آکورابی ام وکادیلاک

درگ سدان‌های لوکس، کادیلاک CT5، آکورا TLX و بی ام و 330i، کدام سریع‌تر است؟

سه سدان لوکس چهارچرخ محرک با پیشرانه‌های چهار سیلندر از آلمان، آمریکا و ژاپن به مصاف هم رفته‌اند تا ببینیم کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود.

ضعیف‌ترین عضو این جمع کادیلاک CT5 با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و باید وزنی ۱۷۰۷ کیلوگرمی را حرکت دهد. خودروی بعدی آکورا TLX است که آن‌هم زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو دارد ولی با ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور، از همه قوی‌تر است. این خودرو هم مثل رقیب آمریکایی از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد ولی با وزن ۱۸۱۰ کیلوگرم، حدود صد کیلوگرم از کادیلاک سنگین‌تر است.

در آخر هم به ب‌ام‌و 330i xDrive می‌رسیم که با ۲۵۵ اسب بخار قدرت، بین دو رقیب خود قرار می‌گیرد ولی گشتاور بیشتری از هردوی آن‌ها دارد. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ب‌ام‌و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد تا به هر چهارچرخ برساند. 330i وزنی مشابه کادیلاک دارد و با قیمت ۴۹ هزار دلار، حدود دو هزار دلار از رقبای خود ارزان‌تر است. به‌طورکلی، مشخصات سه خودرو روی کاغذ بسیار به هم نزدیک است و باید ببینیم در عمل نتیجه چه خواهد شد.

در ابتدا دو مسابقهٔ رولینگ بین خودروها برگزار شد که در هردو ب‌ام‌و به‌راحتی برنده شد اما در رولینگ دوم آکورا و کادیلاک تقریباً هم‌زمان به خط پایان رسیدند. پس‌ازاین نوبت به مسابقهٔ درگ از حالت سکون رسید یعنی جایی که بازهم ب‌ام‌و برتری خود را به رخ رقبا کشید درحالی‌که آکورا دوم و کادیلاک آخر شدند. ب‌ام‌و ۴۰۰ متر را در ۱۳.۹ ثانیه طی کرد، آکورا این کار را در ۱۵.۲ ثانیه انجام داد و ۱۵.۹ ثانیه طول کشید تا کادیلاک به خط پایان برسد.

مقایسه مشخصات فنی

کادیلاک CT5-V آکورا TLX ب‌ام‌و 330i xDrive
پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۳۷ اسب بخار ۳۷۲ اسب بخار ۲۵۵ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ۳۸۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۷۰۷ کیلوگرم ۱۸۱۰ کیلوگرم ۱۷۰۴ کیلوگرم
قیمت ۵۱,۰۹۰ دلار ۵۱,۵۹۵ دلار ۴۹,۱۲۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Nismo

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    کادیلاک و آکورا آن تاپ

    موافقم 13
    مخالفم 21
    1. Cadillac-V

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      اصلا خیلی مسخره بود تو درگ هیچ عدالتی رعایت نشده بود نه انتخاب خودرو ها درست بود نه رانندگی راننده ها

      موافقم 1
      مخالفم 5
  2. amir

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3854 ديدگاه)

    یه خبر جالب توی موتور وان بود که توی کارخونه های کیا در طی چند سال نزدیک هزار تا انجین دزدیده شده 😂
    احتمالا دزدای عزیز برای بانک زدن یا چهارشنبه سوری احتیاج به بمب و ترقه داشتن🤣🤣

    موافقم 10
    مخالفم 10
    1. ناشناس

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (266 ديدگاه)

      این موضوع چه ارتباطی با این مقاله داره؟
      با اسپم و ترول بحث های کهنه کودکانه رو میخواید تازه کنید؟

      موافقم 14
      مخالفم 5
      1. amir

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (3854 ديدگاه)

        باشه جای اون هزاران مقاله ای که ترولک ها بحثشو باز کردن و ما چیزی نگفتیم
        همش مکه یبار مدینه

        موافقم 5
        مخالفم 7
  3. Mhosein

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    آکورا واقعا درجه یکه

    موافقم 11
    مخالفم 7
  4. khashayar..

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    توزیع وزن افتضاح و تعلیق لگنی مثل کادیلاک رو میشه در ابتدای ویدیو در لحظه توقف سر خط دید که اثر اینرسی در توقف از سرعت های پایین هم مشهوده. بقیه موارد پیشکش.

    موافقم 21
    مخالفم 15
    1. Nismo

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      پلتفرم آلفای این ماشین از توزیع وزن 50 50 بهره میبره و سیستم تعلیق فوق العاده سریع و هوشمند مگنه راید
      خواهشا وقتی اطلاعات کافی ندارید اظهار نظر نکنید

      موافقم 13
      مخالفم 12
    2. R@min

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2203 ديدگاه)

      فارغ از برندینگ و بحث های احمقانه توی مسیر مستقیم اینرسی چه ربطی به تعلیق و شاسی داره ؟؟ شاسی وظیفه ترمزگیری داره ؟ چرا آکورا بهتر بود؟؟

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. khashayar..

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        در مورد تعلیق یک خودرو میشه گفت این یک سیستم ارتعاش اجباری دو جرمی (چرخ + شاسی) است که دو نیرو خارجی به اون وارد میشه یکی **نیروی ناشی ناهمواری های جاده ** و دیگری ** اثرات گشتاور خمشی ناشی از نیروی اینرسی ** است.
        هر نیرویی چه اینرسی و چه ایرودینامیک دو اثر داره که یکی نیروی خطی و دیگری گشتاور است که ناشی از خروج از مرکز بودن نیرو است.
        توزیع جرم و خروج از مرکز جرم مستقیما روی گشتاور خمشی تاثیر داره و گشتاور خمشی هم تاثیر مستقیم روی پاسخ سیستم تعلیق داره. ///
        ————————————————————————-
        نوشتن روابط ریاضی اینجا سخته و گرنه کامل توضیح میدادم .
        ————————————————————————-
        مشکلی هم با برند خاصی ندارم. در واقع با همه برندها مشکل دارم. به نظرم بجای مسابقات مسخره درگ و تایمزنی های بی فایده باید روی کاهش وزن و بهبود فرایند احتراق کار کنن که متاسفانه اصلا اهمیتی به این موضوعات نمیدن. که عواقبش رو هم با ورود چین دارن میبینن.

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2203 ديدگاه)

          البته تعریف اینرسی نمیخواستم 😄 مبحث شتاب و ترمزگیری ربطی به اینرسی نداره، این قانون در پیچ ها اهمیت داره و آزمون شاسی و تعلیق اونجا مشخص میشه که چقدر در برابر شتاب جانبی وارده تاب میاره !

          کنترل ارتعاش گشتاور بر عهده دیفرانسیل هست و ترمزگیری هم برعهده ترمز و ست لاستیکه که وزن هم عامل موثریه، آکورا شاسی بسیار ضعیف تر و قدیمی تری از دو تا داره و در پیست اصلا نزدیک این دو ماشینم نمی تونه بشه اما تم این ویدیو ترمزگیری بهتری داره چرا چون کیت ترمز و لاستیک بهتری داشته که اصلا ربطی به شاسی نداره. یه نگاه به تست ترمزگیری کارانددرایو بندازین هم مثال بسیار ساده ای هست.

          موافقم 1
          مخالفم 5
    3. دیمن

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (176 ديدگاه)

      به کادیلاک میگی لگن؟

  5. KAIZEN

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (395 ديدگاه)

    آکورا خیلی خوبه

    موافقم 7
    مخالفم 5
  6. Mr Tiger

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    بی ام و که اوله… بریم بینم کدوم دوم میشه… مگه میشه با وجود بی ام و با این کیفیت و عملکرد و قیمت به بقیه فکر کرد؟

    موافقم 17
    مخالفم 11
    1. sunmartin

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1897 ديدگاه)

      اصلا هیچ خودرویی با بی ام و نباید مقایسه کرد اگه کسی یکبار سوار بی ام و شده باشه دیگه اسم هیچ مدل ژاپنی آمریکایی و فرانسوی و انگلیسی پیش این برحد نمیاره

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. Taha Ayoobi

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5825 ديدگاه)

      بله میشه

      موافقم 2
      مخالفم 7
  7. 13

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    ماشاالله ب تنبل کلاس

    بابا مرحبا ب عقب مونده ی الکی گرون

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5825 ديدگاه)

      چهار بار دیگه درگو تکرار کنن بی ام و ارور هاش میریزه بیرون.

      موافقم 2
      مخالفم 8
    2. Cadillac-V

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      کاملا مشخصه بی ام و M5 عقب موندست یا کادیلاک CT5-V
      https://www.pedal.ir/vision/fastest-sedans-in-the-world-ranked/

  8. حسام الدین

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    چرا آکورا حین درگ ترمز میزد؟! این مسئله دو بار تکرار شد!

    1. Cadillac-V

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      بخواطر اینکه بی ام و پیروز شه و بی ام و فنا خوشحال شن😂

  9. امپراتوری خورشید

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ACURA 💯❤🇯🇵

  10. sunmartin

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1897 ديدگاه)

    قبل از دیدن ویدئو و حتی بدون دانستن اینکه کدام برنده است مطمئن بودم خودروی آلمانی بی ام و برنده است کیفیت ساخت بالا توجه به ضرایب دنده و تورک توزین وزن مناسب تر حالت قرار گیری گیربکس و موارد دیگر
    در مورد خودروهای کیا که شخصی اشاره کرده بود چه بخواهی و چه نخواهی خودروهای کیا هیوندای چهارمین خودرو ساز با کیفیت جهان هستند و رنکینگ بسیار بالاتری نسبت به ذهن بسته پشت گوشی نشینان ایرانی دارند
    که فقط ۴۰۵ مربوط به نیم قرن پیش و مشتقات پژو و رنو را دیدار کرده اند

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. Taha Ayoobi

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (5825 ديدگاه)

    درگ های مزخرف این یارو.

    تو مسابقه درگ که یک بار! انجام شد بی ام و زود تر از همه و کادیلاک دیر تر از همه شروع به حرکت کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 8
  12. Cadillac-V

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (135 ديدگاه)

    پدال غلط نوشتی این اصلا سری Vنیست، سری V موتور ۶/۲ لیتری V8 سوپرشارژر داره نه دو لیتر
    دوماً رقیب اصلی CT5، بی ام و سری ۵ هست نه این

    ثانیاً اگه مدلهای عادی باشند که هستند، اصلا درگ و صفر تا صد و حداکثر سرعت مهم نیست و تمرکزی روش نیست، چون کسی که یه سدان عادی و معمولی کادیلاک و بی ام و میخره صددرصد به دنبال آرامش و راحتیه و لوکس بودنه نه پرفورمنس

    اگه راست میگه بین CT5-V و M5 درگ برگذار کنه تا ببینیم نتیجه رو، گرچه چند بار دیدیم کادیلاک رو در برابر بی ام و :
    https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-2021-bmw-m5-competition-cadillac-ct5-v-blackwing-compared/

    https://www.pedal.ir/vision/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%81%D9%88%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1/

    https://www.pedal.ir/vision/fastest-sedans-in-the-world-ranked/#%DB%B5-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9_ct5-v_%D8%A8%D9%84%DA%A9%E2%80%8C%D9%88%DB%8C%D9%86%DA%AF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا