کادیلاک در اواسط دههٔ اول قرن بیست و یکم و پس متوقف کردن تولید مدلهای لوکس سِویل و دِویل، سدان های دیفرانسیل عقب STS و DTS را بهعنوان جایگزین آنها معرفی کرد درحالیکه مدل لوکس DTS پرچمدار کادیلاک بشمار میرفت. سپس در سال ۲۰۱۱ تولید STS و DTS متوقف و سدان دیفرانسیل جلوی XTS جایگزین هردوی آنها شده و به پرچمدار جدید کادیلاک تبدیل گردید؛ اما یک سدان دیفرانسیل جلو که تنها با موتورهای V6 عرضه میشد، چندان درشان پرچمدار کادیلاک نبود.
پسازاینکه کادیلاک شیوهٔ نامگذاری و سبک محصولات خود را عوض نمود، در سال ۲۰۱۵ سدان پرچمدار جدیدی را بانام CT6 معرفی کرد که برخلاف XTS دیفرانسیل عقب بوده و بهزودی پیشرانهٔ V8 نیز برای آن ارائه خواهد شد. البته تولید XTS همچنان در کنار CT6 ادامه داشته و کادیلاک صحبتی از زمان توقف تولید آن به میان نیاورده است. حال خبرهایی منتشرشده است که کادیلاک قصد ساخت سدانی حتی بزرگتر از CT6 را بانام CT8 جهت رقابت با سدان های بزرگِ لوکس بازار دارد. این خودرو در همهٔ زمینهها همچون ابعاد، تکنولوژی قدرت و… پرچمدار کادیلاک خواهد بود.
هدف از ساخت CT8
هدف کادیلاک از ساخت CT8 اثبات توانایی خود در رقابت جهانی با ژرمنها، جاگوار و لکسوس است که با قیمتی ششرقمی و تجهیز به فناوریهای پیشرفته بتواند در سگمنت مرسدس بنز S کلاس عرضاندام کند.
پلت فرم CT8
CT8 همانند CT6 بر روی پلت فرم دیفرانسیل عقب امگا ساخته خواهد شد درحالیکه گزینهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آن قابل سفارش خواهد بود. به لطف استفادهٔ گسترده از ترکیب آلومینیوم و فولاد با مقاومت بالا در ساخت CT8، وزن آن تا چند صد کیلوگرم کاهش خواهد یافت.
قوای محرکهٔ CT8
پیشرانهٔ پایهٔ CT8 یک نمونهٔ V6 توئین توربو خواهد بود درحالیکه قویترین موتور آن V8 توئین توربو با قدرتی در حدود ۵۰۰ اسب بخار خواهد بود. همچنین نسخهٔ پلاگ این هیبرید آن نیز ساخته خواهد شد.
قیمت، زمان عرضه و رقبا
CT8 احتمالاً در اواخر سال ۲۰۱۸ و یا اوایل ۲۰۱۹ با قیمتی بیش از ۹۰ هزار دلار عرضه خواهد شد. رقبای پرچمدار آیندهٔ کادیلاک عبارتاند از: آئودی A8، مرسدس بنز S کلاس، ب ام و سری ۷، جاگوار XJ، لکسوس LS و مازراتی کواتروپورته.
کادیلاک با تغییر شیوهٔ نامگذاری خود و عرصهٔ محصولات جدید، سخت در تلاش است تا جایگاه برند خود را بهعنوان یک لوکس ساز جهانی بیشازپیش بالابرده و فروش محصولات خود را افزایش دهد. آنطور که از کادیلاک انتظار داریم، CT8 احتمالاً سدانی فوقالعاده زیبا و با انبوهی از تجهیزات و تکنولوژیهای روز خواهد بود که نام کادیلاک را بهعنوان یکی از برترین لوکس سازان در عرصهٔ جهانی بیش از گذشته مطرح خواهد کرد.
Mori Ca.
۱۱ خرداد ۱۳۹۵حالا شد کادیلااااک…. جای همچین محصولی تو سبد محصولاتش خالی بود.. کاملا بر گرفته از کانسپت سیئل هستش…
نوید جهرمی
۱۱ خرداد ۱۳۹۵هنوز دو موردش برام حل نشده و به نظرم از کادیلاک بودن دورش کرده. یکی این شیوه ی نامگذاری بی هویت، برخلاف گذشته که نام های با اصالتی میزاشت که از آوردنش سر زبان هم لذت می بردی ، یکی هم برداشتن اون خوشه ی گندم که مثل تاج صلح دور آرم کادیلاک بود.
هنوزم امیدوارم کادیلاک از این درجه بالاتر بره و وارد رقابت با رده بالاتر های بازار مثل پورشه،مزراتی، بنتلی و رولزرویس بشه . و این جایگاه کنونیش رو به بیوک بده.
pagani
۱۱ خرداد ۱۳۹۵کاش المیراژ رو زودتر بده بیرون.
با اصالت . کشیده .قدرتمند و طراحی عالی.
موتور zr1 رو بذارن که دیگه میشه نور علی نور.
pagani
۱۱ خرداد ۱۳۹۵http://www.pedal.ir/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/%D8%A7%D9%84%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DA%98-%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85%DB%8C/
محمد حسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۵وای خدای من ..!!! CT8 خیلی شبیه میباخ رؤیاهای منه ..! همیشه دوست داشتم طراحیS کلاس توی این مایه ها باشه ولی کادیلاک پیش دستی کرد.واقعاً طراحی بی نظیری داره؛آفرین به کادیلاک …
احسان
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ها الان خوب شد، جلوی ماشین طراحی گیرایی داره و واقعا زیباست
آرش آمریکایی
۱۱ خرداد ۱۳۹۵من فکر میکردم ct6 رقیب بنز اس کلاس و بی ام و سری 7 باشه
اول که این مقاله رو دیدم فکر کردم اینو برا رقابت با بنتلی و … ساخته
یه سوال از دوستان ct6 برا رقابت با چه مدلایی ساخته شده؟
خلاصه واقعا ماشین فوق العاده ای شده
کاش تو ایران هم میومد
احمد باقری
۱۱ خرداد ۱۳۹۵لوکس و مجلل بودن از سر و روش میباره.
بنتلی
۱۱ خرداد ۱۳۹۵دوستان دارین درمورد چی حرف میزنید؟!!!!!!ی بنده خدایی براساس کانسپت یک رندر ازش ساخته!این طراحی نهاییش نیس ک!ولی مطمئنم فوق العاده لوکس و پرابهت خواهد بود!آرش آمریکایی عزیز ،فک کنم ct6 مث لاکراس ی جورایی بین سری5و سری 7 بی ام و و Eکلاس و sکلاس بنز قرار میگیره، درضمن هدف ساخت ct8 رقابت با بنتلی و رولزرویس هم هس و کادیلاک قراره یک شاسی بلند لوکس تر و بزرگتر از اسکالید هم تولید کنه.
Nima
۱۱ خرداد ۱۳۹۵خودرو هاى کادیلاک اینا خواهد بود:
CT6 که الان هست CT8 که میشه براى رقابت با s کلاس و قیمت 100.000 دلار. بعد از اون CT9 هست که براى رقابت با بنتلى و رولزرویس و میباخ هست و قیمت 250.000 دلارى خواهد داشت، اما شاسى بلند هاى کادیلاک میشن XT8 که همون اسکالید هست. پس از اون XT9 که قیمت بیش از 100.000 داره و براى رقابت با G واگن هست که قیمت پایش 120.000 هست و بعد اون پرچم دار XT10 هست که با قیمت 250.000 دلار براى مدل پایه رقیب اصلى بنتلى بنتایگا و رولزرویس آینده و بنز G65 AMG هست. امیدوارم مفید بوده باشه. این برنامه ها از ۲۰۱۹ شروع میشن که اولیش همین CT8 هست. موتورش هم 4 لیترى تویین توربو هست که V8 هست مسلماً.
ASTON
۱۱ خرداد ۱۳۹۵اولین عکس رو از بالا نگاه کنید DTS اولین باری که ال 90 رو تو خیابون دیدم با خودم گفتم ای ول چراغهای عمودی منو یاد این کادیلاک انداخت
تا الان هم هرکی میگه ماشین چی داری میگم کادیلاک فقرا
البته تقابل ابعاد و دنیایی از آپشن در مقابل فقر متریال و آپشن ال 90 هست
شاید واسه بعضیها خنده دار باشه البته
حمیدرضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۵کادیلاک قطعا مثل گذشته شکست میخوره. هر چقدر هم خواستین منفی بدین. چون منفی دادناتون واقعیت رو عوض نمیکنه.
بنتلی
۱۱ خرداد ۱۳۹۵عذرمیخوام،نیما درست میگه،اصن حواسم ب ct9نبود،ct9 رقیب رولزرویس و بنتلیه،نیما جان شما درمورد xt10مطمئنی؟!فک کنم xt9 آخرین،بزرگترین و لوکس ترین باشه! ک حدود قیمت بین 250هزار تا 300هزار داره.
آرش آمریکایی
۱۱ خرداد ۱۳۹۵نیما و بنتلی عزیز از اطلاعاتتون ممنون
حقیقتش رقابت بین شرکتای مختلف رو خیلی دوس دارم چون باعث پیشرفت میشه
ماشینای آلمانی واقعا باحالن و حالا که رقبای آمریکاییشون خودشون آبدیت میکنن
حسابی رقابت جالب میشه
حالا اینجا حمیدرضا چی میگه حالا اگه کادیلاک شکست بخوره چیش به تو میرسه
حرفای بعضی آدما خیلی *** خنده داره
ناسا
۱۱ خرداد ۱۳۹۵رخ خودروهاشو دوس دارم.
moein
۱۱ خرداد ۱۳۹۵واقعا زیبا شده ولی یه هر وقت نگاه می کنم به کادیلاک یاد اون کادیلاک های می افتم که دوران قبل انقلاب در ایران منتاژ می شد که با این هیکل مستحکم مجبور بودی خیلی خوش بینانه سالی یه بار جلو بندی رو بیاری پاین و تعمیر کنی
دیگه خیلی وقته سوار یه کادیلاک نشدم خدا کنه این طوری نباشن !!!
ولی هرچی باشه آمریکایه
احسان
۱۱ خرداد ۱۳۹۵Ct6 رقیب مستقیم cls، ولی ct۸ رقیب مستقیم s بنز ، ct۹ هم در کلاس بنتلی و رولز رویس هستش من این رقابت رو دوست دارم و امیدوارم کادیلاک رو برسونه به جایگاه واقعیش و این رقابت در نهایت به نفع مصرف کنندهاست.
Nima
۱۱ خرداد ۱۳۹۵والا راستش نه مطمئن نیستم.ولی درش میارم کاری نداره?
خبرشو همینجا میدن ولی از لیست سدان ها مطمئنم. من XT10 رو از یکی شنیدم ولی بقیه رو خودم چند وقت پیش خوندم.
علی
۱۱ خرداد ۱۳۹۵سلام.
از طراحیش خوشم اومد گیراتر و جذاب تر از اون قبلیهاس…
ali
۱۱ خرداد ۱۳۹۵بازم کادیلاک
از این کمپانی نمیشه صحبت کرد یعنی من نمیتونم اونرو توصیف کنم
فقط میبینم کادیلاک داره میشه همون کادیلاک که همه افرادی که مثل من
هستن دوست دارن باز هم به همون جایگاه برگرده که البته با مدلهایی
که کادیلاک داره معرفی میکنه خیلی سریع بهش میرسه
واقعا خوشحالم از اینکه اون بحران سال 2009 باعث بیدار شدن خودروسازان کهنه کار امریکایی شد
Infinite
۱۱ خرداد ۱۳۹۵استایل خیلی زیبا و جذابی داره. با دیدن عکس زیر یه لحظه یاد SIXTEEN افتادم…
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/Cadillac-CT8.jpg
continental
۱۱ خرداد ۱۳۹۵بالاخره کادیلاک خونش به جوش اومد به نظرم لوکس ترین و بهترین خودرو ساز امریکایی است
یاسین
۱۲ خرداد ۱۳۹۵سلام.پراید!صد و…دنبالش هر عددی دلتون خواست بذارین،وارد میشود.مطمئن باشید در لوکس بودنش شکی نیس،تنها تابوتِ متحرکِ دنیا!به سایپا!مطمئن!پیشنهاد میدم که سخنگویی هم بذاره که در حوادث شهادتین را تلقین کند.خودرویی مورد پسند همه!جهت خودزنی،خودکشی!به راستی که آغایون بدتون نیاد،کادیلاک هرچه باشه تاج و تخت بهش میاد.خیلی از فناوری مورد استفاده در خودروها رو،کادیلاک به صنعت خودرو عرضه کرد.بنابر همین،من همیشه محصولاتش را می ستایم!اینم خوب ساخته!تا این آلمانی ها بی ام دبلیو سری ۷ و بنز کلاس اس و آئودی نخوان یکه تازی کنن!ممنون جناب امیر دهقان دستگردی!
امیر دهقان دستگردی
۱۳ خرداد ۱۳۹۵خواهش میکنم. ممنون از لطف شما
ali scorpion
۱۲ خرداد ۱۳۹۵طراحی همین کانسپت ها هم بسیار زیباست و کادیکلاک کارش خوبه… ولی فکر میکنید حریف بنز اس کلاس و بی ام سری 7 و آئودی میشه ؟! خیلی بعیده… خوده امریکایی ها هم تو لوکس ها المانی ها رو به کادیلاک ترجیح میدن !… تو کلاس سدان های لوکس مثله بنتلی و رولزرویس که اصلا نباید بره سمت اون کلاس ! عمرا حریف اونا نمیشه..
امیر
۱۸ خرداد ۱۳۹۵همه ی خودرو های شرکت کادیلاک عالین از هر نظر