کادیلاکلینکلن

دوئل کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه بیست‌ویکم، شاسی‌بلندهای فول سایز لوکس، دوئل اول

مرحلهٔ نیمه‌نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال به ایستگاه بیست‌ویکم و گروه شاسی‌بلندهای فول سایز لوکس رسیده است. در این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی در ابتدا هشت خودرو حضور داشتند که از بین آن‌ها چهار شاسی‌بلند لوکس راهی مرحلهٔ بعدی شدند اما در همان زمان برگزاری مرحلهٔ مقدماتی، نسل جدید لکسس LX و رنجروور معرفی شدند درحالی‌که نسل قبلی هردوی این خودروها در دوئل‌ها شکست خورده بودند. به همین دلیل، به نسل جدید این دو ماشین شانس مجددی دادیم و آن‌ها در مرحلهٔ مقدماتی در برابر رقبای دیگری قرار گرفتند. بدین ترتیب، مجموع راه‌یافتگان این گروه به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی به شش خودرو افزایش یافت که از این تعداد، سه خودروی کادیلاک اسکالید، ب‌ام‌و X7 و رنجروور مستقیماً به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند و لینکلن نویگیتور هم به‌عنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آن‌ها ملحق شد تا تعداد زوج شود. آخرین دوئل گروه شاسی‌بلندهای فول سایز لوکس در مرحلهٔ مقدماتی هم بین جی‌ام‌سی یوکان دنالی و ب‌ام‌و X7 برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین جی‌ام‌سی یوکان دنالی و ب‌ام‌و X7

مجموع آراء: ۱۴۷۹

آراء ب‌ام‌و: ۸۲۱

آراء جی‌ام‌سی: ۶۵۸

پیروز دوئل: ب‌ام‌و X7 با کسب ۵۵ درصد از کل آراء

کادیلاک اسکالید

تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۰

پلت‌فرم: T1XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۴ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۰,۵۰۵ دستگاه

فروش شش ماه نخست ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۹,۷۲۶ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

واژگونی: سه ستاره

خطر واژگونی: ۲۱.۹ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین مجلل با تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ فراوان، شتاب گیری سریع با موتور V8 استاندارد، طراحی بیرونی جسورانه، ارائهٔ سیستم خودران سوپرکروز به‌صورت استاندارد

نقاط منفی: قیمت گران در نسخه‌های بالا رده، مصرف سوخت بالای موتور V8، استفاده از برخی قطعات شاسی‌بلندهای ارزان‌تر جنرال موتورز

چکیده: شاسی‌بلند پرچم‌دار کادیلاک را می‌توان بهترین تفسیر از تجمل مدرن آمریکایی دانست که همچنان طرفداران خود را خوشحال خواهد کرد

لینکلن نویگیتور

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷

پلت‌فرم: T3 فورد

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۷ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۵,۶۳۱ دستگاه

فروش شش ماه نخست ۲۰۲۲ در آمریکا: ۶,۰۵۰ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

واژگونی: چهار ستاره

خطر واژگونی: ۱۹.۳ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۲ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توئین توربوی قدرتمند و نرم، کابین فوق‌العاده جادار و بسیار مجلل، ظاهر سطح بالا، متریال باکیفیت، سیستم صوتی شگفت‌انگیز

نقاط منفی: اندازهٔ بزرگ خودرو مانوردهی را دشوار می‌کند، کمی سروصدای جاده و باد، سواری خشن هنگام عبور از روی دست‌اندازهای بزرگ

چکیده: ظاهر شیک و سطح بالا و کابین راحت و مجلل نویگیتور آن را به انتخابی کاربردی و مطلوب در بین شاسی‌بلندهای بزرگ لوکس بازار تبدیل کرده است

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

کادیلاک اسکالید

لینکلن نویگیتور

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6
تنفس طبیعی توئین توربو
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۴۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۸ ثانیه ۵.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۴ ثانیه ۱۳.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر/ساعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۵۳.۶ متر ۵۶.۴ متر
شتاب جانبی ۰.۷۱ جی ۰.۷۵ جی
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۹۰ لیتر ۸۷ لیتر
وزن ۲۷۴۰ کیلوگرم ۲۷۵۷ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۰ به ۵۰ جلو/عقب ۵۰ به ۵۰ جلو/عقب
ظرفیت بکسل ۳۶۳۰ کیلوگرم ۳۷۶۰ کیلوگرم
دایرهٔ چرخش ۱۲.۱ متر ۱۲.۴ متر
طول ۵,۳۸۲ میلی‌متر ۵,۳۳۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۰ میلی‌متر ۳,۱۱۱ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۷۲۵ لیتر ۵۴۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
قیمت ۸۴,۵۹۰ دلار ۸۱,۹۶۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. پارسا

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    فعلا ۱ ۱ برابره

    موافقم 15
    مخالفم 5
  2. مازیار

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    انتخابم لینکلن چون به عنوان یه اس یو وی لوکس
    اثری از متریال ارزون قیمت در کابینش نیست و این برای یه اتومبیل در کلاس لوکس خیلی مهمه
    البته عملکردش هم بهتره هر چند خیلی مهم نیست

    چند وقت پیش برای اولین بار یه گذر موقتش رو دیدم
    رنگ آبی نفتی سیر و باید اعتراف کنم نسبت به عکسهاش خیلی بهتره
    با وجود سایز بزرگ کاملا موزون و متناسب بنظر میرسه

    موافقم 48
    مخالفم 10
  3. Si

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (525 ديدگاه)

    آخه من چی به این پدال بگم این چه نظرسنجی هست؟ الان من کدوم رو انتخاب کنم ولی هیچکدوم و فقط در برابر این دو شاهکار سکوت میکنم شاید الان دیسلایک بگیرم و زیاد هم میگیرم ولی اینو بدونید هیچ خودروسازی توی SUV های فول سایز حتی به گرد آمریکا هم نمیرسه درسته اونا هم خوبن و آلمان ها و انگلیسی ها هم خوبن ولی آمریکا تو این کلاس یه چیز دیگس

    موافقم 103
    مخالفم 19
    1. سوشیانت

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3616 ديدگاه)

      حرف شما کاملا درسته👏👏

      موافقم 35
      مخالفم 9
    2. matin

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (410 ديدگاه)

      تا الان که لایک هات بیشتره

      موافقم 22
      مخالفم 6
    3. بی طرف

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      همونایی که پشت وانت رو برمیدارن سقف میزنن رو میگی؟(البته به جز جیپ)

      موافقم 11
      مخالفم 62
      1. سوشیانت

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3616 ديدگاه)

        آره داداش کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور که بدرد نمیخورن لابد فقط پراید خوبه از نظر شما

        موافقم 41
        مخالفم 6
    4. ehsan.fa

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1948 ديدگاه)

      از نظر من تو هر بخشی تو فول سایز آمریکا برتره ، بعضی از دوستان معنی فول سایز رو نمیدونند یا دقت نمیکنند دیسلایک میدن.
      تو موتورسیکلت، تو ماشین کار ، ساختمان سازی تو همه بخش ها تو فول سایز آمریکا برتره

      موافقم 33
      مخالفم 6
  4. Reza Waffen SS

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    کادیلاک اسکالید انتخابم

    موافقم 42
    مخالفم 4
  5. shahrukh

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    شنیده ایم که وی سیکس های فورد ، خصوصا انجین نویگیتور و رپتور ها ، در بحث دوام و Reliability ، بعد از چندسال کار ، اوضاع جالبی ندارن
    خوشحال میشیم از مطلعین این امر ،بیشتر بشنویم و بیشتر بدونیم🤩

    موافقم 11
    مخالفم 17
    1. Nima

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1651 ديدگاه)

      چیزى که من میدونم اینه موتوراى اکوبوست(بخصوص ۳.۵ لیترى V6) که روى رپتور هست، بسیار بادوامه و جالبه با این که توربو هست و توان بالا ازش گرفتن ولى بازم با بنزین معمولى سازگار هست.(خیلى مهمه)
      و عمدتا عمر مفیدش رو تا 200.000 مایل زدن که با موتور 1GR-FE تویوتا برابر هست .
      با این تفاوت که اون از ۴ لیتر ۲۷۰ اسب گرفته و این 450 اسب از 3.5 لیتر.

      موافقم 26
      مخالفم 6
    2. R@min

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      توضیحات رو نیما جان دادن شنیده هاتون رو اینجا بزارین خوشحال میشم همه ببینیم. موتورهای اکوبوست در حال حاضر بادوام ترین موتورهای توربو هستن و با این اوضاع الکتریکی سازی، دیگه برندی تلاش نمی کنه موتور بنزینی در سطح دوام و بازده اکوبوست بزنه (پرفورمنس مقوله ای جداست). این موتورها از لحاظ تکنولوژی هم هم تراز استانداردهای جهانی هستن و روی بیشتر از 15میلیون محصول فورد قرار دارن. از طرفی به خاطر تکنولوژی های GDI و ترزیق مستقیم سوخت و… که دارن و بخاطر حساسیت بالای این تکنولوژی به خرابی و امکان آتش سوزی هر ساله فورد فراخوان میلیونی میده تا اوضاع موتورهارو چک کنه.

      موضوع دیگه موتوری که رو رپتورها سواره با محصولات دیگه فورد شاید در ظاهر یکی باشن اما برای حفظ عملکرد و دوام تحت فشار آفرود به طور اختصاصی تقویت میشن.

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. Nima

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1651 ديدگاه)

        ممنونم از رامین جان🙏🏻

        موافقم 12
        مخالفم 2
  6. JDM lover

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (882 ديدگاه)

    نویگیتور قدرتش بیشتره ، گشتاورش بیشتره ، شتابش بهتره ، مصرف سوختش کمتره ، ظرفیت بکسلش کمی بیشتره و قینتشم یکم ارزونتره

    اسکالید فضای صندوقش بیشتره و ترمزش هم بهتره
    انتخاب عقلانی و منطقی ، نویگیتوره
    ولی من خودم بشخصه بیشتر به اسکالید علاقه مندم پس انتخابم اسکالید

    موافقم 24
    مخالفم 3
  7. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    قلبا اسکالید

    موافقم 15
    مخالفم 3
  8. AmirAli

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    لینکلن بهتره
    ولی قلبا اسکالید 🖤😐

    موافقم 27
    مخالفم 1
  9. Amin.aj

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    به سختی رای دادم واقعا دشوار بود
    اسکالید رو انتخاب کردم

    موافقم 15
  10. aMiRsHaYaN

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (454 ديدگاه)

    سلطان اسکالید

    موافقم 12
    مخالفم 3
  11. Yasin

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (259 ديدگاه)

    خیلی دوراهی سختیه
    آخر لینکلن انتخاب کردم

    موافقم 17
    مخالفم 1
  12. علی

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    تو این کلاس همه پشت سر آمریکا هستن!! چه آلمان و ژاپن و حتی رنجروور

    موافقم 29
    مخالفم 10
  13. قاطر فروش

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1205 ديدگاه)

    کادیلاک بهتره ب من اطمینان کنید

    موافقم 12
    مخالفم 1
  14. امیر

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (303 ديدگاه)

    با عرض سلام به همگی من چند وقتی هست که پدال رو دنبال میکنم فقط یه مشکلی برام پیش اومده اونم اینکه از دوئل ها فقط یدونه در مرحله ی نیمه نهایی برای من نمایش داده میشه و بقیه رو نمیتونم دنبال کنم میشه راهنماییم کنین

    موافقم 1
    مخالفم 4
  15. meysam

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    سخت ترین دوئلی بود که من تا حالا شرکت کردم
    با تردید زیاد به کادیلاک رای دادم
    ولی اصلا مطمئن نیستم

    موافقم 14
    مخالفم 1
  16. ARMAN سابق

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (489 ديدگاه)

    اولین اس یووی دنیا تو سال ۱۹۳۵ معرفی شد و اونم چیزی نبود جز شورلت سایرین
    آمریکا خالق این کلاسه و همینطور بهترین ها رو تو این کلاس میزنه.
    ( با احترام به دوستان اروپایی فن )

    موافقم 13
    مخالفم 1
  17. Hadi

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    فقط این دستگیره های روی ستون نویگیتور چه نقشی دارن بخصوص سمت راننده مگه میشه هم رانندگی کرد هم دستگیره رو بگیری

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Nima

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1651 ديدگاه)

      براى راحتى سوار شدن ، چون قد ماشین بلنده

  18. amir

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    به زمین گرم بخورین که خودتون بهترین ماشینا رو سوار مبشین و با ممنوعیت واردات عمر ما داره تموم میشه و این ماشینا رو باید تو عکس ببینیم و سقف ارزومون بشه چینی

    موافقم 11
    1. Shayan

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (129 ديدگاه)

      😔

  19. مهدی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    بین این دوتا واقعا نمیشه یکی رو انتخاب کرد اما از بین چهارتا خودروی باقیمانده جذابترین انتخاب رجروور هست از نظرم

    موافقم 6
    مخالفم 6
  20. Shayan

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    کادیلاک جذاب تره

  21. عارف

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    نتونستم انتخاب کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا