مطلبی که در ادامه خواهید خواند نظرات وبسایت بیامو بلاگ در رابطه با کادیلاک سلستیک و رقابتش با رولزرویس بوده و پدال دخل و تصرفی در آن ندارد اما خواندنش خالی از لطف نخواهد بود.
ما معمولاً طرفدار جنرال موتورز نیستیم زیرا اکثر محصولات این خودروساز قیمت ارزانی دارند و یک خودرو با نشانهای گوناگون به شمار میروند؛ اما زمانی که غول خودروسازی آمریکا برخی از بهترین خودروهای چند سال اخیر را رونمایی کرد احترام زیادی برایش قائل شدیم. شاید شورولت کوروت C8 بهترین خودروی اسپرت نسبت به مبلغ پرداختی در دنیا باشد و کادیلاک CT5-V بلک وینگ نیز بهتر از سدان های غیر CS بیامو عمل کند. همچنین کادیلاک لیریک جدید نیز بسیار امیدوارکننده به نظر میرسد. ولی علیرغم اینکه کادیلاک در این اواخر روی غلتک افتاده و خوب عمل میکند، اما آیا میتواند با رولزرویس سرشاخ شود؟ این یک ادعای بسیار بزرگ برای کادیلاک بوده، خودروسازی که به ندرت میتواند با مرسدس بنز E کلاس رقابت کند. هرچند باید گفت کادیلاک میخواهد با سلستیک جدید شانس خود در برابر رولزرویس را آزمایش کند.
کانسپت جدید کادیلاک سلستیک ماه آینده معرفی خواهد شد اما این برند لوکس آمریکایی اخیراً برخی تصاویر از این خودرو را منتشر کرده است. با توجه به تصاویر میتوان گفت با خودرویی بزرگ روبرو خواهیم شد که از رینگهای ۲۳ اینچی استفاده میکند و کابین آن از ژاکت چرمی و قرمز رنگ ادی مورفی الهام میگیرد. اشتباه نکنید، طراحی سلستیک جذاب از کار درآمده و از خطوط تیز زیاد، سطوح نرم و برخی تکنولوژیهای قابلتوجه در آن استفاده شده است. ولی شایعاتی وجود دارند که میگویند کادیلاک قیمت حدود ۳۰۰ هزار دلاری را برای سلستیک تعیین خواهد کرد. با این پول میتوانید رولزرویس گوست بخرید. آیا سلستیک تا این اندازه خوب به نظر میرسد؟ خیر.
البته تضمینی وجود ندارد که این شایعات درست باشند. هرچند اکثر خبرگزاریها این اخبار را منتشر کردهاند و شاید در نهایت چنین قیمتی را ببینیم. البته اگر کادیلاک تصمیم بگیرد سلستیک را با قیمت ۳۰۰ هزار دلار عرضه کند میترسیم از همان ابتدا شکست بخورد. ما نمیتوانیم مشتریانی را ببینیم که چنین مبلغ گزافی را برای کادیلاکی صرف کردهاند که کمی مینی مالیستی به نظر میرسد و درعینحال میتوانستند این پول را صرف خرید گوست یا بنتلی مولسان یا حتی مرسدس بنز مایباخ کنند. این سه برند نه تنها به خاطر محصولات بسیار لوکس شناخته شدهاند بلکه خودروهای کنونی آنها لوکستر از سلستیک حاضر در تصاویر به نظر میرسد.
در نظر داشته باشید ما طرفدار احیای کادیلاک هستیم. ما دوست داریم این برند با همان روند ماههای اخیر خود به پیش برود. همچنین از دیدن اینکه یک برند لوکس آمریکایی با تاریخچهای عالی بتواند با ژرمنها رقابتی تمامعیار داشته باشد لذت میبریم؛ اما فکر میکنیم کادیلاک اگر بخواهد به مصاف رولزرویس یا بنتلی برود اشتباه بزرگی را مرتکب خواهد شد. این شرکت بهتر است با قیمت ۱۰۰ هزار دلاری سلستیک به جنگ مرسدس S کلاس یا بیامو سری ۷ برود. در غیر این صورت قیمتگذاری بسیار بالا که معمولاً صرف محصولات و برندهای فوق لوکس میشود یک اشتباه خواهد بود. شما درباره گفتههای بیامو بلاگ چه نظری دارید؟ آیا سلستیک میتواند در برابر برندی همچون رولزرویس موفق باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
Carlover
۲۵ تیر ۱۴۰۱بعید میدونم،جایگاه رولز رویس خیلی ویژه هست
دکتر استاپ
۲۵ تیر ۱۴۰۱اسم رولز رویس خودش کلی پرستیژ داره
amirmohammad
۲۵ تیر ۱۴۰۱دیروز 2 کاربر و امروز هم این کاربر آرمان توهین کردن که واقعا به دور از ادبه این صحبت ها
حمید و آرمان و دکنر استاپ بنظرم نباید اجازه کامنت گذاشتن داشته باشن دیگه.اینجا کوچه بازار نیست.دکتر استاپ هم جدیدا به سایت اضاف شده و فعالیت هایی که داره همه در راستای بحث درست کردنه.فیک ها خیلی دارن زیاد میشن.همین امروز تو مطلب مینی ون هیوندای 3 تا فیک جدید اضافه شد یعنی بحث بیشتر و توهین بیشتر.
کسایی که توهین میکنن باید کلا اجازه کامنت نداشته باشن دیگه.اینکه فقط کامنتشون پاک بشه تاثیر خاصی نداره باز توهین میکنن
HamiD
۲۵ تیر ۱۴۰۱اوکی
کره ای فن
Mustang shelby gt 350
۲۷ تیر ۱۴۰۱داداش طرف اسم خودشو گذاشته دکتر استاپ 🤣🤣🤣🤣🤣
هرچند احتمالا به دلیل تفاوت نسل هاست
ولی دبیر محترم سایت بهش گیر نداده
تسلا
۵ مرداد ۱۴۰۱به اسم نیست که مثل اپل فنا هستید شما بعضیاتون انقد تعصبی نباشید
Reza Waffen SS
۲۵ تیر ۱۴۰۱شکی تو خوب بودنش نیست ولی حتی اسم رولزرویس هم واسه مالیدن پوزه کادیلاک به خاک کافیه
Mercedes
۲۵ تیر ۱۴۰۱بابا عقبش خیلی زشت شده
نه معلومه سواری نه معلومه شاسی بلند است
عقبش خیلی بد شده
Mercedes
۲۵ تیر ۱۴۰۱رولزرویس از این خیلی بهتره
ابوالفضل
۲۵ تیر ۱۴۰۱باید خیلی سال بگذره تابتونه توجهات روبه خودش جلب کنه ومثل رولز رویس بشه
محمد
۲۵ تیر ۱۴۰۱نه، نمیتونه
ARMAN سابق
۲۵ تیر ۱۴۰۱کادیلاک اگه مثله دهه ۷۰ عمل کنه هیچی جلوشو نمی گیره
حتی رولزرویس
Si
۲۵ تیر ۱۴۰۱اگه مثل همین تصاویر باشه احتمالش هست
یادتون باشه رولز هم شکست خورده بود و الان با کمک بالاست
قاطر فروش
۲۵ تیر ۱۴۰۱رقیب eqs ای بشه ک گند زده و میتونه بازار این رنج قیمتی رو مال خود کنه
مازیار
۲۵ تیر ۱۴۰۱ظاهرا GM دست به بزرگ ترین رسیک ممکن زده
شزم …
اما آیا یک شبه میشه ره صد ساله رفت؟
دقیقا مصداق همین مثله چون رولزرویس صد ساله که بدون رقیبه
sam
۲۵ تیر ۱۴۰۱کادیلاک چند سال پیش سعی کرد با CT6 با S کلاس و سری 7 سرشاخ بشه که شکست خورد
اما اون اشتباه براش کافی نبود الان میخواد شکست بزرگ تری در رقابت خیالی با رولزرویس و بنتلی بخوره
Nima
۲۵ تیر ۱۴۰۱سى تى ۶ رقیب اتاق ۵ و اى کلاس بود.(قیمتى) اما ابعاد بزرگترى داشت.
یه جورایى لانگ CTS حساب میشد .
اما کادیلاک، از قدیم لیموزین ساز بوده و هست و خواهد بود.
کشش برند کادیلاک هم توى آمریکا خوبه.
این بندگان خدا(مجله) هم ظاهرا حواسشون نیست که این ماشین دست سازه!
حتى الان میباخ با نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار قیمت دست ساز نیس. فقط یه نسخه لوکس تر از اس کلاس هست.
چطور میگه این باید با اس کلاس مقایسه بشه با قیمت ۱۰۰ هزار؟(اونم وقتى دست سازه)
الان ۲-۳ برند لوکس هستن که دست ساز سدان میسازن!
استون مارتین بود که خدا رحمتش کنه.
میمونه رولز رویس و بنتلى.
این ماشین با ۱ شرط رقیب بنتلى میشه.(رولز رویس رو فکر نمیکنم، در واقع رقیب فلایینگ اسپار میشه این)
شرط هم اینه که تنوع شخصى سازى بالا داشته باشه. چیزى که میباخ نداره.(مثلا ترکیب تریم هاى داخلى و …)
اگر شخصى سازیش بالا باشه، قطعا پولدار ها میخرنش.(حتى با ۳۰۰ هزار دلار)
نکته دیگه این که این ماشین در واقع رقیب رولز رویس نیس و هدفش پولدار هاى جوان هست. چون بر خلاف رولزرویس که روى استایل تجملى و ساده کار میکنه، این با بیل توش تکنولوژى هست(تیزر هاى سقفش رو ببینید)
سوشیانت
۲۵ تیر ۱۴۰۱خودرو های کادیلاک در قدیم بیشتر سدان فول سایز بودن و لیموزین نبودن به خودرو هایی میگن لیموزین که ستون بین در های جلو و عقب پهن تر از سدان ها باشه دراز ترین سدان فول سایز کادیلاک یا بهتر بگم دراز ترین سدان جهان کادیلاک فلیت وود سری ۷۵ ۱۹۷۴ بود که طولش ۶۴۰۶ میلی متر بود درضمن کادیلاک ct6 از لحاظ آپشن در برابر سری۷ و اس کلاس اصلا کم نداشت و حتی یکی از این آپشن هاش وجود ۳۴ اسپیکر بود که از دو رقیبش بیشتر بود یا مثلا صندلی های ۲۰ حالته ی جلو که از ۱۸ حالته اس کلاس بهتر بود
Nima
۲۵ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز
ممنون از توضیحات. ولى کادیلاک دقیقا لیموزین هم میساخت.
نمونش هم توى ایران هست که اتفاقا مثل فانتوم قسمت عقب از جلو جدا میشه.
به علاوه استراحت گاه پا عقب، سنسور الکل، میز بار، تلویزیون و …
سوشیانت
۲۵ تیر ۱۴۰۱بله حق با شماست من فقط به این دلیل گفتم که چون بعضی ها سدان های فول سایز کادیلاک رو به خاطر طول زیادش به لیموزین اشتباه میگیرن البته فانتوم معمولی لیموزین نیست و ستون پهن نداره مثل لیموزین ها ولی یه مدل داره که ۷ متره و تو سایت پدال هم هست اون لیموزین هست
Nima
۲۵ تیر ۱۴۰۱فانتوم اکستندد نام داره.
قاطر فروش
۲۵ تیر ۱۴۰۱((اکثر محصولات این خودروساز قیمت ارزانی دارند و یک خودرو با نشانهای گوناگون به شمار میروند))
یه زمان چقدر زیرمجموعه داشت اولدزومبیل مرکوری ساترن پونتیاک پلیموث ساب
که نصفشون از رو دست اوپل کپی میکردن
با این حال توی رفرنس های خارجی گفته شده از لحاظ کیفیت همشون معرکه بودن جز پلیموث
تو امریکایی ها ساترن مرکوری پونتیاک عالی بودن
Nima
۲۵ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز توى اینا که گفتى
پلیموث و مرکورى ارتباطى با جنرال موتورز ندارن.
مربوط به فورد و کرایسلر هستن.
جنرال موتورز
صاحب پونتیاک و ساب و اوپل و … بود.
Nima
۲۵ تیر ۱۴۰۱و نکته دیگه این که از رو دست اوپل کپى نمیکردن! کى اینو گفته؟
کامارو ؟
ایمپالا؟
کوروت؟
مالیبو؟
اسکالید؟
سى تى اس؟
اى تى اس؟
لاکراس؟
کدوم حتى مشابه داره توى اوپل؟
قاطر فروش
۲۵ تیر ۱۴۰۱ساب و ساترن مدلاشون کپی از اوپل بود بازم هست الان یادم نیست
Nima
۲۵ تیر ۱۴۰۱ساب از نظر فنى تفاوت هاى بسیارى داشت.
ساترن رو نمیدونم.
اما در مجموع همه مهندسى جى ام اروپا بودن که عادیه.
همین الان Q8 ، کاین، بنتایگا، اوروس در واقع یه ماشینن از ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰-۴۰۰ هزار دلار.
قاطر فروش
۲۵ تیر ۱۴۰۱کلیت حرف شما درسته ولی از روی اوپل اینسیگنیا و یه شاسی بلند اوپل خیلی اسکی رفتن
همین اسکی رفتنا بعدا ب ضررشون شد
SLR _ 722
۲۵ تیر ۱۴۰۱بنظر من حتی اگر واقعا از رولزرویس بهتر هم باشه باز هم رقیب اون نمیشه چون توی این کلاس و رده قیمتی برند و اعتبار و عقبه نقش مهمی بازی می کنند . همانطور که میباخ ها با تکنولوژی و امکانات عالی حریف رولز نشدند این هم نمی شود .
مثلا در داخل ایران هم بعضی افراد دوست ندارند خودرویشان نمونه وانت و تاکسی داشته باشد در باره کادیلاک و بنز و بقیه هم همین است . اینکه ماشین فوق لوکس یک نفر برند و ظاهر مشابه یک ماشین معمولی داشته باشد احتمالا خیلی برای ابر پولدار ها جالب نیست وگرنه ساخت یک خودرو با مشخصات رولزرویس برای کمپانی های بزرگ نباید کار نشدنی باشه
مازیار
۲۵ تیر ۱۴۰۱خوب گفتی
سامان اذری
۲۵ تیر ۱۴۰۱هیچ ماشینی نمیتونه جای رولزرویس رو بگیره
فقط کافیه یه بار کولینان یا فانتوم رو از نزدیک ببینید
seyedjavad.mercedesbenz
۲۵ تیر ۱۴۰۱بنز و مایباخ با اون برندینگشون نتونستن بازار رولزرویس رو به خطر بندازن حتی بنتلی هم کامل نتونسته رولزرویس رو به چالش بکشه بنابراین حتی اگه به خوبی رولزرویسم باشه برندینگ اجازه نمیده که رولزرویس رو به خطر بندازه
AMANTE
۲۵ تیر ۱۴۰۱وارد شدن به منطقه ی رولزرویس و بنتلی و میباخ برای هر شرکتی سخت و ریسکیه، کادیلاک هم تازه داره جون میگیره و فکر نکنم ریسک کنه و وارد اون منطقه بشه.
به احتمال زیاد برای رقابت با سدان های لوکس برقی مثل لوسید ایر، EQS و…. میاد و اگه اینطور بشه یک رقیب سرسخت وارد رقابت میشه.
Scuderia Ferrari
۲۵ تیر ۱۴۰۱به نظرم RR و بنتلی در بحث سوپرلوکس بودن سرآمد همه برندها هستن و قشنگ فاصله گرفتن
کادیلاک باید تمرکز خودشو بزاره برای رقابت با A8 ، سری ۷ و S کلاس که بازم کار سختی داره !!
چون کادیلاک رو دوست دارم ، امیدوارم موفق بشه
imperial
۲۵ تیر ۱۴۰۱کادیلاک از دوران شکوه خودش خیلی خیلی فاصله داره. از 1950الی 1970من جز شاهکار از کادیلاک چیزی دیگه ای ندیدم. تک تک مدل ها خوب و کم ایراد. ولی از اون دوران خیلی وقته میگذره. اون دوران استاندارد ها با الان فرق داشت. اون موقع آپشن و لوکس گرایی یعنی شیشه برقی دنده اتومات سانروف چراغ خداحافظی موتور حجیم چراغ مطالعه چوپ و صندلی مبله و…اما الان همه چی عوض شده.دیگه الان چینی های درست حسابی و درجه 1 خودران دارن دیگه نمیشه در خودران زیاد مانور داد که بگیم واو. کادیلاک نمیتونه عین گذشته ها روی آپشن مانور بده. اون دوران پر آپشن ترین خودروهای بنز نصف کادیلاک آپشن داشت اما الان کادیلاک میخواد چی کار کنه آپشن هاش 2برابر میباخS680 بشه؟از لحاظ آپشنی بعید میدونم بتونه کار خاصی کنه کادیلاک.بنظرم همه تو یه سطح هستن.باتوجه به تیزرهای منتشر شده از این خودرو و عکس هایی که منتشر شده فرم کلی بیرون و داخل ماشین مشخصه. اون چیزی که من میبینم قطعا لوکس تر از EQS و i7 هست ولی گوست و فلاینگ اسپار و میباخ S580وS680 خیر… حالا باید تا رونمایی رسمی که ماه دیگس صبر کنیم و ببینیم قیمت نسخه تولیدیش که 2024 قراره بیاد چند هست شاید قیمت 300هزار دلاری شایعه باشه با اینکه خودم ماشین آمریکایی دوست دارم کادیلاک هم دوست دارم ولی اگر 300هزار دلار قیمت بخوره نمیتونه با رقباش رقابت کنه اللخصوص رولزرویس که تو شخصی سازی رقیب نداره.
یوسف
۲۵ تیر ۱۴۰۱به نظر من کادیلاک برندی هست که میتونه مستقیم با رولزرویس و بنتلی سرشاخ بشه…. اما نیاز به زمان و محصولات خوب با تیراژ پایین داره و اصلا نباید عجله کنه
AMIR / ARMI
۲۵ تیر ۱۴۰۱زمانی که رولزرویس و بنتلی در آمریکا کمتر کسی میشناختشون
تو آمریکا خودرو های فوق لوکس رو با کادیلاک و لینکلن میشناختن
سلستیک یه خودرو با تیراژ محدود در سال قرار باشه
شاید فقط سالی ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ دستگاه
و کاملا دست ساز قرار باشه
پس قطعا جواب سوال بلی هستش از نظر من
اسم کادیلاک در جامعه آمریکا کاملا این پتانسیل رو داره
seyedjavad.mercedesbenz
۲۵ تیر ۱۴۰۱۵۰ سال از اون روزا گذشته و جامعه سرمایه دارا در حال جوونتر شدنن پس ۹۰ درصد خریدارا هیچوقت دوران شکوه کادیلاک ندیدن پس نمیتونن درکش کنن و همین باعث میشه که اونا به سمت ستاره های دوران خودشون برن
HamiD
۲۵ تیر ۱۴۰۱در ضمن این رو هم باید گفت که کادیلاک اون زمان با کادیلاک حال حاضر خیلی فاصله داره …
شما یک رولزرویس با پلاستیک بی کیفیت در کابین نمیبینید اما کادیلاک چطور؟!!
بنظر من میتونه رقیب سری۷ و رفقا باشه همون طور که آقا ایمان فرمایش کردند …
به هر حال حتی اگه کیفیتی بالاتر از رولزرویس ارائه بده بازم قضیه برندینگ چیز دیگه ایه…
کادیلاک هم حقیقتا در حد بنتلی و رولز رویس از لحاظ برندینگ نیست … نمیشه اینو نادیده گرفت حالا یه عده فن بوی میگن هست بحثش جداست …
اگه به گذشته باشه که مازراتی هم در زمان های دور عالی کار میکرد … الان مهمه! قابل توجه تسلا فن عزیز که میگه الان مهمه بعد اینجا حرف از گذشته میزنع!!!!
Mustang shelby gt 350
۲۷ تیر ۱۴۰۱داداش دورانی که بنتلی ولی رویس رو کسی نمیشناخت؟ وات
♧Quark♧
۲۵ تیر ۱۴۰۱باز شاهین احمدی با دارودسته ناراحت شدن واز بلاگ خیلی معتبر نقل قول رو راه میندازن واز اشتباهات شرکت رقیب میگن و ما خوبیم
amirmohammad
۲۵ تیر ۱۴۰۱واضحه که شانسش صفر هست
ارین صاحب جمعی
۲۵ تیر ۱۴۰۱سگ رولز رویس به این شرف داره
رامتین
۲۵ تیر ۱۴۰۱اینکه خیلی فاصله داره. میباخ نتونست رقیب بشه این چیه ذکر کردید؟ انگلستان خودش کشوری است که اشرافیت خاندانها درش موج میزنه. ذات این کشور تو روح خودروی رولزرویس دمیده شده. بنظرم تا ابد خودرویی نمیتونه جاشو بگیره.
Aboalfazl demon
۲۵ تیر ۱۴۰۱نکته اینه که تیراژ این محصول سالی کمتر از ۴۰۰ دستگاه هست
mohammad-2005
۲۵ تیر ۱۴۰۱بنظرم چندین سال تجربه لازم هست برای ورود به قلمرو رولزرویس و بنتلی . چه بسا حتی از s کلاس و سری 7 کنونی هم بهتر در بیاد اما رقابت با فوق لوکس های بالای 200 هزار دلار پختگی زیادی میخواد
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۵ تیر ۱۴۰۱وقتی میگم پدال از آمریکاییها بدش میاد میگن بد بینی.الان چند وقته خبرهای جدید کدیلاک سلستیک به همراه عکسهای جدید اومده ولی پدال هیچ علاقه ای به کار کردنش نداشت.صبر کردن تا یه گروه احمق و بی نام و نشان عقده گشایی کنن تا سو استفاده کنن.اولین نکته اینه که تو کل انگلیس که هیچ تو کل اروپا و دنیا به جز آمریکا اصلا رقیبی برا سلستیک وجود نداره که کدیلاک بخواد رقابت کنه باهاش.انگار متوجه نشدید این سدان عظیم برقیه که همین یه مورد بی رقیبش میکنه.یعنی بزرگترین زیباترین لوکسترین سفارشی ترین سدان فول سایز برقی.یعنی اولین اقدام خودرو سازی دنیا برا این کلاس خاص.در ضمن رولزرویس در برابر تکنولوژیه این ماشین چیزی برای عرضه نداره.وای به اون روزی که چند روز دیگس معرفی میشه و پدال دیدن داره که با زجر زیادی مطلب رو منتشر میکنن.
JDM lover
۲۵ تیر ۱۴۰۱ببینیم کادیلاک چه میکنه ، احتمالش هست دوباره به سنگ محکی در کلاس خودروهای لوکس تبدیل بشه
من که امیدوارم
Elmiraj
۲۵ تیر ۱۴۰۱این دست اندرکاران بی ام و بلاگ نگران نباشن چون سلستیک هیچ ربطی به ماشین های مورد علاقهشون نداره .
بر خلاف رولزرویس که کاملا سنتی ، عقب افتاده و پیر پسند هست ،،،، سلستیک یک سدان فوق تکنولوژیک خواهد بود که کلکسیونی از تکنولوژی های آینده الکتریکی و خودران جنرالموتورز را به نمایش خواهد گذاشت و خریداران آن جوانان پولدار عاشق تکنولوژی خواهند بود نه پیر و میان سالهای عاشق چتر و ساعت عقربهای و شراب تو یخچالش …!!!!
این چند نفر خودشونم میدونن تکنولوژی هایی در سلستیک بکار خواهد رفت حداقل یک دهه جلوته از امثال بنتلی و رولزرویس زیر مجموعه خواهد بود….
مازیار
۲۵ تیر ۱۴۰۱المیراژ باور کن تعریف از برند مورد علاقه
بدون کوبیدن برند مقابل اثر مثبت بیشتری داره
بخصوص اگه برندی معلوم الحال مثل رولزرویس باشه
و مهمتر اینکه این کار از شما انتظار نمی ره
Elmiraj
۲۵ تیر ۱۴۰۱کامنت در همون سطحی هست که متن در آن قرار داره….
این تکه را دقت کن :
(( و کادیلاک CT5-V بلک وینگ نیز بهتر از سدان های غیر CS بیامو عمل کند ))
نگارنده های بی ام و بلاگ یه نگاه به تایم پیست ct5-v بلک وینگ و m5 cs در دو پیست VIR و willow springs بندازن بعد در مورد توانایی های GM اظهار نظر کنن….
مازیار
۲۶ تیر ۱۴۰۱تایم پیست؟
خوبه پس به تایم پیست هم توجه دارین
آخه ندیدم تابحال همچین موردی از آمریکایی فن
و امیدوارم فقط مختص همین بحث نباشه
sam
۲۵ تیر ۱۴۰۱عقب افتاده و پیر پسند 😄😄
تجربه میباخ نشون داد تکنولوژی نمیتونه حریف رولزرویس و بنتلی بشه تازه اون میباخ بود GM نه تکنولوژی مرسدس و داره نه محصولات چیپ ارزون قیمتش به برندینگ میباخ میرسن
تکنولوژیم از نظر تو میشه ۲ متر اسکرین خمیده جلو داشبورد ک میشه با قیمت کم از چین سفارش داد فقط در مورد سیستم تعلیق رولزرویس بخون بفهمی تکنولوژی چیه
سوشیانت
۲۵ تیر ۱۴۰۱فکر کنم شما چیزی از کادیلاک اسکالید نمیدونی که میگی mg تکنولوژی بنز رو نداره
Amir Machine
۲۶ تیر ۱۴۰۱خیر تکنولوژی یعنی سیستم خودران خارقالعاده اولترا کروز که برای اولین بار در سلستیک معرفی خواهد شد و معیار جدیدی در زمینه خودرانها خواهد بود
همین الان هیچ سیستم خودرانی بجز اتو پایلوت تسلا در حد سوپر کروز GM نیست، دیگه اولترا کروز بماند، کمی از لاک تعصب اروپایی خارج بشید و جاهای دیگه رو هم ببینید بد نیست
یکی میگه SUVهای آمریکایی در حد رنجروور 10 سال پیش نیستن، یکی GM رو هزار بار چیپ و ارزون خطاب میکنه و…
البته وقتی نویسنده همین مطلب خودش سراسر تعصب روی BMW هست و یه نگاه به بررسیها و تایمهای CT5-V بلکوینگ ننداخته دیگه از خوانندهها انتظاری نیست….
1123
۲۵ تیر ۱۴۰۱“بر خلاف رولزرویس که کاملا سنتی ، عقب افتاده و پیر پسند هست ” متاسفانه باید بگم در اشتباهی جوان ترین خریداران برند های گروه بی ام . متعلق به همین رولزرویسه، برعکس خریداران کوروت ها و کادیلاک ها
دانیال_Surrey،England
۲۵ تیر ۱۴۰۱همونطور که امثال اسکالید و گرند واگنییر با اون همه انتظاری که ازش میرفت حریف رنج روور شدن اینم میاد رولز و بنتلی رو با یک حرکت انقلابی شکست میده!!!
البته من بارها گفتم عاشق اسکالیدم برخلاف گرند واگنییر که بد گند زد.
موضوع اصلی بحث برندینگ و حضور مداوم تو بازاره رقابتیه.
مثال واگنییر رو برای همین زدم که بعد از سالها غیبت اومد و آنچنان توفیقی هم نداشت.
..
این چیزی هم که از عکس های کابین دیده میشه مثل بالای 90 درصد خودروسازای امروزی،چه آمریکایی و چه آلمانی و چینی و…کابین پر از نمایشگر ،خلاقیت و جزئیات خاصی دیده نمیشه برعکس محصولات بنتلی و رولز که با ظرافت و جزئیات بالا ساخته میشن.
با سیستم خودران سطح4 و نمایشگر 8K و قابلیت گیم تو ماشین و…هیچ خودروسازی نمیتونه جای رولز و بنتلی رو بگیره.
امیدوارم بحث برندینگ رو بفهمی دوستان تو این پست اشارات خوبی داشتن.
..
نمونه ی بارزش جگوار بود که کلا xj رو تولید نکرد و الان کوبیده از نو ساخته با پلتفرم اختصاصی و به قول خودشون با یه تیم که کاملا استریل و مخفی کارشون رو پیش میبرن حالا ننیجه چه میشه معلوم نیست.
ولی اونا هم گفتن با بنتلی میخوان رقابت کنن.
..
من خودم بعید میدونم که عوامل gm رولز رو هدف قرار بدن.
Nima
۲۵ تیر ۱۴۰۱نظر منم اینه هدف بنتلى باشه
رقابت با فلایینگ اسپار.
منطقى تره
Elmiraj
۲۵ تیر ۱۴۰۱سطح رنجرروور فقط چرم و چوب فلان جا و ردیف دوم VIP هست نه بیشتر ،،،،، سطحی که حتی تیونر Lexani هم به راحتی اسکالید را ازش فراتر میبره…. (( دیگه خود کادیلاک که جای خود داره ))
اما خودرانی که آینده این صنعت هست و GM و اسکالید هم اکنون دارن و در آینده خواهند داشت از خود رنجروور و گروه تاتا که هیچ بلکه بسیار فراتر از کل خودروسازی اروپا هست (( چون اگه توانشو داشتن دست به دامان انویدیا ، ال جی ، هواوی و…. نمیشدن !!! ))
پس همان طور که سطح اسکالید هیچ ربطی به رنجروور نداره ، سلستیک هم هیچ ربطی به سدان های رولزرویس و بنتلی نخواهد داشت …
مازیار
۲۵ تیر ۱۴۰۱سطح رنجروور فقط چرم و چوبه المیراژ؟!!
از سال ۱۹۷۰ که رنجروور متولد شد تا به امروز هیچ اس یو وی سواری نزدیک به رنجروور ارائه نداده به هیچ وجه
مقایسه نسل به نسل رنجروور با بقیه رقبا نتیجه ای روشن تر از روز داره
حتی واگنییر و اسکلید امروز در برابر رنجروور ده سال قبل از این لحاظ حرفی برای گفتن ندارن (ارجاع به مقاله معرفی واگنییر جدید)
در زمینه آف رود هم که چی بگم که نگفتنش بهتره
اس یو وی های آمریکایی موفق هستن
اما در دنیای خودشون
اما اینو موافقم که گفتی سطحشون هیچ ربطی بهم نداره
دانیال_Surrey،England
۲۵ تیر ۱۴۰۱((سطح رنجرروور فقط چرم و چوب فلان جا و ردیف دوم VIP هست نه بیشتر))
سطحو من و شما مشخص نمیکنیم مجلات خودرویی و تست کنندگان و فروش مشخص میکنه همینا میگه سطح رنج روور از رقباش بالاتره،البته فعلا رقبا از پس نسل قبل رنج روور برنیامدن این نسل بماند!!!
اینم بماند که گفته شده بهترین نسخه رنج روور نسخه الکتریکیشه که اونم به وقتش میاد و بررسی میشه.
..
خودروسازی یعنی 0تا100 و خودران و البته دراز بودن ماشین!!
این شده معیار چندتا به ظاهر آمریکایی فن سایت.
بازم نشون دادین درک درستی از خودروسازی ندارین متاستفانه.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۵ تیر ۱۴۰۱بنده خدا حداقل از خورو سازی بت بساز که توان ساختن یه انجین مناسب داشته باشه.تا دیروز دستشون جلو فورد دراز بود حالا بیمر.کدیلاک فقط تو یک مورد انجینی که جگوار لندروور آرزوشو داشتن رو گذاشت کنار.قبلا هم گفتم سلستیک نیومده با کسی رقابت کنه بلکه یه سبک جدید هست اولین فوق لوکس برقی تاریخ.ولی خدا وکیلی وقتی معرفی شد عکسهاشو کنار رولزرویس بزار ببین خودت کلاهت رو قاضی کن.البته در حال حاضر چیزی به اسم رولزرویس نمیبینم بیشتر یه سری7 خیلی بزک شدست.
viper2
۲۵ تیر ۱۴۰۱اقا میشه بگی دقیقا الان میگی که میتونه رقابت کنه یا نه؟ چون اول مقالت گفتی میتونه دقیقا مثل اسکالید که تونست رقابت کنه اخرش گفتی نمیتونه .
(من خودم توی این موضوع بی طرفم و به نظر من هم احتمالا با بنتلی رقابت کنه ) اما میخواستم نظر شما هم بدونم
Saman
۲۵ تیر ۱۴۰۱رولزرویس شهرت به تشریفات و تجمل داره چرم و طلا و از این قبیل و هیچگاه به ارائه تکنولوژی شهرت نداشته و مثل یک کالاسکه سلطنتی هشت اسبه هست که نیاز به شوفر داره ولی کادیلاک همواره یک استاد کهنه کار لوکس ساز و ارائه دهنده نمایشگاهی از تکنولوژی بوده وهست. و تازشم در حال حاضر هم کادیلاک اسکلید کاملن بر نعش کشهای رولزرویس ارجهیت داره و انگلیس هرگز در برابر امریکا عددی نبوده. جایگاه رنجروور را ببینید و قابلیت اطمینان فیات مانندشو با لینکلن و کادیلاک مقایسه کنید.
T
۲۵ تیر ۱۴۰۱این کادیلاک خیلی ماشین خوب و لوکسیه ولی قیمت ۳۰۰ هزار برای این زیاده بنظرم ۱۵۰ منطقیه
Comodor
۲۵ تیر ۱۴۰۱کادیلاک از مسیر لوکس بودن خارج شده. شرکتیه هم هم محصول زیر ۸۰ هزاردلاری داره، هم سوپر سدان تولید میکنه، هم انواع SUV ها رو در سبدش جای داده.
مشتری متمول نمیاد پول هنگفت برا خرید محصول همچین شرکتی بده حتی اگه محصولش واقعا ارزنده باشه.
از یه جایی به بعد فقط خود ماشین مهم نیست، اصالت برند و خاص بودن هم میاد جزو اولویت ها.
کسرا
۲۷ تیر ۱۴۰۱بنظر من فقط و فقط مرسدس بنز مایباخ
بعدش رولزرویس
بقیه اش هم عددی نیستن
Nobody
۲۷ تیر ۱۴۰۱خریدن رولزرویس و بنتلی حماقت محض!
منطقی ترین خودرو میباخ براباس اس ششصد وهشتاد راکت نهصد (عشق و زیبای خفته ی من )
فوق لوکس همچون رقبا ، قدرتمند همچون هایپر کارها!
۹۰۰ اسب بخار، ۱۵۰۰ نیوتن متر ، صفر تاصد ۳.۷ ثانیه ، حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلو متر! ! که با پشت سر گذاشتن سوپر اسپرت های مطرح و نامداری همچون ۹۱۸ اسپایدر ، لامبورگینی آوانتادور اس وی جی ، مک لارن پی وان ، فراری لافراری ، استون مارتین ولکان و… (در بخش گشتاور و حداکثر سرعت پایدار) جسورانه پا در قلمرو هایپر کارها گذاشته! و فراموش نکنید که اینها مشخصات یه سوپر کار نیست ، بلکه یک سدان فول سایز اشرفی فوق لوکس دو و نیم تنی ست.