در این درگ دو آمریکایی سنگینوزن با موتورهای V8 سوپرشارژ به مصاف هم رفتهاند. اسکالید V با ۶۸۲ اسب بخار یا رم TRX با ۷۰۲ اسب بخار قدرت؟
خودروهای اسپرت و پرفورمنس معمولاً سبک و چابک هستند اما دو خودرویی که در اینجا میبینید کاملاً با این تفکر فاصله دارند. اینها هیولاهای سنگینوزنی هستند که برای برگزاری مسابقهٔ درگ در برابر هم صفآرایی کردهاند. در یک سمت میدان کادیلاک اسکالید V و در سمت دیگر رم TRX را داریم. ما مجموعاً در مورد نزدیک به ۶ تن آهن سریع آمریکایی صحبت میکنیم اما اعداد بزرگ به همینجا ختم نمیشوند. هنسی پرفورمنس که این درگ را ترتیب داده میگوید دو خودرو کاملاً استاندارد هستند و بنابراین مقایسهای واقعی بین پرفورمنس کارخانهای خواهیم داشت.
البته در اینجا اعداد کارخانهای هرگز ناامیدکننده نیستند زیرا این دو ماشین مجموعاً ۱۳۸۴ اسب بخار قدرت دارند. دراینبین، رم از قدرت بیشتری بهره میبرد. پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ این ماشین ۷۰۲ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه از موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ اسکالید تنها ۶۸۲ اسب بخار قدرت بیرون میآید هرچند که کادیلاک کمی سبکتر است. البته در این مورد مثل این است که بگوییم یک ناو هواپیمابر کمی از یک کشتی کانتینربر ۴۰۰ متری سبک است. این گفته از لحاظ فنی درست است اما اهمیت چندانی ندارد.
سپس به قیمت میرسیم. اگر بتوانید در حال حاضر یک اسکالید V را با قیمت کارخانه در نمایندگیها پیدا کنید، باید حداقل ۱۵۰ هزار دلار بپردازید. از سوی دیگر، هرچند رم به میزان قابلتوجهی ارزانتر است اما با سفارش چند آپشن قیمت آن به بیش از ۱۰۰ هزار دلار میرسد؛ بنابراین، در اینجا درگی ربع میلیون دلاری داریم. البته چنین رقمی این روزها برای سوپراسپرتها چیزی نیست ولی وقتی در مورد یک پیکاپ و یک شاسیبلند حرف میزنیم اعداد بزرگی بهحساب میآیند. خب با توجه به مواردی که بیان شد، کدام V8 آمریکایی میتواند برای دیگری رجزخوانی کند؟
اگر در آغاز درگ هردو خودرو بهطور همزمان حرکت را آغاز کنند، برتری با TRX خواهد بود. قوای محرکهٔ این ماشین بهگونهای تنظیم شده که تنها با یک فشار کوچک روی پدال گاز این پیکاپ ۳ تنی را مثل موشک شلیک میکند. کادیلاک اما بهاندازهٔ رم حساس نیست ولی وقتی تمام قدرت خود را در اختیار گیرد پابهپای رقیب پیش میرود. این موضوع در درگ آخر بهخوبی دیده میشود زیرا این بار رانندهٔ کادیلاک کمی زودتر حرکت را آغاز میکند و اسکالید V همین برتری جزئی که در ابتدا به دست میآورد را تا پایان ۴۰۰ متر حفظ میکند؛ اما در یک درگ عادلانه، شاسیبلند سه ردیفهٔ جنرال موتورز حرفی برای گفتن نخواهد داشت و بنابراین جایزهٔ این نبرد سنگینوزنها به رم TRX میرسد.
مشخصات فنی
کادیلاک اسکالید V | رم TRX | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۸۲ اسب بخار | ۷۰۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۸۵ نیوتن متر | ۸۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۸۵۳ کیلوگرم | ۳۱۱۴ کیلوگرم |
قیمت | ۱۵۲,۵۹۰ دلار | ۸۶,۴۵۰ دلار |
Hadi
۲۰ بهمن ۱۴۰۱مسابقه دو ۴۰۰ متر آرلوند شوارتزنگر و سیلور استانوله دوتا غول کنار هم دیگه 👌🏼
خیلی زیبا و با شکوه 🇺🇸
MASOUD 0099
۲۰ بهمن ۱۴۰۱TRX
SRT
۲۰ بهمن ۱۴۰۱تیرکس خداست
همه فن حریف🔥
TESLA
۲۰ بهمن ۱۴۰۱trx 💪💪💪🇺🇸🇺🇸🇺🇸
زیزیگولو
۲۰ بهمن ۱۴۰۱قبلاً اکثر مردم دنیا و مخصوصاً آمریکاییا خواسته و سلیقه شون این بود که ماشین هرچی بزرگترو سنگین تر باشه بهتره ولی الآن بخاطر خیلی چیزا مثل ترافیکای شهریو آلایندگیو مصرف سوخت اکثر کمپانیای خودروسازی دنیا ترجیح میدن ماشینای سبک وزن تر با اندازه های معقول تولید کنن ولی کمپانیای آمریکایی بخاطر درخواست و سلیقه مردم آمریکا همچنان یه نیم نگاهی به ماشینای لوکس بزرگ با آپشنای فراوون دارن و هنوزم پیکاپا و شاسی بلندای بزرگو سنگین وزن و فول سایر تولید میکنن
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۱این دو تا با این سرعت
قادرن دیوار بتنی رو خورد کنن
Reza Waffen SS
۲۰ بهمن ۱۴۰۱اسکالید V انتخابم
علی
۲۰ بهمن ۱۴۰۱نمیدونم تو کله پوک این افراد چی میگذره ! بیکارن ؟ علافن؟ اگه میخوای کار کنی کاردرست را بکن ، آخه مقایسه یه پیکاب با یه شاسی بلند لوکس؟!!!!
مانی
۲۱ بهمن ۱۴۰۱درگ دو ماشین ۳ تنیه ۷۰۰ اسبی بود که معقوله
جالب بود که موتور جیام در برابر داج هیچ حرفی برای گفتن نداشت(۱۰ درصد به وزن کدیلاک اضافه بشه میشه داج)
من فکر میکنم ۶۸۰ کدی درسته ولی داج ۷۵۰ اسب داره
رامین
۲۴ بهمن ۱۴۰۱دقیقا چون ۲۰ اسب بخار نمیتونه انقدر فاصله برتری بندازه اونم با گشتاور بالاتر کادیلاک و وزن بیش از دویست کیلو کمتر ضمنا گیربکس کادیلاک صددرصد پیشرفته تر و با موتور هماهنگ تره پس داج بالای ۷۵۰ اسب هست