کادیلاک

معرفی کامل کادیلاک وستیک، شاسی‌بلند برقی با 615 اسب بخار قدرت

شاسی‌بلند هفت‌نفره کادیلاک وستیک با دو موتور الکتریکی و شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتر، قیمت پایه‌ای نزدیک به ۷۹ هزار دلار دارد.

یک سال پیش، کادیلاک تصاویر شاسی‌بلند الکتریکی جدید وستیک را بدون اعلام هیچ‌گونه جزئیات و مشخصاتی منتشر کرد و حالا این کراس‌اوور لوکس سه ردیفه به‌طور کامل با تمام جزئیات معرفی شده است. وستیک به دو موتور الکتریکی مجهز است که سامانهٔ چهارچرخ محرک و مجموع خروجی ۶۱۵ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به لطف این قوای محرکه، شاسی‌بلند بزرگ کادیلاک ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

برای تأمین انرژی موتورها، یک پکیج باطری بزرگ ۱۰۲ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است که به گفتهٔ کادیلاک، شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. این خودرو از قابلیت شارژ سریع هم برخوردار است که می‌تواند با ۱۰ دقیقه شارژ، ۱۲۷ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند. با استفاده از شارژرهای خانگی ۱۱.۵ کیلوواتی هم با هر ساعت شارژ، ۴۵ کیلومتر برد فراهم می‌شود. ظرفیت یدک کشی این کراس‌اوور الکتریکی هم ۲۲۷۰ کیلوگرم اعلام شده است. وستیک از سیستم مقابله با سروصدا و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم بهره می‌برد که دایرهٔ چرخش خودرو را به ۱۱.۶ متر می‌رساند. در تیپ پریمیوم لاکچری نیز خریداران از سیستم تعلیق بادی تطبیقی بهره‌مند خواهند بود که می‌تواند ارتفاع خودرو را تا ۷.۵ سانتی‌متر تغییر دهد. این سیستم در بزرگراه نیز برای کاهش ضریب درگ طور خودکار ارتفاع را کاهش می‌دهد.

وستیک در ظاهر با جلوپنجرهٔ کریستالی مشکی با نورپردازی همراه با چراغ‌های جلوی عمودی، شبیه یک اسکالید IQ کوچک شده به نظر می‌رسد. رینگ‌های وستیک به‌صورت استاندارد ۲۱ اینچی هستند ولی نمونه‌های ۲۲ و ۲۳ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. وستیک با ۵,۲۲۲ میلی‌متر طول، ۲,۲۰۳ میلی‌متر عرض و ۱,۸۰۴ میلی‌متر ارتفاع، در سبد محصولات کادیلاک پایین‌تر از اسکالید IQ قرار می‌گیرد. فاصلهٔ محوری این خودرو هم ۳,۰۹۴ میلی‌متر است.

در داخل وستیک شاهد نمایشگر آشنای ۳۳ اینچی کادیلاک هستیم که همراه با کنسول مرکزی شناور با نمایشگر ۸ اینچی و شارژر بی‌سیم دوگانه، فضایی مجلل را ایجاد کرده است. ازجملهٔ امکانات این کراس‌اوور لوکس هم می‌توان به گرم‌کن، تهویه و ماساژور صندلی‌های جلو، سیستم تهویه پنج منطقه‌ای، سیستم صوتی AKG با ۲۳ بلندگو و نورپردازی داخلی اشاره کرد. در کابین وستیک حتی برای سرنشینان ردیف سوم هم جا لیوانی و پورت‌های شارژ USB-C در نظر گرفته شده است. صندوق بار این ماشین هم ۴۳۰ لیتر ظرفیت دارد که این رقم با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم به ۱۲۲۰ لیتر می‌رسد.

وستیک در سه تیپ مختلف با نام‌های لاکچری، اسپرت و لاکچری پریمیوم به بازار عرضه و قیمت پایهٔ آن از ۷۸,۷۹۰ دلار آغاز می‌شود. این رقم هرچند افزایشی ۱۸ هزار دلاری را نسبت به لیریک نشان می‌دهد ولی از اسکالید IQ حدود ۵۱ هزار دلار ارزان‌تر است. تولید کادیلاک وستیک اوایل سال آینده در کارخانهٔ جنرال موتورز در تنسی آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره ولی بهتر محصولات یک شرکت تا حدودی با هم متفاوت باشند تا حداقل بشه مدل های مختلف را از هم تشخیص داد

    موافقم 36
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۲۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (7396 ديدگاه)

      ماشالاه سازنده کوپ دویل ۱۹۶۵
      ماشالاه سازنده فلیت وود ۱۹۴۸
      ماشالاه موتور ۵۰۱ بیگ کادیلاک

      فقط یه با اصل و نسب ۱۲۲ ساله میتونه اینقدر محصولش زیبا باشه

      موافقم 19
      مخالفم 37
      1. امین

        ۲۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (677 ديدگاه)

        مشکلت حاد هموطن.

        کاری به کادیلاک ندارم ولی رفتارت معمولی نیست.
        تعصب باعث از بین رفتن منطق میشه. که سرآغاز بدبختی هست.

        موافقم 40
        مخالفم 12
      2. JaMsHiD-B

        ۲۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2985 ديدگاه)

        ماشین خیلی خوبیه
        ولی آلمیچر از کی تا حالا تبدیل شده به اصالت یه خودروساز که هفتاد سال پیش فلیت وود می‌ساخته؟
        اصلا زشته برای نام بزرگی مثل فلیت وود که هم نام با این آلمیچر باشه . از ابهتش کم میشه

        موافقم 7
        مخالفم 10
  2. سامان

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    جلوپنجره و چراغاش شبیه یه برندی چینی نیست؟

    موافقم 10
    مخالفم 36
  3. hosen

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (928 ديدگاه)

    طراحیش فوق العاده چشم‌نواز و باابهته
    فقط اینکه چراغ هاشون هی داره کوچیک و کوچیکتر میشه اذیتم میکنه

    موافقم 31
    مخالفم 3
  4. Taha Ayoobi

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4692 ديدگاه)

    به این میگن یه برقی درست حسابی

    موافقم 22
    مخالفم 9
    1. Kiarash

      ۲۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (697 ديدگاه)

      کابینش حس و حال لوسید رو میده

      موافقم 10
      مخالفم 4
    2. Sina_carshow

      ۲۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (320 ديدگاه)

      با رنج ۴۸۰ کیلومتر و قیمت ۸۰ هزار دلاری؟بعد با ۵.۲ متر طول صندوق بار ۴۳۰ لیتری داره
      حداقل باید ۶۰۰ کیلومتر رنج میداد این اعداد هم تو شرایط ایده آل گرفته شده در واقعیت تو بهترین حالت ۲۰ درصد کمتر از رنج اعلامی میرن

      موافقم 18
      مخالفم 8
      1. Taha Ayoobi

        ۲۳ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4692 ديدگاه)

        فک کنم تیپ پایه این عدد باشه ها، نمیدونم.

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. امین

          ۲۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (677 ديدگاه)

          چه فرقی میکنه.
          قیمت پایه ۸۰ تا با رنج ۴۸۰ در ایده آل ترین حالت.

          موافقم 1
          مخالفم 6
  5. محمد ۱

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (645 ديدگاه)

    همه نه… اما بسیاری از خودروها از برندهای مختلف .. دیگه اون جذابیت و تازگی را ندارن… !!!

    پر فروشن.. اما شبیه به محصولات غذایی تراریخته..

    بی روح تر از گذشته…

    حس تکرار… تکرار.. تکرار….

    این فقط بیشتر به نفع سازندگانه تا مشتری…

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. Kiarash

      ۲۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (697 ديدگاه)

      من با حرفت موافقم
      ولی بین برقی های شاسی بلند گزینه جذابیه میتونست هیبرید باشه که خیلی بهتر می‌بود

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. مسعود

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (72 ديدگاه)

      این عدم جذابیت بیشتر برای ما ایرانیهاست که فقط تو سایت ها و مجلات میبینیمشون. و اگر هم تعداد محدودی بیان پولشو نداریم بخریم.
      وگرنه کسی که امکانشو داره همچنان براش جذابه.

      موافقم 5
      مخالفم 2
  6. Kiarash

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    دست خوش

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. مازیار

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (974 ديدگاه)

    برند AKG اتریش که زیرمجموعه هارمن آمریکاست و همگی زیرمجموعه سامسونگ هستن در زمینه سیستم‌های صوتی بدون تردید شماره یک دنیاست.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  8. (Ali(chevynova

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (7396 ديدگاه)

    احسنت به کادیلاک
    با اصالت ۱۲۲ ساله
    تولید کننده الدورادو ۱۹۷۱
    سازنده کوپ دویل ۱۹۶۵
    مخترع استارتر برقی
    اولین استفاده کننده از موتورهای ۱۲ و ۱۶ سیلندر در جهان و در تولید انبوه
    غیر این از تو بعیده

    موافقم 9
    مخالفم 18
    1. Taha Ayoobi

      ۲۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4692 ديدگاه)
      1. JaMsHiD-B

        ۲۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2985 ديدگاه)

        این شد یه کادیلاک
        Hell yeaaaaaaaah🇺🇸🇺🇸🇺🇸🦅🦅🦅

        موافقم 3
        مخالفم 1
  9. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    کدیلاک داره خیلی عجله می‌کنه.حیفه این طراحی و این حجم کیفیت و جذابیت فقط برقی باشه.باید یه شاسی بلند ۵ متری مجهز به وی۸ بده بیرون همراه نسخه بلک وینگ نباید تمام تخم مرغها رو تو یه سبد بچینن.ولی تو برقی‌ها رقیب نداره

    موافقم 13
    مخالفم 4
  10. ایلیا

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    جلوپنجره عادی کادیلاک خیلی بهتره
    این جلو پنجره کریستالی حس خوبی نمیدن انگار روح نداره

    موافقم 1
    مخالفم 2
  11. ایلیا

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    جلوپنجره عادی کادیلاک خیلی بهتره
    این جلو پنجره کریستالی حس خوبی نمیده انگار روح نداره

    موافقم 2
    مخالفم 2
  12. علی منصوری

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    حس تکراری بودن تو تمام خودروهای جدید میشه بوضوح دید و البته اجتناب ناپذیر….طراحی قدرت بالابردن آدرنالین دیگه ندارن و خیلی کم استثنا داریم ، الان همه با دیدن ریبج شدن قدیمیا و یا نوسازی و بازتولید برندهای خاطره‌انگیز یکم خونمون بجوش میاد وگرنه ک اینم مثل خیلی طراحیا از ی زبان مشترک استفاده کرده و اسم بزرگ کادیلاک صرفا بدوش می‌کشه…
    دوستان زیبایی ی سلیقس ، و دلیل نمیشه نظر من درست یا غلط باشه، هرکسی برا خودش معیارهای مختلفی نسبت ب این صفت داره و کاملا سلیقه‌ای و شخصیه، بطور حتم این زبان جدید طراحی مخاطب خودشو داره ،همونطور ک انجین برقی و بنزینی طرفداران خاص خودشون دارن، نوستالوژی و مدرنیته بودنم مخالف و موافق داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا