مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه سوم، سدانهای کامپکت پرفورمنس، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین بامو M3 و مرسدس C63 AMG
مجموع آراء: ۱۳۶۷
آراء مرسدس: ۷۴۵
آراء بامو: ۶۲۲
پیروز دوئل: مرسدس C63 AMG با کسب ۵۴ درصد از کل آراء
کادیلاک CT4-V بلکوینگ
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۱
پلتفرم: آلفا جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تنظیم فوقالعادهٔ شاسی، احساس واقعی فرمان، بهاندازهٔ کافی راحت برای استفادههای روزمره، فرمان پذیری فوقالعاده دقیق و ارتباط عالی با راننده
نقاط منفی: بهاندازهٔ بامو M3 سریع نیست، کابین همچنان بسیار جنرال موتورزی است که کیفیت پایینتری نسبت به رقبا دارد، قیمت نمونههای فول آپشن به ۹۰ هزار دلار میرسد
چکیده: کادیلاک CT4-V بلکوینگ خودروی فوقالعادهای برای رانندگی است که بدون قربانی کردن راحتی روزمره، از تواناییهای مناسبی برای رانندگی در پیست برخوردار است
آئودی RS5 اسپرتبک
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸
پلتفرم: MLBevo گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: از ۱۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی جذاب و تهاجمی، فضای بار و صندلیهای عقب بیش از یک کوپه، سواری راحت با وجود پرفورمنس بالا، رانندگی سرگرمکننده
نقاط منفی: آنقدری که از یک خودروی ۴۵۰ اسب بخاری انتظار میرود هیجانانگیز نیست، فضای سر محدود در عقب، صدای اگزوز نهچندان جذاب، سواری نهچندان راحت در سفتترین حالت کمکفنرها، عدم ارائهٔ گیربکس دستی
چکیده: آئودی RS5 اسپرتبک یک چهاردر وحشی با فرم لیفتبک کاربردی است که تعادل خوبی بین پرفورمنس و کارایی روزمره برقرار میکند اما شخصیت آن بهاندازهٔ بهترین سدانهای اسپرت این کلاس جذاب و هیجانانگیز نیست
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی RS5 | کادیلاک CT4-V | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 | ۳.۶ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه | ۴.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۰ ثانیه | ۱۲.۴ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۴.۱ ثانیه | ۲۳.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۹۶ | ۳۲.۳ متر | ۳۲.۳ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۸ جی | ۱.۰۵ جی |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۸ لیتر | کیلومتر/ساعت |
وزن | ۱۸۶۱ کیلوگرم | ۱۷۶۳ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب | ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب |
طول | ۴,۷۸۳ میلیمتر | ۴,۷۶۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۲۴ میلیمتر | ۲,۷۷۶ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۶۵ لیتر | ۳۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۷۶,۹۹۵ دلار | ۶۳,۱۶۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
aboalfazlchallenger
۲۴ مرداد ۱۴۰۱پیست Figure-8 ۲۴.۱ ثانیه ۲۳.۸ ثانیه
کادیلاک تو پیست سریعتره
نمره ۱۰ هم گرفته
تاپ اسپید بیشتری هم داره
قیمت بهتری هم داره
پس از روی منطق به کادیلاک ct4v رای دادم
Mercedes
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ای مغز برتر درست است در پیست زود تره و آئودی با وزن بیشتر شتاب بیشتری داره
aboalfazlchallenger
۲۴ مرداد ۱۴۰۱خو آئودی چهار چرخه
کادیلاک دف عقبه
Mercedes
۲۵ مرداد ۱۴۰۱اگه در مورد پیست حرف بزنی بنز و پورشه شاه است
محمدرضا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱شتاب اعلامیه کارخونه معتبر تره یا تایم پیست؟
پارسا
۳۱ مرداد ۱۴۰۱تا بوده آلمانی ها شتاب رو کمتر از واقعیت اعلام میکردن
همیشه ماشین آلمانی چند دهم ثانیه سریع تر از عدد اعلامی کارخونه هست
Mercedes
۲۴ مرداد ۱۴۰۱و صندوق عقب کادیلاک هم خیلی کمه و مصرف سوختش با شتاب کمتر و وزن کمتر بیشتره
سوشیانت
۲۴ مرداد ۱۴۰۱مصرف سوخت اهمیتی نداره وقتی پولش باشه
seyedjavad.mercedesbenz
۲۴ مرداد ۱۴۰۱وقتی بدونی بنزین تو اروپا لیتری ۲ دلارم تقریبا هست و توی امریکا لیتری ۱.۵ دلاره تقریبا و هر سال هم مالیات بر آلایندگی بهش تعلق میگیره ، اونوقت برات مهمه ، بنزین توی ایران خیلی ارزونه برای همینه که برات زیاد مهم نیست ، برای تو یه لیتر مصرف سوخت بیشتر ۳۰۰۰ تومنه ولی برای اونا ۶۰ هزار تومنه یا ۴۵ هزار تومنه ، تازه بدون احتساب مالیات ، کم نیست ، نه چون کادیلاک آمریکایی فقط خواستم بگم انقد هم مصرف سوخت بی اهمیت نیست
سوشیانت
۲۴ مرداد ۱۴۰۱دوست عزیز من نگفتم برام مهمه یا نه اگر فردی از لحاظ مالی معمولی باشه کلن سمت این خودرو ها نمیره ولی اگر فردی پولدار باشه پول مصرف سوخت براش اهمیتی نداره الان مثلا کسی که میلیاردره نمیاد به مصرف سوخت ماشین نگاه کنه بعدش این ها خودرو های اسپرت هستن یعنی مصرف سوخت اهمیت کمی داره
seyedjavad.mercedesbenz
۲۵ مرداد ۱۴۰۱۶۰ هزار دلار خیلی گرون نیست ، یه ماشین متوسط برای قشر متوسط
سوشیانت
۲۵ مرداد ۱۴۰۱من نمیگم برای کدوم قشر هست میگم که کسی که این کادیلاک رو میخره پول بنزینش رو هم داره
Nima
۲۴ مرداد ۱۴۰۱منم از لحاظ منطق رای به کادیلاک ct4v دادم ولی اگه این اعداد و ارقام رو کنار بگذاریم صد درصد رای من آئودیه ولی اختلافی که بین بررسی این دو بود بنظر کادیلاک خیلی سر تره
Mohammad
۲۴ مرداد ۱۴۰۱کادیلاک داره کم کم برمیگرده ولی حیف که تو بنزینی ها دور برگشت
هرکشوری تو صنعت خودروسازی ابرقدرت بشه مشکلی نداره فقط خدا کنم چین قدرت نگیره چون همین چین داره اقتصاد دنیارو نابود میکنه حتی صنعت کشور از جنسای بنجل چینی بیشتر ضربه خورد تا تحریم
ولی دنیا دیگه فهمیده چین چه خطرناکه و دارن کم کم جلوشو میگیرن مثل همین تصمیم اخیر آمریکا برای کمک به تاسیس کارخونه های تراشه سازی در آمریکا بجای چین
Reza Waffen SS
۲۴ مرداد ۱۴۰۱آئودی RS5 اسپرتبک انتخابم
Si
۲۴ مرداد ۱۴۰۱بدون شک کادیلاک
مهردادکمال
۲۴ مرداد ۱۴۰۱هر کدوم رو انتخاب کنی پشیمون میشی میگی کاش اون یکی رو انتخاب میکردم!!! خدای جذابیتن دو تاشون!!! طراحیشون بزرگتر از سگمنت اشونه! برای دهه آینده که الکتریکی سازی تقریبا جای احتراق داخلی رو میگیره دلمون براشون خیلی تنگ میشه
ارش
۲۴ مرداد ۱۴۰۱آئودی
سوشیانت
۲۴ مرداد ۱۴۰۱انتخابم کادیلاک موتور قوی تری و تاپ اسپید بیشتر
قاطر فروش
۲۴ مرداد ۱۴۰۱طرفدار کادیلاکم ولی آئودی ارزش ۱۰ هزارتا بیشتر رو داره
خیلی درگیر اعداد و ارقامنشید توجه داشته باشید قرار نیست با این ماشینا فقط تو پیست گاز بدید چیزای مهمتری مثل راحتی و کم استهلاکی هست
hssn
۲۴ مرداد ۱۴۰۱بیامو به مسخره ترین دلیل توی کل دنیا حذف شد ولی همه میدونیم M3 بهترین ماشین توی این کلاسه ، ادامه دوئل این کلاس واقعا بیدلیله دیگه
Alan.r
۲۴ مرداد ۱۴۰۱از نظر شما هر چیزی غیر از بی ام و باشه بده و به درد نمیخوره
hssn
۲۴ مرداد ۱۴۰۱میتونی آمارشونو مقایسه کنی C63 بجز انجین هشت سیلندر هیچ برتری ای نداره
قبلا هم توی تایم پیست برتریشو نسبت به چهارتای دیگه نشون داده
سوال دیگه؟
Alan.r
۲۴ مرداد ۱۴۰۱همه چیز پرفورمنس نیست به جز پرفورمنس معیار های زیادی مثل ظاهر کابین راحتی مصرف سوخت حجم صندوق بار آپشن ها استهلاک و ….. تو انتخاب یه ماشین دخیلن
hssn
۲۵ مرداد ۱۴۰۱اینجا کلاس پرفورمنس هاست معیار عملکرد و تایم و غیرست
معیار اگر قرار باشه معیار حجم صندوق و راحتی کابین باشه باید جای دیگه دنبالش گشت
red-bull
۲۴ مرداد ۱۴۰۱Alan.r
دوست عزیز میتونی سرچ کنی و متوجه بشی که M3 داخل این کلاس با حفظ حد بالای تمامی پارامتر ها تونسته از رقبای خودش حداقل یک قدم جلوتر باشه
T
۲۴ مرداد ۱۴۰۱انتخاب واقعا سخته برا همین رای نمیدم
JDM lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ائودی کاربردی تره ولی من ct4v رو بیشتر میپسندم
پس رای ام ct4v هست
R@min
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ایراد احمقانه ای که کار اند درایو راجب کیفیت داخلی میگیره با سفارش آپشن حل میشه و البته هم قیمت رقبای اروپایی هم میشه. اینکه کادیلاک تو سدان هاش قیمت پایه رو با پایین اوردن متریال کاهش میده برای بودن تو بازه قیمتی گسترده تر هست که این هم اشتباه هست چون اکثر پکیج لوکس سفارش داده میشه.
ایرادات اصلی این ماشین عملکرد بی حس موتور تو دورهای پایین و صدای ضعیف اگزوز که جفتشم به راحتی قابل حل بود و اینکه جی ام اینکارو نمی کنه جای سواله ؟؟!!
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱کادیلاک به دلیل قدرت بیشتر
Yasin
۲۴ مرداد ۱۴۰۱آئودی انتخابم
Alan.r
۲۴ مرداد ۱۴۰۱از نظر پرفورمنس تقریبا یکسانن ولی چون ظاهر و کابین آیودی بهتره آئودی رو انتخاب میکنم
AMD
۲۴ مرداد ۱۴۰۱آئودی
امیررضا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱انتخاب سخته چون آئودی یه آلمانی اصیل و بینظیره و کادیلاک هم فوقالعادس.
ولی نتیجهی دوئل قبلی کاملا نشون میده که ایرانی جماعت همیشه به بنز رای میدن حتی اگه بهتر از رقیب نباشه!
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۴ مرداد ۱۴۰۱آئودی بهتر میزنه
علی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱بدون تردید کادیلاک بهتره ، اما چون تو کشور ما آلمان فن ها بیشمارن!!! میبینم باز آلمانی انتخاب شده !!!! باباجون نژاد ما ژرمن نیست ! درشکه هم آلمان بده بیرون تو ایران به اون رای میدن!!!!
سوشیانت
۲۴ مرداد ۱۴۰۱حق👏
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۵ مرداد ۱۴۰۱آریایی و ژرمن یکی هستن یکم مطالعه
محمدرضا
۲۵ مرداد ۱۴۰۱بی ام و
🌷👍👌
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ مرداد ۱۴۰۱دف عقب و گیربکس دستی چیزی که آئودی نمیتونه بهت بده.
حسین دهمرد
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ارباب حلقه ها بهترین انتخاب نیست. تنها انتخابه. حتی بنز هم در حدش نیس.
مهدی
۲۵ مرداد ۱۴۰۱مشخصات که نزدیکه باید دید ریویو ها در مورد کیفیت سواری کدوم بهتره اما من موندم تو دغدغه اونایی که تاپ اسپید کادیلاک رو یکی از فاکتورهای مهم میدونن
عارف
۲۵ مرداد ۱۴۰۱به آئودی به دلیل فضای سر کم در عقب رای ندادم
Shayan
۲۵ مرداد ۱۴۰۱کادیلاک یکم بهتره.
سام
۲۹ مرداد ۱۴۰۱مصرف سوخت خیلی مهمه
انسان بدون مصنوعات دست بشری میتونه زندگی کنه ولی بدون محیط زیست هرگز تو پالایشگاهها خیلی آب هدر میره و آلودگی های زیست محیطی پالایشگاه و دود خودروها تاثیر مخربی بر محیط زیست داره گرمای هوا خشکسالی تغییرات اقلیم و خیلی تبعات دیگه ایی که میتونه زندگی رو به کابوس تبدیل کند
ضمنا همش نگید قدرت موتور نگاهی هم به مصرف سوخت بندازید
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳کادیلاک، امریکا، کابینش بنظرم خیلی بهتر از ائودی هست