تویوتاکادیلاکنیسان

درگ جالب کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ با نیسان Z و تویوتا سوپرا

در این درگ سه خودروی اسپرت محرک عقب با گیربکس دستی و پیشرانه‌های شش سیلندر توربو به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

این روزها سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک در اکثر خودروهای اسپرت دیده می‌شود که این موضوع تا حدودی از لذت رانندگی کاسته است. بااین‌حال، هنوز هم در بازار می‌توان خودروهای اسپرت محرک عقب با گیربکس دستی پیدا کرد که نیسان Z و تویوتا سوپرا ازجملهٔ آن‌ها هستند. در بین سدان‌ها نیز کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ همین شرایط را دارد؛ اما از بین این سه خودروی اسپرت محرک عقب گیربکس دستی، کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود؟ سم کارلیجن با ترتیب دادن مسابقات درگ بین آن‌ها قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

هر سه خودروی این جمع از پیشرانه‌های شش سیلندر توربو استفاده می‌کنند اما حجم، آرایش و قدرت آن‌ها متفاوت است. زیر کاپوت نیسان Z یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور کادیلاک هم از نوع V6 توئین توربو است ولی حجم بیشتری برابر با ۳.۶ لیتر داشته و ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانهٔ سوپرا اما از نوع ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است و با ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر ضعیف‌ترین عضو جمع محسوب می‌شود.

اما علاوه بر قدرت، موضوع مهم دیگری که در مسابقات درگ بسیار تأثیرگذار خواهد بود وزن است. در اینجا برتری با سوپرا است و سبک‌ترین خودروی گروه محسوب می‌شود تا از این طریق کمبود قدرت خود را جبران کند. نیسان Z با حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم وزن در میانهٔ گروه قرار می‌گیرد و کادیلاک چون برخلاف رقبای ژاپنی یک سدان است، با اختلاف زیادی بیشترین وزن را دارد. در این رقابت، CT4-V بلک‌وینگ ابتدا به مصاف نیسان Z می‌رود و سپس در برابر سوپرا قرار می‌گیرد. این درگ‌ها را می‌توانید در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مشخصات فنی

 

نیسان Z

تویوتا GR سوپرا

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار ۴۷۲ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۶۰۰ نئون متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۵۹۵ کیلوگرم ۱۵۱۵ کیلوگرم ۱۷۴۵ کیلوگرم
قیمت ۴۱ هزار دلار ۵۹ هزار دلار ۶۱ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    چه راهی میره سوپرا
    عجب صدایی داشت تو کابینش

    موافقم 31
    مخالفم 7
  2. خخخ

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    همه شرکت های خودرو سازی دنیا، مدیون کادیلاک هستن، همه!

    موافقم 31
    مخالفم 65
    1. مهران

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (605 ديدگاه)

      چشم

      موافقم 11
      مخالفم 2
  3. آریا

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    اول ct4 بعد سوپرا و بدش نیسان زد
    کادیلاک خیلی خوبه ولی این نسخه‌ش قدرتش کمتره
    نیسان زد و سوپرا هم نسل های قبلی‌ش بهتر بود
    مخصوصا 350z

    موافقم 27
    مخالفم 4
  4. amirmohammad

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    چرا اینقدر لرزش تو کابین کادیلاک زیاد بود

    موافقم 9
    مخالفم 18
    1. SH

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (54 ديدگاه)

      هم آسفالت این مسبر خرابه هم ماشینا رو sport mode هستن یعنی سیستم تعلیق هم سفت تر میشه
      حالا هی بیا اینو تو درگ های مختلف با صد تا اکانت بگو !

      موافقم 8
      مخالفم 2
  5. فرهاد

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    پدال جان نیسان z نیسمو رونمایی شده ، خواهشا اخبارش و پوشش بدین

    موافقم 15
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    کادیلاک ؟

    موافقم 2
    مخالفم 8
  7. BMW

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    میخواستم اول نیسان رو انتخاب کنم ولی بعد سوپر رو انتخاب کردم

    موافقم 5
    مخالفم 5
  8. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    نمیدونم این مردک چه مشکلی با ماشین آمریکایی داره یعنی تحت هر شرایطی باید نتیجه رو بر عکس کنه.جنازه کدیلاک با اختلاف اینا رو شکست میده.به راحتی تایم 11.3 رو ثبت میکنه.نسل قبلش 0تا100 رو در 3.7 ثبت میکرد

    موافقم 5
    مخالفم 15
  9. فرهاد

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    بازم این شل مغز اومد درگ گذاشت 😒😒 پسر بچه های ۱۴-۱۵ ساله ایرانی که تازه رانندگی از باباشون یاد گرفتن ، بهتر از اینا دنده عوض میکنن !! یکی نیست بهشون بگه : بلد نیستی مگه مجبوری ماشین های دنده ای بیاری !! هم کادیلاک هم سوپرا و هم نیسان هر سه نسخه های اتومات این مدل ها رو دارن

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. مجتبی .

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      من که همیشه گفتم ومیگم این یارو درگاش بو میده.

  10. JDM

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    نتیجه مشخص بود مدل های مختلف z هیچ وقت دنبال شتاب نبودن هدف مانور پذیری و هندلینگه همینطور سوپرا تا یه حدودی همین روند رو داره جز نسل 4 ولی کادیلاک یه سدانه وزن بیشتری داره
    ولی از دنده دادن راننده نیسان تو رولینگ معلوم بود تو درگ کم میاره اصلا هیچکدوم بلد نبود چطوری از پتاسیل و گشتاور ماشینا استفاده کنن😑

    1. ح.ع

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (241 ديدگاه)

      هیچکی بلد نیست با ماشین دنده ای کار کنه،فقط شماها با پراید بلدین دنده عوض کنین!!!

      موافقم 2
      مخالفم 2
  11. JDM

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    شمارو نمیدونم ولی افتخار میکنم به عنوان فن jdmcars
    سوپرا نسل جدید با همکاری بیمر ساخته شده خداوکیلی عجب هیولاییه تو درگ با هم رده ها عالی بوده و یکی از بهترین های دریفت همین سوپرا mk5 هست ذات ژرمن با مهارت سامورایی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. بهرنگ

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    نمیدونم چرا بعضی ها یه چیزایی رو نمیبینن بعد بیخود نظر میدن
    اولا سوپرا با موتور معروف jz1 و یا نسل بعدش یعنی jz2 نبود قابل توجه خیلیا که نمیدونن حتی کسایی که میخوان bmw تقویت کنن از موتور و گیربکس سوپرا استفاده میکنن ولی از موتور v8 که توانی تا ۱۸۰۰ اسب بخار رو میشه ازش گرفت اونم سر چرخ های عقب
    دوما تو این تست دو ماشین دیگه جفت توربو هستن و سوپرا تک توربو ولی بازم با این وجود با اختلاف سوپرا اوله قبلا هم تو نظرهام گفتم که تمام شرکت های خودرو سازی ژاپن نه یکی دوتا بلکه چند تا گل سرسبد دارن تو رده خودشون

    موافقم 4
    مخالفم 2
  13. Reza

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    ا سوپرا
    ۲نیسان
    ۳کادیلاک

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. مهرداد

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ct5 دنده ای بود که نسخه اتوماتیک عملکرد بهتری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا