نسخهٔ کشیدهٔ کادیلاک اسکالید برقی با ۵.۸ متر طول، ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد و با هر بار شارژ امکان پیمودن ۷۴۰ کیلومتر را خواهد داشت.
مثل اسکالید بنزینی که سالها است نسخه کشیده ESV دارد، حالا برای اسکالید IQ الکتریکی هم نسخه کشیده با نام IQL معرفی شده است. البته فاصله محوری این نسخه با مدل استاندارد تفاوتی ندارد ولی طول خودرو با ۱۰ سانتیمتر افزایش به ۵,۸۰۴ میلیمتر رسیده است. اسکالید IQL که که ۳۸ میلیمتر از اسکالید ESV کشیدهتر است، با این ابعاد به یکی از کشیدهترین خودروهای تولیدی جهان محسوب میشود
به لطف این ابعاد بزرگ، اسکالید IOL در صندلیهای ردیف سوم ۱۰ سانتیمتر فضای پای بیشتر و ۲.۵ سانتیمتر فضای سر بیشتری را ارائه میکند. همچنین ظرفیت صندوق بار هم بیشتر شده و با ۱۵ لیتر افزایش به ۶۸۵ لیتر رسیده است. با خواباندن صندلیهای ردیف سوم نیز ظرفیت صندوق به ۲۱۳۵ لیتر میرسد که ۱۸۰ لیتر بیشتر از نسخه معمولی است. در اسکالید IQL همهچیز بزرگ است، از رینگهای ۲۴ اینچی گرفته تا باطریهای عظیم ۲۰۵ کیلووات ساعتی. بااینحال، این نسخه کشیده مثل همتای استاندارد خود ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد و به لطف این نیروی عظیم و سامانه چهارچرخ محرک، ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
ظرفیت یدک کشی اسکالید IQL نسبت به نسخه معمولی ۲۲۵ کیلوگرم کاهش پیدا کرده ولی هنوز هم میتواند تا ۳۶۳۰ کیلوگرم را یدک بکشد. در این شاسیبلند بزرگ لوکس تمام تجهیزات و تکنولوژیهای جنرال موتورز مثل سیستم تعلیق بادی تطبیقی، سیستم کنترل سواری مغناطیسی و سوپر کروز ارائه میشود و با وجودی که بزرگتر اسکالید IQ معمولی است ولی همچنان بردی ۷۴۰ کیلومتری دارد. با استفاده از شارژرهای سریع نیز ظرف ۱۰ دقیقه شارژ ۱۸۵ کیلومتر به برد خودرو اضافه میشود.
در نمای بیرونی، کادیلاک صرفاً اقدام به افزایش طول اسکالید IQL نکرده و طراحی خودرو را تغییر داده است. این نسخه در قسمت عقب فرمی عمودیتر پیدا کرده و ستونهای C هم بازطراحی شدهاند. علاوه بر این، پنجرههای جانبی سوم هم بسیار بزرگتر شدهاند و اسکالید IQL را کاملاً از نسخه معمولی متمایز کرده است. در داخل اما شاهد همان کابین هفتنفره نسخه معمولی با صفحهنمایش منحنی ۵۵ اینچی در جلو هستیم درحالیکه برای سرنشینان ردیف دوم هم تبلتهای ۱۲.۶ اینچی در نظر گرفته شده است.
اسکالید IQL بهصورت استاندارد به ۳۸ بلندگو مجهز است ولی با سفارش پکیج اگزکیتیو این تعداد به ۴۲ بلندگو افزایش میابد. کادیلاک قیمت اسکالید IQL را ۱۳۲,۶۹۵ دلار اعلام کرده که ۲,۷۰۵ دلار بیشتر از نسخه معمولی است. این شاسیبلند الکتریکی عظیمالجثه اواسط سال جاری روی خط تولید میرود و در آمریکای شمالی و برخی بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.
Cadillac-V
۱۵ اسفند ۱۴۰۳کادیلاک اسکالید با اختلاف بهترین SUV فول سایز دنیاست هم برقیش هم بنزینیش با اون موتور هشت سیلندر سوپرشارژرش که ۶۸۲ اسب قدرت داره
همین امسال پشت سر تویوتا با رتبه چهارم جزو قابل اطمینان ترینا بود ، کافیه با یه LX570 مقایسش کنین اونوقت میفهمین کی حضرته و کی اُبهت داره ، اون لوکس بودنش ، در یک کلام معرکه و کامل ، برندی با بیش از صد سال قدمت
Taha Ayoobi
۱۵ اسفند ۱۴۰۳بی نظیره بی نظیر، اسکالید بی نظیره
nima.jdm
۱۵ اسفند ۱۴۰۳ایا تویوتا سکویا و نیسان پاترول نسل جدید برات شوخیه؟
بعدشم به بزرگی نیست که
ال ایکس ۵۷۰ اگه لقب حضرت بهش دادن بخاطر باطنشه
یادت باشه فیل بزرگتر از شیره ولی شیر سلطانه
سوشیانت
۱۵ اسفند ۱۴۰۳سکویا و پاترول در حد شوخی هستن رقیب این اینفینیتی qx80 و لکسوس lx 600 هست که البته کادیلاک از لحاظ امکانات کمی جلو تره
nima.jdm
۱۵ اسفند ۱۴۰۳میدونم رقیب این نیستن
آخه این دوستمون یه جوری گفت کادیلاک حضرته انگار به اندازس
Iman 007
۱۵ اسفند ۱۴۰۳سکویا و پاترول که رقیب این نیستن ولی lx700 میتونه رقیبش باشه
Cadillac-V
۱۵ اسفند ۱۴۰۳شمام یادت باشه شیر که شاه و سلطان جنگله باید شاهانه باشه ، باید لوکس باشه پاترول و سکویا اصلا شاسی بلند لوکس حساب نمیشن ، اونا نهایتاً کفتاری چیزی حساب میشن دربرابر اسکالید
یادت باشه پاترول ۶ سیلندری که فقط بدرد آفرود میخوره رو با اسکالیدی که آفرودیا میان پیشش تعظیم میکنن مقایسه نکنی
اسکالید اصلا در شأن و مقامش نیست بره آفرود با اینکه با اون موتورش تواناییشو داره
nima.jdm
۱۵ اسفند ۱۴۰۳نمیره افرود چون نمیتونه بره با اون وزن سنگینش و زاویه ورودش مثل چی گیر میکنه
بعدشم شیر رو خطاب به لکسوس و اینفینیتی گفتم نه پاترول و سکویا
کامنت رو کامل بخون
Sina_carshow
۱۶ اسفند ۱۴۰۳پاترول که حتی سقفش هم چرمه لوکس نیست؟ میدونستی luxury suv بهش میگن؟
بعد اسکلید در شانش نیس بره آفرود؟ آفرودی هام جلوش تعظیم میکنن؟ آره خوب با اون زاویه حمله و فرار حدود 20 درجش سوزوکی جیمنی هم شلنگو میگیره روش
Cadillac-V
۱۶ اسفند ۱۴۰۳اسکالید نمیتونه آفرود بره؟
همین نسل جدیدش حرکت چرخنگی جی ام سی هامر روشه ، بنظرت یه شاسی بلند با یه موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژر که ۶۸۲ اسب قدرت داره نمیتونه آفرود بره؟ طنز خوبی بود
یه جوری میگی سنگینه انگار ۱۰ تن وزن داره با یه موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر ، نهایتا ۳ تن بیشتر نیست یه نگاه به مشخصات فنیش بنداز، موتورش توربو نیست اسکالیدو همون لحظه که گازش بدی چون سوپرشارژ داره میره اگه از لحاظ مشخصات فنی درحد پاترول یا حتی لکسوس بود میگفتیم اره ولی با اختلاف زیادی بهتر و قوی تر از اوناست بنابراین غیر ممکنه که آفرود نره
بنابراین اسکالید میتونه آفرود بره ، ولی کسی که یه اسکالید میخره دنبال آرامشه ، دنبال راحتیه ، دنبال لوکس بودنه ، دنبال یه شاسی بلند با اُبهته که شاهانه رفتار کنه ، دنبال این مسخره بازیا و آفرود رفتن نیست چون اصلا به مقام این ماشین نمیخوره آفرود ، آفرود بدرد همون ماشین آفرودی ارزونا که قیمتشون نهایت میرسه به قیمت پایه اسکالید میخوره نه یه شاسی بلند لوکس فول سایز
Cadillac-V
۱۶ اسفند ۱۴۰۳بعدشم شما به لکسوس و اینفینیتی هم نباید بگی شیر چون اونام آفرودی لوکس هستن و دربرابر اسکالید کمبود امکانات یه ماشین لوکسو دارن
اونا درسته لوکس هستن ولی تو همین پدال یه جستجو بکن تقابل LX و اسکالید و لینکلن و جیپ ، لکسوس مقام چهارم رو گرفت ، بعد یارو تو بررسی نوشته بود برا لکسوس کمبود امکانات لوکس!!!
پس چی شد مگه لوکس نیست؟ پس چرا کمبود امکانات لوکس داره؟ اصلا به LX میگن لندکروزی لوکس شده همین!!! چندین مقاله هست درموردش برو بخون
net
۱۵ اسفند ۱۴۰۳چرا تولیدکنندگان ماشین های شاسی بلند فول سایز لوکس امریکایی این همه علاقه دارند ردیف سوم صندلی رو کشیده تولید کنند و شبیه ون میشه ردیف سوم صندلی خیلی بد هست مثل کشیدگی ردیف سوم صندلی همین ماشین . باید ماشین های فول سایز لوکس امریکایی کشیدگی عقب ردیف سوم صندلی و عقبشون و ابعادشون مثل شاسی بلند های فول سایز لوکس اروپایی ( ولوو xc90 بنز gls بی ام و x7 و رنجرور ) و لکسوس lx570 باشد
سوشیانت
۱۵ اسفند ۱۴۰۳اونطوری فضای بار و ردیف سومشون کم میشه
Iman 007
۱۵ اسفند ۱۴۰۳داداش این امضای آمریکایی هست دراز و بزرگ و جعبه ای
JaMsHiD-B
۱۵ اسفند ۱۴۰۳خوبه خودت میدونی پشت سر تویوتا قرار داره
بازم میای حضرت بودنشو انکار میکنی؟
Cadillac-V
۱۵ اسفند ۱۴۰۳من از نظر دوام گفتم نه بقیه چیزا
فقط به دوام نیست امکانات و نرمی و احساس راحتی که اسکالید داره رو صد در صد لندکروزی که فقط بدرد آفرود میخوره نداره
بعدم یه نگاهم به مشخصات فنی بنداز میفهمی کی حضرته ، لندکروز موتورش چند سیلنده؟ پاترول موتورش چند سیلندره؟ سکویا چطور؟ LX570 چطور؟ حجم موتوراشون چقدره؟ کدومشون سوپرشارژر دارن یا فقط قوطی نوشابه توربو گذاشتن؟
اینا حتی از نظر مشخصات فنی با اسکالید نمیتونن رقابت کنن!!!
حضرت یعنی این یعنی ۳ تن رو با شتاب ۴ ثانیه ببری ، اینا با وزن کمتر چنین شتابی نمیزنن
اصلا کسی این شاسی بلندا رو میاد گردن بگیره و تقویتشون کنه؟ ولی هنسی یه شاهکاری کرده که اسکالید بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داره ، اینا میان جلو اسکالید تعظیم میکنند.
nima.jdm
۱۵ اسفند ۱۴۰۳اگه ال ایکس ۵۷۰ رو میگی که موتورش ۸ سیلندر ۵۷۰۰ سی سیه یه نسخه سوپر شارژر هم داره که پدال راجبش مقاله نوشته
پاترول هم که باز یه موتور ۸ سیلندر ۵۶۰۰ سی سی داره
سکویا هم که با موتور ۶ سیلندرش ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور داره
راستی راجب شتاب حرف زدی
سکویا با ۳ تن وزن شتاب ۵ ثانیه ای داره
یه جوری میگه سوپرشارژر خب توربو هم همون کار سوپرشارژر رو میکنه و حتی بهتر از اونه چون توان موتور رو نمیگیره
Sina_carshow
۱۶ اسفند ۱۴۰۳ما تو دورانی زندگی میکنیم حجم موتور کمترین ارزش رو داره رو پرفورمنس
راستی این ماشین هم تو این پست برقیه
اونی که میگی بنزینی هستش و 0 تا 100ش حدود 4.7 ثانیه هس که عدد کاملا معقول تو کلاس خودشه نه بالاترینه نه کمترین ولی ماشینای پرشتاب تر مثل g63 AMG تو 4.5 ثانیه یا حتی ریویان r1s هستش تو 3 ثانیه میره یا دوج دورانگو هلکت تو 3.5 ثانیه
صامورایی
۱۶ اسفند ۱۴۰۳موتور ۸ سیلندر لکسوس و پاترول مال نسل قبل بود و تموم شد رفت. الان جفتشون v6 هستند.
صامورایی
۱۵ اسفند ۱۴۰۳لکسوس LX درمقابل فول سایزای امریکا اوضاع خوبی نداشت حالا بدتر هم شده. چون اخیرا افزایش قیمت هم خورد! پایین ترین قیمتش ۱۰۷ و بالاترینش ۱۴۲ هزاردلاره!
واقعا برام سواله چرا اسکالید رو باید ول کرد و LX گرفت. همین IQL حدود ۱۰ هزاردلار ارزون تره. یا حتی همون ESV. وقتی هنوز میتونی انجین v8 6.2 لیتری داشته باشی چرا باید v6 برداری. بازار هم همینو میگه سال گذشته همش کمتر از ۷ هزار دستگاه LX فروش رفت در بازار امریکا درحالیکه اسکالید ۴۱ هزارتا فروخت. یعنی ۶ برابر.
پیام
۱۵ اسفند ۱۴۰۳عالیه بی نظیره
فريد
۱۵ اسفند ۱۴۰۳بنزینیش از موتور ۶ لیتری ۴۰۰ و خورده ای قدرت میگیره! من نمیدونم چطوری با فاصله بهترینه ولی این به نظر خوب میاد حداقل رو کاغذ. بردشم قطعا کمتر از این عددی هست که اعلام شده. ولی ماشین دوست داشتنی هست.
محمد
۱۵ اسفند ۱۴۰۳خدا سر شاهده کادیلاک بهترین خودروهای برقی رو تو سگمنت خودش می سازه.
Mgh
۱۵ اسفند ۱۴۰۳آخه چرا اینا رو نشون ما میدید ماشین شاسی بلند لوکس ما خبر زیریش اکستریم txl هست نه کادیلاک!
nima.jdm
۱۵ اسفند ۱۴۰۳کادیلاک اسکلید نماد یه اس یو وی واقعیه
Taha Ayoobi
۱۵ اسفند ۱۴۰۳ای جّانم
عجب چیزیه
بهترین شاسی بلند جهان
عاشق کابینشم، با این که مانیتوریه ولی بی نظیره
ولی ایکاش دکمه های فیزیکی رو مثل بنتلی و آستون نگه میداشت
nima.jdm
۱۵ اسفند ۱۴۰۳با این قیمت بنظرت خرید یه کادیلاک اسکلید بنزینی منطقی تر نیست؟
Cadillac-V
۱۵ اسفند ۱۴۰۳داداش تا کی بنزینی ها میمونن؟ متاسفانه متاسفانه و متاسفانه باید کم کم خداحافظی کرد ، کادیلاکی که بیشتر از بقیه شرکتها به بزیتی بودن پایبنده و همچنان خودرو هایی با حجم موتور بالا(۶.۲ لیتر) و ۸ سیلندر تولید میکنه اونم سوپرشارژر ، گفته تا ۲۰۳۰ میشه تمام برقی دیگه بقیه شرکتها که هیچی اونا زودتر.
Taha Ayoobi
۱۶ اسفند ۱۴۰۳نیما،
دیگه بالاخره تب برقی سازی اومده و همه یه برقی هم میسازن، کسی که برقی بخواد کادیلاک به بهترین روش براش ساخته
BMW is GOD
۱۵ اسفند ۱۴۰۳تو متن نوشتید ۲۲۵ کیلومتر کاهش یافته در صورتی که باید مینوشتی ۲۲۵ کیلوگرم کاهش یافته و میتونه ۳۶۳۰ کیلوگرم رو یدک کشی کنه لطفاً اصلاح کنید
کلاً تو خودروهای آمریکایی کادیلاک توی لول دیگه هست و خیلی به راحتی و لوکسگرایی اهمیت میده
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۵ اسفند ۱۴۰۳از ۴۵ متری گلشهر معلوم میشه
صامورایی
۱۵ اسفند ۱۴۰۳تو سگمنت فول سایز چه پیکاپ چه SUV هیچ اسمی نمیتونه کنار امریکا بیاد. حقیقتی است که هست و زیر سوال هم نمیره.
JaMsHiD-B
۱۵ اسفند ۱۴۰۳اینهمه پول بدی برا مانیتور و آلمیچر؟
nima.jdm
۱۵ اسفند ۱۴۰۳اره واقعا برقیش نمیصرفه بنظرم
مردیم از خوشی
۱۵ اسفند ۱۴۰۳خودرو لوکس اون هم شاسی بلند اولویتش آسایش سرنشین هست البته نسخه بنزنی هم هنوز تولید میشه
خریدار خودش تصمیم میگره بنزینی بگیره یا برقی نمیدونم چرا فشارش به شما میاد
تو بین برقی ها یکی از بهترین طراحی ها را داره نه تخم مرغی شکل هست نه خوک زشت
Titanium
۱۵ اسفند ۱۴۰۳۶ متر طول؟؟؟
این فقط برای آمریکا خوبه جا دیگه اینو بخری خیلی اذیت میشی سر پارک کردن
Mr wrong
۱۵ اسفند ۱۴۰۳چقدر حالم ازین القابی که تو ایران به ماشینا میدن بهم میخوره
حضرت ،سلطان ،ژنرال،سرهنگ ….
Cadillac-V
۱۵ اسفند ۱۴۰۳کاش حداقل به یه چیزی می دادن که لیاقتش باشه
نه به لندکروزی که مال ۲۰ سال پیشه
nima.jdm
۱۵ اسفند ۱۴۰۳لند کروز الکی حضرت نشده تو دنیا ثابت شده
Cadillac-V
۱۶ اسفند ۱۴۰۳داداش ما احترام میزاریم شما به پاترول و لندکروز علاقه داری
ولی لقب حضرت رو فقط مردم ایران به لندکروز دادن دلیلش میدونی چیه؟ چون مردم ما نهایت شاسی بلندی که دیدن یه لندکروز آفرودی ۲۰ سال پیش بوده و بهش میگن حضرت ، وقتی به عمرشون یه اسکالیدم ندیدن معلومه به این میگن حضرت
amirboss
۱۵ اسفند ۱۴۰۳از شاسی بلند های فول سایز و بین معروفترینشون قطعا اسکالید جایگاه ویژه ای داره.
شاید برترین نباشه اما قطعا با ابهت ترینشون از لحاظ طراحی هست.
Mr wrong
۱۵ اسفند ۱۴۰۳حالم بهم میخوره ازین القابی که تو ایران به ماشینا میدن
حضرت، سلطان،سرهنگ ،فرمانده …
BlackWing
۱۶ اسفند ۱۴۰۳با کلاس ، با وقار ، لوکس و شیک
البته من اسکالید V رو صد به این ترجیح میدم
A1
۱۶ اسفند ۱۴۰۳خداییش از نزدیک دیدنشم جذابه چه برسه به اینکه باهاش رانندگی کنی امیدوارم در آینده نزدیک تجربش کنم