کادیلاک از خودروی مسابقه جدید خود با نام V-LMDh که دارای پوشش بدنه جذابی است رونمایی کرد. این خودرو با قدرت ۶۷۰ اسب بخار خود قرار است اولین بار در مسابقات رولکس ۲۴ دیتونا مسابقه دهد و حالا میتوانیم نگاهی به برخی جزئیات آن داشته باشیم.
کادیلاک سه نمونه از این خودروی مسابقه را به نمایش درآمده که هر سه آنها دارای بخش پشتی سیاهرنگ با نشان سری V در تیغهای هستند که بین کاکپیت و بال عقب کشیده شده است. در بخش جلوی خودروی مسابقه کادیلاک V-LMDh میتوانیم رنگهای آبی، طلایی و قرمز را ببینیم که این رنگها در واقع رنگهای نشان V هستند. خودروی شماره ۱ طلایی و قرمز شماره ۳۱ در مسابقات ایمسا WeatherTech آمریکا شرکت خواهند کرد درحالیکه خودروی شماره ۲ آبیرنگ راهی مسابقات قهرمانی استقامت جهانی فیا خواهد شد. روری هاروی نایبرئیس کادیلاک میگوید:
کادیلاک آماده رقابت با بهترین تیمهای آمریکای شمالی و دنیاست. از جمله این مسابقات سخت و طاقتفرسا میتوان به مسابقات ۲۴ ساعته لمان اشاره کرد.
خودروی مسابقه کادیلاک V-LMDh به پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری تنفس طبیعی با کد داخلی LMC55R مجهز است. این خودرو همچنین از سیستم هیبریدی موجود در تمامی خودروهای این کلاس استفاده میکند تا قدرت ترکیبی ۶۷۰ اسب بخار را داشته باشد. بر پایه قوانین موجود، این قدرت حداکثر خروجی پیشرانه خودروهای مسابقهای است. همکار پیشرانه نیز گیربکس ۷ سرعته سکونشئال بوده و شاسی را نیز شرکت دالارا تولید میکند. خودروهای رقیب کادیلاک بجای استفاده از نیروگاههای تنفس طبیعی روی به نمونههای توربو آوردهاند. برای مثال پورشه به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری توئین توربو مجهز شده درحالیکه بی ام و از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو استفاده میکند و آکورا هم پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۴ لیتری توئین توربو را برگزیده است. لامبورگینی نیز پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو را بکار خواهد گرفت.
کادیلاک پس از به دست آوردن موفقیتهای زیاد در مسابقات ایمسا میخواهد در کلاس جدید LMDh حضور یابد. این خودروساز در سالهای ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ پیروز مسابقات ایمسا شد و در سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ نیز توانست پیروزهای ارزشمندی را در مسابقات رولکس ۲۴ دیتونا به دست آورد. این خودروساز اخیراً نیز اعلام کرد با شرکت آندرتی همکاری خواهد کرد تا راهی مسابقات فرمول یک شود. البته فرمول یک برنامه جداگانهای نیست به مسابقات استقامت جهانی دارد. هاروی میگوید:
از نظر ما حضور در فرمول یک تکمیل کننده کاری خواهد بود که انجام میدهیم. این تصمیم تأثیری روی سایر مسابقات نخواهد داشت.
ali(chevynova)
۲۴ دی ۱۴۰۱ماشالاه اصیل آمریکنی
چقدر این روزها اخبار امریکن کارز جذابه بخصوص اخبار کادیلاک
اینم برای کسانی که میگفتن کادیلاک در مسابقات مقام نیاورده
((کادیلاک پس از به دست آوردن موفقیتهای زیاد در مسابقات ایمسا میخواهد در کلاس جدید LMDh حضور یابد. این خودروساز در سالهای ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ پیروز مسابقات ایمسا شد و در سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ نیز توانست پیروزهای ارزشمندی را در مسابقات رولکس ۲۴ دیتونا به دست آورد))
امیرحسین
۲۴ دی ۱۴۰۱سلام اقای احمد زاده چرا کادیلاک برای آمریکا ct6 جدید تولید نمیکنه بنزینی تا رقابت کنه با سری ۷خدایش؟
عرفان
۲۴ دی ۱۴۰۱اقای احمد زاده سریعا این موضوع رو به مری بارا(مدیر عامل جنرال موتورز)میرسونن که رسیدگی بشه !!!!!!!!!
شاهین
۲۴ دی ۱۴۰۱سلام خداییش نمیدونم چرا :)
new reventon
۲۴ دی ۱۴۰۱یه موتور 4 لیتری وی 8 جنرال موتوز ساخت که فقط برای مدت کوتاهی ازش رو محصولات بلک وینگ استفاده کرد
خبری ازش دارین که چی شد؟
محمدهادی
۲۴ دی ۱۴۰۱عجیبه که کادیلاک عمدتا لوکسوری ساز چنین به میدان های ورزشی و موتور اسپرت روی آورده!
پدال جان خیلی خوشحال میشیم یه مطلب مشتی هم درخصوص ابرسازنده گان و ابرتامین کنندگان قطعات و پشتیبانی در بالاترین سطح مسابقات جهانی اتوموبیلرانی تهیه کنی تا این پشت صحنه یی های واقعی رو بهتر بشناسیم
هیولاهایی همچون کاثورث،همین دلارا،دنسو،ویلیامز،سائوبر،بی پی،تاکاتا،یا تامز
کلا گنده های اصلی و شاخه های فعالیتشون و شاهکارهای ابدی که ازخودشون تاحالا به ماندگار گذاشتن
ممنون
گلاب
۲۴ دی ۱۴۰۱پیشرانه کوروت روشه؟
GMA
۲۴ دی ۱۴۰۱خیر
پیشرانه اش به طور اختصاصی ساخته شده ربطی به کوروت نداره.
R@min
۲۴ دی ۱۴۰۱قطعا همون موتور ۵.۵ لیتری کوروت ریسینگ هست که رو این ماشین یه سری تغییرات دادن.
هیچ برندی دو تا موتور جدا واسه کلاس استقامتی نمی سازه هزینه ها سر ب فلک می کشه.
GMA
۲۵ دی ۱۴۰۱نمیدونم دقیقا
ولی پدال در پستی معرفی این تیتر زده:
«معرفی رسمی هایپرکار مسابقهای کادیلاک GTP با پیشرانه V8 اختصاصی»
https://www.pedal.ir/cadillac/cadillac-gtp-hypercar-debuts-ahead-of-le-mans-competition/
R@min
۲۴ دی ۱۴۰۱اینکه چه سیاستی دارن که با موتور تنفس طبیعی جلوی توربوهای رقیب اومدن جای تعجب داره، شاید سال اولو برای کسب تجربه گذاشتن تا تو سال های بعد ماشینو ارتقا بدن.
Mercede kaviani
۲۴ دی ۱۴۰۱ایا متانول سوز است
کیانوش
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ای کاش فرمول یک تبدیل به دو رقابت جدا بشه یکی ده تا تیم کارخونه ای با قوانین اسون واسه اینکه عیار خودرو ساز ها مشخص بشه یکی هم تیم های فرعی با خودروهای نزدیک به هم که عیار راننده ها مشخص بشه مثلا موتو ۲ موتور ها یکین چیزی که قهرمان موتو ۲ رو مشخص میکنه اول راننده است و دوم تیمش