کادیلاک لیریک V با قیمت پایهٔ ۸۰ هزار دلار، در زمان ۳.۳ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و توان پیمایش ۴۶۰ کیلومتر دارد.
برنامهٔ الکتریکیسازی کادیلاک وارد مرحلهٔ جدیدی شده زیرا برند لوکس جنرال موتورز رسماً لیریک V را معرفی کرده که اولین مدل V تمام الکتریکی این شرکت و سریعترین کادیلاک تولیدی تاریخ محسوب میشود.
این کراساوور اسپرت به قوای محرکهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که مجموعاً ۶۱۵ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو در کنار وزن ۲۷۱۵ کیلوگرمی، لیریک V ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که یکدهم ثانیه از CT5-V بلکوینگ سریعتر است.
انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری ۱۰۲ کیلووات ساعتی تأمین میشود ولی متأسفانه، پرفورمنس بالای لیریک V هزینه دارد زیرا این نسخه با هر بار شارژ قابلیت پیمایش تنها ۴۶۰ کیلومتر را خواهد داشت درحالیکه این رقم در لیریک چهارچرخ محرک معمولی حداکثر ۵۱۰ کیلومتر است. بااینحال، با استفاده از شارژر سریع میتواند در کمتر از ۱۰ دقیقه ۱۲۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کرد. شارژر خانگی ۱۱.۵ کیلوواتی هم میتواند در هر ساعت ۴۳ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند.
لیریک V علاوه بر قدرت بیشتر، به فرمان سریعتر، ارتفاع کمتر تعلیق با کنترل مداوم، لانچ کنترل و حالت V-Mode قابل تنظیم هم مجهز شده است. برای متوقف کردن خودرو هم ترمزهای برمبو با دیسکهای ۳۹۰ میلیمتری در جلو در نظر گرفته شده که ۷۰ میلیمتر بزرگتر از ترمزهای نسخهٔ معمولی است و با کالیپرهای قرمزرنگ همراه خواهد بود. علاوه بر این، برای لیریک V صدای خاصی هم تدارک دیده شده که از داخل و بیرون شنیده میشود و از صدای خودروی مسابقهای لمان کادیلاک الهام گرفته است.
تغییرات ظاهری لیریک V نسبت به نسخهٔ استاندارد جزئی است ولی با کمی دقت میتوان متوجه نمای منحصربهفرد جلو با ورودی هوای جدید همراه با رکابهای اسپرتتر و عناصر همرنگ بدنهٔ بیشتر شد. طراحان کادیلاک همچنین یک اسپویلر منحصربهفرد زیر سپر جلو و نشانهای V را هم برای این خودرو در نظر گرفتهاند. کراساوور الکتریکی اسپرت کادیلاک روی رینگهای ۲۲ اینچی تیره با لوگوی V قرار گرفته که با لاستیکهای پرفورمنس تابستانی پوشیده شدهاند اما لاستیکهای چهارفصل هم قابل سفارش خواهد بود.
در داخل خودرو هم مردان کادیلاک با استفاده از غربیلک فرمان جدید با نشان V، پدالهای آلومینیومی، روکش ویژهٔ صندلیهای جلو و پارکابیهای چراغدار سری V سعی در ایجاد حال و هوای اسپرتی داشتهاند. لیریک V همچنین اولین کادیلاکی محسوب میشود که به نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده دوصفحهای مجهز شده است. سقف شیشهای پانوراما، سوپر کروز و سیستم صوتی AKG با ۲۳ بلندگو هم از دیگر ویژگیهای این ماشین هستند. تولید کادیلاک لیریک V در سهماههٔ نخست سال جاری در کارخانهٔ تنسی آغاز خواهد شد. قیمت پایهٔ این مدل از ۸۰ هزار دلار آغاز میشود.
Cehx
۵ بهمن ۱۴۰۳کادیلاکی که برخلاف میل باطنی مثل چینی ها شد (از لحاظ ظاهری)
این داستان غم انگیز
net
۵ بهمن ۱۴۰۳این مدل صفحه نمایش روی داشبورد به ماشین های امریکایی نمیاد، صفحه نمایش عمود با حاشیه کم زیبا فورد رنجر ۲۰۲۲ برای ماشین های امریکایی و وانت های امریکایی زیباست. چراغ عمود زیر چراغ جلو در سپر و چراغ عمود عقب در سپر و چراغ عقب که به ستون عمود شیشه عقب چسبیده بد هست . اگر رینگ خاکستری بود قشنگتر میشد
Cehx
۵ بهمن ۱۴۰۳داخلش که عالیه
جلوش هم دیگه مثل همه ی برقی ها سعی کرده کمی فضاییش کنه و زیبا شده
ولی پشتش از نظر من سبک طراحی چینی هاست (از نظر من)
net
۵ بهمن ۱۴۰۳ستون عمود شیشه جلو و ستون افقی بالای شیشه دربها متضاد مشکی هست و هم رنگ ماشین نیست بد شده
miladzm
۵ بهمن ۱۴۰۳پ.ن: من برگشتم دوستان بعد از قریب به ۲.۵ سال وقفه
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳خیلی خوش اومدی
miladzm
۵ بهمن ۱۴۰۳طاها بودی تو سایت اون زمان که من بودم ؟
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳فک نکنم
کی بود؟
miladzm
۵ بهمن ۱۴۰۳جونم سلطان کدیلاک
چه طراحی واقعا
در روزگاری که طراحی ها یکی از یکی افتضاح تر این کدیلاکه که مث اسب میتازه
MehdiTurbo
۵ بهمن ۱۴۰۳قبول دارم کادیلاک سابق نیس و اروپایی شده ولی تمام برقی ها همینطورند حتی تو بنزینیاشم اون موستانگ و کانرو و همان کوروتی که خیلی اسم در کرد واقعا ایا قابل مقایسه است با کوروت نسل قبلش ؟ اصلا بهترین پرفورمنسم داشته باشه ذره ای قابل مقایسه نیس
ولی این کادیلاک بهترین برقی که تا حالا دیدم و در تعجبم ملت تسلا را خریدند حتی ایونیکم رکورد فروشش داره
هیوندا ایونیک و تسلا و هوندا رتبه فروشش دارند
و در تعجبم این باید پر فروش ترین میشد
اصلا کابین این بزارند کنار کابین تسلا
Saeed Boroomand
۵ بهمن ۱۴۰۳از نزدیک که ببینید اینو نمیگید. کیفیت، شکوه و لوکس بودن ازش میباره. و علی رغم برخی نواقص بسیار خرید بهتری هست تا مدل وای. در واقع شرکت های چینی سعی کردن از همین مدل هایی تقلید کنن و نه بر عکس و اون ها هم خوبن اما تفاوت هنوز بسیاره.
پیام
۵ بهمن ۱۴۰۳آمریکا تو روند الکتریکی هم عالی عمل میکنه. چی زده!!!
محمد
۵ بهمن ۱۴۰۳تو آمریکا جشنواره های خوبی هم برگزار میشه
bMw
۵ بهمن ۱۴۰۳با توجه به اینکه خودرو های دنیا داره میره سمت برقی شدن ماشین خوبیه و امریکایی هم هست
اما من به شخصه از چراق های عقب از نمای کناری خوشم نیومد ولی خب امریکاییه نمیشه بهش چیزی گفت و خیلی خوب داره پیش میره
صامورایی
۵ بهمن ۱۴۰۳((ولی خب امریکاییه نمیشه بهش چیزی گفت))
😳🤔😂
خود امریکاییا از محصولاتشون انتقاد میکنند مثل کیفیت فورد درسالهای اخیر. چرا نمیشه چیزی گفت؟!
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳از اون لحاظ به آمریکایی چیزی نمیشه گفت چون اونا معلوم میکنن چی خوبه
new reventon
۵ بهمن ۱۴۰۳کادیلاک از بنزو بی ام و زده جلو تر.
718
۵ بهمن ۱۴۰۳از چه لحاظ زده جلو ؟ معیار جلو بودن چیه ؟
Nismo
۵ بهمن ۱۴۰۳معیار جلو بودن حفظ اصالته
اینکه نیای یه ماشین بسازی با وزن 2.5 تن با جلوپنجره خوک
اینکه نیای مثل بنز موتور قوطی نوشابه بذاری رو محصولاتت
سوشیانت
۵ بهمن ۱۴۰۳از همه لحاظ یکی ct5 v بلک وینگ با اون پرفورمنس فوق العاده ش یکی کادیلاک سلستیک دست ساز که بی ام و نداره همچین ماشینی بنز هم به لطف همکاری با میباخ دست ساز داره اسکالید جدید هم که امکاناتش کیلومتر ها جلوتره
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳718، آمریکایی ها کلا جلو بودن، تو دوتا دوران ورشکستگی عقب افتادن، همین.
رویه همیشگیه
718
۵ بهمن ۱۴۰۳راسی تو نبودی میگفتی به دیسلایکا نگاه کن ؟
ماشالا خودتو و دوستت آهنربای دیس لایکین . اونم از نوع اهنربای دائمی
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳تو اون موقع خودت گفتی قضاوت با بقیه، من نگفتم.
دیس لایک ها اینجا به شخص بستی داره.
ایول سنت هم معلوم کردی😂
new reventon
۵ بهمن ۱۴۰۳بنزو و بی ام و 50 سال اخیر همیشه فرسنگ ها از کادیلاک جلو بودن. الان با جرات میشه گفت تو همه زمینه ها از طراحی و پروفورمنس، حداقل هم سطح شدن. این یعنی سرعت پیشرفت کادیلاک از بنز و بی ام و بیشتره
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳بنز و بی ام و قبل از دهه 90 اصلا در برابر کادیلاک وجود نداشتن، چه برسه بخوان برتر باشن.
از افول اواخر دهه 80 تا 2010 اینا به خاطر ورشکستگی جلو افتادن که داره برمیگرده.
Saeed Jame
۵ بهمن ۱۴۰۳ای کاش عین اسکالید ۶.۲ لیتری سوپر شارژ داشت
Saman
۵ بهمن ۱۴۰۳چقدر داخلش قشنگه 🤩
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳به به
لذت بردم
لیریک به عنوان اولین کادیلاک برقی بی نظیره
حالا فرض کن V سری هم باشه
نور علی نور
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۵ بهمن ۱۴۰۳چرا نباید یه وی۸ توش باشه
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳خوبه حالا برقیه، اگه میخواستن بنزینیش کنن نهایت وی 6 میذاشتن
Doom
۵ بهمن ۱۴۰۳ظاهرا وی ۸ رو گذاشتن فقط برای اسکالید و بلک وینگا. رو هر ماشینی نمیدنش
nima.jdm
۵ بهمن ۱۴۰۳هزار نیوتن متر گشتاور هم داشته باشه مفت نمیارزه
صامورایی
۵ بهمن ۱۴۰۳آره دیگه منم اگه ژاپنی فن بودم و میدیدم همه کشورا برقی زدن و پیشرفت کردند بجز من همینو میگفتم..
Gh_camry
۵ بهمن ۱۴۰۳چی ربطی داشت؟
نیما خواسته بگه من از برقی ها خوشم نمیاد حالا چه ربطی به ژاپن داره؟
تو همین سایت خیلی از بچه ها از برقی متنفرن به شمول خودم من خودمم در مقابل یه خودروی واقعی اینو در جایگاه خودش میدونم.
اصلا گیریم برقی خوب و کره تو برقی ها ترکونده مگه معیار یه خودرو سازی که اینهمه تلاش میکنه بازاریابی می کنه فروش نیست؟
پس ژاپنی ها تو فروش اول هستن و به هدف خودشون رسیدن و به موقع هم برقی میزنن پس شما عجله نکنید!
**هدف یه خودروسازی فروش بیشتر هست پس ژاپنی ها به هدفشون رسیدن** اینو روزی چند بار تکرار کن تا جابیوفته برات
صامورایی
۵ بهمن ۱۴۰۳برو آمار فروش هیوندایو نگاه کن تا ببینی فروش یعنی چی. نیسانو پشت سر گذاشت شونه به شونه هوندا میره جلو. فقط یه تویوتا مونده. اون وقت از فروش حرف میزنی ؟ میتسو نیسان سوبارو مزدا و … همشونو از لحاظ فروش له کرده رفته با ده ها سال سابقه کمتر..
آرین
۵ بهمن ۱۴۰۳پیام
آیا ایشون با شما بود ؟
آیا ایشون شمارو صدا کرد؟
زیر هر پست رو هر کسی ریپلای بیخود میزنی و گلشعر میگی