برای یک سفر جادهای طولانی چه چیزی بهتر از یک سدان هشت سیلندر ۶۰۰ اسب بخاری آنهم وقتی سه نمونه از بهترینهای آنها یعنی بامو M5 کامپتیشن، آئودی RS7 اسپرتبک و کادیلاک CT5-V بلکوینگ را در اختیار داریم؟ البته برای این سفر و مقایسه، ما از مرسدس E63 AMG S هم دعوت کردیم اما مرسدس این خودرو را در اختیار نداشت که این احتمالاً به خاطر مشکل تأمین پیشرانههای V8 این شرکت است؛ بنابراین ما ۱۸۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۴ سیلندر در پارکینگ داشتیم که آمادهٔ سفر بودند. به گفتهٔ یکی از آزمایشکنندگان، در این مقایسه هیچ بازندهای وجود نخواهد داشت ولی بااینحال همهٔ ما در مورد خودروی موردعلاقهٔ خود از بین این سه سدان پرفورمنس به توافق رسیدیم.
مقام سوم: بامو M5 کامپتیشن
نقاط مثبت: با لمس یک دکمه از سدان لوکس به قاتل تبدیل میشود، حالت محرک عقب، بسیار سریع در ۴۰۰ متر
نقاط منفی: فرمان بیاحساس، طراحی بیرونی معمولی و بیهیجان
چکیده: M5 سدان لوکسی است که یک موشک به خود متصل کرده است
بله سریعترین خودروی این جمع آخر شد و فقط با اختلاف یک امتیاز در پس آئودی قرار گرفت. روی کاغذ، M5 کامپتیشن ۴۵ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به کادیلاک دارد اما نتیجهٔ فشردن پدال گاز نشان میدهد که احتمالاً قدرت آن کمتر از میزان واقعی اعلام شده است. این پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری یک راکتور مطلق است و از حالت سلو تا ردلاین بسیار قدرتمند عمل میکند. اگزوز M5 نیز صدای جذابی به آن میبخشد که تقریباً مثل یک فراری یا مکلارن هیجانانگیز است. پرفورمنس این سدان لوکس نیز مثل سوپرکارها است بهگونهای که با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۸ ثانیه، ۰.۲ ثانیه از مکلارن ۵۷۰GT سریعتر است و در ۴۰۰ متر نیز با تایم ۱۰.۸ ثانیه فقط ۰.۱ ثانیه از مکلارن کُندتر عمل میکند.
سامانهٔ چهارچرخ محرک علیرغم اضافه کردن وزن و پیچیدگی به خودرو، مزایای خاص خود را دارد. مثلاً در همین M5، به لطف سیستم XDrive میتوان با یک سدان لوکس بزرگ با صندلیهایی مجهز به ماساژور ۲۰ جهته با سوپرکارها سرشاخ شد. M5 میگوید شما میتوانید همهچیز را یکجا داشته باشید. در این ماشین بسیاری از پارامترهای پرفورمنس خودرو قابل تنظیم هستند. از طریق دکمهٔ M روی کنسول میتوان حالتهای رانندگی جاده، اسپرت یا پیست را انتخاب کرد. علاوه بر این، با استفاده از دکمههای M1 و M2 روی غربیلک فرمان هم راننده میتواند همهچیز مثل پاسخگویی پیشرانه، گیربکس، شاسی، فرمان، سیستم کنترل پایداری، سامانهٔ چهارچرخ محرک و اگزوز را طبق سلیقهٔ خود تنظیم کند.
در جادههای پرپیچوخم مسیر آزمایش، اکثر سیستمها را در حالت اسپرت پلاس قرار میدهیم تا مطمئن شویم که آیا M5 میتواند با فشردن یک دکمه از یک کروزر لوکس و آرام به یک قاتل وحشی تبدیل شود. پاسخ مثبت است. در این حالت، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هوشیارتر میشود، دندهٔ مناسب برای هر پیچ را انتخاب میکند و دندهها را با سرعتی نزدیک به گیربکسهای دوکلاچه تعویض میکند. پیشرانه نیز مثل همیشه بر خودرو تسلط دارد و جادههای مستقیم بزرگراهی مثل قطرهٔ آبی که به ماهیتابهٔ داغ برخورد میکند تبخیر میشوند. به همین دلیل، خوب است که M5 قویترین ترمزها را هم دارد که خودروی نزدیک به دو تنی را در ۴۴.۸ متر از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت متوقف میکنند.
M5 اما با وجود شتاب و قدرت توقف فوقالعاده، در پیچها چندان خوشحال نیست. البته این خودرو توان تحمل شتاب جانبی ۰.۹۷ جی را دارد اما فرمان آن اصلاً بهاندازهٔ دیگر قسمتها خوب نیست. M5 همچنین برای مدل ۲۰۲۱ بهروزرسانیهای مهمی مثل تنظیم مجدد کمکفنرها را تجربه کرده که هرچند حالا سیستم تعلیق آن در مسیرهای ناهموار راحتتر شده اما به نظر میرسد بامو از فنرهای نسبتاً سفت با کمکهای نرم استفاده کرده که منجر به حرکات ارتجاعی روی دستاندازها میشود. M5 همچنین با قیمت ۱۴۱ هزار دلار در نمونهٔ مورد آزمایش، گرانترین خودروی جمع هم محسوب میشود.
مقام دوم: آئودی RS7
نقاط مثبت: طراحی داخلی و خارجی زیبا، چابک برای خودرویی در این اندازه، پرفورمنس قابلدسترس
نقاط منفی: تقریباً بهاندازهٔ M5 گران است، بیشتر لوکس است تا اسپرت
چکیده: RS7 هرچقدر هم که سریع باشد، در این جمع به قدرت بیشتری نیاز دارد
آئودی بهعنوان سنگینترین و ضعیفترین خودروی جمع، مقام دوم را از آن خود کرد. RS7 در داخل و خارج زیبا به نظر میرسد، پیشرانهٔ V8 آن ترکیبی بینقص از جنگندگی و تجربه است، شاسی آن به طرز ماهرانهای تنظیم شده، سیستم فرمان گیری محور عقب آن باعث چابکی بیشتر میشود و کنترل گشتاور بُرداری در دیفرانسیل عقب و سامانهٔ چهارچرخ محرک آنهم اعتمادبهنفس بالایی را ایجاد میکنند. RS7 همچنین تنها خودروی این مقایسه است که به کمکفنرهای بادی مجهز است که روی جاده سواری شگفتانگیزی را فراهم میکنند.
برای تجربهٔ هیجان در RS7 فقط کافی است دکمهٔ RS روی غربیلک فرمان فشار داده شود تا آئودی بزرگ با دادن یک یا سه دنده معکوس و رها کردن صدایی دلپذیر از اگزوزها، خود را آماده کند. در یک پیچ طولانی، G متر روی داشبورد عدد ۰.۹۳ جی را نشان میداد و لاستیکها جیغ میکشیدند اما بااینحال خودرو کاملاً مطمئن و آرام بود. البته در آزمایش شتاب جانبی ما آئودی عدد ۰.۹۵ جی را ثبت کرد که از دو خودروی دیگر کمتر است اما راننده میتواند از تمام این چسبندگی استفاده کند. همچنین به لطف تکنولوژیهای شاسی، هنگام رانندگی خودرو بسیار کوچکتر از چیزی که هست احساس میشود.
RS7 در آزمایشهای شتاب، تایم ۳ ثانیه را تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ثبت کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت و ۴۰۰ متر را هم ظرف ۱۱.۳ ثانیه پیمود. بااینحال، به نظر نمیرسد آئودی در هنگام حرکت روی جاده هم به همین اندازه سریع باشد زیرا ثبت تایم ۴.۳ ثانیه در آزمایش رولینگ از سرعت ۸ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، تأثیر تأخیر توربو را بهخوبی نشان داد. البته RS7 در شتاب گیری از حالت سکون به لطف کشش بالا، خوب عمل میکند اما باید توجه داشت که این یک ماشین ۲.۲ تنی است که عدد اسب بخار آن از ۶۰۰ بیشتر نیست. به همین دلیل، تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، بامو با اختلاف ۱.۲ ثانیه جلو میافتد و حتی کادیلاک هم که بر کمبود کشش خود غلبه کرده، ۰.۳ ثانیه از آئودی فاصله میگیرد.
اما همین اعداد و ارقام نشان میدهند که RS7 نسبت به M5 و بلکوینگ شرایط متفاوتی دارد. این خودرویی کمی راحتتر و آرامتر است که میتوان تا ۱۰ سال یا ۳۰۰ هزار کیلومتر هرروز با آن بهراحتی رانندگی کرد. این آئودی بیشتر لوکس است تا وحشی اما بسیار سرزنده بوده و برای رانندگی فوقالعاده لذتبخش است. داخل خودرو نیز شیک و درعینحال کاملاً کاربردی است؛ اما در این گروه، RS7 بستری برای ارائهٔ یک نسخهٔ دیگر محسوب میشود. چیزی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و وحشیگری بیشتر؛ اما تا زمانی که آن نسخه با نام RS7 پرفورمنس، RS7 پلاس و یا هر نام دیگری معرفی نشده، باید به همین مدل استاندارد روزمره اکتفا کنیم که میتواند در تعطیلات آخر هفته به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
مقام اول: کادیلاک CT5-V بلکوینگ
نقاط مثبت: پاسخگویی فوری سوپرشارژر، بهترین فرمان پذیری، کمترین قیمت
نقاط منفی: تشنهترین برای سوخت، برخی متریال نهچندان باکیفیت در داخل
چکیده: CT5-V بلکوینگ یک خودروی مسابقهای چهاردر است که در هر سرعتی جذاب خواهد بود
همهٔ آزمایشکنندگان بلکوینگ را دوست دارند. برای دسترسی به بخش چموش این ماشین نیازی به فشردن هیچ دکمهای نیست زیرا کل خشم CT5-V همیشه در دسترس است. البته در اینجا هم یک دکمهٔ V روی غربیلک فرمان وجود دارد اما این دکمه نسبت به دکمههای M و RS رقبا، تغییر کمتری در شخصیت خودرو ایجاد میکند زیرا کادیلاک بهطور پیشفرض بسیار تهاجمی است. بلکوینگ سبکترین، قویترین و پرسروصداترین خودروی این جمع است و در آزمایش شتاب جانبی هم عدد چشمگیر ۱.۰۱ جی را ثبت کرد. همچنین این تنها عضو گروه است که گیربکس دستی برای آن ارائه میشود هرچند که نمونهٔ مورد آزمایش از نوع اتوماتیک است. با همهٔ اینها، بلکوینگ ۳۵ هزار دلار از بامو ارزانتر است.
البته هرچند CT5-V بلکوینگ خودرویی بسیار وحشی و عصیانگر است اما درعینحال میتواند آرام و اهلی شود زیرا علیرغم این وحشیگری، در صورت نیاز خودرو میتواند از روی دستاندازها به نرمی عبور کند و حتی کمر راننده را ماساژ دهد. همچنین در دندههای پایین، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ صدای چندانی ندارد اما کافی است گاز را تخته کنید تا نعرهای ۸۵ دسیبلی از آن برخیزد و خودرو ناگهان به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد. به لطف واکنش فوری پدال گاز و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و همینطور فقدان تأخیر توربو، CT5 در هردو آزمایش شتاب از ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر و ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، حتی M5 توانمند را هم مغلوب کرد.
البته M5 و RS7 به خاطر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، در آغاز حرکت کشش بیشتری دارند اما طولی نمیکشد که بلکوینگ قدرت خود را نشان میدهد بهگونهای که ظرف ۱۱.۴ ثانیه ۴۰۰ متر را طی میکند که تنها ۰.۱ ثانیه از آئودی کُندتر است. دفترچهای که در آن آزمایشکنندگان نظر خود را در مورد خودروها مینویسند، برای کادیلاک مملو است تحسین است. یکی از آزمایشکنندگان در این دفترچه نوشته است بلکوینگ بهوضوح توسط کسانی ساخته شده که به خودرو اهمیت میدهند. این ماشین از لحاظ پویایی تقریباً بینقص است، کنترل سواری آن شگفتانگیز است و فرمان آن واقعاً عالی عمل میکند.
همچنین برخلاف خودروهای آمریکایی سنتی، در اینجا دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی و سیستم مدیریت کشش، نمیگذارند حتی ذرهای از ۶۷۰ اسب بخار قدرت پیشرانه حرام شود. لاستیکهای عقب ۳۰۵ بلکوینگ که ۲۰ میلیمتر پهنتر از آئودی و بامو هستند نیز به این موضوع کمک میکنند. اگر در این کادیلاک بتوان تنها یک نقطهضعف پیدا کرد، آن کابین خودرو است که در سطح تجمل رقبای آلمانی نیست اما رانندگی با بلکوینگ آنقدر هیجان دارد که همهٔ قطعات ارزانقیمت داخلی را از چشمها پنهان کند. در پایان این سفر، به این نتیجه رسیدیم که هر سهٔ این سدانها بهطور وحشتناکی جذاب هستند ولی دراینبین، کادیلاک خودرویی است که دهههای آینده از آن یاد خواهیم کرد.
مشخصات فنی
آئودی RS7 | بامو M5 کامپتیشن | کادیلاک CT5-V بلکوینگ | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۹۵ نیوتن متر |
ردلاین | ۶,۷۵۰ rpm | ۷,۲۰۰ rpm | ۶,۵۰۰ rpm |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب |
نسبت وزن به قدرت | ۳.۷ کیلو به اسب بخار | ۳.۱ کیلو به اسب بخار | ۲.۸ کیلو به اسب بخار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۰ ثانیه | ۲.۷ ثانیه | ۳.۵ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۷.۶ ثانیه | ۶.۴ ثانیه | ۷.۳ ثانیه |
شتاب صفر تا ۲۴۰ | ۱۸.۸ ثانیه | ۱۵.۲ ثانیه | ۱۶.۸ ثانیه |
رولینگ از ۸ تا ۹۶ | ۴.۳ ثانیه | ۳.۶ ثانیه | ۳.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۳ ثانیه | ۱۰.۸ ثانیه | ۱۱.۴ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ کیلومتر | ۴۹.۳ متر | ۴۴.۸ متر | ۴۶.۳ متر |
توقف از ۱۶۰ کیلومتر | ۹۹.۳ متر | ۹۱.۷ متر | ۹۳.۲ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۵ جی | ۰.۹۷ جی | ۱.۰۱ جی |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت | ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت | ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۲۵ میلیمتر | ۲,۹۸۲ میلیمتر | ۲,۹۴۶ میلیمتر |
طول | ۵,۰۰۹ میلیمتر | ۴,۹۸۸ میلیمتر | ۴,۹۵۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۵۰ میلیمتر | ۱,۹۰۲ میلیمتر | ۱,۸۸۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۲۵ میلیمتر | ۱,۴۶۸ میلیمتر | ۱,۴۳۷ میلیمتر |
وزن | ۲۲۱۲ کیلوگرم | ۱۹۲۴ کیلوگرم | ۱۸۷۳ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۶ به ۴۴ جلو/عقب | ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب | ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب |
حجم صندوق بار | ۷۱۰ لیتر | ۴۰۰ لیتر | ۳۴۰ لیتر |
مصرف سوخت شهر | ۱۵.۷ لیتر | ۱۵.۷ لیتر | ۱۸.۱ لیتر |
مصرف سوخت جاده | ۱۰.۷ لیتر | ۱۰.۷ لیتر | ۱۰.۷ لیتر |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر | ۱۳.۸ لیتر | ۱۴.۷ لیتر |
ظرفیت باک | ۷۳ لیتر | ۷۶ لیتر | ۶۶ لیتر |
قیمت پایه | ۱۱۵,۰۴۵ دلار | ۱۱۳,۰۹۵ دلار | ۸۷,۰۹۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۳۶,۹۴۵ دلار | ۱۴۱,۰۴۵ دلار | ۱۰۵,۶۶۵ دلار |
امتیاز کلی | ۲۰۲ | ۲۰۱ | ۲۱۳ |
RezaRs
۲ آبان ۱۴۰۰در واقع فاکتور اصلی حس رانندگی بوده🤔
Reza.M
۲ آبان ۱۴۰۰فقط خدا میدونه کادیلاک چقد زیر میزی واریز کرده برا این نشریه که ماشینشو اول کنه…اصلا اول شدن کادیلاکم به کنار تو کدوم دنیایی یه ایودی خصوصا در زمینه دینامیک رانندگی از بی ام و بهتره :/…پدال جان از نشریات معتبر مقاله بذار لطفا…
Mad.z.Max
۲ آبان ۱۴۰۰کار اند درایور یک عمر اروپایی ها رو با نمره های زیادی بالا و آمریکایی ها رو با نمره های متوسط و حتی پایین بدرقه کرده.
حالا اینبار که الماس ارزشمند کادیلاک رو اینجوری ارزشیابی کرده، شده غیر معتبر؟ :)
نظرات عجیب و جالبی رو دارم میبینم اینجا..
Amir Machine
۲ آبان ۱۴۰۰حالا خوبه یه بار یه آمریکایی بالاتر از یه آلمانی قرار گرفته اینقدر به همهتون فشار اومده
تا دیروز Car&Driver معتبرترین نشریه ماشینی دنیا بود، حالا میگه پدال از نشریات معتبر مطلب بذار!!!
خدا این شادیا رو از ما نگیره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ آبان ۱۴۰۰بنده به عنوان یه آلمانی دوست میگم که چون m5 نسخه cs نبود ، کادیلاک حقش بود که اول شه
یانکی
۲ آبان ۱۴۰۰خوب لج بازهای آلمانی دوست این تازه شروع کاره.کدیلاک قرار ام5 سی اس رو تو پیست پاره کنه.در ضمن اولین درگ تو پیست مخصوص بلک وینگ بدون لاستیک مناسب انجام شد و به تایم 10.9 رسید.قطعن با لایتیک بهتر به تایم 10.6 هم میرسه.انصافا ظاهر کدیلاک خیلی خوفه بیمر در مقابلش مثل دنا پلاسه.نکته بعدی انجین و صدای کدیلاک هستش که تمام سدانها آلمانی با هم بگازن بازم تو ثدای کدیلاک گمه.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ آبان ۱۴۰۰M5 cs یه رده بالاتر از اینه ، در ضمن مگه وقتی سنا و پورشه و لامبورگینی و همه اینا رکورد دار پیست شدن ما به وایپر ACR گفتیم دنا پلاس که شما میگین ؟
عشق ب ام و
۲ آبان ۱۴۰۰همون اول که دیدم یه آمریکایی مثل بلک وینگ بالاتر از M5 هستش به مزخرف و بیهوده بودن مطلب دی بردم و اصلا نخوندمش !
با اختلاف مسخره ترین و اشتباه ترین بررسی کار اند درایور
AMG GT R
۲ آبان ۱۴۰۰M5 پادشاه است والسلام حالا بنز و آئودی و کادیلاک خودشون رو بکشن
محمدهادی
۲ آبان ۱۴۰۰تموم شد و رفت
با یه بلک وینگ میخوان پادشاهی ۴۰ ساله ام ۵ رو خدشه دار کنن بزوووور
اگه راست میگید ۴۰ سال بلک وینگ بسازید!!
مگه هست همچین چیزی؟!
ولی هست همیشه ام ۵
بوده
و خواهد بود
حالا صبرکنید نسل جدید با تکنولوژی های جدید بیاد
یه پوستی از تو بلک وینگ بکنه!!
شاخ شدی آخر عمر این نسل ام فایو؟؟
Amir Machine
۲ آبان ۱۴۰۰داداش خودتو ترکوندی، یه نفس بگیر
برو یه آبی چایی چیزی بخور دوباره بیا کادیلاکو بکوب
من برا خودت میگم، از دست میری اینطوری، به جوونیت رحم کن
M.K karimi
۳ آبان ۱۴۰۰داداش اول شدن کادیلاک اینقدر تنش و سوختن نداره 😂😂😂😂 آروم باش خودتو کنترل کن 😂
Mad.z.Max
۲ آبان ۱۴۰۰حسادت خصلت خوبی نیست.. :)
R@m!n
۲ آبان ۱۴۰۰اگر جریان الکتریکی سازی نبود کادیلاک به راحتی از رقبا جلو می زد. اینکه با تکنولوژی قدیمی تر بتونی پرفورمنسی بهتر از رقبا ارائه بدی و از اون طرف به همون اندازه لوکس باشی واقعا قابل ستایش هست. انتخاب بین این سه ماشین فوق العاده سخته مخصوصا بین بی ام و و کادیلاک که خیلی کم نقص هستن.
البته الانم بنظر میاد تو بحث الکتریکی و طراحی جی ام بهتر کار کرده.
محمد
۲ آبان ۱۴۰۰کادیلاک دلایل خودشو برای عدم ارائه 4 چرخ متحرک داره، اما قطعا باید براش اقدامی بکنه.
Arman
۲ آبان ۱۴۰۰مطمعن بودم نتیجه برعکس اینه!!
Audi rs e_tron gt
۲ آبان ۱۴۰۰انتخاب من audi rs7
new RAMIN
۲ آبان ۱۴۰۰بوم!پدال دمت گرم کلی از مطلب لذت بردم.
جمله ای از قدیم بود که میگفتن هرچقدر پول بدی آش میخوری…اما این جمله برای آمریکایی و کره ای و یه کشور دیگه🙄صدق نمیکند!میشود با قیمت منطقی خودرو عالی سوار شد. برخی مواقع پرداخت پول زیاد بابت یه خودرو ارزشش را دارد مثل بنتلی… رنجروور… لامبورگینی… کونیگزگ…اما همیشه اینگونه نیست! همیشه گران بودن دلیلی بر خوب بودن نیست. اینجاس که 7 یا 8 خودرو ساز وارد میشوند…یکیش این کادیلاکه…
تنها ایرادی که این خودرو داره به نظرم حجم صندوق بار هستش همچنین مصرف سوخت بالا. وگرنه این ماشین ایرادات کمی داره. واقعا دمت گرم کادیلاک! البته با سهممون عکس بیشتر نیست:(
" Swedish Arrogant Tiger "
۲ آبان ۱۴۰۰هرچی پایین تر رفتم و بیشتر خودم خوشحال شدم که مرسدس تو این تست که نتایجش بشدت جانب دارانه ست حضور نداشت.
تحت هر شرایطی قرار بود بلک وینگ اول اعلام بشه!
محمدهادی
۲ آبان ۱۴۰۰خخخخخخ
داداش مال امریکاست دبگه
وقتی همه جا بوق و کرنا کردن که آآی ما کلید پیروزی بر ام فایو رو یافتیم باید اینحوری تبلیغات عامدانه شونم ببینیم دیگه
آخه یه رخ ام فایو میارزه به کل حجم موتور لشت
۷لیتر
المانیا هرچی دارن جمو جور تر میکنن موتوراشونو در عین حالیکه قدرت هم داره افزایش پیدا میکنه
امریکاییها دارن به حجم موتوراشون اضافه میکنن
اصن انگار مطلع نیستن درحال حاضر محدودیت های زیست محیطی بر دنیا حاکمه
اینه تکنولوژی تون؟
Sina10
۲ آبان ۱۴۰۰در اینکه کادیلاک حداقل از سه تا سدان برتر توی کل بازاره هیچ شکی نیست ولی این تست و بررسی پر از عیب ایراد مختلف بود
اولا قیافه گیر دادن که واضحه قیافه CT5-V و M5 بسیار به شبیه هستن و دقیقا در یه سطح از خسته کننده بودن قرار دارن
همین CT5-V رو اگه با رنگی مثل سفید انتخابش کنن بشدت خسته کننده میشه ولی با مشکی زیبا و خشن در میاد
درباره M5 هم همین صدق میکنه که با رنگ قرمز کلا قیافه اش عوض میشه
و اینکه از نظر کاربرد در شهر کادیلاک وضعش فاجعه است ، مصرف سوخت و فضای بار ضعیف تر رو ببینید
حتی باک کوچیک تری هم داره
فقط و فقط رانندگی و قیمت و اون موتور فوق العاده جذاب بهش کمک کرده
به نظرم اگه واقعا عدالتی در کار بود باید دو ماشین رو رده اول قرار میدادند و RS7 هم اخر
بررسی ها و مطالب کارانددرایور ، بیشتر طنز هستن تا بررسی واقعی😂
Clean energy
۲ آبان ۱۴۰۰آقااااااا
من به شخصه مخالفم
به نظرم بهترین بینشون هم از نظر شتاب و هم از نظر لوکس بودن بی ام و هست 😐
آخه کادیلاک؟ به جز قیمت و صندوق بار به نظرم هیچی نداره😐😐
واقعا به نظرم باید بی ام و ام ۵ اول می بود چون خیلی موتور وحشی داره و داخلش هم خیلی خوشگله
به نظرم بی ام و بهترینه
محمد امین
۲ آبان ۱۴۰۰صندوق بار کادیلاک که کوچیک تر از bmw هست …
Clean Energy
۲ آبان ۱۴۰۰بله ببخشید
اشتباه شده
۱۳
۲ آبان ۱۴۰۰نویسنده های مجله آمریکایی کار اند درایور برای چپوندن این ماشین آمریکایی بعنوان برنده رقابت،، حیا رو خوردن خجالت رو قی کردن،،،
به جدول که نگاه میکنیم همه جا ب ام و بهترینه،،،
ولی خوب متاسفانه ب ام و آمریکایی نیست…..شاید هم متاسفانه مجله آمریکاییه..….
R@m!n
۲ آبان ۱۴۰۰کار اند درایو همیشه کم ترین نمره رو به ماشینای آمریکایی میده و یه مجله بین المللی هست. با اینکه چند ساله با نقداش مشکل دارم اما هیچ وقت به آلمانی جماعت و الانم کره ای نمره پایین نداده.
نباید این موضوع رو هم فراموش کرد این مجلات بالاخره باید از یه جا کسب درآمد داشته باشن.
Arman
۲ آبان ۱۴۰۰جدای از اینکه اینجا خودم طرفدار بیمر هستم اما این مجلات درامدشون از اعتبارشون هست،این توهم که اگه ماشین مورد علاقمون توی فلان بررسی اول نشد پس اون ها پول گرفتن واقعا بچگانه هست و مشخص تحت تاثیر محیط این کشور ایجاد شده
مجلات معتبری مثل موتور ترند و کار اند درایور که انتخابشون اینقدر بین جامعه خریدار ها مطمئن هست که تو میزان فروش هر خودرو تاثیر میزاره هیچوقت نمیان این ریسک رو بکنن و اعتبار خودشون رو نابود کنن
ملاک های انتخاب متفاوته
R@m!n
۲ آبان ۱۴۰۰اگر تاثیر میزاشت که قطعا کره ای ها اول بودن. متن های این دو مجله رو حتما بخون دقیقا رو فاکتورهایی مانور میدن که خود کمپانی سازنده میگه مثلا کره ای ها رو قیمت و شرایط فروش خیلی تاکید دارن و تو این مجلات دقیقا همین حرف پیاده میشه بدون اینکه کوچکترین حرفی راجب مبحث فنیشون بشه. یا مجله موتورترند تو هر متن و بررسی محصولات جیپ از الفاظ majesty و highness و … تو خط اول استفاده می کنه و همیشه اخبار جیپو سریع تر از همه میگه. اگر مقداری دقت کنی متوجه میشی تمام این مجلات جیره خوری بیش نیستن. امکان داره تو همین جام جی ام یه سبیلی چرب کرده باشه. بهترین جا هم برای بررسی واقعی نظرات مالکین هست نه کارشناسانی که ماشین صفر زیر پاشونه.
در ضمن توهم هم امثال تیم کره جنوبی داره هر جا کم میارن نمرات این مجلات میشه معیار.
MC20
۲ آبان ۱۴۰۰رامین جان سلام با شما موافقم کاملا . . . اثبات بعضی چیزها به مردم امکان پذیر نخواهد بود . . . اون ور دنیا مجلات به مردم به طور غیر مستقیم به قول خودشون recommend میدن و گ ل ه های انسان هم خوشحال هستن که بهترین انتخاب رو انجام می دن . . . پشت پرده ی هر بازاری ( مارکتی ) دست های زیادی پنهان شده که دیده نمی شه . . .
Sina10
۲ آبان ۱۴۰۰زمونه عوض شده ، بسیاری هم اعتبارشون رو بخاطر پول زیر پا میزارن
همین بامو M5 که من معتقدم از بهترین سدان های تاریخه ، بوده تعداد زیادی بررسی هایی که کمی به نفعش نتیجه گیری کردن ، سواری و راحتی M5 قبل از فیس لیفت بسیار ضعیف بود ولی زیاد بهش اشاره نمیکردن ، اما الان که تازه بعد از فیس لیفت ، بامو مشکل رو حل کرده ، تازه یادشون اومده که چنین مشکلی هم وجود داشته😂
یا مدل M3 ، وقتی بررسیش میکردن اگه هر ماشین دیگه ای بود انچنان قیافه ضعیفش رو انتقاد میکردن که کلا ادم از اون ماشین دور بشه ، ولی الان به واژه ( اگر بتوانید با قیافه آن کنار بیایید) بسنده میکنن
یا بررسی های بی نهایتی که از محصولات کره ای میشه ،شکی نیست کار جنسیس با اون قیمت فوق العادست و از بهترین ها امسال ، ولی توسط موتورترند بهترین شاسی بلند سال شده اونم در حالی که برانکو در کنارش بوده!
یا همین کادیلاک بلک وینگ ، اگه همین ماشینو با نام دیگه ای بررسی میکردن ، قطعا از مشکلاتش توی کاربرد شهری انتقاد میکردن ، ۱۸ لیتر مصرف سوخت توی شهر وحشتناکه ، اونم وقتی که کلا ۴۵ اسب بخار بیشتر از بامو با مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتری داره و در حالی که سبک ترین و قوی ترین ماشین این جمع هست ، توی خط مستقیم کند ترینه
و ائودی که قیمت پایه اش از همه بالاتره ، و محصولات RS ائودی اکثرا خسته کننده تر از رقبا بودن و هستن و همونطور که خودش گفتن بیشتر لوکسه تا اسپرت ولی ماشین قابل توجه ایه
Arman
۲ آبان ۱۴۰۰اگه تاثیر نداشت که کره ای ها با کمترین قدمت نمیشدن پنجمین خودروساز بزرگ دنیا و بالاتر از تمام برند هایی که قدمت خیلی بیشتری دارن،شما هرچقدر هم که زور بزنی که نمیتونی امار فروش و رتبه اون هارو زیر سوال ببری که،اینکه مثلا موتور ترند فلان ماشین رو بعنوان ماشین سال انتخاب کنه قرار نیس باعث بشه برند اون درجا بشه پرفروش ترین برند دنیا،باعث افزایش فروش میشه فقط که اونم درصد متفاوت داره
نظر مالکین هم میشه جی دی پاور که همیشه نظر مالکین رو اعلام میکنه که طبق اون هم باز کره ای ها و همین کادیلاک رتبه خیلی بالایی دارن
گفتم که دلیل این توهم چی هست
شما که نه جزو مالکین هستی نه کارشناس ها پس بهتره جای این دور باطل نتیجه واقعیت رو بپذیری که هم تو امار های فروش مشخصه هم جوایز هم نظرات مالکان
R@m!n
۲ آبان ۱۴۰۰حداقل وقتمو میزارم پای مطالعه با چندتا اکانت نمیام حرفهای همیشگی قرقره کنم و ماشین بابامو تبلیغ کنم. هنوزم منتظر اون ارائه اون نوآوری آزرا بود گرنجور بود چی بود گفتی هستم. و یه چیزه تو همین خراب شده. اندازه آرزوهاتم ماشین کره ای زیر پام بوده که بدونم چه پخی هستن.
اصلا دوست ندارم اینطوری حرف بزنم ولی با هر کسی مثله خودش رفتار میکنم.
MC20
۲ آبان ۱۴۰۰در جواب ARMAN عزیز . . . برادر اصل قورباغه آرام پز در هر ن ظ ا م اجتماعی اقتصادی سیاسی فرهنگی در جای جای کره زمین هر روز در حال اجرا شدنه . . . تا به خودت بیای می بینی از یک طرفدار اروپایی یا آمریکایی شدی مشتری پروپاقرص کره ای و حتی داری ناخودآگاه براشون تبلیغ هم می کنی . . . این اتفاق در 10 سال اخیر با یاری گرفتن کره ای ها از مجلات معتبر پول بگیر خودرویی صورت گرفته و یک دلیل بیشتر نداره : گپ یا فاصله همیشگی کره ای با اروپایی و آمریکایی در کمبود یک عنصر هست : نبود اصالت در برند . . . برای جبران اصالت یا هویت ، باید با مدد مجلات برای خود آبرو خرید و تاریخ ساخت تا مردم بی سواد فنی ، به اعتبار مجلات ( که خرج دارن و معصوم هم نیستن ) به شما اعتماد کنند و حاضر بشن مثلا برای جنسیس بیش از 60 هزار دلار بپردازند . . . . . .بماند که همین مشکل رو ما الان با چینی فن ها داریم . . . اصل قورباغه آرام پز همیشه و همه جا برروی همه مردم کره زمین در حال پیاده شدنه . . .اما مردم خودآگاه خبر ندارن . . . مخلصم .
Arman
۲ آبان ۱۴۰۰معمولا کسایی که نتیجه مخالف نظرشون میبینن تنها راهی که جلو روشون هست اینه که بگن پول گرفتن و توهم توطئه رو انتخاب کنن چون کاری جز این نمیتونن بکنن! برای این مجلات که نظرشون رو میزان فروش تاثیر داره و زیر ذره بین هستن درامدشون اعتبارشون هست
البته درکش گاهی سخته چون حقیقت تلخه
MC20
۲ آبان ۱۴۰۰داداش عزیز من قبلا طولانی . . . و به فراخور بینشم اثبات کردم . . که باید کاری کرد ( پول داد و هویت خرید ) تا مردم باور کنن باید بیش از 60 هزار دلار به جنسیس پول بدن . . . منه کره ای صاحب برند می دونم اصالت ندارم و مشتری های ثابت برند های اصیل سمت من نمی یان حالا باید چه کار کنم ؟ من به مجله فلان پول میدم = مجله به من اعتبارشو می ده . . . مشتری به مجله نگاه میکنه . . . میگه مجله فلان هیچ وقت اعتبارشو زیر سوال نمی بره که از کره ای بی خود تعریف کنه . . . میاد من رو می خره . . . مشتری سرگردان توی هر بازار رمز بقای امثال کیا و هیوندای هست . . .اصلا چرا راه دور بریم ؟ کیا ی استینگر با اون همه تبلیغ و دادار دودور . . .با موتور فلان با ترمز برمبو . . . الان کجاست ؟ بهار 2022 به روایت همین پدال تولیدش متوقف میشه . . .چون هویت یا اصالت نداره که دوام بیاره توو بازار رقابتی امروز . . کره ای ها قبلا خیلی خوب نبودن اما به مرور خوب شدن ولی هرگز عالی نمی شن . . برای عالی شدن باید توهم عالی بودن رو به کمک مجلات برای مشتری سرگردان ایجاد کرد . . .
Arman
۲ آبان ۱۴۰۰رامین جان تقصیر من نیست که کره ای واست دست نیافتنی هست و اینطور حرصت میگیره ازش،بهتره جای درجا زدن اینجا بری تلاش کنی واسش که از موفقیتش اذیت نشی :)
R@m!n
۲ آبان ۱۴۰۰تلاش کردم و رسیدم و انداختمش به یه مشت عشق آپشن مثه خودت
محمدهادی
۲ آبان ۱۴۰۰احسسسنت
با زور اینکاراشون که هیشکی بی ام و رو ول نمیکنه بیاد این تن لش رو بخره🤣🤣
تن لش مه میگم در مقابل هنر مجسمی مثل ام فایو میگما
وگرنه بلک وینگ به خودی خودش ماشین پرقدرتیه
Amir Machine
۲ آبان ۱۴۰۰چه جالب!!
وقتی چند روز پیش موتورترند جنسیس رو شاسیبلند سال انتخاب کرد، هرکی حرف میزد، 10 نفر جواب میدادن که تو بیشتر میفهمی یا کارشناسای موتورترند که ماشینا رو آزمایش کردن؟!
حالا اما انتخاب Car&Driver شده الکی و از روی تعصب و جانبداری!!!
چقدر خوبین شماها بخدا!!!
MC20
۲ آبان ۱۴۰۰برادر عزیز Amir Machine همون جا کسایی مثل من تک و توک بودن که گفتیم کره ای ها پووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووول دادن به مجله موتور ترند . . . کامنت ها هست و مطالعش برای عموم آزاده . . .من طولانی . . . و به فراخور بینشم اثبات کردم اون جا . . . که باید کاری کرد ( پول داد و هویت خرید ) تا مردم باور کنن باید بیش از 60 هزار دلار به جنسیس پول بدن . . .
sam
۲ آبان ۱۴۰۰بعضییا میگفتن مجله CAR AND DRIVER معتبر نیست و ضد آمریکاییا نظر میده. الآن میخوام ببینم نظر اون بعضییا درباره این انتخاب مضحک چیه هنوزم این مجله رو غیر معتبر میدونن یا این که تو این مورد یه دفه معتبر میشه؟
Mad.z.Max
۲ آبان ۱۴۰۰هم این صحبت شما خیلی جالبه، هم صحبت دوستان اروپایی دوست، که یکهو الان اعتبار کار اند درایور رو بردن زیر سوال!
کلا هرجا به نفعمون باشه، میگیم همچی درست و منطقیه، هرجا به ضرر باشه میگیم کاملا همچی اشتباه، غیر منطقی، دور از عقل و متعصبانس..
Sina10
۲ آبان ۱۴۰۰واقعیتش اینه که برنده میخواد هر کسی باشه
اعتبار کارانددرایور با اون همه سابقه و تاریخچه اش
خیلی وقته رفته زیر سوال ، من اگه جای این نشریه بودم هرگز چنین تستی رو انجام نمیدادم چون انتخاب بین M5 و CT5-V اگه علاقه به هربرندی رو فراموش کنیم غیرممکنه و تهش تنها چیزی که میمونه کلی حاشیه است
Sina10
۲ آبان ۱۴۰۰منکه نگفتم کادیلاک بده؟
من همیشه میگم از ۳ سدان برتر چند سال اخیر و یکی از بهترین های امساله
بشخصه خیلی خیلی از این ماشین خوشم میاد و جز بررسی های که توی پدال گذاشته شده ، حتی اگه ویدیو های بررسیشو هم ببینید همه ازش تعریف میکنن چون فوق العادس
اما بی عیب نیست ، معایبش کم هم نیستن
حرف از شتاب جانبی و پیست شد ، توجه اتون رو به ترمز گیری جلب میکنم و اونجا هم امار مشخصه دیگه
در کل اگه پرفورمنس ، لوکس بودن ،راحتی ، رانندگی ، کاربرد در شهر ، پیست و قیمت همه رو جمع بزنیم این دو خودرو برابرن
کادیلاک هم واقعا عالی بوده ، خیلیا میگفتن این موتور رو دست کادیلاک میمونه ولی دقیقه اخر با این شاهکار ، همه رو تعجب زده کرد
این درباره بامو هم هست ، نسل قبل M5 هم زمان خودش از بهترین سدان ها بود ولی نتونست مثل V10 جلب توجه کنه ، اما این نسل به بهترین شکل ممکن جبران کرد و حداقل از نظر من ، بهترین نسل M5 هست ، توجه کنید نسخه اولیه m5 سال ۲۰۱۸ اومده و خود سری ۵ هم اگه اشتباه نگفته باشم سال ۲۰۱۶ اومده ولی هنوزم از بهترین ماشین های قابل خرید بازاره ، و تازه این نسخه کامپتیشن هست , اگه بحث درباره CS باشه که اوضاع خیلی فرق میکنه!
MC20
۲ آبان ۱۴۰۰عزیز دلم در اینکه فاصله کادیلاک با بی ام دبلیوو میلیمتری هست اصلا شکی نیست ولی در اینکه از دید سواری اسپرت اون میلیمترها به سمت بی ام نزدیک میشه هم شکی نیست و باز در اینکه از دید راحتی رانندگی گرند تور ( سفر جاده ای طولانی ( عنوان مقاله ) ) اون میلیمتر ها به سمت کادیلاک نزدیک میشه هم شکی نیست . . . من میتونم حدس بزنم کارشناس های مجله خودشون هم می دونن با اختلاف بسیار ناچیز میلیمتری ( فقط برای سواری و روح اسپرت بی ام در قیاس با روح لاکچری تر کادیلاک ) نفر اول این کلاس در کل بی ام هست . . . و مشتری های ثابت بی ام هیچ وقت سمت کادیلاک نمیان . . . حالا به نظر من کارشناس ها کار اند درایور اومدن با انتخاب کادیلاک به عنوان برنده این مقاله در صدی از مشتری های سرگردان بازار مثل آعودی رو قر بزنن تا به مشتری های کادیلاک اضافه کنن . . . این جوری نه سیخ می سوزه نه کباب . . .واقعیت تغییر نمیکنه یعنی بی ام پرستان کار خودشون رو می کنن و این ها هم برای کادیلاک توصیه عادلانه به قول خودشون fair recommend می دن . خیلی مخلصم . ببخشی طولانی شد .
Mad.z.Max
۲ آبان ۱۴۰۰مخلصیم
والا چی بگم، ب ام و با این نسل ام فایو و سری های کامپتیشن و کامپتیشن اسپورتش اصلا متر و معیاری شد تو مقوله ی سدانای اسپورت فول سایز. از طرفی کادیلاک هم عقبه ی بسیار درخشانی داره، با اینکه مثلا تا ۷-۸ سال پیش اصلا اون کادیلاک سابق نبود، اما بنظرم امکانش هست که رو دست ب ام و بلند شده باشه!! مثلا به میزان تحمل شتاب جانبی هر سه رقیب دقت کن، کادیلاک از همه بیشتره تحملش که این یعنی بهتر از بقیه پیچ میزنه و پیست محور تر میتونه باشه حتی نسبت به بقیه. از اونطرف کروزر فوق العاده ای هم هست، که اگه نبود نمیشد کادیلاک دونستش! تاپ اسپیدشم باز بیشتر از بقیه هست (میدونم هیشکی ورنمیداره دم به ساعت ۳۳۰ تا بره با ماشینش 😂)
نهایت صحبت اینکه از وقتی این مدل وی کادیلاک به همراه داداش کوچیکش اومدن بازار، هرکی از نشریه معتبر گرفته تا یوتوبر در پیتی، فقط ازش تعریف و تعریف کردن!
فراموش نکنیم این مدل پایان یک عمر راه ماشینای بنزینی کادیلاکه و اصلا بعید نیس توش سنگ تموم گذاشته باشن.. :)
MC20
۲ آبان ۱۴۰۰در جواب به Mad.z.Max عزیز . . . با توضیحاتت حالا من قانع شدم آقا به خصوص سر شتاب G و . . . ولی متاسفانه این بحث های میلیمتری ، حکایت مثل مو از ماست بیرون کشیدنه ، خیلی سخته . . . ولی انصافا یک چیز رو باید گفت و اونم اینه ، عنوان بررسی سدان پرفورمنس برای سفر جاده ای طولانیه . . . یعنی گرند تور ، یعنی راحتی و اسپرتی ، یعنی دو خصیصه متفاوت از هم . . . که نه میشه 50 50 باشن و اگر نسبت هرکدوم به سمت دیگری نوسان کنه نتیجه حس ماشین ، یه چیز دیگه میشه ، حتی به اندازه 51 49 ، ولی با این معیار سدان پرفورمنس برای سفر جاده ای طولانیه ، من چشم بسته کادیلاک رو بر می دارم (به شرطی که هنوز کادیلاک باشه . . .) خیلی مخلصم .
Kf
۲ آبان ۱۴۰۰تسلا فنا نیان صلوات
Sina
۲ آبان ۱۴۰۰پادشاه کیست!؟
برای سفر طولانی قطعا قطعا ب ام و
اونم M5عادی!! نه کامپتیشن که ساخته شده برای پیست که راحتی و نرمی اون تا حدودی بخاطر پیست گرفته شده
پس ب ام و بهترینه
پادشاه این سگمنت قطعا M5 که فقط و فقط E63 میتونه به چالش بکشونتش
سهند
۲ آبان ۱۴۰۰با فقط و فقط e63 مخالفم پس پانامرا توربو s و آئودی rs6 چی شد؟ در ضمن تکنولوژی های پانامرا از همه بیشتر است مثل آیرودینامیک فعال
محمدهادی
۲ آبان ۱۴۰۰والسلام
پیام
۲ آبان ۱۴۰۰نوشته طراحی بی ام و معمولی بی هیجانه نه کادیلاک خوبه که اگه ارم روی جلو پنجرشا برداری با این ماشینای شتر گاو پلنگی چینی اشتباه میگیری
محمدهادی
۲ آبان ۱۴۰۰🤣🤣🤣🤣🤣🤣
اصلن تا دیروز تمام آزمایش کننده ها محو طراحی و ظرافت تای ام فایو بودن
چیسد یه شبه همه نظرا شدن ضدش؟؟
اصلن نظرات این مقاله اغراق شده نبودا
اصلن
Elmiraj
۲ آبان ۱۴۰۰CT-5 blackwing و S plaid یکه تازان سدان های درونسوز و الکتریکی….
.
.
نمیدونم چه سیاستیه ولی اگر کادیلاک سامانه AWD نسخه معمولی ct5 و گیربکس ۸ سرعته ترمک را در blackwing قرار میداد عمرا رقبا تو شتاب هم به گرد پاش میرسیدن…
R@m!n
۲ آبان ۱۴۰۰اونوقت دیگه 30 هزار دلار ارزون تر نمیشد. البته پلتفرم آلفا پاسخگوی این افزایش وزنو و پیچیدگی رو نداشت.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ آبان ۱۴۰۰یکه تاز سدان های درونسوز اول m5 cs و amg gt 63 s هستن تازه اگر amg gt63 se رو بخاطر هیبریدی بودنش قبول نکنیم
سهند
۲ آبان ۱۴۰۰البته بزرگترین رقیب gt63s پانامرا توربو s است که خیلی عالیه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ آبان ۱۴۰۰تازه به قول شما اونم هست
رامتین
۲ آبان ۱۴۰۰خیلی مسخره بود. مدیر ایران خودرو هم بین تارا، E کلاس و سری3 همین الان بهم زنگ زد گفت تارا انتخاب بهتریه. قیمت ارزونتر و کیفیت بهتری داره. اما گذشته از شوخی بیشک M5 گزینه بهتریه. اصلا شکی نیست.
new RAMIN
۲ آبان ۱۴۰۰(خیلی مسخره بود. مدیر ایران خودرو هم بین تارا، E کلاس و سری۳ همین الان بهم زنگ زد گفت تارا انتخاب بهتریه. ) تارا ، E کلاس ، سری3؟؟با این جملت کلاس بندی صنعت خودرو رو نابود کردی.
شاید طرفدار صنعت چین باشم ولی از همون زمان جوانی علاقه خاصی به آمریکایی داشتم و الان هم انتخابم اولم آمریکایی هست…حالا چرا؟؟ یه بار سوار کادیلاک یا شورلت یا لینکلن بشید میفهمید چرا…جدید هاش هم نشستید مهم نیست! قدیمی هاش اینقدر خوب هستن که حیرت زدتون میکنن.
اکثر کامنت ها از روی تعصبه…فکر کنم همه عکس هارو فقط دیدن!
(البته هرچند CT5-V بلکوینگ خودرویی بسیار وحشی و عصیانگر است اما درعینحال میتواند آرام و اهلی شود زیرا علیرغم این وحشیگری، در صورت نیاز خودرو میتواند از روی دستاندازها به نرمی عبور کند و حتی کمر راننده را ماساژ دهد.)
(این ماشین از لحاظ پویایی تقریباً بینقص است، کنترل سواری آن شگفتانگیز است و فرمان آن واقعاً عالی عمل میکند.)
رامتین
۲ آبان ۱۴۰۰دوست عزیز بحث کلاس بندی مطرح نبود. در واقع یک مثال عامیانه زدم وگرنه بسیار بهتر از شما این چیزها رو میدونم. خلاصه اینکه زیاد نمیشه به نظرات و سلایق این شرکتها در مقایسه خودروها اعتماد داشت، همانطورکه در مقایسه موبایل ها هم این تبعیضات بسیار زیاده. در هر صورت انتخاب من بین این 3 برند بی ام و هست. حال نظر شما هم محترم و کادیلاک را انتخاب بفرمایید.
محمد امین
۲ آبان ۱۴۰۰نظر من این هست که بهترین خودرو بدون در نظر فاکتور قیمت bmw هست، چون برتری هاش کاملا مشخص هست و جای بحث نداره
ولی ، با در نظر گرفتن فاکتور قیمت ، شاید کادیلاک خودرو جذاب ترین برای خرید باشه ، همچنین طراحی خاصش و صداش …
البته در آخر اضافه کنم که دلیل اینکه m5 گرون تره ، ۹۰ درصدش مربوط به تکنولوژی های موتور توربو و شاید متریال گرون تر باشه و اینطور نیست که از اعتبار برند برای بالابردن قیمت استفاده کرده باشه و به نظرم نسبت به توانایی هاش و موتور توربو شاهکارش قیمت معقولی داره
Sina10
۲ آبان ۱۴۰۰اگه بحث درباره اعتبار برند باشه که کادیلاک خودش از نام های بزرگ خودروسازیه
حتی خود کادیلاک هم نسخه های فولش ارزون نیست که ، بالای ۱۰۰ هزار دلار در میاد و تازه متریال و کیفیت مواد کابینش که پایین تر از ائودی و بامو هست
حتی دیفرانسیل عقبه
خب اگه همه اینا رو جمع بزنیم میشه دید کادیلاک قیمت پایین تر رو به سرعت در خط مستقیم و کیفیت کابین ترجیح داد و موفق هم شده
البته که قیمت گذاریش هم جالبه ، ۸۷ هزار دلار که تقریب میشه ۹۰ هزار دلار ، دقیقا همین ۳ هزار دلار کلی تاثیر داره
M@M@DRZ
۲ آبان ۱۴۰۰من از این طراحی های خسته کننده بی ام و واقعا بدم میاد ولی از نظر فنی بیمر پادشاه این سگنمت هستش .
با این حال کادیلاک خیلی خوب بی ام و رو به چالش کشیده و بنده واقعا طراحیش رو ( چه داخلی چه خارجی ) ترجیح میدم .
Nima
۲ آبان ۱۴۰۰اختلاف قیمته خیلى بیشتر از اختلاف متریاله براى کادیلاک.
این نکته خیلى مثبتیه که ٩٠-٩٩ درصد کارایى رو با ٣٠ درصد قیمت کمتر ارائه بدى.
بعدم ١٠ دیقه ماشین رو تست نکردن.
لابد یه سرى پارامتر داشته که بهتر بوده.
من فهمیدم ، اعداد با حسى که ماشین بهت میده یه دنیا تفاوته.
یه مثال ساده میزنم.
کسایى که تاحالا اپل امگا سوار شدن میدونن که بسیار سوارى خوبى داره.
وقتى روى کاغذ مقایسش میکنى با مثلا سوناتا میبینى هیچ برترى نداره. ولى وقتى سوارش میشى میبینى لذت سوارى که بهت میده خیییلى بیشتره.
امیدوارم مثالم روشن بوده باشه.
Nima
۲ آبان ۱۴۰۰کادیلاک دیگه کادیلاک ١٠-٢٠ سال پیش نیست دوستان . خیلى بهتر شده.
پارسا
۲ آبان ۱۴۰۰تا حالا کسی از طراحی M5 ایراد نگرفته بود
Nima
۲ آبان ۱۴۰۰ایراد نگرفته.
میگه خشونت لازم رو نداره.
به نظر منم به اندازه ١۴٠ هزار دلار و ۶٠٠ اسب خشونت نداره.
شما ۵٢٠ همین نسل رو با این مقایسه بکن تل متوجه حرفم بشى.
ارش
۲ آبان ۱۴۰۰زرشک در واقع کادیلاک بدترینه .*** با این جمع بندی
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ آبان ۱۴۰۰نمیدونم کدومشونو بیشتر دوست دارم چون واقعا هر سه تاشون دوست داشتنین ، آئودی فوق زیبا و لوکسه و واقعا شبیه ماشینای تشریفاتیه و خیلی پرستیژ بالایی داره ، ، بلک وینگ از نظر پرفورمنس واقعا غیر قابل وصفه و دوست داشتنیه و من خیلی دوسش دارم ، m5 هم که یر آمد این کلاسه و همزمان و اسپرته ، اونم خیلی دوست دارم . باید به کادیلاک و بی ام و آئودی بگم یه جوری خودشون با هم راه بیان که کدومو بهم بدن 😊
ماکان
۲ آبان ۱۴۰۰سلام . با اینکه می دانم شاید بی ام و M5 استاندارد هم امکاناتش تا اون اندازه ای که من می خواهم را باشد ، اما در هر صورت بگویم که من با اینکه بی ام و M5 را هم دوست دارم ، اما چون به اضافه قدرت ، میزان امکانات و آپشن های ماشین هم خیلی برایم مهم هستش نسخه آلپینا B5 را بیشتر دوست دارم نسبت به M5 .
امیررضا
۲ آبان ۱۴۰۰من که حال کردم ولی همیشه و همهجا انتخاب من در این سگمنت امفایوه، بیشک بهترینه 🔥❤️
Sina10
۲ آبان ۱۴۰۰طراحی خسته کننده M5!!!
مگه داریم درباره هایپرماشینا بحث میکنیم!!
بهتر که خسته کننده است ، اصلا باید طراحی یه سدان معمولی باشه ، چون یه سدانه و قراره توی شهر ازش استفاده بشه و نباید جلب توجه کنه ، به نظرم الکی به M5 گیر دادن چون فلسفه اش همیشه همین بوده که با ظاهر عادی بهترین پرفورمنس رو بده ، به نظرم قیافه CT5-V هم خسته کننده است و باید بهش گیر میدادن که ندادن!
در کل M5 خیلی خیلی از RS7 بهتر بود ، فقط به اعداد نگاهی بندازین ، حتی ترمز گیری که نمره اشو به کادیلاک دادن ، بامو بهتر بوده!!
قیمت پایه M5 از RS7 ارزون تره ، سریعتره از همه جهت،
واقعا این نتیجه گیری در بهترین حالت مسخره بود! و وقتی بحث قیمت میشه تو ماشینایی مثل اینا باید قیمت پایه رو در نظر گرفت تا قیمت این مدل ، یه سری اپشن بدرد نخور شاید سفارش دادن ، کسی چه میدونه؟
به نظرم کادیلاک عالیه ولی یکم احساس کمبود سرعت داره و خب واسه شهر با این وضع مصرف سوخت و فضای بار ، از بقیه عقب تره ، اما قیمت پایین خیلی بهش کمک میکنه ، واقعا مفته نسبت به رقبا ، من که خیلی ازش خوشم میاد
در کل بهترین ها این کلاس ( یعنی سدان های پرفورمنس متوسط) در جایگاه اول M5 و CT5-V بطور مشترک و بعد از اینا RS7 و در انتها هم چارجر هلکت
البته کاری با کلاس بالاترشون نداریم و نباید با اینا مقایسشون کرد چون اونجا M5 CS و GT63se و پانامرا حضور دارن که در سطح قیمتی و توانایی متفاوتی هستن!
در کل جا داره که در انتها بگیم که بررسی های کارانددرایور هر روزی که میگذره ضعیف تر و نادرست تر میشن واقعا
بهنام
۲ آبان ۱۴۰۰آقا فرمان ب ام و چی که الآن چند نسله که داره امتیاز از ب ام و میگیره.منم طراحی کامپیوتری و خشک و بی روح چراغ جلوی سری پنج رو دوست ندارم .نسل قبلی به مراتب نمای جلوی زیباتری داشت.
محمدهادی
۲ آبان ۱۴۰۰دراین که کادیلاک برند اصیل و قابل احترامیه شکی نیست
اما چماق روی سر بی ام و کنیش؟؟
من کاملا نظر مخالف دارم آقای کار اند درایو😡
بهنام
۲ آبان ۱۴۰۰اونجایی که نشریات آمریکایی ب ام و رو برنده اعلام میکردن خیلی منصف بودن ولی حالا که رقیبی اومده و ب ام و رو شکست داده همون نشریات شدن غیر منصف.کلا ما ایرانی ها همه رو مثل خودمون میبینیم.متعصب،غیر منطقی،و زیرمیز بگیر .
Karl Benz
۲ آبان ۱۴۰۰یکی از یکی بهتر فقط حیف بنز نبود …..
ARMAN
۲ آبان ۱۴۰۰اولا کار اند درایو همیشه به آمریکاییت کم میده و این یعنی بلک وینگ واقعا خوبه
دوما جناب جوکر الان باید تحویل بگیره
من نمیفهمم با کدوم عقل از آمریکاییا بد میگه
پارسا
۲ آبان ۱۴۰۰پدال جات تورو خدا این چرت و پرت ها رو نذار یعنی چی؟
طراحی بیرونی بی احساس m5??؟؟
uranus
۲ آبان ۱۴۰۰آئودی از همه لحاظ عالیه سرعت قدرت لوکس بودن و….. عشقه خالصه