خودروی مخوف مافیا و خوانندههای محبوب چگونه به جایگاه امروزیاش رسید؟
نسل اول
نسخه اولیه کادیلاک اسکالید شباهت زیادی به خودروی باابهت مدرنی که از نام آن در ذهن داریم نداشت. این شاسیبلند که بر پایه جمس یوکان توسعه یافته بود، در سال ۱۹۹۹ رونمایی شد و یک سال بعد هم از خط تولید خارج شد. موتور بزرگ ۵.۷ لیتری V8 آن هم تنها ۲۲۵ اسب بخاری قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک جعبهدنده ۴ سرعتی به چرخهای عقب میفرستاد و نمیتوانست مشتریان زیادی را به خرید آن ترغیب کند.
نسل دوم
نسل دوم اسکالید در سال ۲۰۰۲ دیده به جهان گشود. این مدل قبای سایر محصولات کادیلاک را بر تن داشت و میتوانست واژههای مفاهیمی چون قدرت، لوکسبودن، استایل و تمایز را در ذهن بینندگان زنده کند. پیشرانه ۶ لیتری V8 این مدل، ۳۴۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. این نسل تازه بود که با عملکرد فنی بهتر، تجهیزات لوکس مانند صندلیهای راحت تودوزی چرمی و توانایی یدککشی ۳,۶۲۸ کیلوگرم وزن به شاسیبلند مشهور کادیلاک بدل شد.
نسل سوم
با فرارسیدن سال ۲۰۰۷، نسل بعدی اسکالید با تغییرات گسترده از راه رسید و آن تصویر زیبایی را که نسل دوم ساخته بود، به کمال رساند. حال افراد مشهور هم اسکالید سوار میشدند. صدای غرش اگزوزها، رنگهای متالیک بدنه، رینگهای بزرگ، صندلیهای چرمی راحت و… به امضای اصلی اسکالید تبدیل شدند تا این شاسیبلند ۶.۲ لیتری V8 بتواند ۴۰۳ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور خود را در اختیار گستره بیشتری از مشتریان قرار دهد.
نسل چهارم
سال ۲۰۱۵، چهره کادیلاک بار دیگر مدرن شد. نسل تازه اسکالید هم با این موج همراه شد و خود را بهعنوان یک کشتی لوکس خیابانی معرفی کرد. این مدل تازه هر آنچه را که نسل قبل عرضه میکرد با خود بههمراه داشت و موفق شد تا فناوری بیشتری را هم به مشتریانش عرضه کند. اسکالید دیگر راه متفاوت خود را میرفت و از مدلهایی چون شورولت سابربن و جمس یوکان جدا شده بود. پیشرانه قدرتمند ۶.۲ لیتری V8 این مدل توان تولید ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور را داشت و عملا یک هتل لوکس با قابلیت یدککشی بالا به شمار میرفت.
نسل پنجم
نسل کنونی اسکالید در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. مهندسان و طراحان کادیلاک از نظر فنی و طراحی تغییرات زیادی را در این مدل لحاظ کردند تا آن را به یک شاسیبلند فوق لوکس تبدیل کنند. زبان طراحی جدید این برند آمریکایی به طراحان اجازه داد تا به فرمپردازی یکدست و پختهتری دست پیدا کنند که هم ابعاد لوکس آن را به نمایش میگذاشت و هم روی قدرت زیادش تمرکز میکرد.
کابین نسل پنجم اسکالید را میتوان بیشک لوکسترین و مجهزترین کابین در میان تمام محصولات جنرالموتورز قلمداد کرد. فضای داخلی این خودرو از یک نمایشگر ۳۸ اینچی منحنی OLED، انواع تجهیزات ایمنی و دستیارهای رانندگی مانند سیستم نیمهخودران «سوپرکروز» کادیلاک و… سود میبرد.
تمام اجزای مکانیکی این نسل هم بهروزرسانی شده بودند تا یکی از آخرین مدلهای تمام بنزینی کادیلاک بهبهترین شکل ممکن بدرخشد. سیستم فنربندی مستقل عقب، تعلیق تطبیقپذیر بادی مجهز به کنترل مغناطیسی، پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 با توان تولید ۴۲۰ اسب بخار قدرت ازجمله برگهای برنده این خودرو به شمار میروند. البته یک موتور ۳ لیتری توربوشارژ ۶ سیلندر خطی ۲۷۷ اسب بخاری هم برای اسکالید جدید عرضه شده است که میتواند خیال دوستداران محیطزیست را راحت کند!
وانت اسکالید EXT
کادیلاک با آغاز کار نسل دوم از نسخه وانت شاسیبلند لوکس خود هم رونمایی کرد. میراث این مدل به نسل سوم هم رسید و آمریکاییها تصمیم گرفتند تا یک مدل وانت از آن را هم روانه بازار کنند. به این ترتیب، مشتریان میتوانستند در میان سالهایی ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ وانت اسکالید را هم خریداری کنند. هر چند این مدل از وانت فورد لاکس فروش بهتری داشت اما نهایتا از مسیر برادر خود، شورولت آوالانچ، جدا نشد و با قطع تولید آن خودرو، از خط تولید خارج شد.
میراثی که همچنان ادامه دارد
کادیلاک با آزمون و خطاهای گوناگون موفق شد شخصیتی متمایز را برای شاسیبلند لوکس خود تعریف کند. این خودرو در دورهای خاص، تصویر رپرها و رئیس مافیای بینالمللی را در ذهن تداعی میکرد؛ حال به خودروی محبوب مشاهیر متمول تبدیل شده است و بازاری دارد که کمتر محصولاتی میتوانند آن را تهدید کنند. هر چند اسکالید هم مانند بسیاری از مدلهای مشهور صنعت خودرو برقی میشود اما همچنان همان محصولی است که میتواند همراه سفرهای طولانی باشد، هم قدرتش را با یدککشی به نشان دهد و درعینحال، مقام اجتماعی مالکش را هم به رخ سایر خودروهای خیابان بکشد. نظر شما درباره کادیلاک اسکالید چیست؟
Taha Ayoobi
۳ آذر ۱۴۰۳بهترین شاسی بلند جهان
هراکلیوس
۳ آذر ۱۴۰۳GMC بهتره نباشه بدتر نیست
net
۳ آذر ۱۴۰۳فیلم اتوپارک اسکالید ۲۰۲۳ دیدم جالب بود خودکار و خودران پارک دوبل می کرد. همه ماشین هایی که اپشن اتوپارک دارند خودکار و خودران پارک دوبل انجام می دهند؟ یه پست در مورد اپشن اتو پارک بزارید
net
۳ آذر ۱۴۰۳اتو پارک برای انهایی که پارک دوبل بلد نیستن و ضعیف هستند خیلی خوبه ، ماشین خودش خودران دنده عقب می گیره و با فاصله خیلی خوب پارک میکنه
net
۳ آذر ۱۴۰۳نسل پنجم اسکالید گذر موقت از نزدیک دیدم چراغ عقب سفید عمودش خیلییییییی بد هست
net
۳ آذر ۱۴۰۳اگر عقب ردیف سوم صندلی اسکالید ۲۰۲۳ مثل ون کشیده نبود و عقبش مثل شاسی بلندهای فول سایز اروپایی ( بنز gls و بی ام و x7 و ولوو xc90 ) و شاسی بلند فول سایز اسیایی (لکسوسlx570) بود خیلی قشنگتر میشد
سوشیانت
۳ آذر ۱۴۰۳اگر ردیف سومش مثل اونا بود باعث میشد که که فقط برای مسافت های کوتاه استفاده بشه چون فضاش خیلی کم میشد
خشایار کیانی
۳ آذر ۱۴۰۳*فول سایز
amir
۳ آذر ۱۴۰۳نسل دومشو تو nfs underground 2 اسپورت نکردی بفهمی عجب فانتزی میشد😂😂
Taha Ayoobi
۳ آذر ۱۴۰۳به به ببین کی اینجاس
امیر آقا
چه خبرا
amir
۳ آذر ۱۴۰۳به به سلام شما چخبر یه مدتیه که دیگه نمیرسم مثل قدیما هی کامنت بدیم
( به کارای روزمره امونم نمیرسیم)
۳ آذر ۱۴۰۳هی آره دیگه نمیشه
Taha Ayoobi
۴ آذر ۱۴۰۳امیر نیستی یه دیوار پدال ریخته😂
آخ آخ آخ، من که اصلا نمیفهمم چجوری میگذره
amir
۴ آذر ۱۴۰۳اره طاها جان دیگه کمتر میایم یه سری دوستان بیشتر تو کامنتا جولان میدن
Taha Ayoobi
۴ آذر ۱۴۰۳انشاالله که موفق باشی در هر زمینه ای 👏
۳ آذر ۱۴۰۳✔️نید فور اسپید اندرگراند ۲
❌Nfs undegrand 2
پارسی زبان ماست
آن را پاس بداریم🥰
علی Shelby
۳ آذر ۱۴۰۳اگر میخوای فارسی رو پاس بداری میشه
جنون سرعت مسابقات زیر زمینی ۲
۳ آذر ۱۴۰۳آره ولی خب
۳ آذر ۱۴۰۳عاشقشم من
جرمی کلارکسون
۳ آذر ۱۴۰۳به کامیون بزنه کامیون چپ میکنه
BlackWing
۳ آذر ۱۴۰۳نه داداش راست میکنه
۳ آذر ۱۴۰۳حالت الان من
۳ آذر ۱۴۰۳عین 7x که اگه بزنه کامیون کامیون چپ میشه
جرمی کلارکسون
۳ آذر ۱۴۰۳حضرت ترین اسکالیده
۳ آذر ۱۴۰۳7x بهتره
𝐀𝐥𝐢
۳ آذر ۱۴۰۳شاه suv ها
بابالو
۴ آذر ۱۴۰۳شاه suv ها: اسکانیا
وزیر suv ها: بلیزر
الاغ suv ها: جیپ چروکی
گاو وحشی suv ها: اورس
فیل suv ها:Yukon
Kiarash
۳ آذر ۱۴۰۳دوستان با ماشین آمریکایی مشکلی دارین چرا کامنت ها بیشترش دیسلایک هست درسته ۴ تا کامنته ولی ۳ تا آخر دیسلایکه
Kiarash
۳ آذر ۱۴۰۳من بهش شخصه نسل سومش رو از بقیه نسل هاش جذابتر و ساده تر می بینم و انتخابم نسل سومش هست
hosen
۳ آذر ۱۴۰۳نسل به نسل زیبا تر و مخوف تر
واقعا شاسی بلند رودستش نباشه
سهیل گل آزاد
۳ آذر ۱۴۰۳نسل پنجمش نسبت به نسل چهارمش یه دفعه ای خیلی عروج کرد انگار دوتا سه تا نسل بالاتر رفت خیلی خفن تر شد همیشه نسبت به رقبای آلمانیش ضعف داشت ولی با اومدن نسل پنجمش نتیجه رقابت رو تغییر داد
net
۳ آذر ۱۴۰۳نسل چهارمش چون زه سفید اطراف شیشه دربها در ردیف صندلی دوم قطع شده شبیه ماشین های لوکس جنازه کش شده و حس بدی داره
سوشیانت
۳ آذر ۱۴۰۳اتفاقا نسل چهارمش هم آلمانی ها رو شکست داد و کیفیت متریالش از رقباش بهتر بود
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%25D9%2585%25D9%2582%25D8%25A7%25DB%258C%25D8%25B3%25D9%2587-%25D8%25B4%25D8%25A7%25D8%25B3%25DB%258C%25E2%2580%258C%25D8%25A8%25D9%2584%25D9%2586%25D8%25AF%25D9%2587%25D8%25A7%25DB%258C-%25D9%2584%25D9%2588%25DA%25A9%25D8%25B3/&ved=2ahUKEwir69WtjfOJAxVk-AIHHW9xGEwQFnoECBwQAQ&usg=AOvVaw0VAj3iC-Yi8eClw6ggosT0
Ein
۳ آذر ۱۴۰۳هم خودت هم اون علی نوا یجوری امریکایی امریکایی میکنید انگار رگ و ریشتون مال اونجاس
سوشیانت
۵ آذر ۱۴۰۳شما ها چی؟ رگ و ریشتون مال آلمانه؟
A.R.A.S.H
۴ آذر ۱۴۰۳پدال لطفا از این مقاله ها زیاد بزار
بیکار
۴ آذر ۱۴۰۳الان یک عده میان اینجا میگن حضرت لندکروز 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤮🤮🤮🤮🤮🤧🤧🤧🤧
مهدی شریفی
۴ آذر ۱۴۰۳ماشین مورد علاقم
Khan
۶ آذر ۱۴۰۳با ابهت