شاسیبلند هفتنفره کادیلاک وستیک با دو موتور الکتریکی و شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتر، قیمت پایهای نزدیک به ۷۹ هزار دلار دارد.
یک سال پیش، کادیلاک تصاویر شاسیبلند الکتریکی جدید وستیک را بدون اعلام هیچگونه جزئیات و مشخصاتی منتشر کرد و حالا این کراساوور لوکس سه ردیفه بهطور کامل با تمام جزئیات معرفی شده است. وستیک به دو موتور الکتریکی مجهز است که سامانهٔ چهارچرخ محرک و مجموع خروجی ۶۱۵ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد. به لطف این قوای محرکه، شاسیبلند بزرگ کادیلاک ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
برای تأمین انرژی موتورها، یک پکیج باطری بزرگ ۱۰۲ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است که به گفتهٔ کادیلاک، شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتری را فراهم میکند. این خودرو از قابلیت شارژ سریع هم برخوردار است که میتواند با ۱۰ دقیقه شارژ، ۱۲۷ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند. با استفاده از شارژرهای خانگی ۱۱.۵ کیلوواتی هم با هر ساعت شارژ، ۴۵ کیلومتر برد فراهم میشود. ظرفیت یدک کشی این کراساوور الکتریکی هم ۲۲۷۰ کیلوگرم اعلام شده است. وستیک از سیستم مقابله با سروصدا و سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم بهره میبرد که دایرهٔ چرخش خودرو را به ۱۱.۶ متر میرساند. در تیپ پریمیوم لاکچری نیز خریداران از سیستم تعلیق بادی تطبیقی بهرهمند خواهند بود که میتواند ارتفاع خودرو را تا ۷.۵ سانتیمتر تغییر دهد. این سیستم در بزرگراه نیز برای کاهش ضریب درگ طور خودکار ارتفاع را کاهش میدهد.
وستیک در ظاهر با جلوپنجرهٔ کریستالی مشکی با نورپردازی همراه با چراغهای جلوی عمودی، شبیه یک اسکالید IQ کوچک شده به نظر میرسد. رینگهای وستیک بهصورت استاندارد ۲۱ اینچی هستند ولی نمونههای ۲۲ و ۲۳ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. وستیک با ۵,۲۲۲ میلیمتر طول، ۲,۲۰۳ میلیمتر عرض و ۱,۸۰۴ میلیمتر ارتفاع، در سبد محصولات کادیلاک پایینتر از اسکالید IQ قرار میگیرد. فاصلهٔ محوری این خودرو هم ۳,۰۹۴ میلیمتر است.
در داخل وستیک شاهد نمایشگر آشنای ۳۳ اینچی کادیلاک هستیم که همراه با کنسول مرکزی شناور با نمایشگر ۸ اینچی و شارژر بیسیم دوگانه، فضایی مجلل را ایجاد کرده است. ازجملهٔ امکانات این کراساوور لوکس هم میتوان به گرمکن، تهویه و ماساژور صندلیهای جلو، سیستم تهویه پنج منطقهای، سیستم صوتی AKG با ۲۳ بلندگو و نورپردازی داخلی اشاره کرد. در کابین وستیک حتی برای سرنشینان ردیف سوم هم جا لیوانی و پورتهای شارژ USB-C در نظر گرفته شده است. صندوق بار این ماشین هم ۴۳۰ لیتر ظرفیت دارد که این رقم با خواباندن صندلیهای ردیف سوم به ۱۲۲۰ لیتر میرسد.
وستیک در سه تیپ مختلف با نامهای لاکچری، اسپرت و لاکچری پریمیوم به بازار عرضه و قیمت پایهٔ آن از ۷۸,۷۹۰ دلار آغاز میشود. این رقم هرچند افزایشی ۱۸ هزار دلاری را نسبت به لیریک نشان میدهد ولی از اسکالید IQ حدود ۵۱ هزار دلار ارزانتر است. تولید کادیلاک وستیک اوایل سال آینده در کارخانهٔ جنرال موتورز در تنسی آغاز خواهد شد.
مردیم از خوشی
۲۳ آبان ۱۴۰۳طراحی زیبایی داره ولی بهتر محصولات یک شرکت تا حدودی با هم متفاوت باشند تا حداقل بشه مدل های مختلف را از هم تشخیص داد
(Ali(chevynova
۲۳ آبان ۱۴۰۳ماشالاه سازنده کوپ دویل ۱۹۶۵
ماشالاه سازنده فلیت وود ۱۹۴۸
ماشالاه موتور ۵۰۱ بیگ کادیلاک
فقط یه با اصل و نسب ۱۲۲ ساله میتونه اینقدر محصولش زیبا باشه
امین
۲۴ آبان ۱۴۰۳مشکلت حاد هموطن.
کاری به کادیلاک ندارم ولی رفتارت معمولی نیست.
تعصب باعث از بین رفتن منطق میشه. که سرآغاز بدبختی هست.
JaMsHiD-B
۲۴ آبان ۱۴۰۳ماشین خیلی خوبیه
ولی آلمیچر از کی تا حالا تبدیل شده به اصالت یه خودروساز که هفتاد سال پیش فلیت وود میساخته؟
اصلا زشته برای نام بزرگی مثل فلیت وود که هم نام با این آلمیچر باشه . از ابهتش کم میشه
سامان
۲۳ آبان ۱۴۰۳جلوپنجره و چراغاش شبیه یه برندی چینی نیست؟
hosen
۲۳ آبان ۱۴۰۳طراحیش فوق العاده چشمنواز و باابهته
فقط اینکه چراغ هاشون هی داره کوچیک و کوچیکتر میشه اذیتم میکنه
Taha Ayoobi
۲۳ آبان ۱۴۰۳به این میگن یه برقی درست حسابی
Kiarash
۲۳ آبان ۱۴۰۳کابینش حس و حال لوسید رو میده
Sina_carshow
۲۳ آبان ۱۴۰۳با رنج ۴۸۰ کیلومتر و قیمت ۸۰ هزار دلاری؟بعد با ۵.۲ متر طول صندوق بار ۴۳۰ لیتری داره
حداقل باید ۶۰۰ کیلومتر رنج میداد این اعداد هم تو شرایط ایده آل گرفته شده در واقعیت تو بهترین حالت ۲۰ درصد کمتر از رنج اعلامی میرن
Taha Ayoobi
۲۳ آبان ۱۴۰۳فک کنم تیپ پایه این عدد باشه ها، نمیدونم.
امین
۲۴ آبان ۱۴۰۳چه فرقی میکنه.
قیمت پایه ۸۰ تا با رنج ۴۸۰ در ایده آل ترین حالت.
محمد ۱
۲۳ آبان ۱۴۰۳همه نه… اما بسیاری از خودروها از برندهای مختلف .. دیگه اون جذابیت و تازگی را ندارن… !!!
پر فروشن.. اما شبیه به محصولات غذایی تراریخته..
بی روح تر از گذشته…
حس تکرار… تکرار.. تکرار….
این فقط بیشتر به نفع سازندگانه تا مشتری…
Kiarash
۲۳ آبان ۱۴۰۳من با حرفت موافقم
ولی بین برقی های شاسی بلند گزینه جذابیه میتونست هیبرید باشه که خیلی بهتر میبود
مسعود
۲۴ آبان ۱۴۰۳این عدم جذابیت بیشتر برای ما ایرانیهاست که فقط تو سایت ها و مجلات میبینیمشون. و اگر هم تعداد محدودی بیان پولشو نداریم بخریم.
وگرنه کسی که امکانشو داره همچنان براش جذابه.
Kiarash
۲۳ آبان ۱۴۰۳دست خوش
مازیار
۲۳ آبان ۱۴۰۳برند AKG اتریش که زیرمجموعه هارمن آمریکاست و همگی زیرمجموعه سامسونگ هستن در زمینه سیستمهای صوتی بدون تردید شماره یک دنیاست.
(Ali(chevynova
۲۳ آبان ۱۴۰۳احسنت به کادیلاک
با اصالت ۱۲۲ ساله
تولید کننده الدورادو ۱۹۷۱
سازنده کوپ دویل ۱۹۶۵
مخترع استارتر برقی
اولین استفاده کننده از موتورهای ۱۲ و ۱۶ سیلندر در جهان و در تولید انبوه
غیر این از تو بعیده
Taha Ayoobi
۲۳ آبان ۱۴۰۳https://wallpapercave.com/w/wp14372244
ماشالا🔥
JaMsHiD-B
۲۴ آبان ۱۴۰۳این شد یه کادیلاک
Hell yeaaaaaaaah🇺🇸🇺🇸🇺🇸🦅🦅🦅
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۳ آبان ۱۴۰۳کدیلاک داره خیلی عجله میکنه.حیفه این طراحی و این حجم کیفیت و جذابیت فقط برقی باشه.باید یه شاسی بلند ۵ متری مجهز به وی۸ بده بیرون همراه نسخه بلک وینگ نباید تمام تخم مرغها رو تو یه سبد بچینن.ولی تو برقیها رقیب نداره
ایلیا
۲۴ آبان ۱۴۰۳جلوپنجره عادی کادیلاک خیلی بهتره
این جلو پنجره کریستالی حس خوبی نمیدن انگار روح نداره
ایلیا
۲۴ آبان ۱۴۰۳جلوپنجره عادی کادیلاک خیلی بهتره
این جلو پنجره کریستالی حس خوبی نمیده انگار روح نداره
علی منصوری
۲۵ آبان ۱۴۰۳حس تکراری بودن تو تمام خودروهای جدید میشه بوضوح دید و البته اجتناب ناپذیر….طراحی قدرت بالابردن آدرنالین دیگه ندارن و خیلی کم استثنا داریم ، الان همه با دیدن ریبج شدن قدیمیا و یا نوسازی و بازتولید برندهای خاطرهانگیز یکم خونمون بجوش میاد وگرنه ک اینم مثل خیلی طراحیا از ی زبان مشترک استفاده کرده و اسم بزرگ کادیلاک صرفا بدوش میکشه…
دوستان زیبایی ی سلیقس ، و دلیل نمیشه نظر من درست یا غلط باشه، هرکسی برا خودش معیارهای مختلفی نسبت ب این صفت داره و کاملا سلیقهای و شخصیه، بطور حتم این زبان جدید طراحی مخاطب خودشو داره ،همونطور ک انجین برقی و بنزینی طرفداران خاص خودشون دارن، نوستالوژی و مدرنیته بودنم مخالف و موافق داره