جدیدترین محصول منصوری براساس بزرگترین شاسیبلند امریکا ساخته شده است. اسکالید تیونینگ منصوری، تقویت پیشرانه و کیت بدنهی اختصاصی دارد.
منصوری به عنوان یکی از مشهورترین شرکتهای تیونینگ و خدمات افترمارکت، معمولا بهینهسازی خودروهای ساخت اروپا را انجام میدهد. انواع فراری، لامبورگینی، مرسدس بنز، رولزرویس و حتی بوگاتی در سابقهی فعالیت منصوری دیده میشوند اما تیونینگ خودروهای امریکایی، بهندرت انجام شده است.
منصوری در سال ۲۰۲۱ بدنه اختصاصی برای فورد GT معرفی کرد و ظاهر بیرونی این مدل را به کلی تغییر دارد. توجه به سوپراسپرتها و ابرخودروها توسط منصوری چندان عجیب نیست اما ساخت نسخهی ویژه از شاسی بلند پهنپیکر کادیلاک، فراتر از انتظار محسوب میشود.
ظاهرا بیشترین فروش منصوری به ساکنان متمول کشور امارات مربوط است. این ناحیه از خلیج فارس، انواع شاسیبلندهای اندازه بزرگ، شامل تویوتا لندکروزر، نیسان پاترول، اینفینتی QX80 و کادیلاک اسکالید را خریداری میکند. با شرایط موجود، بهینهسازی اسکالید توسط منصوری، اقدامی هوشمندانه و سودآور به نظر میرسد. ظاهرا، چند محصول دیگر از تولیدات کادیلاک نیز درحال بهینهسازی توسط منصوری هستند و طی ماههای آینده معرفی میشوند.
اسکالید V هماکنون یکی از قویترین شاسیبلندها دنیا است اما مهندسان منصوری، بهبود فنی برای نسخهی استاندارد این خودرو ارائه کردهاند. به بیان بهتر، اسکالید منصوری مجهز به موتور ۶/۲ لیتر سوپرشارژ در اسکالید V نیست و براساس پیشرانهی ۶/۲ لیتر تنفس طبیعی ساخته شده است. براین اساس، قدرت و گشتاور از ۴۲۰ اسب بخار و ۶۲۶ نیوتنمتر به ۴۵۵ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتنمتر رسیده است. اسکالید V قدرت ۶۸۲ اسب بخار و گشتاور ۸۸۵ نیوتنمتر دارد.
در نمای بیرونی، چرخهای ۲۶ اینچ به رنگ سیاه برق، مهمترین تفاوت اسکالید منصوری با مدل استاندارد هستند. برای این خودرو، سپرهای اختصای و تایرهایی به پهنای ۲۹۵ میلیمتر استفاده شده است. مطابق انتظار، انبوهی از ادوات فیبرکربن ساخت کارخانهی منصوری هم در قسمتهای مختلف بدنه و کابین وجود دارند. جالبتر اینکه، بال انتهای سقف و آینههای جانبی، بسیار شبیه به ادوات متناظر در شاسیبلند بیامو XM هستند.
برخلاف بعضی تولیدات منصوری، اسکالید تیونینگ این شرکت دارای ترکیبی دلپذیر و عامهپسند از چرم با رنگ ملایم برای صندلیها است. ترکیب قهوهای روشن و سیاه، حس لوکی و آرامبخش اسکالید منصوری را تقویت میکند. فرم استخوانی و اسپرت فرمان نیز، زیادهرویهای دیده شده در بعضی خودروهای تیونینگ منصوری را ندارد.
در بازار جهانی آستانه قیمت کادیلاک اسکالید مجهز به موتور ۶/۲ لیتر تنفس طبیعی، ۸۲ هزار دلار است. این مدل در زمان ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. اسکالید V با موتور سوپرشارژ، ۱۵۲ هزار دلار قیمت و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۵ ثانیه دارد.
قیمت اسکالید منصوری مشخص نیست اما از اطلاعات موجود میتوان نتیجه گرفت که همراه پیشرانه تنفس طبیعی، حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار دلار، هزینه خرید داشته باشد. طبیعتا، مالکان اسکالید V نیز میتوانند کیت بدنه و تزئینات کابین منصوری را سفارش دهند.
M.D
۱۷ خرداد ۱۴۰۲به این اسباب بازی های چینی هم شاسی بلند میگن
mahyar
۱۹ خرداد ۱۴۰۲کادیلاک آمریکاییه
mo$tafa
۱۷ خرداد ۱۴۰۲کاش بیشتر رو ماشینا امریکایی کار کنه
(Ali(chevynova
۱۷ خرداد ۱۴۰۲به کل کارهایی که تا الان کرده میارزه این کادیلاک
تا چند وقت دیگه هم سلستیک با قیمت پایه ۳۰۰ هزار دلاری هست که میاد زیر دست امثال منصوری
ماشالاه اصالت
ماشالاه امریکن کارز
A.M : D&F&C&S&P
۸ دی ۱۴۰۲الدورادو :
ما داریم زحمت میکشیم…
محمد فرخی
۲۸ اسفند ۱۴۰۲با دو سه تا انتقاد شما که کاری از پیش نمیره منصوری الان غول تیونینگ افراطی هستش و این نشون میده اکثرا تیونینگ هاش رو داشت داشتن که الان تو چنین وضعیتی هستش تنها مشکلی که این ماشین داره داخلیش هست که ظاهراً دست نخورده باقی مونده وگر نه به نظر من باید یه قرمز مارون هم در داخلش به کار میبرد با آمبینت لایت .
حسین۲
۱۷ خرداد ۱۴۰۲همیشه تو دلم میگفتم که چرا منصوری سراغ اسکالید و بقیه آمریکایی ها نمیره که خوشبختانه عملی شد . خوش به حال عربهای خلیج فارس .
والله اونا نفت دارن ما هم نفت داریم و هم گاز اما ما هر روز فقیرتر و بدبخت تر اما اونا هر روز پیشرفت و رفاه. اون وقت امثال … و بقیه برو بچ میگن ما مردم رو سعادتمند کردیم
yaazid
۱۷ خرداد ۱۴۰۲اونا عملا تا چند سال دیگه وابستگیشون به نفت به صفر میرسه
همه چی که نفت و گاز نیست اگه بود وضع ما این نبود
شورلت
۱۸ خرداد ۱۴۰۲هی تو یه اقتصاد دانی
مادرت بهت افتخار میکنه
بردیا
۱۹ خرداد ۱۴۰۲کشورهای عربی جذب سرمایه برای توریسم و شرکت های اول دنیا کردن دیگه نیاز به نفت ندارن نفت بهانه هستش مهم فکر اقتصادی و اپدیت شدن کشورهای عربیه نه درگیر دین و اخرت بودن
Python
۱۸ خرداد ۱۴۰۲اونا تحریم نیستن یک
اونا دزد وطمع کار ندارن دو
mo$tafa
۱۷ خرداد ۱۴۰۲مثلا داج چلنجر تیون کنه داخلش تماما چرم کار کنه لاکچری شه
net
۱۷ خرداد ۱۴۰۲رینگهای میباخ خیلی بد هست.طراحی بیرونی ماشینهای اس یو وی فول سایز امریکایی مثل همین اسکالید قسمت بعد از صندلی دوم خیلی کشیده میشه و شبیه ون میشه بد هست.صفحه نمایش روی داشبورد و چراغ عقب که به ستون سقف عمودی چسبیده و چراغ عمودی زیر چراغ جلو اسکالید بد هست
یوسف
۱۷ خرداد ۱۴۰۲درود بر شما
گل گقتی…. ای کاش اسکالید اینقدر کشیده نبود…
اون قطعه فیبر کربن که منصوری روی شیشه بعد از درب عقب گذاشته به خاطر همین پر کردن همین کشیدگی زیاد گذاشته…
kamy
۱۷ خرداد ۱۴۰۲منصوری جنس شناسه
با تغییرات فنی کمی که لحاظ میکنه میشه فهمید بیشتر مشتریاش افراد سن بالان که براشون راحتی و ارامش بیشتر از درگ و مسابقه و .. ارزش داره
R/T
۱۷ خرداد ۱۴۰۲دقیقا
yaazid
۱۷ خرداد ۱۴۰۲بنظرم با این تیون ماشین از اصالتش فاصله گرفته ذات ماشبن اسپرت نیست که منصوری اومده رینگ میباخ و بال اسپرت و کاپوت با ورودی هوا و همچین دیفیوزر عظیمی رو ماشین نصب کرده و این نشون میده که اصلا چیزی بنام هارمونی بین اجزای نصب شده توسط منصوری رو این ماشین وجود نداره
کادیلاک عظیم الجسه اسپرت !
hamidreza
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ابهت داشت که دو برابرم شد! دسخوش منصوری
محمد
۱۷ خرداد ۱۴۰۲کی به این منصوری گفته خوش سلیقست ؟
میلاد
۲۴ خرداد ۱۴۰۲از اون بدتر اونایی هستن ک رو پراید برچسب میزنن تا اسپرت اومدن کار منصوریو تصدیق میکنن.این فاجعست که ماشین با اصالتی مثل اسکالید رو رینگ میباخ بذاری زیرش حتی رینگ های فابریک کادیلاک تنوع و زیبایی بیشتری به این ماشین میداد تا میباخ واقعا افتضاح بود این کارش
R/T
۱۷ خرداد ۱۴۰۲به به رنگ مشکی رخش رو از اینی که هست دوبرار میکنه
مهرداد
۱۸ خرداد ۱۴۰۲خواهش میکنم بی خودی تعریف نکنید این منصوری دست به هر ماشینی میزنه انگار دادی یه بچه با بدترین سلیقه جمع اش کنه. بابا به عکس فابریک کارخونه ی نگاهی بندازید بعد مقایسهکنید مصوری چه گندی میزنه😒
Behi
۱۸ خرداد ۱۴۰۲خدایی این دیگه با ۲۰۷ یه کوچولو فرق داره!
رامین سپهری
۱۸ خرداد ۱۴۰۲جای شکرش باقیه که اون لوگوی مزخرف خودش جایگزین لوگوی با ابهت کادیلاک نکرده
علی
۱۸ خرداد ۱۴۰۲دلیل استفاده از چرخ های طرح مایباخ در شرکت منصوری چیه جناب اشتری ؟
ممنون میشم بگید.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۲سلیقه طراح هست و دلیل خاصی نداره
abbas
۱۸ خرداد ۱۴۰۲اگر رینگ و سایز چرخش ۲۶ اینچ
سایز دسیک ترمزش فک کنم دیگ حداقل ۲۰ باشه
BMW
۱۸ خرداد ۱۴۰۲کلا با تیون هاس منصوری بیشتر موقع ها حال میکنم اقاق اشتری یه سوال داشتم خدمتتون ربطی به این مطلب نداره ولی ممنون میشم راهنمایی بکنیدمیشه بگید پراید اول مال کدوم کشور بوده و ساخته شده چون میگن بعضی ها میگن اول فرانسه تولید کرده داده به کره و بعضی ها میگن انگلیس زده بعد داده به کره حالا ما پراید رو با کره میشناسیم ممنون میشم راهنمایی بکنید آقای اشتری
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۲در پدال مطلب جامعی برای تاریخ پراید هست
https://www.pedal.ir/saipa/history-of-kia-pride-saipa-131-part-3/
تا جایی که من اطلاع دارم، اصل پراید، فورد فستیوا طراحی امریکا بود
امید سهامی
۶ تیر ۱۴۰۲بابا ، بی خیال…اینو گفتی و قیمتشو از فردا ببین چقده میبرن بالا!!!
Ardshir
۷ تیر ۱۴۰۲طراحی فورد آمریکا بوده در موردش هم قبلاً خونده بودم که فکر میکنم خود فورد تولید انبوه نکرده و فقط امتیاز تولیدشو به کیا کره و مزدا ژاپن فروخته، سایپا هم بعدها از کیا امتیاز خریداری کرده.
اما یادمه توی فیلم دیک و جین مسخره با بازی جیم کری اگر اشتباه نکرده باشم ماشینی که استفاده میکردن همین پراید بود که حالا نمیدونم ساخت فورد بوده یا مزدا یا کیا، که البته اون زمان فکر نمیکنم کیا محصولی به آمریکا صادر میکرده.
blackwing
۱۸ خرداد ۱۴۰۲عجب چیزی شده 👏🏼
اج
۱۹ خرداد ۱۴۰۲بدردم نمیخوره جای پارکشو ندارم
Ali
۱۹ خرداد ۱۴۰۲دوستانی که ایراد گرفتن
اگه منصوریم میخواست مثل شما ذهنیته محدود و سربسته داشته باشه الان جای اینکه یکی از هیولاهای تیونینگ باشه و از بزرگترین شرکت های جهان سفارش بگیره باید کوچه ی پشتی صافکاری میکرد.
هرچند من طرفدارش نیستم چون منصوری سلیقم نیست
ولی خب خواستم حقیقتو بگم
Ardshir
۷ تیر ۱۴۰۲اولین باریه که میبینم منصوری طراحی بد کرده.
همیشه تیونینگ منصوری عالی بوده و خیلی کم بوده که تیونینگ این طراح نسبت به هزینه ارزش خرید نداشته باشه یعنی بهتر کرده اما نه آنچنان، اما این بار حاصل کار منصوری افتضاحی بود روی کادیلاک. که بدترینشون هم اکثر کاربرها روی رینگ اتفاق نظر داشت منم نظرم همینه.
حاصل کارش روی فورد جی تی دل نشین تر بود. خدا کنه دیگه سراغ آمریکایی نره، روی اروپاییها کارش خیلی بهتره.
فکر میکنم هنسی روی همین موتور اما توربوشارژ روی سدان ctv کار کرده که قدرت موتور از ششصدوهشتاد اسب بخار به هزار اسب بخار رسونده.