کادیلاک

نمایش کوپه مخفی و خیره‌کننده کادیلاک پس از شش سال

کادیلاک شش سال پیش کوپه چشمگیری ساخته که متأسفانه هیچ‌گاه به تولید نرسید اما طراحی خودروهای تولیدی این شرکت مثل سدان CT5 را شکل داد.

شش سال پیش در جولای ۲۰۱۸ پتنت‌های طراحی یک کوپهٔ مرموز از کادیلاک در وب‌سایت ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات‌متحده دیده شد. حال مشخص شده آن طرح‌ها متعلق به کوپهٔ خیره‌کننده‌ای بوده که پس از شش سال رونمایی شده است. این خودرو نام ندارد ولی م‌یدانیم که یک تمرین طراحی بوده است. این کوپهٔ زیبا عناصری از کانسپت اسکالا را با ویژگی‌های طراحی مدرن ترکیب کرده که نتیجهٔ آن خلق یکی از زیباترین کانسپت‌های جنرال موتورز از زمان بیوک آویستا تاکنون است.

به گفتهٔ کادیلاک، این کوپهٔ بی‌نام پایه و اساس طراحی خودروهای تولیدی بعدی مثل سدان CT5 را شکل داده است. البته متأسفانه CT5 به‌اندازهٔ این کوپه جذاب که از چراغ‌های جلوی باریک، ورودی‌های هوای عضلانی، جلوپنجرهٔ عریض و کاپوت برجسته بهره می‌برد زیبا به نظر نمی‌رسد. با حرکت به سمت عقب خودرو نیز بدنه‌ای سیال با خط شانهٔ برجسته را می‌بینیم که با رینگ‌های بزرگ و چراغ‌های متمایز عقب همراه است. کابین کوپهٔ بدون نام کادیلاک کمی ساده و خالی به نظر می‌رسد ولی بااین‌حال ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های چرمی، شیفتر دوار و تریم چوبی در اینجا جلب‌توجه می‌کند.

هرچند این خودرو می‌توانست به‌راحتی به رقیبی برای ب‌ام‌و M8 تبدیل شود اما متأسفانه هیچ‌گاه به تولید نرسید و کادیلاک به‌کلی خودروهای کوپه را کنار گذاشت. پس از ATS کوپه که پنج سال پیش از روی خط تولید کنار رفت، کادیلاک هیچ کوپه‌ای در سبد محصولات خود نداشته است. تصاویر این کوپهٔ تک ساخت ابتدا در حساب اینستاگرام GM Design منتشر شد و سپس کوپهٔ جذاب و ناکام کادیلاک طی رویدادی در میشیگان برای اولین بار به نمایش عمومی درآمد و زیبایی چشمگیر خود را بهتر نشان داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    داشبور یعنی این
    نه اینکه از چپ تا راست داشبورد مانیتور میکشن

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. زیزیگولو

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      کادیلاک داره به روزای اوجش برمیگرده 👌

      موافقم 17
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        کادیلاک همیشه باکلاس بوده با رُخی وحشی و هیکلی در تمام مدل‌ها!!!

        کارگر علی بخردی یه مدل ۲۰۰۳ کوپه داره ( اِسمشو نمیدونم ) ، یه چندباری توش نشست و استوری گرفت ، بعد جالب اینجاست که ماشین به این تمیزی را خریده طرف ۳ هزار دلار ، توش اینقدر تمیز بود با چوب و چرم مشکی که هرچقدر نِگاش میکردم خسته نمیشدم اونم با کیفیتی درخورِ نام کادیلاک!!!

        زبان طراحی کادیلاک بینظیره ، مخصوص خودشِ و ای کاش مردم بیشتر به کوپه‌های کادیلاک بَها دهند!!!

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. علی جردن

          ۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          نمی دونم چرا حس کردم نوید تو خود علی بخردی
          😹😹

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. ...

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (68 ديدگاه)

        کادیلاک همیشه تو اوجه

    2. froG-driVer

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      با اینکه طرفدار پروپاقرص کادیلاک هستم ولی انصافا یه عادت بدی داره که ازش متنفرم.اینهمه کوپه و سدان لوکس پوزه زمین زن جلو تر از زمونه خودش داده بیرون ولی هیچکدوم تولید نشدند.تا کی باید زیر مقاله های کادیلاک بنویسن:
      (ولی متاسفانه هیچگاه به خط تولید نرسید…)

  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1542 ديدگاه)

    عجب چیزیه! حیف شد

    موافقم 18
    مخالفم 2
  3. محمدعلی کاشی

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    فقط میشه گفت:
    بی‌نظیر
    استثنایی
    محسورکننده

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. پیام

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      به این میگن ماشین! طراحیش هم خوبه! نه بعضی ماشینا که فقط قدرت موتورن!

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. amir

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        مثل آیونیک ۵ که طراحی نداره( الان میخوای بگی جایزه طراحی حاجی جایزه طراحی رو وقتی چک کشیدن به برادر زشت ترش یعنی ای وی ۹ هم دادن پس مشخصه چقدر معتبره) و کلا با ۶۰۰ اسب بخار اونم با گشتاور آنی موتور الکتریکی میخواد با لامبو و فراری رقابت کنه؟ ( هی درگ میندازن مجلات)

        موافقم 4
        مخالفم 5
      2. JaMsHiD-R1988

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2758 ديدگاه)

        الان مثلا تیکه انداختی به کی پیام؟
        میشه منظورت رو بگی؟

  4. Amir Enzo

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    یعنی هنوزم کادیلاک به ساخت کوپه فکر می کنه
    امیدوارم تولید کنه

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. A

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      میتونست رقیب مولینز بتور باشه

      موافقم 11
      مخالفم 5
  5. Taha Ayoobi

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    عجب کابینی دارههه.
    واقعا مرموزه این ماشین.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  6. امیرحسین

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    جلوی ماشین میتونه بهتر باشه و اینکه شما عقب رو ببین همش شیشه هستش با یک تصادف جراحت شدیدی برای سرنشینان به وجود میاره

    مخالفم 12
    1. Taha Ayoobi

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      فازتو خریدارم

  7. C4

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باید تولیدش میکرد و امثال M8 و SL رو به زیر میکشید با این طراحی زیبا . اما خب GM ، ظاهرا برنامه های دیگه ای داشته
    بیوک و کادیلاک همیشه کانسپتای جذابی داشتند اما خیلی کم به خط تولید رسیدند و از جزئیاتش و طراحیش ، تو مدل های تولیدی دیگه استفاده کردند

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. amir

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      کانسپت فقط بیوک وای جاب برای موقعی که خیلی ها نمیدونستن اصلا ماشین درست حسابی چیه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  8. اکسل

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    Ct5که اتفاقا خیلی ظاهرش قشنگتر و بهتره

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. JaMsHiD-R1988

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2758 ديدگاه)

    کادیلاک اگه پلتفرمش رو داشت دریغ از یه لحظه یکی از زیبا ترین هارو خلق میکرد

  10. فرزاد

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (319 ديدگاه)

    یه ذره بوی لکسوس lc500 ازش به مشام می‌رسه

  11. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اگر ماری بارا نبود الان این ماشینها تو کدیلاک تولید میشدن.ابتدا بگم که دوتا پلتفرم دف عقب داشت آلفا برای سدان و کراس اوور زیر ۵ متر و کوپه.پلتفرم امگا که واقعا بی نظیره و وقتی که اومد واقعا رقیبی نداشت چونکه ct6 به عنوان یه فول سایز با ۵.۲ متر وزنش با سری۵ و ای کلاس بنز برابری میکرد و وزنش از فول سایزهای آس و سری ۷ خیلی کمتر بود.قرار بود اصلا کدیلاک چیدمانش یه سر گردن بالاتر از رقبا باشه.به این شکل که ct4 با بنز cle و آئودی اس۳ رقیب باشه در حالی که در واقعیت رقیب ام۳ و سی کلاس بود ct5 با ابعاد سری۵ و قدرت بالاتر از ام۵ رقیب ام۳ باشه ct6 با ابعاد آس کلاس رقیب ای کلاس باشه و یه سدان غول یعنی همین سلستیک ولی بنزینی ساخته بشه که دیگه تو آلمانیها رقیب نداشته باشه و فقط رولزرویس رقیبش میشد که البته با سلستیک اینکار انجام شد.به علاوه شاسی بلندهایی که الان رو خط تولید داره ولی با پلتفرم دف عقب یا دو دف.یعنی xt5 میشد رقیب ام x3 بعد xt6 بشه رقیب mx5 ولی با ابعاد بزرگتر.از طرف دیگه ساخت انجین وی۸ تویین توربو بلک وینگ که در ابتدا با دو سطح قدرت یکی ۵۰۰ اسب دیگری ۵۵۰ اسب و در ادامه قدرتهای بالای ۶۰۰ اسب.این موتور ابتکار انحصاری برای سیستم توربو در قسمت میانیه موتور داشت ولی ماری بارا همه اینها رو کنار گذاشت و گفتن برقی کردن این برنامه بهتره ولی میبینیم که حداقل برای زمان حال اشتباه بود.جنسیس این برنامه کدیلاک البته تو سطح خیلی پایینتر با امکانات کمتر اجرا کرد و موفق شد.فکر کنید رو جنسیس جی۹۰ انجین بلک وینگ با ۶۰۰ اسب قرار داشت.فقط باید گفت حیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا