کارکنان کادیلاک میگویند از بازگشت به مسابقات ۲۴ ساعته لمان در سال ۲۰۲۳ هیجانزده هستند. از بین ۱۶ خودرویی که در کلاس هایپرکارهای امسال لمان مسابقه میدهند ۳ خودرو به پروتوتایپ های R سری V کادیلاک تعلق دارند که با پرچم تیمهای مختلف راهی پیست خواهند شد.
خودروی شماره ۲ کادیلاک که فصل کاملی را در قهرمانی استقامت جهان تجربه خواهد کرد توسط تیم چیپ گاناسی بکار گرفته میشود و رانندگان آن ارل بامبر، الکس لین و ریچارد وست بروک هستند. خودروی شماره نیز در مسابقات قهرمانی ایمسا حضور پیدا میکند و رانندگان آن سباستین بوردایس، رنجر فان در زانده و اسکات دیکسون خواهند بود. دیکسون ۶ بار قهرمان مسابقات ایندی بوده است و ۴ بار پیروزی مسابقات رولکس ۲۴ دیتونا را نیز در کارنامه دارد. تیم اکشن اکسپرس ریسینگ نیز خودروی شماره ۳۱۱ را راهی پیست خواهد کرد. رانندگان این خودرو نیز پیپو درانی، الکساندر سیمز و جک آیتکن هستند. نایبرئیس جهانی کادیلاک میگوید:
ما از بازگشت به مسابقات ۲۴ ساعته لمان در قالب تیم مسابقهای کامل کادیلاک خرسندیم. در طول ۲۰ سال گذشته تیم مسابقه کادیلاک تاریخچهای درخشان از پیروزیها در پیست را ثبت کرده است و خوشحالیم که در عصر جذاب برقی سازی مسابقات خودرویی به لمان بازمیگردیم.
لائورا وان تراپ کلاوسر مدیر برنامه مسابقات جنرال موتورز نیز خاطرنشان میسازد:
کادیلاک از رقابت در بهترین و سختترین مسابقات خودرویی دنیا هیجانزده است. ما افتخار میکنیم که نماینده آمریکا هستیم و خودروهای R سری V همچنان ادامه دهنده میراث ما خواهند بود
پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری این خودروها از سال ۲۰۲۲ تاکنون در پیستها تست شدهاند و بیش از ۲۰ هزار کیلومتر را در مسابقات رولکس ۲۴ دیتونا امسال طی کردهاند. خودروهای یاد شده در اولین فصل حضورشان رتبههای سوم، چهارم و پنجم را کسب کردهاند. بامبر که دوباره پیروزی لمان با پورشه ۹۱۹ را در کارنامه دارد میگوید:
من از همان ابتدای پروژه همراه تیم بودم و حس خاصی دارم. ما این سفر را حدود ۲ سال پیش و با شبیهساز شروع کردیم. سفری فوقالعاده داشتهایم و ماجراجویی ما هنوز در اول راه است.
اولین خودروهای کادیلاک در سال ۱۹۵۰ راهی لمان شدند و رتبههای کلی دهم و یازدهم را کسب کردند. خودروهای سری ۶۱ کادیلاک در آن زمان از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری استفاده میکردند. این خودروساز آمریکایی در سالهای ۲۰۰۰، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ نیز با پروتوتایپ های نورث استار LMP در لمان حضور داشته است و بهترین عملکرد آن نیز کسب عنوان نهمی با خودروی ۰۲ و به رانندگی مکس آنجللی، کریستوف تینسا و وین تیلور بوده است.
گلاب
۱۰ اسفند ۱۴۰۱موتور ۵.۵ لیتری ۸ سیلندرش با کوروت مشترک نیست ؟
R@min
۱۰ اسفند ۱۴۰۱بله همونه (البته نسخه کوروت c8.r) فقط یه سری تغییرات مناسب این کلاس تجربه کرده.
(Ali(chevynova
۱۰ اسفند ۱۴۰۱فقط اون عکس اخری
ماشالاه اصالت
ماشالاه پشتوانه
ماشالاه امریکایی خالص
محمدهادی
۱۲ اسفند ۱۴۰۱داداش اصالت زیادم مقام های نخستی کسب نکرده ها!
همه ش نهم و هشتم شده
پشتوانه
فرشاد
۲۸ فروردین ۱۴۰۲میدونی که بحث لمانه؟😂😂
زیزیگولو
۱۰ اسفند ۱۴۰۱۲۴ ساعت سرعت و استقامت بدون اینکه ماشین مشکل فنی و مکانیکی پیدا کنه ……. این کار فقط از کمپانیای بزرگ بر میاد
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۰ اسفند ۱۴۰۱دیوانه صداشم
TESLA
۱۰ اسفند ۱۴۰۱هیچوقت فکر نمیکردم : کادیلاک که یه برند لوکس ساز هست وارد بحث مسابقات و پرفورمنس بشه ، هر چند خیلی خوب شده ولی مثل این میمونه رولزرویس بیاد یه ماشین فرمول یک بسازه 😂😂😂🙌
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ اسفند ۱۴۰۱کادیلاک از سال های بسیار دور، سابقه حضور در مسابفات داره
محمدهادی
۱۲ اسفند ۱۴۰۱جناب اشتری این دوره کادیلاک تنها نیست
اطراف اونو رقبای دندان تیز دیگری مثل پورشه و پژو و بی ام و و فراری هم گرفتن
رقابت نفسگیری میشه امسال
اصلا قابل پیش بینی نیست
محمدهادی
۱۲ اسفند ۱۴۰۱نورث استار ۲۰۰۱ کادیلاک چقد شبیه به آئودی R8 قهرمان اون سالها ساخته شده بوده
بیش ازحد شبیه همن
وبی خیلی جالبه
زیبا هم بوده