از چهار تیمی که پیشنهاد ورود به فرمول یک را به فیا ارائه کرده بودند، سه پیشنهاد رد شده و پیشنهاد جنرال موتورز-آندرتی به مرحلهٔ نهایی رسیده است.
کادیلاک و آندرتی یک قدم به پیوستن به فرمول یک در سال ۲۰۲۶ نزدیکتر شدهاند زیرا طبق گزارشها، فیا سه تیم دیگر که برای ورود به فرمول یک رقابت میکردند را رد کرده و پیشنهاد آندرتی-جنرال موتورز به مرحلهٔ نهایی رسیده است. در ابتدا چهار تیم تلاش میکردند تا به یازدهمین تیم حاضر در مسابقات فرمول یک تبدیل شوند. این شامل دو تیم فرمول دو که به دنبال صعود به فرمول یک بودند و یک استارتاپ جدید آسیایی بنام Lkysunz میشد. با توجه به رد شدن پیشنهاد این سه تیم، پیشنهادی که توسط جنرال موتورز با حمایت «مایکل آندرتی» کهنهکار موتوراسپرت، ارائه شده محتملترین گزینه برای تبدیل شدن به تیم یازدهم فرمول یک خواهد بود.
بااینحال، تیمهایی که هماکنون در فرمول یک هستند از احتمال تقسیم مبلغ جایزهٔ خود با یک تیم دیگر راضی نخواهند بود. هر تیم فرمول یک با توجه به رتبهای که در جدول سازندگان کسب میکند، جایزهٔ نقدی مشخصی دریافت میکند و با اضافه شدن تیم یازدهم، این پرداختها به میزان قابلتوجهی کاهش پیدا خواهد کرد. البته تیم جدید باید برای جبران این کاهش جوایز ۲۰۰ میلیون دلار پرداخت کند اما برخی معتقدند این رقم کافی نیست. به گزارش اتواسپرت، Lkysunz اعلام کرده است که به لطف حمایت یک میلیارد فلوریدایی، حاضر است در صورت پذیرش، این پرداخت را به ۶۰۰ میلیون دلار افزایش دهد. با این حال، طبق گزارشها، پیشنهاد این شرکت آسیایی قبلاً رد شده است و فیا این موضوع را قطعی میداند.
در همین حال، فرمول یک بشدت در تلاش است تا در ایالاتمتحده نفوذ کند و بدین منظور، امسال برای اولین بار سه گرند پری در این کشور برگزار میشود که سومی در لاس وگاس خواهد بود. همچنین نتفلیکس هم در نمایش مستند «رانندگی برای بقا» که به تاریخچهٔ این ورزش میپردازد موفق بوده است. اینها نشان میدهد که در حال حاضر آمریکا اهمیت زیادی برای فرمول یک دارد و اضافه کردن یک تیم آمریکایی با نامی محبوب به این جریان کمک بزرگی خواهد کرد. از سال ۲۰۱۶ که هاس وارد فرمول یک شد، هیچ تیم آمریکایی دیگری به این ورزش پرطرفدار ملحق نشده است اما به نظر میرسد پیشنهاد آندرتی و جنرال موتورز امیدوارکننده باشد.
علاوه بر این، جنرال موتورز از حمایت «محمد بن سُلَیم» رئیس فیا برخوردار است که از طریق توییتر از خبر ورود این شرکت به فرمول یک استقبال کرده است. در همین حال، فرمول یک بهزودی تغییر مهمی را تجربه خواهد کرد که راه را برای ورود سازندگان جدید هموارتر میکند. آئودی اخیراً اعلام کرده است که از طریق همکاری با تیم سائوبر وارد فرمول یک خواهد شد درحالیکه فورد هم از سال ۲۰۲۶ با توسعهٔ پاوریونیت برای ردبول نام خود را در این ورزش مطرح خواهد کرد. همچنین هوندا هم که تصمیم به خروج از فرمول یک گرفته بود اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۶ پاوریونیت تیم آستونمارتین را تأمین خواهد کرد.
آرش
۵ مهر ۱۴۰۲هر چی برندهای مطرح با سابقه بیشتر باشن جذابیت فرمول ۱ بیشتر میشه برای کادیلاک هم خیلی خوبه
corvette
۵ مهر ۱۴۰۲احتمال زیاد تیم یازدهم فصل ۲۰۲۵
کادیلاک آندرتی هستش
و ساختار تیم مثل آلفارومئو سائوبر فعلی هستش
آندرتی در نقش راننده و تیم و مدیریت .
کادیلاک هم اسم اون تیم میشه و اسپانسر
برای پاور یونیت هم احتمال زیاد شرکت رنو تامین میکنه
اگر رنو نباشه
گزینه هوندا مطرح شده
سینا
۲۹ آبان ۱۴۰۲تامین کننده بزرگی مثل جنرال موتور تامین کننده پاور یونیت خواهد بود
*ALI*
۵ مهر ۱۴۰۲کادیلاک هم میخواد بیاد توی فرمول یک!!!! آئودی و پورشه هم میخوان بیان ولی پورشه به مشکل برخورده ولی اگر بیاد ۱۱تا تیم میشه فرمول یک و مبلغ ها باید بیشتر بشه نه همون مبلغ بین ۱۱تا تیم پخش بشه ولی همین مشکل بزرگیه درکل اگر بیاد سود زیادی براش داره
JDM سابق
۵ مهر ۱۴۰۲جی ام تو نسکار چه Xfinity چه Cup چه Truck series با فاصله کهکشانی اوله الان تویوتا خیلی سرمایه گذاری کرده و باهاش رقابت داره تو NHRA و pro stock اصن رقیبی نی تو کلاسش… تو ایندی هم فقط با هوندا رقابت خیلی نزدیکی داره لمانز هم با کوروت ترکوندن تو کلاس هایپرکار ها کادیلاک اولین برندی که از موتور تنفس طبیعی استفاده کرد و سوم شد که بازم خیلی درخشانه. الانم یه صدو چهل و پنجاه میلیون بودجه حداقل برای F1 باید بذاره کنار
blackwing
۵ مهر ۱۴۰۲جنرال موتورز سیاست های درستی رو پیش میره
با ملحق شدن کادیلاک به فرمول یک اعتبار این برند هنوز هم بیشتر میشه
سینا
۲۹ آبان ۱۴۰۲سود دوجانبه است، هم فرمول یک و جنرال موتور
کلا به توسعه فرمول یک خیلی کمک میکنه بازار امریکا بسیار بزرگ و جذابه الان بیش از حد فرمول بک اروپاییه
R@min
۵ مهر ۱۴۰۲بنظرم اسم کادیلاکی که هیچ عقبه ای تو موتوراسپرت نداره نباید پرچم دار جی ام باشه !!! همه بردها و عناوین برای کامارو و کوروت هست. رو جاده کوروت رقیب پورشه و فراری هست نه کادیلاک !!
Enzo Ferrari 2008
۵ مهر ۱۴۰۲درست میگی
Mr.Lucifer
۵ مهر ۱۴۰۲بهتر بود به جای برندهایی مثل هوندا فورد و…
پورشه و لوتوس به فرمول۱ برمیگشتن
Mr.Lucifer
۵ مهر ۱۴۰۲بهتر بود به جای برندهایی مثل هوندا فورد و…
پورشه و لوتوس به فرمول۱ برمیگشتن
حسن
۶ مهر ۱۴۰۲لوسیفر جان وجدانا یه همچین کامنتی اصلا خوب نیست زشته
خلاصه میگم خودت برو بخون
فورد سابقه ده مقام اول تیمی دارد و سیزده رانندهاش قهرمان شده اند.
ردبول در سال ۲۰۰۴ با خرید تیم فرمول یک جگوار که فورد مالکش بود، به مسابقات فرمول یک وارد شد.
فورد و ردبول با همکاری یکدیگر قوای محرکه ماشینها را خواهند ساخت. ساخت موتور امسال آغاز میشود و فورد در بخش باتری، موتور الکتریکی و نرمافزار به ردبول کمک خواهد کرد.
هوندا هم ستون فرمول یکه بدون هوندا و موتور هوندا فرمول یک بدون معنا میشد
هوندا از سال ۱۹۶۴ در بازههای زمانی مختلف بهعنوان شرکتکننده، سازنده و تأمینکنندهٔ پیشرانه در مسابقات فرمول یک شرکت کردهاست
هوندا بین سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۱ هر سال با تیمهای ویلیامز و مکلارن موفق به کسب مقام قهرمانی سازندگان رسید.
هوندابین سالهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱ هر سال با نلسون پیکه، آیرتون سنا و آلن پروست توانست مقام قهرمانی رانندگان جهان را کسب کند.
حسن
۶ مهر ۱۴۰۲کادیلاک اسم بزرگیه از خداشونه تو فرمول یک باشه .
به امید موفقیت کادیلاک