با بامو M3 کامپتیشن، آلفارومئو جولیا کوادریفولیو و کادیلاک CT4-V بلکوینگ راهی سفری جادهای شدهایم تا ببینیم کدام خودرو وظایف یک سدان اسپرت را به بهترین نحو انجام میدهد.
برای آزمایش این خودروهای چموش تصمیم گرفتیم راهی پیست راکینگهام شویم یعنی پیست مشهور نسکار که آخرین مسابقهٔ خود را در سال ۲۰۱۳ میزبانی کرد و سپس متروک شد اما به لطف مالکیت جدید و صرف چند میلیون دلار، راکینگهام با آسفالت جدید از دنیای مردگان بازگشته است؛ بنابراین، تصمیم گرفتیم مقداری خرده لاستیک به این آسفالت نو اضافه کنیم ولی ابتدا باید از میشیگان به آنجا میرسیدیم که حدود ۱۳۰۰ کیلومتر دورتر است. یک سدان اسپرت خوب اما باید در این نوع مأموریتها عالی عمل کند. چنین خودرویی باید بتواند کیلومترها بزرگراه را با راحتی طی کند و سپس در پیست به خودرویی وحشی تبدیل شود. در اینجا سه نمونه از بهترین انتخابها برای این کار را داریم.
جولیا کوادریفولیو یک خودروی ایتالیایی روزمره است که یکی از خوشصداترین موتورهای V6 را زیر کاپوت دارد. آپشنهای سفارشی برای این خودرو کم هستند و به همین دلیل قیمت ۹۱,۴۱۵ دلاری نمونهٔ آزمایشی ما با قیمت پایهٔ ۸۳,۴۶۵ دلاری کوادریفولیو فاصلهٔ چندانی ندارد. شرکتکنندهٔ آلمانی این رقابت معیار این کلاس محسوب میشود. بامو M3 کامپتیشن قیمت پایهٔ ۸۱,۳۷۵ دلاری دارد ولی این رقم در نمونهٔ آزمایشی ما با آپشنهای مختلف مثل پکیج ۱۴,۳۰۰ کربن، به ۱۰۵,۸۷۵ دلار رسیده است تا گرانترین عضو گروه لقب گیرد. از سوی دیگر، کادیلاک CT4-V بلکوینگ با قیمت پایهٔ ۶۳,۵۹۰ دلار، ارزانترین خودروی جمع محسوب میشود ولی ارزان بودن به معنای ضعف در برابر رقبا نیست. بلکوینگ همچنین در نمونهٔ آزمایشی با وجود بهرهمندی از آپشنهای فراوان مثل پکیج فیبر کربنی ۱۱,۶۰۰ دلاری، با قیمت ۸۵,۰۱۰ هنوز هم ارزانترین خودروی رقابت ما محسوب میشود.
داخل و بیرون
در بین این سه ماشین، آلفا جذابترین طراحی بیرونی را دارد. در همین حال، حتی اگر سر اگزوزهای چهارتایی و لاستیکهای پهن زیر گلگیرهای برجسته بامو را هم نبینید، رنگ نیمه مات آن نشان میدهد که با یک سدان معمولی طرف نیستید. کادیلاک محافظهکارانهترین طراحی را در بین این سه دارد و از رینگهای کوچکتر ۱۸ اینچی استفاده میکند ولی از روی قطعات آیرودینامیکی آن مشخص میشود که این یک CT4 معمولی نیست. در داخل، بامو بهوضوح درخشانترین کابین را ارائه میکند و آلفا هم ساده و زیبا است ولی کادیلاک در قیاس با دو رقیب خود ضعیف به نظر میرسد و حتی با وجود پکیج سفارشی داخلی هم کمی بیشازحد پلاستیکی است.
بااینحال، بلکوینگ راحتترین و کاربردیترین کابین را در بین این سه ارائه دارد. صندلیهای جلوی کادیلاک ثابت میکنند که حمایت مناسب از بدن در پیست میتواند با گرمکن، تهویه و ماساژور همراه باشد زیرا CT4 تنها خودروی گروه است که هر سهٔ این آپشنها را ارائه میکند. علاوه بر این، بلکوینگ تنها خودرویی است که به تنظیم برقی ستون فرمان مجهز است. درنتیجه درحالیکه کابین بامو قرار است در نمایشگاه فروش نظرات را جلب کند، کادیلاک برای رانندگی در طول سالها طراحی شده و آلفا هم چیزی بین این دو است.
پیشرانه و پرفورمنس
اگر این صرفاً مقایسهای بین پیشرانهها بود، همهٔ ما موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آلفا را انتخاب میکردیم که صدایی فوقالعاده دارد و همیشه مشتاق دیوانه کردن لاستیکها است. موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی بامو هم شخصیت جذابی دارد ولی این شخصیت را زمانی میتوانید داشته باشید که بین منوهای مختلف بگردید و گزینههای مناسب را انتخاب کنید. موتور ۳.۶ لیتری V6 توئین توربوی کادیلاک با ۴۷۲ اسب بخار قدرت کمترین جذابیت را بین این سه دارد ولی با جذابترین گیربکس پیوند خورده است و هر بار که درهای خودرو را باز میکردیم، دیدن آن دستهدندهٔ دستی که از کنسول مرکزی بیرون آمده است حالمان را خوش میکرد.
بر آزمایشهای شتاب، M3 حکمرانی کرد ولی آلفای قدیمی هم فاصلهٔ زیادی نداشت و باید در نظر داشته باشیم که کودریفولیو همان خودرویی است که در سال ۲۰۱۷ در برابر نسل قبلی M3 و کادیلاک ATS-V قرار میگرفت. بامو ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید، جولیا این کار را در ۳.۴ ثانیه انجام داد و کادیلاک برای انجام آن به ۴.۱ ثانیه زمان نیاز داشت که با توجه به قدرت کمتر و گیربکس دستی قابلپیشبینی بود. آیا میخواهید چند دهم ثانیه شتاب سریعتر را با لذت تعویض دندهٔ دستی عوض کنید؟ همچنین هرچند بلکوینگ در شتاب در برابر رقبا کم میآورد اما از سرعت کافی برای بهرهبرداری از هندلینگ خارقالعادهٔ خود برخوردار است و تمام زمان توسعهای که جنرال موتورز برای بلکوینگ صرف کرده بهوضوح نتیجه داده است.
تجربهٔ رانندگی
کادیلاک تنها سدان این جمع است که روی جاده کاملاً آرام میگیرد و مثل اجداد کِشتی مانند قدیمی خود در بزرگراه آرامش را به راننده هدیه میکند. با نرم کردن کمکفنرهای تطبیقی، کاهش دادن صدای اگزوز و روشن کردن ماساژور صندلیها ممکن است فراموش کنید که پشت فرمان یک سدان اسپرت وحشی نشستهاید. بامو خودروی سرحالتری احساس میشود و آلفا هرچند توانایی بیشتری برای ارائهٔ سواری آرامتر دارد ولی صدای موتور آنقدر جذاب است که همواره شما را به فشردن بیشتر پدال گاز ترغیب میکند.
وقتی بالاخره به راکینگهام رسیدیم، خودروهای شخصیتهای متفاوت خود را نشان دادند. آلفا که روی جاده بسیار مغرور بود، حالا کمتر از خودش مطمئن است زیرا کمی رانندگی در پیست باعث روشن شدن انواع و اقسام چراغهای هشدار روی صفحه آمپر شد. با کمی صبر کردن این مشکل برطرف میشود ولی پس از چند بار دیوانهبازی در پیست، جولیا دوباره درخواست توقف برای خنک شدن میکند. در بامو بزرگترین ناامیدی فرمان بود زیرا تمام حالتها را امتحان کردیم ولی هیچکدام بازخورد مناسبی ارائه نمیکردند. بلکوینگ اما که راحتترین خودرو در جاده محسوب میشد، در پیست هم سرخوشترین بود. با فشردن دکمهٔ V روی فرمان، تنظیمات دلخواه شما احضار و کادیلاک به یک شکارچی تبدیل میشود که اگزوزش صدای رعدوبرق میدهد و فرمانش با دستان راننده صحبت میکند. تنها نقطهضعف واقعی CT4-V بلکوینگ این است که میدانیم CT5-V بلکوینگ هم وجود دارد.
و برنده…
اعداد و ارقام هرگز تمام داستان را بیان نمیکنند و کادیلاک CT4-V بلکوینگ برای انجام مأموریتهای یک سدان اسپرت بهترین است. این خودرو در پیست دقیق و پراحساس است، در خیابان راحت و قابلاستفاده است و علاوه بر این، کمترین قیمت را هم دارد. پس از پیمودن ۱۳۰۰ کیلومتر، گذر از پنج ایالت و رانندگی در یک پیست نسکار، دوست داریم هر سهٔ این خودروها را داشته باشیم ولی بیشتر از همه یک بلکوینگ میخواهیم.
مقام سوم: آلفارومئو جولیا کوادریفولیو
- نقاط قوت: ظاهر جذاب، صدای اگزوز ماورایی، به هیچ آپشن سفارشی نیاز ندارد
- نقاط ضعف: در طول هشت سال حضور در بازار تغییر چندانی نکرده است
مقام دوم: بامو M3 کامپتیشن
- نقاط قوت: بسیار سریع، همیشه آمادهٔ بازی، کابین راحت
- نقاط ضعف: فقدان گیربکس دستی، آمپرهای ناخوانا، منوها و تنظیمات فراوان
مقام دوم: کادیلاک CT4-V بلکوینگ
- نقاط قوت: سواری و هندلینگ جادویی، گیربکس دستی لذتبخش، آرامش یک کادیلاک
- نقاط ضعف: مصرف سوخت بالا، کابین ضعیفی با حس و حال شورلت مالیبو، پیشرانهای که میتوانست قویتر باشد
مقایسه مشخصات فنی
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو | بامو M3 کامپتیشن | کادیلاک CT4-V بلکوینگ | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت (اسب بخار) | ۵۱۰ | ۵۱۰ | ۴۷۲ |
گشتاور (نیوتن متر) | ۶۰۰ | ۶۵۰ | ۶۰۰ |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
فاصلهٔ محوری (میلیمتر) | ۲,۸۱۹ | ۲,۸۵۷ | ۲,۷۷۶ |
طول (میلیمتر) | ۴,۶۳۸ | ۴,۸۰۳ | ۴,۷۶۵ |
عرض (میلیمتر) | ۱,۸۷۴ | ۱,۸۸۷ | ۱,۸۱۶ |
ارتفاع (میلیمتر) | ۱,۴۲۵ | ۱,۴۳۷ | ۱,۴۲۲ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۷۲۷ | ۱۷۲۵ | ۱۷۵۰ |
حجم صندوق بار (لیتر) | ۳۷۰ | ۴۸۰ | ۳۱۰ |
شتاب صفر تا ۹۶ (ثانیه) | ۳.۴ | ۳.۲ | ۴.۱ |
۴۰۰ متر (ثانیه) | ۱۱.۶ | ۱۱.۴ | ۱۲.۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر) | ۳۰۷ | ۲۹۰ | ۳۰۴ |
شتاب جانبی (جی) | ۰.۹۴ | ۱.۰۲ | ۱.۰۴ |
توقف از ۱۱۰ (متر) | ۴۶.۹ | ۴۴.۸ | ۴۶.۶ |
مصرف سوخت (لیتر) | ۱۱.۷ | ۱۲.۴ | ۱۳.۰ |
قیمت پایه (دلار) | ۸۳,۴۶۵ | ۸۱,۳۷۵ | ۶۳,۵۹۰ |
قیمت تستشده (دلار) | ۹۱,۴۱۵ | ۱۰۵,۸۷۵ | ۸۵,۰۱۰ |
nima.jdm
۱۵ دی ۱۴۰۳به ترتیب اول آلفارومئو بخاطر صدا و طراحی خاصش بعد کادیلاک بخاطر گیربکس دستی و در اخر هم بی ام و
Moein
۱۵ دی ۱۴۰۳رخ و اون صدای موتور آلفا واقعا نمیذاره به گزینه دیگه ای فکر کنی🤤
وی
۱۵ دی ۱۴۰۳هرچقدرم اینارو بنویسن الفا کابین و صدا و شخصیتی داره و یاداور دنیاییه (ایتالیایی های کلاسیک) که با هیچی نمیشه عوضش کرد مخصوصا با چراغای قبلیش
Mandi
۱۵ دی ۱۴۰۳فقط میدونم خدا بی امورز دوستم کادیلاک داشت اونم اسکالاید ی شب بجای کادیلاک با جگوار رفت بیرون اون هم با جگوار ۲۰۱۱ منطقه ازاد
همون شب بدی کادیلاک زد الان ن جگوار چیزی مونده ن خودش خدا بی امورز
همه ماشین ها خوبن تا زمانی که کادیلاک نباشه
نویدی
۱۵ دی ۱۴۰۳فقط با نگاه کردن به جدول مشخصات فنی میشه کادیلاک رو توی این مقایسه حذف کرد.
معایبشم جالبه،مصرف سوخت بالا،کابین و انجین ضعیف!یعنی هیچ
mercedes.benz(Amir)
۱۵ دی ۱۴۰۳قطعا آلفارومئو ، اصلا بدون شک ، ماشین خالصیه
Nismo
۱۵ دی ۱۴۰۳کادیلاک شاهکاری درست کرده که هیچ ماشین دیگه ای کنارش به چشم نمیاد
Taha Ayoobi
۱۵ دی ۱۴۰۳کادیلاک بی مانند…
راستی نیسمو، توی یه پستی دیدمت، خیلی قدیمی بود، تعجب کردم اونجا کامنت گذاشته بودی،
پست مال سال 95 بود، تو 15 مهر امسال کامنت گذاشته بودی.
اگه تونستی پیداش کنی که بیا منتظرتم😁
اینم کامنتت بود
(شتاب صفرتاصد کادیلاک 3.9 هست و بی ام و 4
اعداد اشتباه درج شده یا بوی جانبداری میاد)
دانیال_Surrey،England
۱۵ دی ۱۴۰۳اونجا که کوروت به مک لارن باخت،((که نیازی به بررسی مستقل هم نیست))مجله انگلیسی بود و درست نبود،اینجا که کادیلاک توسط مجله آمریکایی بررسی شده و پیروز شده مشکل نداری؟!
..
واقعا خوش به حال برخی افراد،یه چیزی ندارن که خیالشون حداقل راحت تره.
Taha Ayoobi
۱۶ دی ۱۴۰۳ربطی به کجایی بودن مجله نداره، مجله میتونه انگلیسی باشه و آدموار برسی کنه و مثل آدم نظر بده.
ولی اگه مجله متعصب باشه چه آمریکایی چه انگلیسی، طرف ماشین کشور خودشو میگیره.
تو اون برسی کامل معلوم بود از کوروت فشار داره میخوره و ایراد بنی اسرائیلی میگیره.
به بهترین کابین دنیا میگه خوب نیست بعد ماشینم برسی میکنه.
اینجا هم از بی ام و تعریف میکنه هم معایب کادیلاک رو میگه یعنی بی طرفه، توی اون برسی فقط مونده بود بیاد مستقیم بگه ما از کوروت بدون میاد چون خیلی ماشین خوبیه ولی ما نمیخوایم قبول کنیم پس مکلارن بهتره.
اون چیزی که همه ما ازش دو تا داریم تو سه تا داری برو حال کن.
مهدی
۱۵ دی ۱۴۰۳جولیا بعد اینهمه سال هنوز هم جذابه اما خب باید کاملا بروزرسانی بشه
Taha Ayoobi
۱۵ دی ۱۴۰۳به به
اول صبحی این مقاله حالم آورد، اول صبح که نه ولی خب.
انتخابم بدون لحظه ای تردید کادیلاک.
طراحی بی نظیری داره.
Taha Ayoobi
۱۵ دی ۱۴۰۳( تنها نقطهضعف واقعی CT4-V بلکوینگ این است که میدانیم CT5-V بلکوینگ هم وجود دارد.)
خیلی خوب بود😂
جرمی کلارکسون
۱۵ دی ۱۴۰۳😂😂😂😂😂
nima.jdm
۱۵ دی ۱۴۰۳دقیقا 😂
مازیار
۱۵ دی ۱۴۰۳کار کادیلاک در جلب نظر کارشناسان با حضور M3 قابل توجهه در عین حال کابین ضعیفش به عنوان یه کادیلاک قابل تامل
سوشیانت
۱۵ دی ۱۴۰۳هر شرکتی انواع مختلفی از خودرو ها رو داره درباره لوکس ترین خودرو کادیلاک صحبت نمیکنیم پس عجیب نیست که کابینش اینطوریه
مازیار
۱۵ دی ۱۴۰۳درست گفتی
اصلا عجیب نیست
کاملا طبیعیه
Scuderia Ferrari
۱۵ دی ۱۴۰۳این دوستمون هرجا شما باشی هست و شده رفیق شیش و همدم لحظه های تنهاییت آقا مازیار 😂😂
منم به تازگی یه رفیق بنام Nismo پیدا کردم و همیشه با منه و هیچوقت تنهام نمیزاره 😂😂
Nismo
۱۵ دی ۱۴۰۳داداش اسکودریا منم دوستت دارم
اینم بزن به بدن روزت ساخته بشه https://www.pedal.ir/nissan/nissan-gt-r-vs-ferrari-812-drag/
رنده شدن فراری توسط GTR NISMO
مازیار
۱۵ دی ۱۴۰۳ایمان جان باور کن نصف انگیزه من برای باز کردن سایت فقط سوشی هست. اصلا اطرافیانم بهم میگن دو سه ساله که خیلی سرحال و سرزنده شدی و من واقعا ازش ممنونم. فکر کن سایت رو باز کنی و مثلا راجع به اهمیت تاپاسپید بگه همیشه جایی هست که خلوت باشه دوربین هم نباشه😂😂
این برای تمام روزت کافی نیست؟ برای من که هست
الان میاد برای بار دوهزارم میگه اسب و مرغ😂
Scuderia Ferrari
۱۵ دی ۱۴۰۳آقا مازیار
من تا امروز میگفتم خدا صبرتون بده ولی اگه روی روحیه و شادابی شما تاثیر گذاشته پس خدا خیرش بده 😅😅
Nismo
GT-R افسانه ای تو قلب همه ماشین بازها جا داره و هنوزم رقیب میطلبه و نشون داده یک جنگجوی خستگی ناپذیره ولی شما فکر نمیکنی این مقایسه درست نیست از هر جهت ؟؟
سوشیانت
۱۵ دی ۱۴۰۳راستی مازی گفتی تاپ اسپید یاد کوروت افتادم که یه لینک فرستادم تاپ اسپید مدل معمولی و مدل پیست محور رو نوشته بود که تو داشتی تاپ اسپید بینشون رو حساب میکردی🤦♂️😂 این حرکت واقعا باید تو گینس ثبت بشه
NAVID@@98
۱۵ دی ۱۴۰۳نیسمو تو هم اینو بزن به بدن ک…. …. .ه
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m5-vs-nissan-gt-r-tuning-drag/
رنده شدن جی تی ار نیسمو توسط بی ام و M5 اونم با ۵ سرنشین برتری ۸ سیلندر و تکنولوژی مهندسی برتر و …
مقایسه باید اینطور باشه آخه کدوم ک… ها تک دیف رو با دودیف مقایسه میکنند مقایسه یعنی اسب بخار متناسب با این حال حتی تازه با آوانس وزنی و اسبی به اون ولی بازم نتیجه شگفت آور
اون روز وقت داشتم به حسابا رسیدم الان ولی الان طبق معمول بعلت ذیق وقت به همین بسنده میکنیم
سوشیانت
۱۵ دی ۱۴۰۳اسکودریا و کار لاور واقعا تیم خوبی تو تعصب و بی منطقی میشن
Nismo
۱۵ دی ۱۴۰۳scuderia ferrari: آره درسته داداش کلا مقایسه این ماشین با بقیه ماشینا درست نیست
پیچ چرخ این ماشین می ارزه به کل شرکت فراری
20 ساله داره مدلهای مختلف فراری رو رنده میکنه
اگه از رده خارجش نمیکردن فراری تا آخر عمرش روی خوش نمیدی
البته از این به بعد هم با وجود کوروت روی خوش نمیبینه
شورلت با کوروت و فورد با GT و نیسان با GTR نشون دادن که فراری عددی نیست
یه گرون فروش که فقط برندینگ خوبی داره
به قول اون یارو مدیر عامل فورد: میگفت هزینه دستمال توالتی که ما میکنیم اندازه کل بودجه شرکت فراریه
NAVID@@98
۱۵ دی ۱۴۰۳درستش فقط اینه که من میگم کلا مقایسه این بی ام ام۵ و شورلت کوروت با دیگر ماشینا درست نیست
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m5-vs-nissan-gt-r-tuning-drag/
پیچ چرخ این ماشینا می ارزه به کل شرکت نیسان
20 110 ساله دارن مدلهای مختلف رو رنده میکنن
اگه آوانس نمیدادند نیسان تا آخر عمرش که الانه روی خوش نمیدید که الانم ندیده
البته از این به بعد هم با وجود بی ام و ام ۵ و شورلت کوروت ۸ سیلندر روی خوش نمیبینه چون موتور یعنی ۸ به بالا
شورلت با کوروت و فورد با GT و بی ام و با M5 نشون دادن که نیسان عددی نیست
یه لگن فروش که فقط برندینگ بدی داره و الان به .. دادن شرکت رو ورشکسته شده
به قول اون یارو مدیر عامل فورد: میگفت هزینه دستمال توالتی که ما میکنیم اندازه کل شرکت نیسانه
مازیار
۱۵ دی ۱۴۰۳خوب واسه اینه که گندکاری زیاد دارن مصرف دستمال توالتشون بالاست دیگه😂😂😂
سوشیفان اون میانگین تاپ اسپید که دست گرفته بودمت یعنی تا الان متوجه نشده بودی؟😂😂😂 خدایا اینو چطوری گردن میگیری آخه؟
بهرحال واسه امشب دیگه اون بسه البته خودم دوست دارم ادامه بدم اما مردمو که میشناسی با فن ۱۵ ساله پاره آجر بحث میکنه و این حرفها
بازم کار داشتم میدونم چطوری بیارمت بالا😁
Nismo
۱۵ دی ۱۴۰۳ایمان فیک چی یا همون Navid 98 قلابی
داداش بذار خیالت رو راحت کنم من کلا پیامهات رو نمیخونم یعنی واقعیتش اصلا اهمیت نمیدم که بخونم
واسه همین بهت پیشنهاد میکنم زیاد خودتو خسته نکنی
NAVID@@98
۱۵ دی ۱۴۰۳نیسمو کامنتای منو نمیخونی وای عجب جکی گفتی؟!
پس اون اسکی و کپی پیست های از کامنتای منو کی گفته ؟!!!!!!
ای …. .. … کسی که دروغگو عه 😂
اشکال نداره واقعیتو قبول کن فشار نخور
حد اخوب من هر عوضی که هستم صداقت رو دارم روراستم ولی میبینم برا بعضیا باس گفت اف بر شما
Nismo
۱۵ دی ۱۴۰۳…… ات ایمان جان
سوشیانت
۱۶ دی ۱۴۰۳وای مازیفان جان تو اون لینک کلا دو تا تاپ اسپید برای دو مدل خودرو اعلام کرده بود میانگین رو از کجا آوردی🤦♂️😂 یه پیشنهاد برات دارم بهتره یه بحثی رو بوجود نیارر که آخرش فرار کنی
Taha Ayoobi
۱۵ دی ۱۴۰۳خیلی وقته کادیلاک بی ام و رو زده کنار
مازیار
۱۵ دی ۱۴۰۳نظر شخصی شماست یا بجز این مقایسه موارد دیگهای سراغ داری نشون بدی؟
چون وقتی میگی خیلی وقته قاعدتا باید مدارک زیادی ازش باشه
Taha Ayoobi
۱۶ دی ۱۴۰۳هم نظر منه هم واقعیت
https://www.pedal.ir/bmw/%d8%ac%d8%af%d8%a7%d9%84-%d8%a8%e2%80%8c%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d9%88-%d8%b3%d8%b1%db%8c-3-%da%a9%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%84%d8%a7%da%a9-ats/
اینم یکی از برسی های خوب و قدیمی
مازیار
۱۶ دی ۱۴۰۳هشت سال به عقب رفتی؟
واقعا خسته نباشی
اگه سی سال به عقب بری (نه تو پدال تو کل نشریات) شاید یه مورد دیگه پیدا کنی
طاها جان بهترین بودن M3 و M5 تو کلاس خودشون اونقدر طبیعی و تکراریه که یه عادت شده. البته وحی منزل نیست و همینطور که دیدی استثنائاتی هم میشه پیدا کرد
Taha Ayoobi
۱۶ دی ۱۴۰۳من گفتم خیلی وقته کادیلاک بیام و رو زده کنار، لینک قدیمی هم فرستادن که ببینی از قدیمه.
بی ام و هم اون موقع بهترین این کلاس بود که رقیب درست و حسابی نداشت
718
۱۵ دی ۱۴۰۳سنگ محک این کلاس بیمره . هم در شتاب هم ترمزگیری واقعا عالیه
Taha Ayoobi
۱۵ دی ۱۴۰۳خیلی وقته بی ام و عقب تر از کادیلاکه
یوسفی
۱۵ دی ۱۴۰۳عشق است ❤️ کادیلاک
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۵ دی ۱۴۰۳اگر من ct4 بلک وینگ داشتم اولین کار تغییر انجین به یه ls7. خواهد بود
Taha Ayoobi
۱۵ دی ۱۴۰۳چرا
amirboss
۱۵ دی ۱۴۰۳درسته این مقایسه خیلی ناشیانه و ناقص بود اما خوشبختانه برنده این مقایسه خیلی استادانه و بدور از تعصب انتخاب شده.
برخلاف نظر یه عده که برتری یه خودرو رو فقط در قدرت و شتاب بالاتر میبینن.
718
۱۵ دی ۱۴۰۳در سگمنت سدان پرفورمنس معیارهای شما چیه ؟
amirboss
۱۵ دی ۱۴۰۳نمیدونم چی گفتم که دوستان تا این حد زحمت دیسلایک رو کشیدن!
در پاسخ به سوال شما ۷۱۸عزیز از نظر من و در سگمنت سدان پرفورمنس چیزی که اول از همه جلب توجه میکنه راحتی و استفاده هرچه راحت تر از این سگمنت هست چون واقعا با یه سدان خانوادگی سروکار داریم نه یه خودرو اسپرت پرسروصدا.
بلک وینگ واقعا یه سدان واقعی بدور از هرگونه هیجان مصنوعی و المانهای پرزرق و برق الکی هست.
718
۱۵ دی ۱۴۰۳مجلات مختلف نظرات مختلف دارند
موتورترند دقیقا همین مقایسه رو بین ct4 بلک وینگ و بی ام و m3 کامپتیشن انجام داده بود و بیمر رو برنده رقابت دونسته بود. منطقی هم هست. دهه هاست هرجا صحبت از سدان پرفورمنس میشه اولین چیزی که به ذهن میاد سوپرسدان های بیمره. یادمون نمیره که به قول موتورترند سال ۱۹۸۶ این خود بیمر بود که با m3 خودش این سگمنت رو ایجاد کرد
https://www.pedal.ir/cadillac/2022-bmw-m3-competition-vs-cadillac-ct4-v-blackwing-comparison-test-review/#مقام_اول_بامو_m3_کامپتیشن
سوشیانت
۱۵ دی ۱۴۰۳با اومدن ct5 v بلک وینگ بی ام و باید برای دوم شدن در سدان های پرفورمنس تلاش کنه
Taha Ayoobi
۱۶ دی ۱۴۰۳بیمر سنگ محک این کلاس (بود) چون وقتی این سگمت رو ایجاد کرد فقط خودش رقیب خودش بود و رقیب جدی ای نداشت.
داستان همون اول شدن از بین یک نفره😂
بیمر تا زمانی سنگ محکه که آمریکایی ها ورود نکنن.
الان دیگه موسسه محکه
Siyavash
۱۵ دی ۱۴۰۳آقا این دیگه چه مقایسه ای هست آدم نمیتونه بینشون یکی انتخاب کنه…عاشق هر سه تاشون عشق هستن…💔💔❤️🔥❤️🔥
Siyavash
۱۵ دی ۱۴۰۳سه تفنگدار زیباه.
Galant.VR4(JDM)
۱۵ دی ۱۴۰۳با اینکه جولیا خانم و m3 خیلی خوشگل و خوبن اما سلیقهای و منطقی انتخاب من کادیلاکه🇺🇲
Galant.VR4(JDM)
۱۶ دی ۱۴۰۳چرا ریپلای زدم🤦🏻
Taha Ayoobi
۱۶ دی ۱۴۰۳بعضی وقتا اشتباه میشه، خیلی بده.
BlackWing
۱۵ دی ۱۴۰۳تو این سگمنت چون هشت سیلندرها حضور ندارن انتخابم بیامو هستش ، حداقل بین اینا بهترین ۶ سیلندر رو میسازه !
موتور CT4 بلک وینگ در حقیقت نسخه تیون شده همون ۳.۶ لیتری ATS-V نسل قبل هستش که یه مقدار خروجی بیشتری داره ، هیچ تغییر دیگه ای نداشته
من تو کابین بلک وینگ نشستم ، ماشین ارزندهاییه اما یک سطح از بیامو پایین تره
عارف رضائیان
۱۵ دی ۱۴۰۳نیسموی عزیز در جواب رنده شدن فراری توسط نیسان جی تی ار قشنگ مشخصه که با تقلب برده آخه چطور ممکنه که قدرت گشتاور فراری بیشتره وزنش هم کمتره بعد نیسان با قدرت و گشتاور کمتر ووزن بیشتر ببره مطمئنم از نیترو استفاده کرده وگرنه منطقی نیست که بخواد حرفی برا گفتن دربرابر ماشین قویتر وسبکتر داشته باشه
Nismo
۱۶ دی ۱۴۰۳به قدرت و گشتاور بیشتر نیست که به تواناییه
وگرنه الان آمریکایی 700 اسبیش هم تو آسفالت از یه هاچبک 300 اسبی میخوره
سوشیانت
۱۶ دی ۱۴۰۳درگ تو آسفالت به درد چند تا یوتیوبر میخوره درگ اصولی تو پیست درگ انجام میشه
حسن
۱۵ دی ۱۴۰۳کادیلاک و دیگر هیچ
اصلا فلسفه ی کادیلاک راحتیه
هیچ فرقی براش نداره تو چه زمینه ای
برای یک کابوی همه جا تگزاسه
حسن
۱۵ دی ۱۴۰۳اینجا 1300 کیلومتر رانندگی کردن بعد رفتن تو پیست قطعا چند روز را صرف تست همه جانبه کردن این را نمیشه با چرندیات تاپ گیر مقایسه کرد
هیچ تناقضی هم با واقعیت و نظرات دوستان وجود نداره و همینا گفته که شما میگید
گفته شتاب بقیه بهتره کابین کدی ضعیفتره اما جامع و کامل بخوایم نتیجه گیری کنیم کادیلاک را انتخاب میکنیم هیچ تست مشابهی تا حالا نبوده بقیه فقط نهایت یه ساعت نشستن تو خودروها و یه شتاب را تست کردن
مازیار
۱۵ دی ۱۴۰۳بهرحال وقتی بعد سالها یه تست موافق پیدا بشه بایدم قدرشو دونست
اینو نمیشه با چرندیات تاپ گیر مقایسه کرد
هیچ تناقضی با واقعیت نداره
هیچ تست مشابهی تا حالا نبوده
و این آخری از همه بهتر بود:
بقیه فقط نهایت یه ساعت نشستن تو خودروها و یه شتاب را تست کردن😂
خیلی خوبی حسن
فقط نشه حکایت گفتی باور کردم تکرار کردی فکر کردم قسم خوردی شک کردم
گاهی اصرار بیش از حد نتیجه عکس میده
Saeed Jame
۱۵ دی ۱۴۰۳برنده این رقابت تعیین کننده سلیقه و علاقه شخص خریدار نیست من همشونو دوست دارم ولی علاقه خودم بی ام و لطفا نه المانی فنا نه یانکی های سینه چاک باهم دعوا نکنید