اسکالید IQ در تلاش است تا یکی از محبوبترین محصولات لوکس جنرالموتورز را به دنیای برقیها وارد کند.
اسکالید نامی آشنا برای دوستداران خودروهای آمریکایی لوکس به شمار میرود. این خودروی بزرگ و لوکس بهعنوان پرچمدار شاسیبلندهای کادیلاک شناخته میشود و همواره نمادی از قدرت بوده است. با برقی شدن بسیاری از خودروها و تصمیم کادیلاک برای پیوستن به این موج، قرار است مدل اسکالید هم پیشرانه بنزینی خود را از دست بدهد اما نه آن شکل که ممکن است تصور کنید.
کادیلاک پیش از اتمام تولید و خداحافظی با شاسیبلند عظیمجثهاش، نسخه برقی IQ آن را معرفی کرده که بهمراتب بزرگتر و سنگینتر از نمونه بنزینی ساخته شده است. باتری ۲۱۲ کیلووات ساعتی آن بهتنهایی ۱.۳ تن وزن دارد که باعث میشود این خودرو مرز ۴ تن را بشکند. تمام این مجموعه روی پلتفرم آشنای جنرالموتروز به نام اولیوم سوار خواهد شد. موتورهای دوگانه اسکالید IQ توان تولید ۷۵۰ اسب بخار قدرت را دارند و با هر بار شارژ کامل، نهایتا تا ۷۲۰ کیلومتر راننده را همراهی خواهند کرد. به این ترتیب، شاسیبلند یادشده برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ۴ ثانیه زمان نیاز دارد.
مهندس ارشد پروژه اسکالید IQ، «ال اوپنهایزر»، میگوید که این پروژه از سال ۲۰۱۹ درحال جریان بوده است. او میافزاید که بهلطف بهرهوری از پلتفرم التیوم، دو سازه مستطیلی بالا و پایین بسته باتریها قرار میگیرد و به بخشی از اجزای معماری اصلی بدنه و شاسی تبدیل میشود که با فنرهای جلویی بخش عقب که بهصورت مستقل عمل میکنند، یکپارچه شده است.
خود سازه هم بهعنوان یک جزء ساختاری از معماری اصلی عمل میکند. دوباره، این به ما اجازه میدهد تا مرکز ثقل را تا آنجا که میخواهیم پایین بیاوریم… همچنین به ما اجازه میدهد تا تعداد ماژولهای باتری را افزایش دهیم که مختص به همین معماری است.
هرچند پلتفرم آلتیوم شالوده اصلی این خودرو را میسازد اما کادیلاک برای ساخت آن از محور چرخ و فنربندی مجزا استفاده کرده است.
کادیلاک نخستین مدلهای اسکالید IQ را تا پایان ۲۰۲۴ و به قیمت ۱۳۰ هزار دلار به دست مشتریان میرساند. این خودروی عظیم مانند تمام خودروهای بازارا ایالاتمتحده به سیستمهای ایمنی گوناگون برای حفاظت از سرنشینانش مجهز شده است؛ البته در زمان تصادف احتمالا این خودروی مقابل است که باید به فکر ایمنی بیشتر باشد. وزن ۴ تنی این خودرو بههمراه ارتفاع بسیار زیاد باعث میشود اسکالید IQ به یک بمب هستهای تبدیل شود. چیزی که همه از آن میترسند و کسی نمیخواهد توسط آن تهدید شود.
مشخصا نگهداشتن و متوقف کردن اسکالید برقی دشوار است پس مهندسان کادیلاک همان فناوری آشنا در ترمزهایشان را برای این خودرو بهبود دادند. البته این بهبودها در فناوری انجام نشده و صرفا به ابعاد مجموعه ترمز باز میگردد. با این همه، ترمزهای یادشده برای کارکرد مناسب در شرایط آبوهوایی گوناگون، هماهنگی با سیستم بازیابی انرژی ترمز و… بهینه شدهاند.
از دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب اشاره کرد که مانند هامر EV، به راننده اجازه میدهد بهصورت خرچنگی حرکت کند و در فضاهای تنگی چون پارکینگها و… راحتتر جابهجا شود. مشتریان اسکالید معمولا علاقهای به آفرود با این خودرو ندارند پس کادیلاک هم از افزودن ویژگیهای غیرضروری آفرود خودداری کرده است. بهجای آن، تمرکز خود را روی ظاهر، فضای بار عظیم زیر کاپوت ویژگیهای لوکس گذاشته است.
به گفته اوپنهایزر، خریداران این خودرو احتمالا از قابلیت یدککشی آن استفاده خواهند کرد تا مثلا قایق تفریحیشان را به دریاچه ببرند؛ بنابراین اسکالید IQ توانایی یدککشیدن ۳,۶۲۸ کیلوگرم را دارد. مشخصا یدککشی درست با گشتاور پایین انجام نمیشود پس IQ به هزار نیوتنمتر گشتاور مجهز شده است. نظر شما درباره این شاسیبلند چیست؟ آیا کادیلاک خودرویی بهتر از لندروور تولید کرده است؟
HR3
۶ فروردین ۱۴۰۳به قول اون یارو گزارشگر عرب :
بابابابابابا یا الله یا الله یا الله احسنته و جمیله
MehdiTurbo
۶ فروردین ۱۴۰۳خب اینم خراب کرد دیگه دونه دونه دارن از بین میرن بحث سینما خانگی باشه طراحی لینکلن خیلی بهتر بود هم کیفیت هم طراحیش به نظرم بالاتر بود فقط مشکلش پشت کیلومتر و سینما خانگیش بود
دیگه کم کم باید خدافظی کرد با دنیای خودرو ما حداقل تجربه دو تا نسل خودرو را نداشتیم اونم تو بازار بسته این جدیدام واقعا جذابیتی نداره یه ۵۳۰ یه ۶۳۰ به این بی ام و جدیدا ترجیح میدم یا نسل قبل همین کادیلاک به جدیدش
ادمای متعصب بزارین کنار تک تک خودرو سازا دارن کم کم به این جریان میپیوندند و خراب میکنن مثل همین کادیلاک و لینکلن بنز بی ام و و …
الان ائودی پورش و مزدا جیپ و نیسان موندن که امیدوارم همینجوری بمونن
وقتی این ماشینا را میبینم حداقل تو شهر ترجیح میدم با دوچرخه و اسب برم واقعا لذتش بیشتر و از یه لحاظایی این جریان خوبه انگار داره به سمت ساده گرایی میل پیدا میکنه
net
۶ فروردین ۱۴۰۳ماشالله اعتبار
ماشالله اصالت
ایشالله قدمت
ایشالله پشتوانه
😀
Taha Ayoobi
۶ فروردین ۱۴۰۳👏👏👏
Undercover
۷ فروردین ۱۴۰۳ماشاالله آمریکن
ماشاالله کادیلاک
ماشاالله جنرال موتورز
😁
net
۷ فروردین ۱۴۰۳ماشالله امریکن کارز هم میگفت😀
Joker
۶ فروردین ۱۴۰۳به راحتی وزنش به ۴.۵ تن میرسه،این همه سال کمپانی ها تلاش کردن تا با پیشرفت تکنولوژی وزن خودروها رو بیارن پایین اونوقت الکتریکی ها از راه نرسیده با کوهی از لیتیوم و آلودگی از راه رسیدن،الان این ماشین چند برابر نسخه درون سوز باید انرژی مصرف کنه تا تن لشش رو به حرکت در بیاره و در آخر چطور باید از شر باتریها با وزن بیش از یک تن راحت شد؟به معنای واقعی هر کدوم از این الکتریکی ها یک بمب اتم به حساب میان که قراره زمین رو تبدیل به جهنم کنن واسه جیب یه سری کمونیست و یهودی…
Amir
۶ فروردین ۱۴۰۳هیچی دیگه کادیلاک اسکالید هم از دست رفت 🥲
Anti Tesla
۶ فروردین ۱۴۰۳دستمریزاد👏👏👏👏
Amir mohammad
۶ فروردین ۱۴۰۳۴ تن وزن؟
این ماشین با این وزن اگه با خودرویی تصادف کنه باید فاتحه سرنشینای اون خودرو رو خوند
با این وزن تو تصادفات ب گاردریل ها و بتن های کنار جاده هم اسیب میزنه چ برسه ب ماشین ها (طبق ازمایشی که روی ریویان انجام دادنhttps://www.pedal.ir/various/guardrails-testing-heavy-electric-vehicles/ )
خودروسازا باید تمرکزشون رو روی کم وزن کردن باتری ها کنن
علی
۷ فروردین ۱۴۰۳کادیلاک چرا اینطوری شده نه لوکسی گذشته نه زیبایی گذشته خراب کرده اینم شکست میخوره مثل تانک سنگین وزنه که بدرد زندگی مدرن و شهرهای مدرن نمیخوره.
Taha Ayoobi
۶ فروردین ۱۴۰۳خفن مثل همیشه
علی صفرپور
۶ فروردین ۱۴۰۳خودم از طرفدارای کادیلاکم و میدونم این ماشین هم درجه یکه… اما اگه بخوام تلویزیون نگاه کنم میشینم خونه نه اینکه سوار ماشین بشم.
Taha Ayoobi
۶ فروردین ۱۴۰۳فک کردی من خوشم میاد اینجوری شده و برقی شده؟
صددرصد از بنزینی و حجم موتورهای بالا بیشتر خوشم میاد
ولی چیکار میشه کرد، همه دارن برقی میکنن
اگه یک درصد خود من امکانش داشتم که جلوی برقی شدن رو بگیرم(دستم به جایی بود) قطعا میگرفتم.
الان یه ایرادی که میشه از این گرفت چراغ های عقبشه
ولی به عنوان ماشین برقی من میگم خفنه و مثل بقیه تکراری و بی روح نیست
کابینش تکراری و سفید و سیاه و حوصله سر بر نیست.
blackwing
۶ فروردین ۱۴۰۳اسکالید جدید تو نسخه معمولی که نمونه رونمایی شده هست ، ۵۶۷ سانتی متر طول داره یعنی فقط ۱۰ سانتی متر کوتاه تر از نسخه کشیده ESV مدلهای بنزینی ! با این حال بالای ۴ تن وزنشه.
حالا تصور کن نسخه ESV این ماشین با طول ۳۰ سانتی متر بیشتر و ۲۰۰ کیلو وزن بیشتر بیاد تو خیابون !! این و هامر واقعاً موقع تصادف هر ماشینی رو نابود میکنن
Elmiraj
۶ فروردین ۱۴۰۳این بدنه معمولی را روی پلتفرم سایبرتراک سوار کنی وزنش از نسخه درون سوز هم کمتر میشه و به طبع اون شعاع پیمایشش هم به همین کیلومتر اعلامی کادیلاک خواهد رسید .
اگر بلد باشی برقی ها ، هم وزن درون سوز ها خواهند بود ، با بازدهی چهار برابر…
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۳حیف از اون موتورای حجیم آمریکایی که یکی، یکی دارن به تاریخ میپیوندن
Zz
۶ فروردین ۱۴۰۳هیچ سیستم کمک راننده و ایمنی و غیره ای نمیتونه جلوی کاهش آسیب تصادف با یه غول ۴ تنی رو بگیره
مصرف انرژی و برد مفید این خودرو باید بعدا تست بشه . مطمئن باشید خیلی از اعداد و امار به علت اون وزن وحشتناک زیر سوال خواهند رفت .
احسان سعیدی
۶ فروردین ۱۴۰۳بزودی نسخهV series این خودرو با ۴ موتور با قدرت حدود ۱۲۰۰ اسب بخار و باطری بسیار پیشرفته تر معرفی خواهد شد. همچنین نسخه فوق سوپر لوکس و مجلل در حد کادیلاک celesiq با قیمت حدود ۴۰۰ هزار دلار تولید خواهد شد
علی
۷ فروردین ۱۴۰۳بفرض اینکه تولید بشه کدوم احمقی میاد ۴۰۰ هزارتا به برند کادیلاک پول بده بعداز بیست سال ۱۰ هزاردلار قیمت بخوره. با این پول مرسدس میباخ یا رولزرویس یا لامبو میخره هرچی هم زمان بگذره. ارزش مندتر خواهدشد
blackwing
۷ فروردین ۱۴۰۳الان مثلاً میباخ ۲۰ سال پیش ۳ میلیون دلار قیمتشه ؟؟ بعدش تو ماشین میخری ۲۰ سال میخوای داشته باشی ؟؟؟ مگه ایرانه ؟
از کجات در میاری ؟
همین سلستیک ۳۵۰ هزار دلاری تا دو سال ظرفیت تولیدش پر شده.
حتی پولشو داشته باشی هم با این طرز تفکر کادیلاک که خوبه ، بنتلی و رولز رویس به تو ماشین نمیدن
FY
۶ فروردین ۱۴۰۳اصلا تا وقتی هیوندا کونا برقی هست اینا هیچن
𝐀𝐥𝐢
۶ فروردین ۱۴۰۳آها منطقیه😑
۷ فروردین ۱۴۰۳آلودگی ماشین برقی کمتره🤡
۱.۳ تن باتری آلودگی برای طبیعت نداره
برقی که از سوختن سوخت های فسیلی توی نیروگاه ها تولید میشه که آلایندگیشون از بنزین بیشتره این کجا شد ماشین پاک برقی ها فعلا آسیبشون به طبیعت بیشتر بنزینی هاست که تو چند سال آینده زیان هاشون معلوم میشه
حسینی
۳۱ فروردین ۱۴۰۳سلام. لطفا واردکشورنشود زیرا بااین وزن کف پیاده روها وپارکینگها وحتی آسفالت خیابانها را خراب میکنه.آخه اینهمه قدرت وگشتاور به چه دردش میخوره؟.