کادیلاک آمریکایی قصد دارد تا پایان دهه جاری میلادی به خودروسازی تمام برقی تبدیل شود. قرار شده است که این شرکت تا پایان سال جاری میلادی تولید شاسی بلند برقی لیریک را آغاز کند و پس از آن، به سراغ تولید مدل سدان سلستیک برود. حال سوال این است که پس از این چه میشود؟! کادیلاک قصدی برای افشای اهداف خود ندارد اما ظاهرا در مصاحبهای که یکی از مسئولان این شرکت با Automotive News داشته است، به مواردی اشاره میکند که الهامبخش کادیلاک برای طراحی مدلهای آیندهاش خواهند بود.
کادیلاکهای لوکس و مجلل جدید طراحی خود را از مدلهای مفهومی اخیر به عاریه خواهند گرفت؛ برای نمونه از کانسپتهایی چون وسیلهنقلیه هوایی با قابلیت عمودی بلندشدن، شاتل خودران و کوپه تمام برقی خودران. یکی از اساسیترین بخشهای این مدلهای مفهومی، طراحی داخلی آنها است که درصورت ظهور خودروهای خودران، باید کاملا بازنگری شوند. کادیلاک هم باید در نحوه کاربرد فضای داخلی برای سرنشینان این خودروها بازنگری کند چراکه زمانی پیش خواهد آمد که راننده روی رانندگی تمرکز نمیکند.
مدیر خلاق بخش طراحی داخلی پیشرفته جنرالموتورز، «جو بِیکر»، به نشریات گفته است که وقتی حرف از خودروهای برقی زده میشود، مشتریان باید انتظار چیزی کاملا متفاوت را داشته باشند. خودروسازان برای تطبیق خود با آینده باید بیشتر از اضافه کردن نمایشگرهای بزرگ به داخل کابین و استفاده از ویژگیهای آیندهنگرانه، به فکر ارتقا تجربه سرنشینان باشند. خودروسازی کادیلاک با رونمایی از مدلهای مفهومی «PersonalSpace» (به معنی فضای شخصی)، «SocialSpace» (به معنی فضای جمعی) و «InnerSpace» (به معنی فضای داخلی) سعی در نشان دادن هدف طراحی خود در آینده دارد.
تمرکز مدل InnerSpace در آفرینش تجربه کابینی باظرافت و گرم است تا درنهایت از آن در خودروهای خودران لوکس استفاده شود. کادیلاک فناوریهای روز را بخشی اساسی از طراحی خود قرار داده است. این شرکت با بهرهگیری از هوشمصنوعی و نرمافزار، به کابرانش اجازه میدهد تا با تنظیم موسیقی، دما و سایر تنظیمات به شخصیسازی خودروی خود بپردازند. این خودرو همچنین به قابلیت وارسی ضربان قلب و فشار خون راننده مجهز شده است تا از دادههای آن برای تنظیم بهترین حالت رانندگی استفاده کند.
همانطور که کادیلاک به وضوح گفته است، هیچ یک از این مدلهای مفهومی وارد چرخه تولید نخواهند شد و این شرکت تنها در طراحی مدلهای آینده از آنها الهام خواهد گرفت. این طرحها برای دنیای امروز کمی بیشازاندازه اغراقآمیز هستند ولی این محدودیتها، کادیلاک را از تفکر درباره آینده بازنداشته است. فرمان و پدالهای گاز و ترمز برای بیشاز ۱۰۰ سال بر فضای داخلی خودروها حکمرانی کردهاند؛ حال اگر قرار باشد خودروهای خودران آینده را دردست بگیرند (که خود سالها به درازا خواهد کشید)، باید کاربردهای جدیدی را از خودروها انتظار داشته باشیم.
زیزیگولو
۱۱ اسفند ۱۴۰۰آینده به اونچه الآن انجام میدیم بستگی داره پس بهترین راه پیش بینی آینده ساختن اون از الآن هستش
hummer
۱۱ اسفند ۱۴۰۰اگه کادیلاک خودروی سدان برقی مجلل برای مقایسه با EQS و لوسید و BMW I7 سگمنت جذابی میشه