مرحلهٔ نهایی، گروه بیست و یکم، شاسیبلندهای فول سایز لوکس
در بیست و یکمین دوئل فینال سری رقابتهای خودرویی پدال امروز به گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس رسیدهایم. گروهی که در آن شاسیبلندهای غولپیکر، مجلل و گرانقیمتی باهم به رقابت پرداختند. رقابتهای این گروه در مرحلهٔ مقدماتی در ابتدا با حضور هشت خودرو آغاز شد اما ازآنجاییکه در میانهٔ برگزاری مرحلهٔ مقدماتی نسل جدید رنجروور و لکسس LX معرفی شد درحالیکه دوئل هردوی این خودروها برگزار شده و هردو حذف شده بودند، به نسل جدید آنها با اضافه کردن دو خودروی جدید به این گروه شانس مجددی دادیم و جالب اینکه رنجروور با همین شانس مجدد توانست خود را به فینال برساند. سمت دیگر این میدان نیز کادیلاک اسکالید ایستاده است که پرفروشترین خودروی این کلاس در بازار آمریکا محسوب میشود. اسکالید و رنجروور هردو از بهترین شاسیبلندهای این کلاس هستند اما نهایتاً باید یکی از آنها بهعنوان برندهٔ این گروه انتخاب شود. آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس در مرحلهٔ قبلی هم بین رنجروور و بامو X7 برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین بامو X7 و رنجروور
مجموع آراء: ۱۸۸۷
آراء رنجروور: ۱۱۹۳
آراء بامو: ۶۹۴
پیروز دوئل: رنجروور با کسب ۶۳ درصد از کل آراء
کادیلاک اسکالید
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۰
پلتفرم: T1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۰,۵۰۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۴۰,۲۵۰ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین مجلل با تکنولوژیهای پیشرفتهٔ فراوان، شتاب گیری سریع با موتور V8 استاندارد، ارائهٔ نسخهٔ V با قدرت فوقالعاده، طراحی بیرونی نمادین و درعینحال چشمگیر، ارائهٔ سیستم خودران سوپر کروز بهصورت استاندارد، ترکیب خیرهکنندهٔ نمایشگرهای روی داشبورد
نقاط منفی: قیمت گران در نسخههای بالا رده، مصرف سوخت بالای موتور V8، استفاده از برخی قطعات شاسیبلندهای ارزانتر جنرال موتورز، کیفیت سواری کمی به بهبود نیاز دارد، نسبت به تیپهای رده بالای جیامسی یوکان و شورلت تاهو و سابربن خیلی بهتر و لوکستر نیست
چکیده: شاسیبلند پرچمدار کادیلاک را میتوان بهترین تفسیر از تجمل مدرن آمریکایی دانست. این خودرو همچنان کسانی که آن را نماد شهرت و ثروت میدانند، خوشحال خواهد کرد زیرا اسکالید هنوز هم شاسیبلند بسیار چشمگیری است
رنجروور
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۲۱
پلتفرم: MLA-Flex جگوار-لندروور
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۸,۶۱۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۳,۰۰۰ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی زیبا و چشمنواز، کابین باشکوه و مجلل با متریال درجهیک، پیشرانهٔ V8 قدرتمند و نرم، نسخهٔ هیبریدی کممصرف، فرمان گیری چرخهای عقب، ارائهٔ نسخه سه ردیفه، گزینههای فراوان برای تریمهای داخلی، سواری فوقالعاده نرم و راحت، ویژگیهای لوکس در هر سه ردیف صندلیها
نقاط منفی: قیمت پایهٔ ششرقمی، فضای سر تنگ در صندلیهای ردیف سوم، حرکات زیاد بدنه، ارائهٔ نسخهٔ پلاگینهیبریدی فقط در تیپ پایه، آپشنهای گرانقیمت، نیاز به اثبات قابلیت اطمینان دارد، ظاهری بسیار شبیه نسل قبلی، دکمههای لمسی خستهکننده، موتور شش سیلندر ناامیدکننده
چکیده: نسل جدید رنجروور خودرویی زیبا، شیک، مجلل و بهطورکلی تمام چیزی است که یک شاسیبلند لوکس پرچمدار باید باشد. این خودرو تمام ویژگیهای یک سدان لوکس درجهیک را با تواناییهای آفرود یک شاسیبلند واقعی ترکیب میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
کادیلاک اسکالید | رنجروور P400 LWB | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ و سوپرشارژ |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۰ ثانیه | ۵.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۵ ثانیه | ۱۴.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۰ متر | ۵۳.۳ متر |
شتاب جانبی | ۰.۷۰ جی | ۰.۷۴ جی |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۰ لیتر | ۹۰ لیتر |
وزن | ۲۷۶۵ کیلوگرم | ۲۶۹۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۶۰۰ کیلوگرم | ۳۵۰۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۳۸۲ میلیمتر | ۵,۲۵۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۷۱ میلیمتر | ۳,۱۹۸ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۷۲۵ لیتر | ۲۵۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
قیمت | ۸۵,۶۹۰ دلار | ۱۱۱,۹۷۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Arash IV
۷ دی ۱۴۰۲فقط ابهت کادیلاک
Amir
۲۹ اسفند ۱۴۰۲کادیلاک ابهت بیشتری داره ولی از توانایی های آفرود رنجروور هم نباید غافل شد
froG-driVer
۱۴ فروردین ۱۴۰۳واقعا در حضور کادیلاک کی میاد به رنج روور رای بده که 715 نفر دادن
BMW
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳رنجرور
{نقاط مثبت: طراحی بیرونی زیبا و چشمنواز، کابین باشکوه و مجلل با متریال درجهیک، پیشرانهٔ V8 قدرتمند و نرم،}
چند خط پایین تر:
{نقاط منفی:……..موتور شش سیلندر ناامیدکننده}
لطفا اصلاح کنید
Nismo
۱۶ آبان ۱۴۰۳فقط یک نفر تو این سگمنت میتونه عرض اندام کنه
اونم پادشاه اسکالیده