کادیلاک

علاقه کادیلاک به تولید هایپرکار؛ آیا رؤیا به واقعیت تبدیل می‌شود؟

مدیر طراحی جنرال موتورز در گفت‌وگو با رسانه‌ها از ایده تولید هایپرکار کادیلاک استقبال کرده است.


کادیلاک در طول سال‌های گذشته کانسپت های شگفت‌انگیزی معرفی کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل Cien 2002 با پیشرانه ۱۲ سیلندر اشاره کرد. متأسفانه این ابر خودروی پیشرانه وسط هرگز راهی خط تولید نشد اما برند لوکس جنرال موتورز ایده تولید یک سوپر اسپرت یا حتی هایپرکار را رها نکرده است. رئیس طراحی جنرال موتورز کاملاً اذعان می‌کند به ایده تولید یک خودروی پرفورمنس و پرچم‌دار علاقه‌مند ‌است. مایکل سیمکو در مصاحبه با رسانه‌ها گفته است:

آیا ما می‌توانستیم یک هایپرکار بسازیم؟ بله. آیا ما دوست داشتیم چنین خودرویی تولید کنیم؟ بله. آیا در حال ساختن یک هایپرکار هستیم؟ راه بسیار درازی تا رسیدن به آن نقطه وجود دارد.

او اضافه می‌کند یک خودروی سطح بالا و پرچم‌دار ضرورتاً مجبور به استفاده از قوای محرکه برقی نیست اما درعین‌حال استفاده از چنین پیشرانه‌ای را نیز رد نمی‌کند. البته باید دانست حفظ پیشرانه‌های درون‌سوز امری منطقی جلوه می‌کند چراکه خودروی مسابقه‌ای V سریز R به پیشرانه ۸ سیلندر مجهز است. همچنین اهداف فرمول یک کادیلاک با آندرتی در حال پیشرفت است و در سال ۲۰۲۶ شاهد استارت آن‌ها خواهیم بود. از این سال قوانین پیشرانه جدیدی عملیاتی می‌شود که بر اساس آن پیشرانه‌ها فقط مجاز به استفاده از سوخت‌های پایدار خواهند بود. باید دانست جنرال موتورز تا سال ۲۰۲۸ تأمین قوای محرکه را انجام نخواهد داد و بنابراین برای دو فصل اول حضور آندرتی و کادیلاک در فرمول یک، این برند آمریکایی باید با یک تأمین‌کننده دیگر همکاری کند.

یک هایپرکار با برند کادیلاک ایده عجیبی نیست چراکه این خودروساز قبلاً کانسپت های برجسته‌ای را معرفی کرده است. علاوه بر Cien خودروی سیکستین ۲۰۰۳ با پیشرانه ۱۶ سیلندر را نیز باید ذکر کرد. اگر فورد بتواند موستانگ GTD با قیمت ۳۲۵ هزار دلار را با موفقیت بفروشد شاید کادیلاک هم در این مسیر جسورتر شود. موستانگ یک هایپرکار نیست اما محصول پرفورمنس کادیلاک بیشتر خواهد توانست قیمت بالای خود را توجیه کند. البته فورد GT با قیمت بالای خود به فروش رسیده و ارزش بالایی دارد.

مایکل سیمکو همچنین درباره خودروهای عادی و شاسی بلندهایی که “شر ضروری” هستند سخن گفته است. از نظر او شاسی بلندها به خاطر اینکه دنیای اطراف شروع به رشد کرده و شما می‌خواهید بخشی از آن باشید بازار را در اختیار گرفته‌اند. همه می‌خواهند در خودروهایی با ارتفاع بالا بنشینند و شما نیز چنین چیزی را می‌خواهید. شاسی بلندها خودروهایی راحت و انتخابی منطقی هستند. البته علیرغم رشد بی‌وقفه بازار شاسی بلندها، کادیلاک تعهد خود به سدان ها را حفظ خواهد کرد. مدیر طراحی جنرال موتورز خاطرنشان می‌سازد محصول جدیدی در آینده تولید خواهد شد تا به سلستیک بپیوندد. البته از نظر فنی نمی‌توان سلستیک پرچم‌دار ۳۴۰ هزار دلاری را یک سدان تلقی کرد چراکه یک لیفت بک بزرگ با در پشتی کاربردی‌تر است.

سیمکو اظهار می‌دارد سدان ها در مقایسه با شاسی بلندها نه تنها زیباتر هستند بلکه سواری بهتری دارند و راندمان آیرودینامیکی آن‌ها نیز به خاطر نزدیکی به زمین بهتر است. با اینکه فقط CT4، CT5 و سلستیک در آمریکا عرضه می‌شوند اما کادیلاک CT6 همچنان در چین قابل خریداری است چراکه چینی‌ها همچنان به خودروهای سنتی و سدان علاقه دارند. بیوک نیز خودروهای لاکراس، رگال و ورانو را در این کشور پهناور ارائه می‌کند، خودروهایی که در آمریکا حضور ندارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    به‌ به
    خیلیم عالی

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. (Ali(chevynova

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      بساز با اصالت که به تو میرسه
      شرکتی که تو کارنامش فلییت وود ۷۴ ، کوپ دویل ۷۰، الدورادو ۶۶ و انجین ۴۷۲ با گشتاور ۷۱۲ نیوتنی!!!! داره معلومه بهش میرسه
      ماشالاه اصالت ۱۲۲ سالش
      ماشالاه امریکایی اصیل

      موافقم 11
      مخالفم 4
    2. froG-driVer

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      چه خوب بشه لوکس چند هزار اسبی🤩🤩

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. Taha Ayoobi

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    خیلی از این کار بدم میاد.

    اکثر شرکت ها انجام میدن این کار رو.
    اینکه یه ماشینهایی رو فقط تو چین بفروشی یا برای چین بسازی یا با اونا همکاری کنی.

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. نیکولا

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      چین هیچ وقت نمیتونه از لحاظ پیشتاز بودن در صنعت به غرب برسه . الان کاری که چین داره میکنه خرید سهام برندهای معروف در اروپا و آمریکا هست تا کلا این کمپانی هارو به تصاحب خودش دربیاره .
      خب دموکرات ها با سیاست های بدشون جلوی چین نمیتونن کاری بکنن چون لابی چین به شدت فعاله . ولی ترامپ کلا با چین جنگ اقتصادی به راه خواهد انداخت .

      موافقم 11
  3. corvette

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    آخ آخ . یه هایپر کار با الهام از V series r بسازن
    زیبا ترین خلق دست بشر میشه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    چرا که نه؟؟ حرف از یه کمپانی آمریکایی با گذشته درخشان هستش ………… کمپانی کادیلاک اختراعات زیادی داشته که تاثیرات به سزایی بر صنعت خودروی جهان گذاشته و این صنعت رو متحول کرده مثل : اولین استارت برقی ، اولین چراغ روشنایی استاندارد ، اولین خودرو هشت سیلندر (V) شکل جهان ، اولین مونتاژ استاندارد خودرو در جهان و خیلی اختراعات دیگه

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. (Ali(chevynova

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      و در ادامه اختراعاتش

      اولین استفاده کننده سقف فلزی ، اولین تولید کننده موتورهای ۱۲ و ۱۶ سیلندر در دهه ۳۰ اشاره کرده

      کادیلاک گادفادر خودروسازی امریکاست

      بهتر برای درک بهتر کادیلاک مدلهای ۱۹۳۰ تا ۳۸ میلادیش رو ببینید

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6035 ديدگاه)

        همیشه تاثیر گذارترین اختراعات خودرویی توسط آمریکاییا و آلمانیا بوده

    2. Taha Ayoobi

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      یه بار داشتم به اون استارت برقی فکر میکردم که اگه نبود الان تو گرما باید هندل میزدیم.

      1. ممدقلی

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (111 ديدگاه)

        تراکتور هندلی داریم پاره میشیم سر روشن کردنش
        کلا خاموش نمکنیم دو لیتر ازوییل بیشتر خریدن بهتر از اون هندل زدنه مثل دستگاه بدنسازیه

        1. Taha Ayoobi

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4321 ديدگاه)

          آقا ممد قلی، چند سیلندره تراکتور تون؟

          جمشید خوب اینجوری بخوای حساب کنی، همه اختراعات شرکت هارو یکی دیگه اختراع می‌کرد.

      2. JaMsHiD-R1988

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2760 ديدگاه)

        به این فکر کن که اگه کادیلاک نمی‌زد یه مهندس دیگه به فکرش می‌رسید و این کارو میکرد

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. (Ali(chevynova

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          مثل بنز که اگه اختراعش نمیکرد یکی دیگه میکرد
          یا مثل اختراعات نازی ها که اگه اونا نمیکردن ، یکی دیگه میکرد

          موافقم 8
          مخالفم 2
  5. MATIN

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    ممکنه از پلت فرم کوروت استفاده کنن؟!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    بچه های سایت پدال بیاید دعا کنیم که به واقعیت تبدیل بشه 🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻

  7. BlackWing

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    به نظرم کادیلاک هم استعداد تولید هایپرکار و سوپرکار رو داره و هم بسترش رو.

    سابقه خیلی درخشانی داره و انواع کانسپت‌های افراطی رو تو زرادخونه خودش داره ، تیم طراحی کادیلاک هم کاملاً با ایده های بلندپروازانه آشنا هستن.

    تنها چیزی که نیازه سرمایه گذاری و اراده مدیران جنرال موتورزه!

  8. حسن

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    کادیلاک خیلی وقته میخواد اینکار را بکنه هر ده سال یک بار هم یکی میسازه و بعد منصرف میشه
    سی تی 5 بلک وینگ انتهای دنیای سدانهاست رو دست نداره

  9. khashayar0

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    به نظرم اگه کادیلاک یک ** هایپر سویچ استارت ** بسازه قطعا موفق به فروش فوق العاده ای میشه

    موافقم 6
    مخالفم 5
  10. پویا

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (487 ديدگاه)

    اصل کاری انجین هست که GM انبوهی از دست نخورده هاشو داره
    بهتره ازشون یه استفاده ای بکنه

  11. پیام۲

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    یادش بخیر تو گرن توریسمو پی اس پی داشتمش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا