کادیلاک

معرفی کانسپت کادیلاک سولی، کانورتیبل فوق لوکس خیره‌کننده

کانسپت سولی یک کانورتیبل الکتریکی دست‌ساز فوق‌العاده مجلل است که بر اساس سلستیک ساخته شده و شکوه کادیلاک را نشان می‌دهد.

سلستیک که نزدیک به دو سال پیش معرفی شد، نشان‌دهندهٔ مسیر جدیدی برای کادیلاک بود. حال این برند آمریکایی با معرفی کانسپت سولی (Sollei) قصد دارد به حرکت خود در بخش فوق لوکس ادامه دهد. این کانسپت که بر اساس سلستیک ساخته شده، نمایش حد نهایی طراحی یک کانورتیبل الکتریکی دست‌ساز است. در طراحی سولی از خورشید الهام گرفته شده ولی این کانورتیبل کانسپت از جلو تا ستون‌های A کاملاً با سلستیک یکسان است.

بااین‌حال، از اینجا به بعد، همه‌چیز به‌طور اختصاصی برای سولی طراحی شده است. برای شیشهٔ جلوی این خودرو قاب آلومینیومی با رنگ منحصربه‌فردی بنام آرورا در نظر گرفته شده که از این رنگ در سرتاسر خودرو استفاده شده است. درهای ۱۷۳ سانتی‌متری این کانورتیبل تقریباً ۹۰ درجه باز می‌شوند تا ورود و خروج به صندلی‌های عقب آسان شود. همچنین این درها فاقد دستگیره بوده و از طریق دکمه باز می‌شوند که در قسمت آلومینیومی روی درها تعبیه شده است تا خودرو نمایی شسته‌رفته و مینیمال داشته باشد.

سولی در عقب با نوار چراغ باریکی که به لوگوی کادیلاک وصل می‌شود، نمای کاملاً منحصربه‌فردی دارد. بدنهٔ زیبای این خودرو که روی رینگ‌های ۲۳ اینچی آلومینیومی قرار گرفته است، با رنگ کرمی چشم‌نوازی بنام مانیلا پوشیده شده که برای اولین بار در سال ۱۹۵۷ در خودروهای کادیلاک استفاده شد. همچنین برای این ماشین سقف پارچه مشکی در نظر گرفته شده است که با رنگ بدنه کنتراست جذابی را ایجاد خواهد کرد.

جایی که سولی واقعاً می‌درخشد اما داخل است. در اینجا شاهد فضای خیره‌کننده‌ای هستیم که نشان می‌دهد کادیلاک در پرچم‌داران فوق لوکس خود چه کارهایی از دستش برمی‌آید. هرچند در نگاه اول در اینجا نمایشگر منحنی ۵۵ اینچی جلب‌توجه می‌کند اما ویژگی منحصربه‌فرد کابین این ماشین‌ تریم چوبی آن است. برای این تریم‌ها، صنعتگران کادیلاک از پنج روکش چوبی مختلف استفاده کرده‌اند، آن‌ها را با دست برش داده‌اند و هرکدام را به‌صورت مجزا در جای خود نصب کرده‌اند. علاوه بر این، صندلی‌ها هم با چرم ناپای نازک با رنگ‌دانهٔ صورتی رنگین‌کمانی پوشیده شده‌اند که جلوهٔ طلوع خورشید را ایجاد می‌کند. روی این صندلی‌ها دوخت خاصی هم کار شده است.

سولی همچنین اولین کادیلاکی است که در آن از یک مادهٔ زیستی جدید و تجدید پذیر بنام Fine Mycelium استفاده شده است. این ماده در کف‌پوش‌ها و جیب درها به کار رفته است. برای این خودرو یک کنسول مرکزی سراسری هم در نظر گرفته شده که با تریم چوبی تزئین شده و به محفظه‌های متعدد مجهز است. بین صندلی‌های عقب هم یک یخچال نوشیدنی یکپارچه با در شیشه‌ای برقی تعبیه شده و لیوان‌های مخصوصی را در خود جای داده است. تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های داخلی جذاب سولی هم سیستم نورپردازی منحصربه‌فرد ۱۲۶ رنگ است.

کادیلاک تأکید کرده که سولی صرفاً یک کانسپت است و بنابراین، به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای تولید آن وجود نداشته باشد ولی از خاتمهٔ تولید آخرین خودروی کانورتیبل کادیلاک یعنی XLR حدود ۱۵ سال می‌گذرد و این شرکت اگر واقعاً می‌خواهد به استاندارد جهان تبدیل شود، به یک کانورتیبل دست‌ساز خیره‌کننده مثل سولی نیاز خواهد داشت خصوصاً با توجه به اینکه رولزرویس دیگر کانورتیبل تولید نمی‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3228 ديدگاه)

    به به نمای بیرونی بسیار زیبا و چشم نواز و خیلی متناسب تر از سلستیک، اما داشبورد چندان جالب نیست

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. HELLO.BROTHERS

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (102 ديدگاه)

      همه چی عالی،ولی داشبورد ماشین خیلی زشته،کمی خلاقیت هم خوب بود نه این که تلویزیون بزارید اونجا.

      موافقم 11
      مخالفم 12
    2. هراکلیوس

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (223 ديدگاه)

      بخاطر حجاب راننده جریمه هم نمیشه اورین

      موافقم 13
      مخالفم 4
    3. net

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3340 ديدگاه)

      ماشین روباز بی ام و سری ۸ زیباست

      موافقم 7
      مخالفم 10
    4. Mehdi TuRbO

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2284 ديدگاه)

      کلا این شده ترند طراحی داخلی کادیلاک که تو شاسیم به کار برده که بسیار زشت دیگه خیلی اغراق کرده همینجوریش مانیتور بزرگ زشته این کل داشبورد مانیتور کرده تازه وسط کنسول کنار دنده که حالا بقیه یا کلا یه مانیتورند یا اونجا دیگه دکمه فیزیکی یا خالی اونجا را هم برداشته مانیتور گذاشته
      یعنی اگه میتونست صندلی زیر پا بدنه اشم مانیتور میکرد 😂😂

      موافقم 7
      مخالفم 11
      1. amir

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3592 ديدگاه)

        فک کن رو مانیتور میشستی🤣🤣

        موافقم 9
        مخالفم 7
        1. Mehdi TuRbO

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2284 ديدگاه)

          تازه سنسور صدا و بو ام داشت 😂🤣

          موافقم 8
          مخالفم 2
    5. نانو

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      رنگش الهام گرفته از بستنی زعفرونی اکبر مشتیه

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. Mehdi TuRbO

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2284 ديدگاه)

        حاج اکبر و برادران
        این بردارانش خیلی مهم هیچ وقت جا ننداز

        موافقم 7
        مخالفم 3
  2. محمد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    مشکل مشکی چی بود؟

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. Mercedes

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (953 ديدگاه)

      تکراریه
      همه محصولات غربی یا مشکیه یا سفید یا نقره ای
      حال ادم بد میشه
      چین و کره رو ببین
      ادم حال میکنه
      کاری به کیفیت ندارم
      ولی واقعا جذابه
      خوشگلن
      متنوعن
      ولی هرچی ماشین اروپایی امریکایی مشکی سفید نقره سرمه ای و همین رنگای قدیمی و خز
      اتفاقا کادیلاک حرکت خوبی زده خوشم اومد
      واسه همین کارا و جذابیتش هست که واسم با بقیه امریکایی ها کلا فرق داره (دوج هم عشقه)
      از فورد و شورلت الان اصلا خوشم نمیاد
      فکر کن اون شورلتی که کامارو میزد همه غش و ضعف میرفتن واسش الان تاهم میزنه بعد چند ماه قطعاتش غش و ضعف میره 😂 حیف
      فورد هم تو پیکاپ و افرود بی نظیره ولی خب ماستنگ رو دیگه… شو دراورده ولی بازم از شورلت بهتره ولی بنظرم به کادیلاک نمیرسه (الان با یکی نیاد از دستاورد های یک قرن پیش شورلت و فورد بگه ، من ادم تو گذشته زندگی کردن نیستم ، ایرانم زمان کوروش جزو ابرقدرتها بود شاید پنجاه سال دیگه هم جزو ابرقدرت ها باشه ولی الان نیست ادمی نیستم به گذشته ببالم و ارزوی اینده بکشم ، تو حال زندگی میکنم ، الان شورلت ر…ده)

      موافقم 0
      مخالفم 14
  3. (Ali(chevynova

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7297 ديدگاه)

    اصالت چه میکنه
    انگار الدورادو ۱۹۵۴ هست که برگشته
    ماشالاه ابهت و وقار
    چقدر زیباست
    این محصول راه گذشتگان پرافتخارش رو طی میکنه

    ماشالاه کادیلاک همیشه امریکایی

    موافقم 11
    مخالفم 11
  4. مهدی

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1721 ديدگاه)

    بی نظیر

    موافقم 14
    مخالفم 2
  5. shahriar

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعا خیره کننده و متفاوت بود، حیفه که این کانسپت با این همه بازخورد مثبت تولید نشه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. زیزیگولو

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    از یه سال گذشته تا الآن کادیلاک با مدلای جدیدش داره علاقه‌مندای به دنیای خودرو رو سوپرایز میکنه و همچنان هم ادامه داره 👍

    موافقم 10
    مخالفم 3
  7. DANI

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا خیره کنندست حیف که تولید نشه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  8. (Ali(chevynova

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7297 ديدگاه)

    کادیلاک بازم با نیم نگاهی به گذشته طلاییش ، یه طراحی رو اجرا کرده که واقعا ماشالاه داره
    این استایل نشون میده که کادیلاک همچنان دنبال ریشه هاش میگرده و دنبال زنده کردن خاطرات الدورادوهای دهه ۵۰ که مثل الماس بودن هست
    ماشالاه کادیلاک با ۱۲۲ سال قدمت
    ماشالاه کادیلاک با اون حجم از اختراعات
    ماشالاه کادیلاک هم همچنان امریکایی مونده

    موافقم 12
    مخالفم 10
  9. مازیار

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3228 ديدگاه)

    نمای جانبی اون عالی از آب دراومده و کمتر کانورتیبلی تا این حد متناسب دیدم
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/cadillac-sollei-concept-4.jpg

    موافقم 13
    مخالفم 2
  10. Elmiraj

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3187 ديدگاه)

    از اول هم فقط این سطح از تجمل و لاکچری بود که با برند کادیلاک همخوانی داشت …

    اسپرت ها می‌بایست با نام بیوک و شورولت تولید میشدن.

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. سروش فرخ نژاد

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      آمریکا تمام تمرکز و توان خودش رو صرف ساخت سلاح و هواپیما و بحث هوا فضا کرده ، صنعت خودرو سازی رو هم داده دست اروپا ژاپن و …

      موافقم 5
      مخالفم 12
      1. سوشیانت

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3403 ديدگاه)

        کادیلاک ۱۲۰ ساله که جزو لوکس ترین شرکت های خودروسازی جهانه بعد شما میفرمایید آمریکا صنعت خودرو رو داده دست اروپا و ژاپن؟! یکم مطالعه کنید

        موافقم 8
        مخالفم 10
        1. سروش فرخ نژاد

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (33 ديدگاه)

          منظورم در 30 40 سال اخیر هستش.

          موافقم 5
          مخالفم 11
        2. سوشیانت

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3403 ديدگاه)

          بهتر بود بگید دهه ۸۰ چون در باقی موارد همچنان کادیلاک با قدرت به تولید خودرو های لوکس ادامه میداد
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/cadillac/tested-1994-cadillac-sedan-de-ville/&ved=2ahUKEwimvuT86byHAxW0a0EAHWtOAVMQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw1UdNye2pr5DGTsLgUaPXnz
          این کادیلاک دویل مدل ۱۹۹۴ هست و نوشته شده که سروصدای داخلش از لکسوس و بنز هم کمتره یا مثلا نسل چهارم اسکالید که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد در مقایسه موتورترند تونست جی ال اس و لکسوس ال ایکس و qx80 و رنجرور رو شکست بده

          موافقم 6
          مخالفم 12
  11. froG-driVer

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    سلستیک تولید شد؟یا جمعش کردن؟

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. ALI.A.NLANSR

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (104 ديدگاه)

      احساس میکنم الورادو قراره برگرده
      اون از اون کوپه کانسپت که بعد از ۶ سال رونمایی شد اینم از این

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. BlackWing

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1289 ديدگاه)

      پاییز امسال تاریخ تحویل اولین دستگاه سلستیکه ، جمع چرا کنن کلی هزینه و برنامه ریزی براش کردن

      موافقم 8
      مخالفم 2
  12. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    وای چه خوشگله مثل خرید چیز درست با اولویت برنامه خدایی سقف دارها واسه بهار خوبن من دوست دارم این نوع🤟🤟🔥🔥😘😘🐣🐣

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. JaMsHiD_R1988

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2582 ديدگاه)

    خیلی قشنگیه خیلی

    موافقم 6
    مخالفم 1
  14. 𝐀𝐥𝐢

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    با شکوه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  15. Taha Ayoobi

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3963 ديدگاه)

    چقدر چشم نوازه این ماشین.

    الدورادو 1976 رو توش میبینم.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  16. reza342

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (213 ديدگاه)

    طرح تکراری و معمول

    موافقم 2
    مخالفم 17
    1. سوشیانت

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3403 ديدگاه)

      این زبان طراحی جدید کادیلاکه اگر اینطوری بخوایم حساب کنیم که الان بی ام و هم از اونجایی که جلو پنجره همه ماشیناش تقریبا به یک شکل هست هم تکراری و معمول محسوب میشه

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. Gdm

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (113 ديدگاه)

        آقااا به ما آلمانی بازا چه ربطی داره😂چرا هرکی هرچی میگه میپری به ما

        موافقم 5
        مخالفم 8
        1. سوشیانت

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3403 ديدگاه)

          اتفاقا من به آلمانی ها تیکه ننداختم اینکه طراحی ماشین ها حفظ بشه بنظرم بسیار چیز خوبیه نمونش چراغ های گرد پورشه یا جلوپنجره بی ام و یا چراغ عقب اسکالید و…
          تو کامنتم هم این رو نوشتم:اگر اینطوری بخوایم حساب کنیم یعنی اون شکلی رسما چیزی به اسم اصالت طراحی باقی نمیمونه و همه تکراری هستن! لطفا با دقت کامنت ها رو بخونید

          موافقم 6
          مخالفم 7
    2. BlackWing

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1289 ديدگاه)

      فکر کنم کادیلاک ترجیح میده تکراری و شیک باشه تا اینکه زشت و مورد انتقاد شدید باشه مثل مستراح‌هایی که بی‌ام‌و میسازه

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. Gdm

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (113 ديدگاه)

        ولی این دیگه تیکه اس ها…

        موافقم 5
        مخالفم 2
  17. datsun

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3891 ديدگاه)

    خیلی جذابه یاد آور ماشینهای کلاسیکه آمریکایه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  18. رامتین

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3233 ديدگاه)

    خیلی تلاش کرده شبیه بنتلی باشه ولی مشخصا از نظر طراحی اصلا نتونسته ریزه کاریهای بسیار اغواکننده بنتلی را در خودش قرار بده. واقعا شرکت خاصی هست بنتلی و انگلستان نشون داده در هر طیف و سگمنتی بهترین خودروها را ارائه میکنه. لوکس، اسپرت، گرندتور، خانوادگی و… مثلا مکلارنش اونقدر داره پیشرفت میکنه که از فراری هم در بعضی اوقات جلو زده.

    موافقم 7
    مخالفم 13
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (294 ديدگاه)

      میشه رقیب این رو به من نشون بدی بنتلی که اصلا چیزی برا عرضه نداره بعد مولسان که به نظر من بهترین بود تو زمانی که تولید میشد چیزی برای رقابت با سلستیک و سولی اسکالید نداره

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. مازیار

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3228 ديدگاه)

        بنتلی های بکلار و بتور همکلاس این هستن
        هرچند قیمت های میلیونی دارن و این هم یک کانسپت هست اما بهرحال همگی کانورتیبل فوق لوکس بحساب میان

        موافقم 7
        مخالفم 7
  19. امیر

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    جلوش عالیه اصالت می‌باره
    ولی عقبش کپی شده از آواتار 🥸

    1. Taha Ayoobi

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3963 ديدگاه)

      😑

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. امیر

        ۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (11 ديدگاه)

        ناموسا کپیهه تعصب الکی رو بزارید کنار 😐 در کیفیت ماشین حرفی نیست ولی طراحیش کپیه چون آمریکایی مجازه کپی کنه؟🌚

  20. یوسفی

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    شکوه و دلنواز…

  21. MjM

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (739 ديدگاه)

    تبلت های سراسری روی داشبورد کلا کنسله! چه روی یه ماشین کراس اور چینی باشه چه روی اس کلاس یا رولز رویس یا کادیلاک. زبان طراحی که به شخصه اصلا دوسش ندارم!

    موافقم 1
    مخالفم 4
  22. M power

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (299 ديدگاه)

    باشه از فردا به بیمر میگیم ب سلیقه تو ماشین بسازهblackwing

    موافقم 2
    مخالفم 4
  23. M power

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (299 ديدگاه)

    رخ ماشین بی نقصه

  24. مزدک

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    نمای جلوش رو بر طبق زبان طراحی جدید کادیلاک، محترم در نظر میگیرم، هرچند سلیقه ی من متفاوت هست و اگر من میخواستم ورودی های هوای جلوی کادیلاک رو، در قالب یک یونیفورم ثابت طراحی کنم، بجای استفاده از فرم مثلثی بزرگ (که دیگه زیادی دستمالی شده و تکراریه)، دو شکل از انتخاب داشتم: اگر اصرار بر فرم مثلث باشه، مثلثی با وتر در جهت عکس این طرحی که اجرا شده، با ارجاع به الدورادو بروهام ۱۹۵۷. حتی از اون گل میخ زیبای روی سپرش هم در رأس مثلث استفاده می کردم.
    ولی خودم ترجیح میدم از الدورادو بیاریتز ۱۹۵۹ استفاده کنم. از اون حفره های چراغ خطر و راهنمای جلو، که روی سپر، پایین جلو پنجره، و درست زیر چراغای اصلی قرار گرفتن. فرم بیضیشون رو کمی هندسی تر می کردم، به شکلی شبیه دو مستطیل با لبه های کرو. قطعا هم متفاوت تر میشد و هم با اصالت تر.
    اما اصل مشکل در نمای کناری و پشت هست. در نمای بغل، عدم تناسب بین هنگ اور چرخ های جلو و عقب، در حد فاجعه ست. چرخ جلو تقریبا هنگ اور نداره! در حالی که در عقب بیش از یک متر فضای فنربندی نشده داریم، که معنای فنی ش میشه حرکت گهواره ای صندوق در پیچ ها، که مهم نیست، چون کادیلاکه! ولی از نظر بصری به شدت فرم رو به هم ریخته.
    نکته ی بعدی نمای بغل، امتداد برجسته شده ی خط رکاب، بعد از پایان امتداد درهاست. تشکیل مثلث کنار حفره ی چرخ های عقب، اولا مناسب کلاس این ماشین، به عنوان گرند جی تی کابریولت سوپر لوکس نیست، و بیشتر به درد رده های اسپورت تر می خوره. اما مهم تر از اون، امتداد زاویه ی وتر اون مثلث هست، که هیچ مابه ازایی در دنباله ی گشتالتی ش، روی گلگیر و سپر عقب (یعنی بعد از حفره ی چرخ) نداره.
    بزرگترین مشکل اما، ال ئی دی نواری جایگزین چراغ های اصلی عقب هست، که دنباله ی روی گلگیر عقبش، در بی حساب و کتاب ترین نقطه ی ممکن، و تحت بی منطق ترین زاویه ی برشی که امکان داشته، اجرا شده. یعنی اگر طراح، با چشم بسته، هر خط و زاویه ی دیگری رو برای تعریف نقطه ی صفر پایان چراغ ها روی گلگیر مشخص می کرد، می شد اون رو با یک دنباله در باقی خطوط طراحی هماهنگ در نظر گرفت، الا این خط و زاویه ای که الان مشخص کرده.
    این ماشین هنوز از نظر طراحی کار داره، و کاملا نیاز به بازطراحی و رسوندن به تعادل داره. اما رنگش حرف نداره! واقعا بی نظیره این رنگ! همیشه! هرجا که اجرا شده…امیدوارم در نسخه ی اصلاح شده ی تولیدی استفاده بشه.
    در مورد اینتریور دیزانش هم هیچی نمیگم، چون ارزش نقد جدی رو نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا