در این درگ سه خودروی اسپرت محرک عقب با گیربکس دستی و پیشرانههای شش سیلندر توربو به مصاف یکدیگر رفتهاند.
این روزها سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک در اکثر خودروهای اسپرت دیده میشود که این موضوع تا حدودی از لذت رانندگی کاسته است. بااینحال، هنوز هم در بازار میتوان خودروهای اسپرت محرک عقب با گیربکس دستی پیدا کرد که نیسان Z و تویوتا سوپرا ازجملهٔ آنها هستند. در بین سدانها نیز کادیلاک CT4-V بلکوینگ همین شرایط را دارد؛ اما از بین این سه خودروی اسپرت محرک عقب گیربکس دستی، کدامیک سریعتر خواهد بود؟ سم کارلیجن با ترتیب دادن مسابقات درگ بین آنها قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.
هر سه خودروی این جمع از پیشرانههای شش سیلندر توربو استفاده میکنند اما حجم، آرایش و قدرت آنها متفاوت است. زیر کاپوت نیسان Z یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور کادیلاک هم از نوع V6 توئین توربو است ولی حجم بیشتری برابر با ۳.۶ لیتر داشته و ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. پیشرانهٔ سوپرا اما از نوع ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است و با ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر ضعیفترین عضو جمع محسوب میشود.
اما علاوه بر قدرت، موضوع مهم دیگری که در مسابقات درگ بسیار تأثیرگذار خواهد بود وزن است. در اینجا برتری با سوپرا است و سبکترین خودروی گروه محسوب میشود تا از این طریق کمبود قدرت خود را جبران کند. نیسان Z با حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم وزن در میانهٔ گروه قرار میگیرد و کادیلاک چون برخلاف رقبای ژاپنی یک سدان است، با اختلاف زیادی بیشترین وزن را دارد. در این رقابت، CT4-V بلکوینگ ابتدا به مصاف نیسان Z میرود و سپس در برابر سوپرا قرار میگیرد. این درگها را میتوانید در ویدئوی زیر تماشا کنید.
مشخصات فنی
نیسان Z | تویوتا GR سوپرا | کادیلاک CT4-V بلکوینگ | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو | ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار | ۴۷۲ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نئون متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۹۵ کیلوگرم | ۱۵۱۵ کیلوگرم | ۱۷۴۵ کیلوگرم |
قیمت | ۴۱ هزار دلار | ۵۹ هزار دلار | ۶۱ هزار دلار |
فرشاد
۱۰ مرداد ۱۴۰۲چه راهی میره سوپرا
عجب صدایی داشت تو کابینش
خخخ
۱۰ مرداد ۱۴۰۲همه شرکت های خودرو سازی دنیا، مدیون کادیلاک هستن، همه!
مهران
۱۰ مرداد ۱۴۰۲چشم
آریا
۱۰ مرداد ۱۴۰۲اول ct4 بعد سوپرا و بدش نیسان زد
کادیلاک خیلی خوبه ولی این نسخهش قدرتش کمتره
نیسان زد و سوپرا هم نسل های قبلیش بهتر بود
مخصوصا 350z
amirmohammad
۱۰ مرداد ۱۴۰۲چرا اینقدر لرزش تو کابین کادیلاک زیاد بود
SH
۱۰ مرداد ۱۴۰۲هم آسفالت این مسبر خرابه هم ماشینا رو sport mode هستن یعنی سیستم تعلیق هم سفت تر میشه
حالا هی بیا اینو تو درگ های مختلف با صد تا اکانت بگو !
فرهاد
۱۰ مرداد ۱۴۰۲پدال جان نیسان z نیسمو رونمایی شده ، خواهشا اخبارش و پوشش بدین
Enzo Ferrari 2008
۱۰ مرداد ۱۴۰۲کادیلاک ؟
BMW
۱۰ مرداد ۱۴۰۲میخواستم اول نیسان رو انتخاب کنم ولی بعد سوپر رو انتخاب کردم
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۰ مرداد ۱۴۰۲نمیدونم این مردک چه مشکلی با ماشین آمریکایی داره یعنی تحت هر شرایطی باید نتیجه رو بر عکس کنه.جنازه کدیلاک با اختلاف اینا رو شکست میده.به راحتی تایم 11.3 رو ثبت میکنه.نسل قبلش 0تا100 رو در 3.7 ثبت میکرد
فرهاد
۱۰ مرداد ۱۴۰۲بازم این شل مغز اومد درگ گذاشت 😒😒 پسر بچه های ۱۴-۱۵ ساله ایرانی که تازه رانندگی از باباشون یاد گرفتن ، بهتر از اینا دنده عوض میکنن !! یکی نیست بهشون بگه : بلد نیستی مگه مجبوری ماشین های دنده ای بیاری !! هم کادیلاک هم سوپرا و هم نیسان هر سه نسخه های اتومات این مدل ها رو دارن
مجتبی .
۱۱ مرداد ۱۴۰۲من که همیشه گفتم ومیگم این یارو درگاش بو میده.
JDM
۱۱ مرداد ۱۴۰۲نتیجه مشخص بود مدل های مختلف z هیچ وقت دنبال شتاب نبودن هدف مانور پذیری و هندلینگه همینطور سوپرا تا یه حدودی همین روند رو داره جز نسل 4 ولی کادیلاک یه سدانه وزن بیشتری داره
ولی از دنده دادن راننده نیسان تو رولینگ معلوم بود تو درگ کم میاره اصلا هیچکدوم بلد نبود چطوری از پتاسیل و گشتاور ماشینا استفاده کنن😑
ح.ع
۱۲ مرداد ۱۴۰۲هیچکی بلد نیست با ماشین دنده ای کار کنه،فقط شماها با پراید بلدین دنده عوض کنین!!!
JDM
۱۱ مرداد ۱۴۰۲شمارو نمیدونم ولی افتخار میکنم به عنوان فن jdmcars
سوپرا نسل جدید با همکاری بیمر ساخته شده خداوکیلی عجب هیولاییه تو درگ با هم رده ها عالی بوده و یکی از بهترین های دریفت همین سوپرا mk5 هست ذات ژرمن با مهارت سامورایی
بهرنگ
۱۱ مرداد ۱۴۰۲سلام خدمت دوستان
نمیدونم چرا بعضی ها یه چیزایی رو نمیبینن بعد بیخود نظر میدن
اولا سوپرا با موتور معروف jz1 و یا نسل بعدش یعنی jz2 نبود قابل توجه خیلیا که نمیدونن حتی کسایی که میخوان bmw تقویت کنن از موتور و گیربکس سوپرا استفاده میکنن ولی از موتور v8 که توانی تا ۱۸۰۰ اسب بخار رو میشه ازش گرفت اونم سر چرخ های عقب
دوما تو این تست دو ماشین دیگه جفت توربو هستن و سوپرا تک توربو ولی بازم با این وجود با اختلاف سوپرا اوله قبلا هم تو نظرهام گفتم که تمام شرکت های خودرو سازی ژاپن نه یکی دوتا بلکه چند تا گل سرسبد دارن تو رده خودشون
Reza
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ا سوپرا
۲نیسان
۳کادیلاک
مهرداد
۵ مهر ۱۴۰۳با سلام ct5 دنده ای بود که نسخه اتوماتیک عملکرد بهتری داره