مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه بیستویکم، شاسیبلندهای فول سایز لوکس، دوئل اول
مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به ایستگاه بیستویکم و گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس رسیده است. در این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی در ابتدا هشت خودرو حضور داشتند که از بین آنها چهار شاسیبلند لوکس راهی مرحلهٔ بعدی شدند اما در همان زمان برگزاری مرحلهٔ مقدماتی، نسل جدید لکسس LX و رنجروور معرفی شدند درحالیکه نسل قبلی هردوی این خودروها در دوئلها شکست خورده بودند. به همین دلیل، به نسل جدید این دو ماشین شانس مجددی دادیم و آنها در مرحلهٔ مقدماتی در برابر رقبای دیگری قرار گرفتند. بدین ترتیب، مجموع راهیافتگان این گروه به مرحلهٔ یکچهارم نهایی به شش خودرو افزایش یافت که از این تعداد، سه خودروی کادیلاک اسکالید، بامو X7 و رنجروور مستقیماً به مرحلهٔ نیمهنهایی راه پیدا کردند و لینکلن نویگیتور هم بهعنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها ملحق شد تا تعداد زوج شود. آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس در مرحلهٔ مقدماتی هم بین جیامسی یوکان دنالی و بامو X7 برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین جیامسی یوکان دنالی و بامو X7
مجموع آراء: ۱۴۷۹
آراء بامو: ۸۲۱
آراء جیامسی: ۶۵۸
پیروز دوئل: بامو X7 با کسب ۵۵ درصد از کل آراء
کادیلاک اسکالید
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۰
پلتفرم: T1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۴ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۰,۵۰۵ دستگاه
فروش شش ماه نخست ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۹,۷۲۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
واژگونی: سه ستاره
خطر واژگونی: ۲۱.۹ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین مجلل با تکنولوژیهای پیشرفتهٔ فراوان، شتاب گیری سریع با موتور V8 استاندارد، طراحی بیرونی جسورانه، ارائهٔ سیستم خودران سوپرکروز بهصورت استاندارد
نقاط منفی: قیمت گران در نسخههای بالا رده، مصرف سوخت بالای موتور V8، استفاده از برخی قطعات شاسیبلندهای ارزانتر جنرال موتورز
چکیده: شاسیبلند پرچمدار کادیلاک را میتوان بهترین تفسیر از تجمل مدرن آمریکایی دانست که همچنان طرفداران خود را خوشحال خواهد کرد
لینکلن نویگیتور
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷
پلتفرم: T3 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۷ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۵,۶۳۱ دستگاه
فروش شش ماه نخست ۲۰۲۲ در آمریکا: ۶,۰۵۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
واژگونی: چهار ستاره
خطر واژگونی: ۱۹.۳ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۲ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توئین توربوی قدرتمند و نرم، کابین فوقالعاده جادار و بسیار مجلل، ظاهر سطح بالا، متریال باکیفیت، سیستم صوتی شگفتانگیز
نقاط منفی: اندازهٔ بزرگ خودرو مانوردهی را دشوار میکند، کمی سروصدای جاده و باد، سواری خشن هنگام عبور از روی دستاندازهای بزرگ
چکیده: ظاهر شیک و سطح بالا و کابین راحت و مجلل نویگیتور آن را به انتخابی کاربردی و مطلوب در بین شاسیبلندهای بزرگ لوکس بازار تبدیل کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
کادیلاک اسکالید | لینکلن نویگیتور | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۶۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۸ ثانیه | ۵.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۴ ثانیه | ۱۳.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۶ متر | ۵۶.۴ متر |
شتاب جانبی | ۰.۷۱ جی | ۰.۷۵ جی |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۰ لیتر | ۸۷ لیتر |
وزن | ۲۷۴۰ کیلوگرم | ۲۷۵۷ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۰ به ۵۰ جلو/عقب | ۵۰ به ۵۰ جلو/عقب |
ظرفیت بکسل | ۳۶۳۰ کیلوگرم | ۳۷۶۰ کیلوگرم |
دایرهٔ چرخش | ۱۲.۱ متر | ۱۲.۴ متر |
طول | ۵,۳۸۲ میلیمتر | ۵,۳۳۴ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۷۰ میلیمتر | ۳,۱۱۱ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۷۲۵ لیتر | ۵۴۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
قیمت | ۸۴,۵۹۰ دلار | ۸۱,۹۶۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
پارسا
۱۲ مرداد ۱۴۰۱فعلا ۱ ۱ برابره
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۱انتخابم لینکلن چون به عنوان یه اس یو وی لوکس
اثری از متریال ارزون قیمت در کابینش نیست و این برای یه اتومبیل در کلاس لوکس خیلی مهمه
البته عملکردش هم بهتره هر چند خیلی مهم نیست
چند وقت پیش برای اولین بار یه گذر موقتش رو دیدم
رنگ آبی نفتی سیر و باید اعتراف کنم نسبت به عکسهاش خیلی بهتره
با وجود سایز بزرگ کاملا موزون و متناسب بنظر میرسه
Si
۱۲ مرداد ۱۴۰۱آخه من چی به این پدال بگم این چه نظرسنجی هست؟ الان من کدوم رو انتخاب کنم ولی هیچکدوم و فقط در برابر این دو شاهکار سکوت میکنم شاید الان دیسلایک بگیرم و زیاد هم میگیرم ولی اینو بدونید هیچ خودروسازی توی SUV های فول سایز حتی به گرد آمریکا هم نمیرسه درسته اونا هم خوبن و آلمان ها و انگلیسی ها هم خوبن ولی آمریکا تو این کلاس یه چیز دیگس
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۱حرف شما کاملا درسته👏👏
matin
۱۲ مرداد ۱۴۰۱تا الان که لایک هات بیشتره
بی طرف
۱۲ مرداد ۱۴۰۱همونایی که پشت وانت رو برمیدارن سقف میزنن رو میگی؟(البته به جز جیپ)
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۱آره داداش کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور که بدرد نمیخورن لابد فقط پراید خوبه از نظر شما
ehsan.fa
۱۲ مرداد ۱۴۰۱از نظر من تو هر بخشی تو فول سایز آمریکا برتره ، بعضی از دوستان معنی فول سایز رو نمیدونند یا دقت نمیکنند دیسلایک میدن.
تو موتورسیکلت، تو ماشین کار ، ساختمان سازی تو همه بخش ها تو فول سایز آمریکا برتره
Reza Waffen SS
۱۲ مرداد ۱۴۰۱کادیلاک اسکالید انتخابم
shahrukh
۱۲ مرداد ۱۴۰۱شنیده ایم که وی سیکس های فورد ، خصوصا انجین نویگیتور و رپتور ها ، در بحث دوام و Reliability ، بعد از چندسال کار ، اوضاع جالبی ندارن
خوشحال میشیم از مطلعین این امر ،بیشتر بشنویم و بیشتر بدونیم🤩
Nima
۱۲ مرداد ۱۴۰۱چیزى که من میدونم اینه موتوراى اکوبوست(بخصوص ۳.۵ لیترى V6) که روى رپتور هست، بسیار بادوامه و جالبه با این که توربو هست و توان بالا ازش گرفتن ولى بازم با بنزین معمولى سازگار هست.(خیلى مهمه)
و عمدتا عمر مفیدش رو تا 200.000 مایل زدن که با موتور 1GR-FE تویوتا برابر هست .
با این تفاوت که اون از ۴ لیتر ۲۷۰ اسب گرفته و این 450 اسب از 3.5 لیتر.
R@min
۱۲ مرداد ۱۴۰۱توضیحات رو نیما جان دادن شنیده هاتون رو اینجا بزارین خوشحال میشم همه ببینیم. موتورهای اکوبوست در حال حاضر بادوام ترین موتورهای توربو هستن و با این اوضاع الکتریکی سازی، دیگه برندی تلاش نمی کنه موتور بنزینی در سطح دوام و بازده اکوبوست بزنه (پرفورمنس مقوله ای جداست). این موتورها از لحاظ تکنولوژی هم هم تراز استانداردهای جهانی هستن و روی بیشتر از 15میلیون محصول فورد قرار دارن. از طرفی به خاطر تکنولوژی های GDI و ترزیق مستقیم سوخت و… که دارن و بخاطر حساسیت بالای این تکنولوژی به خرابی و امکان آتش سوزی هر ساله فورد فراخوان میلیونی میده تا اوضاع موتورهارو چک کنه.
موضوع دیگه موتوری که رو رپتورها سواره با محصولات دیگه فورد شاید در ظاهر یکی باشن اما برای حفظ عملکرد و دوام تحت فشار آفرود به طور اختصاصی تقویت میشن.
Nima
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ممنونم از رامین جان🙏🏻
JDM lover
۱۲ مرداد ۱۴۰۱نویگیتور قدرتش بیشتره ، گشتاورش بیشتره ، شتابش بهتره ، مصرف سوختش کمتره ، ظرفیت بکسلش کمی بیشتره و قینتشم یکم ارزونتره
اسکالید فضای صندوقش بیشتره و ترمزش هم بهتره
انتخاب عقلانی و منطقی ، نویگیتوره
ولی من خودم بشخصه بیشتر به اسکالید علاقه مندم پس انتخابم اسکالید
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۲ مرداد ۱۴۰۱قلبا اسکالید
AmirAli
۱۲ مرداد ۱۴۰۱لینکلن بهتره
ولی قلبا اسکالید 🖤😐
Amin.aj
۱۲ مرداد ۱۴۰۱به سختی رای دادم واقعا دشوار بود
اسکالید رو انتخاب کردم
aMiRsHaYaN
۱۲ مرداد ۱۴۰۱سلطان اسکالید
Yasin
۱۲ مرداد ۱۴۰۱خیلی دوراهی سختیه
آخر لینکلن انتخاب کردم
علی
۱۲ مرداد ۱۴۰۱تو این کلاس همه پشت سر آمریکا هستن!! چه آلمان و ژاپن و حتی رنجروور
قاطر فروش
۱۲ مرداد ۱۴۰۱کادیلاک بهتره ب من اطمینان کنید
امیر
۱۲ مرداد ۱۴۰۱با عرض سلام به همگی من چند وقتی هست که پدال رو دنبال میکنم فقط یه مشکلی برام پیش اومده اونم اینکه از دوئل ها فقط یدونه در مرحله ی نیمه نهایی برای من نمایش داده میشه و بقیه رو نمیتونم دنبال کنم میشه راهنماییم کنین
meysam
۱۲ مرداد ۱۴۰۱سخت ترین دوئلی بود که من تا حالا شرکت کردم
با تردید زیاد به کادیلاک رای دادم
ولی اصلا مطمئن نیستم
ARMAN سابق
۱۲ مرداد ۱۴۰۱اولین اس یووی دنیا تو سال ۱۹۳۵ معرفی شد و اونم چیزی نبود جز شورلت سایرین
آمریکا خالق این کلاسه و همینطور بهترین ها رو تو این کلاس میزنه.
( با احترام به دوستان اروپایی فن )
Hadi
۱۲ مرداد ۱۴۰۱فقط این دستگیره های روی ستون نویگیتور چه نقشی دارن بخصوص سمت راننده مگه میشه هم رانندگی کرد هم دستگیره رو بگیری
Nima
۱۳ مرداد ۱۴۰۱براى راحتى سوار شدن ، چون قد ماشین بلنده
amir
۱۲ مرداد ۱۴۰۱به زمین گرم بخورین که خودتون بهترین ماشینا رو سوار مبشین و با ممنوعیت واردات عمر ما داره تموم میشه و این ماشینا رو باید تو عکس ببینیم و سقف ارزومون بشه چینی
Shayan
۲۰ مرداد ۱۴۰۱😔
مهدی
۱۳ مرداد ۱۴۰۱بین این دوتا واقعا نمیشه یکی رو انتخاب کرد اما از بین چهارتا خودروی باقیمانده جذابترین انتخاب رجروور هست از نظرم
Shayan
۲۰ مرداد ۱۴۰۱کادیلاک جذاب تره
عارف
۲۳ مرداد ۱۴۰۱نتونستم انتخاب کنم