تسلاکادیلاکمرسدس بنز

مقایسه کادیلاک اسکالید IQ با تسلا مدل X و مرسدس بنز EQS SUV

کادیلاک برای اسکالید IQ الکتریکی سنگ تمام گذاشته است اما این خودرو در مقایسه با دیگر شاسی‌بلندهای لوکس الکتریکی سه ردیفه چگونه خواهد بود؟ در ادامه خواهیم دید.

ابعاد و اندازه

اسکالید IQ برای کسانی که معتقدند هرچه بزرگ‌تر بهتر گزینهٔ مناسبی خواهد بود زیرا این شاسی‌بلند برقی با ۵,۶۹۷ میلی‌متر طول و فاصلهٔ محوری ۳,۴۶۰ میلی‌متر، خودرویی با ابعاد و اندازهٔ آمریکایی است. اسکالید IQ از نزدیک‌ترین رقبای خود بسیار بزرگ‌تر است زیرا مرسدس بنز EQS شاسی‌بلند ۵,۱۲۸ میلی‌متر طول و ۳,۲۱۱ میلی‌متر فاصلهٔ محوری دارد درحالی‌که تسلا مدل X با طول ۵,۰۵۷ میلی‌متر و فاصلهٔ محوری ۲,۹۶۵ میلی‌متر حتی از این هم کوچک‌تر است. به لطف این اندازهٔ غول‌آسا، اسکالید IQ کابین بسیار جاداری دارد به‌گونه‌ای که ۱,۰۵۱ میلی‌متر فضای پا را در اختیار سرنشینان ردیف دوم قرار می‌دهد درحالی‌که این عدد برای مرسدس ۱,۰۴۹ میلی‌متر و برای تسلا ۱,۰۱۲ میلی‌متر است. در بخش صندوق بار هم کادیلاک با ۶۷۰ تا ۳۳۷۴ لیتر (در صورت خواباندن دو ردیف صندلی عقب) نسبت به مرسدس با ۶۴۳ تا ۲۱۰۰ لیتر و تسلا با ۴۲۵ تا ۲۳۱۴ لیتر برتری دارد.

شعاع حرکتی و پرفورمنس

اسکالید IQ به یک پکیج باطری عظیم ۲۰۰ کیلووات ساعتی مجهز شده که برد ۷۲۵ کیلومتری را فراهم می‌کند. باطری‌های مدل X تقریباً نصف این ظرفیت دارند اما بردی بین ۵۳۵ تا ۵۶۰ کیلومتر را ارائه می‌کنند. EQS SUV هم به باطری ۱۰۸.۴ کیلووات ساعتی مجهز است که در نسخهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک برد ۴۶۰ کیلومتری را در اختیار راننده می‌گذارد. دو موتور کادیلاک حداکثر ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و این شاسی‌بلند بزرگ را در کمتر از پنج ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسانند.

EQS SUV در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شود اما مدل EQS580 4Matic با ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۷ نیوتن متر گشتاور به کادیلاک نزدیک‌تر است. هرچند این مرسدس قدرت بسیار کمتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد اما به لطف باطری کوچک‌تر و بسیار سبک‌تر خود، ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کسانی که به دنبال حداکثر پرفورمنس هستند اما باید سراغ مدل X بروند که نسخهٔ دو موتورهٔ آن با ۶۷۰ اسب بخار قدرت، برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. حتی اگر این هم کافی نباشد، مدل سه موتورهٔ پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت وجود دارد که پس از تنها ۲.۵ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

یدک کشی و قیمت

درحالی‌که تسلا پادشاه شتاب و سرعت است، کادیلاک قهرمان یدک کشی محسوب می‌شود زیرا می‌تواند تا ۳۶۳۰ کیلوگرم را بکسل کند که بسیار از ظرفیت ۱۵۹۰ کیلوگرمی EQS SUV و ۲۲۷۰ کیلوگرمی مدل X بیشتر است. در اسکالید IQ به لطف سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، شعاع چرخ به ۱۲ متر رسیده که از تسلا با ۱۲.۳ متر بهتر است اما مرسدس هم از همین سیستم بهره می‌برد و دایرهٔ چرخش آن ۱۱.۹ متر است. قیمت کادیلاک اسکالید IQ از ۱۳۰ هزار دلار آغاز می‌شود که بسیار از مدل X با ۹۸,۴۹۰ دلار بیشتر است. حتی نسخهٔ پلد با قیمت ۱۰۸,۴۹۰ دلاری هم از کادیلاک ارزان‌تر است. قیمت مرسدس نیز در نسخهٔ EQS450 از ۱۰۴,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود و در مدل EQS580 4Matic به ۱۲۵,۹۵۰ دلار می‌رسد.

مشخصات فنی

 

کادیلاک اسکالید IQ

مرسدس EQS580 SUV

تسلا مدل X پلد

قوای محرکه دو موتوره دو موتوره سه موتوره
قدرت ۷۵۰ اسب بخار ۵۴۳ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ زیر ۵ ثانیه ۴.۵ ثانیه ۲.۵ ثانیه
طول ۵,۶۹۷ میلی‌متر ۵,۱۲۸ میلی‌متر ۵,۰۵۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۴۶۰ میلی‌متر ۳,۲۱۱ میلی‌متر ۲,۹۶۵ میلی‌متر
ظرفیت یدک کشی ۳۶۳۰ کیلوگرم ۱۵۹۰ کیلوگرم ۲۲۷۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۳۰,۰۰۰ دلار ۱۲۵,۹۵۰ دلار ۱۰۴,۴۰۰ دلار

کدام شاسی‌بلند لوکس الکتریکی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۲ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Ehsan

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحیش خیلی بی نقصه

    موافقم 61
    مخالفم 6
  2. OM.01

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (544 ديدگاه)

    کادیلاک=استاندارد جهانی😏😀

    منتظر پاسخ لینکلن هستم ولی فکر نکنم به این زودی ها فورد بخواد جواب GMرو بده.فعلا فورد داره بازی بقیه رو تماشا میکنه و قهوه میخوره😏

    جیپ هم گفته واگنییر و گرند واگنییر برقی رو 2024 عرضه میکنه،چه رقابتی بشه.

    این وسط فقط جای کرایسلر خالیه🤒🤦‍♂️

    موافقم 71
    مخالفم 6
    1. R/T

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      واقعا طراحیش دوست دارم حرف نداره

      موافقم 12
      مخالفم 1
  3. امیر

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    تسلا که جز شتاب هیچی نداره پس بهتره اصلا بهش فکر نکنیم ! اما رقابت اصلی بین کادیلاک و مرسدس هست که واقعا انتخاب یکیشون سخته ! ولی اگر به من باشه : کادیلاک رو انتخاب می‌کنم ، چون هم تکنولوژی های پیشرفته تری داره و هم ابعاد بزرگ تر و در کنار همه اینا کیفیت ساختش اگه بیشتر از eqs نباشه کمتر هم نیست ، از نظر شعاع حرکتی هم که اسکالید با اختلاف بهترین هست و در ضمن این نسخه پایه اسکالید iQ هست و در آینده نسخه پرفورمنس v هم ( که مجهز به ۳ موتور الکتریکی با خروجی نزدیک به ۱۰۰۰ اسب بخار ) ساخته میشه ، کادیلاک قرار دوباره استاندارد های جهانی رو از نو تعریف کنه 😍🇺🇸

    موافقم 90
    مخالفم 13
  4. امیر

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    پدال جان وزن مرسدس ۲۵۹۰ کیلو هست ( نه ۱۵۹۰ )

    موافقم 7
    مخالفم 23
    1. امیر دهقان

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (736 ديدگاه)

      1590 کیلو ظرفیت یدک کشی مرسدس هست نه وزن

      موافقم 53
      مخالفم 1
      1. blackwing

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1299 ديدگاه)

        سریع ترین دیس بک تاریخ

        موافقم 30
        مخالفم 3
  5. amirmohammad

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    بین این 3تا متاسفانه طراحی بنز بدترین هست.باید فکری بکنن و از این سبک طراحی برای برقی ها خارج بشن
    اینجا هم برتری با کادیلاکه و قطعا نتیجه خیلی خوبی میگیره این ماشین

    موافقم 76
    مخالفم 6
    1. بهزاد

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2540 ديدگاه)

      چند وقت دیگه خبر میاد ظرفیت سفارش این ماشین پر شده و بعد از عرضه قطره چکانی به خاطر شرایط دشوار تولید حدود دو الی۳ سال دیگه با تخفیف زیاد مثلا زیر ۱۰۰ هزار دلاری به دنبال مشتری میگردن.
      خود واژه ی باتری ۲۰۰ کیلوواتی و قیمت ۱۳۰ هزار دلاری برای تصور شکست کافیه.
      متاسفانه تنها راه موفقیت این مدل حذف یک روزه ی چندین خودروی درون سوز این کلاس هست که تا ۲۰۳۵ احتمال اون صفر هست.
      البته یک راه دیگری هم وجود داره اونم عرضه این خودرو با قیمت ۷۰ هزار دلار که بعیده.

      موافقم 14
      مخالفم 35
      1. Amir Machine

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1278 ديدگاه)

        آره فقط تویوتا هرچی بزنه موفق میشه و حتی اگه فروشش پایین هم باشه میشه فروش مهم نیست سود مهمه
        بقیه از دم شکست میخورن

        موافقم 42
        مخالفم 14
        1. بهزاد

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2540 ديدگاه)

          تا جایی که حافظه یاری میکنه شما در چندین پست لوسید اومدی جواب بنده را دادی و خیلی هم زمان نبرد تا با چشمات شاهد نزدیک شدن لوسید به شکست را ببینی و حالا هم تکرار مکررات.
          تویوتا نه ماشین برقی ۱۳۰ هزار دلاری ساخته نه باتری ۲۰۰ کیلوواتی.
          الان یک شرکت با وجود فروش بالای ده هزار دستگاهی از یک سدان به دنبال توقف تولیدش هست و کیا استینگر هم براحتی میتونست بالای ده هزار دستگاه سالیانه بفروشه اما این تعداد تولید توجیه اقتصادی نداشت و به خاطر قیمت گذاری حداقلی یا حتی با زیان به تیراژ تولید مرتبته.
          کشش تقاضا برای کادیلاک ۱۳۰ هزار دلاری با مثلا پورشه ۱۳۰ هزار دلاری متفاوته و برای همینه شرکت ها هر کدام در جایگاه خودشون موفقند.
          شما هنوز بعد چند سال تا به حال نشده بتونی ده خط راجب صنعت خودرو حرف بزنی و کارت شده تیکه و متلک.
          همین الانم توانایی پیش بینی آینده این محصول را نداری و فقط به خاطر ترس از خراب شدن تصوراتت موضع دفاعی و حمله به شخص را پیشه کردی.

          موافقم 20
          مخالفم 29
        2. Amir Machine

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1278 ديدگاه)

          من کی اصلاً حرف از لوسید زدم تو کامنت‌ها؟ گویا علاوه بر توهم، آلزایمر هم داری
          حالا تو که 10 خط نه، 20 خط راجع به (راجب غلطه جناب تحلیلگر صنعت خودرو) صنعت خودرو حرف زدی کجا رو گرفتی؟ به تحلیل‌های خیالی تو اگه بود الان بجز تویوتا تمام خودروسازهای جهان از صفحه روزگار محو شده بودن
          نگران خراب شدن تصورات من هم نمیخواد باشی، استقبالی که از هامر 100 هزار دلاری و سلستیک 350 هزار دلاری شد کاملاً آینده اسکالید IQ رو نشون میده

          موافقم 27
          مخالفم 14
        3. بهزاد

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2540 ديدگاه)

          میبینی بازهم به جای شرکت در بحث داری به شخص حمله میکنی!
          فکر کنم داستان آلزایمر برعکس باشه.
          یادت نیست اومدی گفتی چرا همش میگی خواهد کرد خواهد شد و… دقیقا یکی دو موردش در پست لوسید بود و مربوط به خودروهای برقی.
          توهم برای کسی ست که فروش هامر برقی و سلستیک را موفقیت بدونه.
          وقتی شرکتی آمادگی کامل تولید نداره و نمیتونه از یک محصول در سه ماه ۱۰۰ دستگاه تولید کنه و با عجله محصولی معرفی کرده نمیشه توقع موفقیت داشت.

          موافقم 17
          مخالفم 10
        4. بهزاد

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2540 ديدگاه)

          امیر ماشین چرا حرف هارو پس و پیش میکنی!؟
          بنده گفتم ، در ابتدا بنا بر گفته خودشون تقاضا بالاست و شرکت از پس این همه تقاضا بر نمیاد و بعد مشکلات تولید و مرحله آخر تخفیف زیاد برای فروش.
          البته مشخصه شما فلش بک زدی به مطلب لندکروز و اونجا هم دوست شما مثل خود شما متوجه نشد چی میگیم.
          قیمت گذاری با سود یا قیمت پایه همراه با زیان.
          الان کوروت کف هزینه هاش ۸۰ هزار دلاره و هر مدلی که کمتر از ۸۰ هزار دلار بفروش برسه زیان خالص هست و این مدل تجاری بیشتر شرکت های خودرویی آمریکایی هست و برخی برندهای دیگه و سود بدست آمده بوسیله فروش مدلهای لیمیتد یا با آپشن های بالا بدست میاد و البته افزایش تیراژ تولید طبیعتا موجب کاهش هزینه ها میشه به شرطی که تقاضا وجود داشته باشه.
          البته منظور اصلی ما راجب کشش قیمت محصولاتی با برند کادیلاک هست و ۱۳۰ هزار دلار برای این برند بالاست.

          موافقم 14
          مخالفم 10
        5. R@min

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2043 ديدگاه)

          بهزاد جان جواب خودتو و دوستتو با ذکر جزئیات هم دادم که مشخصا کاملا متوجه شدین حرفی بود حتما می زدین اینو خودتونم میدونین. بحث سود و ضرر این ماشین هم به پرادو ربطی نداره. تویوتا رو همه SUV ها و پیکاپ جدیدش ضعف عمده فنی داره و تلاشی هم نمی کنه صرفا می خواد همون مشتری های قبلشو نگه داره در صورتی که می تونه مقداری از سودش بزنه و به بازار بزرگتری حمله کنه.

          این مدل فروش جی ام از دهه 40 تا الان این شکلی هست خیلی زوده راجب موفقیت یا عدم موفقتیش حرفی زد، چیزی که مشخصه حداقل تا 2026 خط تولید برقی جی ام کامل نمیشه و کاملا ضرر ده هست البته خط تولید سلستیک از محصولات دیگه کاملا جداست. کلا پیش بینی کارهای جی ام غیر ممکنه چون سیستم مارکتینگ کاملا آبدوخیاری داره و بزرگترین تحلیل گرای دنیای خودرو و بورس هم نتونستن سر از کار جی ام در بیارن شما هم تلاش نکن :))))

          مدل فروش لیمیتد بیشتر برای آلمانی ها هست و آمریکا و ژاپن یه سیستم سود و ضرر شناور دارن که قطعا می دونی. C8 هم خیلی وقته از ضرردهی اومده بیرون این حرف شما برای سال 2021 صدق می کرد که قیمت پایه رو 60 هزارتا اعلام کرده بودن. امسال با فروش هر C8 مدل پایه 65 هزاردلاری !! نزدیک 20% سود برمیگرده چون هم نسبت تولید و تقاضا متعادل شده هم هزینه تولید پایین اومده.

          موافقم 16
          مخالفم 9
        6. بهزاد

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2540 ديدگاه)

          شاید تورم جهانی دو سال اخیر به خصوص تولید خودرو روی کوروت بی تاثیر بوده یا اصلا خارج از زنجیره ی تامین قطعات هست و با اطمینان میشه گفت محال ممکنه خودرویی با احتساب هزینه ی تولید که اینجا ۸۰ هزار دلاره ظرف مدت کوتاهی برسه به ۵۲ هزار دلار تا با فروش ۶۵ هزار دلاری ۱۳ هزار دلار سودآور بشه.
          تولید خودرو فقط قیمت قطعاتش نیست بلکه فرآیند توسعه و تحقیق اون هزینه زیادی داره که در زمان فروش و طول عمر تولیدش به قیمتش اضافه میکنه و البته بخش بزرگی از این زیان با سفارش آپشن ها جبران پذیره و فکر نکنم تعداد کسانی که یک کوروت مدل پایه را سفارش میدن زیاد باشه و در کل با حجم فروشش فعلا سودآور هست.
          توضیح و شرح کار شرکت ها با چند خط نوشتن برملا نمیشه چون هر کدام راه جداگانه ای دارند و بنده فکر نکنم حتی یک نفر در تویوتا زمان طراحی پرادو لندکروز جدید به فکر رقابت با رانگلر و برانکو بوده و شما و برخی عزیزان این خودروهارو در تصور به قیاس میکشید!
          شاید نمیدونید یا تلاشی برای دانستن این موارد نداشتید و ذکر این نکته بد نیست که خطوط تولید یک ظرفیت و تیراژ داره و مثلا پرادو لندکروز در نهایت تولیدش شاید سالیانه به سختی ۶ رقمی بشه اونم برای فروش جهانی و البته ظرفیت کلی تولید خانواده لندکروز حدود ۴۰۰ هزار دستگاه در ساله که شامل چندین مدل هست بعد شما میگی چرا تلاش نمیکنه!
          اگر فردایی تویوتا تصمیم بگیره خانواده لندکروز را به سمت رانگلر و برانکو سوق بده ظرف مدت کوتاهی بخش بزرگی از مشتری ها از دست میرن و همان سبک و سیاق به نسل بعدی منتقل میشه و در مطلب قبلی هم گفتیم تویوتا برنامه ای برای یک آفرود کامپکت داره و احتمالا یکی دو سال دیگه خبرهای کاملتری منتشر میشه.
          اگر یک محصول ذاتا دارای ایرادی یا ضعفی باشه که غیر قابل جبرانه تاثیرش در فروش مشخص میشه و بازار را از دست میده و ممکنه مثلا فروش ۴۰۰ هزاردستگاهی را نبینید اما در بازاری مثلا ۷ هزار دستگاه بفروشه یک شکست تلقی کنید در حالی که فروش جهانی به قوت خودش باقیه.
          شاید تا به حال فکر میکردید تویوتا اومده یک خط تولید مخصوص برای پرادو در آمریکا ساخته و میخواد با رانگلر و برانکو رقابت کنه و با ضعف هایی که داره نمیتونه از پس این دو خودرو بر بیاد و آخرش کل هزینه ها بر باد میره!
          بحث زیادی به حاشیه رفت و از این کادیلاک کمتر گفته شد و خلاصه کلام این محصول در گیر و دار تعجیل و قیمت غیر رقابتی وارد بازار میشه که سرنوشت روشنی نداره.

          موافقم 7
          مخالفم 6
        7. R@min

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2043 ديدگاه)

          پرادو یه دنیا با رقباش مقایسه می کنن نه یک نفر راجب زنجیره تولید هم کاملا درسته حرفت اما من به هیچ وجه اهمیتی ب این موضوع ندادم و راجب خود ماشین حرف زدم. راجب هیوندای حرف نمی زنیم که بگیم نمی‌تونه با فورد و جیپ رقابت کنه شکست می خوره. پولشو داره توانشو داره ولی تویوتا محافظه کار شده و دیگه دنبال دردسر و ریسک نیست. فقط به تویوتا قبل ۲۰۱۵ توجه کنیم خط مشی الانشون مشهوده، به هر حال دنبال سود حداکثری هستن و نمیشه خرده گرفت.

          راجب کوروت هم بازم استناد کردین به همون ۲۰۲۱، اولین نکته اینکه فروش کوروت نسبت به دو سال قبل دو برابر شده، زنجیره تامین قطعات تکمیل شده، افزایش قیمت داشته و اصلا اون خبر هزینه ۸۰ هزار دلار پای هر کوروت مزخرفی بیش نیست یه سر ب فروم ها و تحلیل ها بزنین، همون ۲۰۲۱ سود عملیاتی هر کوروت ۱۶.۵٪ اعلام شد، ماشینی که با موتور ساده و ارزون پوشراد عرضه میشه چطوری به همچین قیمتی میرسه ؟؟؟ کدوم احمقی تو دنیا خودرو حاضره ماشینی با ۲۵ هزار دلار ضرر بده بیرون، سالی ۱۰۰ هزارتام بفروشه باز هم سود نمی کنه اونم جی ام که از گذاشتن پلاستیک تو در هم سود میگیره.

          بازار کادیلاک هم زمان مشخص می کنه شاید بگیره شایدم شکست بخوره نکته مهم اینه دست پر اومده و محصولاتش چیزی کم ندارن.

          موافقم 6
          مخالفم 6
      2. amirmohammad

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (563 ديدگاه)

        من بنظرم در حد خودش میتونه فروش خوبی داشتخ باشه چون تا الان که ایرادی درش نیست.مشخصات فنی عالی بهمراه طراحی عالی تر.برندش هم که نیاز به تعریف نداره.اتفاقا باتریش هم خیلی خوبه
        فروش الکتریکی های گران برای همه برند ها کمه شما باید نسبت بگیری.این روند قطعا تا چند سال اینده بهتر میشه

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. Amir Machine

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1278 ديدگاه)

          کلا متوجه حرفایی که میزنی نیستی نه؟!
          تو داری میگی اسکالید باید دنبال خریدار بگرده و با تخفیف و کاهش قیمت بفروشه، حالا بحث ظرفیت تولید رو کشیدی وسط؟
          من کی از ظرفیت تولید حرف زدم؟
          حرف من استقبال و تقاضای بالا برای مدلای برقی گرون قیمت جی امه
          اول میگی خریدار نداره بعد که میگم تقاضا برای هامر و سلستیک بسیار بالا بوده میگی ظرفیت تولیدش پایینه؟ بالاخره کدومش؟ بهونه بعدی چیه؟
          قطعا ظرفیت تولید برقی GM در حال حاضر بشدت پایینه که البته به مرور بیشتر خواهد شد اما ظرفیت تولید پایین به معنای استقبال پایین نیست که بخواد دنبال خریدار بگرده، فعلا خریدار داره دنبال هامر میگرده

          تازه فعلا فروش مدل‌های برقی گرون همه برندها پایینه، تحلیلش همین چند روز پیش تو پدال منتشر شد و گفته شد مثلا فروش i7 بسیار از سری ۷ کمتر بوده

          این مشکل فعلا گریبانگیر همه برندهاس و ربطی به آلمانی و آمریکایی و ژاپنی نداره

          موافقم 19
          مخالفم 8
      3. احسان سعیدی

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (44 ديدگاه)

        مگر جنرال موتورز و کادیلاک ایرانخودرو و سایپا هستند که بخواهند از این حقه بازی ها بکنند و قیمت ماشین را چند برابر کنند

        موافقم 11
        مخالفم 1
      4. Roham

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (757 ديدگاه)

        بازار هدف محصول متفاوته

    2. griffon

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3600 ديدگاه)

      ولی طراحی داخلی بنز اصلا یه چیز دیگس انگار تو سفینه و کشتی نشستی حتی همین الان

  6. مازیار

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (823 ديدگاه)

    کادیلاک از بنز خوش تیپ تره بدنه و هم داخلی، تسلا که دستکم تو این زمینه حرفی نداره
    به لحاظ فنی قبلا هم گفتم هنوز اونقدر بازخورد نیست که بشه راجع به برتری برقی ها نسبت به هم قضاوت کرد یا حداقل برای من اینطوره

    موافقم 32
    مخالفم 3
  7. AMANTE

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    تسلا مدل X تو زمینه لوکس بودن دربرابر این دو حرفی برای گفتن نداره.
    طراحی زرق و برقی کادیلاک اسکلید iq رو اصلا دوست ندارم و هر وقت میبینم اش احساس میکنم فشرده شده.
    مرسدس EQS SUV هم با اون حالت تخم مرغی گونه زیاد جذاب نیست ولی از نظر من طراحی ایش از کادیلاک اسکلید Iq قابل قبول تره.
    توی کلاس SUV های الکتریکی اگه یک کلاس بیایم پایین تر من اول ریویان R1S و بعد BMW IX رو انتخاب میکنم‌.

    موافقم 4
    مخالفم 36
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    من اگه بگم تسلا شما ها می گیرد تسلا فن
    ولی خب شتاب بالایی داره
    اسکایلد هم لوکس لاکچری

    موافقم 25
  9. Elmiraj

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3187 ديدگاه)

    Model x کراس اور میان سایز پرفورمنس هست و هیچ ربطی به اسکلید IQ فول سایز نداره…

    در حال حاظر تنها رقیب نزدیک به اسکلید IQ ریویان R1T هست .

    موافقم 22
    مخالفم 9
  10. Rizo

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بغضم گرفت وقتی فهمیدم کادیلاک اسکالید هم برقی شده.

    موافقم 16
    مخالفم 6
  11. فرشاد

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    اگه میشد ازینا بخرم ترجیح میدادم پولمو بابت یه ماشین اصل و نسب دار بدم تا یه دظلا
    کدلاک بیرونشو دوس دارم مرسدس کابینشو
    انتخاب سخت است

    موافقم 13
    مخالفم 7
  12. shetab-car

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (222 ديدگاه)

    به نظرم اسکالید حداقل طراحی اش به یک اس یووی بیشتر می خوره تا تسلا X
    EQS اس یووی به نظرم طراحی اش در حدو اندازه برند با اصالت بنز نیست

    موافقم 18
    مخالفم 3
  13. یوسفی

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    بی کم و کاست کادیلاک را انتخاب می کنم

    موافقم 12
    مخالفم 3
  14. سوشیانت

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3469 ديدگاه)

    انتخابم قطعا کادیلاک تسلا که کلا نمیشه بهش گفت لوکس فقط بنز میمونه و کادیلاک که کادیلاک آپشن هاش بیشتره یکی از نکته های مهم هایپر اسکرینه که بنز خیلی سعی کرده بزرگترین هایپر اسکرین رو تولید کنه ولی در حال حاضر کادیلاک حرف اول رو میزنه با اون هایپر اسکرین ۶۶ اینچی اون نمایشگر یکپارچه روی داشبورد هم به دو قسمت تقسیم میشه که سمت چپ رزولوشن 8k و سمت راست رزولوشن 4k سیستن صوتی ۴۰ اسپیکر که تعدادی از این اسپیکر ها روی پشت سری صندلی های ردیف اول و دوم قرار دارند و ردیف دوم با صندلی های سردکن و ماساژور و کنسول مخصوص ردیف دوم و نمایشگر های پشت صندلی ۱۲.۶ اینچی و… جدا از این بنز eqs از موتور شرکت valeo siemens هست در حالی که تسلا و کادیلاک موتور های خودشون رو دارن

    موافقم 14
    مخالفم 16
    1. بی خیال اسم ۲

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      آره آره آره آره ….

      موافقم 4
      مخالفم 1
  15. FOTOX

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    اولویت ۱ : کادیلاک
    اولویت ۲: مرسدس
    اولویت ۳: هرچی غیر از تسلا
    پول هیچ کدومش هم ندارم 😂

    موافقم 22
    مخالفم 4
  16. همایون

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (772 ديدگاه)

    چرا رای گیری بسته شده

    1. جواد عقیلی

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (64 ديدگاه)

      سلام. بسته نیست. چون یک بار رای دادین دیگه امکان رای گیری مجدد وچود نداره.

      موافقم 1
      مخالفم 3
  17. blackwing

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1299 ديدگاه)

    این کادیلاک خیلی بزرگ و سنگینه ، خیلی ، من این چند روزی که IQ رونمایی شد داشتم دنبال ابعاد اندازه‌های دقیق این ماشین میگشتم ، ظاهراً جنرال موتورز تایید کرده که نمونه ESV یا همون نسخه کشیده اسکالید هم تو راهه ، و معمولاً ESV ها ۱۳ اینچ طول بیشتری دارن که اگه حساب کنیم با یه ماشین ۶۱۰ سانتی متری طرف هستیم !!!!!!!!!! 😦😦

    نسل فعلی اسکالید نسخه معمولی ۵۳۸ و نسخه کشیده ۵۷۶ سانتی متر هست که بزرگ ترین SUV دنیا به حساب میاد ( به همراه شورولت سابربن ) ، ولی IQ جدید فقط مدل معمولیش ۵۶۹ سانتی متره !
    و وزن نسخه ESV اسکالید IQ به راحتی بالای چهار تن هستش ! یه هیولای به تمام معناس که قراره با سلستیک جدید پدر تکنولوژی رو در بیارن 👊🏼👏🏼

    موافقم 11
  18. احسان سعیدی

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    چرا رای گیری بسته شده البته جناب همایون هم به این مشکل اشاره فرمودند

    1. جواد عقیلی

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (64 ديدگاه)

      سلام. اگر یک بار رای داده باشید، رای گیری برای شما به اتمام رسیده و بسته می شود.

      موافقم 3
      مخالفم 3
  19. JDM

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    انتخابم اسکالیده
    چون از هر لحاظ کامل به نظر میرسه
    تسلا هم بد نیست ولی درحد اینا نیست

  20. JDM سابق

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (697 ديدگاه)

    جی ام فرایند بازسازی مالی رو گذرونده الان تو بخش سرمایه گذاری تو بخش الکتریکیه و اما این بخش مخصوصا سگمنت لوکسش در اکثر موارد در این برهه از تاریخ زیان ده هست و همه به این آگاه هستن اما با گذشت از این دوران جای پای خودشون سفت میکنن جی ام سره ساختن ۴ تا کارخونه با الجی توافق کرد که متاسفانه وسطای کار به مشکل خوردن و معلق بود همین مشکل زیادی ایجاد کرد ولی بازم گفته دو تا کوپه برقی قراره بیاد بیرون و همچنان کار و سرمایه گذاری رو تولید خودرو برقی بخش پلتفرم التیوم و توسعه فناوری خودران هست

    موافقم 3
    مخالفم 1
  21. خخخ

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    طراحی کادیلاک عالیه
    یه جوریه
    قدرت اسکالید رو با رسم شکل توضیح داده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا