شکی نیست که صنعت خودروسازی خیلی سریع در حال حرکت به سمت الکتریکیسازی است و این حرکت به سطحهای جدیدی از بازار هم گسترش پیدا کرده است. کادیلاک سلستیک و رولزرویس اسپکتر که هردو در یک روز رونمایی شدند، الکتریکیسازی را به بخش فوق لوکس بازار وارد کردهاند و قصد دارند تجربهٔ جدیدی را در این کلاس ارائه کنند. هرچند از این دو ماشین یکی کوپه و دیگری سدان است اما ازآنجاییکه هردو اولین خودروهای فوق لوکس الکتریکی بازار محسوب میشوند، بد نیست مقایسهای بین آنها داشته باشیم.
طراحی بیرونی
اسپکتر یک کوپهٔ فوق لوکس بزرگ است که بهعنوان جانشینی برای ریث و فانتوم کوپه به سبد محصولات رولزرویس اضافه شده. البته این شرکت معتقد است اسپکتر سگمنت کاملاً جدیدی ایجاد کرده که سوپر کوپه الکتریکی لوکس نام دارد. درهرحال، این خودرو از لحاظ طراحی تفاوت چشمگیری با دیگر محصولات رولزرویس ندارد هرچند که در جلوی آن برای اولین بار از چراغهای دوقسمتی به همراه عریضترین جلوپنجرهٔ تاریخ رولزرویس استفاده شده است. اسپکتر یک کوپهٔ فستبک است که فرم عقب آن شباهت زیادی به کوپهٔ ریث و همینطور مدل تک ساخت سوئیپتیل دارد. بهطورکلی، این خودرو از طراحی مدرن و جذابی بهره میبرد که همچنان فوراً بهعنوان یک رولزرویس قابلتشخیص است.
از سوی دیگر، کادیلاک با سلستیک وارد بخشی شده که سالها است در آن حضور نداشته است. بخش سدانهای فوق لوکس که تاکنون در انحصار رولزرویس و بنتلی بوده حالا مدعی جدیدی خواهد داشت که قصد بازگرداندن شکوه نام کادیلاک را دارد. سلستیک در نمای جلویی با چراغهای باریک در بالا، جلوپنجرهٔ بزرگ مسدود و چراغهای عمودی در طرفین آن، از زبان طراحی جدید کادیلاک استفاده میکند که پیشازاین در کراساوور لیریک دیده بودیم. برای طراحی عقب خودرو اما طراحان کادیلاک مثل رولزرویس فرم فستبک را انتخاب کردهاند که شاید برای یک سدان بزرگ کمی غیرمعمول به نظر برسد ولی با چراغهایی که به شکل چوب حاکی تا روی ستونها کشیده شدهاند، نمای متفاوتی را نسبت به سدانهای سنتی بازار ایجاد کرده است.
داخل
اسپکتر از پیشرفتهترین کابین در تاریخ رولزرویس بهره میبرد. البته طراحی داشبورد شبیه دیگر ساختههای رولزرویس است ولی حالا یک نمایشگر مقابل سرنشین نصب شده و سقف ستارهای معروف رولزرویس هم تا روی درها کشیده شده است. به لطف این طراحی، کابین اسپکتر همچنان حال و هوای کلاسیک خود را حفظ کرده است درحالیکه داخل سلستیک به لطف نمایشگر عظیم و خمیدهٔ ۵۵ اینچی که در کل داشبورد کشیده شده است، کاملاً مدرن به نظر میرسد. بااینحال، غربیلک فرمان دو پره و داشبورد افقی ساده با دریچههای تهویهٔ سراسری، محصولات کلاسیک کادیلاک را تداعی میکنند. کنترل تهویهٔ چهار منطقهای، تودوزی چرمی دستدوز، نورپردازی با ۴۵۰ چراغ LED و سیستم صوتی AKG با ۳۸ بلندگو هم از دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه سدان پرچمدار کادیلاک هستند.
قوای محرکه
رولزرویس هنوز مشخصات کامل قوای محرکهٔ اسپکتر را اعلام نکرده و بنابراین از تعداد موتورهای آن خبر نداریم ولی مجموع خروجی آنها ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور اعلام شده است. این شرکت همچنین حرفی در مورد ظرفیت باطریهای کوپهٔ الکتریکی خود هم نزده و صرفاً وزن آنها را ۷۰۰ کیلوگرم اعلام کرده است. طبق تخمین سازمان EPA آمریکا نیز برد اسپکتر با هر بار شارژ کامل باطریها ۴۲۰ کیلومتر اعلام شده است. از سوی دیگر، سلستیک به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ توان خروجی موتورها بسیار به هم نزدیک هستند اما درحالیکه اسپکتر برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز دارد، سلستیک این کار را در ۳.۸ ثانیه انجام میدهد. در بخش شعاع حرکتی هم برتری با سدان کادیلاک است زیرا به لطف باطریهای ۱۱۱ کیلووات ساعتی میتواند با هر بار شارژ تا ۴۸۰ کیلومتر را طی کند.
سواری و رانندگی
اسپکتر هرگز روی پرفورمنس یا کاهش مصرف انرژی تمرکز ندارد و میخواهد لوکسترین حس ممکن را پشت فرمان فراهم کند. به همین دلیل، این کوپهٔ برقی به سیستم تعلیق جدیدی مجهز شده که میتواند آنتیرول بارها را جدا کند تا هر چرخ بهطور مستقل عمل کرده و سواری نرمتری فراهم گردد. کمکفنرهای تطبیقی و سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم از دیگر ویژگیهای شاسی این ماشین هستند. در این بخش اما سلستیک هم هرگز دستوپابسته نیست و کادیلاک آن را به کمکفنرهای بادی تطبیقی، نسل چهارم سیستم کنترل سواری مغناطیسی، کنترل بادیرول فعال و سیستم فرمان گیری چرخهای عقب مجهز کرده است. همچنین برای این خودرو نسخهٔ ویژهای از لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت EV در نظر گرفته شده که سروصدای جاده را کاهش میدهند درحالیکه سیستم نیمه خودران جدید اولترا کروز نیز میتواند کنترل خودرو را بهطور کامل در دست گیرد.
قیمت و جمعبندی
رولزرویس هنوز قیمت اسپکتر را اعلام نکرده اما گفته است که این خودرو بین مدلهای کولینان و فانتوم قرار میگیرد و بنابراین باید انتظار قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار دلار را برای آن داشته باشیم. در همین حال، قیمت سلستیک از ۳۰۰ هزار دلار آغاز میشود که کادیلاک را وارد بازهٔ قیمتی کاملاً جدیدی میکند. همچنین با سفارشیسازیهای فراوانی که خریداران میتوانند انجام دهند، این رقم بهسرعت میتواند افزایش پیدا کند؛ بنابراین دو خودرو از لحاظ قیمت هم نزدیک به هم خواهند بود و ازقضا، زمان عرضهٔ آنها هم یکی است زیرا اسپکتر در سهماههٔ چهارم سال ۲۰۲۳ به خریداران تحویل داده میشود و سلستیک در ماه آخر سال ۲۰۲۳ روی خط تولید میرود.
خب با توجه به مواردی که بیان شد، از نظر شما آیا سلستیک توان رقابت با رولزرویس را خواهد داشت و با چنین برچسب قیمتی گزافی میتواند نظر خریداران این برند مشهور و باسابقهٔ بریتانیایی را به خود جلب کند یا مثل مایباخ زیر سایهٔ نام بزرگ رولزرویس قرار خواهد گرفت؟
مقایسه مشخصات فنی
رولزرویس اسپکتر | کادیلاک سلستیک | |
قدرت | ۵۸۵ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۸۷۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۴ ثانیه | ۳.۸ ثانیه |
برد | ۴۲۰ کیلومتر | ۴۸۰ کیلومتر |
قیمت | حدود ۴۰۰ هزار دلار | ۳۰۰ هزار دلار |
Royal Driver Uk 70
۲۷ مهر ۱۴۰۱Rolls-Royce, The King of the Ultra-Luxury Cars…
miladzm
۲۷ مهر ۱۴۰۱بهتره سوال رو کمی ساده تر و اجزای مسئله رو معادل سازی کنیم تا جواب دادن بهش آسون تر بشه :
کدیلاک سلستیک انتخابتونه یا بی ام و i7 ؟
مزدا
۲۷ مهر ۱۴۰۱من به رولزرویس اسپکتر رای دادم نه به خاطر قدرت و قیمتش بلکه به خاطر اعتبارش
viper2
۲۷ مهر ۱۴۰۱خوشم میاد دوستان میگفتن وای این قیمت برای کادیلاک زیاده . با این قیمت که همقدر رولزرویس هست اصلا نمیتونه رقابت کنه دریغا از اینکه فرداش خبر رسید که اسپکتر ۴۰۰ هزار دلاره و همچنین تکنولوژی کادیلاک واقعا واقعاا واقعا بیشتره . توی این مقایسه به نظرم واقعا کادیلاک بهتره. اون نوار های رنگ صورتی اصلا به نمای داخلی رولزرویس نمیان و همچنین طراحی داخلی رولزرویس خیلی قدیمی شده .
Reza Waffen SS
۲۸ مهر ۱۴۰۱100% رولزرویس
IMAN991
۱ آبان ۱۴۰۱هردو عالی هستن بهترین یکی از یکی بهتر هستن
Sina
۲۷ مهر ۱۴۰۱صد در صد رولزرویس
امیررضا
۲۷ مهر ۱۴۰۱کادیلاک خیلی خاص و محشره ولی انتخاب من رولزرویسه. بالاخره رولزرویسه دیگه
(Saeed (peugeot
۲۷ مهر ۱۴۰۱خدا وکیلی روزلرویس الکی به اینجا نرسیده …. اصلا مقایسه جالبی نبود ……
تمام اون ثروتمندایی که انواع لوکس ترین ماشین های دنیارو دارن و سوارشون میشن ……میگن روزلرویس یه چیز دیگس …..این که یه مقایسه از روی اعداد و ارقامه ……
تو کلاس خودش رولزرویس محشره
mahdi-es17
۲۷ مهر ۱۴۰۱اگر به طراحی کادیلاک توجه کنید میبینید که دریچه کولری وجود ندارد🙂
viper2
۲۷ مهر ۱۴۰۱ینی کولر نداره؟!
سوشیانت
۲۸ مهر ۱۴۰۱تو نمایشگر روی کنسول ردیف اول قسمت تنظیم دما وجود داره پس کولر هم داره
GMA
۲۷ مهر ۱۴۰۱کادیلاک را بیشتر دوست دارم،هم طراحی خارجی هم کابینش بنظرم زیباتره،هرچند رولزرویس همیشه لوکس ترین خودرو های جهان را میسازه،ولی طراحی اسپکتر را به اندازه فانتوم و گوست دوست ندارم،مخصوصا طراحی فانتوم خیلی سطح بالاتر و زیباتره
Asa
۲۷ مهر ۱۴۰۱حالا که میشه طراحی هردو رو کنار هم مقایسه کرد استایل فوق العاده جذاب ، حجم پردازی ها و زبان طراحی که تا پیش از این توی هیچ ماشین دیگ ای ندیده بودم کاملا جلب توجه میکنه . یکی از دلایلی هم که بعضی از دوستان از نمای سلستیک ایراد گرفته بودن به نظر من جدید بودن و متفاوت بودن این دیزاین هست که به مرور زمان این دیزاین جا خواهد افتاد .
از لحاظ فنی هم که کاملا برتری با کادیلاک هست
امیرحسین
۲۷ مهر ۱۴۰۱هیچ کدام چون برقیه
PRPR
۲۷ مهر ۱۴۰۱ارزش خرید کادیلاک بالا تره
d1123
۲۷ مهر ۱۴۰۱هیچکدوم رو دوست ندارم؛ زیادی سنگینند؛ از الکتریکی های لوکس فقط مدل اس پلد و تایکان توربو اس رو میپسندم
Khosrow
۲۷ مهر ۱۴۰۱قطعا و هنوز در سال 2022 – Maybach Xenatec / حالا حالاها باید بیاموزند بقیه ..
BMW
۲۸ مهر ۱۴۰۱میباخ حتی در حد بنتلی هم نیست …
چه برسه به رولزرویس …
Clean energy
۲۷ مهر ۱۴۰۱عقب جفتشون زشته واقعا…
اما طراحی کادیلاک بهتره
داخلش ولی احساس میکنم یه طوریه
در کل سلستیک بیشتر به دلم نشست
Elmiraj
۲۷ مهر ۱۴۰۱ورود یک طراحی فوق مدرن و اصیل و همچنین یکی از بهترین سیستم های خودران جهان به کلاس فوق لوکس فقط از عهده جنرال موتورز بر میومد….
دو ماشین در کلاس فوق لوکس مشتریان مجزایی خواهند داشت و هیچکدام به دیگری ترجیح داده نمیشن .
phonix
۲۷ مهر ۱۴۰۱دو ماشین در کلاس فوق لوکس مشتریان مجزایی خواهند داشت و هیچکدام به دیگری ترجیح داده نمیشن
درود بر شما تسلا فن عزیز بابت جملیه خوبت
ARMAN سابق
۲۷ مهر ۱۴۰۱رولزرویس جای خود داره
ولی کادیلاک یه زمانی ماشینایی میزد که بنز و بنتلی و رولزرویس به گرد پاشم نمی رسیدن.
نه فقط کادیلاک بلکه کلی برند آمریکایی دیگه مثله امپریال و لینکلن و الدزمبیل که متأسفانه متأسفانه از اون دوران فقط خاطرات مونده و بعضی از این برندا که ورشکست شدن و بقیشونم تغییر رویه دادن
رولزرویس واقعا معرکس هیچ حرفیم توش نیست ولی نکات بالا رو فراموش نکنید.
MOHAMMAD.DEMON
۲۷ مهر ۱۴۰۱باید بگم چیزی که سلستیک رو از سدان های لوکس مثل اس کلاس یا سدان های رولزرویس و بنتلی در ظاهر بیرونی جدا میکنه همون قسمت فست بک قسمت عقب هستش یه جورایی حس استیشن های قدیمی لوکس رو تداعی میکنه مثل دویل واگن های لوکس قدیمی که از نظر طراحی شاهکار بودن همچنین از یه طرف دیگه حس یه ماشین شوتینگ بریک رو داره
از نظر طراحی سلستیک یه سوپر لوکس هستش که با نگاه به گذشته آینده رو هم توی طراحی خودش داره همه چی به طرف سادگی و مینیمالیستی شدن میره حتی ماشین های لوکس تسلا نشون داد برای لوکس شدن نیازی به اضافی کاری در طراحی نیست من هنوز نمیفهمم چرا رولزرویس برقی عریض ترین جلو پنجره تاریخ خودش داره پشت این قطعه که بهش نیازی نیست چی هست
از نظر امکانات باید بگم کادیلاک چیز هایی رو داره که رولزرویس در بهترین حالت تا ۱۰ سال دیگه هم نمیتونه داشته باشه مثل یه سیستم دستیار رانندگی هوشمند مثل یه سقف شیشه ای بزرگ رولزرویس همون صفحه نمایش کوچیک رو هم به زور تو خودش داره جنس لوکس بودن سلستیک از آینده هستش نه از گذشته مثل رولزرویس
و در آخر تعداد میلیونر های آمریکا به قدری زیاد شده که ممکن نیست چیزی مثل سلستیک که نمونه مشابه نداره رو زمین بمونه
phonix
۲۷ مهر ۱۴۰۱خوب شاید یکی سادگی رو دوست نداره
امضا طراحی رولزرویس جلوپنجرشه برای چی جمعش کنه
دقیقا مثل بی ام وه که تو برقی هاشم جلوپنجره رو داره
ضمن اینکه صرفا از دیدگاه جناب عالی لوکس بودن به مانتوره اگه اینطوره پس سونی و سامسونگ لوکس ترین ماشین هارو میسازن
یبار نشد نظری بدی که داخلش نگی امریکا از همه بهتره حداقل یبار دروغ بگو دلمون روشن شه
MOHAMMAD.DEMON
۲۷ مهر ۱۴۰۱خب هر جور که میخوای محاسبه بکن
لوکس بودن به متریاله ؟؟ فکر نکنم سلستیک چیزی کم داشته باشه ! لوکس بودن به شخصی سازیه ؟؟ کادیلاک گفته مشتری میتونه هر جور که میخواد شخصی سازی بکنه ! لوکس بودن به راحتیه ؟؟ فکر نکنم ماشینی در این سطح چیزی کم داشته باشه
لوکس بودن به برند خودرو هستش ؟؟ نیازی نیست از سابقه کادیلاک و ذهنیتی که براش هست بگم !
از این بگذریم به نظرت کادیلاک نمیتونست یه چیز هایی اضافه بکنه به ماشین که امضای خودش هست هر چیزی که از گذشته هست قرار نیست خوب باشه و اصالت بیاره کادیلاک زیبا ترین تزیینات روی کاپوت دهه ها داشت الان باید کاپوت سوراخ بکنن یه مجسمه نصب بکنن ؟
مانی
۲۸ مهر ۱۴۰۱دقیقا بزرگترین مشکل کادیلاک همینیه که گفتی:
سابقه کادیلاک و ذهنیتی که براش هست
MOHAMMAD.DEMON
۲۸ مهر ۱۴۰۱بر عکس اگه ذهنیت درست برای این برند وجود نداشت جنرال موتورز نمیتونست چنین ماشینی رو با این برند معرفی بکنه لکسوس که این ماشین نساخته کادیلاک ساخته
miladzm
۲۸ مهر ۱۴۰۱محمد دیمون . اون تیکه اخر کلامت و اون تیکه که به کدیلاک انداختی عالی بود . دمت گرم :)))))
مازیار
۲۸ مهر ۱۴۰۱محمد دیمن
راجع به لوکس بودن گفتی که لوکس بودن به اینه و لوکس بودن به این نیست و لوکس بودن و لوکس بودن …
بزار خیالتو راحت کنم
لوکس بودن به رولزرویسه
سوشیانت
۲۸ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز چه بخوای چه نخوای باید قبول کنی داشتن مانیتور بزرگ آپشن محسوب میشه خیلی از کمپانی ها تو تریم های بالا خودرو هاشون مانیتور بزرگ میذارن
phonix
۲۸ مهر ۱۴۰۱اول من خودم بین این دو خودرو کادیلاک رو میپسندم چون با رولزرویس حال نمیکنم اگه بنتلی بود یه چیزی
دوم هم شما حرفت این نیست که کادیلاک از رولزرویس بهتره
شما عملا داری میگی رولزرویس اشغاله فقط کادیلاک خوبه
بعد هم استفاده از هرچیزی به اندازش مناسبه نه اینکه مثلا عین بنز همه داشبورد رو دیجیتال کنی و یا مثل پورش تمام اون بخش جلو رو مانیتور بزراری استفاده از این مانیتور ها برای لوکس تر شدن ماشین نیست بخاطر درخواست بازاره
سوشیانت
۲۸ مهر ۱۴۰۱من کی گفتم رولز رویس آشغاله؟؟؟ در ضمن اگه کادیلاک از رولز رویس بهتر نیست پس چرا آپشن های کادیلاک بیشتره😂
در ضمن هم بنز eqs هم پورشه تایکان نمایشگر هاشون به اندازه ی کادیلاک نیست
phonix
۳۰ مهر ۱۴۰۱1. اقا سوشیانت با شما نبودم اصلا طرف حرف من دیمن بود تو بحث
2. تو سگمنت لوکس اپشن تا جایی مهمه مطمعن باشه خیلی ها اصلا از تمام اپشن های ماشین استفاده نمیکنن
3. تمام این حرف ها زده شد تا بگیم مانیتور ملاک لوکس بودن نیست پورشه وبنز اونجا مثال بودن حالا شما چرا قبول نمیکنی نمیدونم
دو سه بار قبلا با شما بحث کردم مطمعنم تا فردا هم حرف بزنم تاثیر نداره این بود چیزی که از نظر من سگمنت لوکس باید باشه ترکیب خوب و به اندازه مدرنیته سنت و هنر شما نظرت فرق داره خوب مبارکت باشه اگه قرار بود همه نظرشون یکسان باشه که این همه برند تولید خودرو وجود نداشت
مهدی
۲۷ مهر ۱۴۰۱کادیلاک….
Alan.r
۲۷ مهر ۱۴۰۱به نظر من سدان های فوق لوکس بنزینی انتخاب بهترین مثل مایباخ S680 ، گوست ، فانتوم و …..
Silent
۲۷ مهر ۱۴۰۱با توجه به پیشینه استارتاپ و برندهای امریکایی که توو زمینه EV ها بسیار قوی و سطح بالا کار رو پیش می برن طبیعتا Cadillac رو در سطح فنی ندید بهتر می شه متصور شد
از طرفی طراحی کلی Rolls بیشتر رخ چراغ های جلو i7 bmw رو تداعی می کنه که برای برند 400 هزاردلاری خیلی جالب نیست هر چند توو این سگمنت تناسبات پلتفورم رو بایستی از نزدیک دید تا تصاویر رندر
Sobhan
۲۷ مهر ۱۴۰۱با پشت کادیلاک حال نمیکنم بنظرم رویز بهتره
سامان اذری
۲۷ مهر ۱۴۰۱درسته با الکتریکی ها اصلا حال نمیکنم
ولی قبلا گفتم الانم میگم که هیچی RR نمیشه
AMD
۲۷ مهر ۱۴۰۱کادیلاک یه جورایی انگار از یه جهان دیگه اومده انقدر خوبه
رولز هم بار دیگه معنای لوکس بودن رو نشان داد.
۹۱۱
۲۷ مهر ۱۴۰۱رویز رویز
viper2
۲۷ مهر ۱۴۰۱بحث اینه که رولزویس کیفیتش قطعا خیلی خوبه ولی خب کابینش خیلی قدیمیه هنوز دکمه استفاده میکنه یا هنوز از ساعت انالوگ . خب درسته لوکس پسندان پیر یه چیزی میخوان با اصالت باشه . مثلا به خاطر همینم رولزیس ساعت عقربه ای قرار داده . ولی خب مثلا من اصلا خوشم نمیاد . به نظرم بیش از ۵۰ درصد جوونا هم سبک مدرنیته کادیلاک رو بیشتر میپسندن .
مازیار
۲۷ مهر ۱۴۰۱سلستیک قطعا خواهد فروخت
اما اینکه جایگاه رولزرویس رو بگیره
تصاحب یک جایگاه صد ساله با اون کشش برندینگ اونم فقط با عرضه یک مدل؟
Si
۲۷ مهر ۱۴۰۱جایگاه صد ساله؟؟؟؟؟ داداش برو تو کار کمدینی
رولزرویس 20 سال پیش تموم شد اگر بی ام و نبود رولزرویسی وجود نداشت
طبق گفته رئیس رولزرویس فقط مونتاژ در انگلستان انجام میشه
میدونی سلستیک چقدر روش سرمایه گذاری شده و اون همه تکنولوژی جدید بعد واسه یه ریث که چراغش باریک شده باید 400 تا بدی ولی واسه شاهکاری مثل سلستیک 300تا زیاده
مازیار
۲۸ مهر ۱۴۰۱حالا که بی ام و هست رولزرویس هم هست و اتفاقا در بهترین دوران تاریخش هست دم بی ام و گرم😄
و اما کادیلاک
وقتی تو اسکلید که اس یو وی فوق لوکسش باشه، که بهمراه پیکاپ ها پرطرفدارترین کلاس خودرویی تو همون امریکا باشه، هنوز از متریال ارزون قیمت داخل کابین خلاص نشده (قبل از اینکه بحث درست کنی به یکی از دوئل های اسکلید بخش نقاط منفی مراجعه کن) پس در این مورد هنوز با بنز و بی ام و و جگوار و آئودی هم فاصله داره رولزرویس که هیچ
بعید نیست بگی چه ربطی داره که در اونصورت دیگه بحثی نداریم
سوشیانت
۲۸ مهر ۱۴۰۱جناب مازیار میشه دقیقا بگی بر چه اساسی کادیلاک از متریال ارزون استفاده کرده😐
جالبه که خود موتورترند گفته تزئیناتش در حد ماشین های دست ساز دو سه برابر قیمت هست پس در کل کیفیت متریال خوبی داره دلیل نمیشه به خاطر برخی پلاستیک های ارزون قیمت بگیم کیفیت متریالش پایینه یکم تعصبت رو کم کن در ضمن کادیلاک تو آپشن و نوآوری سال ها از کمپانی هایی مثل رولز رویس جگوار بی ام و بنز و آئودی و… جلوتره
مازیار
۲۸ مهر ۱۴۰۱ضمنا من نگفتم 300 تا زیاده اتفاقا گفتم قطعا فروش میره اما نمی دونم چرا مثل بعضی امریکایی فن ها علاقه دارید به فرافکنی؟
chevo
۲۸ مهر ۱۴۰۱سلستیک قطعا تابوشکنی خواهد کرد👊👊👊
miladzm
۲۸ مهر ۱۴۰۱مازیار دوست عزیز . جسارت نباشه ولی جایگاه صد ساله ؟ رفیق اگه میگفتی جایگاه 30 یا 40 ساله خب شاید با کمی تلاش میشد هضمش داد ولی جایگاه صد ساله ؟ بله در دهه های 80 و 90 میلادی به دلیل وقوع بحران نفت در جوامع غرب و امریکا صنعت خودروسازی امریکا تقریبا زیر فشار ناشی از این مشکلات نابود شد از ماسل کاری های با موتور های حجیم وی 8 بگیر تا محصولات لوکس مثل لینکلن و کدیلاک دیگه توی اون سال های موستانگ با موتور 429 و چلنجر با موتور 572 همی تولید نمیشد و یکی ش میتسوبیشی ریبج شده 3 سیلندر و اون یکی هم تبدیل به یه تفاله 4 سیلند دیگه شد و اگه کمی واقع بین باشیم واقعا از اون زمان تا حدود سال های 2015 امریکایی ها متاسفانه خیلی حال و روز خوبی نداشتن و در جا میزدن و اره من هم قبول دارم از 1990_2020 رولزرویس جایگاه پیشین کدیلاک رو تسخیر رده بود که میشه حدود 30 سال ولی قبلش چی ؟؟ شما کابین یه فیت وود و دویل و کانتیننتال دهه 60 و 70 رو با رولزرویس هم دوره خودش مقایسه کن تا ببینی توی ده هه ای 40 و 60 و 70 جایگاه دست کی بوده !!!!
مازیار
۲۸ مهر ۱۴۰۱الان شما و Si هردو از یک جبهه اما با تناقض گفتین
ایشون گفتن تو 20 سال اخیر رولزرویس مرده و شما از برتریش تو سی چهل سال اخیر
و اصلا بحث موتور نیست چون تفاوت رولزرویس در موتور نیست
تفاوت در نوع نگرش هدف دقت و کیفیت ساخت و طیف خاص خریداران هست چیزی که از همون ابتدا راه رولزرویس رو جدا کرد
Payfast
۲۷ مهر ۱۴۰۱خب خب، چرم چرمه. پس بنز اس کلاس
بهنام
۲۸ مهر ۱۴۰۱برای من ظاهر ماشین در این کلاس اهمیت زیادی داره و با همهی احترام به کادیلاک ظاهر این مدل به یک سدان فوق لوکس نمیخوره و بیشتر به یک ماشین زیر صدهزار دلاری شبیهه . این سبک طراحی به درد این کلاس نمیخوره و کادیلاک بایستی طرحی با خطوطی ساده تر و قویتر و سنگین تر در این مدل استفاده میکرد همون کاری که رولزرویس در اون استاده . نظر من سری هفت جدید و لیریک به هردو ماشین لطمه میزنن در مبحث استقلال طراحی.(نظر شخصی).
سوشیانت
۲۸ مهر ۱۴۰۱انتخابم کادیلاک دو آپشن انقلابی تو صنعت خودرو داره ۳۸ اسپیکر و نمایشگر ۶۶ اینچی
mostang
۲۸ مهر ۱۴۰۱هیچ کدوم هر دو!
mostang
۲۸ مهر ۱۴۰۱هر دو زیبا و خاستنی آن
RezaRs
۲۸ مهر ۱۴۰۱اسپکتر جز اسمی از رولز رویس چیزی نداره که البته منم خب گفتم از رولز رویس خوشم نمیاد کادیلاک هم خیلی خوشکل تره در نتیجه رای من سلستیکه
❤BMW❤
۲۸ مهر ۱۴۰۱قطعا رولزرویس