سال آینده میلادی زیر برند پرفورمنس کادیلاک سری V بیست ساله میشود و به همین خاطر آمریکاییها برنامههایی را برای گرامیداشت آن در نظر خواهند گرفت.
در سال ۲۰۰۴ بود که کادیلاک با معرفی CTS-V تأسیس زیر برند سری V را اعلام کرد. معرفی آن خودرو به معنی اعلام رقابت با بخش AMG مرسدس و بخش M بی ام و بود؛ اما برنامههای گرامی داشت زیر برند کادیلاک از چند روز آینده در پیست سبرینگ شروع خواهد شد. این خودروساز آمریکایی در حال برنامهریزی برای معرفی محصولات و ویژگیهای جدید خود است اما به جزئیات چندانی از آن اشاره نمیکند. البته باید گفت پیست سبرینگ اهمیت زیادی برای کادیلاک دارد چراکه در آنجا شاهد شروع فعالیتهای موتور اسپرت سری V با خودروی CTS-V.R بودیم، خودرویی که توانست پیروز مسابقه SCCA پرو چلنج GT شود. کادیلاک یکبار دیگر با خودروی هیبریدی و جدید سری V.R در رقابتهای ایمسا و قهرمانی استقامت جهان فیا حضور خواهد یافت.
آمریکاییها در طول ۲۰ سال گذشته و در طول بیش از ۴ نسل اقدام به معرفی ۱۳ مدل متفاوت از سری V کردهاند. اولین نسل این خودروها شامل CTS-V، XLR-V و STS-V بودند و ابتدا CTS-V راهی بازار شد. خودروی موردبحث در پیستهای مشهوری همچون نوربرگ رینگ توسعه یافته بود. در نسل دوم محصولات سری V نیز خودروهای CTS-V واگن، کوپه و سدان تولید شدند. سومین نسل سری V آخرین باری بود که CTS-V تولید میشد هرچند خودروی کوچکتر ATS-V برای اولین بار معرفی شد. نسل فعلی محصولات این زیر برند پرقدرتترین آنها هستند و دو مدل بلک وینگ و اولین نسخه از اسکالید V را شاهد هستیم. اسکالید پرفروشترین محصول این خانواده به شمار میرود و پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن با قدرت ۶۸۲ اسب بخار خود باعث میشود اسکالید V عنوان پرقدرتترین خودروی تولیدی تاریخ کادیلاک را یدک بکشد.
کادیلاک میگوید خودروهای مسابقهای و هیبریدی سری V.R شروع پنجمین نسل تولید محصولات این خانواده هستند و بنابراین باید منتظر آینده بود. البته میدانیم که CTS-V بلک وینگ همچنان عرضه خواهد شد چراکه اخیراً تصاویر جاسوسی نسخه فیس لیفت آن منتشر شدهاند. مشتاقیم بدانیم سری V در برنامههای برقی سازی جنرال موتورز چه جایگاهی خواهد داشت. برند کادیلاک در سال جاری میلادی سه محصول برقی جدید را معرفی خواهد کرد و احتمالاً سال آینده نیز شاهد تولید آنها خواهیم بود.
زیزیگولو
۲۶ اسفند ۱۴۰۱چهره ی اکثر مدلای کادیلاک معمولاً عضلانی هستش و مثل اینکه مدل هم از این قاعده مستثنا نیستش و مطمئناً یه موتور پر قدرتم زیر کاپوتش داره
mercedes
۲۶ اسفند ۱۴۰۱زیبا ترین زبان طراحی آمریکایی
R@min
۲۶ اسفند ۱۴۰۱هر چند پایین اوردن کلاس کادیلاک و رقابت با AMG و M-POWER دوست نداشتم اما به حفظ کادیلاک کمک شایانی کرد و محصولات جذابی ساخت. از طرفی تعهد جی ام به رقابت حداکثری با آلمانی ها بی سابقه بود و کارو به جایی رسوند که پای تیم ریسینگ کوروت و کادیلاک هم به محصولات سری V باز کرد.
سوشیانت
۲۶ اسفند ۱۴۰۱چرا جایگاهش پایین اومد؟؟؟ اتفاقا اینطوری نشون داد توانایی رقابت با خودرو های پرفورمنس بنز و بی ام و رو داره
Taha Ayoobi
۸ مهر ۱۴۰۳کادیلاک بالاتر از بنز و بی ام و اس
F22RAPTOR
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ایکاش یکی بیاد بگه چرا اون موتور ۴.۲ لیتری
رو کلا منحل کردن
R@min
۲۶ اسفند ۱۴۰۱گرون بود حاشیه سودشون میومد پایین.
(Ali(chevynova
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ماشالاه 121 سال اصالت کادیلاک
ماشالاه وقار
اصل امریکن
سریv کادیلاک نشون داد که این برند مخصوص سناتورها و افراد رده بالای جامعه نیست و جوان ترها هم میتونن باهاش لذت رانندگی رو تجربه کنن
(Ali(chevynova
۲۶ اسفند ۱۴۰۱اما خوبه به مناسبت تولد بخش پرفورمتس کادیلاک بریم 55 سال عقب تر
در سال 1968 کادیلاک انجین جدیدی رو معرفی کرد با حجم 472 اینچ و قدرت 375 اسب
When Cadillac debuted its new creation in the 1968 models, the V-8 was produced with a 4.30-inch bore and 4.06-inch stroke to yield 472 cubic inches (7.7 liters), the largest passenger car engine in the industry. With 10.5:1 compression, it produced 375hp and 525-lbs ft of torque when it was introduced.
این انجین7/7 لیتری با 525 نیوتن گشتاور!!!! روی انواع کوپه ها و سدانها و لیموزین های کادیلاک استفاده میشد
شاهین
۲۶ اسفند ۱۴۰۱البته گشتاوری که شما نوشتین ۵۲۵ پوند فیت هستش و اگه بخوایم به نیوتون متر تبدیل کنیم میشه رقم 712.
(Ali(chevynova
۲۶ اسفند ۱۴۰۱حق با شماست پوزش
Alan.r
۲۶ اسفند ۱۴۰۱گرامیداشت بیست سال شکست از AMG و ام پاور😂
vr6
۲۶ اسفند ۱۴۰۱بخندید آبروش نره 😁
(Ali(chevynova
۲۶ اسفند ۱۴۰۱بنز و بی ام و از تسلا 10 ساله که امسال تو فروش شکست خوردن
(Ali(chevynova
۲۶ اسفند ۱۴۰۱مثل بی ام و و بنز که از تسلا باختن در فروش؟
Alan.r
۲۶ اسفند ۱۴۰۱علی خان
محصولات مرسدس و بیمر قیمت های بسیار بالایی دارن و هر کسی توانایی خریدشون رو نداره پس نباید انتظار فروش بسیار رو ازشون داشت
بوگاتی و کونیخزگ و رولزرویس و ….. هم فروش بسیار کمی دارن پس لابد اونا به درد نخورن؟؟
دیمن
۲ خرداد ۱۴۰۲ماشینی کارآمد واقتصادی است که در همه جوانب مقرون به صرفه باشه، خصوصا قیمت
سوشیانت
۲۶ اسفند ۱۴۰۱فعلا که amg و m power باید برن گرامیداشت شکست از ct5 v بلک وینگ رو بگیرن با اون همه ادعا نتونستن به تاپ اسپید و قدرتش برسن مخصوصا ام پاور با اون تاپ اسپید مسخره ۳۰۵😂 نمیدونم بی ام و تا کی قراره رو این ۳۰۵ درجا بزنه
Alan.r
۲۶ اسفند ۱۴۰۱جناب سوشیانت
تاپ اسپید فقط تو سگمنت هایپرکار اهمیت داره و لاغیر این صد بار
تو این سگمنت معیار های دیگه ای وجود داره که تو اونا کادیلاک به گرد مرسدس و بیمر هم نمیرسه
ARMAN سابق
۲۶ اسفند ۱۴۰۱داداش شما وقتی مسخره می کنی مسخره میشه
یه قاعده کلی
اصلا لازمه بیای چیزی بگی؟
سوشیانت
۲۸ اسفند ۱۴۰۱اگه اینطوریه خب تو هایپر کار ها هم شاهد شتاب بسیار بهتری هستیم پس شتاب هم مهم نیست دوست عزیز صد بار گفتم معنی پرفورمنس یعنی شتاب قدرت و تاپ اسپید
بی خیال اسم 2
۲۶ اسفند ۱۴۰۱چه جالب کادیلاک ct5 v باید گرامیداشت شکست از بی ام و ام 5 سی اس تو شتاب رو بگیره منم نمی دونم تا کی کادیلام می خواد تو شتاب اینقدر شکست بخوره
سوشیانت
۲۸ اسفند ۱۴۰۱پرفورمنس شامل سه بخش شتاب و قدرت و تاپ اسپید میشه ام فایو سی اس فقط تو شتاب بهتره ولی تو دو مورد دیگه به کادیلاک نمیرسه در ضمن مهندسی کادیلاک تو شتاب هم به قدری عالی بوده که با اینکه دف عقبه صفرتاصد ۳.۴ میزنه ام فایو اگه دف عقب بود تو خواب هم به کادیلاک نمیرسید میخوای ثابت کنم برات اسکالید وی دو دفه و با اینکه خیلی بزرگتره و شاسی مستقله شتابش از x7 بیشتره😂😂😂
JDM سابق
۲۶ اسفند ۱۴۰۱کادیلاک مشکلش اینه RWD هست(حتی نسخه بلک وینگ هم RWD بود. یکسری از نسخه های پایه AWDداشت)که اونم بخاطر عشق و حال آمریکاییاست در نتیجه بهش خورده نمیگیرم چون لذت مشتری هاش رو به رقابت و این چیزا ترجیح میده
Camaro ZL1 427
۲۷ اسفند ۱۴۰۱به نظر من کادیلاک میتونست برای نسخه های بلک وینگ
هم AWD رو در نظر بگیره تا شتاب و کنترل بهتری داشته باشه و کسی که میخواد درگیر رانندگی بشه و لذت ببره بره RWD بخره
همین موضوع درباره کامارو،ماستنگ،چلنجر و چارجر صدق میکنه