سه سدان لوکس چهارچرخ محرک با پیشرانههای چهار سیلندر از آلمان، آمریکا و ژاپن به مصاف هم رفتهاند تا ببینیم کدامیک سریعتر خواهد بود.
ضعیفترین عضو این جمع کادیلاک CT5 با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود و باید وزنی ۱۷۰۷ کیلوگرمی را حرکت دهد. خودروی بعدی آکورا TLX است که آنهم زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو دارد ولی با ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور، از همه قویتر است. این خودرو هم مثل رقیب آمریکایی از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد ولی با وزن ۱۸۱۰ کیلوگرم، حدود صد کیلوگرم از کادیلاک سنگینتر است.
در آخر هم به بامو 330i xDrive میرسیم که با ۲۵۵ اسب بخار قدرت، بین دو رقیب خود قرار میگیرد ولی گشتاور بیشتری از هردوی آنها دارد. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بامو ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل میدهد تا به هر چهارچرخ برساند. 330i وزنی مشابه کادیلاک دارد و با قیمت ۴۹ هزار دلار، حدود دو هزار دلار از رقبای خود ارزانتر است. بهطورکلی، مشخصات سه خودرو روی کاغذ بسیار به هم نزدیک است و باید ببینیم در عمل نتیجه چه خواهد شد.
در ابتدا دو مسابقهٔ رولینگ بین خودروها برگزار شد که در هردو بامو بهراحتی برنده شد اما در رولینگ دوم آکورا و کادیلاک تقریباً همزمان به خط پایان رسیدند. پسازاین نوبت به مسابقهٔ درگ از حالت سکون رسید یعنی جایی که بازهم بامو برتری خود را به رخ رقبا کشید درحالیکه آکورا دوم و کادیلاک آخر شدند. بامو ۴۰۰ متر را در ۱۳.۹ ثانیه طی کرد، آکورا این کار را در ۱۵.۲ ثانیه انجام داد و ۱۵.۹ ثانیه طول کشید تا کادیلاک به خط پایان برسد.
مقایسه مشخصات فنی
کادیلاک CT5-V | آکورا TLX | بامو 330i xDrive | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۳۷ اسب بخار | ۳۷۲ اسب بخار | ۲۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر | ۳۸۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۰۷ کیلوگرم | ۱۸۱۰ کیلوگرم | ۱۷۰۴ کیلوگرم |
قیمت | ۵۱,۰۹۰ دلار | ۵۱,۵۹۵ دلار | ۴۹,۱۲۵ دلار |
Nismo
۲۳ فروردین ۱۴۰۴کادیلاک و آکورا آن تاپ
Cadillac-V
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اصلا خیلی مسخره بود تو درگ هیچ عدالتی رعایت نشده بود نه انتخاب خودرو ها درست بود نه رانندگی راننده ها
amir
۲۳ فروردین ۱۴۰۴یه خبر جالب توی موتور وان بود که توی کارخونه های کیا در طی چند سال نزدیک هزار تا انجین دزدیده شده 😂
احتمالا دزدای عزیز برای بانک زدن یا چهارشنبه سوری احتیاج به بمب و ترقه داشتن🤣🤣
ناشناس
۲۳ فروردین ۱۴۰۴این موضوع چه ارتباطی با این مقاله داره؟
با اسپم و ترول بحث های کهنه کودکانه رو میخواید تازه کنید؟
amir
۲۳ فروردین ۱۴۰۴باشه جای اون هزاران مقاله ای که ترولک ها بحثشو باز کردن و ما چیزی نگفتیم
همش مکه یبار مدینه
Mhosein
۲۳ فروردین ۱۴۰۴آکورا واقعا درجه یکه
khashayar..
۲۳ فروردین ۱۴۰۴توزیع وزن افتضاح و تعلیق لگنی مثل کادیلاک رو میشه در ابتدای ویدیو در لحظه توقف سر خط دید که اثر اینرسی در توقف از سرعت های پایین هم مشهوده. بقیه موارد پیشکش.
Nismo
۲۳ فروردین ۱۴۰۴پلتفرم آلفای این ماشین از توزیع وزن 50 50 بهره میبره و سیستم تعلیق فوق العاده سریع و هوشمند مگنه راید
خواهشا وقتی اطلاعات کافی ندارید اظهار نظر نکنید
R@min
۲۳ فروردین ۱۴۰۴فارغ از برندینگ و بحث های احمقانه توی مسیر مستقیم اینرسی چه ربطی به تعلیق و شاسی داره ؟؟ شاسی وظیفه ترمزگیری داره ؟ چرا آکورا بهتر بود؟؟
khashayar..
۲۳ فروردین ۱۴۰۴در مورد تعلیق یک خودرو میشه گفت این یک سیستم ارتعاش اجباری دو جرمی (چرخ + شاسی) است که دو نیرو خارجی به اون وارد میشه یکی **نیروی ناشی ناهمواری های جاده ** و دیگری ** اثرات گشتاور خمشی ناشی از نیروی اینرسی ** است.
هر نیرویی چه اینرسی و چه ایرودینامیک دو اثر داره که یکی نیروی خطی و دیگری گشتاور است که ناشی از خروج از مرکز بودن نیرو است.
توزیع جرم و خروج از مرکز جرم مستقیما روی گشتاور خمشی تاثیر داره و گشتاور خمشی هم تاثیر مستقیم روی پاسخ سیستم تعلیق داره. ///
————————————————————————-
نوشتن روابط ریاضی اینجا سخته و گرنه کامل توضیح میدادم .
————————————————————————-
مشکلی هم با برند خاصی ندارم. در واقع با همه برندها مشکل دارم. به نظرم بجای مسابقات مسخره درگ و تایمزنی های بی فایده باید روی کاهش وزن و بهبود فرایند احتراق کار کنن که متاسفانه اصلا اهمیتی به این موضوعات نمیدن. که عواقبش رو هم با ورود چین دارن میبینن.
R@min
۲۳ فروردین ۱۴۰۴البته تعریف اینرسی نمیخواستم 😄 مبحث شتاب و ترمزگیری ربطی به اینرسی نداره، این قانون در پیچ ها اهمیت داره و آزمون شاسی و تعلیق اونجا مشخص میشه که چقدر در برابر شتاب جانبی وارده تاب میاره !
کنترل ارتعاش گشتاور بر عهده دیفرانسیل هست و ترمزگیری هم برعهده ترمز و ست لاستیکه که وزن هم عامل موثریه، آکورا شاسی بسیار ضعیف تر و قدیمی تری از دو تا داره و در پیست اصلا نزدیک این دو ماشینم نمی تونه بشه اما تم این ویدیو ترمزگیری بهتری داره چرا چون کیت ترمز و لاستیک بهتری داشته که اصلا ربطی به شاسی نداره. یه نگاه به تست ترمزگیری کارانددرایو بندازین هم مثال بسیار ساده ای هست.
دیمن
۲۳ فروردین ۱۴۰۴به کادیلاک میگی لگن؟
KAIZEN
۲۳ فروردین ۱۴۰۴آکورا خیلی خوبه
Mr Tiger
۲۳ فروردین ۱۴۰۴بی ام و که اوله… بریم بینم کدوم دوم میشه… مگه میشه با وجود بی ام و با این کیفیت و عملکرد و قیمت به بقیه فکر کرد؟
sunmartin
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اصلا هیچ خودرویی با بی ام و نباید مقایسه کرد اگه کسی یکبار سوار بی ام و شده باشه دیگه اسم هیچ مدل ژاپنی آمریکایی و فرانسوی و انگلیسی پیش این برحد نمیاره
Taha Ayoobi
۲۳ فروردین ۱۴۰۴بله میشه
13
۲۳ فروردین ۱۴۰۴ماشاالله ب تنبل کلاس
بابا مرحبا ب عقب مونده ی الکی گرون
Taha Ayoobi
۲۳ فروردین ۱۴۰۴چهار بار دیگه درگو تکرار کنن بی ام و ارور هاش میریزه بیرون.
Cadillac-V
۲۳ فروردین ۱۴۰۴کاملا مشخصه بی ام و M5 عقب موندست یا کادیلاک CT5-V
https://www.pedal.ir/vision/fastest-sedans-in-the-world-ranked/
حسام الدین
۲۳ فروردین ۱۴۰۴چرا آکورا حین درگ ترمز میزد؟! این مسئله دو بار تکرار شد!
Cadillac-V
۲۳ فروردین ۱۴۰۴بخواطر اینکه بی ام و پیروز شه و بی ام و فنا خوشحال شن😂
امپراتوری خورشید
۲۳ فروردین ۱۴۰۴ACURA 💯❤🇯🇵
sunmartin
۲۳ فروردین ۱۴۰۴قبل از دیدن ویدئو و حتی بدون دانستن اینکه کدام برنده است مطمئن بودم خودروی آلمانی بی ام و برنده است کیفیت ساخت بالا توجه به ضرایب دنده و تورک توزین وزن مناسب تر حالت قرار گیری گیربکس و موارد دیگر
در مورد خودروهای کیا که شخصی اشاره کرده بود چه بخواهی و چه نخواهی خودروهای کیا هیوندای چهارمین خودرو ساز با کیفیت جهان هستند و رنکینگ بسیار بالاتری نسبت به ذهن بسته پشت گوشی نشینان ایرانی دارند
که فقط ۴۰۵ مربوط به نیم قرن پیش و مشتقات پژو و رنو را دیدار کرده اند
Taha Ayoobi
۲۳ فروردین ۱۴۰۴درگ های مزخرف این یارو.
تو مسابقه درگ که یک بار! انجام شد بی ام و زود تر از همه و کادیلاک دیر تر از همه شروع به حرکت کرد.
Cadillac-V
۲۳ فروردین ۱۴۰۴پدال غلط نوشتی این اصلا سری Vنیست، سری V موتور ۶/۲ لیتری V8 سوپرشارژر داره نه دو لیتر
دوماً رقیب اصلی CT5، بی ام و سری ۵ هست نه این
ثانیاً اگه مدلهای عادی باشند که هستند، اصلا درگ و صفر تا صد و حداکثر سرعت مهم نیست و تمرکزی روش نیست، چون کسی که یه سدان عادی و معمولی کادیلاک و بی ام و میخره صددرصد به دنبال آرامش و راحتیه و لوکس بودنه نه پرفورمنس
اگه راست میگه بین CT5-V و M5 درگ برگذار کنه تا ببینیم نتیجه رو، گرچه چند بار دیدیم کادیلاک رو در برابر بی ام و :
https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-2021-bmw-m5-competition-cadillac-ct5-v-blackwing-compared/
https://www.pedal.ir/vision/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%81%D9%88%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1/
https://www.pedal.ir/vision/fastest-sedans-in-the-world-ranked/#%DB%B5-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9_ct5-v_%D8%A8%D9%84%DA%A9%E2%80%8C%D9%88%DB%8C%D9%86%DA%AF