کادیلاک اسکالید V یکی از قویترین شاسیبلندهای حال حاضر دنیا محسوب میشود اما در این بخش از بازار هرگز تنها نیست و رقبایی مثل مرسدس بنز و لندروور نیز قدرت و پرفورمنس بالایی را در شاسیبلندهای لوکس خود ارائه میکنند. حال برای اینکه ببینیم اسکالید V در مقایسه با رقبا چقدر سریع است، تراتل هاوس آن را در برابر مرسدس G63 AMG و رنجروور P530 قرار داده است.
اسکالید V با قیمت پایهٔ ۱۵۱,۴۹۰ دلار، با اختلاف گرانترین محصول کادیلاک محسوب میشود. البته با پرداخت این مبلغ مالک قویترین شاسیبلند فول سایز بازار با ۶۸۲ اسب بخار قدرت خواهید شد. البته این ماشین با وزن ۲۸۲۰ کیلوگرم، سنگینترین خودروی این جمع هم محسوب میشود. در همین حال، با پرداخت ۱۲۴,۲۷۵ دلار میتوان سراغ رنجروور P530 رفت که از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. این رقم اختلاف زیادی را با اسکالید نشان میدهد اما رنجی فقط ۲۵۰۸ کیلوگرم وزن دارد. مرسدس G63 هم با ۲۶۵۰ کیلوگرم، کمی سنگینتر است اما قدرت بیشتری هم دارد. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی این خودرو ۵۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و با قیمت ۱۸۰,۰۵۰ دلار، گرانترین عضو جمع محسوب میشود.
آنچه پس از درگ اول مشخص میشود این است که قیمت بیشتر همیشه به معنای سرعت بیشتر نیست زیرا اسکالید V بهراحتی از همان ابتدا جلو میافتد و ۴۰۰ متر را زودتر از مرسدس و رنجروور طی میکند. با وجود وزن زیاد، نیروگاه V8 سوپرشارژ زیر کاپوت این ماشین آنقدر قدرتمند است که رقبا حریف آن نمیشوند. بااینحال، در مسابقهٔ رولینگ همهچیز تغییر میکند و این بار مرسدس به لطف وزن سبکتر خود با وجود قدرت کمتر جلو میافتد. G63 ممکن است زیر کاپوت اسبهای بخار کمتری داشته باشد اما گشتاور ۸۵۰ نیوتن متری در ترکیب با ۱۷۰ کیلوگرم وزن کمتر باعث پیروزی آن میشود.
مقایسه مشخصات فنی
مرسدس G63 AMG | کادیلاک اسکالید | رنجروور P530 | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۵۸۵ اسب بخار | ۶۸۲ اسب بخار | ۵۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۸۸۵ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۶۵۰ کیلوگرم | ۲۸۲۰ کیلوگرم | ۲۵۰۸ کیلوگرم |
قیمت | ۱۸۰,۰۵۰ دلار | ۱۵۱,۴۹۰ دلار | ۱۲۴,۲۷۵ دلار |
Si
۲۲ شهریور ۱۴۰۱یه ماشین هرچقدر هم خوب باشه باز در برابر g کم میاره
بهراد
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اقا خودمونیم ولی خدایی کسی انتظار نداره اون مکعب مستطیل که افرودیه انقدر سریع بره. این نشون میده بنز حتی از یک مکعب مستطیل هم میتونه شاهکار بسازه !
بی خیال اسم
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اره چیز فوق العاده هست
بابا ۵۵۰ اسب بخاری تو رولینگی که قدرت بیشتر همه چیز رو مشخص می کن نه وزن
واقعا فوق العاده هست
سوشیانت
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا تو متن نوشته شده بخاطر وزن کمتر جلو افتاد
بی خیال اسم
۲۲ شهریور ۱۴۰۱خب سوشیانت در کنار گشتاور فوق العاده اش باعث همچین چیزی شده
سوشیانت
۲۲ شهریور ۱۴۰۱بله مهندسی مرسدس بنز فوق العاده ست اما یه نگاه به جدول بنداز گشتاور کادیلاک بیشتره
بی خیال اسم
۲۳ شهریور ۱۴۰۱من گشتاورش فوق العاده هست نگفتم از کادیلاک بیشتره
بعدش بنز این گشتاور فوق العاده رو از یک موتور ۴ لیتری کشیده بیرون و کادیلاک از یک ۶.۲ لیتری
حجم موتور در گشتاور تاثیر داره
سوشیانت
۲۲ شهریور ۱۴۰۱فعلا که اسکالید هم موتور قدرتمند تری داره هم آپشن های بیشتر هم بزرگتر
بی خیال اسم
۲۲ شهریور ۱۴۰۱به نظر تو جی کلاس رقیب اسکالید هست؟😐
سوشیانت
۲۲ شهریور ۱۴۰۱با توجه به اینکه اینجا مقایسه شده گفتم
بی خیال اسم
۲۳ شهریور ۱۴۰۱کلا مقایسه هم اشتباهه
AmirAli
۲۲ شهریور ۱۴۰۱خدایا
یدونه کادیلاک اسکالید v 🥲
خیلی عالیه لامصب
Royal Driver UK 70
۲۲ شهریور ۱۴۰۱۳ عدد طلا.
احمدرضا
۲۲ شهریور ۱۴۰۱عجب عکسی گذاشتی
به به
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ شهریور ۱۴۰۱یک زمانی 100 هزار دلار برای بازار جهانی، گران محسوب می شد و فقط رولزرویس یا فراری بالاتر از 100 هزار دلار مشتری داشتن
حالا قیمت شاسی بلندهای لوکس رسیده به 120 و 150 و الی ماشاالله
Reza Waffen SS
۲۲ شهریور ۱۴۰۱G کلاس انتخابم
ARMAN سابق
۲۲ شهریور ۱۴۰۱دوستان متعصب اروپایی فن چرا نظرتون راجع به اسکالید نمیگین؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ شهریور ۱۴۰۱من اگر حق انتخاب داشته باشم بین این سه گزینه
رنجرور انتخاب می کنم
شتاب اونقدرها برام مهم نیست
شنیدم راحتی پشت فرمون رنجرور، در هیچ شاسی بلندی نیست
ما که ندیدیم و سوار نشدیم :) الله و اعلم
البته نسل قبلی هر سه ماشین، گذر موقت از نزدیک دیدم
حقیقتا شیفته طراحی بدنه و کابین رنجرور شدم
OM.01
۲۲ شهریور ۱۴۰۱من هم مثل شما رنجروور رو انتخاب میکنم از بین این 3 خودرو.کامل ترین اس یو وی هست بنظرم. البته ما که ندیدیم و سوار نشدیم، تست کننده ها میگن.
بی خیال اسم
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اقای اشتری نشنیدید کلا رنجرور با بقیه اس یو وی ها فرق داره😁
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ شهریور ۱۴۰۱یک فیلم مستند دیدم از زندگی ریچارد کلایدرمن، پیانیست و آهنگساز انگلیسی
ایشون 7-8 ماشین داشت، همه رنجرور و لندرور مدل های مختلف
می گفت اگر خونه بزرگ تری داشتم باز هم می خریدم :)
مازیار
۲۲ شهریور ۱۴۰۱بدترین اعتیاد دنیای خودرو همین اعتیاد به لندروور رنجروور هست آقای اشتری
عزرائیل
۲۳ شهریور ۱۴۰۱آقای اشتری کاملا با نظرتون موافقم
طراحی رنجرور واقعا چشم نواز و زیباست
رنجرور خاص تر هم هست (از نظر خودم)
JDM lover
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اسکالید V 😈🔥
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۲ شهریور ۱۴۰۱سه عدد جواهر
Amir
۲۲ شهریور ۱۴۰۱رنجروور حرف نداره هر چند تو درگ کم بیاره چون وقتی یه شاسی بلند با این قیمت میخری تجمل و لوکس بودن و همینطور راحتی سواری رو در نظر میگیری نه یه ثانیه شتاب بیشتر یا کمتر ضمن اینکه رنجروور ارزون ترین هم هست
corvette
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اسکالید v
با این هیکل و ردیف سوم جادار . یک شتاب عالی و هندلینگ باورنکردنی
Amir mahdi @-1387
۲۲ شهریور ۱۴۰۱فقط کادیلاک اسکایلد
ARMAN سابق
۲۲ شهریور ۱۴۰۱دوستان اگه برید تحقیق کنید متوجه میشوید که خالق این سگمنت آمریکا بود با شورلت سابربن تو سال ۱۹۳۵
با این حال گزینه های اروپایی این سگمنت همیشه برا من قابل احترام بوده و هست
رنجروور رو که نگاه می کردم لوکسی از همه جاش فریاد میزد
G کلاس هم یه آفرودره که البته فک نکنم کسی باهاش آفرود بره
من تو این کلاس اول اسکالید V رو انتخاب می کنم بعد بنز G 4*4 بعد رنجروور
ARMAN سابق
۲۲ شهریور ۱۴۰۱دوستان اگه برید تحقیق کنید متوجه میشوید که خالق این سگمنت آمریکا بود با شورلت سابربن
با این حال گزینه های اروپایی این سگمنت همیشه برا من قابل احترام بوده و هست
رنجروور رو که نگاه می کردم لوکسی از همه جاش فریاد میزد
G کلاس هم یه آفرودره که البته فک نکنم کسی باهاش آفرود بره
من تو این کلاس اول اسکالید V رو انتخاب می کنم بعد بنز G 4*4 بعد رنجروور
mostafa
۲۲ شهریور ۱۴۰۱کادیلاک عالی بود تقریبا مچ بنز و رنجرور رو خوابوند
کادیلاک تو این نسل از خودرو های خودش تقریبا مطمئن بود به رقبا برتری داره چه توی سدان ها چه شاسی بلند ها ولی من بین کادیلاک ها CT5 black wing رو انتخاب میکنم
سوشیانت
۲۲ شهریور ۱۴۰۱انتخابم اسکالید قوی، آپشن های زیاد و ابعاد بزرگ
بی خیال اسم
۲۲ شهریور ۱۴۰۱هر سه تا عالین
ولی من رنجرور رو انتخاب می کنم
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ای جانم صدا رو گوش کن مست میکنه آدم رو.یه زمان بنز هم وی8 های توپی داشت خوش صدا و گولاخ ولی الان جبر زمانه صدا رو از بنز گرفته.بدی کار اینجاست که این مدل موتورها با کیت اگزوز درصد زیادی تغییر نمیکنن چونکه توربو های ماشبن از دمه ورودی منیفولد وارد کار میشه و فضاب کم میان سیلندر های وی8 کار رو پیچیده میکنه.ولی بازم بنز با کیت اگزوز کم و بیش خرناس میکشه.البته بیمر هم بد نیست.ولی صدای پوشراد کدیلاک بقیه رو ذوب کرد رفت.
پیام
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اسم کلیپ: وقتی که مرسدس با این حجم موتور خشمگین میشود!!!
SadjadArt
۲۲ شهریور ۱۴۰۱انتخاب توی دنیای ماشین بازی اگه روی حساب کتاب و کی از همه بهتره باشه حال نمیده
یکی لوکس بودن به سبک مهندسی آلمانی دوس داره یکی به سبک قلچماقی آمریکایی یکیم به سبک انگلیسی
این وسط فقط نمیدونم چرا بعضیا ماشین چینی دوس دارن 😂
BMW
۲۲ شهریور ۱۴۰۱بنز از نظر من بهتره
AMIN JAFARI
۲۲ شهریور ۱۴۰۱cadilac
حمید رضا
۲۵ شهریور ۱۴۰۱راجع به مرسدس و کادیلاک نظر میدهند ، متعصب میشوند و کل کل می کنند، سپس از حرف های طرف مقابل ناراحت شده و پراید رو برمیدارند میروند دور دور تا یکمی آرام بگیرند.
خدایا بسه دیگه …
آشنای ناشناس
۲۷ شهریور ۱۴۰۱سلام دوستان من به هر سه تا ماشین همیشه علاقه داشتم البته این مدل جدید ها رو که ما ندیدیم و سوار نشدیم ولی از نسلهای قدیمی من هرسه تا رو هم امتحان کردم خب کادیلاک شاسی نداشت اون موقع یا حداقل تو ایران نیومده بود یا من ندیدم ولی سدان این ماشین با اینکه قدیمی هست الان هم ببینی متوجه ابشنهای خاصی میشی که برق از سرت می پره به علاوه یه استایل لاتی . اما رنجور خب من شاسی این ماشین رو سوار شدم خب نمیشه گفت رانندگی راحتی داشت ولی خشک هم نبود برای سفره ای طولانی اصلا مناسب نبودن ولی برای رفتن به طبیعت بیابون جنگل کوه عالی . برسیم به بنز من همیشه در باره بنز یک نظر داشتم ماشینی با اصالت و فوقالعاده که هیچ وقت از مد نمیفته و جنازهاش هم که ببینی باز ناخودآگاه بهش خیره میشی یه ماشین باکلاس و با اصالت