برای یک سفر جادهای طولانی چه چیزی بهتر از یک سدان هشت سیلندر ۶۰۰ اسب بخاری آنهم وقتی سه نمونه از بهترینهای آنها یعنی بامو M5 کامپتیشن، آئودی RS7 اسپرتبک و کادیلاک CT5-V بلکوینگ را در اختیار داریم؟ البته برای این سفر و مقایسه، ما از مرسدس E63 AMG S هم دعوت کردیم اما مرسدس این خودرو را در اختیار نداشت که این احتمالاً به خاطر مشکل تأمین پیشرانههای V8 این شرکت است؛ بنابراین ما ۱۸۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۴ سیلندر در پارکینگ داشتیم که آمادهٔ سفر بودند. به گفتهٔ یکی از آزمایشکنندگان، در این مقایسه هیچ بازندهای وجود نخواهد داشت ولی بااینحال همهٔ ما در مورد خودروی موردعلاقهٔ خود از بین این سه سدان پرفورمنس به توافق رسیدیم.
مقام سوم: بامو M5 کامپتیشن
نقاط مثبت: با لمس یک دکمه از سدان لوکس به قاتل تبدیل میشود، حالت محرک عقب، بسیار سریع در ۴۰۰ متر
نقاط منفی: فرمان بیاحساس، طراحی بیرونی معمولی و بیهیجان
چکیده: M5 سدان لوکسی است که یک موشک به خود متصل کرده است
بله سریعترین خودروی این جمع آخر شد و فقط با اختلاف یک امتیاز در پس آئودی قرار گرفت. روی کاغذ، M5 کامپتیشن ۴۵ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به کادیلاک دارد اما نتیجهٔ فشردن پدال گاز نشان میدهد که احتمالاً قدرت آن کمتر از میزان واقعی اعلام شده است. این پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری یک راکتور مطلق است و از حالت سلو تا ردلاین بسیار قدرتمند عمل میکند. اگزوز M5 نیز صدای جذابی به آن میبخشد که تقریباً مثل یک فراری یا مکلارن هیجانانگیز است. پرفورمنس این سدان لوکس نیز مثل سوپرکارها است بهگونهای که با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۸ ثانیه، ۰.۲ ثانیه از مکلارن 570GT سریعتر است و در ۴۰۰ متر نیز با تایم ۱۰.۸ ثانیه فقط ۰.۱ ثانیه از مکلارن کُندتر عمل میکند.
سامانهٔ چهارچرخ محرک علیرغم اضافه کردن وزن و پیچیدگی به خودرو، مزایای خاص خود را دارد. مثلاً در همین M5، به لطف سیستم XDrive میتوان با یک سدان لوکس بزرگ با صندلیهایی مجهز به ماساژور ۲۰ جهته با سوپرکارها سرشاخ شد. M5 میگوید شما میتوانید همهچیز را یکجا داشته باشید. در این ماشین بسیاری از پارامترهای پرفورمنس خودرو قابل تنظیم هستند. از طریق دکمهٔ M روی کنسول میتوان حالتهای رانندگی جاده، اسپرت یا پیست را انتخاب کرد. علاوه بر این، با استفاده از دکمههای M1 و M2 روی غربیلک فرمان هم راننده میتواند همهچیز مثل پاسخگویی پیشرانه، گیربکس، شاسی، فرمان، سیستم کنترل پایداری، سامانهٔ چهارچرخ محرک و اگزوز را طبق سلیقهٔ خود تنظیم کند.
در جادههای پرپیچوخم مسیر آزمایش، اکثر سیستمها را در حالت اسپرت پلاس قرار میدهیم تا مطمئن شویم که آیا M5 میتواند با فشردن یک دکمه از یک کروزر لوکس و آرام به یک قاتل وحشی تبدیل شود. پاسخ مثبت است. در این حالت، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هوشیارتر میشود، دندهٔ مناسب برای هر پیچ را انتخاب میکند و دندهها را با سرعتی نزدیک به گیربکسهای دوکلاچه تعویض میکند. پیشرانه نیز مثل همیشه بر خودرو تسلط دارد و جادههای مستقیم بزرگراهی مثل قطرهٔ آبی که به ماهیتابهٔ داغ برخورد میکند تبخیر میشوند. به همین دلیل، خوب است که M5 قویترین ترمزها را هم دارد که خودروی نزدیک به دو تنی را در ۴۴.۸ متر از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت متوقف میکنند.
M5 اما با وجود شتاب و قدرت توقف فوقالعاده، در پیچها چندان خوشحال نیست. البته این خودرو توان تحمل شتاب جانبی ۰.۹۷ جی را دارد اما فرمان آن اصلاً بهاندازهٔ دیگر قسمتها خوب نیست. M5 همچنین برای مدل ۲۰۲۱ بهروزرسانیهای مهمی مثل تنظیم مجدد کمکفنرها را تجربه کرده که هرچند حالا سیستم تعلیق آن در مسیرهای ناهموار راحتتر شده اما به نظر میرسد بامو از فنرهای نسبتاً سفت با کمکهای نرم استفاده کرده که منجر به حرکات ارتجاعی روی دستاندازها میشود. M5 همچنین با قیمت ۱۴۱ هزار دلار در نمونهٔ مورد آزمایش، گرانترین خودروی جمع هم محسوب میشود.
مقام دوم: آئودی RS7
نقاط مثبت: طراحی داخلی و خارجی زیبا، چابک برای خودرویی در این اندازه، پرفورمنس قابلدسترس
نقاط منفی: تقریباً بهاندازهٔ M5 گران است، بیشتر لوکس است تا اسپرت
چکیده: RS7 هرچقدر هم که سریع باشد، در این جمع به قدرت بیشتری نیاز دارد
آئودی بهعنوان سنگینترین و ضعیفترین خودروی جمع، مقام دوم را از آن خود کرد. RS7 در داخل و خارج زیبا به نظر میرسد، پیشرانهٔ V8 آن ترکیبی بینقص از جنگندگی و تجربه است، شاسی آن به طرز ماهرانهای تنظیم شده، سیستم فرمان گیری محور عقب آن باعث چابکی بیشتر میشود و کنترل گشتاور بُرداری در دیفرانسیل عقب و سامانهٔ چهارچرخ محرک آنهم اعتمادبهنفس بالایی را ایجاد میکنند. RS7 همچنین تنها خودروی این مقایسه است که به کمکفنرهای بادی مجهز است که روی جاده سواری شگفتانگیزی را فراهم میکنند.
برای تجربهٔ هیجان در RS7 فقط کافی است دکمهٔ RS روی غربیلک فرمان فشار داده شود تا آئودی بزرگ با دادن یک یا سه دنده معکوس و رها کردن صدایی دلپذیر از اگزوزها، خود را آماده کند. در یک پیچ طولانی، G متر روی داشبورد عدد ۰.۹۳ جی را نشان میداد و لاستیکها جیغ میکشیدند اما بااینحال خودرو کاملاً مطمئن و آرام بود. البته در آزمایش شتاب جانبی ما آئودی عدد ۰.۹۵ جی را ثبت کرد که از دو خودروی دیگر کمتر است اما راننده میتواند از تمام این چسبندگی استفاده کند. همچنین به لطف تکنولوژیهای شاسی، هنگام رانندگی خودرو بسیار کوچکتر از چیزی که هست احساس میشود.
RS7 در آزمایشهای شتاب، تایم ۳ ثانیه را تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ثبت کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت و ۴۰۰ متر را هم ظرف ۱۱.۳ ثانیه پیمود. بااینحال، به نظر نمیرسد آئودی در هنگام حرکت روی جاده هم به همین اندازه سریع باشد زیرا ثبت تایم ۴.۳ ثانیه در آزمایش رولینگ از سرعت ۸ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، تأثیر تأخیر توربو را بهخوبی نشان داد. البته RS7 در شتاب گیری از حالت سکون به لطف کشش بالا، خوب عمل میکند اما باید توجه داشت که این یک ماشین ۲.۲ تنی است که عدد اسب بخار آن از ۶۰۰ بیشتر نیست. به همین دلیل، تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، بامو با اختلاف ۱.۲ ثانیه جلو میافتد و حتی کادیلاک هم که بر کمبود کشش خود غلبه کرده، ۰.۳ ثانیه از آئودی فاصله میگیرد.
اما همین اعداد و ارقام نشان میدهند که RS7 نسبت به M5 و بلکوینگ شرایط متفاوتی دارد. این خودرویی کمی راحتتر و آرامتر است که میتوان تا ۱۰ سال یا ۳۰۰ هزار کیلومتر هرروز با آن بهراحتی رانندگی کرد. این آئودی بیشتر لوکس است تا وحشی اما بسیار سرزنده بوده و برای رانندگی فوقالعاده لذتبخش است. داخل خودرو نیز شیک و درعینحال کاملاً کاربردی است؛ اما در این گروه، RS7 بستری برای ارائهٔ یک نسخهٔ دیگر محسوب میشود. چیزی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و وحشیگری بیشتر؛ اما تا زمانی که آن نسخه با نام RS7 پرفورمنس، RS7 پلاس و یا هر نام دیگری معرفی نشده، باید به همین مدل استاندارد روزمره اکتفا کنیم که میتواند در تعطیلات آخر هفته به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
مقام اول: کادیلاک CT5-V بلکوینگ
نقاط مثبت: پاسخگویی فوری سوپرشارژر، بهترین فرمان پذیری، کمترین قیمت
نقاط منفی: تشنهترین برای سوخت، برخی متریال نهچندان باکیفیت در داخل
چکیده: CT5-V بلکوینگ یک خودروی مسابقهای چهاردر است که در هر سرعتی جذاب خواهد بود
همهٔ آزمایشکنندگان بلکوینگ را دوست دارند. برای دسترسی به بخش چموش این ماشین نیازی به فشردن هیچ دکمهای نیست زیرا کل خشم CT5-V همیشه در دسترس است. البته در اینجا هم یک دکمهٔ V روی غربیلک فرمان وجود دارد اما این دکمه نسبت به دکمههای M و RS رقبا، تغییر کمتری در شخصیت خودرو ایجاد میکند زیرا کادیلاک بهطور پیشفرض بسیار تهاجمی است. بلکوینگ سبکترین، قویترین و پرسروصداترین خودروی این جمع است و در آزمایش شتاب جانبی هم عدد چشمگیر ۱.۰۱ جی را ثبت کرد. همچنین این تنها عضو گروه است که گیربکس دستی برای آن ارائه میشود هرچند که نمونهٔ مورد آزمایش از نوع اتوماتیک است. با همهٔ اینها، بلکوینگ ۳۵ هزار دلار از بامو ارزانتر است.
البته هرچند CT5-V بلکوینگ خودرویی بسیار وحشی و عصیانگر است اما درعینحال میتواند آرام و اهلی شود زیرا علیرغم این وحشیگری، در صورت نیاز خودرو میتواند از روی دستاندازها به نرمی عبور کند و حتی کمر راننده را ماساژ دهد. همچنین در دندههای پایین، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ صدای چندانی ندارد اما کافی است گاز را تخته کنید تا نعرهای ۸۵ دسیبلی از آن برخیزد و خودرو ناگهان به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد. به لطف واکنش فوری پدال گاز و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و همینطور فقدان تأخیر توربو، CT5 در هردو آزمایش شتاب از ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر و ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، حتی M5 توانمند را هم مغلوب کرد.
البته M5 و RS7 به خاطر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، در آغاز حرکت کشش بیشتری دارند اما طولی نمیکشد که بلکوینگ قدرت خود را نشان میدهد بهگونهای که ظرف ۱۱.۴ ثانیه ۴۰۰ متر را طی میکند که تنها ۰.۱ ثانیه از آئودی کُندتر است. دفترچهای که در آن آزمایشکنندگان نظر خود را در مورد خودروها مینویسند، برای کادیلاک مملو است تحسین است. یکی از آزمایشکنندگان در این دفترچه نوشته است بلکوینگ بهوضوح توسط کسانی ساخته شده که به خودرو اهمیت میدهند. این ماشین از لحاظ پویایی تقریباً بینقص است، کنترل سواری آن شگفتانگیز است و فرمان آن واقعاً عالی عمل میکند.
همچنین برخلاف خودروهای آمریکایی سنتی، در اینجا دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی و سیستم مدیریت کشش، نمیگذارند حتی ذرهای از ۶۷۰ اسب بخار قدرت پیشرانه حرام شود. لاستیکهای عقب ۳۰۵ بلکوینگ که ۲۰ میلیمتر پهنتر از آئودی و بامو هستند نیز به این موضوع کمک میکنند. اگر در این کادیلاک بتوان تنها یک نقطهضعف پیدا کرد، آن کابین خودرو است که در سطح تجمل رقبای آلمانی نیست اما رانندگی با بلکوینگ آنقدر هیجان دارد که همهٔ قطعات ارزانقیمت داخلی را از چشمها پنهان کند. در پایان این سفر، به این نتیجه رسیدیم که هر سهٔ این سدانها بهطور وحشتناکی جذاب هستند ولی دراینبین، کادیلاک خودرویی است که دهههای آینده از آن یاد خواهیم کرد.
مشخصات فنی
آئودی RS7 | بامو M5 کامپتیشن | کادیلاک CT5-V بلکوینگ | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۹۵ نیوتن متر |
ردلاین | ۶,۷۵۰ rpm | ۷,۲۰۰ rpm | ۶,۵۰۰ rpm |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب |
نسبت وزن به قدرت | ۳.۷ کیلو به اسب بخار | ۳.۱ کیلو به اسب بخار | ۲.۸ کیلو به اسب بخار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۰ ثانیه | ۲.۷ ثانیه | ۳.۵ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۷.۶ ثانیه | ۶.۴ ثانیه | ۷.۳ ثانیه |
شتاب صفر تا ۲۴۰ | ۱۸.۸ ثانیه | ۱۵.۲ ثانیه | ۱۶.۸ ثانیه |
رولینگ از ۸ تا ۹۶ | ۴.۳ ثانیه | ۳.۶ ثانیه | ۳.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۳ ثانیه | ۱۰.۸ ثانیه | ۱۱.۴ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ کیلومتر | ۴۹.۳ متر | ۴۴.۸ متر | ۴۶.۳ متر |
توقف از ۱۶۰ کیلومتر | ۹۹.۳ متر | ۹۱.۷ متر | ۹۳.۲ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۵ جی | ۰.۹۷ جی | ۱.۰۱ جی |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت | ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت | ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۲۵ میلیمتر | ۲,۹۸۲ میلیمتر | ۲,۹۴۶ میلیمتر |
طول | ۵,۰۰۹ میلیمتر | ۴,۹۸۸ میلیمتر | ۴,۹۵۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۵۰ میلیمتر | ۱,۹۰۲ میلیمتر | ۱,۸۸۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۲۵ میلیمتر | ۱,۴۶۸ میلیمتر | ۱,۴۳۷ میلیمتر |
وزن | ۲۲۱۲ کیلوگرم | ۱۹۲۴ کیلوگرم | ۱۸۷۳ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۶ به ۴۴ جلو/عقب | ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب | ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب |
حجم صندوق بار | ۷۱۰ لیتر | ۴۰۰ لیتر | ۳۴۰ لیتر |
مصرف سوخت شهر | ۱۵.۷ لیتر | ۱۵.۷ لیتر | ۱۸.۱ لیتر |
مصرف سوخت جاده | ۱۰.۷ لیتر | ۱۰.۷ لیتر | ۱۰.۷ لیتر |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر | ۱۳.۸ لیتر | ۱۴.۷ لیتر |
ظرفیت باک | ۷۳ لیتر | ۷۶ لیتر | ۶۶ لیتر |
قیمت پایه | ۱۱۵,۰۴۵ دلار | ۱۱۳,۰۹۵ دلار | ۸۷,۰۹۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۳۶,۹۴۵ دلار | ۱۴۱,۰۴۵ دلار | ۱۰۵,۶۶۵ دلار |
امتیاز کلی | ۲۰۲ | ۲۰۱ | ۲۱۳ |
MAHDI
۲ آبان ۱۴۰۰البته که از car and driver بیش از این انتظار نیست، M5 صدهها رقابت داشته و دهها رقابت حتی با RS7 داشته که در همشون در جایگاه اول هستش حتی تو خود این مجله، اما در این رقابت اونو در جایگاه آخر قرار داده، اما خوب میگیم نظر این مجله این بوده هرچند همین مجله امتیاز بیشتری به M5 داده در تست جداگانه بین این 3 خودرو!!!!
اما نکته مهم عملکرد پدال هستش!!!!
دهها و دهها رقابت M5 کامپتیشن داشته از دهها مجله چرا مطلب اونارو نذاشتی و تا دیدی در یه مجله شکست خورد با فاصله 1 روز اونو ترجمه کردی و مطلب گذاشتی😅
((پدال باور کنم که اگه در این رقابت نتیجه طور دیگه بود مطلبش رو میذاشتی؟؟؟ قول شرف میدم که نه!!! چون سالها تو پدال بودم و میشناسم، از این به بعد هر رقابتی که مجلات انجام بدن من نتیجه و لینک اونو میذارم و میگم پدال چرا رقابتهایی که car and driver و motor Trend انجام میده و فقط یه خودروی آمریکایی پیروز میشه شما مطلب اونو میذارید!!!
عملکرد پدال برای من شناخته شده است
MAHDI
۲ آبان ۱۴۰۰برای کسی که مجلات خارجی رو پیگیر نیست شاید ندونه. اما من دها مجله رو بررسی میکنم و صدهها رقابت از M5 دیدم، تا نتیجه M5 در car and driver رو دیدم بخدا قسم میدونستم که پدال با فاصله 1 روز یا فوقش 2 روز ترجمه اش میکنه چون نتیجه اونی بوده که باب میل یه عده بوده، و الا سالی یک بار از car and driver رقابت نمیذاره، حالا از این به بعد من هر رقابتی که باشه پیگیر میشم که چرا اونو ترجمه نمیکنید.
یانکی
۲ آبان ۱۴۰۰یکی از اون مقایسه ها رو بگو که توش کدیلاک ct5 v بلک وینگ بوده باشه.پسر خوب تازه کدیلاک داره به دست مشتری و مجلات میرسه و این تازه شروع ماجرا هستش.حالا اگر برن پیست مخصوص درگ که دیگه کار بیمر تمومه چونکه اونجا میشه برا کدیلاک لاستیک مخصوص انداخت و به تایم 10.6 هم رسید.ام5 هم که دو دف هست و دیگه از این سریعتر نمیشه.تو پیست ریس هم که لازم به حضور ct5 نیست ct4 جیر خواهد داد.در آخر پدال یه سایت آلمانی پرست و ضد آمریکایی هست.اینو دیگه همه میدونن.
mos
۲ آبان ۱۴۰۰متاسفانه دقیقا همینطوره
یک روز بعد از اینکه مجلات بررسی کادیلاک رو منتشر کردن پدال ترجمش کرد.
بعدش هم تو هر مقایسه و رقابتی که اول شد مطلبش خیلی زود ترجمه شد.
در حالی که ترجمه بررسی غیر آمریکایی ها حداقل ۱۰ روز طول میکشه!! بعضاً تا ماه ها هم طول میکشه.
Reza Waffen SS
۳ آبان ۱۴۰۰پادشاه فقط و فقط M5
مجتبی
۲ آبان ۱۴۰۰مرسدس دستتونو خوند برا همین ماشین نداد بهتون ولی بی ام و گول خورد.
Hamid
۲ آبان ۱۴۰۰بی شک انتخابم بی ام و هست!
ام فایو رویایی ترین رویا برای کسی هست که یه سدان پرفورمنس میخواد …
نکات منفی گفته شده دربارش هم باید کوبید تو سر کسی که مسئول رتبه بندی و بررسی بوده!
شرم آوره واقعا …
در کل کادیلاک هم ماشین خوبیه …
اما انتخابم قطعا ام فایو هست …
MC20
۲ آبان ۱۴۰۰حمید جان سلام داداشی . . . رویایی ترین رویا ام 5 ؟ پس گیبلی تروفعو چی با مرام ؟ :)) داداشی یه نگاهی هم به ایتالیایی ها بکنی بد نیست :)) . . . در ضمن این مجلات رو هم ، زیاد جدی نگیر . . . اینها ، هر روز یه طرفی هستن . . . هر طرف باد بیاد . . . همه میدونن پادشاه کیه . . .
ارشیا
۳ آبان ۱۴۰۰عزیز خودتو خسته نکن تو سایت به جز من و شما و یکی دو نفر دیگه کسی تو این کلاس به سوپرتروفئو های مازراتی نگاهم نمیکنه.
در مورد مقاله هم بین این ۳ تا ائودیو دوس دارم.
MC20
۳ آبان ۱۴۰۰سلام داداش . داشتم مزاح می کردم … اوقاتش تلخ شده بود ، می خواستم فضا عوض شه . در مورد حرف شما هم باید بگم فدای سرت داداش که غیر ما کسی به ترفو های مازراتی نگاه نمیکنه … خودم و خودت و همون یکی دو نفری که گفتی رو عشق است …. هر قلبی لیاقت مازراتی رو نداره . بین این سه تا من برای سفر جاده ای طولانی کادیلاک رو بر میدارم ولی برای پیست ام 5 کامپتیشن . مخلص .
Hamid
۳ آبان ۱۴۰۰سلام داداش!
والا در مورد مازراتی خودت که میدونی انتخابم چیه دیگه …
دلایلش هم ایناست:
مازراتی گیبلی تروفئو در برابر این 3 رقیب قدرتمند چیز خاصی برای ارائه نداره (البته طراحی خارجی مطلوبی داره که این مجله وقتی به طراحی خارجی ام فایو ایراد میگیره معلوم نیست در مورد مازراتی چی میگه!!!)
طراحی داخلی مازراتی قدیمی حس میشه + قیمت نه چندان جالب و پرفورمنس معلومی در برابر قیمت …
با این حرف که مجلات برده پولن هم بشدت موافقم! بشدت!!!
در کل انتخابم بی ام و هست چون واقعا عالیه! پادشاه این کلاس هست!
اگه رانندگی راحت تر میخواین آلپینا بی 5 هست …
البته این دلیل نمیشه کادیلاک و آئودی بد باشن … هر چند قیمت کادیلاک از مزیت هاش هست ولی نسبت به بی ام و کندتره … (همچنین یکم توش زیاد پلاستیک استفاده کردن)
ارادت
MC20
۳ آبان ۱۴۰۰می دونم عزیز دلم داشتم شوخی میکردم به خدا ، حال و هوات عوض شه ، با لپ تاپ کامنت می گذارم ، استیکر ندارم ( باید می نوشتم شوخیه ، که جدی نگیرین ) . . . و مازراتی از اینا یه لول از نظر پرفورمنس اسلو تره . . . خونسرد تره . . . خودمم می دونم . . . اینا لامصبا خوفن . . . گفتم یک چی بگم فقط فضا عوض شه داداش . . . در ضمن توو این کلاس ، بیشتر کارشناس ها به بی ام به چشمی به جز پادشاه ، نگاه نمی کنن به نظرم . . . . . . بی ام ثابت شدس . . . بقیه باید برا دوم سومی چهارمی . . . بجنگن . . . . . این حقیقته . . . . ارادت داداشی .
Hamid
۳ آبان ۱۴۰۰اشتباه به جای معمولی نوشتم معلومی!
محمد
۳ آبان ۱۴۰۰انتخاب من Rs7 صفر تا صد خوبه از ۱۵۰ به بعد باید یکم سریع تر باشه ولی از بقیه جهات به m5 ترجیحش میدم
MC20
۳ آبان ۱۴۰۰اینکه بهترین سدان پرفورمنس برای سفر جاده ای طولانی کدام است ؟ سوال اشتباهی است . . . سدان پرفورمنس ، اسمش روشه پرفورمنس پیست معابانه داره ، از لذت رانندگی مسافرت طولانی کم میکنه ، چون توو ذاتش تعریف شده . . .
MC20
۳ آبان ۱۴۰۰به سوال غلط ، واقعا نمی شه جواب درست داد . . .
MC20
۳ آبان ۱۴۰۰از بی ام ، نسخه m5 کامپتیشن رو آوردن . . . که با توجه به مشخصات پیست محور و اسپرتی تر بی ام (فنر بندی و کمک هاو . . .) در قیاس با کادیلاک ، راحت و منطقا ، از کادیلاک نرم تر ، شکست بخوره . . . این نهایت رندی آمریکاییه ، این قدر رندانه ، که همه فهمیدن . . .
MC20
۳ آبان ۱۴۰۰در نهایت ، جواب این سوال دو وجهی ( اشتباه و ناعادلانه ) برای سفر جاده ای طولانی ، بین این بی ام دبلیوو با این کانفیگ پیست و این کادیلاک پرفورمنس ، منطقی است که کادیلاک اعلام شود . . . این از وجه بی عدالتی ، که انتخاب بی ام با کانفیگ پیست رندانه برای انتخاب کادیلاک به عنوان برنده صورت گرفته . . .
MC20
۳ آبان ۱۴۰۰و جواب سوال پادشاه کیست ؟ قطعا بی ام دبلیوو هست . . . این هم وجه اشتباه سوال . . .این سوال ها ، سوال های مرکب هستند . . . در صورت سوال دو مجهول وجود دارد ؟ اما سوال می خواهد ( و منطقا باید ) یک جواب داشته باشد . . .چسباندن 2 سوال مجزا که هرکدام یک جواب درست و منطقی و یکه مخصوص به خود دارد ، از منطق به دور است . . . پادشاه کیست و بهترین سدان پرفورمنس برای سفر جاده ای طولانی ( در حالی که با انتخاب m5 کامپتیشن . . . فرض قسمت دوم سوال زیر سوال میرود و کانفیگ پیست محور شرط قسمت دوم سوال مرکب را زیر سوال می برد ) از بین این 3 تا کدام خودرو است ؟ دو سوال مجزا است . . .
MC20
۳ آبان ۱۴۰۰پس جواب سوال ساده ( از بعد غیر مرکب بودن ) پادشاه کیست ؟ قطعا بی ام دبلیوو m5 کامپتیشن . . .
MC20
۳ آبان ۱۴۰۰جواب سوال ساده ( از بعد غیر مرکب بودن ) بهترین سدان پرفورمنس برای سفر طولانی جاده ای از بین این 3 خودرو کدام است ؟ به علت وجود بی ام m5 کامپتیشن نسخه پیست . . . در شرایطی ( ناعادلانه و ) غیر منطقی کادیلاک است . . . جواب این سوال در شرایط عادلانه و منطقی رقابت بین بی ام m5 و کادیلاک بلک وینگ است . . . سه مجهول درون یک سوال مرکب دو قسمتی( ( 2 فرضی ) که هر صورت سوال مجزا از دیگری و منحصر به فرد است ) قرار دادن از منطق به دور است . . . سوالی که از دو صورت سوال مجزا و جدا اما بهم چسبیده ساخته شده ( سوال مرکب ) اما در حقیقت 3 جواب برایش وجود خواهد داشت . . . ج 1) m5 کامپتیشن ج 2) کادیلاک بلک وینگ و ج 3) رقابت بین بی ام دبلیوو m5 و کادیلاک بلک وینگ . . .
MC20
۳ آبان ۱۴۰۰دوستان عزیز ، ببخشید تعداد کامنت ها زیاد شد . . . باز کردن لایه های مختلف سوال و رسیدن به سطوح چند گانه معنا و تعریف هر سطح معنا و در نهایت نمایش کلی سوال در سطح دو بعدی ( روی کاغذ ) تا حدی کند و گیج کنندس . . . همین لایه های مختلف معنا که از بعد دوم (سطح ) به بعد ، در بعد سوم ( ( عمق ) گم میشوند و در نقطه کور ما قرار میگیرند ) باعث بروز دلخوری ها و کینه ها و
سوتفاهم ها ، بین دوستان بر سر جواب این سوال می شود . . . هم طرفداران بی ام و هم طرفداران کادیلاک ، همزمان حق دارند که خود را برنده بدانند ، چون این سوال مرکب ، می تواند همزمان تا 3 جواب داشته باشد ، اما چون صورت سوال 2 بعدی است ، بدیهی است ، فقط اولین جواب ، ملاک قرار می گیرد . . . و جواب سطح دوم معنا متاسفانه در بعد سوم و جواب سطح سوم معنا متاسفانه در بعد چهارم ( در نقطه کور ذهن انسان قار می گیرد ) مخفی می شود و این جاست که جدال ها شروع میشود . . . امیدوارم در نهایت منظور رو رسونده باشم . شرمنده طولانی شد . . .
کاوه
۶ آبان ۱۴۰۰اقا یا اخوندی که علاقه به اینننننهههههههههههمممممممممممه فک زدن داری یا دبیرستانی علوم انسانی هستی که یکم فلسفه و منطق دبیرستان خوندی و و از سطح و معنا و بعد دوم و سوال مرکب و این دری وری ها حرف میزنی رسما کامنت هات برای این بود که بخوای خودتو نمایش بدی که که اره من خییییییلی حالیمه و میخوام جواب سوال کدوم ماشین بهتره رو با فلسفه بدم،،۲۰۰۰ تا کامنت دری وری دادی که جی بگی؟یه کلمه بگو از نظرمن بیمر پادشاه این کلاسه،وسلام،لازم نیست از کتابهایی دبیرستان ات بیای برای مثال بیاری بزرگوار
MC20
۷ آبان ۱۴۰۰یا تعطیلی یا رد دادی که به منطق و فلسفه می گی دری وری . . . خودنمایی رو جلوی اساتید اهل فن میکنن نه جلوی بی سواد هایی مثل تو که سی پی یوو و رم شون نمی کشه از این مطالب سر در بیارن . . . شما فشاری نشو قربونش . . . خودشو ناراحت نکن . . . سواد و حوصله نداری رد شو برو نخون مجبور نیستی هر چیزی رو بخونی . . . نبود همین فلسفه و منطق اندک در جوابها ی بچه ها همه رو به دعوا انداخت و کلی سو تفاهم درست کرد تا آخر شب . . .
Silent
۳ آبان ۱۴۰۰با اختلاف سطح اروپا فنا رو می شه توو این پست دید… زین پس نیازی به بحث نیست و صرفا اسکرول کرد باس
m5 از پس آیودی هم برنیووومد چه برسه به Cadillac!
اخرین جایی که اروپایی شانسی داشتن همین سدان های پرفورمنس بود که اوونم تمام.
جووووری m5 m5 دارن می کنن یه سری گویا PLAID TESLA چیزی دیدن با 9.2 و 30 هزار تا قیمت کمتر!
Hamid
۳ آبان ۱۴۰۰9.2 شماره کلاستون هست جناب؟
کلاس نهمی شما …
چه اطلاعات جالبی درباره تسلا دارید با این سن واقعا قابل تحسینه!
aqa awmir
۳ آبان ۱۴۰۰بیا پایین شِر نگو silent
مهردادکمال
۳ آبان ۱۴۰۰بی ام و چیز دیگس این تست مطمئنا با حب و بغض انجام شده
Mohsen
۳ آبان ۱۴۰۰یکم تابلو بود برای کادیلاک و آئودی میخواستن بازارسازی کنن، بی ام و بی رقیبه مثه تسلا در برقی ها
aqa awmir
۳ آبان ۱۴۰۰کلا شِر بوده این نشریات مجله ..خیلی واضحه بیمر رو خواستن بد جلوه بدن !
amir
۳ آبان ۱۴۰۰انتخاب من اونی هستش که سوم شد وبه هرماشینی ترجیحش میدم
akrh78
۳ آبان ۱۴۰۰انتخاب من آئودی هست
سدان باید اول از همه راحت و کاربردی باشه
سدان اسپورت علاوه بر موارد بالا باید به اندازه ای قدرت داشته باشه که بشه یه گازی بهش داد
کلا تو هر سگمنتی محصولات آئودی به نوعی sweet spot هستن، ماشین برا استفاده تو شهر هست همیشه که پیست و درگ 400 متر نیست اکثر مواقع راحتی لازمه تا پرفورمنس
اگه دوتا ایراد بخوام بگیرم یکی نبود حالت دیفرانسیل عقب و دومی قدرت کمتر از رقبا هست که اگه مثل نسل قبل 30،40 اسب بخار تو نسخه پرفورمنس اضافه کنن عالی میشه
shg
۴ آبان ۱۴۰۰فقط Audi RS7
Blak tiger
۵ آبان ۱۴۰۰قطعا M5 پادشاه تمام سدان هاست ولی از لحاظ ظاهری کادیلاک هم اسپرت تره هم خشن تر من کادیلاک رو خیلی دوست دارم اما دیگه شتاب فوقوالعاده M5 ثابت شدست اگر پولم برسه حتما M5 میگیرم اما اگر نرسید حتما کادیلاک می تونه جایگزین خوبی باشه آئودی رو هم به حساب نمی آرم چون از ماشین استیشن خیلی بدم میاد بنز هم که دیگه زیادی لوکسه طراحیشم اصلا اسپرت نیست و از لحاظ قدرت هم مالی نیست
car lover
۲۴ خرداد ۱۴۰۳انتخابم کادیلاک بلک وینگ با موتور پوشراد و سوپرشارژ
car lover
۱۴ تیر ۱۴۰۳پادشاه کادیلاک🏆