خودروی مسابقهای LMDh کادیلاک به عنوان یکی از معدود محصولات تنفس طبیعی، صدای بسیار جذابی را تولید میکند.
کادیلاک جزو خودروسازان تراز اول دنیاست که تلاش میکند با یک خودروی مسابقهای در رقابتهای LMDh به پیروزی برسد. قوانینی که برای جدیدترین نسل این خودروها در نظر گرفته شده آزادی عمل زیادی دارد و هر شرکتی از فراری گرفته تا تویوتا ایده متفاوتی را برای تکمیل کار خود پیاده میکند. البته کادیلاک منحصربهفرد ظاهر شده و تنها خودروی مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی با میللنگ صلیبی را راهی مسابقات کرده است. همین نوع طراحی موجب شده خودروی کادیلاک صدایی پرطنین و متمایز داشته باشد.
آمریکاییها مشتاق هستند این موضوع را با همه در میان بگذارند و به همین خاطر ویدئویی از صدای تولیدی خودروی مسابقهای LMDh کادیلاک در یوتیوب منتشر شده است. این خودرو که با نام V سریز R شناخته میشود به پیشرانه ۸ سیلندر با کد LMC55R مجهز است و حجم پیشرانه ۵.۵ لیتریاش از تمامی رقبا بیشتر است. همین حجم ۵.۵ لیتری باعث شده پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی آکورا ARX-06 اصلاً به چشم نیاید.
از نظر قوانین، تمامی این پیشرانهها با همراهی سیستم هیبریدی قدرت یکسانی تولید میکنند و حتی منحنی قدرت آنها نیز باید بسیار شبیه هم باشد. البته تقریباً محدودیتی از نظر پیکربندی خود پیشرانه وجود ندارد. همین آزادی عمل درباره نوع پیشرانه به کادیلاک اجازه میدهد طراحی نسبتاً منحصربهفردی را انتخاب کند. در مقابل باید دانست چگونگی تعبیه میللنگ روی پیشرانه خودروها بسیار محدود شده است. همچنین استفاده از موتور استارتر کاملاً ممنوع است و بنابراین بامپ استارتینگ خودروها ضروری خواهد بود.
چندین خودروی دیگر LMDh نیز صدای بسیار خوبی دارند اما کادیلاک تأکید ویژهای روی صدای تولیدی خودروی خود دارد و آن را بخشی از هویتش میداند. آمریکاییها چندین ویدئوی کوتاه مشابه با این را نیز قبلاً منتشر کردهاند و حتی در یکی از آنها خودروی کادیلاک با خودروی جادهای فراری مسابقه درگ برگزار میکند. کادیلاک همچنین یک مستند کامل درباره محصول خود در لمان منتشر کرده است. نیازی به گفتن نیست که این برند و جنرال موتورز کل پروژه خود را بسیار جدی گرفتهاند و امیدواریم خروجی این تلاشها تولید خودروهای جادهای هیجانانگیزتر باشد.
ناشناس
۱۸ تیر ۱۴۰۳اخ جون زودتر از اقا ماشالاه اومدم
ماشالاه کادیلاک ۱۹۰۰
ماشالاه کاربرات
ماشالاه پوشراد
ماشالاه مغازه اقا ماشالاه کنار اوتوبان
datsun
۱۸ تیر ۱۴۰۳ولا پوشراد چیزی برا افتخار نداره یه سیستم منسوخه موتور مرحوم پیکان هم پوشراد یا ohv بود من نمیدونم چرا بعضی ها انقدر رو این موتور مانور میدن
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ تیر ۱۴۰۳وقتی قرار باشه با خودت لج کنی دیگه توضیح فایده ندارد.ولی اینو بدون پوشراد وی۸ آمریکایی داستان داره که تا آخرین روزهای درون سوز تو رقابت مونده و بهترین ماشینها رو یاری میکنه.جنرال موتورز تو نسل ۴ کوروت انجین وی۸ جدید ۳۲ سوپاپ رو توسعه داد که تو زمان خودش رو دست نداشت حتی میشد همین الان تولیدش کرد دوربالا پر قدرت و جذاب و از این موتور برای بالاترین محصول پرفورنسش کوروت بهره برد و قرار بود تا نسل جدید انجینهای ۳۲ سوپاپ رو استفاده کنن از طرف دیگه وی۸ ۳۲ سوپاپ نورس استار به صورت انحصاری برای کدیلاک در ابعاد و قدرتهای مختلف تولید شد که تو نسخه دف جلو و دف عقب استفاده میشد و تا نزدیک ۴۵۰ اسب توان داشت ولی چی شد همه اینها رو کنار گذاشت و دوباره به پوشراد رو آورد.نکته اینجا بود که مهندسان جی ام موفق شده بودن که این موتورها رو به قدرتهای بالا و مصرف سوخت کم برسونن موفق شدن تکنولوژی رو واردشون کنن تزریق مستقیم زمان بندی سوپاپ خاموش کردن نصف سیلندرها کاهش ابعاد و قابلیت اطمینان بالا.خوب مشتری هم همین رو میخواست و تو جنگ اسب بخار تا بالاترین سطوح پیش رفتن.یه جور میگید انگار ایرانه و توان ساخت ندارن و مجبور به استفاده از موتور منسوخ قدیمی هستن.همین چند سال پیش انجین بی نظیر بلک وینگ رو ساختن با بالاترین سطح تکنولوژی چیزی که جگوار لندروور آرزوش رو دارن و مجبور شدن از بیمر قرض بگیرن یا آستون مارتین از بنز در حالی که جنرال موتورز انداختنش یه کنار از طرفی همزمان انجین بی نظیر lt6 قویترین وی۸ تنفس طبیعی دنیا رو ساختن حالا همون نسل جدید توربوش داره میاد حتی همین انجین بالا که رو کدیلاکه یه چیز دیگس.
Taha Ayoobi
۱۸ تیر ۱۴۰۳داستون،
پورشه پانامرا گیربکس دوکلاچه داره، جک S5 هم گیربکس دوکلاچه داره.
حسین دهمرد
۱۸ تیر ۱۴۰۳صداش مو به تن آدم سخ میکنه
froG-driVer
۱۸ تیر ۱۴۰۳حق
Mon
۱۸ تیر ۱۴۰۳فراری بعد از ۵۰ سال برگشت و ۲ سال پیاپی هم اول شد
قدرتت رو بنازم اسب رقصان مارانلو
این کدی بنده خدا هم که کلی بهش امید بستند و تبلیغ کردند تهشم هفتم شد . مگر اینکه همون صدا تولید کنه و مسابقه رو جذاب کنه که پیروزیای فراری بیشتر به چشم بیاد و قشنگتر بشه
corvette
۱۸ تیر ۱۴۰۳ای کاش حوصله ای بود واست فرق lmh و lmdh رو توضیح بدم
و اینکه کادیلاک پارسال پودیون گرفت تو لمانز
ولی خب
حوصله ای ندارم بحثی کنم چون خیلی مونده تا شما
نسبت به خیلی چیزا آشنایی پیدا کنی
Scuderia Ferrari
۱۸ تیر ۱۴۰۳این راز فاش شده …. V8 تنفس طبیعی
حالا نمیدونم چرا کادیلاک از تجارب موتور اسپرت استفاده ای نمیبره و یک سوپر اسپرت یا هایپرکار جاده ای تولید نمیکنه ؟؟!!
برعکس فراری که استاد این کاره و همه ساخته هاش رنگ و بوی موتور اسپرت دارن
سرمایه و تکنولوژی GM پشتوانه خوبیه و برند کادیلاک هم فروش رو تضمین میکنه
R@min
۱۸ تیر ۱۴۰۳باز هم بحث برندینگ در میونه ! خودت فکر کن بخوای 2 میلیون دلار بدی هایپر کادیلاک میخری یا فراری حتی اگر ده برابر بهتر از فراری باشه ؟؟
کسایی که این مبالغ میدن دنبال پرفورمنس نیستن، سرمایه گذاری می کنن برای چند سال دیگه گرون تر بفروشن.
amiralim
۱۸ تیر ۱۴۰۳اتفاقا اصلا دنبال سرمایه گذاری نیستن چون سرمایه گذاری هاشون خیلی بزرگتره و فقط میخوان با ماشین حال کنن.
خیلی ها هم هستن که سلیقشون فراری نیست و دوست دارن یه کادیلاک در حد فراری هم ببینن و بخرن.
R@min
۱۸ تیر ۱۴۰۳امیدوارم ناراحت نشی ولی مشخصه هیچی از این قضایا نمیدونی.
فکر کنم مانی خوشبین بشناسی از خودت بپرس چرا چند تا مرسدس مک لارن داره ؟ کسایی که ماشینای میلیون دلاری میخرن تفکری مثل همین آدم ندارن نه اینکه بشینن پشتش گاز بدن.
Taha Ayoobi
۱۸ تیر ۱۴۰۳چه جالب، اسم کادیلاک برا من از فراری بالاتره اگه هایپرکار بسازه.
بالاتر نباشه کمتر نیست.
Peyman.JDM
۱۹ تیر ۱۴۰۳برای شما اینطوره برادر باید اکثریت رو در نظر بگیری
Taha Ayoobi
۱۹ تیر ۱۴۰۳بله درسه اکثریت مهمه ولی جالب بود برام که برا من اینجوریه.
Carbonado Aventador
۱۹ تیر ۱۴۰۳اتفاقا به نظرم بهتر بود کادیلاک میرفت سمت لوکس سازی..
کادیلاک زمانی نماد لاکچری بود..
نمیگم رقابت مستقیم بکنه با رولز رویس..
ولی باید تو سگمنت میباخ و بنتلی ورود میکرد و با اینا رقابت میکرد!!
Mohammad
۱۸ تیر ۱۴۰۳نظر شخصی من اینه
قیمتش با ملیت آمریکا جور در نمیاد
اگه قیمت بالا بده به جز میلیونر ها کسی نمیخره ، اگه هم پایین بده کمپانی ضرر میکنه
چون آمریکایی ها با قیمت های خیلی پایین میتونن یه سوپر اسپرت همه چی تموم سوار بشن
هایپرکار ها هم که میدونی میلیون دلاری اب میخورن
Mohammad
۱۸ تیر ۱۴۰۳این کامنت در جواب به scuderia ferrari بود
ولی به عنوان ریپلای ثبت نشد
mehran
۲ مرداد ۱۴۰۳تعصبی رو هیچکدوم ندارم ولی یه ماشین هایبرید رو اورده با تنفس طبیعی صداشو مقایسه میکنه ،وقتی چیزی برای ارائه مقابلش نداری جز صدای تراکتور