این خودرو تمام برقی و هوشمند، آینده سدانهای کلاس V کادیلاک را به تصویر میکشد.
چندی پیش برند کادیلاک از مدل مفهومی «سولی» رونمایی کرد که یک کانورتیبل زیبا با شباهتهای زیاد به سدان سلستیک به شمار میرفت؛ هرچند سولی مدلی زیبا و چشمگیر محسوب میشد اما خودروساز آمریکایی به آن بسنده و نکرد و بهبهانه رویداد کوآیل در هفته خودروی مونتری از یک کانپست تازه دیگر پردهبرداری کرده که مرزهای طراحی و فناوری این برند را جابهجا خواهد کرد.
مدل مفهومی تازه کادیلاک، «اوپولنت ولوسیتی» نام دارد و آینده احتمالی سری سدانهای V این شرکت را بهعنوان محصولانی لوکس، خودران و عملکردبالا به تصویر میکشد؛ آن هم در قالبی تماما برقی. خود سازنده اعلام کرده که لوپولنت یک طراحی مطالعاتی برپایه تجربه است که روی ایجاد دو نوع تجربه کاربری متمایز خودران و دستی تمرکز میکند که از طریق کلیدهای فیزیکی روی کنسول مرکزی کنترل میشود. حالت رانندگی خودران سطح ۴ این خودرو با قرار گرفتن خودرو در حالت «اوپولنت» فعال میشود و به راننده اجازه میدهد تا دستانش را از روی فرمان بردارد. در سوی دیگر، حالت ولوسیتی با فراهمکردن فرمان و پدالهای گاز، رانندگی را ممکن میکنند.
هر چند حالتهای رانندگی این خودرو به مورد یادشده محدود میشود اما این تمام ماجرا نیست؛ استفاده از پردازندههای قدرتمندتر و پردازش بهتر که شالوده اصلی بهرهمندی از سیستم خودران سطح ۴ به شمار میرود، به کادیلاک اجازه داده تا محیطی منحصربهفرد را در کابین اوپولنت ایجاد کند.
نرمافزارهای پیشرفته این خودرو میتوانند با تکیهبر سیستمهای پردازشی داخلی، رانندگی درست را به راننده بیاموزند و در شرایطی که خودرو در پیست باشد، بهترین مسیر را بهصورت لحظهای به او نشان دهند. این عملکرد خارقالعاده که ما را به یاد بازیهای خودرویی مانند فورتزا موتوراسپرت و گرنترویسمو میاندازد، با تکیهبر فناوری نمایشگر بزرگ کادیلاک روی شیشه جلو و سیستم واقعیت افزوده آن کار میکند.
کادیلاک پا را از این هم فراتر گذاشته و به کاربر اجازه میدهد تا با یک «خودروی روح» رقابت کند. اوپولنت مانند شبیهسازهای یادشده، دادههای حرکت در پیست را ذخیره میکند و با شروع دور جدید، خودرویی را در مقابل راننده به تصویر میکشد که از مسیر دور پیشین عبور میکند؛ به این ترتیب او میتواند عملکرد تازه خود را با دور قبل مقایسه کند.
«برایان نسبیت»، مدیرارشد طراحی کادیلاک، در بیانیهای رسمی گفت:
اینکه با چه سرعتی پیست را طی کنید، بهترین زمان شما چقدر است و چگونه میتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید، همهوهمه (با این خودرو) پاسخ داده میشوند. اگر فناوری اجازه بهرهمندی از این امکانات را به ما میدهد، چراکه نه؟ از آن استفاده خواهیم کرد. این طرح مطالعاتی روی این مسئله تمرکز دارد.
مهندسان کادیلاک از فرصت رونمایی اوپولنت ولوسیتی استفاده کرده و بستهبندی تازه باتری، سیستم نو خنککاری و پرداخت رنگ جدید خود را هم در آن تعبیه کردهاند. تیم طراحی هم با دست باز خودرویی را خلق کرده که با درهای پروانهای خود تصویری فانتزی و دلچسب را در ذهن بیننده خلق میکند؛ البته که ورود و خروج به اوپولنت را هم راحتتر کرده و سهولت دسترسی به کابین را افزایش میدهد. چراغهای این خودرو مسیر عمودی مدلهای پیشین را دنبال میکند اما اوپولنت بیشتر از هر محصول دیگری به لوگوهای درخشان و نوارهای LED مزین شده است.
کابین این کانپست برخلاف انتظار عاری از شلوغیهای بیمورد و طراحی سنگین و غیرقابل درک است. طراحان کادیلاک برای خلق این فضا روی سرنشینان تمرکز کردهاند تا حسی آرام، شناور و سبک را به آنها منتقل کنند. داشبورد آن هم میزبان نمایشگر یکپارچه بزرگی شده که درکنار نمایشگر واقعیتافزوده شیشه جلو و نمایشگر روی فرمان، به راننده خدمترسانی میکند.
از آنجا که سری خودروهای V شرکت کادیلاک امسال ۲۰ ساله شدند، این برند تصمیم دارد که تمرکز بیشتری را روی آنها بگذارد و خریداران جوانتر را هم به آنها جذب کند. معرفی اوپولنت ولوسیتی آغازبهکار کادیلاک در مسیر اعتلای سدانهای سری V محسوب میشود تا مشتریان آینده بدانند با چه فناوریهایی طرف هستند. مسئولان این برند آمریکایی عنوان کردهاند که مشتریان هدف این خودروها از برقیشدن سری V استقبال خواهند کرد. نظر شما درباره کانسپت اوپولنت لوسیتی چیست؟ از دید شما آیا برقیشدن سدانهای اسپرت کادیلاک، جذابیت را از آنها دور میکند؟
هراکلیوس
۲۹ مرداد ۱۴۰۳خودرو های اینده تصمیم به حذف راننده دارن پس همه در داخل خودرو سرنشین هستن و راننده خود ماشینه پس همان طوری که لذت رانندگی ازبین میره ترس از تصادف هم از بین بیره
🏆Lamborghini🏆
۲۹ مرداد ۱۴۰۳از بین برقی ها کادیلاک خیلی قشنگ درست میکنه
Dark Knight
۲۹ مرداد ۱۴۰۳با شناختی که از جنرال موتورز و کادیلاک دارم این چیزیه که حداقل تا ۲۰۴۵ تولید نمیشه و این ماشین حداکثر در حد همون کانسپت باقی میمونه ولی همین که داره نشون میده چقدر کادیلاک برای برقی ساز مصمم هست خودش نشانه خوبی برای آینده شرکتی هست که میخواد اسم و لقب قدیمی خودش یعنی : استاندارد جهانی رو دوباره بدست بیاره
BlackWing
۲۹ مرداد ۱۴۰۳موتور سوپرشارژ ۶.۲ لیتری بزار زیر کاپوتش!
amir
۲۹ مرداد ۱۴۰۳کَدِلاک چند کانسپت آخرش بد ترکونده خیلی خوشم اومد داره هنر طراحی رو به رخ رقبا میکشه
نانو
۲۹ مرداد ۱۴۰۳چراغ های ماشین از حالت مربع دایره ومستطیل تبدیل شده به خط یا نوار باریک همین جوری پیش بره تا چند سال اینده چراغ ماشین میشه دوتا نقطه داخل ماشین هم هر روز داره ساده تر میشه اونم داره میشه شبیه مطب دکترا چهار تا مبل با یه ال سی دی 60اینچ
car lover
۲۹ مرداد ۱۴۰۳کادیلاک خدای کانسپت هایی که هرگز تولید نمیشن و نابود کردن ماشینها
911
۲۹ مرداد ۱۴۰۳من موندم چرا کادیلاک جدیدا شدن سایپا ، آریا از سال ۹۷ بود هنوزم نیومده !
Taha Ayoobi
۲۹ مرداد ۱۴۰۳خوشا آن برقی که تو باشی
amirboss
۲۹ مرداد ۱۴۰۳رونمایی از کانسپت ها جدا از بار مالی که برای خود شرکت داره،نشون دهنده هدفمندی و تقلای شرکت در بازه زمانی پیش رو هست.
کانسپت ها رونمایی نمیشن که تولید بشن، شرکت داره دید خودش رو از تکنولوژی و برنامه ریزی های آینده رو نشون میده.
در واقع ساخت کانسپت برای هر شرکت یه هدف مشخص داره.از زبان طراحی داخلی یا بیرونی گرفته تا تکنولوژی های فنی و ایمنی و ارتباطات و…
حقیقت گو
۳۰ مرداد ۱۴۰۳تمام دنیا کل سال انواع و اقسام خودرو رو تولید میکنند آمریکا فقط با یک برند کادیلاکش دهن همه رو سرویس میکنه ّ اگه میزاشتن آشغالترین برندهای آمریکایی وارد کشور میشد مردم تف هم به تولیدات داخلی و ماشین های چینی و حتی کره ایی و … نمی انداختند
Dark Knight
۳۱ مرداد ۱۴۰۳مشکل اینجاست که آمریکا چیزی به اسم آشغال تولید نمیکنه