کادیلاک کراساوور الکتریکی جدیدی بنام اوپتیک را در دست توسعه دارد که به باطریهای شرکت چینی CATL مجهز و در این کشور عرضه خواهد شد.
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تصاویر کراساوور الکتریکی جدیدی از کادیلاک با نام اوپتیک را منتشر کرده است. در چین، تمام خودروها پیش از عرضه به بازار باید توسط نهاد نظارتی زیر نظر وزارت صنعت چین تأیید شوند. این نهاد هرماه فهرست خودروهایی که مراحل اخذ تأییدیه را طی کردهاند منتشر میکند. خودروسازان اما از این موضوع چندان راضی نیستند زیرا تصاویر و مشخصات خودروهایی که هنوز رسماً رونمایی نکردهاند را فاش میکند. جدیدترین خودرویی که در لیست ماهانهٔ وزارت صنعت چین دید میشود کادیلاک اوپتیک است.
این خودرو کراساووری الکتریکی مخصوص بازار چین است که در نیمهٔ دوم سال جاری در این کشور عرضه خواهد شد. اوپتیک در دو نسخه ارائه میشود که هردو تک موتوره هستند اما یکی ۲۰۰ اسب بخار و دیگری ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد. کراساوور الکتریکی جدید کادیلاک ۴,۸۲۲ میلیمتر طول، ۱,۹۱۲ میلیمتر عرض و ۱,۶۴۲ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۹۵۴ میلیمتر است. اوپتیک ۲۲۲۰ کیلوگرم وزن دارد و حداکثر سرعت آن روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. اوپتیک زبان طراحی جدیدی دارد که به این شکل در محصولات قبلی کادیلاک ندیده بودیم و نمای جذابی را ایجاد کرده است. چراغهای عمودی بزرگ، جلوپنجرهٔ مشکی تزئینی و دستگیرههای در مخفی ظاهر مدرنی به این کراساوور آمریکایی بخشیدهاند.
جوینت ونچر سایک-CATL باطریهای اوپتیک را تأمین خواهد کرد و خودرو در کارخانهٔ سایک در ووهان تولید خواهد شد. این موضوع تعجبی ندارد زیرا جنرال موتورز شراکت بلندمدتی با سایک دارد و جوینت ونچر دو شرکت در سال ۱۹۹۷ ایجاد شد. سایک یکی از چهار خودروساز بزرگ چین است و برند امجی را در اختیار دارد. کادیلاک هماکنون کراساوور لیریک را در چین عرضه میکند و اوپتیک مدل کوچکتری است که پایینتر از آن قرار میگیرد و انتظار میرود قیمت ارزانتری داشته باشد. البته چندی پیش کادیلاک به دلیل رقابت شدید قیمتی در چین، قیمت لیریک را ۶۰ هزار یوآن معادل ۸,۴۰۰ دلار کاهش داد. برند لوکس کادیلاک با حذف برخی خدمات و سفارشی کردن آنها چنین کاهش قیمتی را میسر کرده است.
اوپتیک نشان میدهد که مدیریت بخش چینی کادیلاک از دفتر مرکزی در میشیگان مستقلتر خواهد شد. این برند لوکس آمریکایی در حال حاضر دو مدل بنزینی CT6 و GT4 را در چین عرضه میکند که خاص بازار این کشور هستند و در ایالاتمتحده به فروش نمیرسند.
فقط چین
۲۵ تیر ۱۴۰۲زنده باد چین
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۵ تیر ۱۴۰۲تو دوباره شروع کردی
R/T
۲۵ تیر ۱۴۰۲الان تو اضافه شدی
18:45
۲۵ تیر ۱۴۰۲👍👍👍
Amiro
۲۵ تیر ۱۴۰۲خوبه دیگه اونا ماشین های خوب سوار میشن و به قول یه بنده خدایی آشغالاشون رو واسه ما میفرستن
🤌🙂🧡
R/T
۲۵ تیر ۱۴۰۲اونا هم جنس های درجه یک دارن و جنس های درجه ۴ یا ۵ به ما میدن
البته درست هم میگی اونا خودشون ماشین خوب سوار میشن مخصوصا بخاطر رقابت قیمتی کلی قیمت ها رو میارن پایین
اشکان
۲۵ تیر ۱۴۰۲چراغ جلوش شبیه به پژو شده !!! برا کادیلاک بودن واقعا خوب نیست….
R@min
۲۵ تیر ۱۴۰۲پژو و بقیه شبیه کادیلاک طرح می زنن. این زبان طراحی کادیلاک مال ۷ ۸ سال پیشه.
Mr
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ببین درست نیست
خودمون اشغالاشون رو میخریم نه خوباشونو!
الان bmwمدل سری ۷ رو داره سری ۲ هم داره که به شخصه زیاد باهاش حال نمیکنم
حالا مثلاً اگر کل ایران پر از BMW سری ۲ بود باید میگفتیم bmw اشغاله و از تویوتا بذاره مثلا؟ نه چون ما سری ۷ رو اون موقع نمیداشتیم
چین اوایل واقعا محصولات بدی داشت ولی الان خیلی پیشرفت کرده
همین آمریکا هم از بدو تولد که این نبود
اوایل حدود صد سال پیش ماشینایی که میزد یکی از یکی داغون تر بود(با یکم اغراق گفتم ولی کلا صنعت خودروسازیش اصلا خوب نبود) هرکی هر کشوری میخرید مث … پشیمون میشد ولی الان اینقدر خفن شده و محبوب به حدی که میاد هنسی f5 تولید میکنه که سریعترین رودستر جهانه! یا چاجر! یا فورد برانکو که عاشقشم یا مثلاً همین کادیلاک سلستیک انصافا خیلی لوکس و عالیه! (تازه من امریکن فن نیستم!😂)
چین هم بنده خدا تازه اوایل راهه و واقعا هم عالی داره پیشرفت میکنه ، کم کم هی بهتر و بهتر میشه
طبق نظر تحلیل گر های اقتصادی جهانی هم چین تا سال ۲۰۳۰-۲۰۵۰ به قدرت اول اقتصادی تبدیل میشه (البته آمریکا قرار نیست افت کنه و همچنان پیشرفت میکنه ولی سرعت پیشرفت چین بیشتر میشه چین میشه اول آمریکا دوم (همین الآنم رشد اقتصادیش سریع تره) و مثلا اگر آمریکا ۱۰ درصد رشد کنه چین ۱۵ درصد رشد میکنه )
AMIRHOSSE IN GERMANY
۲۵ تیر ۱۴۰۲امثال این ماشین ها در چین دیگه خریداری نداردند ،تولیدات خودرویی چین خیلی متنوع و زیاد شده ،مردم هم به خریدن محصولات چینی افتخار میکنند.اوضاع طوری شده که اگر به ده تا برند خودشون مراجعه کردن ماشین نداشتن به کادیلاک و غیره مراجعه میکنند.بازار چین تا چند سال دیگه تا حدود زیادی بومی میشه!
Python
۲۶ تیر ۱۴۰۲خیلیا خوششون نمیاد این اتفاق بیفته
برا همین دیس خوردی
Aranmilan
۲۵ تیر ۱۴۰۲با الکتریکی شدن ماشینا دیگه اون تفاوت و تمایز و شخصیت ویژه هر خودروساز داره از بین میره
اشکان
۲۵ تیر ۱۴۰۲مطمئنا هیدروژنی هم میاد….پروژه های تولید هیدروژن سبز تازه استارت خوردند و اروپا خیلی روشون داره سرمایه گذاری میکنه ، و زیرساخت کافی وجود نداره براشون در حال حاضر ، وگرنه خیلی از خودرو سازهای قدیمی استقبال میکردند و جزو برنامه هاشونه !!!
Yasin
۲۵ تیر ۱۴۰۲حداقل باتری رو میدادند تسلا یا تویوتا….آخه چینی ؟
Bagher
۲۵ تیر ۱۴۰۲اول یه سرچ بزن ببین catl چه شرکتیه
Mr
۱۳ مرداد ۱۴۰۲خود تسلا و تویوتا باتری چینی میخرن چی میگی
شما واقعا ۲ خط مقاله معتبر خارجی نمیخونین نه؟
چین غول الکتریسیته جهانه چی میگی؟
پیشرفته ترین زیرساخت های خودرو های الکتریکی رو داره
سریعترین سرعت شارژ رو داره
قوی ترین صنعت الکتریکی رو داره
تا حالا شانگهای رو دیدی؟ پکن یا تیانجین و … چی؟
نکنه فکر میکنین چینی ها یه مشت آدم کثیف و بد بو هستن که تو جنگل های آسیا زندگی میکنن؟
واقعا باعث تاسفه که مردم کشورم حتی به خودشون زحمت یه سرچ ساده در مورد کشور های برتر جهان رو نمیدن و هنوز تو دهه ۱۹۷۰ میلادی گیر کردن
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۵ تیر ۱۴۰۲طراحی خیلی خیلی چینی دور از امریکن بودن حالا میفهمم چرا علی شوی جان زیر این ماشالله نگفته
محمود
۲۵ تیر ۱۴۰۲پس اون اساتید واشر سوار که عین بلبل تکرار میکردن چینی آشغاله کجان پس منتظر نظر کارشناسی شده شون هستیم
18:45
۲۵ تیر ۱۴۰۲بچه لیریک هم نیست! 😂😂
Alireza Rashidi
۲۵ تیر ۱۴۰۲با این که سال هاست فن متعصب جنرال موتورز هستم ولی واقعا زشت و نکبت است این طراحی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ تیر ۱۴۰۲نکبت 😀😃😄
Enzo Ferrari 2008
۲۵ تیر ۱۴۰۲خوش به حال چینی ها که سوار کادیلاک می شن
Mr
۱۳ مرداد ۱۴۰۲به سر برو غرب تهران یکم بنز میباخ و سری ۷ جدید و رنجروور ببینی جیگرت حال میاد
اخبار ناله های مردم رو ولش کن
ما قشر متوسط و ضعیف ها اینارو میگیم
پولدارهای تهرانو برو ببین چیزایی سوار میشن که آمریکایی ها هم ارزوشون هست (مثلا میباخ glsجدید که وارد شده یا سری ۷ جدید و رنجروور و AMG gt63(
سوشیانت
۲۵ تیر ۱۴۰۲اصل کاری موتور برقی ماشین هست که جنرال موتورز مهندسی موتور های برقی ماشین هاش رو خودش انجام میده
فرشاد
۲۷ تیر ۱۴۰۲جالبه
یه زمانی همکاری مرسدس و چری به گفته علی نوا و سوشیانت نشان از ضعیف بودن ژرمن بود
الان قطعه و موتوراشونو از چین میگیرن
اون از موتور که چه عرض کنم مخلوط کنای دظلا که چین میده اینم از باتریا
تازه همکاری کجا و قطعه گرفتن کحا