این روزها در پایان دوران سدانهای پرفورمنس بنزینی خالص قرار داریم زیرا نسل آیندهٔ همهٔ این خودروها یا هیبریدی و یا الکتریکی خواهند شد. به همین دلیل، در اینجا سه نمونه از بهترین سوپرسدانهای بازار را گرد هم جمع کردهایم تا در این دوران پایانی و پیش از آنکه همهچیز الکتریکی شود تا جای ممکن از آنها لذت ببریم. این خودروها کادیلاک CT5-V بلکوینگ، مرسدس AMG GT63 S و بامو M5 CS هستند که بهترین سدانهای پرفورمنس حال حاضر بازار محسوب میشوند. پس بیایید بدون معطلی سراغ نبرد هیجانانگیز آنها برویم. نبردی که در آینده هیچگاه تکرار نخواهد شد.
بامو M5 CS
M5 CS قبلاً ما را ناامید کرد زیرا بامو نتوانسته بود آن را به لاستیکهای مناسبی مجهز کند و واقعاً ناراحت شدیم که چنین سدان فوقالعادهای نتوانست بهترین عملکرد خود را نشان دهد. حال اما با خوشحالی فراوان این خبر را میدهیم که درنهایت بامو برای آزمایش ما لاستیکهای مطلوب پیرلی P Zero کورسا را تهیه کرده و با این لاستیکها تفاوت عملکرد خودرو برای یک رانندهٔ حرفهای کاملاً قابللمس است. حالا خودرو دیگر چموش و شلخته احساس نمیشود و برای حفظ تسلط خود در جاده تلاش نمیکند. همچنین قدرت هیولایی و واکنشهای تیز CS نیز حالا با چسبندگی و پایداری آن روی آسفالت برابر است و نگرانیهای قبلی به خاطر غلبهٔ خودرو بر لاستیکها در لحظات حساس را برطرف کرده است.
اما عجیب اینکه این بهبودهای احساسی خود را در واقعیت نشان نمیدهند زیرا M5 CS با این لاستیکهای چسبنده در تمام آزمایشهای پرفورمنس مثل شتاب و ۴۰۰ متر نسبت به نمونهٔ قبلی که با لاستیکهای میشلن آزمایش کردیم کندتر عمل کرد؛ اما به اعداد توجه نکنید زیرا چیزی که بسیار اهمیت دارد اعتماد راننده به خودرو است و به همین دلیل این لاستیکهای جدید انتخاب یک رانندهٔ حرفهای خواهند بود؛ اما لاستیکها که بگذریم، M5 CS ایراداتی هم دارد. هیچکدام از ما در صندلیهای جلوی این ماشین احساس راحتی نداشتیم و غربیلک فرمان قطور آن نیز برایمان خستهکننده بود تا جایی که یکی از آزمایشکنندگان جدید تیم ما بنام «رجی» گفت پس از چند بار آزمایش خودرو با این فرمان دستانم خیلی خسته شد.
علاوه بر این، از واکنش پدال ترمز M5 هم ناراضی بودیم زیرا در ابتدای فشردن کمی سبک است اما با فشار بیشتر بهیکباره خیلی سفت میشود. البته وقتی به این پدال عادت کنید خیلی خوب خواهد بود ولی ما پدالی را دوست داریم که از ابتدا تا انتها سفت باشد؛ و درنهایت همانطور که قبلاً بارها گفتهایم، پیچیدگی بسیار زیاد و تنظیمات بیشمار حالت عملکرد و رانندگی خودرو نیز بسیار آزاردهنده است. حضور کادیلاک و مرسدس در این رقابت نشان داد که چگونه میتوان این سیستم را بدون قربانی کردن قابلیت سفارشیسازی، ساده طراحی کرد. با همهٔ اینها، ما درمجموع دریافتیم که M5 CS در مسیرهای کوهستانی خودروی بسیار جذابی است. شتاب وحشیانه، چسبندگی بیوقفه روی آسفالت و چابکی عالی این ماشین ما را بشدت تحت تأثیر قرار داد.
کادیلاک CT5-V بلکوینگ
من و یکی دیگر از آزمایشکنندگان بنام «اِد» قبلاً با CT5-V رانندگی کردیم و بسیار لذت بردیم. از آن زمان تاکنون هیچچیز در این سدان پرفورمنس آمریکایی تغییر نکرده بهجز اینکه کادیلاک گیربکس دستی دوستداشتنی بلکوینگ را با یک نمونهٔ ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متمدنتر جایگزین کرده است. ما بلکوینگ را به دوست جدیدمان رجی معرفی کردیم تا با آن رانندگی کند اما درحالیکه او از متانت و تواناییهای ماشین لذت برد، با برنامهریزی گیربکس اتوماتیک نمیتوانست بهراحتی کنار بیاید. کادیلاک اخیراً یک الگوریتم تعویض دندهٔ پرفورمنس را برای این خودرو معرفی است که تلاش میکند قصد راننده را تشخیص داده و بهترین کالیبراسیون گیربکس را ارائه کند.
درحالیکه من و اد هیچ مشکلی با این گیربکس نداشتیم، برنامهریزی آن با سبک رانندگی رجی همخوانی نداست و او را بسیار ناامید کرد. غیر از این مورد، تنها قسمت دیگر بلکوینگ که نتوانست تحسین ما را برانگیزد تحویل حداکثر قدرت پیشرانه بود. این مشکل به طراحی پوشراد و سوپرشارژ موتور بازمیگردد. در شرایط عادی، قدرت خودرو مستکننده است اما در کنار خودروهایی با قدرت حداکثری فوقالعاده بالا که به نظر میرسد هرگز پایانی ندارد، بلکوینگ با وجود برخورداری از بیشترین قدرت در بین سه خودرو، هرگز بهاندازهٔ M5 CS و GT63 S قدرتمند احساس نمیشد. این موضوع بهوضوح خود را در نتایج آزمایشهای پرفورمنس نشان داده است هرچند که بدون شک بخشی از دلیل پرفورمنس ضعیفتر کادیلاک به خاطر انتقال قدرت محرک عقب آن هم هست.
کادیلاک برای ارائهٔ شخصیتی پویا در CT5-V بلکوینگ، تصمیم به عدم انتقال نیرو به چرخهای جلو گرفته و از مزیت بهبود پرفورمنس چشمپوشی کرده است. باید اعتراف کنیم که بلکوینگ بهترین سدان محرک عقب تاریخ محسوب میشود. توانایی فوقالعادهٔ این ماشین در انتقال مؤثر چنین قدرت طاقتفرسایی به تنها دو چرخ، ذهن انسان را مغشوش میکند. راننده هنگام خروج از پیچها میتواند به هراندازهای که دوست دارد با پدال گاز تهاجمی رفتار کند و خودرو هم میتواند تقریباً تمام قدرت خود را صرف افزایش شتاب کند. توانایی بلکوینگ در کاهش سرعت نیز به همان اندازه قابلتوجه است و همه موافق بودیم که قدرت توقف و بازخورد ترمزهای این ماشین یک سر و گردن از دو خودروی دیگر بهتر است.
حتی رجی که گیربکس کادیلاک را بسیار ناخوشایند میدانست گفت ترمزهای آن از نظرش بهترین هستند. علاوه بر این، همهٔ ما شیفتهٔ فرمان پذیری و هندلینگ این خودرو شدیم زیرا CT5-V بدون برهم زدن تعادل میتواند مشکلات جاده را جذب کند و با حرکات و واکنشهای خود به راننده اعتمادبهنفس میدهد. ما حتی صندلیهای کادیلاک را هم راحت دیدیم درحالیکه هنوز هم از حمایت جانبی کافی برخوردار هستند. ما باید به احترام کادیلاک کلاه از سر برداریم تا همچنان به ساخت سدانهای قدرتمند محرک عقب متعهد بماند. ما این شرکت را نهتنها به خاطر ایستادگی روی اصول بلکه به خاطر تلاش فراوان برای به حداکثر رساندن تواناییهای بلکوینگ تحسین میکنیم.
مرسدس AMG GT63 S
مثل دو خودروی دیگر، پشت فرمان این AMG هم قبلاً نشستهایم و به یاد دارم که آن زمان GT63 S را یک اپراتور حرفهای ولی با شخصیتی سرد و بیتفاوت احساس کردیم. حافظهام خیلی خوب یاری کرد زیرا این سوپرسدان آلمانی در طول سالهای گذشته هیچ تغییری در رفتارش ایجاد نکرده است. این احساس برای رجی هم وجود داشت زیرا گفت «این خودروی اسپرتی است اما عجیب است که من واقعاً نمیخواستم با آن سریع رانندگی کنم. این یک تانک واقعاً راحت است که قدرت فراوانی دارد و میتواند بهراحتی پیچها را پشت سر بگذارد ولی برای من بیشتر لوکس احساس میشود تا اسپرت».
نتایج آزمایشها پرفورمنس نشان میدهد که GT63 S تقریباً در همهٔ پارامترها بهاندازهٔ بامو سریع و توانمند است. این خودرویی واقعاً سریع با ترمزهای خیرهکننده و مهارتی لذتبخش در پیچها است اما هیچ ارتباط احساسی با راننده برقرار نمیکند. این واقعاً شرمآور است زیرا خودرویی با این توانایی نباید برای جذاب و لذتبخش بودن مشکلی داشته باشد. GT63 S اما نهتنها خودروی بیاحساسی است بلکه سرعت خود را هم پنهان میکند زیرا فاقد بازخوردی است که بتواند سرعت واقعی خود را نشان دهد. خوشبختانه ترمزهای خودرو عالی هستند هرچند که حس پدال آن را نمیتوان بهتر از بلکوینگ دانست.
کابین GT63 S هم که با چرم گران و دوختهای محکم تزئین شده واقعاً عالی است و هرچند رابط کاربری نمایشگر لمسی همچنان پرزحمت و بیش از حد لایهلایه است اما ردیف دکمههای میانبر روی کنسول مرکزی این مشکل را حل میکنند. البته ایکاش این دکمهها و همینطور کنترلهای روی غربیلک فرمان خازنی نبودند. مشکل داخلی دیگر این ماشین دید ضعیف شیشهٔ عقب آن است. درب صندوق هاچبکی بزرگ GT63 مطمئناً برای بارگیری مناسب است اما تقویتهای لازم برای این درب، شیشه را کوچک کرده است. البته اگر بال ثابت عقب که شیشه را به دو قسمت تقسیم و دید را بیشتر کاهش میدهد نبود این مشکل را میشد جزئی دانست. بهطورکلی، هرچند مشکلات GT63 کم هستند اما همین ایرادات اندک اشتیاق ما را نسبت به این مرسدس به میزان قابلتوجهی کم کردند خصوصاً با توجه به قیمت بسیار بالاتر آن نسبت به دو رقیب دیگر.
جمعبندی
پس از پایان آزمایش سه خودرو نوبت به نتیجهگیری رسید و برای این کار هر سه نفر به گفتگو پرداختیم. بین این سه ماشین، همهٔ ما بامو M5 CS را ترجیح دادیم. قدرتِ پرفورمنس، هندلینگ بینقص و شور و اشتیاق این ماشین قلب همهٔ ما را تسخیر کرد؛ بنابراین، متفقالقول به این نتیجه رسیدیم که M5 CS بهترین سدان اسپرت روی کره زمین است. در مورد دو خودروی دیگر اما کمی اختلافنظر وجود داشت. من و اد تحت تأثیر متانت و دقت بلکوینگ قرار گرفتیم، خصوصاً با توجه به انتقال قدرت محرک عقب آن، ولی رجی همچنان از گیربکس کادیلاک ناراضی بود و آن را در رتبهٔ سوم قرار میداد. در مورد GT63 S هم همینطور بود و درحالیکه رجی رفتار مرسدس را بهاندازهٔ کافی جذاب میدانست، من و اد همچنان بر بیاحساس بودن آن پافشاری میکردیم.
مقام سوم: مرسدس AMG GT63 S
نقاط قوت: سرعت دیوانهوار، کابین باورنکردنی، کمترین تظاهر و خودنمایی
نقاط ضعف: فقدان شخصیت جذاب، پدال ترمز نرم، دکمههای لمسی خازنی
چکیده: این خودرویی دیوانهوار توانمند است ولی هنوز نمیتواند ارتباط احساسی خوبی با راننده برقرار کند
مقام دوم: کادیلاک CT5-V بلکوینگ
نقاط قوت: ترمزهای عالی، راحتترین صندلیها، استفادهٔ مؤثر از قدرت
نقاط ضعف: کندترین خودرو با وجود بیشترین قدرت، الگوریتم نامطلوب تعویض دنده، بهاندازهای که سریع است احساس نمیشود
چکیده: این بهترین سدان پرفورمنس محرک عقبی است که تاکنون ساخته شده است
مقام اول: بامو M5 CS
نقاط قوت: فوقالعاده سریع، چسبندگی بیپایان، چابکی شوکه کننده
نقاط ضعف: صندلیهای ناراحت، دکمههای فراوان برای تنظیمات پرفورمنس، غربیلک فرمان قطور
چکیده: در بامو حالا حروف CS به معنای چیزی است که قبلاً فقط حرف M نشان میداد و M5 CS در بخش پرفورمنس بهترین است
مشخصات فنی
بامو M5 CS | کادیلاک CT5-V | AMG GT63 S | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | سوپرشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۶۳۵ اسب بخار | ۶۶۸ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۹۵ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
ردلاین | ۷,۰۰۰ rpm | ۶,۵۰۰ rpm | ۷,۰۰۰ rpm |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب | چهارچرخ |
نسبت وزن به قدرت | ۲.۹ کیلو/اسب بخار | ۲.۹ کیلو/اسب بخار | ۳.۳ کیلو/اسب بخار |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۸۲ میلیمتر | ۲,۹۴۶ میلیمتر | ۲,۹۵۱ میلیمتر |
طول | ۴,۹۸۸ میلیمتر | ۴,۹۵۰ میلیمتر | ۵,۰۶۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۰۲ میلیمتر | ۱,۸۸۲ میلیمتر | ۱,۹۵۳ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۶۸ میلیمتر | ۱,۴۳۵ میلیمتر | ۱,۴۴۸ میلیمتر |
دایرهٔ چرخش | ۱۲.۶ متر | ۱۳.۰ متر | ۱۲.۶ متر |
وزن خالص | ۱۸۶۱ کیلوگرم | ۱۹۲۹ کیلوگرم | ۲۱۰۳ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۶ به ۴۴ جلو/عقب | ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب | ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب |
حجم صندوق بار | ۳۹۶ لیتر | ۳۳۷ لیتر | ۳۶۸ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۵ نفر | ۴ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹ ثانیه | ۳.۷ ثانیه | ۲.۹ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۶.۷ ثانیه | ۷.۶ ثانیه | ۷.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۹ ثانیه | ۱۱.۶ ثانیه | ۱۱.۱ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۰.۸ متر | ۳۰.۵ متر | ۳۱.۴ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۷ جی | ۱.۰۱ جی | ۱.۰۵ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۳.۳ ثانیه | ۲۳.۸ ثانیه | ۲۳.۳ ثانیه |
ظرفیت باک | ۷۶ لیتر | ۶۶ لیتر | ۶۶ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۱۴۳,۹۹۵ دلار | ۹۰,۳۹۰ دلار | ۱۶۳,۹۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۴۸,۹۹۵ دلار | ۱۱۰,۶۳۵ دلار | ۱۹۹,۹۱۰ دلار |
Radmehr
۱۳ مرداد ۱۴۰۱RS6 کوووووو؟
عاشق خودروهای درون سوز
۱۳ مرداد ۱۴۰۱دقیقا دوست عزیز بنده هم بشدت دنبال یونی کی افسانه ای گشتم نبود
حق گوی باطل
۱۳ مرداد ۱۴۰۱سید منظورت چانگان یونی کی هست؟😂
اون که کراس اوره
Reza Waffen SS
۱۴ مرداد ۱۴۰۱فقط نقاط ضعف مرسدس ، مسخره نیست ؟؟؟
امیرمحمد
۱۵ مرداد ۱۴۰۱خسته نشدین از این که حمایت الکی میکنید ؟ من فن بی ام و هستم و به نظرم نمیشه دوست داشتنی بودن جی کلاس رو انکار کرد و به نظرم همین برای m5 cs صدق میکنه به هیچ عنوان نمیشه تو این کلاس رقیبی براش دید
BMW
۱۴ مرداد ۱۴۰۱Rs6 مهم نیست چون تابلو میبازه بجاش rs7 و پانامرا باید می بودن مخصوصا پانامرا که از لحاظ قدرت تو کلاس ایناست.
Mohammad
۱۳ مرداد ۱۴۰۱سه تفنگدار🤠
ارش
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ام و مرسدس کادیلاک پورشه جاگوار آئودی و مزراتی واقعا سوپر سدانهایی هستن که نهایت تکنولوژی ممکن رو در یک سدان نمایش میدن انتخاب دیگه به سلیقه و سبک طراحی ماشین بر میگرده
chevo
۱۳ مرداد ۱۴۰۱با توجه به قیمت و مشخصات انتخاب من کادیلاک هست
R@min
۱۳ مرداد ۱۴۰۱قبلا که جزئیات بلک وینگ رو باز کرده بودم گفتم که تمام تلاش تیم مهندسی برداشتن بار پرفورمنس از رو موتور و انتقالش به گیربکس و تعلیق بود. گیربکس اتوماتیک که نمونه هایدرا ماتیک 10L90 که ساخته مشترک فورد و جی ام هست براساس پرفورمنس بر روی پیکاپ ها و suv ها توسعه داده شده و ضرایب گیربکس طولانی تر هستن که این موضوع مشکل اصلی موتورهای پوشراد یعنی افت گشتاور رو بیشتر نشون میدن دقیقا مثله حرف کارشناس، اما نمونه دستی که مدل ترمک TR-6060 هست برای موتورهای پوشراد طراحی شده تا تنظیم مخصوص و کوتاه کردن ضرایب جلوی افت گشتاور تا جای ممکن بگیرن و تفاوت فاحش عملکرد بین این دو گیربکس شاید در رانندگی عادی به چشم نیاد اما در قیاس با رقبا و عملکرد تحت فشار مثله پیست خودشو نشون میده.
البته گیربکس استپ ترونیک بی ام و هم آش دهن سوزی نیست و تعویض های کندتری نسبت به مرسدس و نمونه دستی کادیلاک داره و باید بی ام و کلا یه گیربکس جدید برای محصولات بنزینی سفارش بده یا بسازه.
در کل هر سه ماشین نقاط ضعف و قوتی دارن، اما از لحاظ عملکرد بسیار نزدیک به هم هستن و اصلی ترین دلیل انتخاب سلیقه هست.
مازیار
۱۴ مرداد ۱۴۰۱رامین جان نه فقط سدان های پرفورمنس امروزه تو تمام سگمنت ها رقابت اونقدر فشرده و نزدیک هست که اغلب انتخاب ها ناگزیر به سلیقه محول میشه
Matin
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳میدونی ک گیربکس بی ام و همیشه بالاتر از بنز بوده ؟
ali(chevynova)
۱۳ مرداد ۱۴۰۱آفرین کادیلاک
GMA
۱۴ مرداد ۱۴۰۱چرا انقدر از خودروسازان غیر آمریکایی متنفری؟!
AMD
۱۴ مرداد ۱۴۰۱چون آمریکایی نیس 🙂
محمد هادی
۱۴ مرداد ۱۴۰۱مگه خودروی امریکایی چیه؟
Silent
۱۳ مرداد ۱۴۰۱وقتی تووی تایتل از کلید واژه “”بهترین سوپر سدان های جهان”” استفاده می شه محتوی بدون TESLA S PLAID تیتر دور از واقعیت هست!
سوپر سدان های درون سوز ICE درست هست.
Kf
۱۴ مرداد ۱۴۰۱گریه ندارع
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ مرداد ۱۴۰۱من نمیدونم چرا وقتی یه ماشین دف عقب رو با دو دف مقایسه میکنن انصاف رو رعایت نمیکنن.برای تست شتاب باید برن پیست درگ تا شرایط برای همه یکسان باشه.اونجاست که تایم کدیلاک به 10.8 و حتی پایینتر هم میرسه.نکته بعدی یکی از مهمترین پارامترها رو در نظر نگرفتن که اونم قیمت ماشینهاست که بسیار تایین کنندس.از همه مهمتر یه تایم هم داخل پیست میزدید تا بفهمید کت تنه کیه.نکته آخر گفتن کدیلاک بهترین سدان دف عقب تاریخ فکر نکنم نیازی به هوش بالا باشه فهمیدنش که کدیلاک میتونست دو دف هم عرضه کنه ماشین رو.راستی یادم رفت صدای اگزوز هم که فاصله بین کدیلاک با اون دوتا بیداد میکنه.
phonix
۱۳ مرداد ۱۴۰۱بی ام وه
دلیل : علاقه به علاوه هندلینگ خوب قیمت خوب در این رنج طراحی خشن و شخصیت دار طراحی داخلی خوب و مجموعا سیستم پیشران و گیربکس خوب مخصوصا با پکیج M
البته گرونه ولی خوب BMW هست پول برند هم باید این وسط حساب بشه نسبت به چیزی که خریدار میگیره واقعا از نظرم عالیه یه پکیج خوب از یه سدان
Mercedes
۱۴ مرداد ۱۴۰۱برو به تایم های نوبرینگ نگاه که تسلا هم است
محمد هادی
۱۴ مرداد ۱۴۰۱بی ام و حقیقتا به حدنهایی تعادل در تمام پارامترها در این سگمنت دست یافته
و این با وجود بازیگری مثل مرسدس بنز،واقعا شگفت انگیزه!!
انتخاب من حضرت جذذذابیت BMW
ارین صاحب جمعی
۱۳ مرداد ۱۴۰۱Bmw m5 csپادشاه این کلاسه دو آلمانی بی نظیر و یک امریکایی وحشی
علی
۱۳ مرداد ۱۴۰۱کادیلاک برتره چون هم قیمتش کمتر و هم استهلاکش . ولی بیشتر مقاله ترجمه شده تو پدال از اروپاییها ست و خوب اونا هم نمیتونن برتری آمریکا را ببینند!!
Porsche
۱۴ مرداد ۱۴۰۱مهندس سایت موتور ترند اروپایی نیست!
ارین صاحب جمعی
۱۳ مرداد ۱۴۰۱چقدر وقتی اون جملات اول رو خوندم گریم گرفت باید با اینا خداحافظی کنیم و به تسلای مدل اس اشغال که فاقد حتی یک رنگ درسته سلام کنیم
سوشیانت
۱۳ مرداد ۱۴۰۱کادیلاک رو انتخاب میکنم به دو دلیل اول اینکه بیشترین قدرت رو داره دوم اینکه حداکثر سرعتش ۳۲۱ کیلومتر در ساعته در حالی که حداکثر سرعت بنز ۳۱۵ و بی ام و ۳۰۵ شتاب کادیلاک هم ۳.۴ هست نه ۳.۷
Mamad
۱۴ مرداد ۱۴۰۱بیشترین قدرت رو داشته باشی ولی نتونی استفاده کنی به چه درد میخوره آخه مشکل محدودیت سرعت هم با یه ریمپ سی پی یو درست میشه و بحثی سر اون نیست
سوشیانت
۱۴ مرداد ۱۴۰۱نتونی استفاده کنی؟؟؟ یه جوری میگه نمیشه استفاده کرد انگار بنز و بی ام و با قدرت کمتر پرواز میکنن داداش ماشین ها رو فابریک مقایسه میکنن که فعلا کادیلاک هم تو قدرت هم تو حداکثر سرعت برتره
akrh78
۱۴ مرداد ۱۴۰۱اینکه با اون 6 و 16 کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتر کجا میخوای بری برام سواله. در حالیکه تو 99 درصد جاده های دنیا نزدیک این سرعت ها بشی یا باید ماشین رو بفروشی پول جریمه ای که میشی رو بدی یا تا زمان خودرو های پرنده میندازنت زندان
انگار کارت بازی هست که هر ماشینی شتاب و سرعتش بیشتر بود رو انتخاب میکردیم
سوشیانت
۱۴ مرداد ۱۴۰۱عزیزم اسم این ماشین ها سدان اسپرته پس اگه حداکثر سرعت مهم نیست پس چی مهمه؟؟؟ همیشه جایی رو پیدا میکنی که خلوت باشه و دوربین نباشه
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۴ مرداد ۱۴۰۱میدونی چی مهمه بچه جون؟
راحتی
شتاب
آپشن
هندلینگ
یک سدان بودن
نه تاپ اسپید
تاپ اسپید تقریبا تو هیچ کلاسی مهم نیست جز یه کلاس
اونم هایپرکار هایی که رو این تمرکز دارن
تو بقیه کلاسا چیزیه که فقط هست و بی استفاده است
اینجا هم چون آمریکا قویتر بوده شده نکته مثبت
مشکلی نیست
عمریکن فنی
سوشیانت
۱۴ مرداد ۱۴۰۱اتفاقا تاپ اسپید خیلی مهمه اسم ماشین ها سدان اسپرته فکر کنم شما راجب کلاس بندی های ماشین چیزی نمیدونی آقای متعصب
Absurd Hero
۱۴ مرداد ۱۴۰۱سوشیانت تو منو یاد دوران بچگی هام میندازی که تنها ملاکم برای مقایسه دو خودرو حداکثر سرعتشون بود
از اینکه تو فقط یه نوجوونی خوشحالم چون برای یه آدم بالغ که حداکثر سرعت مهم ترین ملاک برای مقایسه هست باید افسوس خورد
سوشیانت
۱۴ مرداد ۱۴۰۱برای کامنت تو هم باید افسوس خورد تو اول برو ببین ماشین اسپرت یعنی چی بعد کامنت بزار😂
Bmw
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳سوشیانت اینجا چه جوک هایی داشتی می گفتی که من ندیدم 😂😂😂😂
JDM lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۱CT5 V بلک وینگ انتخابمه
یه سدان سوپرشارژر وحشی دف عقب
مخصوصا نسخه دنده دستیش 😍
قیمتش هم به میزان قابل توجهی از اون دو کمتره
راستی هیکاش رقیب مستقیم m5 ، یعنی E63 s رو میاوردید بجای gt63s
GMA
۱۳ مرداد ۱۴۰۱بسیار منتظر مقایسه این سه شاهکار بودم،از هیچ کدوم نمیشه گذشت چون فوق العاده هستند،بی نهایت ممنون آقای دهقان عزیز
با خوندن این مطلب حسابی شارژ شدم،بهترین مطلب این هفته پدال بود برای من
aboalfazlchallenger
۱۳ مرداد ۱۴۰۱توانایی بلکوینگ در کاهش سرعت نیز به همان اندازه قابلتوجه است و همه موافق بودیم که قدرت توقف و بازخورد ترمزهای این ماشین یک سر و گردن از دو خودروی دیگر بهتر است.
این بهترین سدان پرفورمنس محرک عقبی است که تاکنون ساخته شده است
Afg
۱۳ مرداد ۱۴۰۱واقعا حیفه بین این سه تفنگدار یکی شو انتخاب کنی چون همشون خوبن ولی من کادیلاک رو انتخاب میکنم
M83
۱۳ مرداد ۱۴۰۱چقد کلماتش عجیب غریب بود دیگه دارم واقعا از موتور ترند ناامید میشم
مرسدس با وزن خالص بیشتر اصلاح میکنم جرم خالص بیشتر از دو ماشین دیگه سریع تره
مصرف سوخت کمتری داره
و نویسنده میگه فقدان ارتباط حسی با رانندرو داره
یکی نیست بگه گیرنده های حسیه شما خرابه
این ماشین تو مقالات خودشون ی گلوله اتشین لوکس تشبیه شده کدوم برند خودروسازی میتونه مثل مرسدس راحتیو آرامش ی خرس قطبیو با قلب درنده ی ی شیر بهت بده
اختلاف قیمت تاثیر داره اما کسی که ۱۴۳,۹۹۵ دلار داره بده ام ۵ صد درصد ۲۰ هزار دلار دیگه واسش مسئله نیست
M5cs جزو معدود خودرو هایه که از بیمر منو جذب خودش کرده
کادیلاکم قبلا گفته بودم بدجوری تو نگاه آدم برق میزنه
ولی وقتی میگن فقدان شخصیت جذاب..
این رتبه بندی ناعادلانه بود ): 💔
دکتر ع
۱۳ مرداد ۱۴۰۱من از زمانی که یادمه فن بنزم،اما واقعا باید اعتراف کرد ب م و M5CS یه خودروی فوق العادس، و واقعا نمیشه ماشین باز باشی و عاشق این ماشین نباشی
امیرمحمد
۱۵ مرداد ۱۴۰۱چقدر خوب که فن هایی مثل شما هم هست که تعصبی حرف نمیزنن خسته شدیم از کامنت فن هایی که که فقط برند مورد علاقه خودشونو میبینن و هیچ کامنت منفی رو راجبش نمیپذیرن
charger
۱۳ مرداد ۱۴۰۱جای RS7 خالی
Bmw
۱۳ مرداد ۱۴۰۱انتخاب من بی ام و هست
MASOUD 0099
۱۳ مرداد ۱۴۰۱صد درصد کادیلاک خشن زیبا پر قدرت کابین زیبا قیمت مناسب 👌
Yasin
۱۳ مرداد ۱۴۰۱خیلی انتخاب سختیه
جای پورشه پانامرا هیبرید توربو s خالی بود
آلمانی ها سلطان سوپرسدان سازی 🇩🇪🔥
Enayat
۱۴ مرداد ۱۴۰۱آلمانی ها نوآوری می آفرینند…
ژاپنی ها همون نوآوری رو خیلی دقیق ترش می کنند…
آمریکایی ها: میشه همون نوآوری رو ارزون تر هم دردسترس قرار داد….
amir
۱۴ مرداد ۱۴۰۱M5cs
حسین دهمرد
۱۴ مرداد ۱۴۰۱آئودی
عاشق پدال
۱۴ مرداد ۱۴۰۱بنز که کلا زده به ناکجا اباد. اصلا نه برنامه ایی. نه طراحی جذابی. هیچی. انگار دست علی اصغر 6 ساله دادن طراحی کنه و برا خاله شادونه بفرسته. کیا خاله شادونه رو میشناسن؟
چند سال دیگه کلا ورشکست میشه
ارین صاحب جمعی
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ببین نظری که دادی رو فقط میتونم یک دلیل براش بیارم و اینکه خواب بودی اینارو نوشتی
مازیار
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ممکنه بنز و آئودی شونه به شونه بی ام و بیان
ممکنه کادیلاک تو مقطعی فوق العاده باشه
اما سلطان این کلاس M5 هست بدون شک
Taha Ayoobi
۱۱ بهمن ۱۴۰۲عجب
aliakbarkhoei
۱۴ مرداد ۱۴۰۱انتخابم قطعا کادیلاک.
دوسش دارم و بس.
نویدی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱از دنیای خودرو فقط یه M5 میخوام و دیگر هیچ😔
S97
۱۵ مرداد ۱۴۰۱از این مقایسه های سه تایی خسته شدم، یه سال بنز نیست همه میگن بنز کو؟ سال بعدش آئودی نیست همه میگن آئودی کو؟ چرا شاهد رقابت چهار سوپرسدان برتر نباشیم؟ (خطاب به سایتهای خارجی، جهت انتشار بین دوستداران ایرانی)