کادیلاک شش سال پیش کوپه چشمگیری ساخته که متأسفانه هیچگاه به تولید نرسید اما طراحی خودروهای تولیدی این شرکت مثل سدان CT5 را شکل داد.
شش سال پیش در جولای ۲۰۱۸ پتنتهای طراحی یک کوپهٔ مرموز از کادیلاک در وبسایت ثبت اختراع و علائم تجاری ایالاتمتحده دیده شد. حال مشخص شده آن طرحها متعلق به کوپهٔ خیرهکنندهای بوده که پس از شش سال رونمایی شده است. این خودرو نام ندارد ولی میدانیم که یک تمرین طراحی بوده است. این کوپهٔ زیبا عناصری از کانسپت اسکالا را با ویژگیهای طراحی مدرن ترکیب کرده که نتیجهٔ آن خلق یکی از زیباترین کانسپتهای جنرال موتورز از زمان بیوک آویستا تاکنون است.
به گفتهٔ کادیلاک، این کوپهٔ بینام پایه و اساس طراحی خودروهای تولیدی بعدی مثل سدان CT5 را شکل داده است. البته متأسفانه CT5 بهاندازهٔ این کوپه جذاب که از چراغهای جلوی باریک، ورودیهای هوای عضلانی، جلوپنجرهٔ عریض و کاپوت برجسته بهره میبرد زیبا به نظر نمیرسد. با حرکت به سمت عقب خودرو نیز بدنهای سیال با خط شانهٔ برجسته را میبینیم که با رینگهای بزرگ و چراغهای متمایز عقب همراه است. کابین کوپهٔ بدون نام کادیلاک کمی ساده و خالی به نظر میرسد ولی بااینحال ویژگیهایی مثل صندلیهای چرمی، شیفتر دوار و تریم چوبی در اینجا جلبتوجه میکند.
هرچند این خودرو میتوانست بهراحتی به رقیبی برای بامو M8 تبدیل شود اما متأسفانه هیچگاه به تولید نرسید و کادیلاک بهکلی خودروهای کوپه را کنار گذاشت. پس از ATS کوپه که پنج سال پیش از روی خط تولید کنار رفت، کادیلاک هیچ کوپهای در سبد محصولات خود نداشته است. تصاویر این کوپهٔ تک ساخت ابتدا در حساب اینستاگرام GM Design منتشر شد و سپس کوپهٔ جذاب و ناکام کادیلاک طی رویدادی در میشیگان برای اولین بار به نمایش عمومی درآمد و زیبایی چشمگیر خود را بهتر نشان داد.
علی جردن
۳۱ خرداد ۱۴۰۳داشبور یعنی این
نه اینکه از چپ تا راست داشبورد مانیتور میکشن
زیزیگولو
۳۱ خرداد ۱۴۰۳کادیلاک داره به روزای اوجش برمیگرده 👌
NAVID۰۰۹۸
۳۱ خرداد ۱۴۰۳کادیلاک همیشه باکلاس بوده با رُخی وحشی و هیکلی در تمام مدلها!!!
کارگر علی بخردی یه مدل ۲۰۰۳ کوپه داره ( اِسمشو نمیدونم ) ، یه چندباری توش نشست و استوری گرفت ، بعد جالب اینجاست که ماشین به این تمیزی را خریده طرف ۳ هزار دلار ، توش اینقدر تمیز بود با چوب و چرم مشکی که هرچقدر نِگاش میکردم خسته نمیشدم اونم با کیفیتی درخورِ نام کادیلاک!!!
زبان طراحی کادیلاک بینظیره ، مخصوص خودشِ و ای کاش مردم بیشتر به کوپههای کادیلاک بَها دهند!!!
علی جردن
۱ تیر ۱۴۰۳نمی دونم چرا حس کردم نوید تو خود علی بخردی
😹😹
...
۳۱ خرداد ۱۴۰۳کادیلاک همیشه تو اوجه
froG-driVer
۱ تیر ۱۴۰۳با اینکه طرفدار پروپاقرص کادیلاک هستم ولی انصافا یه عادت بدی داره که ازش متنفرم.اینهمه کوپه و سدان لوکس پوزه زمین زن جلو تر از زمونه خودش داده بیرون ولی هیچکدوم تولید نشدند.تا کی باید زیر مقاله های کادیلاک بنویسن:
(ولی متاسفانه هیچگاه به خط تولید نرسید…)
𝐀𝐥𝐢
۳۱ خرداد ۱۴۰۳عجب چیزیه! حیف شد
محمدعلی کاشی
۳۱ خرداد ۱۴۰۳فقط میشه گفت:
بینظیر
استثنایی
محسورکننده
پیام
۳۱ خرداد ۱۴۰۳به این میگن ماشین! طراحیش هم خوبه! نه بعضی ماشینا که فقط قدرت موتورن!
amir
۳۱ خرداد ۱۴۰۳مثل آیونیک ۵ که طراحی نداره( الان میخوای بگی جایزه طراحی حاجی جایزه طراحی رو وقتی چک کشیدن به برادر زشت ترش یعنی ای وی ۹ هم دادن پس مشخصه چقدر معتبره) و کلا با ۶۰۰ اسب بخار اونم با گشتاور آنی موتور الکتریکی میخواد با لامبو و فراری رقابت کنه؟ ( هی درگ میندازن مجلات)
JaMsHiD-R1988
۳۱ خرداد ۱۴۰۳الان مثلا تیکه انداختی به کی پیام؟
میشه منظورت رو بگی؟
Amir Enzo
۳۱ خرداد ۱۴۰۳یعنی هنوزم کادیلاک به ساخت کوپه فکر می کنه
امیدوارم تولید کنه
A
۳۱ خرداد ۱۴۰۳میتونست رقیب مولینز بتور باشه
Taha Ayoobi
۳۱ خرداد ۱۴۰۳عجب کابینی دارههه.
واقعا مرموزه این ماشین.
امیرحسین
۳۱ خرداد ۱۴۰۳جلوی ماشین میتونه بهتر باشه و اینکه شما عقب رو ببین همش شیشه هستش با یک تصادف جراحت شدیدی برای سرنشینان به وجود میاره
Taha Ayoobi
۳۱ خرداد ۱۴۰۳فازتو خریدارم
C4
۳۱ خرداد ۱۴۰۳باید تولیدش میکرد و امثال M8 و SL رو به زیر میکشید با این طراحی زیبا . اما خب GM ، ظاهرا برنامه های دیگه ای داشته
بیوک و کادیلاک همیشه کانسپتای جذابی داشتند اما خیلی کم به خط تولید رسیدند و از جزئیاتش و طراحیش ، تو مدل های تولیدی دیگه استفاده کردند
amir
۳۱ خرداد ۱۴۰۳کانسپت فقط بیوک وای جاب برای موقعی که خیلی ها نمیدونستن اصلا ماشین درست حسابی چیه
اکسل
۳۱ خرداد ۱۴۰۳Ct5که اتفاقا خیلی ظاهرش قشنگتر و بهتره
JaMsHiD-R1988
۳۱ خرداد ۱۴۰۳کادیلاک اگه پلتفرمش رو داشت دریغ از یه لحظه یکی از زیبا ترین هارو خلق میکرد
فرزاد
۳۱ خرداد ۱۴۰۳یه ذره بوی لکسوس lc500 ازش به مشام میرسه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱ تیر ۱۴۰۳اگر ماری بارا نبود الان این ماشینها تو کدیلاک تولید میشدن.ابتدا بگم که دوتا پلتفرم دف عقب داشت آلفا برای سدان و کراس اوور زیر ۵ متر و کوپه.پلتفرم امگا که واقعا بی نظیره و وقتی که اومد واقعا رقیبی نداشت چونکه ct6 به عنوان یه فول سایز با ۵.۲ متر وزنش با سری۵ و ای کلاس بنز برابری میکرد و وزنش از فول سایزهای آس و سری ۷ خیلی کمتر بود.قرار بود اصلا کدیلاک چیدمانش یه سر گردن بالاتر از رقبا باشه.به این شکل که ct4 با بنز cle و آئودی اس۳ رقیب باشه در حالی که در واقعیت رقیب ام۳ و سی کلاس بود ct5 با ابعاد سری۵ و قدرت بالاتر از ام۵ رقیب ام۳ باشه ct6 با ابعاد آس کلاس رقیب ای کلاس باشه و یه سدان غول یعنی همین سلستیک ولی بنزینی ساخته بشه که دیگه تو آلمانیها رقیب نداشته باشه و فقط رولزرویس رقیبش میشد که البته با سلستیک اینکار انجام شد.به علاوه شاسی بلندهایی که الان رو خط تولید داره ولی با پلتفرم دف عقب یا دو دف.یعنی xt5 میشد رقیب ام x3 بعد xt6 بشه رقیب mx5 ولی با ابعاد بزرگتر.از طرف دیگه ساخت انجین وی۸ تویین توربو بلک وینگ که در ابتدا با دو سطح قدرت یکی ۵۰۰ اسب دیگری ۵۵۰ اسب و در ادامه قدرتهای بالای ۶۰۰ اسب.این موتور ابتکار انحصاری برای سیستم توربو در قسمت میانیه موتور داشت ولی ماری بارا همه اینها رو کنار گذاشت و گفتن برقی کردن این برنامه بهتره ولی میبینیم که حداقل برای زمان حال اشتباه بود.جنسیس این برنامه کدیلاک البته تو سطح خیلی پایینتر با امکانات کمتر اجرا کرد و موفق شد.فکر کنید رو جنسیس جی۹۰ انجین بلک وینگ با ۶۰۰ اسب قرار داشت.فقط باید گفت حیف