مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس، دوئل اول
در ادامهٔ مرحلهٔ یکچهارم نهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس رسیدیم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی در ابتدا هشت خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها چهار شاسیبلند مجوز حضور در مرحلهٔ بعدی را دریافت کردند؛ اما در حین برگزاری دوئلهای مرحلهٔ مقدماتی این گروه، نسل جدید لکسس LX و رنجروور معرفی شدند درحالیکه دوئلها با حضور نسل قبلی این دو خودرو برگزار شده بود و هردو شکست خورده بودند. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم شانس مجددی به نسل جدید لکسس و رنجروور بدهیم و بنابراین دو دوئل دیگر با حضور دو رقیب جدید برای این خودروها برگزار شد تا تعداد کل دوئلهای این گروه در مرحلهٔ مقدماتی به عدد شش برسد. بدین ترتیب، مجموعاً از گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس شش خودرو به مرحلهٔ یکچهارم نهایی راه پیدا کردند. آخرین دوئل این گروه که درواقع دوئل شانس مجدد بود هم بین رنجروور و جیامسی هامر برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتایج دوئل قبلی بین رنجروور و جیامسی هامر
مجموع آراء: ۱۲۶۴
آراء رنجروور: ۶۹۳
آراء جیامسی: ۵۷۱
پیروز دوئل: رنجروور با کسب ۵۵ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
مرسدس بنز GLS | کادیلاک اسکالید |
؟ | |
لینکلن نویگیتور | رنجروور |
؟ | |
جیامسی یوکان | بامو X7 |
؟ |
کادیلاک اسکالید
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۰
پلتفرم: T1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۴ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۰,۵۰۵ دستگاه
فروش ۳ ماه نخست ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۰,۵۰۵ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین مجلل با تکنولوژیهای پیشرفتهٔ فراوان، شتاب گیری سریع با موتور V8 استاندارد، طراحی بیرونی جسورانه، ارائهٔ سیستم خودران سوپرکروز بهصورت استاندارد
نقاط منفی: قیمت گران در نسخههای بالا رده، مصرف سوخت بالای موتور V8، استفاده از برخی قطعات شاسیبلندهای ارزانتر جنرال موتورز
چکیده: شاسیبلند پرچمدار کادیلاک را میتوان بهترین تفسیر از تجمل مدرن آمریکایی دانست که همچنان طرفداران خود را خوشحال خواهد کرد
مرسدس بنز GLS
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۴,۴۸۲ دستگاه
فروش ۳ ماه نخست ۲۰۲۲ در آمریکا: ۶,۲۰۳ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین شیک و مملو از تکنولوژی، صندلیهای جادار در دو ردیف اول، پیشرانهٔ شش سیلندر خطی بسیار نرم، هندلینگ عالی
نقاط منفی: پد لمسی آزاردهندهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، طراحی بیرونی نهچندان جذاب، قیمت گران پکیجهای سفارشی، صندلیهای ردیف سوم تنگ، عملکرد ضعیف تعلیق روی جادههای خراب
چکیده: حال و هوای اسپرت شاسی و شخصیت GLS برای یک شاسیبلند بزرگ شگفتانگیز است که رانندگی جذاب و درعینحال راحتی را فراهم میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
کادیلاک اسکالید | مرسدس GLS580 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۸ ثانیه | ۴.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۴ ثانیه | ۱۳.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۶ متر | ۵۰.۶ متر |
شتاب جانبی | ۰.۷۱ جی | ۰.۹۰ جی |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۰ لیتر | ۹۰ لیتر |
وزن | ۲۷۴۰ کیلوگرم | ۲۷۱۰ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۰ به ۵۰ جلو/عقب | ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب |
ظرفیت بکسل | ۳۶۰۰ کیلوگرم | ۳۵۰۰ کیلوگرم |
دایرهٔ چرخش | ۱۲.۱ متر | ۱۲.۰ متر |
طول | ۵,۳۸۲ میلیمتر | ۵,۲۱۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۷۰ میلیمتر | ۳,۱۳۵ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۷۲۵ لیتر | ۴۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۶ یا ۷ نفر |
قیمت | ۸۲,۴۴۰ دلار | ۱۰۳,۳۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
محمد
۱۶ خرداد ۱۴۰۱آقا سلام.تارخ خودرو های سبک و بالاخص سنگین خارجی در ایران نشون داده که خودروهای آمریکایی امتحان خودشونو پس دادن و همیشه سربلند بودن و هستن.اقا کی رو دیدین که توی کادیلاک بمیره؟؟؟؟؟
منصور
۱۷ خرداد ۱۴۰۱تا ۳۰۰ساله دیگه ۲۰۰۰مدل دیگه از هر شرکتی بیاد بیرون نمیتونن مثل این کادیلاک و شکست بدن این ماشین یه شاهکار به خدا از داخلش که یه قصر مجلل بگیر،تا ظاهرش نگم برات شاسی به معنای واقعی،نظر من این یعنی نهایت ابهت و زیبایی
عاشق پدال
۱۷ خرداد ۱۴۰۱جیپ گرند وگووونیر شکست داد.
خود من از کادیلاک هیچوقت خوشم نمیاد
کادیلاک مرد خیلی وقت پیش
زهرا
۱۷ خرداد ۱۴۰۱دقیقا
بهنام
۱۷ خرداد ۱۴۰۱خواهش می کنم از روی جوگیری و تعصب بیجا مطلب ننویسید. مرسدس بنز هم از نظر ایمنی در تصادفات، هم لذت رانندگی، هم کارایی موتور، و هم استهلاک قطعات، بالاتر از کادیلاک یا هر خودروی دیگر آمریکایی هست. اون خودرویی هم که گفتید هیچ برندی حتی در آینده نمی تونه مثل اونا رو بسازه، مرسدس بنز W140 (اتاق تانک) مدل 1991 و Mercedes Benz G63 AMG 6*6 مدل 2013 هست که به ترتیب 30 و 20 سال از خودروهای زمان خودشون جلوتر بودن و هستند.
سوشیانت
۱۲ تیر ۱۴۰۱کادیلاک اسکالید وی از لحاظ قدرت موتور از بنز جی ال اس ای ام جی جلوتره و امکاناتی داره که بنز نداره مثل دوربین دید در شب، سی و شش تا اسپیکر داره که بیشترین تعداد اسپیکر تو شاسی بلند ها هست و قابلیت پخش صدای راننده برای ردیف دوم و سوم و نمایشگر ۳۸ اینچی که هم از بنز بزرگتره و هم اولد هست که نمایگشر بنز اولد نیست نمایشگر ردیف دومش هم ۱۲.۶ اینچه ولی بنز ۱۱.۶ اینچ
زهرا
۱۷ خرداد ۱۴۰۱قطعا کادیلاک واقعا شاهکاره
این دوئل شاسی بلند فول سایز هست
پس قطعا کادیلاک
شهر نشین
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ازتون ناراحت شدم.بنز مظلوم واقع شد.
Mercedes Benz
۱۷ خرداد ۱۴۰۱مرسدس هرکا ریش کنی بازم خفنه…
Ali
۲۷ بهمن ۱۴۰۱داداش از نظر تکنولوژی کادیلاک اسکالید از تمامی لحاظ بیشتر از بنز هست :
۱) دارای نمایش « خمیده » ۳۸ اینچی که خود این نمایش گر خمیده ، اولین نمایش گر خمیده ی استفاده شده واسه خودرو در جهان هست ، در ضمن نوع صفحه نمایش هم OLED هست که رزولوشن آن 4K هست که خودش یک تلویزیون تمام عیار هست .
۲) برخورداری از سامانه ی خودران سوپر کروز جنرالموتورز که این سامانه برترین سامانه ی خودران جهان هست .
۳) کیفیت باورنکردنی متریال کابین خودرو ، که واقعاً رقیبی نداره .
۴) ابهت و اصالت و لوکس بودن فراوان ظاهر و داخل کابین .
۵) دارا بودن مانیتور ها برای صندلی های ردیف دوم که
۱۲.۵ اینچ هست که آنها هم OLED هستند .
۶) پیشرانه ای با قدرت و با کیفیت بی نظیر .( البته نسخه ی V اسکالید از نظر پیشرانه بی نظیر تر است )
و…