ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4528 ديدگاه)

    ای جان چقدر خوشگله
    عاشق این جور ماشینام
    خوراک ایرانیان یعنی یه روز میشه ایران درست شه بعد پر ماشین آمریکایی و اروپایی قشنگ شه؟

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2276 ديدگاه)

      درست میشه انشاالله

      نظر من اینه که تا نهایت 5 سال دیگه یه اتفاقاتی میوفته.
      بماند به یادگار، ببینیم درست از آب در میاد یا نه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. mercedes

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (351 ديدگاه)

    رخ زیبات

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. علی جردن

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    وقتی کوپه های دوج چلنجر فورد موستانگ شورلت کامارو موتورهای ۸ سیلندری دارن کادیلاک به عنوان لوکس ساز آمریکایی باید کوپه ۱۲ سیلندر مثل رولزرویس ریس میساخت تا شاید موفق میشد و نسل جدیدش هم تولیدش تا امروز ادامه پیدا میکرد

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. سوشیانت

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2439 ديدگاه)

      وقتی کادیلاک میتونه با همون موتور ۸ سیلندر شتاب و قدرت بهتری نسبت به موتور ۱۲ سیلندر بی ام و که در ماشین های رولز رویس استفاده شده بگیره پس دلیلی نداره که ۱۲ سیلندر بزنه

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. علی جردن

        ۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1497 ديدگاه)

        ۱۲ نماد اشرافیته وگرنه با موتور ۴ سیلندرم میشه شتاب خوب گرفت

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. (Ali(chevynova

          ۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (6974 ديدگاه)

          کادیلاک ۱۲ و ۱۶ سیلندرش رو دهه ۳۰ ساخت
          زمانی که خیلی ها وجود نداشتن

          موافقم 10
          مخالفم 2
        2. ۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4528 ديدگاه)

          خیلی ها نه بلکه خیلیییییی ها !!!

          موافقم 6
          مخالفم 0
    2. B

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (513 ديدگاه)

      رولس که کوپه نمیسازه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  9. KOATEON

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چقدر این رندر چشم نوازه خیلی چیز زیبایی از آب دراومده

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. car lover

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    وای وای چقدر بی‌نظیره. کاش دوباره برگرده و همه چی رو زنده کنه. الدورادو، فلیت وود، دویل.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. رومانی>چین>فرانسه

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1140 ديدگاه)

    مزدا 6 هست
    مزدا هم کیفیتش فوق العاده بالاس هم زیبایی چشمگیری دارد مزدا بخرید

    موافقم 1
    مخالفم 4
  12. زیزیگولو

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5807 ديدگاه)

    تو ۳۰ سال گذشته تعداد زیادی کوپه و سدان اسپورت فوق‌العاده تولید شدن و به بازار عرضه شدن که بعضیاشون به خودروهایی نمادین تو صنعت خودروسازی تبدیل شدن و الآن احیای دوباره اونا میتونه خیلی هیجان انگیز باشه ……….. یکی از این ماشینا همین کادیلاک الدورادو هستش

    موافقم 4
    مخالفم 0
  13. علی شلبی

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    خود الدورادو زیبا احیا شم زیبا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. hadi

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا جای یک کوپه توی محصولات کادیلاک خالیه
    اگه با طراحی CT5 2025 یک کوپه بزنن ، یکی از زیبا ترین کوپه های بازار میشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. Souls_Master

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (134 ديدگاه)

    قشنگه
    خیلی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. Taha Ayoobi

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    دقیقا امروز بود که داشتم با خودم میگفتم که کادیلاک و برند های آمریکایی برای رسیدن به دوران اوج باید نام های با شکوه خودشون رو با طراحی های با اصالت احیا کنن.

    ایشالا که احیا شه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. مجتبی .

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1205 ديدگاه)

    کاش کادیلاک یک مدیر کاردرست وبا جسارت پیدا کنه وبرگرده به شکوه وزیبایی. یکی ازهمون نسل هشت لطفا…

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا