مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس، دوئل اول
در ادامهٔ مرحلهٔ یکچهارم نهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس رسیدیم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی در ابتدا هشت خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها چهار شاسیبلند مجوز حضور در مرحلهٔ بعدی را دریافت کردند؛ اما در حین برگزاری دوئلهای مرحلهٔ مقدماتی این گروه، نسل جدید لکسس LX و رنجروور معرفی شدند درحالیکه دوئلها با حضور نسل قبلی این دو خودرو برگزار شده بود و هردو شکست خورده بودند. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم شانس مجددی به نسل جدید لکسس و رنجروور بدهیم و بنابراین دو دوئل دیگر با حضور دو رقیب جدید برای این خودروها برگزار شد تا تعداد کل دوئلهای این گروه در مرحلهٔ مقدماتی به عدد شش برسد. بدین ترتیب، مجموعاً از گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس شش خودرو به مرحلهٔ یکچهارم نهایی راه پیدا کردند. آخرین دوئل این گروه که درواقع دوئل شانس مجدد بود هم بین رنجروور و جیامسی هامر برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتایج دوئل قبلی بین رنجروور و جیامسی هامر
مجموع آراء: ۱۲۶۴
آراء رنجروور: ۶۹۳
آراء جیامسی: ۵۷۱
پیروز دوئل: رنجروور با کسب ۵۵ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
مرسدس بنز GLS | کادیلاک اسکالید |
؟ | |
لینکلن نویگیتور | رنجروور |
؟ | |
جیامسی یوکان | بامو X7 |
؟ |
کادیلاک اسکالید
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۰
پلتفرم: T1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۴ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۰,۵۰۵ دستگاه
فروش ۳ ماه نخست ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۰,۵۰۵ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین مجلل با تکنولوژیهای پیشرفتهٔ فراوان، شتاب گیری سریع با موتور V8 استاندارد، طراحی بیرونی جسورانه، ارائهٔ سیستم خودران سوپرکروز بهصورت استاندارد
نقاط منفی: قیمت گران در نسخههای بالا رده، مصرف سوخت بالای موتور V8، استفاده از برخی قطعات شاسیبلندهای ارزانتر جنرال موتورز
چکیده: شاسیبلند پرچمدار کادیلاک را میتوان بهترین تفسیر از تجمل مدرن آمریکایی دانست که همچنان طرفداران خود را خوشحال خواهد کرد
مرسدس بنز GLS
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۴,۴۸۲ دستگاه
فروش ۳ ماه نخست ۲۰۲۲ در آمریکا: ۶,۲۰۳ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین شیک و مملو از تکنولوژی، صندلیهای جادار در دو ردیف اول، پیشرانهٔ شش سیلندر خطی بسیار نرم، هندلینگ عالی
نقاط منفی: پد لمسی آزاردهندهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، طراحی بیرونی نهچندان جذاب، قیمت گران پکیجهای سفارشی، صندلیهای ردیف سوم تنگ، عملکرد ضعیف تعلیق روی جادههای خراب
چکیده: حال و هوای اسپرت شاسی و شخصیت GLS برای یک شاسیبلند بزرگ شگفتانگیز است که رانندگی جذاب و درعینحال راحتی را فراهم میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
کادیلاک اسکالید | مرسدس GLS580 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۸ ثانیه | ۴.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۴ ثانیه | ۱۳.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۶ متر | ۵۰.۶ متر |
شتاب جانبی | ۰.۷۱ جی | ۰.۹۰ جی |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۰ لیتر | ۹۰ لیتر |
وزن | ۲۷۴۰ کیلوگرم | ۲۷۱۰ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۰ به ۵۰ جلو/عقب | ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب |
ظرفیت بکسل | ۳۶۰۰ کیلوگرم | ۳۵۰۰ کیلوگرم |
دایرهٔ چرخش | ۱۲.۱ متر | ۱۲.۰ متر |
طول | ۵,۳۸۲ میلیمتر | ۵,۲۱۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۷۰ میلیمتر | ۳,۱۳۵ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۷۲۵ لیتر | ۴۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۶ یا ۷ نفر |
قیمت | ۸۲,۴۴۰ دلار | ۱۰۳,۳۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Carlover
۱۶ خرداد ۱۴۰۱انتخاب سختیه،جفتشون بی نقصن بنظرم
کافر مقدس
۱۶ خرداد ۱۴۰۱مرسدس اینو کمتر از 100 هزار تا میکرد میتونست فروش خوبی داشته باشه
کادیلاک هم قیمت خوبی داره .فکر میکنم اکثریت کادیلاک رو ترجیح بدن چون حداقل تو آمار نشون میده اکثریت کادیلاک رو ترجیح دادند
ایرانی.
۱۶ خرداد ۱۴۰۱چون با ۲۰۰۰۰ دلار میشه یه خودرو کم سوخت توشهری خرید که دوتا گزینه باشه.
بله بخاطر همینه کادیلاک ترجیح میدن.
اگه قیمت یکی بود یک نفر طرف کادیلاک نمیرفت.
Amir Machine
۱۶ خرداد ۱۴۰۱قیمت پایه مرسدس GLS از 79 هزار دلار شروع میشه که حتی از قیمت پایه اسکالید هم کمتره، از طرف دیگه، قیمت بالاترین نسخههای اسکالید به بیش از 110 هزار دلار میرسه
اختلاف فروش 16 هزار تایی تو یه سال با این چرت و پرتها توجیه نمیشه عزیزم، دنبال یه بهونه دیگه باش!
ممد ژانگولر
۱۶ خرداد ۱۴۰۱مرسدس بنز مطمین تره ، چقر تر ، سریعتره ، هندلینگش بهتره ولی خوب قدیمی تره و متاسفانه نخسه amg نیست
اکر نخسه amg بود صد در صد بهش رای میدادم
با عرض شرمندگی رای من کادیلاک خواهد بود 😔
دکتر
۱۶ خرداد ۱۴۰۱تو این کلاس آمریکاییا سلطنت میکنن
کافر مقدس
۱۶ خرداد ۱۴۰۱استاد اون gls 450 هست که 77 دلاره. این gls 580ـــــه مدل پایه چیه :))) جی ال اس 580 مگه پایه داره :))
Amir Machine
۱۶ خرداد ۱۴۰۱اگه با منی که من اصلاً با شما نبودم!
من جواب اون ایرانی رو دادم که میگه فروش بیشتر اسکالید بخاطر قیمت ارزونترشه، و اگه دقت کنی نوشتم قیمت پایه GLS، قیمت پایه یعنی چه؟ یعنی قیمت ارزونترین مدلش که میشه همون GLS450 !!!
در کل، قیمت پایه GLS از قیمت پایه اسکالید ارزونتره
ممد ژانگولر
۱۶ خرداد ۱۴۰۱حق با داداش امیره و درست میگه
Reza Waffen SS
۱۷ خرداد ۱۴۰۱مرسدس بنز GLS
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۶ خرداد ۱۴۰۱نکته مهم suvبودن کدیلاک هستش.بنز هم خوبه ولی فقط از glc وgle بزرگتره در حالی که اسکالید یه سبک خاص هستش و هیچ شباهتی با دیگر محصولات کدیلاک نداره.قشنگ میراث داره تاریخ کدیلاک هست.کلا suv های آمریکایی سبک خاص خودشون هستن.تافته جدا بافته.نکته دبگه پیل پیکر بودن اسکالید هست واقعا حکم فرمانده داره.تنها رقیبانش نویگیتور و گرند واگونیر هستن.
HamiD
۱۶ خرداد ۱۴۰۱باید به کادیلاک سلام گفت بابت فرمانده بودنش …
علی
۱۶ خرداد ۱۴۰۱تو این کلاس آمریکا اول هست ، بقیه کشورها پشت سرش هستن
جناب ایکس
۱۷ خرداد ۱۴۰۱نه اینکه بنز بد باشه، ولی نسبت به اسکالید!!! 😅😅
zeg02
۱۶ خرداد ۱۴۰۱کادیلاک با موتور تنفس طبیعی و ظاهر و هیبت عظیم و قیمت کمتر، ارزش بالاتری نسبت به بنز دارد.
Nima
۱۶ خرداد ۱۴۰۱این سگمنت مال اسکالیده . بقیه برای دوم شدن تلاش میکنن. همون طور که بقیه برای دوم شدن در برابر اس کلاس تلاش میکنن.
GMA
۱۶ خرداد ۱۴۰۱مرسدس بسیار خوب کار کرده اما نه در حدی که بتونه بهتر از کادیلاک باشه،با اینکه طراحی اتوبوس مانند اسکالید را چندان دوست ندارم ولی از مرسدس زیباتره، انتخاب من کادیلاک
حامد
۱۶ خرداد ۱۴۰۱هیچ برتری به همدیگه ندارن و فقط بحث سلیقست و بودجه
Ahmad
۱۶ خرداد ۱۴۰۱کادیلاک هم ارزونتره هم مصرف سوختش با بنز تفاوت چندانی نداره هم ابهت داره هم صندوقش بزرگه و …
Taha Malek
۱۶ خرداد ۱۴۰۱این دو ماشین هردوتاشون عالی ان بیشتر بحث سلیقس
از اونجایی که دیگ خبری از سدان های لوکس و فول سایز آمریکایی نیست اسکالید نمونه امروزی اوناس که با بدنه suv ظاهر شده که خیلی جذاب و با ابهت و کم نقص هستش
javadhy
۱۶ خرداد ۱۴۰۱همین کادیلاک اسکالید ۲۰۲۰ که عکسش بالا هستو چند روز پیش توی رامسر دیدم(خودم رامسریم) شخصا از نزدیک، زیاد با نمای پشتش حال نکردم ولی از نمای جانبی و جلو ابهت ازش میبارید و در نمای جلو بنظرم بسیار زیباتر و غول تر از عکساشه.
توی این دوئل هم جفت ماشینارو در یه حد میدونم ولی از روی سلیقه همیشگی سلطان بنزو انتخاب میکنم
Alan.r
۱۶ خرداد ۱۴۰۱دقیقا همینطوره اسکالید به اندازه عکس هاش باشکوه و زیبا نیست
پویا
۱۷ خرداد ۱۴۰۱این دوستمون داره میگه از عکساش باشکوه تره!!!
ارین صاحب جمعی
۱۶ خرداد ۱۴۰۱کادیلاک معرکه
بنز معجزه
ولی من بنز انتخاب میکنم چون خیلی از سایز بزرگ خوشم نمیاد یکجوری که جا برای پارک پیدا نکنی
ماشین باز
۱۶ خرداد ۱۴۰۱وقتی که بنز هست انتخاب دیگه ای نیست
Jdm باز
۱۶ خرداد ۱۴۰۱برای اینکه مقایسه عادلانه تر بشه ، باید نسخه ارزونتر gls با موتور شیش سیلندر رو میاوردید( gls 450 )
که قیمتش هم از ۸۰ هزار تا شروع میشه تقریبا و رقابت کاملا نزدیک به هم میشد
تو این مقایسه ، به نظرم اگه دنبال فول سایز ترین هستی و جادار بودن برات خیلی مهمه، اسکالید یکم بهتره ولی اگه دنبال کلاس و پرستیژ خاص بنز هستی،gls بهتره
من خودم به شخصه هر دورو دوست دارم و نمیتونم تصمیم گیری کنم
مانی
۱۷ خرداد ۱۴۰۱فاصله محوری بنز بیشتره
جای بارش کوچیکتره اما فکر نکنم فضای سرنشین کوچیکتر باشه
فروش پژو و سیتروئن رو تو فرانسه ببین که چقدر زیاده نسبت به رقبایی
که بیرون فرانسه اونا رو سوسک میکنن
کدیلات تو کشور خودش با قیمت خیلی کمتر باید هم فروش بیشتری داشته باشه
اونی که میگه باید مرسدس ۴۵۰ رو میاورن هم جدی نگیر
TML BN
۱۶ خرداد ۱۴۰۱دنبال ظرافت آلمانی هستی برو بنز بگیر ولی اگر عشق امریکن کار داری برو کادیلاک واقعا دوئل سلیقه ای انتخاب خود من اسکالید
سهند
۱۶ خرداد ۱۴۰۱رای من کادیلاک
viper2
۱۶ خرداد ۱۴۰۱با احترام به بنز ، انتخاب من کادیلاک هست.
R@m!n
۱۶ خرداد ۱۴۰۱بنظرم طراحی کراس اوورهای بنز تو این نسل اون حس پرمیوم و پرچمدار بودنو انتقال نمیده البته بحث فنی جداست که هر دو ماشین عملکرد نزدیکی دارن.
اسکلید دیگه مهرشو تو این کلاس در بازار آمریکا کوبیده حتی اگر ضعیف ترم باشه.
seyedjavad.mercedesbenz
۱۶ خرداد ۱۴۰۱این سگمنت اول مال اسکالیده بعد gls بعد هم بقیه پشت سرشون ( رنجروور طبق معمول رقیب جی واگنه )
R@m!n
۱۶ خرداد ۱۴۰۱جواد جان جی کلاس رقیب هیچ ماشینی نیست خودتم قطعا می دونی حالا میخوای gls جا بدی با خودته 😄😄
ماشین اول این کلاس از همه جهت رنجروور هست و بقیه هم فقط سلیقه دخیله چون هیچ کدوم ضعف فنی یا امکانات ندارن و تو یه رنج هستن و برتری ها ناچیزه.
seyedjavad.mercedesbenz
۱۶ خرداد ۱۴۰۱رامین درسته اگه بخوای رنجروور رو با این کلاس در نظر بگیری بدون شک اوله ولی این فاصله اونقدری زیاد هست که بتونی چیزی بین این کلاس و بنتایگا بدونیش و من تنها خودرویی که به نظرم میرسه که اونم اینطوری باشه جی هست ، حالا سر gls هم کمی بنز فن بودنم باعث این نحوه گفتار شد که اگه تعصبی به نظر میرسه عذر میخوام ولی سر رنجروور به نظرم بالاتر از این کلاسه
R@m!n
۱۶ خرداد ۱۴۰۱تعصب و علاقه که همه داریم و فدای سرت قرار نیست به علایق کسی توهین یا خرده گرفته شه.
جی کلاس یه آفرودر سوپر لوکسه که حتی دیفندر بزک شده هم به سایه این ماشینم نرسید. کدوم ماشینی سه تا قفل دیفرانسیل و تعلیق تطبیقی بادی و مستقل و صلب رو یه جا داره ؟؟؟ اما رنجرور از حدود ۹۰k شروع میشه و میره تا رقابت با کولینان و بنتایگا. یه جورایی تو دو کلاس قرار میگیره بسته به تریم و آپشن.
Amir Machine
۱۶ خرداد ۱۴۰۱دقیقاً درسته
نمیشه گفت رنجروور بالاتر از این کلاسه، رنجروور دقیقاً و کاملاً تو همین کلاس قرار میگیره خصوصاً تو نسل جدید که صندلی ردیف سوم هم داره
قیمت رنجروور تو تیپ پایه با موتور 400 اسبی از حدود 100 هزارتا شروع میشه که کاملاً همسطح همین GLS و اسکالیده، حالا قیمت نسخههای بالاترش به 200 هزارتا هم میرسه که وارد قلمروی بنتایگا و میباخ میشه، این یعنی رنجروور هردو کلاس رو پوشش میده ولی نسخههای پایینترش تو همین کلاس اسکالید هستن
بحث G کلاس که جداس، کلاً رقیب مستقیم نداره اما تو این کلاس شخصاً رنجروور رو اول و اسکالید و نورگیتور رو مشترکاً دوم میدونم
GMA
۱۶ خرداد ۱۴۰۱G واگن هیچ رقیبی نداره!!
Alan.r
۱۶ خرداد ۱۴۰۱هردوشون باشکوه و لوکسن ولی خب بنز از نظر لوکس بودن و تکنولوژی یه سر و گردن بالاتر از اسکالیده ولی خب قیمت اسکالید کمتره در کل انتخاب سلیقهایه ولی انتخاب من بنزه
پدرام
۱۶ خرداد ۱۴۰۱خودم جی ال اس رو زدم اما سبک طراحی اش به گونه ای هست که اس یووی فول سایز رو القا نمی کنه فقط باید بری نزدیکش وایسی تا بفهمی اما اسکالید این طور نیست و کاملا از روی تصاویر مشخصه یه اس یووی فول سایز هست
علی اکبر
۱۶ خرداد ۱۴۰۱با سلام
من کادیلاک و تو عراق از نزدیک دیدم وقتی از کنارت رد میشه فقط کافیه صدای موتورشو گوش بدی عاشقش میشی از ابهتش که نگو!!!
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۶ خرداد ۱۴۰۱هردو بسیار شیک…
ولی من بنزو دوست دارم
ولی اسکالیدم یه هیبتی داره…
Dian
۱۶ خرداد ۱۴۰۱بنظرم تو کلاس پیکاب ها و suv های فول سایز آمریکا حرف اولو میزنه و کلا این بازار تو کف دستشه
انتخاب من کادیلاکه ولی میدونم مهندسی و کیفیت ساخت آمریکاییا به آلمانی ها نمیرسه
آدمیزاد
۱۶ خرداد ۱۴۰۱تو این کلاس دنبال قدرت و جادار بودن ماشینن نه سرعت پس کادیلاک کاملا بهتره
آدمیزاد
۱۶ خرداد ۱۴۰۱قدرت کادیلاک تو این کلاس حرف اولو میزنه
فقط کاربرات هشت دهنه
۱۶ خرداد ۱۴۰۱اسکالید
BMW
۱۶ خرداد ۱۴۰۱کار به بقیه ماشین ندارم ولی قیافه کادیلاک بهتر می خوره
تا مرسدس
فقط کاربرات هشت دهنه
۱۶ خرداد ۱۴۰۱به ادعای آلمان اجنبی این کشور نخستین سیستم انژکتوری رو ساخته اما بنر های دهه هشتاد موتور کاربرتوری داشتن مثل پراید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هه هه هه هه هه هه چقدر بنز اون زمان سر توسعه ندادن پیشرانه های انژکتوری سود کلان کرده
Porsche 911
۱۶ خرداد ۱۴۰۱مشخص شد که شما چه شخصی هستی
خودت هم میدونی ولی مثلا میخوای جو رو متشنج کنی
باید بگم تو این کارت سخت شکست میخوری
مصطفی فرحیان
۱۶ خرداد ۱۴۰۱تو اکثر موارد مرسدس بهتره فقط فرق قیمت زیاده که خب نون فن آوری برتر و مهندسی برترشو میخوره و اینکه متاسفانه مرسدس هیچ وقت ارزون نبوده دوره دوره قوطی ساختن و فقط ارزون تر ساختن نیست کادیلاک هر کاری میکنم به دلم نمیشینه پرسیتژ نداره با اینکه شاید بهترین ماشین آمریکایی باشه مشکل اینه امریکایی ها اختلاف زیادی دارن با المان ها و به وضوح عقب تر هستند
mm-yarlou
۱۶ خرداد ۱۴۰۱سلاطین آمریکایی در این رده از خودروها همیشه عرض اندام میکنن و برتر هستن
داود
۱۶ خرداد ۱۴۰۱وقتی کادیلاک هست بنز باید لنگ بندازه و بره به معایب و خرابی دینام و استارت وکمک هاش برسه