به گفتهٔ والاستریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، سدان الکتریکی سلستیک که پرچمدار و ویترین تکنولوژیهای کادیلاک خواهد بود قیمتی در حدود ۳۰۰ هزار دلار خواهد داشت. گفته شده از این خودرو سالانه کمتر از ۵۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد و تولید آن اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز میشود. یکی از سخنگویان کادیلاک در واکنش به گزارش والاستریت ژورنال گفته است:
ما از قیمت سلستیک حرفی نزدهایم اما چیزی که میتوانم بگویم این است که سلستیک یک محصول بسیار انحصاری و سفارشی خواهد بود و بر این اساس قیمتگذاری خواهد شد. جزئیات بیشتر در مورد نسخهٔ تولیدی این خودرو اواخر امسال اعلام خواهد شد
کادیلاک که برای بهبود مرکز فنی جهانی خود در میشیگان ۸۱ میلیون دلار سرمایهگذاری کرده است، تمام نمونههای سلستیک را در این مکان بهصورت دستساز تولید خواهد کرد. در این سدان الکتریکی پرچمدار بیش از ۱۰۰ قطعهٔ پرینت سهبعدی وجود خواهد داشت و طبق گزارشها، به تریمهای چوبی سفارشی و سیستم خودران اولترا کروز هم مجهز خواهد بود. هنوز از ظاهر این ماشین چیز زیادی نمیدانیم ولی با توجه به تیزرهای قبلی، سلستیک استایلی کشیده و کمارتفاع خواهد داشت. در جلوی خودرو مثل کراساوور لیریک شاهد چراغهای LED عمودی در طرفین خواهیم بود که بین آنها جلوپنجرهٔ چراغها جای میگیرد.
در داخل، یک نمایشگر بزرگ کل عرض داشبورد را پوشش خواهد داد و سقف خودرو تمام شیشهای بهصورت چهارقسمتی قابل تنظیم خواهد بود. تیزرهای جدید نیز ویژگیهای سطح بالایی مثل کنسول مرکزی مشکی براق، دکمههای فلزی برای کنترل صندلیها و تودوزی چرمی را نشان دادهاند. هنوز هیچ اطلاعاتی از قوای محرکهٔ سلستیک نداریم ولی میدانیم روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته میشود که میتواند به باطریهای ۲۰۰ کیلووات مجهز شود. البته سلستیک اولین مدل از خانوادهٔ جدید خودروهای الکتریکی کادیلاک نخواهد بود زیرا این عنوان به کراساوور لیریک میرسد که اولین نمونههای آن در تابستان امسال به خریداران تحویل داده خواهند شد.
mahdi-es17
۶ تیر ۱۴۰۱فقط بگم چیز حقیه
دکتر استاپ
۶ تیر ۱۴۰۱یک کپی خوب از ژیپنگ
ali(chevynova)
۶ تیر ۱۴۰۱حقانیت کادیلاک 1 قرن هست که وجود داره
F22RAPTOR
۶ تیر ۱۴۰۱کادیلاک شدیدا در مسیر درستی در حرکته
امیدوارم این اتفاق واسه بیوک هم بیوفته
ali(chevynova)
۶ تیر ۱۴۰۱بیوک با فروش خوبی که در آمریکا و چین داره وضعیت خوبه و میتونه این خوب بودن رو به عالی بودن برسونه
ارین صاحب جمعی
۶ تیر ۱۴۰۱یک چیزی تو مایه های رقیب رولز رویس و میباخ میشه
Reza Waffen SS
۶ تیر ۱۴۰۱باید بیاد ببینیم همینطوری نمیشه گفت
TML BN
۶ تیر ۱۴۰۱آره دقیقا هم از عکس هایی که لو رفته و هم قیمت منم فکر میکنم در حد میباخ و بنتلی باشه ولی رولز نه
Reza Waffen SS
۷ تیر ۱۴۰۱میباخ چیز کمی از رولزرویس نداره
javadhy
۶ تیر ۱۴۰۱قیمتش یه مقدار زیاده ولی فعلا نمیشه دقیق نظر داد باید تا اومدنش صبر کرد و جزئیاتشو دید
در کل با ۳۰۰ تا بنتلی فلایینگ اسپر یا مایباخ رو انتخاب میکنم
در کل فکر نکنم این ماشین بتونه با اونها رقابت کنه و در حدشون باشه چون کادیلاک تجربهی خاصی تو ساخت خودروی لوکس مدرن نداره و از آخرین باری که خودروی لوکس در حد رقبا تولید کرده سالها میگذره و در طول این سالیان استانداردهای خودروی لوکس خیلی خیلی تغییر کردن.
AMIR / ARMI
۶ تیر ۱۴۰۱الان دیگه مثل گذشته نیست
شرکت های تامین کننده کوچیک که تخصص های خاص دارن به وجود اومدن قطعاتی انحصاری رو تولید میکنن
جایی که شرکت های کوچیک تیونینگ محصولات انحصاری میسازن برای جنرال موتورز که ابزار لازم رو هم داره که کاری نداره
فقط بحث برندینگ وجود داره که
کادیلاک کاملا این کشش رو داره یادمون نره اسکالید v قیمتش چقدر بود
javadhy
۶ تیر ۱۴۰۱نه ببین منظورمو نگرفتی نگفتم امکانش نیست گفتم سخته
در مورد شرکت های تینونینگ هم واقعیتش خودت بهتر میدونی اونا فقط چهارتا متریالو عوض میکنن ولی ارزش یه خودروی لوکس وقتی به ۳۰۰ هزار دلار برسه باید خیلی خاص تر از صرفا جنس کابین و … باشه
باید طراحی بیرونی و به خصوص داخلی کاملا منحصر به فردی داشته باشه تا بتونه تو بازار رقابت کنه
من حرفم این بود که کادیلاک سالهاست از انجام چنین پروژه ای دوری کرده برگشتن بهش بسیار سخته
ولی غیر ممکن نیست به هر حال باید تا رونمایی کامل خودرو صبر کرد
javadhy
۶ تیر ۱۴۰۱در مورد اسکالید v هم چون تولید محدوده اگر اشتباه نکنم مردم میخرن
وگرنه اگه تولید انبوه بود به هیچ وجه نمیتونست برخلاف نسخه پایش با رقبای آلمانی پرفورمنس رقابت کنه
در بحث کشش برندینگ هم کادیلاک هیچوقت خودروی به این گرانی تولید نکرده
همین سلستیک هم مطمئنا خیلی زود تمام نسخه هاش فروش میره ولی اینکه در حد رقبا هست یا نیست مهمه
Nima
۶ تیر ۱۴۰۱کادیلاک قبل از دهه ۹۰ ماشین هایى تولید میکرد که فقط رئیس جمهور ها و سران مملکت سوار میشدن.
کادیلاک هاى لیموزینى که فاصلى محوریشون مثل مایباخ هاى V12 و فانتوم کشیده هاى الان بوده با تریم هاى متنوع و اتفاقا با ۲-۳ برابر قیمت بالاترین تریم اس کلاس اون زمان.
به نمونه از این ماشین رو میتونى توى ایران (کادیلاک فرح) ببینى که حتى قسمت جلویى کابین از عقب جدا میشده (چیزى که الان فقط توى رولز رویس هست.
مازیار
۶ تیر ۱۴۰۱بالاترین ترین اس کلاس اون زمان 450SEL6.9 بود که تقریبا دو برابر کادیلاک فلیت وود قیمتش بود
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-sel-450-%D8%A7%D8%B3%D8%B7%D9%88%D8%B1%D9%87/
سوشیانت
۶ تیر ۱۴۰۱اتفاقا اسکالید وی کاملا میتونه با رقبای آلمانیش رقابت کنه هم قدرت موتورش ۶۸۲ اسب بخار هست که از بی ام و x7 m50i و بنز جی ال اس ۶۳ ای ام جی بیشتره هم ابعاد بزرگتری داره
javadhy
۶ تیر ۱۴۰۱در جواب به آقا نیما
ببین مرسدس ۶۰۰(w100) معروف به (grosser)زمانی که معرفی شد گرونترین خودروی دنیا بود پس خواهشا اصلا بنزو با کادیلاک مقایسه نکن چون خودت ضایع میشی
کادیلاکم همون دوران فقط توی آمریکا نماد لوکس بودن بود، کسی منکر این نیست که واقعا خودروهای خاصی در کلاس لوکس تولید میکرد ولی اگه بخوایم ماشینی که سران توش مینشستنو توی کل دنیا بررسی کنیم همیشه بنز s class با اختلاف بیشترین فروشو داشت وگرنه امروزه به نماد خودروی لوکس تبدیل نمیشد
سوشیانت
۶ تیر ۱۴۰۱در جواب به جواد
کادیلاک از لحاظ لوکس بودن کاملا در حد بنز هست و حتی آپشن هایی داره که بنز نداره مثلا کادیلاک اسکالید امکاناتی مثل دوربین دید در شب، نمایشگر اولد ۳۸ اینچی و ۳۶ اسپیکر داره که رقیبش بنز جی ال اس نداره
Nima
۶ تیر ۱۴۰۱اگر بخواد قوى عمل بکنه باید تریم ها با رنگ ها و شخصى سازى هاى خیلى فراوونى ارائه بده وگرنه در حد بنتلى و رولز رویس نمیشه.
هرچند چون دست ساز هست یه لول کامل از مایباخ بالاتر قرار میگیره
و این ۲ شاخصه (دست ساز بودن و شخصى سازى بالا) دقیقا همون چیزى هست که مشترى توى این رنج قیمت میخواد. (و البته کیفیت)
sam
۶ تیر ۱۴۰۱یه نفرم ک حرف درست میزنه این طور بهش حمله ور میشن
مایباخ و بنتلی با اون سابقه حریف رولزرویس نشدن کادیلاک ک نتونسته پلاستیک چیپ شورولت و از ماشینش جدا کنه هیچی
Aboalfazl demon
۶ تیر ۱۴۰۱آقای sam چرا انقد از ماشین های آمریکایی بدتون میاد؟
به خدا تعصب چیز خوبی نیست
من یدونه کامنت هم ازت ندیدم که آمریکایی هارو هیت نکرده باشی
یبار عینک تعصب رو بردار
( ۲ یا ۳ بار هم توهین خیلی بدی به داج کردی . )
Bhp1400
۶ تیر ۱۴۰۱آقا منم طرفدار اروپایی ها هستم ولی اقا ابوالفضل راست می گه تعصب زیاد خوب نیست
مازیار
۶ تیر ۱۴۰۱به یکباره وارد شدن به محدوده قیمت رولزرویس و بنتلی ریسک بزرگی محسوب میشه اما کادیلاک این پتانسیل
رو داره هرچند تابحال تجربه اش رو نداشته باید صبر کرد
و دید محصول چیه
Aboalfazl demon
۶ تیر ۱۴۰۱پادشاه سدان های الکتریکی داره میاد
Phonix
۶ تیر ۱۴۰۱چه کنسول وسط آمریکایی داشت😂
Hadi
۶ تیر ۱۴۰۱این دیگه آخرشه 😍👌🏼
ولی بازم باید بیاد و ببینیم چیکار میکنه این چیزی که میشه دید یه سدان فوق لوکسه و کادیلاک روی این ماشین سرمایه گذاری زیادی کرده و یجوری ویترین تکنولوژی های کادیلاکه…
و یجورایی میتونه الگوی این کلاس باشه و بقیه رو به چالش بکشونه…
JDM lover
۶ تیر ۱۴۰۱کادیلاک عالی مینوازد
GMA
۶ تیر ۱۴۰۱بازگشت شکوه آمریکایی
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۶ تیر ۱۴۰۱میاد تا استاندارد جدیدی تو سدانهای فوق لوکس باشه
seyedjavad.mercedesbenz
۶ تیر ۱۴۰۱پس اینطور که معلومه بیشتر بازار مایباخ و بنتلی رو هدف گرفته ، من که خیلی بش امیدوارم ، بیاد ببینیم جریان چیه
Swedish Arrogant Tiger
۶ تیر ۱۴۰۱این قیمت برای یه کادیلاک اون هم برقی زیادی بالاست.
فکر میکنم اساسا دست ساز بودن وقتی قلب ماشین الکتریکیه مفهوم خاصی نداره.