کادیلاک

معرفی کادیلاک لیریک V با 615 اسب بخار و شتاب سریع‌تر از بلک‌وینگ

کادیلاک لیریک V با قیمت پایهٔ ۸۰ هزار دلار، در زمان ۳.۳ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توان پیمایش ۴۶۰ کیلومتر دارد.

برنامهٔ الکتریکی‌سازی کادیلاک وارد مرحلهٔ جدیدی شده زیرا برند لوکس جنرال موتورز رسماً لیریک V را معرفی کرده که اولین مدل V تمام الکتریکی این شرکت و سریع‌ترین کادیلاک تولیدی تاریخ محسوب می‌شود.

این کراس‌اوور اسپرت به قوای محرکهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که مجموعاً ۶۱۵ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو در کنار وزن ۲۷۱۵ کیلوگرمی، لیریک V ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که یک‌دهم ثانیه از CT5-V بلک‌وینگ سریع‌تر است.

انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری ۱۰۲ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود ولی متأسفانه، پرفورمنس بالای لیریک V هزینه دارد زیرا این نسخه با هر بار شارژ قابلیت پیمایش تنها ۴۶۰ کیلومتر را خواهد داشت درحالی‌که این رقم در لیریک چهارچرخ محرک معمولی حداکثر ۵۱۰ کیلومتر است. بااین‌حال، با استفاده از شارژر سریع می‌تواند در کمتر از ۱۰ دقیقه ۱۲۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کرد. شارژر خانگی ۱۱.۵ کیلوواتی هم می‌تواند در هر ساعت ۴۳ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند.

لیریک V علاوه بر قدرت بیشتر، به فرمان سریع‌تر، ارتفاع کمتر تعلیق با کنترل مداوم، لانچ کنترل و حالت V-Mode قابل تنظیم هم مجهز شده است. برای متوقف کردن خودرو هم ترمزهای برمبو با دیسک‌های ۳۹۰ میلی‌متری در جلو در نظر گرفته شده که ۷۰ میلی‌متر بزرگ‌تر از ترمزهای نسخهٔ معمولی است و با کالیپرهای قرمزرنگ همراه خواهد بود. علاوه بر این، برای لیریک V صدای خاصی هم تدارک دیده شده که از داخل و بیرون شنیده می‌شود و از صدای خودروی مسابقه‌ای لمان کادیلاک الهام گرفته است.

تغییرات ظاهری لیریک V نسبت به نسخهٔ استاندارد جزئی است ولی با کمی دقت می‌توان متوجه نمای منحصربه‌فرد جلو با ورودی هوای جدید همراه با رکاب‌های اسپرت‌تر و عناصر همرنگ بدنهٔ بیشتر شد. طراحان کادیلاک همچنین یک اسپویلر منحصربه‌فرد زیر سپر جلو و نشان‌های V را هم برای این خودرو در نظر گرفته‌اند. کراس‌اوور الکتریکی اسپرت کادیلاک روی رینگ‌های ۲۲ اینچی تیره با لوگوی V قرار گرفته که با لاستیک‌های پرفورمنس تابستانی پوشیده شده‌اند اما لاستیک‌های چهارفصل هم قابل سفارش خواهد بود.

در داخل خودرو هم مردان کادیلاک با استفاده از غربیلک فرمان جدید با نشان V، پدال‌های آلومینیومی، روکش ویژهٔ صندلی‌های جلو و پارکابی‌های چراغ‌دار سری V سعی در ایجاد حال و هوای اسپرتی داشته‌اند. لیریک V همچنین اولین کادیلاکی محسوب می‌شود که به نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده دوصفحه‌ای مجهز شده است. سقف شیشه‌ای پانوراما، سوپر کروز و سیستم صوتی AKG با ۲۳ بلندگو هم از دیگر ویژگی‌های این ماشین هستند. تولید کادیلاک لیریک V در سه‌ماههٔ نخست سال جاری در کارخانهٔ تنسی آغاز خواهد شد. قیمت پایهٔ این مدل از ۸۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Cehx

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (230 ديدگاه)

    کادیلاکی که برخلاف میل باطنی مثل چینی ها شد (از لحاظ ظاهری)
    این داستان غم انگیز

    موافقم 13
    مخالفم 43
    1. net

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3569 ديدگاه)

      این مدل صفحه نمایش روی داشبورد به ماشین های امریکایی نمیاد، صفحه نمایش عمود با حاشیه کم زیبا فورد رنجر ۲۰۲۲ برای ماشین های امریکایی و وانت های امریکایی زیباست. چراغ عمود زیر چراغ جلو در سپر و چراغ عمود عقب در سپر و چراغ عقب که به ستون عمود شیشه عقب چسبیده بد هست . اگر رینگ خاکستری بود قشنگتر میشد

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. Cehx

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (230 ديدگاه)

        داخلش که عالیه
        جلوش هم دیگه مثل همه ی برقی ها سعی کرده کمی فضاییش کنه و زیبا شده
        ولی پشتش از نظر من سبک طراحی چینی هاست (از نظر من)

        موافقم 7
        مخالفم 5
      2. net

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        ستون عمود شیشه جلو و ستون افقی بالای شیشه دربها متضاد مشکی هست و هم رنگ ماشین نیست بد شده

        موافقم 3
        مخالفم 7
        1. miladzm

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          پ.ن: من برگشتم دوستان بعد از قریب به ۲.۵ سال وقفه

          موافقم 8
          مخالفم 5
        2. Taha Ayoobi

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5175 ديدگاه)

          خیلی خوش اومدی

          موافقم 6
          مخالفم 3
        3. miladzm

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          طاها بودی تو سایت اون زمان که من بودم ؟

          موافقم 2
          مخالفم 2
        4. Taha Ayoobi

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5175 ديدگاه)

          فک نکنم
          کی بود؟

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. miladzm

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      جونم سلطان کدیلاک
      چه طراحی واقعا
      در روزگاری که طراحی ها یکی از یکی افتضاح تر این کدیلاکه که مث اسب میتازه

      موافقم 9
      مخالفم 7
    3. MehdiTurbo

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2438 ديدگاه)

      قبول دارم کادیلاک سابق نیس و اروپایی شده ولی تمام برقی ها همینطورند حتی تو بنزینیاشم اون موستانگ و کانرو و همان کوروتی که خیلی اسم در کرد واقعا ایا قابل مقایسه است با کوروت نسل قبلش ؟ اصلا بهترین پرفورمنسم داشته باشه ذره ای قابل مقایسه نیس
      ولی این کادیلاک بهترین برقی که تا حالا دیدم و در تعجبم ملت تسلا را خریدند حتی ایونیکم رکورد فروشش داره
      هیوندا ایونیک و تسلا و هوندا رتبه فروشش دارند
      و در تعجبم این باید پر فروش ترین میشد
      اصلا کابین این بزارند کنار کابین تسلا

      موافقم 4
      مخالفم 3
    4. Saeed Boroomand

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (550 ديدگاه)

      از نزدیک که ببینید اینو نمیگید. کیفیت، شکوه و لوکس بودن ازش میباره. و علی رغم برخی نواقص بسیار خرید بهتری هست تا مدل وای. در واقع شرکت های چینی سعی کردن از همین مدل هایی تقلید کنن و نه بر عکس و اون ها هم خوبن اما تفاوت هنوز بسیاره.

      موافقم 7
      مخالفم 3
  2. پیام

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2208 ديدگاه)

    آمریکا تو روند الکتریکی هم عالی عمل میکنه. چی زده!!!

    موافقم 18
    مخالفم 11
    1. محمد

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (217 ديدگاه)

      تو آمریکا جشنواره های خوبی هم برگزار میشه

      موافقم 8
      مخالفم 5
  3. bMw

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با توجه به اینکه خودرو های دنیا داره میره سمت برقی شدن ماشین خوبیه و امریکایی هم هست
    اما من به شخصه از چراق های عقب از نمای کناری خوشم نیومد ولی خب امریکاییه نمیشه بهش چیزی گفت و خیلی خوب داره پیش میره

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. صامورایی

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      ((ولی خب امریکاییه نمیشه بهش چیزی گفت))

      😳🤔😂

      خود امریکاییا از محصولاتشون انتقاد میکنند مثل کیفیت فورد درسالهای اخیر. چرا نمیشه چیزی گفت؟!

      موافقم 10
      مخالفم 16
      1. Taha Ayoobi

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5175 ديدگاه)

        از اون لحاظ به آمریکایی چیزی نمیشه گفت چون اونا معلوم میکنن چی خوبه

        موافقم 11
        مخالفم 15
  4. new reventon

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (455 ديدگاه)

    کادیلاک از بنزو بی ام و زده جلو تر.

    موافقم 18
    مخالفم 20
    1. 718

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      از چه لحاظ زده جلو ؟ معیار جلو بودن چیه ؟

      موافقم 17
      مخالفم 11
      1. Nismo

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1673 ديدگاه)

        معیار جلو بودن حفظ اصالته
        اینکه نیای یه ماشین بسازی با وزن 2.5 تن با جلوپنجره خوک
        اینکه نیای مثل بنز موتور قوطی نوشابه بذاری رو محصولاتت

        موافقم 14
        مخالفم 25
      2. سوشیانت

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3763 ديدگاه)

        از همه لحاظ یکی ct5 v بلک وینگ با اون پرفورمنس فوق العاده ش یکی کادیلاک سلستیک دست ساز که بی ام و نداره همچین ماشینی بنز هم به لطف همکاری با میباخ دست ساز داره اسکالید جدید هم که امکاناتش کیلومتر ها جلوتره

        موافقم 8
        مخالفم 18
      3. Taha Ayoobi

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5175 ديدگاه)

        718، آمریکایی ها کلا جلو بودن، تو دوتا دوران ورشکستگی عقب افتادن، همین.
        رویه همیشگیه

        موافقم 7
        مخالفم 16
        1. 718

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (59 ديدگاه)

          راسی تو نبودی میگفتی به دیسلایکا نگاه کن ؟
          ماشالا خودتو و دوستت آهنربای دیس لایکین . اونم از نوع اهنربای دائمی

          موافقم 6
          مخالفم 6
        2. Taha Ayoobi

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5175 ديدگاه)

          تو اون موقع خودت گفتی قضاوت با بقیه، من نگفتم.
          دیس لایک ها اینجا به شخص بستی داره.
          ایول سنت هم معلوم کردی😂

          موافقم 2
          مخالفم 1
      4. new reventon

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (455 ديدگاه)

        بنزو و بی ام و 50 سال اخیر همیشه فرسنگ ها از کادیلاک جلو بودن. الان با جرات میشه گفت تو همه زمینه ها از طراحی و پروفورمنس، حداقل هم سطح شدن. این یعنی سرعت پیشرفت کادیلاک از بنز و بی ام و بیشتره

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. Taha Ayoobi

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5175 ديدگاه)

          بنز و بی ام و قبل از دهه 90 اصلا در برابر کادیلاک وجود نداشتن، چه برسه بخوان برتر باشن.
          از افول اواخر دهه 80 تا 2010 اینا به خاطر ورشکستگی جلو افتادن که داره برمیگرده.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  5. Saeed Jame

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    ای کاش عین اسکالید ۶.۲ لیتری سوپر شارژ داشت

    موافقم 6
    مخالفم 6
  6. Saman

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    چقدر داخلش قشنگه 🤩

    موافقم 7
    مخالفم 6
  7. Taha Ayoobi

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5175 ديدگاه)

    به به
    لذت بردم
    لیریک به عنوان اولین کادیلاک برقی بی نظیره
    حالا فرض کن V سری هم باشه
    نور علی نور

    موافقم 7
    مخالفم 5
  8. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (391 ديدگاه)

    چرا نباید یه وی۸ توش باشه

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5175 ديدگاه)

      خوبه حالا برقیه، اگه میخواستن بنزینیش کنن نهایت وی 6 میذاشتن

      موافقم 3
      مخالفم 3
  9. Doom

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ظاهرا وی ۸ رو گذاشتن فقط برای اسکالید و بلک وینگا. رو هر ماشینی نمیدنش

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. nima.jdm

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (556 ديدگاه)

    هزار نیوتن متر گشتاور هم داشته باشه مفت نمیارزه

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. صامورایی

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      آره دیگه منم اگه ژاپنی فن بودم و میدیدم همه کشورا برقی زدن و پیشرفت کردند بجز من همینو میگفتم..

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. Gh_camry

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (55 ديدگاه)

        چی ربطی داشت؟
        نیما خواسته بگه من از برقی ها خوشم نمیاد حالا چه ربطی به ژاپن داره؟
        تو همین سایت خیلی از بچه ها از برقی متنفرن به شمول خودم من خودمم در مقابل یه خودروی واقعی اینو در جایگاه خودش میدونم.
        اصلا گیریم برقی خوب و کره تو برقی ها ترکونده مگه معیار یه خودرو سازی که اینهمه تلاش میکنه بازاریابی می کنه فروش نیست؟
        پس ژاپنی ها تو فروش اول هستن و به هدف خودشون رسیدن و به موقع هم برقی میزنن پس شما عجله نکنید!
        **هدف یه خودروسازی فروش بیشتر هست پس ژاپنی ها به هدفشون رسیدن** اینو روزی چند بار تکرار کن تا جابیوفته برات

        1. صامورایی

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (70 ديدگاه)

          برو آمار فروش هیوندایو نگاه کن تا ببینی فروش یعنی چی. نیسانو پشت سر گذاشت شونه به شونه هوندا میره جلو. فقط یه تویوتا مونده. اون وقت از فروش حرف میزنی ؟ میتسو نیسان سوبارو مزدا و … همشونو از لحاظ فروش له کرده رفته با ده ها سال سابقه کمتر..

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. آرین

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (441 ديدگاه)

        پیام
        آیا ایشون با شما بود ؟
        آیا ایشون شمارو صدا کرد؟
        زیر هر پست رو هر کسی ریپلای بیخود میزنی و گلشعر میگی

        موافقم 1
        مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا