نسل جدید کادیلاک XT5 با قیمت پایهٔ ۴۹ هزار دلار در چین تولید و عرضه خواهد شد. احتمال عرضهٔ این خودرو در بازار آمریکای شمالی هم وجود دارد.
نسل اول کادیلاک XT5 در نوامبر ۲۰۱۵ معرفی شد و به یکی از پرفروشترین محصولات این برند لوکس در سطح جهان تبدیل شد. حال حدود هشت سال بعد، نسل دوم و کاملاً جدید XT5 از طریق جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک در چین رونمایی شده است. این خودرو روی پلتفرم C1-2 جنرال موتورز ساخته شده که در اصل دومین نسخه از همان پلتفرم C1 نسل قبلی محسوب میشود. بااینحال، XT5 جدید ظاهری جدید با ابعاد بزرگتر و تناسبات متفاوت دارد و از جدیدترین نسخهٔ زبان طراحی کادیلاک بهره میبرد.
طول نسل جدید کراساوور کامپکت کادیلاک با ۷۵ میلیمتر افزایش به ۴,۸۸۷ میلیمتر و عرض آن با ۵۳ میلیمتر رشد به ۱,۹۵۵ میلیمتر رسیده است. XT5 همچنین حالا از طراحی جسورانهتری بهرهمند شده و فرمی عمودیتر و جعبهای شکل پیدا کرده است. در جلو دیلایتهای باریکی را میبینیم که بالای جلوپنجره جای گرفته و توسط یکتریم نقرهای به هم متصل شدهاند. کمی پایینتر، چراغهای عمودی آشنای کادیلاک جلبتوجه میکنند درحالیکه جلوپنجره کمی نسبت به نسل قبلی کوچکتر شده است. در قسمت جانبی، شاهد طراحی سادهتری هستیم که درعینحال نمای شیکتری را ایجاد کرده و خطوط جدیدی را بالای دهانهٔ گلگیرها نشان میدهد. طراحی عقب خودرو اما تا حد زیادی مشابه نسل قبلی به نظر میرسد.
کابین نسل جدید XT5 هم کاملاً از نو طراحی شده و با بهرهمندی از جدیدترین ویژگیهای طراحی و تکنولوژیک کادیلاک، حالا فضایی کاملاً شبیه جدیدترین محصولات این برند پیدا کرده است. ویژگی برجسته در اینجا، صفحهنمایش منحنی ۳۳ اینچی 9K است که مشابه آن را اولین بار در کراساوور الکتریکی لیریک دیدیم. علاوه بر این، در داخل XT5 جدید عایقهای سروصدا بیشتر شده و گزینههای سفارشیسازی نسبت به قبل افزایش یافته تا خریداران امکان انتخاب بیشتری از بین متریال درجهیک و ترکیب رنگهای متعدد داشته باشند. همچنین برای اولین بار، سیستم صوتی AKG هم برای این کراساوور در نظر گرفته شده است.
نسل جدید XT5 در چین با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه میشود که ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ منتقل میشود. این کراساوور جدید آمریکایی در کارخانهٔ جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز در شانگهای تولید میشود و هماکنون در چین قابل خریداری است. قیمت XT5 جدید در این کشور از ۳۵۲,۷۰۰ یوآن معادل ۴۹,۱۰۰ دلار آغاز شده و در گرانترین نسخه به ۴۵۲,۷۰۰ یوآن معادل ۶۳,۱۰۰ دلار میرسد.
جنرال موتورز ابتدا نسل دوم کادیلاک XT5 را فقط برای بازار چین در نظر گرفته بود و قصد داشت این کراساوور را در بازار آمریکای شمالی با مدلهای الکتریکی جایگزین کند اما ازآنجاییکه تقاضا برای خودروهای الکتریکی کاهش پیدا کرده، این شرکت در حال بررسی احتمال عرضهٔ XT5 جدید در ایالاتمتحده است. بااینحال، هنوز در این رابطه چیزی اعلام نشده است.
(Ali(chevynova
۲۳ مرداد ۱۴۰۳وقتشه چینی ها طعم اصالت ۱۹۰۲ رو لمس کنن
ماشالاه کادیلاک
ماشالاه اصالت
ماشالاه ۱۰۰ در ۱۰۰ امریکایی
amir
۲۳ مرداد ۱۴۰۳دمت گرم یه هفته نخندیده بودم الان شد یه هشته
الان وقتشه بگیم سایکیلاک!!!
net
۲۳ مرداد ۱۴۰۳چینی شده
amir
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ارزش پدال خیلی بالاتر از اونه که ت رول هایی مثل ایشون با زمین یکیش کنن
car lover
۲۳ مرداد ۱۴۰۳جنرال موتورز همون شرکتی که سایک و وولینگ و بااوجون سهامشو خریدن و هیچ اختیاری از خودش نداره؟
به مرسدس میگفتی چینی؟
علی
۲۴ مرداد ۱۴۰۳آرم کادیلاک رو برداری. با چانگان cs35 مو نمی زنه کپی چانگان هست
حالا هی ماشاالله و ایشالا کن
مزدا
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ما هم باید ماشین های درجه دو سه چینی سوار بشیم
froG-driVer
۲۳ مرداد ۱۴۰۳خوشا آن دو لیتری ساخت چین که تو باشی.
ای خدا مردیم از خوشی،خوشیم بس مردیم…
Taha Ayoobi
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ای جانم به این زبان طراحی کادیلاک.
عاشق طراحی های کادیلاکم.
کیفیت نمایشگرو.
هیروهیتو
۲۳ مرداد ۱۴۰۳قیافش رو دیدم یاد چانگان افتادم ولی خوبه
BlackWing
۲۳ مرداد ۱۴۰۳طراحی داخلی محصولات کادیلاک همه یک دست و مدرن شدن و برخلاف نسلهای قبل که با سیستم CUE از مشکلات زیادی رنج میبردن ، خیلی شیک و قابل استفاده تر شدن. خوبیش اینه مرکز کنسول موس و ناو استفاده کردن
Taha Ayoobi
۲۳ مرداد ۱۴۰۳اون سیستمی که گفتی چیه؟
car lover
۲۳ مرداد ۱۴۰۳با اجازه جناب بلک وینگ، CUE مخفف Cadillac user experience هست که نرم افزار اختصاصی کادیلاک برای سیستم اطلاعات سرگرمی هست که راهبری، اتصال گوشی، تنظیمات مدیا و ماشین و به زبان خودمون همون مانیتورش هست. توی نسل قبلیش (طبق گزارش بعضی کاربران) گاهی اوقات با مشکل کندی، عدم اتصال، و خطا مواجه میشد که البته با یا بروزرسانی نرم افزاری مشکل حل شد
Taha Ayoobi
۲۳ مرداد ۱۴۰۳چه جالب نمیدونستم برا خودش اختصاصی داره.
دستت درد نکنه.
BlackWing
۲۳ مرداد ۱۴۰۳کاملاً درسته
خیلی از منتقدها هم با این سیستم مشکل داشتن و سیستم سرگرمی و تاچ اسکرین لکسوس و محصولات بی ام و ( سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ اینطوری ها ) رو کاملاً ترجیح میدادن ، طبق گفته خودشون این سیستم باگ زیاد داشت و کار کردن با CUE سخت بود
علی
۲۴ مرداد ۱۴۰۳کادیلاک لایق نام و تاریخچه خودش هست
دهه ۱۹۳۰ کل خیابان های تهران. بنز و کادیلاک بودن
علیرضا قلی زاد
۲۴ مرداد ۱۴۰۳مشابه این ماشین(البته نسخه قبلی)تو ایران هست با برند MG مدل Gs که خود سایک مالکش هست و قوای فنی و توربو تعلیق مشابه در هردو استفاده شده
اما تو کادیلاک کیفیت متریال اتاق و لوکس بودن خیلی بهش توجه شده البته با قیمت خیلی بالاتر هم فروخته میشه چون به هر حال برند کادیلاک روش خورده میشه
حقیقت گو
۲۴ مرداد ۱۴۰۳درطول سال تمام کشورهای مدعی ساخت خودرو انواع و اقسام خودرو رو تولید و به نمایش میزارن آمریکا فقط با یکدستگاه کادیلاک همه تولید کنندگان خودروی جهان رو پنجر میکنه بابا ایول به صنعت غول بزرگ آمریکا