کادیلاک

کادیلاک اوپتیک، کراس‌اوور جدید برقی با باطری‌های ساخت چین

کادیلاک کراس‌اوور الکتریکی جدیدی بنام اوپتیک را در دست توسعه دارد که به باطری‌های شرکت چینی CATL مجهز و در این کشور عرضه خواهد شد.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تصاویر کراس‌اوور الکتریکی جدیدی از کادیلاک با نام اوپتیک را منتشر کرده است. در چین، تمام خودروها پیش از عرضه به بازار باید توسط نهاد نظارتی زیر نظر وزارت صنعت چین تأیید شوند. این نهاد هرماه فهرست خودروهایی که مراحل اخذ تأییدیه را طی کرده‌اند منتشر می‌کند. خودروسازان اما از این موضوع چندان راضی نیستند زیرا تصاویر و مشخصات خودروهایی که هنوز رسماً رونمایی نکرده‌اند را فاش می‌کند. جدیدترین خودرویی که در لیست ماهانهٔ وزارت صنعت چین دید می‌شود کادیلاک اوپتیک است.

این خودرو کراس‌اووری الکتریکی مخصوص بازار چین است که در نیمهٔ دوم سال جاری در این کشور عرضه خواهد شد. اوپتیک در دو نسخه ارائه می‌شود که هردو تک موتوره هستند اما یکی ۲۰۰ اسب بخار و دیگری ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد. کراس‌اوور الکتریکی جدید کادیلاک ۴,۸۲۲ میلی‌متر طول، ۱,۹۱۲ میلی‌متر عرض و ۱,۶۴۲ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۹۵۴ میلی‌متر است. اوپتیک ۲۲۲۰ کیلوگرم وزن دارد و حداکثر سرعت آن روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. اوپتیک زبان طراحی جدیدی دارد که به این شکل در محصولات قبلی کادیلاک ندیده بودیم و نمای جذابی را ایجاد کرده است. چراغ‌های عمودی بزرگ، جلوپنجرهٔ مشکی تزئینی و دستگیره‌های در مخفی ظاهر مدرنی به این کراس‌اوور آمریکایی بخشیده‌اند.

جوینت ونچر سایک-CATL باطری‌های اوپتیک را تأمین خواهد کرد و خودرو در کارخانهٔ سایک در ووهان تولید خواهد شد. این موضوع تعجبی ندارد زیرا جنرال موتورز شراکت بلندمدتی با سایک دارد و جوینت ونچر دو شرکت در سال ۱۹۹۷ ایجاد شد. سایک یکی از چهار خودروساز بزرگ چین است و برند ام‌جی را در اختیار دارد. کادیلاک هم‌اکنون کراس‌اوور لیریک را در چین عرضه می‌کند و اوپتیک مدل کوچک‌تری است که پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود قیمت ارزان‌تری داشته باشد. البته چندی پیش کادیلاک به دلیل رقابت شدید قیمتی در چین، قیمت لیریک را ۶۰ هزار یوآن معادل ۸,۴۰۰ دلار کاهش داد. برند لوکس کادیلاک با حذف برخی خدمات و سفارشی کردن آن‌ها چنین کاهش قیمتی را میسر کرده است.

اوپتیک نشان می‌دهد که مدیریت بخش چینی کادیلاک از دفتر مرکزی در میشیگان مستقل‌تر خواهد شد. این برند لوکس آمریکایی در حال حاضر دو مدل بنزینی CT6 و GT4 را در چین عرضه می‌کند که خاص بازار این کشور هستند و در ایالات‌متحده به فروش نمی‌رسند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. فقط چین

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    زنده باد چین

    موافقم 8
    مخالفم 94
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (319 ديدگاه)

      تو دوباره شروع کردی

      موافقم 21
    2. R/T

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (958 ديدگاه)

      الان تو اضافه شدی

      موافقم 11
      مخالفم 1
    3. 18:45

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (703 ديدگاه)

      👍👍👍

      موافقم 1
      مخالفم 17
  2. Amiro

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (403 ديدگاه)

    خوبه دیگه اونا ماشین های خوب سوار میشن و به قول یه بنده خدایی آشغالاشون رو واسه ما می‌فرستن
    🤌🙂🧡

    موافقم 43
    مخالفم 2
    1. R/T

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (958 ديدگاه)

      اونا هم جنس های درجه یک دارن و جنس های درجه ۴ یا ۵ به ما میدن
      البته درست هم میگی اونا خودشون ماشین خوب سوار میشن مخصوصا بخاطر رقابت قیمتی کلی قیمت ها رو میارن پایین

      موافقم 9
      مخالفم 1
    2. اشکان

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (416 ديدگاه)

      چراغ جلوش شبیه به پژو شده !!! برا کادیلاک بودن واقعا خوب نیست….

      موافقم 3
      مخالفم 12
      1. R@min

        ۲۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        پژو و بقیه شبیه کادیلاک طرح می زنن. این زبان طراحی کادیلاک مال ۷ ۸ سال پیشه.

        موافقم 11
        مخالفم 1
    3. Mr

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (714 ديدگاه)

      ببین درست نیست
      خودمون اشغالاشون رو می‌خریم نه خوباشونو!
      الان bmwمدل سری ۷ رو داره سری ۲ هم داره که به شخصه زیاد باهاش حال نمیکنم
      حالا مثلاً اگر کل ایران پر از BMW سری ۲ بود باید می‌گفتیم bmw اشغاله و از تویوتا بذاره مثلا؟ نه چون ما سری ۷ رو اون موقع نمی‌داشتیم
      چین اوایل واقعا محصولات بدی داشت ولی الان خیلی پیشرفت کرده
      همین آمریکا هم از بدو تولد که این نبود
      اوایل حدود صد سال پیش ماشینایی که میزد یکی از یکی داغون تر بود(با یکم اغراق گفتم ولی کلا صنعت خودروسازیش اصلا خوب نبود) هرکی هر کشوری می‌خرید مث … پشیمون میشد ولی الان اینقدر خفن شده و محبوب به حدی که میاد هنسی f5 تولید می‌کنه که سریعترین رودستر جهانه! یا چاجر! یا فورد برانکو که عاشقشم یا مثلاً همین کادیلاک سلستیک انصافا خیلی لوکس و عالیه! (تازه من امریکن فن نیستم!😂)
      چین هم بنده خدا تازه اوایل راهه و واقعا هم عالی داره پیشرفت می‌کنه ، کم کم هی بهتر و بهتر میشه
      طبق نظر تحلیل گر های اقتصادی جهانی هم چین تا سال ۲۰۳۰-۲۰۵۰ به قدرت اول اقتصادی تبدیل میشه (البته آمریکا قرار نیست افت کنه و همچنان پیشرفت می‌کنه ولی سرعت پیشرفت چین بیشتر میشه چین میشه اول آمریکا دوم (همین الآنم رشد اقتصادیش سریع تره) و مثلا اگر آمریکا ۱۰ درصد رشد کنه چین ۱۵ درصد رشد می‌کنه )

  3. AMIRHOSSE IN GERMANY

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    امثال این ماشین ها در چین دیگه خریداری نداردند ،تولیدات خودرویی چین خیلی متنوع و زیاد شده ،مردم هم به خریدن محصولات چینی افتخار میکنند.اوضاع طوری شده که اگر به ده تا برند خودشون مراجعه کردن ماشین نداشتن به کادیلاک و غیره مراجعه میکنند.بازار چین تا چند سال دیگه تا حدود زیادی بومی میشه!

    موافقم 5
    مخالفم 43
    1. Python

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      خیلیا خوششون نمیاد این اتفاق بیفته
      برا همین دیس خوردی

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. Aranmilan

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    با الکتریکی شدن ماشینا دیگه اون تفاوت و تمایز و شخصیت ویژه هر خودروساز داره از بین میره

    موافقم 36
    مخالفم 1
    1. اشکان

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (416 ديدگاه)

      مطمئنا هیدروژنی هم میاد….پروژه های تولید هیدروژن سبز تازه استارت خوردند و اروپا خیلی روشون داره سرمایه گذاری میکنه ، و زیرساخت کافی وجود نداره براشون در حال حاضر ، وگرنه خیلی از خودرو سازهای قدیمی استقبال میکردند و جزو برنامه هاشونه !!!

      موافقم 1
      مخالفم 7
  5. Yasin

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    حداقل باتری رو می‌دادند تسلا یا تویوتا….آخه چینی ؟

    موافقم 6
    مخالفم 21
    1. Bagher

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (117 ديدگاه)

      اول یه سرچ بزن ببین catl چه شرکتیه

    2. Mr

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (714 ديدگاه)

      خود تسلا و تویوتا باتری چینی میخرن چی میگی
      شما واقعا ۲ خط مقاله معتبر خارجی نمیخونین نه؟
      چین غول الکتریسیته جهانه چی میگی؟
      پیشرفته ترین زیرساخت های خودرو های الکتریکی رو داره
      سریعترین سرعت شارژ رو داره
      قوی ترین صنعت الکتریکی رو داره
      تا حالا شانگهای رو دیدی؟ پکن یا تیانجین و … چی؟
      نکنه فکر میکنین چینی ها یه مشت آدم کثیف و بد بو هستن که تو جنگل های آسیا زندگی میکنن؟
      واقعا باعث تاسفه که مردم کشورم حتی به خودشون زحمت یه سرچ ساده در مورد کشور های برتر جهان رو نمیدن و هنوز تو دهه ۱۹۷۰ میلادی گیر کردن

  6. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    طراحی خیلی خیلی چینی دور از امریکن بودن حالا میفهمم چرا علی شوی جان زیر این ماشالله نگفته

    موافقم 13
    مخالفم 1
  7. محمود

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس اون اساتید واشر سوار که عین بلبل تکرار میکردن چینی آشغاله کجان پس منتظر نظر کارشناسی شده شون هستیم

    موافقم 6
    مخالفم 3
  8. 18:45

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (703 ديدگاه)

    بچه لیریک هم نیست! 😂😂

  9. Alireza Rashidi

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    با این که سال هاست فن متعصب جنرال موتورز هستم ولی واقعا زشت و نکبت است این طراحی

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      نکبت 😀😃😄

      موافقم 3
      مخالفم 3
  10. Enzo Ferrari 2008

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    خوش به حال چینی ها که سوار کادیلاک می شن

    1. Mr

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (714 ديدگاه)

      به سر برو غرب تهران یکم بنز میباخ و سری ۷ جدید و رنجروور ببینی جیگرت حال میاد
      اخبار ناله های مردم رو ولش کن
      ما قشر متوسط و ضعیف ها اینارو میگیم
      پولدارهای تهرانو برو ببین چیزایی سوار میشن که آمریکایی ها هم ارزوشون هست (مثلا میباخ glsجدید که وارد شده یا سری ۷ جدید و رنجروور و AMG gt63(

  11. سوشیانت

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3614 ديدگاه)

    اصل کاری موتور برقی ماشین هست که جنرال موتورز مهندسی موتور های برقی ماشین هاش رو خودش انجام میده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. فرشاد

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (928 ديدگاه)

    جالبه
    یه زمانی همکاری مرسدس و چری به گفته علی نوا و سوشیانت نشان از ضعیف بودن ژرمن بود
    الان قطعه و موتوراشونو از چین میگیرن
    اون از موتور که چه عرض کنم مخلوط کنای دظلا که چین میده اینم از باتریا
    تازه همکاری کجا و قطعه گرفتن کحا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا