پس از مدتها انتظار و گمانهزنی، سرانجام بخش V کادیلاک سراغ اسکالید رفته و نسخهٔ پرفورمنس این شاسیبلند فول سایز را معرفی کرده است. این برای اولین بار است که نشان V را روی اسکالید میبینیم. این غول قدرتمند و گرانقیمت آمریکایی اما رقبای زیادی ندارد و در حال حاضر تنها دو یا با اغماض سه خودرو را میتوان از رقبای آن برشمرد که در ادامه مقایسهای بین آنها خواهیم داشت.
کادیلاک اسکالید V
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۸۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۸۲۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت پایه | ۱۵۰,۰۰۰ دلار |
مهمترین ویژگی اسکالید V پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آن است که با سدان اسپرت CT5-V بلکوینگ مشترک است. البته این موتور در اینجا به سوپرشارژر بزرگتری مجهز شده که قدرت را با ۱۴ واحد افزایش به ۶۸۲ اسب بخار رسانده است هرچند که گشتاور آن کمی کاهش یافته و به ۸۸۵ نیوتن متر رسیده است. هرچند انتقال نیروی عظیم این موتور همچنان توسط همان گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک اسکالید معمولی صورت میگیرد اما در اینجا این گیربکس از نو تنظیم شده تا با قدرت بیشتر موتور و همینطور شخصیت اسپرت خودرو هماهنگ شود. اسکالید V همچنین بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که میتواند تا ۶۷ درصد از نیرو را به چرخهای عقب منتقل کند. این شاسیبلند اسپرت در دو نسخهٔ معمولی و کشیده یا ESV عرضه میشود که در نسخهٔ معمولی ۲۸۲۰ کیلوگرم وزن دارد اما علیرغم این وزن سنگین، ظرف تنها ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۷ ثانیه طی میکند. حداکثر سرعت اسکالید V اما روی تنها ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. قیمت این ماشین از ۱۵۰ هزار دلار آغاز میشود که آن را به گرانترین خودروی این جمع تبدیل میکند.
دوج دورانگو هلکت
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۷۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۴۲۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت پایه | ۸۲,۵۹۰ دلار |
دورانگو هلکت هم مثل اسکالید V از یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده میکند که با خودروهای دیگری مثل دوج چارجر و چلنجر مشترک است. این موتور اما ۷۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که با اختلاف از همهٔ خودروهای این لیست بیشتر است. بااینحال، دورانگو هلکت در تعداد محدودی فقط با مدل ۲۰۲۱ تولید شد و هماکنون امکان خرید آن وجود ندارد. به همین دلیل، همانطور که کادیلاک ادعا کرده است، اسکالید V قویترین شاسیبلند فول سایز حال حاضر بازار محسوب میشود. دورانگو هلکت اما ۴۰۰ کیلوگرم از اسکالید V سبکتر است و به همین دلیل در پرفورمنس خیلی بهتر از رقیب هموطن خود عمل میکند بهگونهای که ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۵ ثانیه طی میکند. هردوی این اعداد حدود یک ثانیه از اسکالید V سریعتر هستند. دورانگو هلکت همچنین تقریباً نصف کادیلاک قیمت دارد و بسیار ارزانتر است اما از سوی دیگر، از لحاظ تجمل، کیفیت و تکنولوژی هرگز در برابر اسکالید V حرفی برای گفتن نخواهد داشت.
آلپینا XB7
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۶۶۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت پایه | ۱۴۲,۲۹۵ دلار |
آلپینا XB7 قویترین شاسیبلند حال حاضر بیامو محسوب میشود که حتی از X5 M هم قدرت بیشتری دارد. این قصر مجلل و قدرتمند باواریایی از همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای بیامو با کد N63 استفاده میکند که آن را در خودروهای مختلفی مثل X7 xDrive50i و M550i دیدهایم ولی آلپینا این پیشرانه را تقویت کرده و خروجی آن را به ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. بااینحال، XB7 هنوز هم به میزان قابلتوجهی از اسکالید V ضعیفتر است ولی از سوی دیگر، ۱۶۰ کیلوگرم هم وزن کمتری دارد. به همین دلیل، آلپینا ۰.۴ زودتر از کادیلاک از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و در مسافت ۴۰۰ متر هم با اختلافی جزئی سریعتر است. همچنین این خودرو مثل همهٔ ساختههای آلپینا سقف سرعت بالایی دارد که به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و بسیار از اسکالید V بیشتر است. XB7 علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند، ارتقاءهای دیگری را هم تجربه کرده که ازجملهٔ آنها میتوان به تنظیم خاص تعلیق با ارتفاع کمتر و تجهیز به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب اشاره کرد. این خودرو با قیمت پایهٔ ۱۴۲ هزار دلار، تنها حدود ۸ هزار دلار از اسکالید V ارزانتر است.
مرسدس GLS63 AMG
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۶۹۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت پایه | ۱۳۳,۱۵۰ دلار |
و سرانجام به ضعیفترین عضو این جمع و یکی از اصلیترین رقبای اسکالید V یعنی مرسدس GLS63 AMG رسیدیم. مثل دیگر خودروهای این لیست، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی این شاسیبلند اسپرت هم با بسیاری از دیگر محصولات AMG مثل سدان E63 مشترک است. این موتور ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ 4Matic به هر چهارچرخ تحویل میدهد. GLS63 تنها خودروی این جمع است که از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت بهره میبرد که میتواند بهطور موقتی ۲۲ اسب بخار قدرت به نیروی موتور بنزینی اضافه کند. به لطف این ویژگیها، شاسیبلند پرچمدار مرسدس ظرف تنها ۴.۰ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که دقیقاً با آلپینا یکسان و از کادیلاک سریعتر است. حداکثر سرعت این خودرو بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج رانندهٔ AMG این عدد به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند. قیمت GLS63 از ۱۳۳ هزار دلار شروع میشود که حدود ۱۰ هزار دلار از آلپینا و ۱۷ هزار دلار از کادیلاک ارزانتر است.
MOTORE PUSHROD
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱قطعا انتخابم اسکلید با موتوره پوشراده
مرسی از اقای دهقان که با وجود تسخیر و به اسارت گرفتن پدال توسط دیکتاتوری زومیت و ایرانی شدن پست ها همچنان به ترجمه مطالب هیجان انگیز ادامه میده
عليرضا
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱اره، اگه پدال بره سراغ اخبار خودرو های ایرانی دیگه مخاطب هاش رو از دست میده
ممد ژانگولر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱هر چهرتاشون عشقن ولی من به مرسدس بنز amg رای دادم چون خیلی دوست داشتنیه
من^_^
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱من واقعا جز بیمر که کلا با طراحیش حال نمیکنم و از همه چیز یکم بود بین همه مردد بودم ولی به قول شما ای ام جی خیلی دوست داشتنیه
ممد ژانگولر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش لامصب نمیدونم این بنز چیه انقدر دوست داشتنیه
من اول فکر میکردم ما ایرانیها بنز تو خونمونه ولی اونور آب هم الخصوص خود آمریکا عاشق بنزن
میشینی توش دیگه نمیخوای بیایی بیرون
خداوکیلی کمپانی خوبیه
viper2
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱بنز خیلی عالیه . the best or nothing
ولی این مدلش طراحیش هر چی فکر میکنم قشنگ نیست . شما هم همینجوری هستین؟ . وگرنه کیفیت عالیش که نیاز به گفتن نداره
ممد ژانگولر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱وایپر داداش برعکس این مدل بنز خیلی هم زیباست
دلیلشم اینه تو این ابعاد و اندازه که بخواد بره به جنگ با آمریکاییها تا حالا نداشته
هم تونسته ابهت حفظ کنه هم استیل همیشگیشو
کیفیت هم مثل همیشه ازش میچیکه
ممد میر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱چینی شدن پست ها کلمه مناسب تری هست
Reza Waffen SS
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱آلپینا XB7
مرسدس GLS63
کادیلاک اسکالید وی
دورانگو هلکت
AMANTE
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱توی اروپا باشم میرم سراغ آلپینا XB7 اما اگه توی آمریکا باشم کادیلاک اسکلید V رو انتخاب میکنم.
R@m!n
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱این ماشین ها هیچ کدوم رقیب اسکلید نیستن.
رسیدن به شتاب پایین رو یه کراس اوور خیلی راحت تر از یه SUV هست. اینکار جی ام خودش یه شاهکار بحساب میاد که روی SUV سه ردیفه به همچین پرفورمنسی رسیدن.
BMW/M-POWER
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱تمامی رقبای اسکالید به اندازه ی کافی سنگین هستن
اختلاف وزن GLS با اسکالید فقط 130 کیلوگرمه که با توجه به اینکه اسکالید 70 اسب قدرت بیشتری داره این اختلاف وزن حتی بیشتر از نیاز هم جبران شده
پس چیزی به عنوان شاهکار وجود نداره الکی جوگیر نشیم
پس عامل وزن اینجا همه چیزو مشخص میکنه نه اینکه بگیم فلانی کراس اوره یا SUV سه ردیفه خیلی موقع ها لازم نیست زیاد ریز بشیم توی یه موضوع
Amir Machine
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱همه چیز فقط تو وزن و قدرت خلاصه نمیشه و عوامل دیگهای هم دخیل هستن که مهمتر از همه، شاسی مستقل اسکالید هست
این نوع شاسی اصلاً برای یه ماشین پرفورمنس مناسب نیست و نیازمند تنظیمات خاصی برای تعلیق هست
در حال حاضر بجز اسکالید V، هیچ شاسیبلند پرفورمنسی با شاسی مستقل نداریم
علاوه بر این، ابعاد اسکالید از GLS بسیار بزرگتر و با فرم جعبهای شکل، آئرودینامیکش ضعیفتره
و نکته آخر و مهم اینکه تا جایی که میدونم، اسکالید V لانچ کنترل نداره ولی هر سه ماشین دیگه دارن
sam
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱G63 AMG با شاسی مستقل و آئرو ضعیفتر این شتاب ۳/۹ ثبت میکنه
این اسکالید v ماشین جالبی نیست در کل هندلینگش به خوبی رقبای شاسی یکپارچه نیست تو خط مستقیم کند تره تاپ اسپیدشم از فولکسواگن گلف کمتره قیمتشم ک بیشتر همه
viper2
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱الان ه شما هم اسکالید ندادن . تا ماشینی رو ندیدی و سوار نشدی نظر نده . خود من تا وقتی که رنجرور جدید ندیده بودم میگفتم اه اشغال انگلیسی ولی وقتی از نزدیک دیدمش گفتم اوووو عجب ماشینیه پسر . یا مثلا خود من تا وقتی کامارو ندیده بودم میگفتم اشغالی بیش نیست ولی وقتی دیدم عاشقش شدم . و هزار تا مثال دیگه . اگه اسکالید بد بود که اینقدر محبوب نبود و فروش نداشت . سلطان اس یو وی ها (البته نه در افرود) اسکالید هست . با افتخار .
هنوزم اون رپر قدیمی زندس .
…..
….
هنوز وفا داره به کادیلاک و جانی واک ….
…
BMW/M-POWER
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱شاسی مستقل توی 2023 میتونه کاملا مثل شاسی یکپارچه عمل کنه دیگه مثل گذشته نیست
منکر این نیستم که ستاپ تنظیمات کشش و کنترل کشش برای تعلیق روی شاسی مستقل سخت تر هست ولی انجامش شاهکار نیست
در ضمن اسکالید v لانچ کنترل داره
Along with this, a Launch control function feature is also available in the Escalade-V
With the full-time active all-wheel drive system to enhance traction
و این اعداد اعلامی شرکت روی لانچ کنترل فعال گرفته شده
نکته ی بعدی اینکه انجین های سوپرشارژ بیشتر قدرت و گشتاور رو روی دور های پایین تر به لطف سوپرشارژر در اختیار دارن و عملا تاخیری دیده نمیشه و این یه مزیت برای اسکالید هست
در مورد آئرودینامیک اگر بخوام خط مستقیم رو توی 400 متر در نظر بگیرم به نظرم تاثیر باد بیشتر توی اواخر درگ خودشو نشون میده
R@m!n
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا شما فرق این دو شاسی رو مطالعه کن کسی اینجا جوگیر نشده.
مگه سوپراسپرته که وزن کمتر یا بیشتر عامل تاثیر گذار باشه اصلا بحث سر وزن نیست. شاسی نردبانی ضریب درگ بالاتری به همراه میاره از طرفی هوای بیشتری زیر ماشین جمع میشه و عملا هندلینگ و پایداری از بین میره. در کنار این موضوع موتور پوشراد قدیمی داره که در هیچ صورتی حریف موتورهای مدرن آلمانی نمیشه. تمام ضعف هاشو با تعلیق پشرفته و لانچ کنترل و گیربکس جبران کردن.
با همه این اوصاف رسیدن به این شتاب شاهکاره.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱باز شروع کردیا.خوبه کویلاک انجین بلک وینگ رو هم داره که 4 سوپاپ در هر سیلندر و تویین توربو و کوهی از تکنولوژیه ولی شک نکن انجین ls4 چیزی داره که بقیه ندارن.فکر کن جنرال موتورز هر دو رو همزمان داره حتی انجین بی رقیب ls5 رو هم داره ولی بازم انجین پوشراد هستش که حرف اول و آخر رو میزنه.
من^_^
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱البته که دوج دورانگو و مرسدس جی ال ای هردو سه ردیفه هستن ولی یه کاپوت گنده نزدن که حس عظمت بده
از وزنا هم معلومه
A.M.D
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱بنز
ارش
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱مرسدس و بی ام و .
javadhy
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱شخصا به بنز رای دادم چون بنز برند مورد علاقمه ولی توی این جمع هیچکدوم شخصیت کادیلاکو ندارن در مورد دوجم بگم مثل همیشه اعداد مربوط به سرعت تحسین برانگیزه قشنگ یادمه تو درگش با اوروس تا حدود ۲۰۰ متر اول از اوروس جلو بود
Alan.r
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱۱۰۰% بنز
قدرتمند لوکس جذاب عاشقشم
Alan.r
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱دورانگو هم با این مشخصات و قیمت خیلی وسوسه برانگیزه البته به اندازه بقیه لوکس نیست
viper2
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱کادیلاک .
Carlover
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱بنز و اسکالید
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱اسکالید قویترین suv جهان هستش.ولی برا اولین باره یه کراس اوور رو به suv ترجیه میدم.دورانگو هلکت اصلا نمیشه ازش گذشت.فکر کنید اضافه مبلغ پرداختی اون 3تا رو خرج دورانگو کنی.البته انقدر خوفه که به تقویت اصلا نیاز نداره.اسکالید هم با اون صدای وحشیانش میاد پوست بقیه رو بکنه.یعنی جیپ هم شاکی بشه هلکت رو ببره رو گرند واگونیر.797 اسب
GMA
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱رنجروور SV LWB رقیبش نیست؟! اگه هست که قطعا رنجروور وگرنه خود اسکالید به همراه AMG
AMIR / ARMI
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱پدال یه مطلبی گذاشته بود
( مورد توجه ترین برند خودرویی آمریکا ) که بی ام و هم اول بود کادیلاک دوم بود
مورد توجه ترین خودروی بازار آمریکا هم که ادامه مطلب پدال ترجمه نکرده بود کادیلاک اسکالید بود
انتخاب من هم کادیلاک هست !
پیام
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱هیچ ماشینی جایگاه بنز رو نداره. این مسئله تو فرمول یک، suv ، ماشین سنگین و … ثابت شده
Ali
۷ خرداد ۱۴۰۲کاملا این حرف شما غیر منطقی هست تو کلاس SUV ها آمریکا همیشه دست برتر رو داره و خواهد داشت ، ولی سدان های آلمانی قبول دارم یه چیز دیگه ای هستند . لامصب استاد سدان سازی هست دیگه ، من خودم آمریکایی و آلمانی فن هستم و قرار باشه برم سراغ سدان فقط فقط آلمان ولی اگه قرار باشه شاسی بلند یا پیکاپ وانت و یا آفرود صد درصد آمریکا و اگه هم قرار باشه ماشین اقتصادی بخرم ژاپن گزینه ی اول هست . و بنز هم که میگین تو آمریکا فروش بیشتر داره باید بدونید در بخش سدان ها هست ولی تو بخش شاسی بلند ها برند های آمریکایی پرفروش هستند ، چون شاسی بلند های آمریکایی فرق نمیکنه چه برقی چه بنزینی یه چیز دیگه ای هستند .
بهترین شاسی بلند های استاندارد جهان :
۱. کادیلاک اسکالید پریمیوم
۲. لینکلن نویگیتور
۳. جیپ گرند واگنیور ال
۴. جیپ گرند چروکی ال ۴×۴ پلاگین هیبرید
۵. لینکلن ناتالیوس
و… است .
این رو تمامی سایت های معتبر تایید کردن.
Sina
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱انتخاب من کادیلاک اسکالید هستش چونکه توی همه موارد نمره قبولی رو میگیره و اینجوری نیست که توی یه زمینه بهترین باشه و توی مورد بعدی حرفی برای گفتن نداشته باشه
هم شاسی بدنش جداست پس آفرودش بهترینه
هم شتاب و سرعتش و صدای موتورش قابل قبوله
هم تجمل و کیفیتش
هم فضای سرنشینش
هم سوپرشارجره که یعنی نسبت به توربو کارایی و دوام بهتری داره
پس یک پکیج کاملع
Jdm باز
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه فقط دنبال قدرتی و به داشتن تکنولوژی و اپشن های لوکس اهمیت نمیدی، دورانگو
اگه دنبال قدرتی و در کنارش لوکس بودن و تکنولوژی رو هم میخوای اسکالید
اگه دنبال لوکس بودن هستیو در کنارش قدرت خوبی هم داشته باشه xb7 و gls63
ارین صاحب جمعی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱Gls خداست
Clean energy (صیانت!)
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱بنز و اسکالید
به نظرم واقعا هردو عالین
TML BN
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱جنگ فن بنز ها با امریکن فن ها سر GLS و اسکالید
من با اینکه طرفدار بنزم ولی به اسکالید رای دادم
TML BN
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱البته واقعاً اسکالید و gls دو نیا متفاوت اند
پدرام
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱در کیفیت بنز شکی نیست اما به نظرم دیگه زیادی ساده است! از عقب که نگاه کنید بیشتر شبیه یه ون کشیده است آن چنان مثل بقیه حس اس یووی فول رو نمی ده بین اینها تنها اسکالید این حس رو القا می کنه
BMW/M-POWER
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱همه ی رقبا قابل احترام هستن ولی انتخابم قطعا GLS هست
امیر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱نمیدونم چرا دورانگو حضور داره ، چون به هیچوجه در این کلاس جای نمیگیره و باید گرند واگونیر با موتور جدید مقایسه میشد
البته که از نظر پرفورمنس و قیمت بسیار برتری داره
TML BN
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱البته واقعاً اسکالید و gls دو نیا متفاوت اند
یوسفی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱کادیلاک عشق است
2311
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱تا وقتی مدل x هست چرا باید به این آلاینده های زشت حتی فکر کرد
محمد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱امثال شما لیاقتتون سوار شدن به همون جارو برقیاس
Mamad
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱کادیلاک رو انتخاب میکنم اما از لحاظ قیمت
دوج دورانگو هم عالیه
بهمن
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱به ترتیب اسکالید – بنز – دورانکو – آلپینا
بهمن
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا این بنز چه ابهتی داره چه شخصیتی داره
بهمن
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آقای باکلاس بنز
mm-yarlou
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱شما همه من با دورانگو