کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور هردو بهتازگی بهروزرسانیهای بزرگی را تجربه کردهاند اما کدامیک شاسیبلند لوکس بهتری خواهد بود؟
لینکلن و کادیلاک بهعنوان لوکسترین برندهای آمریکایی، دههها است که رقابت سختی باهم دارند. اصلیترین رقابت بین این دو برند اما بین لوکسترین و بزرگترین محصول آنها یعنی اسکالید و نویگیتور است. این شاسیبلندها هردو بهتازگی بهروزرسانیهایی را تجربه کردهاند و امیدوارند این تغییرات باعث برتری نسبت به رقیب شود. البته درحالیکه بهروزرسانی اسکالید صرفاً یک فیسلیفت میاندورهای است، نویگیتور با طراحی بیرونی کاملاً جدید و کابین بازطراحی شده، نسل عوض کرده است اما آیا این برای پایین کشیدن اسکالید از تخت پادشاهی که سالها است بر آن تکیه زده کافی خواهد بود؟
طراحی بیرونی
فیسلیفت اسکالید از جدیدترین زبان طراحی کادیلاک که ابتدا در لیریک و سلستیک ارائه شد بهره میبرد. طراحی قسمت جلوی این شاسیبلند بزرگ با دیلایتهای بسیار باریک و چراغهای عمودی در طرفین جلوپنجرهٔ ذوزنقهای بزرگ، مدرنتر از قبل به نظر میرسد. کادیلاک همچنین بزرگترین رینگهای تاریخ اسکالید (۲۴ اینچی) به همراه سه رنگ بیرونی جدید را برای شاسیبلند پرچمدار خود ارائه کرده که به ابهت فوقالعادهٔ آن میافزاید. از سوی دیگر، نویگیتور با جلوپنجرهٔ جدید، چراغهای جلوی باریکتر و چراغهای عقب سراسری، بشدت از نسل جدید ناتیلوس وام گرفته است. نویگیتور ظاهری سادهتر و درعینحال مجلل دارد که بسیار مدرنتر از قبل به نظر میرسد. از لحاظ ابعاد و فضای داخلی، هرکدام از این شاسیبلندها مزایا و معایب خود را دارند. نویگیتور فاصلهٔ محوری و ارتفاع بیشتری دارد اما این باعث برتری در فضای سر نمیشود زیرا اسکالید در هر سه ردیف فضای سر بیشتری ارائه میکند. علاوه بر این، شاسیبلند کادیلاک صندوق بار بزرگتری هم دارد هرچند که فضای پا در صندلیهای ردیف سوم آن کمی کمتر است.
لینکلن نویگیتور | لینکلن نویگیتور L | کادیلاک اسکالید | کادیلاک اسکالید ESV | |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۱۱ میلیمتر | ۳,۳۴۰ میلیمتر | ۳,۰۷۰ میلیمتر | ۳,۴۰۶ میلیمتر |
طول | ۵,۳۳۴ میلیمتر | ۵,۶۳۶ میلیمتر | ۵,۳۸۲ میلیمتر | ۵,۷۶۵ میلیمتر |
ارتفاع | ۲,۴۰۳ میلیمتر | ۲,۱۵۹ میلیمتر | ||
وزن | ۲۶۹۰ کیلوگرم | ۲۷۴۰ کیلوگرم | ۲۷۲۸ کیلوگرم | ۲۸۰۷ کیلوگرم |
پیشرانه
نویگیتور و اسکالید هردو از پیشرانههای قدرتمندی بهره میبرند که برای ارائهٔ قدرت کافی بهمنظور حرکت دادن نزدیک به سه تن فلز و یدک کشیدن نزدیک به ۴ تن طراحی شدهاند. زیر کاپوت نسل جدید نویگیتور همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 قبلی قرار گرفته است که ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه از زمان معرفی نسل قبلی نویگیتور در سال ۲۰۱۸ زیر کاپوت این شاسیبلند بزرگ قرار داشته است اما ازآنجاییکه قدرت بسیار قابلاحترامی دارد، ادامهٔ استفاده از آن در نسل جدید ناراحتکننده نخواهد بود. این پیشرانه همچنین امکان یدک کشی حداکثر ۳۹۵۰ کیلوگرم را هم برای نویگیتور فراهم میکند.
از سوی دیگر، اسکالید نیز همچنان به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی بزرگ و قدیمی خود وفادار است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که سالها است در محصولات مختلف جنرال موتورز استفاده میشود، یکی از آخرین پیشرانههای V8 تنفس طبیعی در بازار آمریکا بهحساب میآید. قبلاً برای اسکالید یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل هم ارائه میشد که در فیسلیفت اخیر حذف شده است. این خودرو در ظرفیت یدک کشی با حداکثر ۳۷۲۰ کیلوگرم، در پس رقیب خود قرار میگیرد اما برگ برندهٔ کادیلاک ارائهٔ نسخهٔ اسپرت و وحشی اسکالید V با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ و قدرت فوقالعادهٔ ۶۸۲ اسب بخار است که این شاسیبلند بزرگ را ظرف تنها ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند.
کادیلاک اسکالید | لینکلن نویگیتور | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۶۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ |
ظرفیت یدک کشی | ۳۷۲۰ کیلوگرم | ۳۹۵۰ کیلوگرم |
مصرف سوخت
مصرف سوخت نسخهٔ جدید این شاسیبلندها هنوز اعلام نشده اما ازآنجاییکه هردو از همان پیشرانههای قبلی استفاده میکنند، بهاحتمالزیاد مصرف سوخت آنها مشابه نسخههای قبلی خواهد بود. ازاینرو، مصرف سوخت نسخهٔ قبلی اسکالید و نویگیتور را در جدول زیر مقایسه کردهایم. این جدول بهوضوح نشان میدهد که پیشرانههای V8 بزرگ تنفس طبیعی هرگز راندمان موتورهای V6 جدید توربو را ندارند ولی از سوی دیگر، پیشرانهٔ اکوبوست فورد از لحاظ استهلاک و لذت رانندگی ضعیفتر از موتور پوشراد جنرال موتورز خواهد بود.
کادیلاک اسکالید | لینکلن نویگیتور | |
مصرف شهر | ۱۶.۸ لیتر | ۱۴.۷ لیتر |
مصرف جاده | ۱۳.۰ لیتر | ۱۰.۷ لیتر |
مصرف ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر | ۱۳.۰ لیتر |
داخل
کابین نویگیتور و اسکالید هردو مملو از ویژگیهای لوکس و تکنولوژیهای پیشرفته است ولی ارتقاء داخل لینکلن در نسل جدید واقعاً ما را تحت تأثیر قرار داد. به نظر میرسد سرانجام نویگیتور از لحاظ فضای داخلی میتواند همسطح اسکالید باشد و دلیل اصلی این موضوع ارتقاء بزرگ نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. لینکلن در نسل جدید نویگیتور یک نمایشگر پانورامای ۴۸ اینچی را معرفی کرده که کل عرض داشبورد را پوشش داده است. همچنین برای این شاسیبلند درب صندوق جدیدی هم در نظر گرفته شده است که با نزدیک شدن راننده باز و سپس بسته میشود. اسکالید نیز با نمایشگر ۵۵ اینچی منحنی که از ستون تا ستون کشیده شده، رویکرد مشابهی را در پیش گرفته است. این خودرو همچنین به سیستم صوتی AKG با حداکثر ۴۰ بلندگو مجهز است که ۱۲ بلندگو از نویگیتور بیشتر دارد و تجربهٔ شنیداری بینظیری را فراهم میکند. هردو خودرو بهصورت استاندارد از سیستم نیمه خودران هم بهره میبرند.
جمعبندی
در آمار فروش، سالها است که کادیلاک اسکالید با اختلاف زیادی بالاتر از لینکلن نویگیتور قرار دارد و بهنوعی به نماد ثروت و جایگاه اجتماعی تبدیل شده است. بااینحال، به نظر میرسد تغییرات نویگیتور در نسل جدید، واقعاً شرایط را با رقیب دیرینه یکسان کرده و یا حداقل بسیار به آن نزدیکتر کرده است؛ بنابراین، برای کسانی که به راحتی، مصرف سوخت و ظرفیت یدک کشی اهمیت میدهند، نویگیتور بهترین انتخاب خواهد بود ولی کسانی که خواهان جلبتوجه بیشتر، تکنولوژی فراوان و پیشرانهٔ سنتی V8 هستند، باید سراغ اسکالید بروند. بهطورکلی، هردوی این شاسیبلندها در صدر کلاس خود قرار دارند و این به تصمیم خریداران بستگی خواهد داشت که کدامیک را انتخاب کنند. نسخهٔ جدید این شاسیبلندهای پرچمدار آمریکایی از پاییز امسال راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد.
hosen
۳۱ مرداد ۱۴۰۳با احترام به لینکولن، اسکالید انتخابم.
جرمی کلارکسون
۳۱ مرداد ۱۴۰۳لینکلن طراحیش شبیه چینی ها شده بهتره نام لینکلن از روی ماشین هاشون بردارن
car lover
۳۱ مرداد ۱۴۰۳چونکه لینکلن مال چین هستش
سوشیانت
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اگر لینکلن چینیه پس علی هم درباره چینی بودن مرسدس بنز درست میگفت
car lover
۳۱ مرداد ۱۴۰۳جرمی: پیام اکانتش Car love هست نه car lover
car lover
۱ شهریور ۱۴۰۳سوشیانت: مرسدس فقط 9 درصد سهامش دست چینه دقت کن 9 درصد، برخلاف فورد و لینکلن که تماما تحت اختیار چین هستن و از طراحی و پلتفرمهای اونا استفاده میکنن. بگو ماشالا اصالت😂😂
سوشیانت
۱ شهریور ۱۴۰۳بله از پلتفرم و طراحی اونا استفاده میکنن منبع خود کار لاور😂
car lover
۱ شهریور ۱۴۰۳سوشیانت: https://www.pedal.ir/lincoln/lincolns-best-selling-vehicle-is-a-chinese-import/ منبع: پدال
حالا فشار بخور😂😂
سوشیانت
۱ شهریور ۱۴۰۳قطعات منظورشه😐😂 کجا نوشته طراحی یا پلتفرم، پلتفرمش اسمش c2 هست که مال فورده این ماشین توسط سه طراح فورد به اسم های jae chang, henri kavaja, jordan meadows طراحی شده
اشکال نداره الان فرق پلتفرم و طراحی با قطعات رو متوجه شدی
car lover
۱ شهریور ۱۴۰۳این فقط یه نمونش بود. قطعات و پلتفرم و طراحی و همه چی رو از چین میگیره
سوشیانت
۱ شهریور ۱۴۰۳من اسم طراحاش و پلتفرم رو گفتم تو که میگی این ماشین چینیه هیچ مدرکی نداری حداقل وقتی اطلاعات کافی راجب چیزی نداری قبول کن
car lover
۱ شهریور ۱۴۰۳من تنها چیزی رو که قبول کردم اینکه لینکلن چینیه
سوشیانت
۱ شهریور ۱۴۰۳خب پس من هم میگم بنز چینیه
car lover
۱ شهریور ۱۴۰۳تو نمیتونی بگی بنز چینیه چون چینی نیست ولی من میتونم بگم لینلکن چینیه چون هست این عین واقعیته
سوشیانت
۱ شهریور ۱۴۰۳میتونم بگم باز هم میگم بنز چینیه جناب متعصب
car lover
۱ شهریور ۱۴۰۳کرایسلر اروپایی و چینی
فورد و لینکلن چینی
جنرال موتورز چینی
تسلا چینی
همه ی قطب های بزرگ خودروسازیتون چینی ان
دلت به چی خوشه واقعا؟ اشکال نداره اینا همه چینی 9 درصد مرسدس هم دست چین باشه
اگرم بحث تعصب باشه که تو یکی دیگه نباید حرفی بزنی دیگه همه مینشناسنت
net
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ماشین های امریکایی و اروپایی دارند یواش یواش طراحیشون چینی میشه
جرمی کلارکسون
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اگه اشتباه نکنم پیام بودی
پیام جان شما که طرفدار آمریکا هستی باید بگی زنده باد ابر قدرت جهان 😂😂
۳۱ مرداد ۱۴۰۳جفتشون رو دوست دارم ولی مثل شما انتخابم اسکالید
به نظرم جمع و جور تره و برای من مناسب تره
امیرحسین
۱ شهریور ۱۴۰۳جمع و جور نیست…بزرگتره. زیباییش هم به همین ابعاد فوق العاده هست. خرد جمعی اشتباه نمی کنه فروش اسکلید سه برابر نویگیتر هست… هر دو عالین ولی اسکلید از دید من باحالتره
علی
۱ شهریور ۱۴۰۳فروش بیشتر دلیل بر بهتر بودن نیس
لینکلن خاص تر وباکلاس تره کمیاب تره
froG-driVer
۳۱ مرداد ۱۴۰۳توی این نسل ها هیچکدوم.ببخشید.
توی نسل قبلی اسکالید.
با این قیمت ها میشه الان چیزای بهتری خرید.مثل چروکی.دورانگو…
Cert
۱ شهریور ۱۴۰۳واگونیر بهتر است و هر دو را شکست می دهد
froG-driVer
۱ شهریور ۱۴۰۳بله منظورم واگنیر بود اشتباه شد
ممد ژانگولر
۳۱ مرداد ۱۴۰۳من شخصا حضرت دنعلی به اینا ترجیح میدم . خیلی طراحیش پخته تره و ماشین کاملا کاربردیه.
یبار کادیلاکو از نزدیک دیدم خیلی حرکات گهواره ایی داشت و اصلا به دل نمیشست . ولی دنعلی قرص و محکم تو جاده میره .ابعادشم منطقی تره
car lover
۳۱ مرداد ۱۴۰۳داداش عشقت به دنعلی رو درک میکنم اما دلایلت یکم مسخره است. فقط با دیدن یه ماشین حرکات گهواره ایش رو متوجه شدی؟ ادم تا توی یه ماشین نشسته چجوری فقط با دیدن میتونه اینو بگه. بعد فرض رو بگیریم راست میگی، اگه اسکالید حرکات گهواره ای داره دنعلی هم دقیقا عین همون رو داره و مو نمیزنه چون شاسی و پلتفرم این دوتا ماشین دقیقا یکی ان
ممد ژانگولر
۳۱ مرداد ۱۴۰۳داداش در اینکه کادیلاک و لینکلن لوکسترن شکی نیست ولی من خودم شخصا ماشین با طراحی درست و زیبا و کاربردی و قرص و محکمو بیشتر میپسندم . ضمنا کادیلاک و لینکلن قبلیو از نزدیک دیدم اصلا به دلم نشست . حرکتهای زیاد گهواره ایی حس بدی از بیرون به مخاطب میده. انگار ی درشگه گندرو رو چهارتا چرخ کوچیک بذارن . ضمنا طراحی داشبورد کادیلاک و لینکلن هم دوست ندارم خیلی حساب کتاب نداره ی مشت مانیتور از اینور امده اونور که چی .
car lover
۳۱ مرداد ۱۴۰۳داش نفهمیدی من چی گفتم، شاسی و اتاق و پلتفرم و همه چی این ماشین با اسکالید یکیه. یعنی قرص و محکم بودنشون عین همدیگه است حرکات گهواریشون هم همینطور
ممد ژانگولر
۳۱ مرداد ۱۴۰۳بجاش اتاق دنعلی عریضتره همین باعث بوجود امدن تعادل بیشتر میشه.ولی اینو جدی میگم دنعلی خیلی به دل میشینه از همه نظر . تاهو هم خیلی خوبه اگه مثل دنعلی جدیده بروزتر بشه . کلا با ماشینهای خوشتیپ خیلی حال میکنم حالا از هر برندی . تناسب خیلی مهمه
Taha Ayoobi
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ممد قبول دارم دنعلی فیس آمریکایی تری داره ولی اسکالید و نویگیتور هرچی باشن بالاتر از بقیه ان
car lover
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اگر بحث فیس و استایل امریکایی باشه که تاهو اوله.
جرمی کلارکسون
۳۱ مرداد ۱۴۰۳با نهایت احترام به دنعلی ، اسکالید V بدون شک بهترین شاسی بلند فول سایز آمریکایی💪
car lover
۳۱ مرداد ۱۴۰۳با شما کاملا موافقم جرمی جان. ایشالا تو قسمت های بعدی برنامه این ماشینو تست کنید
جرمی کلارکسون
۳۱ مرداد ۱۴۰۳میارمش مزرعم ببینم میتونه گاو آهن بکشه
𝐀𝐥𝐢
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اسکالید برام جذابتره
car lover
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اول پادشاه اسکالید👑🏆
نویگیتور نخست وزیر
واگنیر هم ژنرال
ابوالفضل
۱ شهریور ۱۴۰۳مشتی سابربن و جمس دنالی رو یادت رفت بگی
Dark Knight
۳۱ مرداد ۱۴۰۳تو suv های فول سایز اسکالید حرف اول رو میزنه ( مخصوصا اگه مدل V باشه ) به هر حال میشه گفت یکی از پایه گذاران کلاس suv های لوکس فول سایز هست و به خاطر همین اسکالید رو انتخاب میکنم که نسل قبلی ( یعنی قبل از این فیس لیفت ) از car and driver امتیاز کامل در بخش تجربه رانندگی رو گرفته بود
👊
۳۱ مرداد ۱۴۰۳البته سایت C/D میاد با استفاده از کارشناسان خودش چندین جنبه مختلف هر خودرو رو میسنجه و در اخر یه نمره کلی میده . تو همین سگمنت شاسی بلند فول سایز لوکس ، جایگاه اسکلید سومه و نمره ۹ رو داره . مقام اول و دوم به ترتیب X7 و رنجرور هستند با نمره ۹.۵ و ۹ . نویگیتور هم با نمره ۸ جایگاه نهم رو داره که در مقابل رقبا به چشم نمیاد
https://www.caranddriver.com/cadillac/escalade-escalade-esv
سوشیانت
۳۱ مرداد ۱۴۰۳کار اند درایور مقایسه مستقیمی بین نویگیتور و اسکالید و رنجرور و x7 انجام نداده ولی موتور ترند انجام داد و دیدیم x7 رتبه آخر رو بدست آورد و لینکلن اول و اسکالید دوم و جی ال اس هم سوم شد رنجرور هم که مشکل کمبود فضای سر ردیف سوم رو داره که برای یک خودروی فول سایز اصلا جالب نیست
بی خیال اسم
۱ شهریور ۱۴۰۳مگه مقایسه مستقیم و غیر مستقیم داره سوشی جون
اون مقایسه موتور ترند رو هم فکر کنم ماله مدل های ۲۰۲۲ این ماشین ها بود یا ۲۰۲۳ دقیق مطمئن نیست
ماله C/D جدید ترین مقایسه هست مدل های ۲۰۲۵ این خودرو ها
سوشیانت
۱ شهریور ۱۴۰۳الان متن مقایسه کار اند درایور کو؟! وقتی متن نیست و فقط نمره دادن یعنی مقایسه غیر مستقیم
بی خیال اسم
۱ شهریور ۱۴۰۳(الان متن مقایسه کار اند درایور کو؟! وقتی متن نیست و فقط نمره دادن یعنی مقایسه غیر مستقیم)
باز یه چیز از خودت در آوردی مقایسه غیر مستقیم دیگه چیه
همین نمرات هم همون طور که کاربر👊 گفت طبق نظرات کارشناس ها هست
اون مقایسه موتور ترند هم ماله مدل ۲۰۲۲ ۲۰۲۱ این خودرو هاس اگه اشتباه نکنم
Taha Ayoobi
۳۱ مرداد ۱۴۰۳من لینک رو نخوندم ولی اگه X7 اول شده باشه خنده داره😆
بی خیال اسم
۱ شهریور ۱۴۰۳طاها جان می شه دلیلت رو بگی تا ما هم بخندیم
Taha Ayoobi
۱ شهریور ۱۴۰۳X7 بچه اسکالید هم حساب نمیشه، ابعاد که هیچی، تکنولوژی های کادیلاک 10 برابر X7
car lover
۱ شهریور ۱۴۰۳طاها باهات موافقم. توی کلاس فول سایز ژاپنیها و امریکایها دست بالا رو دارن
بی خیال اسم 2
۲ شهریور ۱۴۰۳(X7 بچه اسکالید هم حساب نمیشه، ابعاد که هیچی، تکنولوژی های کادیلاک 10 برابر X7)
فعلا که مدل های 2025 این خودرو ها مقایسه ی مستقیم صورت نگرفته طبق نظر جناب سوشیانت
Taha Ayoobi
۳۱ مرداد ۱۴۰۳جا داره واقعا بگم در سگمنت اس یو وی فول سایز اول از همه اسکالید و نویگیتور چون واقعا عالی هستن و واقعا فقط عالی هستن این دوتا و باید باشن که عالی هستن🤩🥇🏅
با تشکر از نوید 😂
NAVID@@98
۳۱ مرداد ۱۴۰۳آفرین 👏👍🤟😘🔥
الان سرم شلوغه بزار آزاد بشم این زمان دهن مارو سرویس کرد تا کی فرصت بشه از این عزیزان خدایی سخن بگوییم از پادشاهان شاسی بلند ها !!!!!!!
به قول دو شاعر که میگن
گر مرد رهی غم مخور از دوری و دیری
دانی که رسیدن هنر گام زمان است
خیز تا فتنهای برانگیزیم
یک زمان از زمانه بگریزیم
بر بساط نشاط بنشینیم
همه از پیش خویش برخیزیم
جز حریف ظریف نگزینیم
با کسان خسان نیامیزیم
غم بیهوده در جهان نخوریم
می آسوده در قدح ریزیم
ما گرفتار شادی و طربیم
نه گرفتار زهد و پرهیزیم
گر ستیزه کند فلک با ما
بر مرادش رویم و نستیزیم
چون نداریم هیچ دست آویز
چند با هر کسی درآویزیم !!!!!!!
علی جردن
۳۱ مرداد ۱۴۰۳کلاس گنده بک سلیقه ام نیست
Taha Ayoobi
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اسمش فول سایزه نه گنده بک
علی جردن
۳۱ مرداد ۱۴۰۳وقتی تو خیابون خودروی فول سایز در حال تردد هست هم خود راننده سترس داره لبه خودرو جایی برخورد نکنه هم خودروهای اطراف راهشون بند میاد
سوشیانت
۳۱ مرداد ۱۴۰۳بستگی به رانندش داره
Taha Ayoobi
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اون تو ایرانه که اتوبان هاش اندازه کوچه های آمریکاس
یوسفی
۳۱ مرداد ۱۴۰۳هر قابل توجه و احترام هستند اما من کادیلاک را انتخاب می کنم
MjM
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ابهت اسکالید رو با اون چراغهای نازک خراب کردن شده مثل این چینی ها!
این طراحی “تبلت سراسری روی داشبورد” هم که رو هر ماشینی باشه کنسله!
car lover
۳۱ مرداد ۱۴۰۳کلا این ترند چراغ ها از آسیای شرق اومد. مردمانشون هم چشمهاشون همین شکلیه چشم هایی کوچیک و به قولی بادومی
پ.ن: بشخصه اصلا از این سبک طراحی چراغهای کور خوشم نمیاد
ناشناس
۳۱ مرداد ۱۴۰۳لینکلن 🥰🥰 مثل جوجوهای رنگی انسانی سرزمین پریان مهم نیست چند سالشونه همیشه خوشگلن هرچند آدم باید خیر خواه باشه و حیا داشته باشه ولی خوش به حال اوناییکه عاشقانه ازدواج کردن به پای هم پیر شید ما هم رفتیم کمک دوستامون چون دلمون نمی خواد بیفتن تو دردسر حتی الان دلم می خواد به جا خریدن جهیزیه چیزهایی بخرم بچه ها خلاف نکنن فقط ایکاش کار جور کنن مثلا کل اعضای کارخونه شرکت پسند اخراج خودم و شوهر اونجا رو بخریم از یه جا شروع کنیم به نظرم اختلاف عقاید نرمال به امید اینکه همه چی حل شه آمیخته شه
froG-driVer
۱ شهریور ۱۴۰۳😐😐
car lover
۱ شهریور ۱۴۰۳کاربرهای عجیب و اکانت های فیک جدیدا زیاد شدن
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۳۱ مرداد ۱۴۰۳تو بحث لوکس بودن و امکانات بدون شک هر دو مساوی هستند مخصوصا تو این نسل که صندلی ردیف دوم رو هم به تنظیمات برقی و کنسول یک تکه مجهز کردن که همیشه با خودم میگفتم چرا اینکار رو نمیکنن.ولی انتخابم بدون شک بین این دو اسکالید هست چون دوتا وی۸ حجیم داره مخصوصا نسخه وی که دیگه قشنگ میسازتت.ولی اگر نسخه وی نباشه انتخابم جیپ گرند واگونیر هست با انجین ۶.۴ همی با ۴۷۰ اسب.
ARMAN سابق
۳۱ مرداد ۱۴۰۳من اسکالید رو ترجیح میدم مخصوصا نسخه V که واقعا پرفورمنس شاهکاری داره.
! i M α η δ υ α R
۳۱ مرداد ۱۴۰۳هنوز هم در بازار ترتیب :
اول ، اسکلید …
بعد ، نویگیتور …
سپس ، واگونیر …
و در نهایت ، یوکان دنالی …
به نظرم عاقلانه ترین ترکیب هست …
اما برای من ، نویگیتور ، اغوا کننده تره …
هر چند اسکلید ، یه جاهایی میلی متری و یه جاهایی ، سانتی متری ، بهتره …
واگونیر بسیار جذاب و پویا به نظر میرسه اما حقیقتا شاید بعدش ، یه جاهایی توی ذوق آدم بزنه …
یوکان هم مثل همیشه تکلیفش با خودش روشنه ، اما باز هم دست کم گرفته میشه …
یوکان ، واقعا بیشتر از چیزی که به نظر میاد خوبه و بیشتر از سه رقیب دیگه آدم رو سورپرایز ، میکنه …
Taha Ayoobi
۳۱ مرداد ۱۴۰۳تاهو و سابربن و اکسپدیشن چی؟
! i M α η δ υ α R
۱ شهریور ۱۴۰۳Top 4 Best American Large Luxury SUVs
JaMsHiD_R1988
۱ شهریور ۱۴۰۳نویگیتور برام اصالت بیشتری داره درسته جلو پنجره اش بازم شبیه چینیا شده ولی کلا همه چیش یادآور اصالت آمریکایی و لوکس بودن و مجلل بودن و آمریکای مدرنه !
من با احترام به اسکالید حتی با اینکه به کل آمریکایی های دیگه ترجیحش میدم ولی نویگیتور انتخاب چشم بسته منه حتی نسل قبلش که اون یه غولی بود که موقعی نگاهش میکردی صدای آمریکا میداد
.
۳۱ مرداد ۱۴۰۳لامصب ریرا که معرفی شد،رقبای مستقیمش رو سریع به روزرسانی کردن که تو رقابت کم نیارن!🤭
امیر حسین
۱ شهریور ۱۴۰۳از معرفی و پیشنمایش ری را تا تولید و ورودش به بازار کیا کی ۸ معرفی و تولید و فیس لیفت شد!!! ماشاالله سرعت عمل 😆😆😆😆
حسین خوانساری
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اسکالید، نماد یه خودروی غول پیکر ، لوکس آمریکایی هست که اتفاقا از نظر امکانات و تجهیزات فول هست و بهترین برگ برنده اسکالید موتور تنفس طبیعی V8 هست که داد میزنه اصالت آمریکایی رو ، حالا بماند نسخه قویتر و مجهز به توربو که این غول افسانه ای رو خیلی سریعتر از خودروهای با نصف این وزن ، به عدد ۱۰۰ میرسونه……..
آخ دیدن داره اسکالید یه طرف باشه و طرف دیگه یه کراس اور چینی باشه تا فیل و فنجان نمایان بشه
ẞssssss
۳۱ مرداد ۱۴۰۳جدیدا هر ماشینی رو که طراحی داخلی شو نگاه میکنم فقط باید ببینم طراحی کنسول وسطش چطوره چون همه یه تلویزیون میزارن رو داشبورد خودشونو راحت میکنن 😂😂
سید علیرضا
۳۱ مرداد ۱۴۰۳نمی تونم بین این دو تا یکی رو انتخاب کنم ، هر دو عالی هستند و هر دو در کلاس فول سایز سنگ تموم گذاشتند 🙌
Arshia m3csl
۱ شهریور ۱۴۰۳هر دوتاشون ماشین های خوبی هستن ولی طراحی داخلی نسخه های قبلیشون بهتر بود خیلی نچسب شده داخل ماشین ها کلاستر آنالوگ باید برگرده و همه امکانات تو صفحه نمایشگر نباشه و دکمه هم بزارن واسه کنترل امکانات ماشین صفحه نمایشگر منوش گیج کنندست
electriclovecar
۱ شهریور ۱۴۰۳با احترام به لینکولن، اسکالید انتخابم.
مقایسه 2 پادشاه و اعلام برتری یکیشون واقعا سخته
من عکس اسکالاید رو روی دیوار اتاقم میزنم ولی لینکلن سوار میشم!
ماشینعلی
۱ شهریور ۱۴۰۳با احترام به لینکلن عزیز، اسکالید.
احساس میکنم روح نسل های قبل اسکالید تو نسل جدید دمیده شده
چه فرقی داره
۲ شهریور ۱۴۰۳بیشتر اینگونه اخبارها برای سوزاندن مردمی هست که قرار بوده آقائی دنیا را بکنن اما بخاطر پیشرفت مالی و مقامی عده ای هنوز دلخوش به تولید پراید، دنا و تارا و کوئیک هستن
دنیا کجاست و ما کجا؟ خانم مقبلی ایرانی در امریکا به فضا میرود و خانم فلانی را به زور سوار ون میکنن تا … !؟ بماند
راستی چرا جدیدا ۳۰٪ روی قیمت اجناس الخصوص قطعات یدکی آورده شده؟ ایشاالله که مملکت کمبود بودجه نداشته باشد تا پزشکیان اینبار برای تامین بودجه بجای دست کردن تا کتف در جیب و سفره مردم، خود وارد جیب و سفره مردم شود؟؟؟
شهرام
۲۹ شهریور ۱۴۰۳تو فاصله بین صندلی راننده و شاگرد کنسول میانی نویگیتور یدونه(حضرت) لندکروزر جا میشه لامصب😂