اولین تصاویر رسمی از کادیلاک CTS مدل ۲۰۱۴ که قرار است در نمایشگاه نیویورک رونمایی شود، منتشر شد. خودرویی که باید به مصاف رقبای مشهور آلمانی خود نظیر ب ام و سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E و آئودی A6 و همچنین سدان ژاپنی لکسس GS برود.
کادیلاک CTS جدید با موتور ۶ سیلندر V شکل ۳.۶ لیتری مجهز به توربوی دوقلو قادر به تولید نیرویی معادل ۴۲۰ اسب بخار و گشتاوری به اندازه ۵۸۲ نیوتن متر می باشد. انتقال نیرو به چرخهای عقب یا تمام چرخها قابل انتخاب است. همچنین صحبت از یک موتور شش سیلندر اسپرت با نام Vsport نیز هست که با جفت شدن با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه خواهد شد.
*************************************************
بروز رسانی-نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳: کادیلاک نسخه ۲۰۱۴ از مدل محبوب CTS خود را که با شعار “به چالش کشیدن بهترین های جهان” طراحی شده معرفی نمود؛ خودرویی که فروش آن از پاییز ۲۰۱۳ آغاز می شود . . .
در نمای ظاهری می توان دید CTS جدید که نسبت به نسل دوم ۱۲.۷ سانتیمتر بزرگتر شده، جلوپنجره ای بزرگتر داشته، انحنای شیشه جلو بیشتر شده، رینگ های ۱۷ (تا ۱۹) اینچی آلومینیومی آن مجددا طراحی شده و از همه مهم تر نوار باریکی از چراغ های LED روز به اطراف چراغ های کشیده اش افزوده شده است. اگر همه این تغییرات را در کنار هم قرار دهیم خواهیم دید که زبان طراحی آن بسیار به مفهومی Ciel نزدیک شده است. کادیلاک همچنین وزن خالص CTS را حدود ۹۰ کیلوگرم سبکتر از بی ام و 528i اعلام کرده؛ پس یعنی وزن این سدان آمریکایی به حدود ۱۶۴۰ کیلوگرم می رسد.
تغییراتی که درون کابین رخ داده شبیه همان اتفاقاتی است که قبلا درون کابین مدل های ATS دیده بودیم! تریم چوبی (یا آلومینیومی یا فیبرکربنی) کابین، سیستم پخش BOSE با ۱۱ اسپیکر، سیستم گرمایشی به همراه تهویه برای صندلی های جلو، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی کنسول و سیستم HUD (نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو) ازجمله ویژگی های کابین خودروست.
همچنین نسل سوم CTS اولین کادیلاکی خواهد بود که با سیستم کمکی پارک (Automatic Parking Assist) عرضه شده؛ وجود ترمزهای اضطراری، ۱۰ عدد ایربگ، سیستم تشخیص صدا، پورت USB و SD کارت، دوربین و سنسورهای عقب و … نیز در آن بصورت استاندارد خواهد بود. سیستم محرکه CTS بصورت استاندارد دیفرانسیل عقب بوده اما سفارش نسخه های AWD آن نیز امکان پذیر است.
سه پیشرانه مختلف برای CTS جدید درنظر گرفته شده که بسته به نوع موتور انتخابی، گیربکس شش سرعته اتومات و هشت سرعته اتومات (برای نخستین بار در محصولات کادیلاک) با پدال شیفتر دارد:
- ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو باقدرت ۲۷۲ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر.
- ۳.۶ لیتری V6 با قدرت ۳۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۷۱ نیوتن متر.
- ۳.۶ لیتری V6 توربو با قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۵۸۳ نیوتن متر و شتابی کمتر از ۴.۷ ثانیه.
کادیلاک برای آنهایی که بدنبال هیجان بیشتر از این خودرو هستند، تا قبل از این مدل های CTS-V را راهی بازار می کرد اما از امسال این مدل ها را با نام جدید CTS Vsport عرضه می کند که ویژگی هایی مانند پیشرانه ۳.۶ لیتری با توربوهای دوقلو (برای نخستین بار در محصولات کادیلاک)، کیت ترمز برمبو، رینگ های ۱۸ اینچی با تایرهای پیرلی، سیستم ضدلغزش دیفرانسیل و نهایتا بهبود سیستم فرمان و همچنین سیستم تعلیق خواهند داشت.
بانک عکس خودرو (carimage.ir)
۶ فروردین ۱۳۹۲دمشون گرم با این طراحیشون.
خداییش جذابه
slr722
۷ فروردین ۱۳۹۲واقعا زیباست…
طراحی خارجی کادیلاک یه جور دیگس با همه فرق داره…
AliReza
۶ فروردین ۱۳۹۲من خودم تو شرکت های خودرو سازی دنیا اول شرکت مرسدس رو دوست دارم بعد تویوتا بعد کادیلاک هر سه شرکت خودرو سازی که گفتم بنظر شخصی خودم ماشین های خیلی باکلاس و عالی رو طراحی و به چرخه تولید و مصرف اضافه میکنن مرسدس بنز به بیننده نشون میده که من نماد کشور آلمان و صنعت نو هستم و تویوتا با هر مدل تولید خودرو به بیننده این حسرو انتقال میده که سالها تجربه پشت این طراحی قوی نهفته و امــــــــا کادیلاک، کادیلاک از 40 سال پیش که نسل اولیهای خودش رو در قالب راحترین خودروها طراحی میکرد این حسرو به هر بینندی نشون میداد که من آمریکایی با کوله بار تجربه و راحتی هستم که فقط و فقط اشخاص خاصی این مدل رو میپسندن.
ممکنه خیلی ها دیدگاه من و نظر شخصی من رو قبول نداشته باشن نظر همشون قابل احترامه هر کسی نظر شخصی خودش رو داره با تشکر از پدال
basir
۱۰ فروردین ۱۳۹۲علیرضا جان خیلی از نظرت خوشم اومد و ازش یه شدت استقبال میکنم.حرف دل منو زدی.خیلی ممنونم.
AliReza
۱۰ فروردین ۱۳۹۲خواهش میکنم خیلی خوشحالم کردی که پسند کردی
Masoud
۲۷ فروردین ۱۳۹۲به نظر من بنز فقط تو کار سدان های لوکس که ماشین بهتر از اون هم زیاد اما قابل مقایسه با شرکتای آمریکایی که ماشین تو همه اندازه و سلیقه ای می سازند نیست
N.I.MA
۶ فروردین ۱۳۹۲خیلی شیک و مجلسیه …
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴مجلسی رو خوب اومدی
نيما
۷ فروردین ۱۳۹۲طراحی کادیک واقعا جذاب و هنریه
نیما
۷ فروردین ۱۳۹۲دیدم همه نیما ها منظز دادن
منم نظز بدم
موافقم ماشین قشنگیه
و از نظر من ماشین با استخون یندی قویه
تو کیش یکشو دیدم البته 2010 بود
ولب پاتفورمش همین بود
غیر چراغ جلوش اینقدر کشیده نبود
از بیرون فقط نگاهش میکنی توش ننشستم
slr722
۷ فروردین ۱۳۹۲سلام اقا نیما عیدتون مبارک…
چند وقته دارم دنبالت میگردم اما نبودی…
یادته گفتی وراکروز اصلا ماشین خوبی نیست و فوق العاده صندلی و فنر بندی خشکی داره…
و از موهاوی تعریف کردی گفتی باید باهم مقایسه بشن…
چند وقت پیش برای اولین بار پشت موهاوی نشستم…
فقط بگم داخل ماشین فوق العاده زشت و بیکیفیته. و فنر بندی ماشین اصلا به خوبی وراکروز نبود.ولی صندلی های خوبی داره
از لحاظ حرکت شتاب هم وراکروز خیلی بهتر و سرتره…
از لحاظ آپشن امکانات هم باید بگم وراکروز خیلی کامل تره…
حالا چرا از موهاوی تعریف کردی نمیدونم…
ولی یادمون نره که نظر شما هم قابل احترامه ولی حتما یک بار دیگه پشت وراکروز بشین و به چشم خریدار بش نگاه کن.بعد خداوکیلی نظرت عوض میشه…
مرسی…
نیما
۷ فروردین ۱۳۹۲سلام slr خوبی حاجی
عیدت مبارک
الان میگم از چه نظز این حرفو زدم
همیشه گفتم از لحاظ طراحی داخلی و امکانات هیوندای سرتره
اما از لحاظ بیرونی و قدرت موتور کیا برتری کامل داره
مقایسه رو میزارم با خودت
منظورم تو ماشین suv هستش نه سدان
وگر نه و سدان هیوندای سرتری کامل داره
اما پشت چه موهاوی شما نشستی؟؟؟
6 یا 8 سیلندر
اگه 8نشستی و منظورت اینه که وراکروز میزنه شاید یک کوچولو موهاوی که نشسنتی بی جون اب بندب شده
وگر نه موهاوی با موتور سیلندرش الان 340 اسب قدرت میده
هر چند همه چیز فدرت نیست
اما واسه قدرتی که گفتی گفتم
از لحاظ داخلی برتی با وراکروز هستش اما بیرونی به نظر من موهاوی استخون بندی یک suv رو داره
اما واسه نرمی ماشین
ادم همیشه راننده نیست
بهت توصیه میکنم یک سفر افرود با وراکروز بری و صندلی عقب بشینی
اگر با نظرت همین بود من اشتبهامو قبول میکنم
خوشحال میشم خبرشو بهم بیدی از لحاظ تست صندلی عقب
slr722
۷ فروردین ۱۳۹۲مرسی ممنون…
نه موهاوی که نشستم V6 بود…درسته میدونم V8 خیلی قوی تره…
اما فنر بندی ماشین اصلا اصلا تو پیچ خوب نبود و مدام پشت ماشین در میرفت…
اما صندلی های خوبی واقعا داره…
اینم بگم که طراحی داخلی و امکانات خیلی مهمه و اکثر افرادی که سوار این ماشین میشن سریع به زشت بودن جلو داشبرد اشاره میکنن مثل اف جی کروز…
باشه حتما امتحان میکنم چون تا الان سفر افرود با وراکروز نداشتم…و تو شهر جاده بوده…
البته عقب نشستم ولی خوب تو جاده صاف کفی…
ولی یه پیشنهاد .شما هم یه بار دیگه پشت وراکروز تو شهر بشین…
نیما
۷ فروردین ۱۳۹۲بله تو شهر ماشین خوبیه
چون رقیب کمترییم با این حجم سی سی داره قدرتش به چشم میاد
امکانات تو اتاقشم به روزتره
حتی ایپرتج جدید داخلش مثل پاتروله اما موتور و نرمیش خیلی بهتر از توسانه جدیده
راستی اینم که میگم یوار شو یک گاز بده باهاش حال میایی
با سرونتو
خدایی ماشین بوریی کم از وراکروز نداره با 300 سی سی کمتر قدرتش اندازه وراکروزه
اما تو این رنج الان سانتافه جدید داره میاد به نام ix45
تا ببینی چی از اب در میاد
اما من بشخصه تا سقف 200 تومن انتخاب اولم اول جنسیس بعد کادنزا هستش
خدایی نشستم تو لکسوس پلاتنیوم واییی به این ماشین
اما خوب همین وراکروزم ماشین پر قدرتیه
اما خدایی برو افرود بشین عقب اگر کمرت نگرفت هرچی خواستی بگو
amin
۹ فروردین ۱۳۹۲اینو یادم رفت توی قسمت تویوتا ویوس 2014 بگم که …
اولا سهامی کل شرکت لکسوس ماله تویوتاست
.
.
.
.
.
دوما لکسوس از چه شرکتی به وجود اومد ؟ تویوتا برای رقابت با ماشینای المانی لکسوس رو تاسیس کرد
.
.
.
.
.
سوما اگه سهامی لکسوس ماله تویوتا نبود پس چرا بیشتر مدل های لکسوس مثل تویوتا میمونه ؟ چرا سری های EX و LX لکسوس مثل پرادو و بندکروز تویوتا میمونه ؟
.
.
.
.
.
خیلی ببخشید ولی مجبورم اینو بگم که شما لیاقت همون کیا و هیوندای 2 سال کار رو دارید نه لندکروزی که 50 سال کار مثل خر باربر کار میکنه !
.
.
.
.
.
یه چیزه دیگه اگه کمی تحقیق کنی و شبکه های طبیعتی مثل نشنال جیگرافی فارسی یا دیسکاوری امریکا ببنی میبینی که جز لندکروز 1970 60 ماشینه دیگه ای پیدا نمی کنین
.
.
.
.
.
و همچنین بازهم اگه به صحرای عربستان و دوبی و بحرین و کشور های حاشیه خلیج فارس نگاه کنین جز ماشینای ژاپنی و امریکایی وچندتا اروپایی چیزه دیگه ای پیدا نمیکنین
.
.
.
.
.
بازهم بگم که اگه وراکروز موتورش 5000 اسب بخار هم تولید کنه به خاطر کیفیت متوسط ساختش تا 3 4 سال بیشتر دووم نمیاره
.
.
.
.
.
من خودم یه افرود بازم و اگه از افرود بازای واقعی و حرفه ای بپرسی میگن که کیا موهاوی رو بندازی توی کوه و تپه درجا لوله اگزوزش می پکه که این نتیجه کیفیت متوسط ساختش هست
.
.
.
.
.
به ایران بر گردیم و به صحرای کبیر بریم … تمامی مسابقات صحرایی افرود بازان اونجا از پاترول یا کمه کمش از پاژن استفاده میکنن چه برسه به پرادو و لندکروز
.
.
.
.
.
لطفا در افکارتون تجدید نظر کنین
.
.
.
.
.
قربانتون امین
slr722
۹ فروردین ۱۳۹۲چطوری امین جان…
عیدت مبارک…
تموم صحبت های که کردی قبول.
بله درست میگی سهام عمده lexus برا تویوتا هستش…
و در چند مدل ماشین ها از یک شاسی مشترک استفاده میکنن که خودت درست نام بردی…
تویوتا برای رقابت بهتر لکسوس ایجاد کرد…
و اگه یک نفر باشه که تو پدال که طرفدار لکسوس باشه اونم منم…میتونی به پیج های دیگه سر بزنی و ببینی که طرفدار لکسوس هستم…و کامنت هامو بخونی…
ولی با یه جا از صحبتت بد مخالف. اونم اینه که گفتی ماشین کره ای بیشتر از 3 تا 4 سال دووم نمیاره…
در صورتی که سخت در اشتباهی…
اره اگه بگیم ماشین کره ای بالای 10 سال پیش حق با شماستو من به شخصه میگم که کیفیت پایینی داشتن…ولی نه ماشین های کره ای الان…
چون دیگه مثل قدیم نیستن… و کیفیت رعایت میکنن…
بعد شما گفتی موهاوی اگه بندازیم تو کوه خراب میشه درجا لوله اگزوزش می پکه…
برادر من این چه حرفیه…
همون قدر عمر و دووم داره که پرادو بره تو کوه…
در هر صورت این جریان موهاوی وراکروز بین منو اقا نیما بود…اما مرسی که تو بحث شرکت کردی…
قربانت slr722
نیما
۹ فروردین ۱۳۹۲به به slr
اقا چه خبر
اقا امین یک ضرب المثل هست در مورد حرف شما صدق میکنه
میگه از عجایب شیخ ما این است
شیره را خوردو گفت شیرین است
برادر من ما داریم 2 تا کرهای رو مقایسه میکنیم
که نصف قیمت برند لکسوسو داره
لیاقتم شما تعیین نمیکنی
هر کی اندازه جیبش سواره
شما پول داری کایان بخز
جیب ادم کاری به لیاقت نداره
بحث فنی ماشین بود
وگر نه منم میدونم لکسوسو 600 تومنی خیلی بهتره از وراکروز یا موهاوی 200 تومنیه
این چه حرفیه شما میزنی
من ندیدک تا حالا اگزوز ماشین بتزکه
قبول کره ضعیفتر از زاپنه اما نه اینکه اگزوزش بپکه
موهاویی اسمش نه پیکان وانت
slr722
۱۰ فروردین ۱۳۹۲مرسی اقا نیما…
خدارو شکر سلامتی…
من چند ساعتی اینترنتم نمیدونم چرا قطع بود. دیر تونستم جواب شما بدم ببخشید…
نیما جان خیلی وقته که این بحث تویوتا و ماشین های کره ای پیش اومده. وخودت بهتر از همه تو موضوع جریان هستی…و اکثر بچه ها 2 دسته شدن…سر این موضوع…
فکر میکنم که شما با من هم فکر هم سلیقه هستی.
فقط اینو بگم که من از پیشرفت خوشم میاد…حالا میخواد هر چیزی باشه…
از هرکسی که بتونه از هیچی به یه جایگاهی برسه…
از هر کسی که خودش بکشه بالا…
از هر کسی که پیشرفت کنه…
این حرف های منم دقیقا حکایت ماشین کره ای هستش…
فکر کنم سال 2007 بود که این تویوتا کمری نسل 5 اومد…
من واقعا عاشق این ماشین بودم…این ماشین اخرش بود.از هر لحاظ عالی کامل بود چه تو طراحی خارجی و چه تو طراحی خارجی…
اون موقع اصلا کسی به کیا و هیوندای نگاه نمیکرد…چون خیلی خیلی پایین تر از تویوتا بودن.و اصلا میشه گفت قابل مقایسه نبودن. به خصوص تو کیفیت…
اما در عرض چند سال یه دفعه این دو خودرو ساز یه پیشرفت عجیبی کردن.که سوناتا 2008 اون موقع اومد… با دیدن این ماشین واقعا کمری دیگه زیبا نبود…چون چشم زیباتر دیده بود…
و بعد از سوناتا 2011 که واقعا زیبا بود…و دیگه کمری حرفی بر گفتن نداشت…
من سنگ ماشین های کره ای به سینه نمیزنم…اما واقعا پیشرفت کردن…
در ضمن دیدم که شما از سامسونگ اپل صحبت کردی…
فقط میخوام بگم من همون قدر که علاقه به ماشین دارم به IT هم دارم…
من طرفدار پراپاقرص اپل بودم…
اما الان دیگه اصلا…چرا؟؟؟
چون ادم باید تعصب بزاره کنار و واقعیت ببینه…و از همه مهمتر مقایسه کنه…
دلیل نمیشه یه کارخونه و یه شرکت تا اخر عمر بهترین باشین…
دلیلم نداره کسی چون گذشته بدی داشته دیگه پیشرفت نکنه…
موضوع تویوتا ماشین کره ای مثل اپل و سامسونگ میمونه…
و خیلی ها هنوز تو گذشته هستن…و نمیخوان پیشرفت یه کارخونه ببینن…
در ضمن یه پیش بینی هم میخوام من برای شخص شما بکنم…
همون طور که کسی فکر نمیکرد اپل یه روزی از اول بودن کنار بره و سامسونگ دو سال متوالی بتونه اول بشه…و از هر سه تا گوشی که تو سال 2012 فروخته شده یکیش سامسونگ باشه…
منم به شما قول میدم تا سال 2016 یعنی چند سال دیگه فروش ماشین کره ای دو برابر تویوتا میشه…
در هر صورت بازم مرسی…
amin
۹ فروردین ۱۳۹۲عید شما هم مبارک …
امیدوارم که سال خوب و موفقیت امیزی داشته باشید .
ببینید همه حرف هایی رو که زدید قبول دارم . واقعا قبول دارم ولی با این یکی سخت مخالفم !
( همون قدر عمر و دووم داره که پرادو بره تو کوه… )
به تمام مردم جهان از از یخبندان کانادا گرفته تا صحرای عربستان از مالزی تا افریقا ثابت شده که تویوتا یه ماشین سگ جونه … و بعد از 10 سال کارکرد هم تقریبا مثل روز اولش میمونه ! تنها به چند جفت لاستیک , روغن بنزین لنت نیاز دارید ….
این اشغال سوار منو واقعا ناراحت کرد ! هیچ وقت توقع نداشتم که کسی اینجوری در مورد تویوتا حرف بزنه…
و اینو هم به اقا نیما بگم که لیاقت به جیب ادم نیست … لیاقت هر کسی به عقل و شعور خودشه
طرف پول داره ولی شعور نداره ! حالا به نظر شما یه بنز اس 500 لیاقتشه ؟
یه کسی هست شعور داره می فهمه درک می کنه مسائل رو ولی به اندازه پول نداره ! لیاقتش پرایدو 206 هست ؟
متاسفانه توی خرید ماشین مردم تحقیق نمی کنن درست مثل عرب ها فقط نگاه اخرین مدل میکنن !
میون تویوتا کمری 2013 و سوناتا 2012 نصف بیشتر مردم سوناتا رو بر میدارن …
باوجودی کمری از لاستیک تا سقفش تنها فواید هست ! استهلاک کم کم مصرف زیبا با اصالت اپشن های متنوع امکانات در حد خوب کیفیت ساخت قوف العاده نرم راحت شتاب خوب و …
در حالی که سوناتا چندتا تفاوت مهم داره
1.کیفیت ساخت در حد متوسط ( که توی مجله کالایاب شماره 16 فکر کنم نوشته بود ظاهر و باطن یک دنیا تفاوت )
2.استهلاک نسبتا زیاد ( یعنی اینکه بعد 2 3 سال موتور جون و قدرت روز های اولش رو نداره )
3.شتابی که کمتر از کمری هست … یکی از قوم های ما خوراکش کورس گذاشتن توی جاده فرودگاها هست و خودش اینو به من گفت که چه باور کنین و چه نکنین کمری ساخت 2006 v6 توی شتاب ازرا و سوناتاساخت 2008 یا 2009 رو میگیره ….
حالا با تمام این اختلافات , قیمت کمری با سوناتا فقط 5 10 میلیون تفاوت داره !
ولی بازهم مردم میرن سراغ ماشینای کره ای ! حالا به نظر شما لیاقت این مردم ماشین 10 سال کار هست یا ماشین 3 4 سال کار ؟
یکی از تجربه های خوده من همین اسفند ماه پارسال بود ! 7 ساله که یه کمری ساخت 2005 داریم از اون موقع تا الان تنها اشکال فنی که بهم زد این بود : کناره دیسک چرخ جلو تاب برداشت و موقع ترمز گرفتن توی سرعت های بالای 100 فرمون خیلی خیلی کم میلرزید !
ماشینی که 7 سال کار کرده با چندتا مسافرت های طولانی ! صبح تا شب توی خیابون بودن ! بعضی موقع ها چند نفر چاق باهم سوار میشدن و …
دیگه چه برسه به لندکروز v8 صفر ! عشقه
من به تویوتا اصالت دارم و هیچ وقت هم از اصالتم دست نمیکشم .
تنها هدف من از تمام این حرفام این بود که بگم هیچ وقت تویوتا رو با کره ای ها مقایسه نکنین
… چون تویتا بی همتاست و همیشه هم بی همتا میمونه …
قربانتون امین
ایمان
۹ فروردین ۱۳۹۲آقا من نفهمیدم کادیلاک CTS 2014 چه ربطی به وراکروز و موهاوی داره!؟
دوستان خواهشا نظرات مرتبط بنویسید.
به نظر من این کادیلاک طراحی واقعا مدرنی داره به نظر میرسه کادیلاک بعد از 30 سال خواب بد جوری پر انرژی بیدار شده. بی صبرانه منتظر رقابت با بنز E و ب ام و سری5 هستم . زنده باد پاییز!!
سهراب
۹ فروردین ۱۳۹۲عشق است جنرال موتورز و ماشین امریکایی….راستی امین یکی از دلایلی که مردم ایران تویوتا نمیخرن به نظرم طراحی داخلی ضعیف ماشین ها ژآپتیه.بیرون خودرو هاشون هم یه ذره بی احساسه…
نیما
۹ فروردین ۱۳۹۲خیلی ببخشید ولی مجبورم اینو بگم که شما لیاقت همون کیا و هیوندای 2 سال کار رو دارید نه لندکروزی که 50 سال کار مثل خر باربر کار میکنه !
این جمله شما هست اقا امین درسته؟؟؟
شما میگی لیاقتمون ماشین کرهای هستش میگم لیاقت ادم کاری به ماشین نداره
همه لایق بهترینها هستن
اما هر کسی در حد جیبش قدرت خرید داره
لندکروز 300 تومنی کجا وراکروز 200 تومنی کجا
100 ملیون فرقه
من 300 به بالا بنز سوار میشم
دیونم مگه بدم ماشین به این گندگی بخرم
اون دستتونم اگه با کمری v6 تونسته سوناتا چهار سیلندرو بزنه دمش گرم کار سختی کرده
ازرا هم که راه نمیره
الانم موتورش 3300 بود کردنش 3000 سی سی
من یک سوال دارم ازتون اقا امین
تو خوبی ماشینهای زاپنی حرفی نیست اصلا
اما چرا تو بازا کشور ما و خیلی کشورهای دیگه الان قیمت سوناتا و ازرا بیشتره از کمری و ایرونه
تویتا داره ضعیف کار میکنه
همین لکسوس تا پارسال برند اول دنیا بود
جگوار جاشو گرفت
این به معنی بدی تویتا نیستا
به معنی اینکه حرفها دارن قدر میشن
مثل سامسونگ و اپل
همیشه اپل اسمی بود مثل تویوتا
امثال سامسونگ با یک حرکت قورت داد اپل رو
این به معنی همین جملست که گفتم دنیا رو به پیشرفته اما تویوتا هنوز داره همون پلتفورم 2007 تا النو میزنه واسه ماشینهاش
amin
۹ فروردین ۱۳۹۲خب اینکه عزیزه من خوبه قیمتش کمتر باشه … تویوتا همیشه همین بوده سیاستش : جنس خوب با قیمت ارزون . درست مثل ریش تراش های ژیلت . مثال از این بهتر ؟
وقتی قیمت یه لندکروز 78 هزار دلار باشه . و اونجا یه کارگر ساعتی حدود 10 دلار کار میکنه ! مطمئنا بعد از چند سال به راحتی میتونه یه لند کروز برداره . خب حالا وراکروز گرونتر .
کارگره یه لندکروز برمیداره یا وراکروز ؟ کدومش به صرفه تره ؟ لندکروز کجا وراکروز کجا !
توی پلت فرم 2007 تویوتا مشکلی بوده که بخواد تغییرش بده ؟ وقتی بدون هیچ عیب و نقصی درستش میکنه نیازی نیست که دیگه تغییرش بده . پلت فرم 2007 از لحاظ اندازه , خب هر مدل تویوتا روی یه پلت فرم ساخته میشه .
بحثه اپل و سامسونگ کاملا فرق داره با بحث تویوتا و ماشین های کره ای
میدونین چرا ؟
چون جنس ساختشون تقریبا میشه گفت مثل هم هستن اگه اصلشونو گیر بیارید !!!
سامسونگ توی کشور های جهان سوم مثل خاورمیانه خیلی بهتر عمل کرد چون با سیستم عامل اندروید بود و تمامی اپ هاش رایگان بود ولی ای او اس هیچ کدوم از اپ هاش رایگان نبود
سامسونگ تنوع خیلی بیشتری داره نسبت به اپل و افراد میتونن با سلیقشون یکی رو انتخاب کنن با وجودی که اپل تک هست …
فروش سامسونگ بیشتر از کشور های جنوب شرقی اسیا و خاورمیانه زیاد شد تا تونست اپل رو شکست بده ! اما درست برعکس خاورمیانه ای ها جون میدن برای ماشین های ژاپنی مثل پاترول و لندکروز . بخصوص عرب ها ! به غیر از ماشین های امریکایی
این رو هم بگم که تویوتا کی گفته از دور خارج شده ؟
یه سایتی هست اسمش رو نمیدونم ولی قبلا دیدمش , شرک های موفق کل جهان رو رتبه بنده کرده بود , 50 تا شرکت فعال و موفق دنیا : که فکر کنم اول ماکروسافت بود سوم مکدونالد بود و…
رتبه بنز و بی ام و پشت سر هم 13 14 بود و بعد از اون توی شرکت های خودرو سازی رتبه 20 21 تویوتا بود . نه فورد بود نه جگووار بود نه ماشینای کره ای بود !
یه چیزی بگم و تموم کنم این بحثو …
هیچ وقت کسی که از یه ماشین خوشش نیاد یا کلا زیاد علاقه ای بهش نداره با 100 تا دلیل هم از نظرش بر نمیگرده
تویوتا اصالت میخواد و یه عشق عمیقی که تویوتا سواران کل جهان اینو میدونن … ولی بعضیا این اصالت و حس رو پیدا نمیکنن بعضی ها پیدا میکنن .
درست مثل بحث بنز و بی ام و
slr722
۱۰ فروردین ۱۳۹۲اقا امین گل…
این بحث خیلی خیلی طولانی و واقعا نمیشه تو نوشتن به همدیگه توضیح داد…
باور کن چندین روز جا بحث صحبت داره که متقابل هرکسی بتونه فکر نظرشو منتقل کنه…
اما دو تا موضوع درباره شما فهمیدم…
شما تعصب داری به تویوتا…که از نظر من این بد نیست…این علاقه میرسونه که خیلی هم خوبه…چون هر کسی به یه چیزی علاقه داره حتی ممکنه به چیز خیلی ساده…
من از ادم های متعصب خوشم میاد…
اما شما داری تو گذشته زندگی میکنی…
که این خیلی بده…
فکر کنم دیگه بحث ادامه ندیم خیلی بهتره…همین طور از اقا نیما هم اینو میخوام…
مرسی از لطف شما که جواب کامنت های منو دادی و واقعا استفاده کردیم.البته یه جا هم کمی دلگیر شدم که گفتی لیاقت شما این که………………
که اقا نیما جواب شما داد…
در هر صورت بازم مرسی….
Sh
۵ مرداد ۱۳۹۲اقا نیما حرفات درست ولی تورو خدا هیچ موقع یه محصوله امریکا ای رو با هیچ محصول دیگه ای تو دنیا مقایسه نکن،
سامسونگ اپل رو خورده؟!!!!!
واقعا که خنده داره:)))))
خودم s3اشغال رو دارم
از چیش بگم برات از هنگاش ؟یا کیفیته ساخته بالاش.؟
خواهشا یه ایفونو امتحان کن؛))
amin
۱۰ فروردین ۱۳۹۲بله , درسته
چشم بهتره بحثو تموم کنیم .
من به خاطر حرفی که زدم معذرت میخوام به شما و اقا نیما
ولی خب , اشغال سوار هم منو ناراحت کرد …
قربانتون امین .
slr722
۱۰ فروردین ۱۳۹۲خیلی آقایی…
منم به خاطر حرفم معذرت میخوام…
یاسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۲خودتون بگید جلوش شبیه نیسان جی تی آرنیست
jaguar - ss
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲آقا ایمان از نظرتون بسیار خوشم اومده و ممنونم. متاسفانه تو دهه 80 و 90 بخاطر تاثیر بحران اقتصادیه دهه70 و سیاست گذاریهای اشتباه جی.ام در خنثی کردن و عبور از بحران, کادیلاک دچار افول زیبایی شد و دیگه از اون طرحهای خیره کننده و بی نظیر خبری نبود برای مثال و درک این موضوع فقط کافیه الدورادو دهه70 رو با 90 مقایسه کنین!!!!! حتی در ادامه دیگه هیچوقت از اون اسمهای رویایی استفاده نکرد.
اما باید اضافه کنم هیچ خودروی توان رقابت با کادیلاک رو نداره مثل همون قدیما که کادیلاک ختم کلام بود…..
خاوری مزراتی
۵ خرداد ۱۳۹۳سی تی اس بهترین مدل کادیلاکه
مهدی
۱۵ تیر ۱۳۹۳شماها اگه ELR ببینید چی میگین