بین صدای تولیدی از موتور خودرو معمولاً با کارایی و سواری آن خودرو رابطه مستقیمی وجود دارد و این یک حقیقت انکار ناپذیر است.
خودرو کادیلاک CTS 2014 با استفاده از قوانین صوت و آکوستیک سعی دارد تا روند به گوش رسیدن صدای خودرو را متوقف کند. صدای موتور رابطه مستقیمی با پدال گاز دارد و مهندسان با به کار گیری سیستم صوتی پیشرفته در خودرو میخواهند که صدای موتور را به کمترین حد خود برسانند. کمپانی کادیلاک برای سه حالت رانندگی مسابقهای، اسپرت و معمولی این سیستم را برنامه ریزی کرده است و متناسب با آن صدایی از سیستم صوتی پخش میشود تا صدای موتور را خنثی کند.
حالت معمولی (Tour Mode) صدای تولیدی توسط موتور خیلی ملایم میباشد و نیازمند تولید صدای پر قدرت نیست ولی در حالت اسپرت (Sport Mode) سیستم صوتی خودرو موظف است تا صدای قدرتمند بیشتری ایجاد کند. در نهایت در حالت مسابقهای (Track Mode) غرش از موتور صدای پر قدرتی تولید میکند و در این حالت کار سیستم صوتی پیچیده میشود و کنترل این صدا مشکل میشود.
برای کارایی هر چه بیشتر این سیستم در نقاط مختلف داخل اتاق خودرو میکروفونهایی تعبیه شده است تا شدت صدای تولیدی توسط موتور را حس کند و متناسب با آن وارد عمل شود. در واقع این میکروفونها مانند سنسور عمل میکنند و مبنای تصمیم گیری برای ارسال صدا در کابین خودرو فراهم میکنند تا صدای موتور شنیده نشود.
“سیستم صوتی پیشرفته این خودرو مانند رهبر گروه ارکستر عمل میکند، صدای موتور را با تولید صدای متناسب در کابین خودرو خنثی میکند ” این گفته را Dave Leone مسئول اجرایی این پروژه در کادیلاک است، تصدیق کرده است. همچنین در مطبوعات در مورد این تکنولوژی گفتهاند که “ما از گوشهایمان استفاده کردیم تا به خودمان بگوییم که چه صدایی متناسب با این تون موتور خودرو مناسب است که شنیده شود. این هنر و علم کادیلاک است که فلسفه صدای موتور را شناخته است.”
حمید
۱۱ دی ۱۳۹۲البته این سیستم قبلا هم استفاده شده بود
carbonado aventador
۱۱ دی ۱۳۹۲شنیدن صدای موتور های آمریکایی آدرنالین رو تو خونت تزریق می کنه . صدای موتور ماشین های ایرانی نیست که آدم حالش به هم بخوره . صدای این موتور ها واقعا عالیه!!!!!!!
zondar
۱۱ دی ۱۳۹۲F.A
احترام گذاشتن به تمام سلیقه ها و البته حق تغییر صدای موتور واقعا که گل کاشته این کادیلاک دوست داشتنی .
پیش از این تغییر صدای اگزوز رو تو پانامرا دیده بودم ولی با سیستم صوتی مرتبت نبود.
Kurosh
۱۱ دی ۱۳۹۲خیلی جالب ومفید بود…
همیشه با تکنولوژی های کادیلاک حال میکنم..!
کادیلاک: (آمریکایی سلطنتی)
Kayhan
۱۱ دی ۱۳۹۲قبلا از این سیستم استفاده شده بود، مثل همیشه تکراری برای کادیلاک!
carbonado aventador
۱۱ دی ۱۳۹۲مهم نیست که این تکنولوژی استفاده شده بود یا نه . مهم اینه که ارتقا داده شده و عمل کردش بهتر از قبل شده !!!!!!!!!
شروین
۱۱ دی ۱۳۹۲جانم کادیلاک…
یه پسل باهوش
۱۱ دی ۱۳۹۲اوه کی می ره این همه راهو …
یارو
۱۱ دی ۱۳۹۲یه مدت بود از کادیلاک خبری نبود تو این چند وقت انگار دوباره زنده شده
توفیقی
۱۱ دی ۱۳۹۲بهترین برند خودروسازی آمریکا.
مثل لکسوس که بهترین ژاپنی هست.
و در حد و اندازه خودروهای اروپایی
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۱ دی ۱۳۹۲درود.
ولی انگار که به کادیلاک نمیاد ماشین اسپورت بزنه.
استاد خودروهای لوکس بود.بیشتر تجملی و فخر فروشی بهش میاد.
افرین به کادیلاک.واقعا دمش گرم.گل کاشت با این سیستمش.
((( ایران و المان )))
محسن.د
۱۱ دی ۱۳۹۲بنظرم این سیستم بیشتر بدرد خودروهای لوکس میخوره مثل اس کلاس و سری7وA8 و…
کسی که به دنبال عملکرد اسپرت باشه مطمئنا ترجیح میده صدای غرش موتور رو بشنوه.
carbonado aventador
۱۱ دی ۱۳۹۲ماشین اسپرت و مخصوصا با حجم موتور بالا صداش گوشنوازه . نیازی به این سیستم نیست!!!!!!!!
جلال
۱۱ دی ۱۳۹۲سلام
فکر کنم حذف خوشه های اطراف آرم کادیلاک فقط یه شایعه بود…
محسن.د
۱۱ دی ۱۳۹۲فقط واسه Elmiraj حذف شد!
km
۱۱ دی ۱۳۹۲این ماشین هر سال رقابتش با سری 5 و ای کلاس و A6 حساس تر و جذاب تر میشه. بنظرم حتی طراحیش از اونا جوون پسندتره.
محسن.د
۱۱ دی ۱۳۹۲از گیبلی هم نمیشه به راحتی گذشت!
km
۱۱ دی ۱۳۹۲کلا از مازراتی خوشم نمیاد ولی اسپرت بودن گیبلی بیشتر رقیب پانامرا و A7 میشه تا سری 5 یا ای کلاس
محسن.د
۱۱ دی ۱۳۹۲پانامرا که بحثش جداست!
محسن.د
۱۱ دی ۱۳۹۲اتفاقا گیبلی دقیقا برای رقابت با سری5 و Eکلاس طراحی شده.
km
۱۱ دی ۱۳۹۲CLS و A7 هم از رقبای اصلیش هستند
zondar
۱۱ دی ۱۳۹۲F.A
من به شخصه s6 audi خیلی دوست ذارم ولی cts هم عالیه .انتخاب بینشون برام خیلی سخته
مصطفی
۱۱ دی ۱۳۹۲دوستان بخدا مردیم از بس عکس دیدیم.
به نظرتون باید چیکار کنیم که ما هم بتونیم خودرو خوب سوار شیم؟
ماشین نو ایرانی نخریم که ورشکست شن یا…
مهدی
۱۱ دی ۱۳۹۲دورود جناب مصطفی
راه حلش اینه
تحریم کنید
اطلاع رسانی کنید
خودرو سازها رو محکوم کنید
با دست رو دست گذاشتن کاری از پیش نمیبریم
کاش یه روز کارخونهاشون از بین بره با مدیران و سران مدیران جنایتکارشون
امیدوارم که به زودی این امر محقق بشه
سپاسگذارم
مهدی
مهدی
۱۱ دی ۱۳۹۲دورود به دوستان
تو بخش مطالب مرتبط سایت کادیلاک سویل رو زده بود
خوندم مطلبش رو
چه ماشین محشریه
حیف که دیگه تو ایران قطعاتش خیلی کمیاب شده
هرکی داره حتما باهاش خیلی حال میکنه
ابهتی داره
نمیدونم یه تمیزش الان چند میلیون تومنه؟
آیا خریدش منطقی هست؟
من استفاده روزانه دارم
بین پارس و 206 کادیلاک سویل کدوم انتخاب میکنید؟
شاید هم سوالم اشتباه باشه
سپاسگذارم
مهدی
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۱ دی ۱۳۹۲درود.
مهدی اصلا سمت این اشغالای وطنی نرو.البته هرکس یک دید و منطقی داره.اگر
خوره ی ماشین باشی و هر ماشین قدیمی و خاص دیدی به وجد بیایی دیگه فکر
ماشین وطنی هم تو سرت نمیاد.
این ماشین هایی که گفتی واسه مصرف روزانه خوب نیستند.تو ژاپنی ها برو
دنبال هوندا اکورد.تویوتا کرونا.و..
تو المانی ها بنز 230 E کپل.و….
البته ماشین های دیگر هم هستند که اگه خواستی بگو تا کامل برات بگم.
((( ایران و المان ))).
مهدی
۱۲ دی ۱۳۹۲دورود میلاد عزیز
ممنون از جوابتون
در حقیقت من استفاده روزانه زیادی دارم
پیمایش من شاید به 100 تا 120 کیلومتر مسافت برسه
چند وقت پیش یه میتسوبیش گالانت سوپر سالن سرحال دیدم عالی بود
فقط باید نگاهش میکردی لذت میبردی
اما یه نکته داره که قطعاتش واقعا کمیاب شده
و اگر خدایی نکرده خراب بشه باید بدوی دنبال قطعه از کار و زندگی میفتی
تو ماشینهای که گفتی بنز کپل خیلی دوست دارم
ماشین با اصالتی هست دست هر کسی نمیبینی برای خودش ابهتی داره و با کیفیت
اما وای به اون روز که خراب بشه
تمام محصولات ایران خودرو سایپا فدای یه قطره روغن موتور سوخته بنز کپل
اما این ماشین برای کسی خوبه که باهاش تفریحی بیاد بیون حالشو ببره
بخا حیف میشه زیر پای من نابود بشه
ظلم بخدا
ماشینهای ژاپنی عالی هستند بهترینشون هوندا آکورد میشه با 10 تا 15 تومن یه تمیزشو خرید اما باز هم مسئله قطعات و خدمات
تو این مملکت اگه یه ماشین خوب هم بهت بدند نمیتونی ازش لذت ببری چون نمیذارن خدمات و قطعاتش به وفور پیدا بشه
در کل اینو میخوام بگم
مجبورم یه پارس مدل پایین مثلا 85 یا 206 تیپ 5 مدل پایین بخرم
تازگی فهمیدم پارس مدل 85 سالم یا 206 با مدل صفرش فرقی ندارند هر دوتاشون یه آشغالند
هفته قبل یه تسمه تایم برای پارس برادم که عوض کردیم دیدم همه قطعاتی که نمایندها و تعمیرگاها میدن چینی هست
به هر حال منطقی ترین خریدم دست دوم خریدن هست
اگه پیمایشم زیر 20 کیلومتر بود ماشینهای که گفتی میخریدم
اما…..
همیشه دوست داشتم یه ماشین بخرم که حداقل
150 اسب بخار (حداقل)
200 سرعت نهایی
شتابش حداقل 10 ثانیه 8 ثانیه عالیه
مصرفش 8 لیتر حداکثر 10
سدان باشه
قطعاتش گیر بیاد
خدماتش هم باشه
یا ژاپنی باشه یا آلمانی
تو رنج 10 تا 18 تومن باشه (دست دوم چون صفر یه همچین چیزی امکان نداره یه همچین قیمتی باشه یا گیر بیاد)
فکر نکنم به یه همچین چیزی گیر بیاد
درنهایت باید یه آشغال دست دوم وطنی بخرم
صفر نمیخرم
باج نمیدم
تحریم کردم این دوتا آشغال ساز رو
سپاسگذارم
مهدی
حامد MASERATI GT
۱۱ دی ۱۳۹۲وقتی پراید اتومات میشود . تکنولوژی روز دنیا در ایران . سایپا مطمئن
احسان(احسان سابق)
۱۱ دی ۱۳۹۲کادیلاک این نسلی گل کاشته.از ats و xts گرفته تا ctv.ظاهر جذاب و جوون پسند و لوکس و موتور پر سرعت و پرشتاب… واسه المانی ها رقیب خیلی قابلی هست
ab12
۱۱ دی ۱۳۹۲رقابت ادم رو مجبور به چه خلاقیتهایی میکنه ها .خیلی جالبه
میلاد
۱۱ دی ۱۳۹۲جذابیتش اینه مردم بیرون ماشینم بشنون
e.scamp
۱۲ دی ۱۳۹۲امسال ساله کادیلاکه شایدم دهه ماله کادیلاک شد حالا میبینین نمیگم بقیه بیکار نشستن نه ولی کادیلاک داره غوغا میکنه
توفیقی
۱۲ دی ۱۳۹۲بی صبرانه منتظر سری V این کادیلاکم.
بالای 500 اسب بخار به آدم قوت قلب میده. اصلا از زیر 500 اسب خوشم نمیاد.
این یکی نهایت 313 کیلووات اسب بخار تولید می کنه.
مهرداد دریفت
۱۳ دی ۱۳۹۲واقعا این ماشینها ادم رو بوجد میارن .. امه حیف که باید سوار پراید بشیم .. من دیگه واسه خودم ارزوی سوار شدن بر این ماشینها رو ندارم اما ارزومه که پسرم وقتس بزرگ شد بتونه سوار شه و جونیش و عمرش پای این اشغالای وطنی حیف نشه .. از الان دارم واسش پس انداز میکنم که به سن قانونی رسید یه یه ماشین پرقدرت امریکایی واسش بخرم .
arash1354
۱۵ دی ۱۳۹۲بابا چی ساخته لامصب
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲زیباست ولی به اندازه بقیه ماشینای کادیلاک قشنگ نیست…..
سینا
۲۶ اسفند ۱۳۹۲خدایش از لحاض امکانات از لحاظ زیبایی از لحاظ قدرت از رقباش مثل سری 5 BMW با e350 خیلی سرتره من خودم bmw دوستم ولی بی شک میگم کدیلاک سرتر از ایناست